Meny

Fjordkraft Mobil omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Middels
12
av 37 innen
mobilselskap
45%
anbefaler
Fjordkraft Mobil
Filtrer omtaler
48
7
8
14
43
Sorter omtaler etter
Viser av 120 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft Mobil?
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Sluker mobildata!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sluker mobildata! Vi, jeg og 2 barn, har 2 GB til 189,- og våres regning har kommet opp i over 1800,- kr!!!! Kjøper GB og det er brukt opp på under 20 minutter, da har jeg bare vært inne på google og søkt etter ting. Min samboer bestilte 4 GB, lokketilbud, tidlig på morgenen. Han var inne på finn.no i noen minutter, slo deretter av mobildata(siden det blir slukt!) og når han slo det på igjen og sjekket var det brukt opp over 2GB. Det er ikke mulig. Bedrageri.

Svar fra Fjordkraft Mobil
19.02.2020 14.06
Hei Ss, og takk for tilbakemeldingen. Mobildata brukes ikke fortere hos oss enn hos andre selskaper - her er det likt hos absolutt alle. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Jeg vil på det sterkeste oppfordre dere til å kontakte vår kundeservice, slik at vi kan se nærmere på dette sammen.

Mer generelt kan jeg jo opplyse om dette: Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Jeg vet at noen av Telenor/Telia sine abonnement har streaming av musikk inkludert, og at dette derfor ikke "teller" på databruken - kan det ha vært tilfelle hos dere?

Det som også ofte er tilfelle er at man hadde en del data oppspart som Data Rollover hos sitt tidligere selskap. Hvis du hadde et abonnement på 4GB kan du ha spart opp Rollover opptil 8GB, slik at du hele tiden hadde en "buffer" med ekstra data selv om du brukte mer enn dine opprinnelige 4GB. Denne bufferen forsvant da du byttet mobilselskap, og det vil dermed oppleves som om dataen forsvinner fortere, selv om den egentlig brukes i akkurat samme tempo som før.

Ellers er forklaringen ofte at man ubevisst har endret bruksmønsteret sitt, f.eks ved hyppigere bruk av tjenester som streamer video. Ofte opplever vi at kunder tenker at video kun er YouTube, Netflix og TV-apper, og at man ikke tenker over at f.eks Snapchat-snutter og korte videoer på Instagram og Facebook også kan være med på å utgjøre en god del forbruk i løpet av en måned.

Men alt i alt vil jeg først og fremst oppfordre deg til å kontakte oss - det er mye lettere å bli klok på dette hvis vi kan sette oss ned sammen og se på hva det er som kan ha skjedd. Håper vi hører fra deg.

Hilsen oss i Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kjempebra!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt å endre abonnementet etter forbruk, oversiktlig app som viser forbruk, gode priser og meget god kundeservice.

Svar fra Fjordkraft Mobil
10.02.2020 13.21
Hei Kåre, og tusen takk skal du ha for den hyggelige tilbakemeldingen! Det setter vi enormt stor pris på. Om det er noe som helst vi kan hjelpe deg med i fremtiden er det bare å gi oss en lyd :)

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fungerer perfekt!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi er nå 5 (2 voksne og 3 barn) som byttet fra Telenor til Fjordkraft mobil. Jeg har selv tidligere solgt både mobiltelefoner og mobilabonnement (ikke for Fjordkraft og jobber innenfor et helt annet felt i dag) så jeg har god erfaring på dette markedet. Byttet til Fjordkraft pga bra pris og Telenor dekning. Har hatt Fjordkraft i ca 6 mnd nå. Alt fungerer helt perfekt og har ikke hatt et eneste problem. Har fulgt nøye med på mobildatabruk og alt samsvarer med det min egen mobil sier og det Fjordkraft sier jeg bruker. Så alle påstander jeg leser her om at Fjordkraft "stjeler" mobildata er nok heller brukernes egen feil, som det nesten alltid er i slike saker (uansett hvilken mobiloperatør man har). Appen er bra og bruke, og dekningen fra Telenor er som alltid bra og er kun storfornøyd som kunde hos Fjordkraft. Det eneste jeg savner er muligheten å kunne kjøpe mobiltelefon med litt rabatt med bindingstid på abonnement osv ;) Tenkte jeg måtte veie litt opp mot all de negative omtalene, og jeg har flere bekjente og venner som har Fjordkraft som er storfornøyde.

Svar fra Fjordkraft Mobil
23.01.2020 14.37
Hei Morten, og tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det setter vi skikkelig stor pris på. Vi noterer oss ønsket ditt om kjøp av mobiltelefon med rabatt, og vi er klar over at dette er noe som flere kunne tenkt seg. Jeg skal melde dette videre til vår produktansvarlig. Ellers vil jeg avslutte med at det bare er å ta kontakt hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med - vi er lett tilgjengelige på både telefon, chat og Facebook. Ønsker deg en fortsatt fin uke :)

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Atle J. E
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Humbug og fanteri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble pådyttet billig strøm og mobilabb. på Liertoppen kjøpesenter. Etter at abb. starter kommer melding om at 2 GB er oppbrukt? Bestiller 3 GB til og dagen etter kommer ny melding om at 3 GB er oppbrukt, uten å ha brukt telefonen stort. Får panikk og benytter meg av angreretten innen 1t dager Får så regning på kr 600,- Samtidig sier fjordkraft selv opp strømavtalen min med øyeblikkelig virkning slik at jeg står uten strømavtale.

Svar fra Fjordkraft Mobil
17.01.2020 09.55
Hei Atle, og takk for tilbakemeldingen. Dette høres veldig snodig ut, men det er dessverre ikke mulig å si noe om hva som har skjedd her uten å vite hvem du er og hvilket telefonnummer dette gjelder. Jeg håper du vil kontakte vår kundeservice på telefon, chat eller Facebook slik at vi kan se nærmere på dette. Her kan jeg rett og slett ikke komme med noen teorier uten å se på kundebildet ditt. Håper vi hører fra deg.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Spiser data, dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

De kan si hva de vil i Fjordkraft, men gb flyr ut, jeg hadde 8 gb ut des og gikk tom 18 des, skulle da fått en sms som jeg ikke gjorde, noe de påstår at jeg har fått, jeg har hatt 4 gb hos Telia og ICE, og klart meg godt med det, når jeg byttet til Fjordkraft så flyr gb ut, anbefales ikke.!

Svar fra Fjordkraft Mobil
17.01.2020 09.53
Hei Rune, og takk for tilbakemeldingen din. Hva osm har skjedd her er vanskelig å si uten å vite hvem du er og hvilket telefonnummer dette gjelder, men jeg kan forsøke å svare på generelt grunnlag.

Mobildata brukes ikke fortere hos oss enn hos andre selskaper - her er det likt hos absolutt alle. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Jeg vet at noen av Telia sine abonnement har streaming av musikk inkludert, og at dette derfor ikke "teller" på databruken - kan det ha vært tilfelle hos deg?

Det som også ofte er tilfelle er at man hadde en del data oppspart som Data Rollover hos sitt tidligere selskap. Hvis ud hadde et abonnement på 4GB kan du ha spart opp Rollover opptil 8GB, slik at du hele tiden hadde en "buffer" med ekstra data selv om du brukte mer enn dine opprinnelige 4GB. Denne bufferen forsvant da du byttet mobilselskap, og det vil dermed oppleves som om dataen forsvinner fortere, selv om den egentlig brukes i akkurat samme tempo som før.

Ellers er forklaringen ofte at man ubevisst har endret bruksmønsteret sitt, f.eks ved hyppigere bruk av tjenester som streamer video. Ofte opplever vi at kunder tenker at video kun er YouTube, Netflix og TV-apper, og at man ikke tenker over at f.eks Snapchat-snutter og korte videoer på Instagram og Facebook også kan være med på å utgjøre en god del forbruk i løpet av en måned.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Endel teknisk feil ifht fakturaer"

Endel teknisk feil ifht fakturaer, foreldrekontroll av datamengder osv, men raske til å ordne opp. Men kjedelig å stadig måtte ta kontakt.

Svar fra Fjordkraft Mobil
09.01.2020 11.00
Hei Marie, og takk for tilbakemeldingen. Så leit å høre at du har opplevd såpass mye feil med oss. Det beklager vi.

Jeg vet ikke spesifikt hva det er som ikke har fungert hos deg, men i tilfelle du har tjenesten foreldrevarsel og ikke våre nye kontrolltjenester, vil jeg gjerne tipse deg om dem her:https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/fa-full-kontroll-pa-mobilkostnadene/. Så får du heller bare tilgi meg om det er en av disse tjenestene du allerede har.

Jeg håper du opplever at det blir enklere å være mobilkunde hos oss, og hvis ikke setter vi stor pris på at du gir oss beskjed. Du kan enkelt få tak i oss på både chat og Facebook, i tillegg til på telefon.

Ønsker deg en fortsatt fin dag.

Med vennlig hilen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Pass opp for tvilsom markedsføring og praksis"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har til nå ikke hatt noe å klage over, men må nå dele en svært negativ erfaring i forhold til konsekvensene av endring (reduksjon) av datamengde/abonnement. Tidlig i desember gikk jeg opp fra 1Gb til 20Gb med tanke på muligheten for litt streaming av filmer i jula. Tenkte at dersom jeg ikke bruker det opp, så er det jo «rollover» og jeg kan overføre den datamengden jeg betaler for til neste mnd (januar-20). Pr 31 des hadde jeg brukt 5Gb (etter en halv times streaming !?) - jeg gikk derfor inn på min side kl 10:30 på nyttårsaften og byttet tilbake til 1Gb/mnd som jeg trodde skulle være gjeldende for Jan-20. 1 januar - uten at jeg hadde surfet et sekund i det nye året fikk jeg jaggu en melding fra Fjordkraft om at jeg hadde oversteget datamengden for januar og at data nå var «strupet» ! Da jeg ringte selskapet for å høre hva dette skulle bety fikk jeg (riktignok på en høflig måte) beskjed at fordi jeg hadde gått inn og redusert fra 20 til 1Gb - 1,5 time før år/mnd skiftet, så mistet jeg både all oppspart data for Des-19 og 1Gb for Jan-20! Og jeg får regning på 20Gb for desember! I tillegg måtte betale ytterligere 99kr for evnt å komme på nett igjen - helt utrolig! Jeg spurte kundebehandleren om jeg hadde hørt riktig, og fikk beskjed om at jeg måtte lese leveringsvilkårene ... Jeg har dessverre mistet all tillit til Fjordkraft Mobil etter dette. Ikke voldsomme summer, men kan dette være lovlig ?

Svar fra Fjordkraft Mobil
06.01.2020 14.32
Hei Terje R, og takk for tilbakemeldingen din. Jeg er veldig glad for at du valgte å legge igjen en anmeldelse, for her har det oppstått en misforståelse. Det er heldigvis ikke slik at du skal betale for 20GB i flere dager enn du har hatt abonnementet aktivt. Du betaler for 1GB de dagene dette har vært aktivt, og for 20GB i de dagene du hadde dette abonnementet aktivt.

Når det gjelder det at du gikk tom for data da du byttet fra 20GB til 1GB så har dette en naturlig forklaring. Når du bytter til et abonnement med mindre data kan du ikke ta med deg den gamle datamengden som rollover. Dermed ble du, som du sier, nødt til å kjøpe en ekstra datapakke for å surfe videre på nyttårsaften. Men du ville uansett fått 1 ny GB dagen etter, siden det var den 1. januar og starten på en ny måned.

Jeg håper dette var oppklarende. Hvis det er noe som helst mer du lurer på er det bare å kontakte oss på telefon, chat eller Facebook.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Arrogant kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bestilte et abonnement som jeg ikke brukte så etter noen måneder sendte jeg en skriftlig oppsigelse med mitt kundenummer. Etter deres avtalevilkår hadde de 2 uker oppsigelse med eneste krav at du fikk oppsigelsen fram til Fjordkraft mobil. De svarer dagen etter med spørmål hvilket nummer det gjaldt. Hvor jeg svarer: det eneste nummeret jeg har hos dem. De svare neste dag med flere spørsmål som jeg ikke svarer på da jeg reiser utenlands. De fortsetter å trekke meg via autogiro i et par måneder. Etter 3 måneder tar jeg kontakt med kundeservice som da stopper neste trekk men påstår abonnementet ikke var oppsagt. De mener jeg ikke har sendt en fullstendig oppsigelse og svarer arrogant og avvisende i et par måneder. Jeg sender en klage som jeg får til svar at de skal sjekke ut og gi meg tilbakemelding innen en uke. Mer hører jeg ikke fra dem. Jeg tar saken til brukerklagenemda hvor jeg for første gang blir kontaktet av Fjordkraft hvor de faktisk kommuniserer!!! Etter det legger de seg helt flate og tilbakebetaler det som er urettmessig trukket fra min konto + en liten kompensasjon. Min oppfatning er at de bevist ikke stoppet abonnementet og bevist nektet tilbakebetale men la seg langflate når saken ble løftet til brukerklagenemda. Dette synes jeg blir en alt for enkel måte å slippe unna.

Svar fra Fjordkraft Mobil
25.11.2019 14.48
Hei Knut. Vi beklager på det sterkeste vår mangelfulle håndtering i denne saken. Dette skulle vært ordnet opp i straks, men her har det vært flere uheldige omstendigheter internt som gjør at vi ikke har løst saken på en tilfredsstillende måte. Jeg kan forsikre deg om at dette ikke har vært en bevisst strategi fra vår side. Vi er glade for at vi kom til en minnelig løsning og avslutning med deg i brukerklagenemnda.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Alt som det skal"

Ikke mye å si. Har hatt lite problemer og bruk av data her passet godt. Eneste problem er at jeg ikke lenger er strømkunde og derfor ikke dra nytte av den fordelen.

Svar fra Fjordkraft Mobil
13.11.2019 13.25
Tusen takk for den gode tilbakemeldingen, Lene! Vi setter veldig pris på at du tok deg til til å legge igjen en anmeldelse av oss. Det stemmer at våre laveste priser er for våre strømkunder. Vi endrer ikke prisen med en gang hvis man bytter til et annet selskap, men det vil skje på sikt. Jeg vil gjerne tipse deg om at våre strømavtaler har Prismatch - du kan lese mer om dette på https://www.fjordkraft.no/privat/prismatch/. Kanskje trenger du ikke å forlate oss likevel? :) Ønsker deg en fortsatt god uke!

MEd vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Mine erfaringer med Fjordkraft Mobil."
2 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft bruker Telenors nett. Dekningen er god. Det er raskt svar på telefon til kundeservice, med unntak av når trafikken er stor. Da kan en legge igjen telefonnummeret og bli oppringt. Ventetiden når det er stor trafikk er 15, maks 25 minutter. Jeg har har alltid mottatt god service hos kundeservice! Jeg vil anbefale både kraft og mobil fra Fjordkraft! Dekningen er god, med unntak av ved Skinnarbu, der Telia har best dekning.

Svar fra Fjordkraft Mobil
18.10.2019 14.32
Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen, Jorunn! Det setter vi veldig pris på. Ønsker deg en strålende helg :)

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig bra"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til Fjordkraft Mobil for 2 måneder siden, når jeg kom fra ice, det beste er dekning, helt suveren. Ønsker at de får eSim!

Svar fra Fjordkraft Mobil
21.10.2019 13.14
Hei Anonym, og tusen takk for tilbakemeldingen! Så kjekt å høre at du er fornøyd med oss. Vi vet at eSim er noe mange ønsker seg, og vi kommer til å tilby dette så snart vi får sjansen. Ønsker deg en fin uke!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste opplevelsen jeg noensinne har hatt."
4 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte Fjordkraft ung med 10GB data fordi de hadde en svært god pris og "full telenordekning". Dette var i forbindelse med at jeg hadde byttet jobb og min tidligere jobb hadde betalt for telefonbruken min frem til nå, så da jeg prøvde å bestille abonnement hos fjordkraft begynte fa#%nskapen å rulle. Først måtte jeg sette i gang et eierskifte slik at jeg fikk beholde telefonnummeret mitt, greit nok. Men når det var gjort hadde ikke kundebehandler jeg snakket med klart å loggføre dette så ingenting skjedde og jeg ble bedt om å utføre eierskifte når jeg kontaktet de 2 dager senere. Javel, det har jeg jo allerede gjort? Min tidligere arbeidsgiver har sendt fullmakt og hele pakka? Nei det har du ikke. Okei da gjør jeg det igjen da, dette ble selvfølgelig heller ikke registrert av kundebehandler. 5(!!!) ganger ble jeg bedt om å gjøre dette av forskjellige kundebehandlere som alle sa "det står ikke loggført her at det har blitt gjort". Ingen av disse kundebehandlerne har klart å gjøre jobben sin??? Jeg endte opp med å gå 1 uke i ny jobb UTEN hverken telefon eller internett, noe som ikke var spesielt populært hos min nye sjef. Til slutt måtte kjæresten min fysisk dra til Lysaker og trappe opp på kontorene deres, noe som var avklart med kundebehandler dagen før, og kreve å få simkortet i hånden slik at jeg slapp å gå lenger uten telefon på jobben. Da hun møtte opp var det selvfølgelig INGEN som hadde fått den beskjeden og hun måtte diskutere i over 30 min før fjordkraft opprettholdt avtalen sin. Så, jeg fikk simkortet 4. Oktober, det skulle aktiveres klokken 1130, men det ble ikke gjort før ENDA en samtale med kundeservice klokken 1630!!! Og nå i dag, LØRDAG 5. OKTOBER, jeg har hatt simkortet i telefonen i UNDER ETT DØGN og det har kun vært aktivt i bilen fra jobb og hjem hvor jeg da koblet telefonen til wifi, FÅR JEG EN SMS OM AT DATAEN MIN ER BRUKT OPP OG HASTIGHETEN BLIR STRUPET??? Jeg har 10 GIGABYTE inkludert og brukt kanskje 30 MEGABYTE. Fjordkraft er den absolutt mest elendige drittopplevelsen jeg noensinne har hatt. Gjør deg selv en tjeneste og hold deg milevis unna denne de folka her, takk GUD for at de ikke har bindingstid.

