Meny

Fjordkraft Mobil omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Middels
12
av 37 innen
mobilselskap
45%
anbefaler
Fjordkraft Mobil

"Veldig god"

Omtale om Fjordkraft Mobil skrevet av John for 23.02.2020 15.32

Fjordkraft Mobil har totalt 120 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft Mobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig god"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ikke hatt noen kluss med abonnementet, fikk godt tilbud.

Svar fra Fjordkraft Mobil
27.02.2020 10.04
Hei John, og takk for at du la igjen en anmeldelse her på Bytt.no. Så godt å høre at du er fornøyd med oss! Ønsker deg en fortsatt god uke :)

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Bytt.no
"Veldig god" skrev John om Fjordkraft Mobil

Har du en tilsvarende erfaring med Fjordkraft Mobil?
Gjør som John og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fjordkraft Mobil du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Prisen stiger for hver måned"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bestilte i juli i fjor (2019) et abonnement inkludert 1GB for 119 kroner pr. måned. Bra pris. I februar er prisen kr. 131 etter jevne påslag måned for måned. Uten at jeg har fått beskjed om det. Telefonselskaper er vår tids smågrishandlere og revskinnskjøpere. Det er bare skalkehatten som mangler - og kjøpsdrammen.

Svar fra Fjordkraft Mobil
27.02.2020 10.00
Hei Tunk, og takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. I de 119,- er det inkludert at du kan ringe, sende SMS og MMS helt kostnadsfritt til ordinære nummer, samt bruke 1 GB mobildata. Dette gjelder også i EU/EØS. Vi har ikke endret denne faste månedsprisen, men man vil oppleve å få en høyere faktura hvis man har brukt mobilen til annet enn det som er inkludert i den faste månedsprisen. Det kan være ringing eller SMS til spesialnummer, bruk utenfor EU/EØS, bruk fra Norge til utlandet, eller bruk på skip, fly og satellitt. Databruk utover 1 GB vil også koste ekstra. Det høres ut som det er det som har skjedd i ditt tilfelle, men her vil vi kunne hjelpe deg med å få oversikt hvis du kontakter vår kundeservice. Du får enkelt tak i oss på telefon, chat eller Facebook.

Ellers kan jeg anbefale deg å ta en kikk på kontrolltjenestene våre: https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/fa-full-kontroll-pa-mobilkostnadene/. Her finnes det gode alternativer for kunder som ikke ønsker å bruke mer enn akkurat det som er inkludert i månedsprisen.

Jeg håper dette var til hjelp!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fungerer utmerket!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gir for første gang tilbakemelding på slike forum. Kjenner meg overhodet ikke igjen i alle de negative tilbakemeldingene. Sjekket app og har hatt abonnement for 2 voksene og 2 barn siden juni 2017, mulig lenger, men det var så langt jeg kunne gå tilbake i appen. Har ikke opplevd noe negativt, kun rimelig abonnement og Telenor dekning. Har aldri opplevt at datatrafikken har «tatt av». Sier dette for å veie opp for de som ikke har vært like heldige som meg. Min opplevelse av Fjordkraft mobil er at det trykt kan anbefales!

Svar fra Fjordkraft Mobil
20.02.2020 12.46
Hei Magne, og tusen takk for tilbakemeldingen. Det setter vi stor pris på! Vi har undersøkt veldig nøye de tilbakemeldingen vi har fått på data som blir brukt opp raskere enn forventet, og forklaringen er nesten utelukkende at det gjelder kunder som nettopp har byttet til oss fra et annet selskap, og som derfor ikke lenger har sin oppsparte Data Rollover. Det er fort gjort å glemme at denne ikke blir med videre når man bytter mobilselskap, uansett hvilket selskap man bytter til. Men vi undersøker selvsagt hvert tilfelle som blir rapportert inn til oss - også setter vi veldig pris på det når kunder som deg ønsker å anbefale oss til andre. Ønsker deg en super uke :)

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Sluker mobildata!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sluker mobildata! Vi, jeg og 2 barn, har 2 GB til 189,- og våres regning har kommet opp i over 1800,- kr!!!! Kjøper GB og det er brukt opp på under 20 minutter, da har jeg bare vært inne på google og søkt etter ting. Min samboer bestilte 4 GB, lokketilbud, tidlig på morgenen. Han var inne på finn.no i noen minutter, slo deretter av mobildata(siden det blir slukt!) og når han slo det på igjen og sjekket var det brukt opp over 2GB. Det er ikke mulig. Bedrageri.

Svar fra Fjordkraft Mobil
19.02.2020 14.06
Hei Ss, og takk for tilbakemeldingen. Mobildata brukes ikke fortere hos oss enn hos andre selskaper - her er det likt hos absolutt alle. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Jeg vil på det sterkeste oppfordre dere til å kontakte vår kundeservice, slik at vi kan se nærmere på dette sammen.

Mer generelt kan jeg jo opplyse om dette: Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Jeg vet at noen av Telenor/Telia sine abonnement har streaming av musikk inkludert, og at dette derfor ikke "teller" på databruken - kan det ha vært tilfelle hos dere?

Det som også ofte er tilfelle er at man hadde en del data oppspart som Data Rollover hos sitt tidligere selskap. Hvis du hadde et abonnement på 4GB kan du ha spart opp Rollover opptil 8GB, slik at du hele tiden hadde en "buffer" med ekstra data selv om du brukte mer enn dine opprinnelige 4GB. Denne bufferen forsvant da du byttet mobilselskap, og det vil dermed oppleves som om dataen forsvinner fortere, selv om den egentlig brukes i akkurat samme tempo som før.

Ellers er forklaringen ofte at man ubevisst har endret bruksmønsteret sitt, f.eks ved hyppigere bruk av tjenester som streamer video. Ofte opplever vi at kunder tenker at video kun er YouTube, Netflix og TV-apper, og at man ikke tenker over at f.eks Snapchat-snutter og korte videoer på Instagram og Facebook også kan være med på å utgjøre en god del forbruk i løpet av en måned.

Men alt i alt vil jeg først og fremst oppfordre deg til å kontakte oss - det er mye lettere å bli klok på dette hvis vi kan sette oss ned sammen og se på hva det er som kan ha skjedd. Håper vi hører fra deg.

Hilsen oss i Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kjempebra!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt å endre abonnementet etter forbruk, oversiktlig app som viser forbruk, gode priser og meget god kundeservice.

Svar fra Fjordkraft Mobil
10.02.2020 13.21
Hei Kåre, og tusen takk skal du ha for den hyggelige tilbakemeldingen! Det setter vi enormt stor pris på. Om det er noe som helst vi kan hjelpe deg med i fremtiden er det bare å gi oss en lyd :)

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft Mobil har totalt 120 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR