Hello omtaler og erfaringer

107 verifiserte omtaler
2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
10
av 23 innen
mobilselskap
36%
anbefaler
Hello
Filtrer omtaler
28
10
3
10
56
Sorter omtaler etter
Viser av 107 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hello?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dette blir dyret pga skjulte utgifter og dårlig kundesenter.... Så styr unna!!!"

Håpløst abonnement til ungene, når jeg gir med en datamengde så ønsker jeg data stoppet når det er brukt opp! Det går ikke hos Hello, her betaler du dyrt for forbruket etter den inkluderte mengden er brukt opp.

Kundesenteret er lite hjelpsomt, og opplevd dem både lyve og svare direkte frekt!

Notere alltid om navn og tidspunkt for slike samtaler, og fant ut at det var samme kundeveileder jeg snakket med to ganger på rad, beleilig nok så fant de ikke den samtalen igjen, så enten lyver de eller så har de åpenbart ikke logget alle samtalene sine!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Uoversiktlig"

Tegnet opprinnelig et abonnement for 1 GB / 99, - kr per mnd. Med Xito som ble avviklet og overtatt av Hello. Fra Hello fikk jeg bare regninger som lød på langt over avtalesummen - som oftest om lag 300 kr. For samtaler, aldri pga. dataoverforbruk. Byttet til slutt til Ice.net som jeg har hatt gode erfaringer med, men har siden mottatt flere inkassokrav fra Hello som jeg betaler - bare for så å motta et nytt krav med en ny sum. Så langt beløper dette seg til om lag 1500 kr. Med gebyrer - alt for ingenting. Et firma i økonomisk desperasjon?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter de nye reglene av 15. Juni, valgte Hello aa hevne seg paa sine kunder ved aa oeke prisene. Prisen paa mitt abonnement oekte med 30%.

Ettersom jeg ikke lenger bor i Norge, oensket jeg aa endre adressen min til min naavaerende bostedsadresse; dette viste seg dog aa vaere umulig, fordi denne adressen er i utlandet, og adressen maa vaere i Norge.
Jeg foreslo at de kunne benytte adressen til et av mine familiemedlemmer, men det var ikke et akseptabelt forslag – adressen maatte vaere min folkeregistrerte adresse.

Siden jeg ikke har en folkeregistrert adresse i Norge, kan de derfor ikke endre den, og dersom jeg dermed skulle trenge et nytt SIM-kort eller en papirutskrift, vil de sende dette til min siste registrerte adresse, studentboligen jeg bodde i foer, hvor det naa bor en helt ukjent person.

Greit nok at de ikke kan endre oppfoert adresse til en i utlandet, men det er jo helt absurd at de ikke i det minste kan fjerne en adresse de har faatt bekreftet at jeg ikke bor paa, og aldri kommer til aa besoeke igjen.

Svar fra Hello
23.08.2017 14.31
Hei Pepe! Jeg forstår godt at dette er kjedelig for deg, men vi er retningslinjer å følge - av hensyn og sikkerhet for våre kunder. Våre rutiner er ikke satt for å skape ubehag for våre kunder, men av sikkerhet for våre kunder. I dag har SIM-kortet blitt like sensitivt som et kredittkort, og vi kan derfor ikke sende dette til hvilken som helst adresse. Du er blitt informert om hva vi kan gjøre og ikke gjøre i denne saken. Vi kan ikke sette slik at du ikke er registrert med noen adresse i våre systemer, og da vil det være din folkeregistrerte (eller siste registrerte) adresse som er oppført. Beklager de ulemper dette forårsaker deg.

Mvh Kamilla, Hello!
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Det jeg trenger"

Byttet fra telia og er veldig fornøyd med Hello, grei app som jeg justere abonnementet hvis jeg trenger det og rask sms beskjed hvis jeg står i fare for å bruke opp datamengden. For 129, - pr mnd ink rollover er jeg veldig fornøyd.
Har ikke hatt behov for kundeservice det året jeg har vært kunde.

Svar fra Hello
29.07.2017 01.22
Hello Yvonne, Takk for en veldig hyggelig tilbakemelding! Flott å høre at du ikke har treng å ta kontakt med oss, du er fortsatt velkommen til å ta kontakt om det skulle være noe :)
Ønsker deg en riktig god helg og en flott sommer!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Uten mobil i 4 dager"

Skulle erstatte min gamle abonnement fra telia når den forsvinner, da fikk jeg vente 4 dager etter abonnement forsvannt, og var uten mobil i 4 dager. Anbefaler ikke den.

Svar fra Hello
19.07.2017 11.43
Hei Marc! Ved en overføring til Hello tar det 10 dager fra du bestiller til det blir aktivt. Dette får kunden informert om i ordrebekreftelsen og i brevet man mottar med SIM-kortet. Mottar du SIM-kort tidlig kan du ta kontakt med oss, slik at vi kan aktivere det tidligere enn først avtalt. Vi trenger da to virkedager på oss før dette kan bli aktivt :) Ønsker deg en god sommer!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Søppel selskap"

Dem gjør ikke som dem sier dem skal og tre dobbeler regningen i steden for og når du ringer dem og klager og sier kunden har rett legger dem bare på.
Og det gjorde dem tre ganger med meg nå? 😡

Så hold dere unna Hello.

Tre månder har jeg prøvd å bytte til 3G fra 1G men dem gir meg heller regninger på over 800kr i steden for å bytte abonoment for meg😡

Hold dere unna dem og kunde behandlerne skulle ha tatt seg ett kurs i kundebehandling for det er noe dem ikke kan.

Oppgitt og avsluttet kunde hos hello.

Svar fra Hello
12.07.2017 16.16
Hello!

Det er synd at du har opplevd dette i kontakt med vårt kundesenter, vi jobber daglig med å forbedre kundeopplevelsen, og tar alle tilbakemeldinger til oss!

Endring av abonnement gjør du på Min side.

Dette gjør du på følgende måte:
"Abonnement" - "Nummer" - "Endre abonnement" Her velger du den pakken du ønsker å benytte deg av.

Minner om at endring av abonnement kun skjer ved månedsskiftet.
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Hello mobil lurer kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har idag sluttet med Hello mobil 1 GB kunde. Når man velger 1GB abonnement så betyr det at man trenger bare 1GB mobildata. Dem må stoppe data når 1GB er nådd hvor lenge man ikke kjøper ekstra GB eller MB. I min sak begynte det å spille noe video på mobilen uten at jeg visste det. Det har rullet noe ekstra MB uten vilje. Jeg trengte ikke mer data enn 1GB. Jeg hadde satt varsel for mobildata utover 1GB, men det virket ikke. Jeg anbefaler alle til å unngå abonnement hos hello fordi dem stopper ikke mobildata forbruk utover abonnnement som kan koste mye mer enn mann tenker. Hos ice.net eller MyCall stopper datatrafikk automatisk når abonnement grense er nådd. Derfor.... Pass på.

Svar fra Hello
27.06.2017 11.44
Hei Khan! På vår hjemmeside er det informert om hva som skjer dersom du benytter opp din inkluderte datamengde. Informasjonen sier som følger: "Når du nærmer deg grensen for inkludert datamengde vil du motta en SMS med informasjon om dette. Du kan da velge å kjøpe ekstra datapakke(r). Når første ekstra datapakke er brukt opp, vil du motta en ny SMS med tilbud om en ny datapakke. Dette vil gjenta seg frem til antall pakker tilgjengelig på ditt abonnement er brukt opp, se tabell under.

Velger du å ikke kjøpe ekstra datapakke, eller har kjøpt alle tilgjengelige datapakker på ditt abonnement, koster videre databruk 0,99 kr/MB med en makspris på 499,- kr/måned."

SMS sendes ut i forkant av et overforbruk, og det er da kundens eget ansvar å bestille ekstra datapakke. Dersom det ikke gjøres det så vil det bli fakturert 0,99 kr per MB man går over.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Skjulte straffegebyrer gjør at vi må betale 1.500, - for å gjenåpne/fjerne gjeld"
1 syns denne omtalen er nyttig

Du får en del for pengene, det er det ikke tvil om. Men her får du definitivt det du betaler for. I mitt og min samboers tilfelle, har vi vært arbeidsledig en stund, og har ikke kunne prioritere telefonregning over mat og husly. Det er da ikke betalt, men vi har fått sperringsvarsel fire måneder på rad. Jeg kontakter kundeservice, og får beskjed om at vi må allikevel betale vanlig pris for et stengt abonnement. Det er det samme som å betale bensin og veiavgift for en bil uten skilt som ikke blir brukt...

Vær obs på "Løpende abonnement", da det betyr du betaler hver måned til du fjerner deg selv som kunde hos de, uansett hva som skjer...

Svar fra Hello
26.06.2017 14.30
Hello Franz.
Jeg har forståelse for at det er en kjedelig situasjon.
Når et abonnement står aktivt hos oss må månedsavgiften betales, selv om abonnementet står sperret. Dette er fordi man fortsatt får bufferen man har et abonnement på, og det er fullt mulig å bruke det med en gang fakturaene er betalt.
Grunne til at dere nå må betale gebyrer på det er fordi fakturaene er sendt til inkasso som har egne salærer.
Det er riktig som du sier, at abonnementet ikke er avsluttet før telefonnummeret er flyttet til en annen operatør eller er slettet.
Mvh Nanna, Hello!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forferdelig tjeneste, hold dere langt unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet et 1GB abonnement til en 10 åring i huset til kr 99, - pr. mnd. I de 2 månedene vi var kunde betalte vi to fakturaer på til sammen drøye kr 1200,- pga. et samlet overforbruk av data på 4,2GB. Det finnes ingen god datakontroll eller sperre på abonnementene. Virker som forretningsmodellen er å cashe inn på overforbruk. Ja jeg er fullstendig klar over at det sikker et sted dypt der nede i avtalen står at overforbruk av data faktureres etter en egen prisliste. Jeg sliter imidlertid med å forstå at det ikke opplyses om manglende datakontroll når det inngås en avtale på et abonnement hvor bruker er 10år. Dette er teksten som brukes på Hellos forside i oversikten over de forskjellige abonnementene:

"Inkludert i alle mobilabonnement: Fri tale/fri SMS/fri MMS, ingen bindingstid, full Telenor-dekning, 4G, Data Rollover, Roam Like Home, gratis BankID og fri fart. Egne priser gjelder for trafikk til spesialnumre, til utlandet og i utlandet. "

Det står overhode ingen ting om at overforbruk faktureres med ågerpriser.

Gjør deg selv en tjeneste, stay away!

Svar fra Hello
20.06.2017 08.52
Hei Thomas! Vi har dessverre ikke mulighet til å sperre for overforbruk av data, grunnet at vi leier nett av Telenor. Trafikken leses derfor inn fra telefonen til våre kunder og inn i deres systemer, før dette altså sendes videre til oss. Det kan derfor oppstå forsinkelser som medfører at sperre for overforbruk ikke vil være mulig.

På grunnlag av dette sender vi en SMS ut til bruker når de er i ferd med å bruke opp sin inkluderte mengde. Denne SMSen kan vi også sende til juridisk eier, som da ville vært deg.

Ved bestilling av abonnement må du godkjenne noen vilkår for å kunne fullføre bestillingen. I vilkårene står det at du som kunde er pliktet til å gjøre deg kjent med abonnementet og dets tjenester. Under hvert av våre abonnement står det tydelig hva som skjer dersom du benytter opp din gitte datamengde. Vi informerer da om at man har mulighet til å bestille ekstra datapakke, eller betale 0,99 kr per MB man bruker over. Det med en makspris på 499 kr.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Skulle spare penger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Endte opp med å bruke mer penger på data overforbruk, enn ett års forbruk hos konkurrenten.. Hold dere unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig"

Har priset seg ut. Jeg flyttet til komplett da de ikke hadde den brutale prisstigningen som Hello hadde.

Svar fra Hello
22.05.2017 13.11
Hei Geo! Vi takker for din tilbakemelding, da dette er svært viktig for at vi som selskap skal kunne forbedre oss. Hva angår vår prisøkning ble dette gjort som følge av EU reguleringen som trer i kraft den 15.juni. Prisene vi satte var det vi anså som nødvendig i henhold til denne reguleringen. Hello jobber fremdeles mot å levere mye mobil for pengene, noe vi absolutt gjør. Vi er også fortsatt blant de rimeligste på markedet. Ønsker deg en god helg :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Enkelt og greit"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingen problem med å anbefale Hello for kunder som er istand til å følge med litt selv, får beskjed i god tid før forandringer på abm, beskjed om faktura både på epost og SMS, faktura stemmer med forbruk, oversiktlig faktura, for mitt behov god dekning med Telenornett, ikke hatt behov for kontakt med kundeservice, men informativ hjemmeside hvor betingelser står.
Den dagen Hello ikke oppfyller mine behov, bytter jeg til noen som kan oppfylle mine behov bedre og billigere, enkelt og greit :-)

Svar fra Hello
12.05.2017 16.41
Hello Knut,
Takk for så hyggelig tilbakemelding!
Vi prøver å gjøre det så oversiktlig og enkelt for kunden å administrere og ordne med sitt eget abonnement, og da er det fint å se at det fungerer fint for deg.
Fint at du er oppdatert på betingelser og at du bruker hjemmesiden om du skulle lure på noe.
Det er et godt tegn at du ikke trenger å ta kontakt med kundeservice, men du er varmt velkommen til å gjøre det om du skulle ha behov noen gang :)
Ønsker deg en riktig fin dag videre og en god helg!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Hevet pris og må betale ut måneden for oppsigelsen"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk hevet månedsavgiften, og sa dermed opp fordi jeg hadde mye å tjene på å bytte. Hadde aktiveringsdato 3. Mai, og fikk faktura for hele måneden.

Svar fra Hello
12.05.2017 09.18
Hello Ole J.
Jeg har full forståelse for frustrasjonen over denne situasjonen.
Da vi bestemte opp for å heve prisene, sendte vi ut informasjon om det. Det gjorde vi litt over en måned før endringen trådde i kraft, noe som gav god tid til a flytte telefonnummeret over en annen operatør. Vanligvis tar det ca 10 dager, det kommer an på hvilken operatør man bytter til.
Vilkårene våre sier at man skal betale full månedspris ved avslutning av abonnement, og disse er godkjent av deg ved bestilling.
Det er ikke noe vi gjør for å være ugreie, men vi har retningslinjer og da disse vilkårene å forholde oss til.
Ønsker deg en riktig fin dag videre!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Økte prisen på abonnementet med en god del penger og det fantes ingen mellomting..
Ringte å spurte på forhånd om når man burde bytte, dama på telefon sa bare før 01. mai. Fikk ny SIM fra nytt selskap 04. mai. Måtte fortsatt betale full pris for under fire dager inn i ny måned.

Svar fra Hello
12.05.2017 09.17
Hello,
Jeg beklager at du har opplevd vår kundeservice som dårlig. Det er ikke et inntrykk vi ønsker å gi.
Når det er sagt, så har vi gitt beskjed i god tid før abonnementene ble endret. Når det er lagt inn bestilling hos en ny operatør er det de som styrer med dato og overtagelse av telefonnummer.
Full månedspris ved avslutning av abonnement er vanlig praksis, og dette står informer i vilkårene som du har godkjent ved bestilling.
Jeg har forståelse for at det er kjedelig, men vi har retningslinjer og da disse vilkårene å forholde oss til.
Håper dette oppklarer hvorfor situasjonen din ble slik.
Ønsker deg en riktig fin dag
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Plutselig økning av mobilabbonement"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byttet i april til Hello da det var kr. 99 for 1 Gb og 249 for 5 GB (har tre abonnement), fikk sjokk da jeg mottok faktura for april, pris har plutselig økt til 129 og 349 uten at jeg har blitt varslet på forhånd! I følge Hello sine vilkår, står det "Eventuelle endringer av priser, som er større enn +/- 10 %, skal varsles Kunden skriftlig minst en måned før endringen trer i kraft". Har ikke mottatt noen som helst varsling, og dere kan da ikke bare endre mine abonnement uten at jeg har gitt mitt samtykke? Dette er jo rett og slett lureri! Dere bør meldes inn til forbrukerombudet og skal bytte leverandør snarest.

Svar fra Hello
10.05.2017 12.55
Hello Hilde!
Jeg beklager at du har fått et slikt inntrykk av oss, det syns jeg er kjedelig å høre.
Varslingen om endring av abonnement ble sendt ut til våre kunder 30.03. Informasjon om dette har ligget på nettsiden og andre kanaler fra samme dato, så hvis du ble kunde i April lå denne informasjonen allerede ute da du bestilte. Portering tar vanligvis ca 10 dager. Vi sendte også ut informasjonen til kommende kunder som nylig hadde bestilt.
At du ikke har fått den informasjonen syns jeg er litt pussig med tanke på ovenstående.
Minner om at grunnen til at prisene økte er på grunn av to nye løsninger som ble lagt til, der i blant Roam Like Home. Den løsningen koster mye mer enn vanlig forbruk i Norge, og er hovedgrunnlag for øking av pris.
Håper dette gir et litt bedre svar på hvorfor vi økte prisene og om informasjonen som har vært synlig.
Ønsker deg en riktig fin dag!
Fortvilet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Var kunde her i ca et halvt år, og blir oppfattet som tålmodig blant andre. Skulle spare 50 kr pr mnd på å bytte til hello. Det ble heller 500kr+ dyrere! Etter flere samtaler med kunderådgiver i hello, sitter vi igjen med følelsen av svindel. Vet ikke om noen fikser og trikser forbrukstall på datatrafikk. Uansett brukes selvsagt forbruksgrunnlaget videre i beregningen for mnd faktura. Kunderådgiver kan ikke gjøre annet enn å oppgi hvor mye data som de mener er brukt. Dette stemmer ikke med hva vi måler på telefonen. Absolutt ikke! Vi har vært fortvilet hver eneste mnd, tallene hello opererer med stemmer ikke.
Løsningen er enkel(for hello) ihvertfall, du som forbruker må betale for det som faktureres. Ingen vilje fra hello til å ordne opp.
Takk for oss hello, dette var ingen god opplevelse!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"God pris og dekning, litt svak på overforbruk data"
5 syns denne omtalen er nyttig

God dekning og konkurransedyktige priser.

Svakheten er prisen på ekstra datapakker og hvordan disse blir aktivert.

ICE har nå (etter EU-roaming og data-rollover) de samme abonnementsprisene men lavere pris på datapakkene (79 for 1 GB og 179 for 3 GB, Hello tar 100 pr GB.)

Og mens du aldri risikerer ekstraregning fra ICE (bare hastighetsstruping) kan du i verste fall risikere 450 kr i ekstraregning fra Hello (hvis du unnlater/glemmer å gi beskjed om ekstrapakke eller har brukt opp pakkene)

Og dette siste punktet gjør at jeg vurderer å bytte for min mor. For henne er denne risikoen en stressfaktor. (Hun bruker bare mobildata når hun er på hytta om sommeren)

Svar fra Hello
18.04.2017 20.48
Hei Nojac! Hyggelig å høre at du er fornøyd med Hello som mobiloperatør. Vi vet at vi som alle andre operatører har våre svakheter, og her prøver vi så godt vi kan å finne en løsning som vil passe for majoriteten av våre kunder. Når det gjelder løsningen vår rundt overforbruk, så føler vi at vi har løst dette på best mulig måte ut ifra systemene vi har å jobbe med. Trafikk fra våre kunder leses inn hos Telenor før det sendes videre til oss og det vil derfor kunne skje enkelte forsinkelser.

Det viktigste er at man benytter den operatøren som passer en selv best.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ønsker ikke data rollover"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg blir tvunget til å betale for data rollover. Bruker lite dataroaming. Dette er helt håpløst. Må betale for noe jeg ikke trenger.

Svar fra Hello
11.04.2017 12.30
Hello. Rollover og Dataroaming er 2 forskjellige tjenester. Rollover betyr at den dataen du ikke bruker opp i inneværende måned får man med seg over til neste måned slik at man kan bruke mer da.

Dataroaming betyr å bruke mobildata i Utlandet. (Roam like Home vil si at du kan bruke den inkluderte tala/sms/datamengden du har i Norge i EU også uten ekstra kostnader.

Prisøkningen på ditt abonnement kommer som følge av en EU regulering som trer i kraft 15. juni. Denne reguleringen innebærer at man skal kunne bruke telefonen i alle EU og EØS land til lik pris som hjemme i Norge. Dette innebærer en ekstra kostnad for alle operatører og en prisøkning i markedet vil derfor skje. Vi har valgt å innføre dette allerede fra 1. mai, men alle operatører er pålagt å innføre dette fra 15. juni.

Vi lanserer data Rollover samtidig som vi innfører Roam like Home men det er sistnevnte som er skyld i prisøkningen samt lovpålagt. Ønsker deg en fin dag videre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Billigst i utgangspunktet, men totalfaktura var det dyreste jeg har hørt om"
9 syns denne omtalen er nyttig

Skiftet abonnement på mine tre barn for å får mer mobildata. Hadde forventet 98 kr pr mnd, men fikk nesten 2000 kr. Maks overforbruk, ekstra for servicetjenester..
Ikke mer fra denne leverandør nei.

Svar fra Hello
08.04.2017 20.15
Hello!

Det var kjedelig å høre at du opplevde fakturaen slik. Første faktura blir innimellom litt høyere i månedspris i forhold til hvilken dag i måneden telefonnummeret blir aktivt.
Hvis det er forbruk utover det som er inkludert, er vi nødt til å fakturere det i tillegg. Det stå informert på nettsiden om hva som ikke er inkludert, og hva pris er for overforbruk av data. Det står også i sms som sendes ut når man nærmer seg grensen for inkludert datamengde. Sperre for enkelte spesialnumre er også mulig, for å unngå unødvendige kostnader.
Michelle V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig kundeservice som gjør det umulig å kansellere"
7 syns denne omtalen er nyttig

Etter at dem meldte fra om forandringer ønsket jeg å kansellere abonnement. Jeg fikk svar om at dette er umulig så samt jeg ikke forandrer til en annen leverandør. Har heller ikke mottat meldinger om jeg bruker for mye data.

Svar fra Hello
10.04.2017 14.44
Hei Michelle! Kansellering gjelder kun ved nye bestillinger og ikke for eksisterende abonnement. Her tolker jeg det som at det gjelder en oppsigelse, og da er det helt korrekt at du må bestille overføring til ny operatør. Hvis ikke dette gjøres vil ditt nummer slettes hos oss, og da vil du ikke kunne overføre dette til en annen operatør. Her er du blitt informert om hva som må gjøres i forbindelse med avslutning av ditt abonnement.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Hello er ikke konkuransedyktig etter kraftige prisøkninger"
9 syns denne omtalen er nyttig

Sier de har lyttet til kundene sine og setter så opp prisene og tvangsflytter kunder over på abo de aldri har bestilt hos dem eller er villige til og betale og opplever nå stor kundeflukt.
Det opplevde Rema også når de tok dårlige avgjørelser....

Svar fra Hello
05.04.2017 15.28
Hei Svein! Usikker på hva du mener med at vi har tvangsflyttet våre kunder over på andre abonnement, enn hva de har bestilt. Det er ikke tilfellet her. Vi har gjort endringer på våre abonnement, blant annet GB inkludert og pris. Dette gjøres som følge av ny EU regulering som vi er lovpålagt til å følge. Reguleringen påvirker markedet og dets priser, og flere av våre konkurrenter har bekreftet at de vil følge etter og øke prisen på deres abonnement. Vi ber derfor kunder om å ha litt is i magen og se an hvordan markedet endrer seg den neste måneden. Hello vil kjempe i toppen blant lave priser, og vil fortsette å levere mye mobil for pengene.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Vårt produkt er så bra at vi forventer takknemlighet for grådig prisøkning!"
10 syns denne omtalen er nyttig

Min henvendelse:

Hei,

Fint med "oppgraderinger", MEN forsto jeg det riktig at fra 1. Mai 2017 settes prisen for mitt abonnement opp fra 297,- til 449,- nok???

Dette er en veldig stiv prisøkning og det kommer ikke til å være med på.
Hvilke alternativer finnes? Jeg er fornøyd med mitt abonnement som det er nå.
Dataroaming er EU-regulert og forsvarer dermed ikke en prisøkning i det hele tatt. 12 GB for 449, - er også dyrere per GB.

Hva gjør vi?
Forventer et ganske så hurtig svar.
Det er som kjent ikke meg som avgjør hvor mye dere verdsetter meg som kunde.

På forhånd takk :-)
___
Svaret jeg fikk:

Hello,

Takk for din henvendelse.

Prisøkningen på ditt abonnement kommer som følge av at abonnementet nå inneholder mer.

Fra mai vil vi tilby både Data Rollover og tjenesten «Roam like home». Med Data Rollover vil du kunne spare opp ubrukt mengde mobildata fra én måned, til neste måned. Da opptil samme mengde som opprinnelig er inkludert i ditt abonnement. Tjenesten «Roam like home» gjør at du kan bruke telefonen din i EU på lik linje som hjemme i Norge.

Det vil dessverre ikke være mulig å beholde nåværende abonnementspris mot at man ikke får tilgang på disse tjenestene.

Det er dog ingen bindingstid på våre abonnement, og du står fritt til å bytte til en annen leverandør om ønskelig.

Skulle du ha ytterligere spørsmål er det bare å ta kontakt.

Ha en riktig fin dag videre
__

Det sier vel alt... Bytt så fort du kan! Alle sammen...

Svar fra Hello
03.04.2017 14.39
Hello Alex!

Leit å høre at endringene ikke falt i smak. Det er nemlig slik at vi, på lik linje med alle andre operatører, må forholde oss til innføring av "Roam Like Home" i henhold til EU-reguleringene som trer i kraft 15. juni. Dette er vel å merke en suveren tjeneste, men det vil også resultere i økte priser i markedet. De prisrelaterte utfordringene må alle andre operatører også løse, og det blir spennende å se hvordan markedet blir seende ut til slutt.

Det er viktig å presisere at vi tar utgangspunkt i å forbli ledende på markedet, selv med nye prisene. Vi strekker oss så langt vi kan, tatt kostnadene vi møter i betraktning, og dette blir forhåpentligvis synlig den 15.juni :-)

Mvh Even, Hello!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"40 prisøkning!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har vært greit fornøyd med Hello etter å ha brukt dem et drøyt år selv om de har sinnsyke utenlandspriser, men nylig har de kjørt ut en stor kampanje med "forbedringer" - der det framgår at mitt 5G abonnement blir utvidet med 1 Gb til 6Gb samtidig som prisen økes med over 40% (fra 244/mnd til 349/mnd).
Det er en dyr gigabyte!
Jeg bytter selskap.

Svar fra Hello
03.04.2017 14.38
Hei Kaio!
Synd å høre at du ønsker å bytte selskap. Denne prisøkningen har kommet som årsak av EU reguleringen som trer i kraft den 15.juni. Da vil all bruk i EU/EØS være inkludert i abonnementet, og vi så det derfor som en nødvendighet å endre våre priser. Dette er noe som vil påvirke markedet generelt, og flere av våre konkurrenter har de siste dagene bekreftet at samme endring vil skje på dere abonnement. Vi har derfor anbefalt at våre kunder har noe is i magen, for å se hvordan markedet endrer seg. Hello vil fortsatt kjempe i toppen blant de rimeligste, og vi vil fremdeles levere mye mobil for pengene.

Mulig våre veier krysses ved en senere anledning. Ønsker å takke for tiden du var kunde hos Hello. Ha en fin dag!
Tor M. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ok levrandør med dårlige løsninger"

I forhold til pris er de ok, men så kommer de andre tingene som kundeservice å telefon bruk utenfor pakken din.

Jeg å min samboer har begge hello. Kan ikke si oss direkte misfornøyd men de kunne vært bedre på service å de kunne hatt bedre tilbud til kundene sine, tenker da på utenlandspakker og slikt.

Svar fra Hello
29.03.2017 18.38
Hei Tor! Veldig kjedelig å høre at du er noe misfornøyd med Hello. Din tilbakemelding er viktig for oss, og vi setter derfor pris på at du deler dine erfaringer. Om ønskelig kan du sende oss en mail til service@hello.no. På den måten kan vi jobbe videre med å utvikle oss som bedrift. Ha en fin dag!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt er bra med Hello som mobiloperatør, telenor dekning (passer meg) Og veldig bra lyd når en prater med en fra telenor nettverk i motsatt til telia som er langt etter. Det eneste de mangler og ikke henger med er "ta med data" og jeg skal bytte til komplett mobil bare pga det.

Svar fra Hello
21.03.2017 16.09
Hello!

Godt å høre at du er fornøyd med tjenesten vi leverer :) I forhold til data rollover, så er absolutt ikke dette noe som er avskrevet. Vi jobber fremdeles med en løsning rundt dette, men det er en del systemrelaterte problemer som må løses for å kunne få det på plass.

Mvh Merete, Hello!
Si hei til @Anna
Søk Bytt.no