Svar fra Fjordkraft Mobil
10.10.2019 13.13
Hei Fabian, og tusen takk skal du ha for tilbakemeldingen. Dette sier vi stor pris på at du gir oss beskjed om! Her er det ikke annet å gjøre enn å legge seg langflate, for her har vi rotet det til for deg. Det beklager vi. Jeg har sendt tilbakemeldingen din videre til de som har hovedansvar for både mobilabonnementene våre og eierskifteprosessen, slik at vi kan ta lærdom av dette. Dette skulle aldri ha skjedd, og vi skal gjøre vårt ytterste for at det ikke skal skje igjen.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Sluker mobildata"
2 syns denne omtalen er nyttig

skjønner ikkje korleis dataen forsvinn. Kjøpte ekstra 3 GB, før kvelden var omme var det vekk, tlf var berre i bruk på spotify, hørte på musikk. Appen virker heller ikkje. Går ikkje ann å få fat i kundeservice i helgene.

Svar fra Fjordkraft Mobil
24.09.2019 13.27
Hei Wenche, og takk for at du legger igjen en tilbakemelding til oss. Det setter vi pris på. Det kan være mange grunner til at mobildata forsvinner raskere enn planlagt. Vi har skrevet en artikkel om de vanligste grunnene her: https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/raskere-tom-for-data-etter-bytte-av-mobilselskap/
Men jeg vil oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat, e-post eller Facebook slik at vi kan se på dette sammen og komme til bunns i hva som har skjedd. Da kan vi også hjelpe deg med å få mobilappen til å fungere.

Jeg håper vi hører fra deg! I mellomtiden ønsker jeg deg en fin uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Databruk"
6 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til fjordkraft for 1 år siden. Hadde 2 GB hos Telenor i flere år. Aldri brukt opp alt unntatt i juli, da har jeg kjøpt extra eller hatt nok på roll-over. Så til saken. Fikk SMS 28 AUG, snart brukt opp all data. Hadde da 3 GB. Kjøpte 3 GB extra 30 AUG. 16 sept, melding igjen. Snart brukt opp data. Byttet til 6 GB den 17. samme dag nullstilte jeg alle tellere på 2 enheter. I dag samme beskjed, tomt for data snart. Leste av telleren, brukt totalt 622 MB de siste 7 dagene. Så her er det noe alvorlig galt med datatelleren til fjordkraft? Eller teller iPhonen feil tro?

Svar fra Fjordkraft Mobil
24.09.2019 13.27
Hei Roger, og takk for at du legger igjen en tilbakemelding til oss. Så leit å se at du ikke er fornøyd med mobilabonnementet ditt.

Siden jeg ikke vet hvem du er er det vanskelig for meg å si nøyaktig hva som har skjedd her. Jeg vil oppfordre deg til å kontakte oss direkte via telefon, chat eller e-post slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg. Vi er også tilgjengelige på Facebook.

På generelt grunnlag kan jeg si at det er ikke noen forskjeller på måten mobildata brukes/telles hos oss enn hos andre mobilselskaper, så forklaringen ligger nok et annet sted. Jeg tror ikke det er noe i veien med telleren på iPhonen din heller, men dette vil en av våre kundekonsulenter kunne finne ut av sammen med deg hvis du tar kontakt.

I mellomtiden har vi også skrevet en artikkel om dette temaet - kanskje finner du noe av forklaringen her? https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/raskere-tom-for-data-etter-bytte-av-mobilselskap/

Jeg håper vi hører fra deg! I mellomtiden ønsker jeg deg en fortsatt fin uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Opplever stadig store tillegg for databruk, noe jeg sjelden hadde før jeg byttet til Fjorkraft. Etter første gang ble jeg mer bevisst, sjekker ikke email på ferge, slår av data roaming. Ser likevel at email er lastet ned 4 ganger på 2 timer og tilleggsfakturering på nok 460,00 siste mnd. Ser også at Fjordkraft er 3 x dyrere enn feks OneCall på Maritim bruk. Kommer til å bytte leverandør.

Svar fra Fjordkraft Mobil
24.09.2019 13.26
Hei Randi, og takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Det stemmer at databruk på skip er dyrt, og vi anbefaler alltid å skru mobildata helt av når man er på slike reiser. Det er mye bedre å benytte seg av WiFi ombord. Vi sender ut prisvarsel på SMS med en gang man er tilkoblet satelitt slik at man skal være oppmerksom på hvilke priser som gjelder, og slik at man kan ta sine forholdsregler. Det er leit å høre at du vil bytte mobilselskap, men hvis du er avhengig av å bruke mobildata på skip har jeg forståelse for at du ønsker en operatør med lavere pris. Jeg ser vi har samme pris som OneCall på Telenor Maritime offshore, men her vet jeg jo selvsagt ikke hvilken satelitt det er du oftest er koblet opp mot. Ønsker deg en fortsatt fin uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Arild M. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Absolutt en mobilleverandør som prøver å gi kundene valuta for pengene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Så langt har jeg ikke hatt negative erfaringer med fjordkraft, at dekningen som leveres fra telenor ikke alltid er der. Vel, slik er det hos alle de andre leverandørene også. Skulle jeg savne noe så ville et ekte rollover være suverent. Pr i dag er det ingen som har dette, du får bare samle opp fra forrige mnd. Noen av oss bruker mobilen lite i perioder og mer i andre perioder. Da ville et ekte rollover tilbud vært kjærkomment. Savner også tilbud på mobiler, eneste ekte mobiltilbud er valgfritt abonnement men rentefri betaling av mobilen over 10 - 12 mnd. Kunne også vært supert om fjordkraft ble første seriøse leverandør av mobilt bredbånd for oss som streamer en del film og serier.

Svar fra Fjordkraft Mobil
19.09.2019 13.16
Hei Arild, og tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen. Så godt å høre at du er fornøyd med oss. Vi noterer oss ønskene dine, og håper vi vil kunne tilby enda flere tjenester som dekker dine behov fremover i tiden som kommer. Ønsker deg en fortsatt strålende uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mobildatasluk"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til fjordkraft mobil 6GB for 4 mnd siden. Hadde hatt samme mobildatamengde på mitt forrige abonnement, men byttet til Fjordkraft pga at disse lå litt lavere i pris. Etter jeg byttet har jeg stadig opplevd å måtte kjøpe til datapakker og endte nå i juli opp med å kjøpe 7 GB ekstra. Og bruken var da; ingen musikkstreaming, ingen bokstreaming noen få streams på YouTube på under 3 min, poden spilte noen timer pokemon go. Var veldig nøye med å logge meg på Wifi der det var tilgjengelig og hovedsakelig lå tlf i veska. Dette kan ikke være riktig! Føles som et ran!! Hadde aldri hørt om den såkalt seiglivede myten om Fjordkrafts datatrafikk tidligere, men har jo lest litt om den nå i ettertid! Dette må dere komme til bunns i!

Svar fra Fjordkraft Mobil
13.08.2019 12.56
Hei Marit, og takk for tilbakemeldingen din. Jeg kan forsikre deg om at vi allerede sjekket grundig opp i dette, og det er ikke noen forskjeller på måten mobildata brukes hos oss enn hos andre mobilselskaper. Jeg vil oppfordre deg til å kontakte oss direkte via telefon, chat eller e-post slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg - det finnes helt sikkert en naturlig forklaring.

I mellomtiden har vi også skrevet en artikkel om dette temaet - kanskje finner du noe av forklaringen her? :)

https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/raskere-tom-for-data-etter-bytte-av-mobilselskap/

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ingen grunn til å velge Fjordkraft mobil"
5 syns denne omtalen er nyttig

Både jeg og kona byttet til Fjordkraft mobil grunnet pris. Men vi begge reagerte raskt på at data ble brukt opp og måtte stadig kjøpe til nye datapakker. Selv om vi over over flere år nå har hatt samme datamengde. Har aldri hatt problemer med dette før. Etter bare kort tid nå byttet til Telia i stedet. Føler oss lurt.

Svar fra Fjordkraft Mobil
30.07.2019 11.20
Hei Erlend,
Det er veldig trist å høre at dere har hatt denne opplevelsen hos oss. Vi vet at det er en seiglivet myte at data forsvinner fortere hos oss enn hos andre selskaper, men jeg kan forsikre deg om at dette ikke er tilfelle - vi teller ikke data på noen annen måte enn det andre selskaper gjør, og det eneste som avgjør hvor mye data som brukes er aktivitetene som utføres på/av selve mobilen din. Vær oppmerksom på at dette kan være ting som skjer automatisk i bakgrunnen, f.eks en app som sender sikkerhetskopeier av data eller bilder til "skyen". Noe annet som ofte er tilfelle er at man har mye oppspart rollover hos tidligere operatør, som gjør at man "aldri" går tom for data. Denne rolloveren mister man når man bytter mobilselskap, uansett hvilket selskap man bytter til, og man vil da oppleve at dataen brukes fortere opp. Når dette gjøres sommerstid i tillegg, når man gjerne bruker mye mer mobildata enn ellers, kan man fort oppleve at mobildata forsvinner fortere enn før - selv om dette ikke egentlig er tilfellet.

Jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller Facebook slik at vi kan forsøke å komme til bunns i dette. Jeg ser at du har byttet selskap, så jeg kan forstå det hvis du ikke helt ser poenget, men da får vi sjansen til å avdekke hvor problemet lå - og kanskje forhindre at du opplever det samme problemet hos ditt neste mobilselskap. Ønsker deg en fin dag.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Data forsvinner alt for fort"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hadde tidligere 10 GB data og brukte nesten aldri opp dette, og fikk ofte roll over. Da jeg byttet til fjordkraft ble det tomt med en gang. Måtte hele tiden kjøpe ekstra datapakker. Endte med å oppgradere til 20GB i måneden, og selv da blir det tomt hver måned. Får da ekstraregning på 400 kr hver måned, i tillegg til å betale for 20GB. Aldri brukt så mye penger på et abonnement før, eller hatt så tilsynelatende høyt dataforbruk. Hadde ikke musikk el. inkludert i tidligere abonnementer. Aldri igjen fjordkraft her, lokkepriser og lureri.

Svar fra Fjordkraft Mobil
25.07.2019 09.20
Hei Maria,
Dette høres veldig rart ut. Vi vet at det er en seiglivet myte at data forsvinner fortere hos oss enn hos andre selskaper, men jeg kan forsikre deg om at dette ikke er tilfelle - vi teller ikke data på noen annen måte enn det andre selskaper gjør, og det eneste som avgjør hvor mye data som brukes er aktivitetene som utføres på/av selve mobilen din. Vær oppmerksom på at dette kan være ting som skjer automatisk i bakgrunnen, f.eks en app som sender sikkerhetskopeier av data eller bilder til "skyen". Jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller Facebook slik at vi kan forsøke å komme til bunns i dette. Jeg ser at du har byttet selskap, så jeg kan forstå det hvis du ikke helt ser poenget, men da får vi sjansen til å avdekke hvor problemet lå - og kanskje forhindre at du opplever det samme problemet hos ditt neste mobilselskap. Ønsker deg en fin dag.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fjordkraft er greit"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har til gode å få trøbbel med selskapet, og når jeg kontakter kundeservice har jeg alltid fått rask og profesjonell hjelp.

Svar fra Fjordkraft Mobil
25.07.2019 09.16
Tusen takk for tilbakemeldingen Klaes, så hyggelig å høre! Ønsker deg en fortsatt fin sommer.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Mohammad
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Så langt utmerket"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har bare hatt det i et par dager, og jeg er i utlandet, men så langt har det vært ganske bra. Før hadde jeg kontantkort fra chilimobil, og appen deres er veldig dårlig. Fornøyd med Fjordkraft så langt. Dekningen er ganske bra, men siden jeg er i utlandet så kan jeg ikke si noe om Telenor sin dekning, men har hørt at det er den beste dekningen man kan få. Hadde noen spørsmål og kundeservice svarte sjapt tilbake :)

Svar fra Fjordkraft Mobil
09.07.2019 12.04
Hei Mohammad, og takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det setter vi enormt stor pris på. Hvis det skulle være noe som helst du lurer på i fremtiden er det bare å ta kontakt. Håper utlandsoppholdet var hyggelig :)

Med vennlig hilsen Fjordkraft Mobil
Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fakturert 400 kr for å overskride med 1 GB. Fikk ikke beskjed. Dårlig og dyrt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna. 1 GB ekstra koster 400 kr. Får ingen varsel om at grensen er overskredet. Det må du aktivt gjøre selv. Akkurat byttet. Visste ikke det...

Svar fra Fjordkraft Mobil
09.07.2019 12.04
Hei Elisabeth, og takk for tilbakemeldingen. Dette høres veldig snodig ut, ettersom vi sender ut varsel når du har brukt både 80% og 100% av mobildataen din. Så her skal du ha fått beskjed i god tid før grensen ble overskredet, i tillegg til informasjon om hva det koster pr. MB når dataen er brukt opp. Vi har en valgfri tjeneste for de som helt vil fjerne muligheten for overforbruk av data. Den heter "Datakontroll", og kan aktiveres inne på Min side. Med denne tjenesten vil du ikke lenger kunne surfe når dataen din er brukt opp, med mindre du selv velger å kjøpe en ekstra datapakke.

Hvis det er slik at du ikke mottok 80% og 100%-varslene fra oss vil jeg oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice. Dette vil i så tilfelle være en teknisk feil, og da setter vi stor pris på å kunne rette opp i dette for deg.

Med vennlig hilsen Fjordkraft Mobil
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra og billig !"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bruker ikke så veldig mye mobildata så jeg klarer meg mer enn nok med 1GB i måneden. Og da koster abonnementet mitt 119,-kr måneden. Og så bruker de Telenors nett så det er raskt og bra !

Svar fra Fjordkraft Mobil
05.07.2019 11.40
Hei Ralf, og takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Så godt å høre at du er fornøyd! Det setter vi stor pris på å høre. Ønsker deg en fin dag videre.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nett!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ser det er flere som sier det er dårlig nett, det må stemme!! Byttet abonnement på barna, men de sliter med dårlig nett. Hadde Telenor tidligere, var ikke et problem. I tillegg startet abonnementet før vi hadde fått simkortene. Blir dyrt når 6 GB ikke holder i mnd!

Svar fra Fjordkraft Mobil
20.06.2019 09.39
Hei Anna, og takk for tilbakemeldingen. Dette høres snodig ut, for våre kunder har akkurat den samme dekningen som det Telenor-kunder har. Jeg kan forsikre deg om at det ikke er noen forskjell. Jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post, slik at vi kan feilsøke dette sammen med deg. Da kan vi kartlegge om dette f.eks er en feil på SIM-kortene som barna dine har fått fra oss, og dermed sende dere nye kort. Dette skal vi komme til bunns i.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Overfakturerer"
6 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft ganger forbruket av data med ca tigangen. Har hatt data med andre selskaper i over femten år, og aldri brukt over 2gb. Har abo på 20gb nå og første mnd med fjordkraft ble det 400kr ekstra. kundeservice ga meg da 20gb ekstra og nå sier de jeg har brukt over 40gb. Siste mnd har jeg vært forsiktig med data. Skal ikke være mulig, og stemmer ikke med data brukt ifølge min tlf.

Svar fra Fjordkraft Mobil
20.06.2019 09.39
Hei Bjørn, og takk for tilbakemeldingen din. Først og fremst: mobildata brukes ikke fortere hos oss enn hos andre selskaper. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Eller at man ubevisst har endret bruksmønsteret sitt, f.eks ved hyppigere bruk av tjenester som streamer video. Ofte opplever vi at man ikke tenker over at f.eks snapchat-snutter og korte videoer på Instagram og Facebook kan være med på å utgjøre en god del forbruk i løpet av en måned. Likevel synes jeg dette høres rart ut, særlig siden du har sjekket dette med forbrukstelleren til mobilen din. Jeg kan dessverre ikke kontakte deg siden jeg ikke vet hvem du er, men jeg vil oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post slik at vi kan komme til bunns i dette. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR