Hello har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Var kunde her i ca et halvt år, og blir oppfattet som tålmodig blant andre. Skulle spare 50 kr pr mnd på å bytte til hello. Det ble heller 500kr+ dyrere! Etter flere samtaler med kunderådgiver i hello, sitter vi igjen med følelsen av svindel. Vet ikke om noen fikser og trikser forbrukstall på datatrafikk. Uansett brukes selvsagt forbruksgrunnlaget videre i beregningen for mnd faktura. Kunderådgiver kan ikke gjøre annet enn å oppgi hvor mye data som de mener er brukt. Dette stemmer ikke med hva vi måler på telefonen. Absolutt ikke! Vi har vært fortvilet hver eneste mnd, tallene hello opererer med stemmer ikke. Løsningen er enkel(for hello) ihvertfall, du som forbruker må betale for det som faktureres. Ingen vilje fra hello til å ordne opp. Takk for oss hello, dette var ingen god opplevelse!
Gir ikke ut nødvendig informasjon. Dette førte til skyhøy faktura. Anbefales IKKE!
Hello Emilie. Leit å høre at opplevelsen med oss ikke har vært som forventet. Send oss gjerne en e-post med hvilken informasjon du føler mangler, så skal vi få tatt en titt på det :-) Mvh Even, Hello!
God dekning og konkurransedyktige priser. Svakheten er prisen på ekstra datapakker og hvordan disse blir aktivert. ICE har nå (etter EU-roaming og data-rollover) de samme abonnementsprisene men lavere pris på datapakkene (79 for 1 GB og 179 for 3 GB, Hello tar 100 pr GB.) Og mens du aldri risikerer ekstraregning fra ICE (bare hastighetsstruping) kan du i verste fall risikere 450 kr i ekstraregning fra Hello (hvis du unnlater/glemmer å gi beskjed om ekstrapakke eller har brukt opp pakkene) Og dette siste punktet gjør at jeg vurderer å bytte for min mor. For henne er denne risikoen en stressfaktor. (Hun bruker bare mobildata når hun er på hytta om sommeren)
Hei Nojac! Hyggelig å høre at du er fornøyd med Hello som mobiloperatør. Vi vet at vi som alle andre operatører har våre svakheter, og her prøver vi så godt vi kan å finne en løsning som vil passe for majoriteten av våre kunder. Når det gjelder løsningen vår rundt overforbruk, så føler vi at vi har løst dette på best mulig måte ut ifra systemene vi har å jobbe med. Trafikk fra våre kunder leses inn hos Telenor før det sendes videre til oss og det vil derfor kunne skje enkelte forsinkelser. Det viktigste er at man benytter den operatøren som passer en selv best.
Jeg blir tvunget til å betale for data rollover. Bruker lite dataroaming. Dette er helt håpløst. Må betale for noe jeg ikke trenger.
Hello. Rollover og Dataroaming er 2 forskjellige tjenester. Rollover betyr at den dataen du ikke bruker opp i inneværende måned får man med seg over til neste måned slik at man kan bruke mer da. Dataroaming betyr å bruke mobildata i Utlandet. (Roam like Home vil si at du kan bruke den inkluderte tala/sms/datamengden du har i Norge i EU også uten ekstra kostnader. Prisøkningen på ditt abonnement kommer som følge av en EU regulering som trer i kraft 15. juni. Denne reguleringen innebærer at man skal kunne bruke telefonen i alle EU og EØS land til lik pris som hjemme i Norge. Dette innebærer en ekstra kostnad for alle operatører og en prisøkning i markedet vil derfor skje. Vi har valgt å innføre dette allerede fra 1. mai, men alle operatører er pålagt å innføre dette fra 15. juni. Vi lanserer data Rollover samtidig som vi innfører Roam like Home men det er sistnevnte som er skyld i prisøkningen samt lovpålagt. Ønsker deg en fin dag videre.
Skiftet abonnement på mine tre barn for å får mer mobildata. Hadde forventet 98 kr pr mnd, men fikk nesten 2000 kr. Maks overforbruk, ekstra for servicetjenester.. Ikke mer fra denne leverandør nei.
Hello! Det var kjedelig å høre at du opplevde fakturaen slik. Første faktura blir innimellom litt høyere i månedspris i forhold til hvilken dag i måneden telefonnummeret blir aktivt. Hvis det er forbruk utover det som er inkludert, er vi nødt til å fakturere det i tillegg. Det stå informert på nettsiden om hva som ikke er inkludert, og hva pris er for overforbruk av data. Det står også i sms som sendes ut når man nærmer seg grensen for inkludert datamengde. Sperre for enkelte spesialnumre er også mulig, for å unngå unødvendige kostnader.
Etter at dem meldte fra om forandringer ønsket jeg å kansellere abonnement. Jeg fikk svar om at dette er umulig så samt jeg ikke forandrer til en annen leverandør. Har heller ikke mottat meldinger om jeg bruker for mye data.
Hei Michelle! Kansellering gjelder kun ved nye bestillinger og ikke for eksisterende abonnement. Her tolker jeg det som at det gjelder en oppsigelse, og da er det helt korrekt at du må bestille overføring til ny operatør. Hvis ikke dette gjøres vil ditt nummer slettes hos oss, og da vil du ikke kunne overføre dette til en annen operatør. Her er du blitt informert om hva som må gjøres i forbindelse med avslutning av ditt abonnement.
Sier de har lyttet til kundene sine og setter så opp prisene og tvangsflytter kunder over på abo de aldri har bestilt hos dem eller er villige til og betale og opplever nå stor kundeflukt. Det opplevde Rema også når de tok dårlige avgjørelser....
Hei Svein! Usikker på hva du mener med at vi har tvangsflyttet våre kunder over på andre abonnement, enn hva de har bestilt. Det er ikke tilfellet her. Vi har gjort endringer på våre abonnement, blant annet GB inkludert og pris. Dette gjøres som følge av ny EU regulering som vi er lovpålagt til å følge. Reguleringen påvirker markedet og dets priser, og flere av våre konkurrenter har bekreftet at de vil følge etter og øke prisen på deres abonnement. Vi ber derfor kunder om å ha litt is i magen og se an hvordan markedet endrer seg den neste måneden. Hello vil kjempe i toppen blant lave priser, og vil fortsette å levere mye mobil for pengene.