Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Fjordkraft Mobil
3.0
352 verifiserte omtaler

Fjordkraft Mobil omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fjordkraft Mobil opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
352 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#12
Middels
Fjordkraft Mobil er rangert
#12 av 22 mobilselskaper
41%
Middels
41% anbefaler Fjordkraft Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 351 omtaler om Fjordkraft Mobil

FILTRER OMTALER
102
38
32
50
129
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft Mobil
Fjordkraft Mobil har 351 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ikke så fornøyd

Omtale av  Kenneth

Etter jeg byttet til fjordkraft mobil, funket ikke det å bruke mobilen og google pay når jeg er på kiwi eller andre butikker med kontaktløs betaling lengre. Jeg var i kontakt med kundeservice. Dei ville prøve med nytt sim kort, som dei lovte å betale, men som jeg fikk regning på likevel. For å gjøre en lang historie kort. Fikk jeg tilslutt e-post om att hadde jeg problemer google play store måtte jeg sjekke att det ikke var sperre på telefonen. Jeg sa flere ganger google pay og kontaktløs betaling i butikken var problemet. Men fjordkraft mobil virker berre interessert å vri det over på annet berre for å slippe å prøve å ta tak i problemet. Det er hvertfall mitt inntrykk. Google pay funket før jeg byttet. Jeg er nå på vei til Telenor.

Svar fra Fjordkraft Mobil
13.07.2020 09:09

Hei Kenneth, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Først av alt: Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med vår kundeservice for å fjerne faktureringen for det ekstra SIM-kortet vil jeg oppfordre deg til å gjøre dette. Hvis vi har sagt at du skal få dette gratis skal du ikke måtte betale. Når det gjelder Google Pay høres dette veldig rart ut, for denne tjenesten skal ikke være avhengig av hvilken mobiloperatør du har. Så lenge du har dekning når du er på betalingsstedet skal dette fungere, såfremt du har et bankkort som fungerer sammen med Google Pay. Dette er det banken din som styrer, så det lureste i denne situasjonen er nok å kontakte banken din angående dette problemet. Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp, men tilgangen til Google Pay er det ikke vi som mobiloperatør som styrer. Jeg håper problemet løser seg. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft Mobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

2 årsaker til 2 stjerner

Omtale av  Arild V

1 : Tull og rot med fakturering. Har 1 mnd igjen av 3 mnd gratis abb. på 5 abb. Har blitt fakturert fullt for det eneste abonnementet den første måneden, og godtok å betale den mot at det ene abonnementet fikk flyttet den 3'dje måneden til måned nr 4. Nå har de gjort dette igjen! 2: juks med med mobildata. Ungene hadde 7 GB hos Talkmore som ikke ble brukt opp - hos Fjordkraft har de 15 GB som forsvinner som dugg for solen. Tjenestene hos Talkmore og Fjordkraft er identiske. Mobiltelefon måler tilsvarende mobildata forbruk som Fjordkraft appen - så jeg godtar at mobildata "renner gjennom" - men jeg mistenker at Fjordkraft genererer ekstra trafikk som er årsaken til det høye forbruket. Her bør noen med kompetanse på området inn å sjekke - NKOM.

Svar fra Fjordkraft Mobil
23.06.2020 10:17

Hei Arild V og takk for du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Når det kommer til gratis periode med mobilabonnement skal du selvsagt få det som ble avtalt ved inngåelse. Jeg finner dessverre ikke noe kontaktinformasjon om deg her, så hvis du kontakter oss på telefon 23006100 skal vi få sett på dette og rettet opp. Når det kommer til mobildata måles dette på samme måte hos alle selskaper. Registrert forbruk er det faktiske forbruket som telefonen har hatt. Dette måles i hvor mye informasjon du har lastet ned fra internett og til din mobiltelefon. Det kan derimot være ulike årsaker til at du raskere går tom etter bytte av mobiloperatør. Du kan lese mer på https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/raskere-tom-for-data-etter-bytte-av-mobilselskap/ Ta kontakt med oss så kan vi sammen gå gjennom innstillingene på telefonen for å finne ut hva som har brukt mye mobildata. Ønsker deg en riktig så fin dag videre, og nok en gang, takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Med vennlig hilsen Fjordkraft Mobil

Bruker opp data veldig fort

Omtale av  Ivan

Har Fjordkraft mobil i nesten en måned, men data "flyr" veldig fort. Måtte bytte 2 abonnementer etter 2 uker bruk. Flyter til ice net eller Talkmore.

Svar fra Fjordkraft Mobil
23.06.2020 10:16

Hei Ivan og takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Bruk av mobildata regnes på akkurat samme måte hos alle operatører. Dette måles i hvor mye informasjon din mobiltelefon laster ned fra nettet. Det kan derimot være flere årsaker til at mobildata forsvinner raskere etter bytte fra en operatør til en annen. Du kan lese mer om det på: https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/raskere-tom-for-data-etter-bytte-av-mobilselskap/ Det blir derimot vanskelig å kommentere hva som kan være årsaken i ditt tilfelle da jeg ikke kan finne noe kontaktinformasjon her. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 23006100 så kan vi sammen finne ut hva som trekker mye mobildata fra din telefon. Du kan også starte en chat med oss via våre nettsider. Ønsker deg en riktig så fin dag videre og takk for at du tar kontakt. Med vennlig hilsen Fjordkraft Mobil.

Full Telenordekning

Omtale av  Grete T

Lett å bytte til mer eller mindre GB. Burde hatt et tilbud mellom 15 og 30 GB. Jeg må ofte endre fra 15 til 30, men reellt forbruk er mellom 15 og 20.

Svar fra Fjordkraft Mobil
23.06.2020 10:15

Hei Grete, og takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Det er veldig hyggelig å se og lese at du er fornøyd med ditt mobilabonnement. Skulle det være noe vi kan hjelpe deg med, eller om du skulle ha noen spørsmål, er det bare å ta kontakt med vår kundeservice på telefon 23006100. Ønsker deg en fortsatt god dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft Mobil

Dyrt og dårlig

Omtale av  Elin

Byttet til Fjordkraft for to måneder siden, men nå er det tilbake til Telia igjen. Har opplevd mye rot med feil på SIM-kort vi fikk tilsendt, kundeservice som lovet overføring til Fjordkraft på en dato for deretter å glemme det, og som ikke var så veldig hjelpsomme. Vi ser at vi kommer relativt dyrt ut sammenlignet med andre abonnement. Nå får nye kunder dobbel data, men da vi skulle øke datamengde på det ene abonnementet vårt fikk vi ikke dobbel data siden vi allerede er kunde. Tar altså ikke så godt vare på eksisterende kunder som de er flinke til å hanke inn nye. Blir nok ikke Fjordkraft på oss igjen.

Svar fra Fjordkraft Mobil
23.06.2020 10:15

Hei Elin og takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Det er leit å høre at du opplevde problemer ved overgang til oss. Avtaler er til for å holdes, og du skulle selvsagt fått portering når dette ble avtalt. I slike tilfeller er det bare å ta kontakt med oss så skal vi selvsagt kunne rette opp i det. De eneste fristene vi har ved fremskyding av portering er at det kan settes minimum 8 virketimer (mellom 08 - 16) før portering. Når det kommer til dobbel data er dette en kampanje vi i denne omgang kjører for nye kunder. Vi har tidligere hatt kampanjer for eksisterende kunder, men i denne omgang ble det for nye kunder. Det vil derfor variere hvilke kampanjer vi kjører. Skulle det være noe vi kan bistå med er det bare å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 23006100 eller start en chat med oss via vår nettside. Ønsker deg en riktig så fin dag videre og nok en gang, takk for din tilbakemelding. Med vennlig hilsen Fjordkraft Mobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Føler meg grundig lurt

Omtale av  Jan O

Ble bruker av Fjordkraft Mobil, og etter kun litt over to uker var allerede over 12Gb av 15 Gb oppbrukt. Meget betenkelig, ettersom jeg aldri brukte mere enn 15Gb hos andre leverandører. Bruken er selvsagt akkurat som før. Føler meg også grundig lurt fordi at det etter ett par uker hos Fjordkraft kom en kampanje med dobbel data for samme pris i to måneder. Denne kampanjen var bare til nye kunder, ikke om du ble kunde like før. Fikk omsider tilbud om gratis fastpris en måned, men må fortsatt kjøpe dyre ekstra data ut resten av måneden. Tilbudet de da gav er derfor bare ett godt tilbud for selskapet, og slettes ikke fordelaktig for kunden i det hele tatt. Fikk inntrykk av at hos Fjordkraft, så er det nok kunden som skal stå med hatten å pent be om forståelse. Dette er for meg ikke en leverandør som har kundene som sin prioritet - men opplevelsen kan kanskje oppleves annerledes hos andre?

Svar fra Fjordkraft Mobil
22.05.2020 10:03

Hei Jan, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det stemmer at vi har kampanjer for nye mobilkunder noen ganger i året, og det høres ut som du har vært uheldig med timingen av denne. Det vil alltid være noen som ble kunder like før kampanjestart, og vi har forståelse for at dette vil føles litt surt, men slik er det dessverre med kampanjer. Det blir på samme måte som hvis du har kjøpt noe til fullpris på butikken som senere kommer på salg. Mobildata brukes ikke fortere hos oss enn hos andre selskaper - her er det likt hos absolutt alle. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Jeg vet at noen av Telenor/Telia sine abonnement har streaming av musikk inkludert, og at dette derfor ikke "teller" på databruken - kan det ha vært tilfelle hos deg? Det som også ofte er tilfelle er at man hadde en del data oppspart som Data Rollover hos sitt tidligere selskap. Hvis du hadde et abonnement på 15 GB kan du ha spart opp Rollover opptil 30 GB, slik at du hele tiden hadde en "buffer" med ekstra data selv om du brukte mer enn dine opprinnelige 15 GB. Denne bufferen forsvant da du byttet mobilselskap, og det vil dermed oppleves som om dataen forsvinner fortere, selv om den egentlig brukes i akkurat samme tempo som før. Ellers er forklaringen ofte at man ubevisst har endret bruksmønsteret sitt, f.eks ved hyppigere bruk av tjenester som streamer video. Ofte opplever vi at kunder tenker at video kun er YouTube, Netflix og TV-apper, og at man ikke tenker over at f.eks Snapchat-snutter og korte videoer på Instagram og Facebook også kan være med på å utgjøre en god del forbruk i løpet av en måned. Hvis du tenker at disse forklaringsmulighetene ikke treffer i ditt tilfelle vil jeg oppfordre deg til å kontakte vår kudneservice, slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg. Jeg håper dette var til hjelp, og ønsker deg en god uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Veldig fornøyd

Omtale av  Adrian V

Veldig bra kundeservice som alltid er behjelpelig. God Telenor dekning hvor enn jeg er. Man får ikke bedre dekning enn Telenor dekning, og i tillegg er dette det mobilabonnementet som tilbyr billigst mobilabonnement. Altså det beste til en billigst penge.

Svar fra Fjordkraft Mobil
05.05.2020 19:47

Hei Adrian, og tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å skrive en anmeldelse av oss. Ønsker deg en fortsatt fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft Mobil har 351 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft Mobil mener

Fjordkraft Mobil

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR