Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hello
2.4
110 verifiserte omtaler
Hello har opphørt
Hello opphørte sin mobilsatsing den i løpet av oktober 2017 og tilbyr derfor ikke lenger mobiltjenester. Mobilkundene har blitt overdratt til ice. Les omtaler om ice.

Hello omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hello har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.4
Dårlig
110 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
-
IKKE NOK OMTALER
Hello trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler Hello
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 110 omtaler om Hello

FILTRER OMTALER
28
10
3
10
59
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Mobilleverandøren fra helvete

Omtale av  Pjalle D

Alt var greit i mange måneder. Plutselig ble fakturaene høyere, ikke lenger bare de 99 kr/mnd abonnementsprisen var da jeg inngikk avtalen. Så ble forvirringen total da alle kunder automatisk ble overført til Ice. Dette hadde jeg ikke fått med meg. Dette et inkassoskred fra både Ice og Hello for en utestående faktura. Først betalte jeg 631 kr i oktober til Hello. I dag, et år etter at jeg har avsluttet kundeforholdet kommer det sannelig en inkasso til, denne gangen på kr. 960,11. Jeg har ingen mulighet for å sjekke fakturaen dette gjelder siden Hellos MinSide er nedlagt. Jeg er oppgitt og sint.

Nyttig (1)

Bra i starten så gikk det nedover

Omtale av  Ronja C. E

Mye tull med regninger, ikke alle ble sendt ut som de skulle, feil på regning med for høye summer, en kundeservice som ikke akkurat var lette å ha med å gjøre. Missfornøyd! Glad jeg bytta, anbefaler alle det samme.

Nyttig (1)

Svindel på det sterkeste

Omtale av  Davian

Har vært kunde hos Hello over snart ett år hvor det startet med 99kr og ble til 129 kr i juli, og alt var greit, men etter jeg ble overført til Ice.net i Sept så fikk regning fra Hello den 07.10.2017 på 500kr hvor jeg fikk sjokk når jeg så den. Herregud sa jeg. Har verken vært i utlandet eller oversteget mitt data som jeg sjekker ofte, eller så sender hello sms på at data er oversteget ihvertfall.. (HVORFOR I ALL VERDEN FIKK JEG DETTE BELØP PÅ 500KR) Jeg kan heller ikke logge på hjemmesiden for å sjekke den regningen. Hjemmesiden ble avsluttet og kan ikke logges mer. Har sendt mail ingen svar, RENT SVINDEL..., HELLO HAR STJÅLET FRA MEG 371 KR. Tyveri og svindlere Hello! STYR UNNA.

Nyttig (2)

Dette blir dyret pga skjulte utgifter og dårlig kundesenter.... Så styr unna!!!

Omtale av  Trine

Håpløst abonnement til ungene, når jeg gir med en datamengde så ønsker jeg data stoppet når det er brukt opp! Det går ikke hos Hello, her betaler du dyrt for forbruket etter den inkluderte mengden er brukt opp. Kundesenteret er lite hjelpsomt, og opplevd dem både lyve og svare direkte frekt! Notere alltid om navn og tidspunkt for slike samtaler, og fant ut at det var samme kundeveileder jeg snakket med to ganger på rad, beleilig nok så fant de ikke den samtalen igjen, så enten lyver de eller så har de åpenbart ikke logget alle samtalene sine!

Nyttig (0)

Uoversiktlig

Omtale av  Arif

Tegnet opprinnelig et abonnement for 1 GB / 99, - kr per mnd. Med Xito som ble avviklet og overtatt av Hello. Fra Hello fikk jeg bare regninger som lød på langt over avtalesummen - som oftest om lag 300 kr. For samtaler, aldri pga. dataoverforbruk. Byttet til slutt til Ice.net som jeg har hatt gode erfaringer med, men har siden mottatt flere inkassokrav fra Hello som jeg betaler - bare for så å motta et nytt krav med en ny sum. Så langt beløper dette seg til om lag 1500 kr. Med gebyrer - alt for ingenting. Et firma i økonomisk desperasjon?

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Elendig service

Omtale av  Pepe

Etter de nye reglene av 15. Juni, valgte Hello aa hevne seg paa sine kunder ved aa oeke prisene. Prisen paa mitt abonnement oekte med 30%. Ettersom jeg ikke lenger bor i Norge, oensket jeg aa endre adressen min til min naavaerende bostedsadresse; dette viste seg dog aa vaere umulig, fordi denne adressen er i utlandet, og adressen maa vaere i Norge. Jeg foreslo at de kunne benytte adressen til et av mine familiemedlemmer, men det var ikke et akseptabelt forslag – adressen maatte vaere min folkeregistrerte adresse. Siden jeg ikke har en folkeregistrert adresse i Norge, kan de derfor ikke endre den, og dersom jeg dermed skulle trenge et nytt SIM-kort eller en papirutskrift, vil de sende dette til min siste registrerte adresse, studentboligen jeg bodde i foer, hvor det naa bor en helt ukjent person. Greit nok at de ikke kan endre oppfoert adresse til en i utlandet, men det er jo helt absurd at de ikke i det minste kan fjerne en adresse de har faatt bekreftet at jeg ikke bor paa, og aldri kommer til aa besoeke igjen.

Svar fra Hello
23.08.2017 14:31

Hei Pepe! Jeg forstår godt at dette er kjedelig for deg, men vi er retningslinjer å følge - av hensyn og sikkerhet for våre kunder. Våre rutiner er ikke satt for å skape ubehag for våre kunder, men av sikkerhet for våre kunder. I dag har SIM-kortet blitt like sensitivt som et kredittkort, og vi kan derfor ikke sende dette til hvilken som helst adresse. Du er blitt informert om hva vi kan gjøre og ikke gjøre i denne saken. Vi kan ikke sette slik at du ikke er registrert med noen adresse i våre systemer, og da vil det være din folkeregistrerte (eller siste registrerte) adresse som er oppført. Beklager de ulemper dette forårsaker deg. Mvh Kamilla, Hello!

Nyttig (2)

Det jeg trenger

Omtale av  Yvonne

Byttet fra telia og er veldig fornøyd med Hello, grei app som jeg justere abonnementet hvis jeg trenger det og rask sms beskjed hvis jeg står i fare for å bruke opp datamengden. For 129, - pr mnd ink rollover er jeg veldig fornøyd. Har ikke hatt behov for kundeservice det året jeg har vært kunde.

Svar fra Hello
29.07.2017 01:22

Hello Yvonne, Takk for en veldig hyggelig tilbakemelding! Flott å høre at du ikke har treng å ta kontakt med oss, du er fortsatt velkommen til å ta kontakt om det skulle være noe :) Ønsker deg en riktig god helg og en flott sommer!

Nyttig (0)

Uten mobil i 4 dager

Omtale av  Marc

Skulle erstatte min gamle abonnement fra telia når den forsvinner, da fikk jeg vente 4 dager etter abonnement forsvannt, og var uten mobil i 4 dager. Anbefaler ikke den.

Svar fra Hello
19.07.2017 11:43

Hei Marc! Ved en overføring til Hello tar det 10 dager fra du bestiller til det blir aktivt. Dette får kunden informert om i ordrebekreftelsen og i brevet man mottar med SIM-kortet. Mottar du SIM-kort tidlig kan du ta kontakt med oss, slik at vi kan aktivere det tidligere enn først avtalt. Vi trenger da to virkedager på oss før dette kan bli aktivt :) Ønsker deg en god sommer!

Nyttig (1)

Kjempefornøyd

Omtale av  Line S

God kundeservice og alltid veldig god dekning hos Hello!

Svar fra Hello
13.07.2017 16:14

Hello. Tusen takk for det, vi setter veldig pris på det. Tar det videre til resten av kundesenteret. Ønsker deg en fin dag videre. Mvh Ørjan

Nyttig (0)

Søppel selskap

Omtale av  Jørn J

Dem gjør ikke som dem sier dem skal og tre dobbeler regningen i steden for og når du ringer dem og klager og sier kunden har rett legger dem bare på. Og det gjorde dem tre ganger med meg nå? 😡 Så hold dere unna Hello. Tre månder har jeg prøvd å bytte til 3G fra 1G men dem gir meg heller regninger på over 800kr i steden for å bytte abonoment for meg😡 Hold dere unna dem og kunde behandlerne skulle ha tatt seg ett kurs i kundebehandling for det er noe dem ikke kan. Oppgitt og avsluttet kunde hos hello.

Svar fra Hello
12.07.2017 16:16

Hello! Det er synd at du har opplevd dette i kontakt med vårt kundesenter, vi jobber daglig med å forbedre kundeopplevelsen, og tar alle tilbakemeldinger til oss! Endring av abonnement gjør du på Min side. Dette gjør du på følgende måte: "Abonnement" - "Nummer" - "Endre abonnement" Her velger du den pakken du ønsker å benytte deg av. Minner om at endring av abonnement kun skjer ved månedsskiftet.

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Hello mobil lurer kunder

Omtale av  Khan J

Jeg har idag sluttet med Hello mobil 1 GB kunde. Når man velger 1GB abonnement så betyr det at man trenger bare 1GB mobildata. Dem må stoppe data når 1GB er nådd hvor lenge man ikke kjøper ekstra GB eller MB. I min sak begynte det å spille noe video på mobilen uten at jeg visste det. Det har rullet noe ekstra MB uten vilje. Jeg trengte ikke mer data enn 1GB. Jeg hadde satt varsel for mobildata utover 1GB, men det virket ikke. Jeg anbefaler alle til å unngå abonnement hos hello fordi dem stopper ikke mobildata forbruk utover abonnnement som kan koste mye mer enn mann tenker. Hos ice.net eller MyCall stopper datatrafikk automatisk når abonnement grense er nådd. Derfor.... Pass på.

Svar fra Hello
27.06.2017 11:44

Hei Khan! På vår hjemmeside er det informert om hva som skjer dersom du benytter opp din inkluderte datamengde. Informasjonen sier som følger: "Når du nærmer deg grensen for inkludert datamengde vil du motta en SMS med informasjon om dette. Du kan da velge å kjøpe ekstra datapakke(r). Når første ekstra datapakke er brukt opp, vil du motta en ny SMS med tilbud om en ny datapakke. Dette vil gjenta seg frem til antall pakker tilgjengelig på ditt abonnement er brukt opp, se tabell under. Velger du å ikke kjøpe ekstra datapakke, eller har kjøpt alle tilgjengelige datapakker på ditt abonnement, koster videre databruk 0,99 kr/MB med en makspris på 499,- kr/måned." SMS sendes ut i forkant av et overforbruk, og det er da kundens eget ansvar å bestille ekstra datapakke. Dersom det ikke gjøres det så vil det bli fakturert 0,99 kr per MB man går over.

Nyttig (3)

Skjulte straffegebyrer gjør at vi må betale 1.500, - for å gjenåpne/fjerne gjeld

Omtale av  Franz

Du får en del for pengene, det er det ikke tvil om. Men her får du definitivt det du betaler for. I mitt og min samboers tilfelle, har vi vært arbeidsledig en stund, og har ikke kunne prioritere telefonregning over mat og husly. Det er da ikke betalt, men vi har fått sperringsvarsel fire måneder på rad. Jeg kontakter kundeservice, og får beskjed om at vi må allikevel betale vanlig pris for et stengt abonnement. Det er det samme som å betale bensin og veiavgift for en bil uten skilt som ikke blir brukt... Vær obs på "Løpende abonnement", da det betyr du betaler hver måned til du fjerner deg selv som kunde hos de, uansett hva som skjer...

Svar fra Hello
26.06.2017 14:30

Hello Franz. Jeg har forståelse for at det er en kjedelig situasjon. Når et abonnement står aktivt hos oss må månedsavgiften betales, selv om abonnementet står sperret. Dette er fordi man fortsatt får bufferen man har et abonnement på, og det er fullt mulig å bruke det med en gang fakturaene er betalt. Grunne til at dere nå må betale gebyrer på det er fordi fakturaene er sendt til inkasso som har egne salærer. Det er riktig som du sier, at abonnementet ikke er avsluttet før telefonnummeret er flyttet til en annen operatør eller er slettet. Mvh Nanna, Hello!

Nyttig (1)

Forferdelig tjeneste, hold dere langt unna

Omtale av  Thomas

Tegnet et 1GB abonnement til en 10 åring i huset til kr 99, - pr. mnd. I de 2 månedene vi var kunde betalte vi to fakturaer på til sammen drøye kr 1200,- pga. et samlet overforbruk av data på 4,2GB. Det finnes ingen god datakontroll eller sperre på abonnementene. Virker som forretningsmodellen er å cashe inn på overforbruk. Ja jeg er fullstendig klar over at det sikker et sted dypt der nede i avtalen står at overforbruk av data faktureres etter en egen prisliste. Jeg sliter imidlertid med å forstå at det ikke opplyses om manglende datakontroll når det inngås en avtale på et abonnement hvor bruker er 10år. Dette er teksten som brukes på Hellos forside i oversikten over de forskjellige abonnementene: "Inkludert i alle mobilabonnement: Fri tale/fri SMS/fri MMS, ingen bindingstid, full Telenor-dekning, 4G, Data Rollover, Roam Like Home, gratis BankID og fri fart. Egne priser gjelder for trafikk til spesialnumre, til utlandet og i utlandet. " Det står overhode ingen ting om at overforbruk faktureres med ågerpriser. Gjør deg selv en tjeneste, stay away!

Svar fra Hello
20.06.2017 08:52

Hei Thomas! Vi har dessverre ikke mulighet til å sperre for overforbruk av data, grunnet at vi leier nett av Telenor. Trafikken leses derfor inn fra telefonen til våre kunder og inn i deres systemer, før dette altså sendes videre til oss. Det kan derfor oppstå forsinkelser som medfører at sperre for overforbruk ikke vil være mulig. På grunnlag av dette sender vi en SMS ut til bruker når de er i ferd med å bruke opp sin inkluderte mengde. Denne SMSen kan vi også sende til juridisk eier, som da ville vært deg. Ved bestilling av abonnement må du godkjenne noen vilkår for å kunne fullføre bestillingen. I vilkårene står det at du som kunde er pliktet til å gjøre deg kjent med abonnementet og dets tjenester. Under hvert av våre abonnement står det tydelig hva som skjer dersom du benytter opp din gitte datamengde. Vi informerer da om at man har mulighet til å bestille ekstra datapakke, eller betale 0,99 kr per MB man bruker over. Det med en makspris på 499 kr.

Nyttig (1)

Skulle spare penger

Omtale av  Atle

Endte opp med å bruke mer penger på data overforbruk, enn ett års forbruk hos konkurrenten.. Hold dere unna.

Nyttig (1)

Elendig

Omtale av  Geo

Har priset seg ut. Jeg flyttet til komplett da de ikke hadde den brutale prisstigningen som Hello hadde.

Svar fra Hello
22.05.2017 13:11

Hei Geo! Vi takker for din tilbakemelding, da dette er svært viktig for at vi som selskap skal kunne forbedre oss. Hva angår vår prisøkning ble dette gjort som følge av EU reguleringen som trer i kraft den 15.juni. Prisene vi satte var det vi anså som nødvendig i henhold til denne reguleringen. Hello jobber fremdeles mot å levere mye mobil for pengene, noe vi absolutt gjør. Vi er også fortsatt blant de rimeligste på markedet. Ønsker deg en god helg :)

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Enkelt og greit

Omtale av  Knut

Ingen problem med å anbefale Hello for kunder som er istand til å følge med litt selv, får beskjed i god tid før forandringer på abm, beskjed om faktura både på epost og SMS, faktura stemmer med forbruk, oversiktlig faktura, for mitt behov god dekning med Telenornett, ikke hatt behov for kontakt med kundeservice, men informativ hjemmeside hvor betingelser står. Den dagen Hello ikke oppfyller mine behov, bytter jeg til noen som kan oppfylle mine behov bedre og billigere, enkelt og greit :-)

Svar fra Hello
12.05.2017 16:41

Hello Knut, Takk for så hyggelig tilbakemelding! Vi prøver å gjøre det så oversiktlig og enkelt for kunden å administrere og ordne med sitt eget abonnement, og da er det fint å se at det fungerer fint for deg. Fint at du er oppdatert på betingelser og at du bruker hjemmesiden om du skulle lure på noe. Det er et godt tegn at du ikke trenger å ta kontakt med kundeservice, men du er varmt velkommen til å gjøre det om du skulle ha behov noen gang :) Ønsker deg en riktig fin dag videre og en god helg!

Nyttig (3)
Forrige
Side 1 av 7

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR