Meny

Fjordkraft Mobil omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Middels
10
av 35 innen
mobilselskap
44%
anbefaler
Fjordkraft Mobil

"Dyrt og dårlig"

Omtale om Fjordkraft Mobil skrevet av Elin for 21.05.2020 13.47

Fjordkraft Mobil har totalt 106 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft Mobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Fjordkraft for to måneder siden, men nå er det tilbake til Telia igjen. Har opplevd mye rot med feil på SIM-kort vi fikk tilsendt, kundeservice som lovet overføring til Fjordkraft på en dato for deretter å glemme det, og som ikke var så veldig hjelpsomme. Vi ser at vi kommer relativt dyrt ut sammenlignet med andre abonnement. Nå får nye kunder dobbel data, men da vi skulle øke datamengde på det ene abonnementet vårt fikk vi ikke dobbel data siden vi allerede er kunde. Tar altså ikke så godt vare på eksisterende kunder som de er flinke til å hanke inn nye. Blir nok ikke Fjordkraft på oss igjen.

Bytt.no
"Dyrt og dårlig" skrev Elin om Fjordkraft Mobil

Har du en tilsvarende erfaring med Fjordkraft Mobil?
Gjør som Elin og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fjordkraft Mobil du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg grundig lurt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble bruker av Fjordkraft Mobil, og etter kun litt over to uker var allerede over 12Gb av 15 Gb oppbrukt. Meget betenkelig, ettersom jeg aldri brukte mere enn 15Gb hos andre leverandører. Bruken er selvsagt akkurat som før. Føler meg også grundig lurt fordi at det etter ett par uker hos Fjordkraft kom en kampanje med dobbel data for samme pris i to måneder. Denne kampanjen var bare til nye kunder, ikke om du ble kunde like før. Fikk omsider tilbud om gratis fastpris en måned, men må fortsatt kjøpe dyre ekstra data ut resten av måneden. Tilbudet de da gav er derfor bare ett godt tilbud for selskapet, og slettes ikke fordelaktig for kunden i det hele tatt. Fikk inntrykk av at hos Fjordkraft, så er det nok kunden som skal stå med hatten å pent be om forståelse. Dette er for meg ikke en leverandør som har kundene som sin prioritet - men opplevelsen kan kanskje oppleves annerledes hos andre?

Svar fra Fjordkraft Mobil
22.05.2020 10.03
Hei Jan, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det stemmer at vi har kampanjer for nye mobilkunder noen ganger i året, og det høres ut som du har vært uheldig med timingen av denne. Det vil alltid være noen som ble kunder like før kampanjestart, og vi har forståelse for at dette vil føles litt surt, men slik er det dessverre med kampanjer. Det blir på samme måte som hvis du har kjøpt noe til fullpris på butikken som senere kommer på salg.

Mobildata brukes ikke fortere hos oss enn hos andre selskaper - her er det likt hos absolutt alle. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Jeg vet at noen av Telenor/Telia sine abonnement har streaming av musikk inkludert, og at dette derfor ikke "teller" på databruken - kan det ha vært tilfelle hos deg?

Det som også ofte er tilfelle er at man hadde en del data oppspart som Data Rollover hos sitt tidligere selskap. Hvis du hadde et abonnement på 15 GB kan du ha spart opp Rollover opptil 30 GB, slik at du hele tiden hadde en "buffer" med ekstra data selv om du brukte mer enn dine opprinnelige 15 GB. Denne bufferen forsvant da du byttet mobilselskap, og det vil dermed oppleves som om dataen forsvinner fortere, selv om den egentlig brukes i akkurat samme tempo som før.

Ellers er forklaringen ofte at man ubevisst har endret bruksmønsteret sitt, f.eks ved hyppigere bruk av tjenester som streamer video. Ofte opplever vi at kunder tenker at video kun er YouTube, Netflix og TV-apper, og at man ikke tenker over at f.eks Snapchat-snutter og korte videoer på Instagram og Facebook også kan være med på å utgjøre en god del forbruk i løpet av en måned. Hvis du tenker at disse forklaringsmulighetene ikke treffer i ditt tilfelle vil jeg oppfordre deg til å kontakte vår kudneservice, slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg.

Jeg håper dette var til hjelp, og ønsker deg en god uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Adrian V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig bra kundeservice som alltid er behjelpelig. God Telenor dekning hvor enn jeg er. Man får ikke bedre dekning enn Telenor dekning, og i tillegg er dette det mobilabonnementet som tilbyr billigst mobilabonnement. Altså det beste til en billigst penge.

Svar fra Fjordkraft Mobil
05.05.2020 19.47
Hei Adrian, og tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å skrive en anmeldelse av oss. Ønsker deg en fortsatt fin uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God kundeservice, raske til å svare"
1 syns denne omtalen er nyttig

Utmerket kundeservice som er løsnings orientert, og er raske til å svare.

Svar fra Fjordkraft Mobil
05.05.2020 19.46
Hei Knut, og takk for den gode tilbakemeldingen! Det er hyggelig å høre at du er fornøyd. Hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med er det bare å ta kontakt.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Eivind M. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rimelig og ryddig. Håper esim kan tilbys snart. Ikke noe å klage på.

Svar fra Fjordkraft Mobil
05.05.2020 19.46
Hei Eivind, og takk for tilbakemeldingen. Vi jobber med å få på plass e-sim, og håper vi kan komme med en gledelig nyhet til kundene våre om dette så snart som mulig. Ønsker deg en fin uke!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft Mobil har totalt 106 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR