Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hello
2.4
110 verifiserte omtaler
Hello har opphørt
Hello opphørte sin mobilsatsing den i løpet av oktober 2017 og tilbyr derfor ikke lenger mobiltjenester. Mobilkundene har blitt overdratt til ice. Les omtaler om ice.

Hello omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hello har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.4
Dårlig
110 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
-
IKKE NOK OMTALER
Hello trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler Hello
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 110 omtaler om Hello

FILTRER OMTALER
28
10
3
10
59
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Hello
Hello har 110 verifiserte omtaler på Bytt.no

Plutselig økning av mobilabbonement

Omtale av  Hilde M

Byttet i april til Hello da det var kr. 99 for 1 Gb og 249 for 5 GB (har tre abonnement), fikk sjokk da jeg mottok faktura for april, pris har plutselig økt til 129 og 349 uten at jeg har blitt varslet på forhånd! I følge Hello sine vilkår, står det "Eventuelle endringer av priser, som er større enn +/- 10 %, skal varsles Kunden skriftlig minst en måned før endringen trer i kraft". Har ikke mottatt noen som helst varsling, og dere kan da ikke bare endre mine abonnement uten at jeg har gitt mitt samtykke? Dette er jo rett og slett lureri! Dere bør meldes inn til forbrukerombudet og skal bytte leverandør snarest.

Svar fra Hello
10.05.2017 12:55

Hello Hilde! Jeg beklager at du har fått et slikt inntrykk av oss, det syns jeg er kjedelig å høre. Varslingen om endring av abonnement ble sendt ut til våre kunder 30.03. Informasjon om dette har ligget på nettsiden og andre kanaler fra samme dato, så hvis du ble kunde i April lå denne informasjonen allerede ute da du bestilte. Portering tar vanligvis ca 10 dager. Vi sendte også ut informasjonen til kommende kunder som nylig hadde bestilt. At du ikke har fått den informasjonen syns jeg er litt pussig med tanke på ovenstående. Minner om at grunnen til at prisene økte er på grunn av to nye løsninger som ble lagt til, der i blant Roam Like Home. Den løsningen koster mye mer enn vanlig forbruk i Norge, og er hovedgrunnlag for øking av pris. Håper dette gir et litt bedre svar på hvorfor vi økte prisene og om informasjonen som har vært synlig. Ønsker deg en riktig fin dag!

Nyttig (4)

Styr unna!

Omtale av  Fortvilet

Var kunde her i ca et halvt år, og blir oppfattet som tålmodig blant andre. Skulle spare 50 kr pr mnd på å bytte til hello. Det ble heller 500kr+ dyrere! Etter flere samtaler med kunderådgiver i hello, sitter vi igjen med følelsen av svindel. Vet ikke om noen fikser og trikser forbrukstall på datatrafikk. Uansett brukes selvsagt forbruksgrunnlaget videre i beregningen for mnd faktura. Kunderådgiver kan ikke gjøre annet enn å oppgi hvor mye data som de mener er brukt. Dette stemmer ikke med hva vi måler på telefonen. Absolutt ikke! Vi har vært fortvilet hver eneste mnd, tallene hello opererer med stemmer ikke. Løsningen er enkel(for hello) ihvertfall, du som forbruker må betale for det som faktureres. Ingen vilje fra hello til å ordne opp. Takk for oss hello, dette var ingen god opplevelse!

Nyttig (5)

Elendig

Omtale av  Emilie

Gir ikke ut nødvendig informasjon. Dette førte til skyhøy faktura. Anbefales IKKE!

Svar fra Hello
03.05.2017 12:47

Hello Emilie. Leit å høre at opplevelsen med oss ikke har vært som forventet. Send oss gjerne en e-post med hvilken informasjon du føler mangler, så skal vi få tatt en titt på det :-) Mvh Even, Hello!

Nyttig (2)

God pris og dekning, litt svak på overforbruk data

Omtale av  Nojac

God dekning og konkurransedyktige priser. Svakheten er prisen på ekstra datapakker og hvordan disse blir aktivert. ICE har nå (etter EU-roaming og data-rollover) de samme abonnementsprisene men lavere pris på datapakkene (79 for 1 GB og 179 for 3 GB, Hello tar 100 pr GB.) Og mens du aldri risikerer ekstraregning fra ICE (bare hastighetsstruping) kan du i verste fall risikere 450 kr i ekstraregning fra Hello (hvis du unnlater/glemmer å gi beskjed om ekstrapakke eller har brukt opp pakkene) Og dette siste punktet gjør at jeg vurderer å bytte for min mor. For henne er denne risikoen en stressfaktor. (Hun bruker bare mobildata når hun er på hytta om sommeren)

Svar fra Hello
18.04.2017 20:48

Hei Nojac! Hyggelig å høre at du er fornøyd med Hello som mobiloperatør. Vi vet at vi som alle andre operatører har våre svakheter, og her prøver vi så godt vi kan å finne en løsning som vil passe for majoriteten av våre kunder. Når det gjelder løsningen vår rundt overforbruk, så føler vi at vi har løst dette på best mulig måte ut ifra systemene vi har å jobbe med. Trafikk fra våre kunder leses inn hos Telenor før det sendes videre til oss og det vil derfor kunne skje enkelte forsinkelser. Det viktigste er at man benytter den operatøren som passer en selv best.

Nyttig (5)

Ønsker ikke data rollover

Omtale av  Nira

Jeg blir tvunget til å betale for data rollover. Bruker lite dataroaming. Dette er helt håpløst. Må betale for noe jeg ikke trenger.

Svar fra Hello
11.04.2017 12:30

Hello. Rollover og Dataroaming er 2 forskjellige tjenester. Rollover betyr at den dataen du ikke bruker opp i inneværende måned får man med seg over til neste måned slik at man kan bruke mer da. Dataroaming betyr å bruke mobildata i Utlandet. (Roam like Home vil si at du kan bruke den inkluderte tala/sms/datamengden du har i Norge i EU også uten ekstra kostnader. Prisøkningen på ditt abonnement kommer som følge av en EU regulering som trer i kraft 15. juni. Denne reguleringen innebærer at man skal kunne bruke telefonen i alle EU og EØS land til lik pris som hjemme i Norge. Dette innebærer en ekstra kostnad for alle operatører og en prisøkning i markedet vil derfor skje. Vi har valgt å innføre dette allerede fra 1. mai, men alle operatører er pålagt å innføre dette fra 15. juni. Vi lanserer data Rollover samtidig som vi innfører Roam like Home men det er sistnevnte som er skyld i prisøkningen samt lovpålagt. Ønsker deg en fin dag videre.

Nyttig (6)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Billigst i utgangspunktet, men totalfaktura var det dyreste jeg har hørt om

Omtale av  Per H

Skiftet abonnement på mine tre barn for å får mer mobildata. Hadde forventet 98 kr pr mnd, men fikk nesten 2000 kr. Maks overforbruk, ekstra for servicetjenester.. Ikke mer fra denne leverandør nei.

Svar fra Hello
08.04.2017 20:15

Hello! Det var kjedelig å høre at du opplevde fakturaen slik. Første faktura blir innimellom litt høyere i månedspris i forhold til hvilken dag i måneden telefonnummeret blir aktivt. Hvis det er forbruk utover det som er inkludert, er vi nødt til å fakturere det i tillegg. Det stå informert på nettsiden om hva som ikke er inkludert, og hva pris er for overforbruk av data. Det står også i sms som sendes ut når man nærmer seg grensen for inkludert datamengde. Sperre for enkelte spesialnumre er også mulig, for å unngå unødvendige kostnader.

Nyttig (9)

Ubrukelig kundeservice som gjør det umulig å kansellere

Omtale av  Michelle V

Etter at dem meldte fra om forandringer ønsket jeg å kansellere abonnement. Jeg fikk svar om at dette er umulig så samt jeg ikke forandrer til en annen leverandør. Har heller ikke mottat meldinger om jeg bruker for mye data.

Svar fra Hello
10.04.2017 14:44

Hei Michelle! Kansellering gjelder kun ved nye bestillinger og ikke for eksisterende abonnement. Her tolker jeg det som at det gjelder en oppsigelse, og da er det helt korrekt at du må bestille overføring til ny operatør. Hvis ikke dette gjøres vil ditt nummer slettes hos oss, og da vil du ikke kunne overføre dette til en annen operatør. Her er du blitt informert om hva som må gjøres i forbindelse med avslutning av ditt abonnement.

Nyttig (7)
Hello har 110 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Hello mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR