Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hello
2.4
110 verifiserte omtaler
Hello har opphørt
Hello opphørte sin mobilsatsing den i løpet av oktober 2017 og tilbyr derfor ikke lenger mobiltjenester. Mobilkundene har blitt overdratt til ice. Les omtaler om ice.

Hello omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hello har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.4
Dårlig
110 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
-
IKKE NOK OMTALER
Hello trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler Hello
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 110 omtaler om Hello

FILTRER OMTALER
28
10
3
10
59
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Hello
Hello har 110 verifiserte omtaler på Bytt.no

Uoversiktlig

Omtale av  Arif

Tegnet opprinnelig et abonnement for 1 GB / 99, - kr per mnd. Med Xito som ble avviklet og overtatt av Hello. Fra Hello fikk jeg bare regninger som lød på langt over avtalesummen - som oftest om lag 300 kr. For samtaler, aldri pga. dataoverforbruk. Byttet til slutt til Ice.net som jeg har hatt gode erfaringer med, men har siden mottatt flere inkassokrav fra Hello som jeg betaler - bare for så å motta et nytt krav med en ny sum. Så langt beløper dette seg til om lag 1500 kr. Med gebyrer - alt for ingenting. Et firma i økonomisk desperasjon?

Nyttig (1)

Elendig service

Omtale av  Pepe

Etter de nye reglene av 15. Juni, valgte Hello aa hevne seg paa sine kunder ved aa oeke prisene. Prisen paa mitt abonnement oekte med 30%. Ettersom jeg ikke lenger bor i Norge, oensket jeg aa endre adressen min til min naavaerende bostedsadresse; dette viste seg dog aa vaere umulig, fordi denne adressen er i utlandet, og adressen maa vaere i Norge. Jeg foreslo at de kunne benytte adressen til et av mine familiemedlemmer, men det var ikke et akseptabelt forslag – adressen maatte vaere min folkeregistrerte adresse. Siden jeg ikke har en folkeregistrert adresse i Norge, kan de derfor ikke endre den, og dersom jeg dermed skulle trenge et nytt SIM-kort eller en papirutskrift, vil de sende dette til min siste registrerte adresse, studentboligen jeg bodde i foer, hvor det naa bor en helt ukjent person. Greit nok at de ikke kan endre oppfoert adresse til en i utlandet, men det er jo helt absurd at de ikke i det minste kan fjerne en adresse de har faatt bekreftet at jeg ikke bor paa, og aldri kommer til aa besoeke igjen.

Svar fra Hello
23.08.2017 14:31

Hei Pepe! Jeg forstår godt at dette er kjedelig for deg, men vi er retningslinjer å følge - av hensyn og sikkerhet for våre kunder. Våre rutiner er ikke satt for å skape ubehag for våre kunder, men av sikkerhet for våre kunder. I dag har SIM-kortet blitt like sensitivt som et kredittkort, og vi kan derfor ikke sende dette til hvilken som helst adresse. Du er blitt informert om hva vi kan gjøre og ikke gjøre i denne saken. Vi kan ikke sette slik at du ikke er registrert med noen adresse i våre systemer, og da vil det være din folkeregistrerte (eller siste registrerte) adresse som er oppført. Beklager de ulemper dette forårsaker deg. Mvh Kamilla, Hello!

Nyttig (2)

Det jeg trenger

Omtale av  Yvonne

Byttet fra telia og er veldig fornøyd med Hello, grei app som jeg justere abonnementet hvis jeg trenger det og rask sms beskjed hvis jeg står i fare for å bruke opp datamengden. For 129, - pr mnd ink rollover er jeg veldig fornøyd. Har ikke hatt behov for kundeservice det året jeg har vært kunde.

Svar fra Hello
29.07.2017 01:22

Hello Yvonne, Takk for en veldig hyggelig tilbakemelding! Flott å høre at du ikke har treng å ta kontakt med oss, du er fortsatt velkommen til å ta kontakt om det skulle være noe :) Ønsker deg en riktig god helg og en flott sommer!

Nyttig (0)

Uten mobil i 4 dager

Omtale av  Marc

Skulle erstatte min gamle abonnement fra telia når den forsvinner, da fikk jeg vente 4 dager etter abonnement forsvannt, og var uten mobil i 4 dager. Anbefaler ikke den.

Svar fra Hello
19.07.2017 11:43

Hei Marc! Ved en overføring til Hello tar det 10 dager fra du bestiller til det blir aktivt. Dette får kunden informert om i ordrebekreftelsen og i brevet man mottar med SIM-kortet. Mottar du SIM-kort tidlig kan du ta kontakt med oss, slik at vi kan aktivere det tidligere enn først avtalt. Vi trenger da to virkedager på oss før dette kan bli aktivt :) Ønsker deg en god sommer!

Nyttig (1)

Kjempefornøyd

Omtale av  Line S

God kundeservice og alltid veldig god dekning hos Hello!

Svar fra Hello
13.07.2017 16:14

Hello. Tusen takk for det, vi setter veldig pris på det. Tar det videre til resten av kundesenteret. Ønsker deg en fin dag videre. Mvh Ørjan

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Søppel selskap

Omtale av  Jørn J

Dem gjør ikke som dem sier dem skal og tre dobbeler regningen i steden for og når du ringer dem og klager og sier kunden har rett legger dem bare på. Og det gjorde dem tre ganger med meg nå? 😡 Så hold dere unna Hello. Tre månder har jeg prøvd å bytte til 3G fra 1G men dem gir meg heller regninger på over 800kr i steden for å bytte abonoment for meg😡 Hold dere unna dem og kunde behandlerne skulle ha tatt seg ett kurs i kundebehandling for det er noe dem ikke kan. Oppgitt og avsluttet kunde hos hello.

Svar fra Hello
12.07.2017 16:16

Hello! Det er synd at du har opplevd dette i kontakt med vårt kundesenter, vi jobber daglig med å forbedre kundeopplevelsen, og tar alle tilbakemeldinger til oss! Endring av abonnement gjør du på Min side. Dette gjør du på følgende måte: "Abonnement" - "Nummer" - "Endre abonnement" Her velger du den pakken du ønsker å benytte deg av. Minner om at endring av abonnement kun skjer ved månedsskiftet.

Nyttig (0)

Hello mobil lurer kunder

Omtale av  Khan J

Jeg har idag sluttet med Hello mobil 1 GB kunde. Når man velger 1GB abonnement så betyr det at man trenger bare 1GB mobildata. Dem må stoppe data når 1GB er nådd hvor lenge man ikke kjøper ekstra GB eller MB. I min sak begynte det å spille noe video på mobilen uten at jeg visste det. Det har rullet noe ekstra MB uten vilje. Jeg trengte ikke mer data enn 1GB. Jeg hadde satt varsel for mobildata utover 1GB, men det virket ikke. Jeg anbefaler alle til å unngå abonnement hos hello fordi dem stopper ikke mobildata forbruk utover abonnnement som kan koste mye mer enn mann tenker. Hos ice.net eller MyCall stopper datatrafikk automatisk når abonnement grense er nådd. Derfor.... Pass på.

Svar fra Hello
27.06.2017 11:44

Hei Khan! På vår hjemmeside er det informert om hva som skjer dersom du benytter opp din inkluderte datamengde. Informasjonen sier som følger: "Når du nærmer deg grensen for inkludert datamengde vil du motta en SMS med informasjon om dette. Du kan da velge å kjøpe ekstra datapakke(r). Når første ekstra datapakke er brukt opp, vil du motta en ny SMS med tilbud om en ny datapakke. Dette vil gjenta seg frem til antall pakker tilgjengelig på ditt abonnement er brukt opp, se tabell under. Velger du å ikke kjøpe ekstra datapakke, eller har kjøpt alle tilgjengelige datapakker på ditt abonnement, koster videre databruk 0,99 kr/MB med en makspris på 499,- kr/måned." SMS sendes ut i forkant av et overforbruk, og det er da kundens eget ansvar å bestille ekstra datapakke. Dersom det ikke gjøres det så vil det bli fakturert 0,99 kr per MB man går over.

Nyttig (3)
Hello har 110 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Hello mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR