Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hello
2.4
110 verifiserte omtaler
Hello har opphørt
Hello opphørte sin mobilsatsing den i løpet av oktober 2017 og tilbyr derfor ikke lenger mobiltjenester. Mobilkundene har blitt overdratt til ice. Les omtaler om ice.

Hello omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hello har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.4
Dårlig
110 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
-
IKKE NOK OMTALER
Hello trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler Hello
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 110 omtaler om Hello

FILTRER OMTALER
28
10
3
10
59
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Hello
Hello har 110 verifiserte omtaler på Bytt.no

Billigst i utgangspunktet, men totalfaktura var det dyreste jeg har hørt om

Omtale av  Per H

Skiftet abonnement på mine tre barn for å får mer mobildata. Hadde forventet 98 kr pr mnd, men fikk nesten 2000 kr. Maks overforbruk, ekstra for servicetjenester.. Ikke mer fra denne leverandør nei.

Svar fra Hello
08.04.2017 20:15

Hello! Det var kjedelig å høre at du opplevde fakturaen slik. Første faktura blir innimellom litt høyere i månedspris i forhold til hvilken dag i måneden telefonnummeret blir aktivt. Hvis det er forbruk utover det som er inkludert, er vi nødt til å fakturere det i tillegg. Det stå informert på nettsiden om hva som ikke er inkludert, og hva pris er for overforbruk av data. Det står også i sms som sendes ut når man nærmer seg grensen for inkludert datamengde. Sperre for enkelte spesialnumre er også mulig, for å unngå unødvendige kostnader.

Nyttig (9)

Ubrukelig kundeservice som gjør det umulig å kansellere

Omtale av  Michelle V

Etter at dem meldte fra om forandringer ønsket jeg å kansellere abonnement. Jeg fikk svar om at dette er umulig så samt jeg ikke forandrer til en annen leverandør. Har heller ikke mottat meldinger om jeg bruker for mye data.

Svar fra Hello
10.04.2017 14:44

Hei Michelle! Kansellering gjelder kun ved nye bestillinger og ikke for eksisterende abonnement. Her tolker jeg det som at det gjelder en oppsigelse, og da er det helt korrekt at du må bestille overføring til ny operatør. Hvis ikke dette gjøres vil ditt nummer slettes hos oss, og da vil du ikke kunne overføre dette til en annen operatør. Her er du blitt informert om hva som må gjøres i forbindelse med avslutning av ditt abonnement.

Nyttig (7)

Hello er ikke konkuransedyktig etter kraftige prisøkninger

Omtale av  Svein

Sier de har lyttet til kundene sine og setter så opp prisene og tvangsflytter kunder over på abo de aldri har bestilt hos dem eller er villige til og betale og opplever nå stor kundeflukt. Det opplevde Rema også når de tok dårlige avgjørelser....

Svar fra Hello
05.04.2017 15:28

Hei Svein! Usikker på hva du mener med at vi har tvangsflyttet våre kunder over på andre abonnement, enn hva de har bestilt. Det er ikke tilfellet her. Vi har gjort endringer på våre abonnement, blant annet GB inkludert og pris. Dette gjøres som følge av ny EU regulering som vi er lovpålagt til å følge. Reguleringen påvirker markedet og dets priser, og flere av våre konkurrenter har bekreftet at de vil følge etter og øke prisen på deres abonnement. Vi ber derfor kunder om å ha litt is i magen og se an hvordan markedet endrer seg den neste måneden. Hello vil kjempe i toppen blant lave priser, og vil fortsette å levere mye mobil for pengene.

Nyttig (9)

Vårt produkt er så bra at vi forventer takknemlighet for grådig prisøkning!

Omtale av  Alex

Min henvendelse: Hei, Fint med "oppgraderinger", MEN forsto jeg det riktig at fra 1. Mai 2017 settes prisen for mitt abonnement opp fra 297,- til 449,- nok??? Dette er en veldig stiv prisøkning og det kommer ikke til å være med på. Hvilke alternativer finnes? Jeg er fornøyd med mitt abonnement som det er nå. Dataroaming er EU-regulert og forsvarer dermed ikke en prisøkning i det hele tatt. 12 GB for 449, - er også dyrere per GB. Hva gjør vi? Forventer et ganske så hurtig svar. Det er som kjent ikke meg som avgjør hvor mye dere verdsetter meg som kunde. På forhånd takk :-) ___ Svaret jeg fikk: Hello, Takk for din henvendelse. Prisøkningen på ditt abonnement kommer som følge av at abonnementet nå inneholder mer. Fra mai vil vi tilby både Data Rollover og tjenesten «Roam like home». Med Data Rollover vil du kunne spare opp ubrukt mengde mobildata fra én måned, til neste måned. Da opptil samme mengde som opprinnelig er inkludert i ditt abonnement. Tjenesten «Roam like home» gjør at du kan bruke telefonen din i EU på lik linje som hjemme i Norge. Det vil dessverre ikke være mulig å beholde nåværende abonnementspris mot at man ikke får tilgang på disse tjenestene. Det er dog ingen bindingstid på våre abonnement, og du står fritt til å bytte til en annen leverandør om ønskelig. Skulle du ha ytterligere spørsmål er det bare å ta kontakt. Ha en riktig fin dag videre __ Det sier vel alt... Bytt så fort du kan! Alle sammen...

Svar fra Hello
03.04.2017 14:39

Hello Alex! Leit å høre at endringene ikke falt i smak. Det er nemlig slik at vi, på lik linje med alle andre operatører, må forholde oss til innføring av "Roam Like Home" i henhold til EU-reguleringene som trer i kraft 15. juni. Dette er vel å merke en suveren tjeneste, men det vil også resultere i økte priser i markedet. De prisrelaterte utfordringene må alle andre operatører også løse, og det blir spennende å se hvordan markedet blir seende ut til slutt. Det er viktig å presisere at vi tar utgangspunkt i å forbli ledende på markedet, selv med nye prisene. Vi strekker oss så langt vi kan, tatt kostnadene vi møter i betraktning, og dette blir forhåpentligvis synlig den 15.juni :-) Mvh Even, Hello!

Nyttig (10)

40 prisøkning!

Omtale av  Kaio

Har vært greit fornøyd med Hello etter å ha brukt dem et drøyt år selv om de har sinnsyke utenlandspriser, men nylig har de kjørt ut en stor kampanje med "forbedringer" - der det framgår at mitt 5G abonnement blir utvidet med 1 Gb til 6Gb samtidig som prisen økes med over 40% (fra 244/mnd til 349/mnd). Det er en dyr gigabyte! Jeg bytter selskap.

Svar fra Hello
03.04.2017 14:38

Hei Kaio! Synd å høre at du ønsker å bytte selskap. Denne prisøkningen har kommet som årsak av EU reguleringen som trer i kraft den 15.juni. Da vil all bruk i EU/EØS være inkludert i abonnementet, og vi så det derfor som en nødvendighet å endre våre priser. Dette er noe som vil påvirke markedet generelt, og flere av våre konkurrenter har de siste dagene bekreftet at samme endring vil skje på dere abonnement. Vi har derfor anbefalt at våre kunder har noe is i magen, for å se hvordan markedet endrer seg. Hello vil fortsatt kjempe i toppen blant de rimeligste, og vi vil fremdeles levere mye mobil for pengene. Mulig våre veier krysses ved en senere anledning. Ønsker å takke for tiden du var kunde hos Hello. Ha en fin dag!

Nyttig (6)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ok levrandør med dårlige løsninger

Omtale av  Tor M. K

I forhold til pris er de ok, men så kommer de andre tingene som kundeservice å telefon bruk utenfor pakken din. Jeg å min samboer har begge hello. Kan ikke si oss direkte misfornøyd men de kunne vært bedre på service å de kunne hatt bedre tilbud til kundene sine, tenker da på utenlandspakker og slikt.

Svar fra Hello
29.03.2017 18:38

Hei Tor! Veldig kjedelig å høre at du er noe misfornøyd med Hello. Din tilbakemelding er viktig for oss, og vi setter derfor pris på at du deler dine erfaringer. Om ønskelig kan du sende oss en mail til [email protected]. På den måten kan vi jobbe videre med å utvikle oss som bedrift. Ha en fin dag!

Nyttig (0)

Helt bra

Omtale av  F. R

Alt er bra med Hello som mobiloperatør, telenor dekning (passer meg) Og veldig bra lyd når en prater med en fra telenor nettverk i motsatt til telia som er langt etter. Det eneste de mangler og ikke henger med er "ta med data" og jeg skal bytte til komplett mobil bare pga det.

Svar fra Hello
21.03.2017 16:09

Hello! Godt å høre at du er fornøyd med tjenesten vi leverer :) I forhold til data rollover, så er absolutt ikke dette noe som er avskrevet. Vi jobber fremdeles med en løsning rundt dette, men det er en del systemrelaterte problemer som må løses for å kunne få det på plass. Mvh Merete, Hello!

Nyttig (1)
Hello har 110 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Hello mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR