Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hello
2.4
110 verifiserte omtaler
Hello har opphørt
Hello opphørte sin mobilsatsing den i løpet av oktober 2017 og tilbyr derfor ikke lenger mobiltjenester. Mobilkundene har blitt overdratt til ice. Les omtaler om ice.

Hello omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hello har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.4
Dårlig
110 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
-
IKKE NOK OMTALER
Hello trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler Hello
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 110 omtaler om Hello

FILTRER OMTALER
28
10
3
10
59
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Hello
Hello har 110 verifiserte omtaler på Bytt.no

Hevet pris og må betale ut måneden for oppsigelsen

Omtale av  Ole J

Fikk hevet månedsavgiften, og sa dermed opp fordi jeg hadde mye å tjene på å bytte. Hadde aktiveringsdato 3. Mai, og fikk faktura for hele måneden.

Svar fra Hello
12.05.2017 09:18

Hello Ole J. Jeg har full forståelse for frustrasjonen over denne situasjonen. Da vi bestemte opp for å heve prisene, sendte vi ut informasjon om det. Det gjorde vi litt over en måned før endringen trådde i kraft, noe som gav god tid til a flytte telefonnummeret over en annen operatør. Vanligvis tar det ca 10 dager, det kommer an på hvilken operatør man bytter til. Vilkårene våre sier at man skal betale full månedspris ved avslutning av abonnement, og disse er godkjent av deg ved bestilling. Det er ikke noe vi gjør for å være ugreie, men vi har retningslinjer og da disse vilkårene å forholde oss til. Ønsker deg en riktig fin dag videre!

Nyttig (2)

Elendig kundeservice

Omtale av  Anonym

Økte prisen på abonnementet med en god del penger og det fantes ingen mellomting.. Ringte å spurte på forhånd om når man burde bytte, dama på telefon sa bare før 01. mai. Fikk ny SIM fra nytt selskap 04. mai. Måtte fortsatt betale full pris for under fire dager inn i ny måned.

Svar fra Hello
12.05.2017 09:17

Hello, Jeg beklager at du har opplevd vår kundeservice som dårlig. Det er ikke et inntrykk vi ønsker å gi. Når det er sagt, så har vi gitt beskjed i god tid før abonnementene ble endret. Når det er lagt inn bestilling hos en ny operatør er det de som styrer med dato og overtagelse av telefonnummer. Full månedspris ved avslutning av abonnement er vanlig praksis, og dette står informer i vilkårene som du har godkjent ved bestilling. Jeg har forståelse for at det er kjedelig, men vi har retningslinjer og da disse vilkårene å forholde oss til. Håper dette oppklarer hvorfor situasjonen din ble slik. Ønsker deg en riktig fin dag

Nyttig (2)

Plutselig økning av mobilabbonement

Omtale av  Hilde M

Byttet i april til Hello da det var kr. 99 for 1 Gb og 249 for 5 GB (har tre abonnement), fikk sjokk da jeg mottok faktura for april, pris har plutselig økt til 129 og 349 uten at jeg har blitt varslet på forhånd! I følge Hello sine vilkår, står det "Eventuelle endringer av priser, som er større enn +/- 10 %, skal varsles Kunden skriftlig minst en måned før endringen trer i kraft". Har ikke mottatt noen som helst varsling, og dere kan da ikke bare endre mine abonnement uten at jeg har gitt mitt samtykke? Dette er jo rett og slett lureri! Dere bør meldes inn til forbrukerombudet og skal bytte leverandør snarest.

Svar fra Hello
10.05.2017 12:55

Hello Hilde! Jeg beklager at du har fått et slikt inntrykk av oss, det syns jeg er kjedelig å høre. Varslingen om endring av abonnement ble sendt ut til våre kunder 30.03. Informasjon om dette har ligget på nettsiden og andre kanaler fra samme dato, så hvis du ble kunde i April lå denne informasjonen allerede ute da du bestilte. Portering tar vanligvis ca 10 dager. Vi sendte også ut informasjonen til kommende kunder som nylig hadde bestilt. At du ikke har fått den informasjonen syns jeg er litt pussig med tanke på ovenstående. Minner om at grunnen til at prisene økte er på grunn av to nye løsninger som ble lagt til, der i blant Roam Like Home. Den løsningen koster mye mer enn vanlig forbruk i Norge, og er hovedgrunnlag for øking av pris. Håper dette gir et litt bedre svar på hvorfor vi økte prisene og om informasjonen som har vært synlig. Ønsker deg en riktig fin dag!

Nyttig (4)

Styr unna!

Omtale av  Fortvilet

Var kunde her i ca et halvt år, og blir oppfattet som tålmodig blant andre. Skulle spare 50 kr pr mnd på å bytte til hello. Det ble heller 500kr+ dyrere! Etter flere samtaler med kunderådgiver i hello, sitter vi igjen med følelsen av svindel. Vet ikke om noen fikser og trikser forbrukstall på datatrafikk. Uansett brukes selvsagt forbruksgrunnlaget videre i beregningen for mnd faktura. Kunderådgiver kan ikke gjøre annet enn å oppgi hvor mye data som de mener er brukt. Dette stemmer ikke med hva vi måler på telefonen. Absolutt ikke! Vi har vært fortvilet hver eneste mnd, tallene hello opererer med stemmer ikke. Løsningen er enkel(for hello) ihvertfall, du som forbruker må betale for det som faktureres. Ingen vilje fra hello til å ordne opp. Takk for oss hello, dette var ingen god opplevelse!

Nyttig (5)

Elendig

Omtale av  Emilie

Gir ikke ut nødvendig informasjon. Dette førte til skyhøy faktura. Anbefales IKKE!

Svar fra Hello
03.05.2017 12:47

Hello Emilie. Leit å høre at opplevelsen med oss ikke har vært som forventet. Send oss gjerne en e-post med hvilken informasjon du føler mangler, så skal vi få tatt en titt på det :-) Mvh Even, Hello!

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

God pris og dekning, litt svak på overforbruk data

Omtale av  Nojac

God dekning og konkurransedyktige priser. Svakheten er prisen på ekstra datapakker og hvordan disse blir aktivert. ICE har nå (etter EU-roaming og data-rollover) de samme abonnementsprisene men lavere pris på datapakkene (79 for 1 GB og 179 for 3 GB, Hello tar 100 pr GB.) Og mens du aldri risikerer ekstraregning fra ICE (bare hastighetsstruping) kan du i verste fall risikere 450 kr i ekstraregning fra Hello (hvis du unnlater/glemmer å gi beskjed om ekstrapakke eller har brukt opp pakkene) Og dette siste punktet gjør at jeg vurderer å bytte for min mor. For henne er denne risikoen en stressfaktor. (Hun bruker bare mobildata når hun er på hytta om sommeren)

Svar fra Hello
18.04.2017 20:48

Hei Nojac! Hyggelig å høre at du er fornøyd med Hello som mobiloperatør. Vi vet at vi som alle andre operatører har våre svakheter, og her prøver vi så godt vi kan å finne en løsning som vil passe for majoriteten av våre kunder. Når det gjelder løsningen vår rundt overforbruk, så føler vi at vi har løst dette på best mulig måte ut ifra systemene vi har å jobbe med. Trafikk fra våre kunder leses inn hos Telenor før det sendes videre til oss og det vil derfor kunne skje enkelte forsinkelser. Det viktigste er at man benytter den operatøren som passer en selv best.

Nyttig (5)

Ønsker ikke data rollover

Omtale av  Nira

Jeg blir tvunget til å betale for data rollover. Bruker lite dataroaming. Dette er helt håpløst. Må betale for noe jeg ikke trenger.

Svar fra Hello
11.04.2017 12:30

Hello. Rollover og Dataroaming er 2 forskjellige tjenester. Rollover betyr at den dataen du ikke bruker opp i inneværende måned får man med seg over til neste måned slik at man kan bruke mer da. Dataroaming betyr å bruke mobildata i Utlandet. (Roam like Home vil si at du kan bruke den inkluderte tala/sms/datamengden du har i Norge i EU også uten ekstra kostnader. Prisøkningen på ditt abonnement kommer som følge av en EU regulering som trer i kraft 15. juni. Denne reguleringen innebærer at man skal kunne bruke telefonen i alle EU og EØS land til lik pris som hjemme i Norge. Dette innebærer en ekstra kostnad for alle operatører og en prisøkning i markedet vil derfor skje. Vi har valgt å innføre dette allerede fra 1. mai, men alle operatører er pålagt å innføre dette fra 15. juni. Vi lanserer data Rollover samtidig som vi innfører Roam like Home men det er sistnevnte som er skyld i prisøkningen samt lovpålagt. Ønsker deg en fin dag videre.

Nyttig (6)
Hello har 110 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Hello mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR