Som sikkert flere av dere så var dere medlem av hyuda før Scoopr tok over. Jeg fikk klar beskjed om at det ikke ville bli noen endringer I pris eller abonoment. Første regningen jeg får har prisen allerede gått opp 50 kr. Jeg ringte inn til kundeservice og påpekte dette. Ble møtt med en sur tone om at de hadde sendt meg mail 1. oktober og informert om dette. Jeg sjekker mailen min og der ligger det ingen informasjon som strengt talt er ulovlig. Jeg vil ta dette videre med forbrukerrådet. Dette er rett og slett lureri. Jeg vet at 50 kr ikke er mye men det er prinsippet. og i disse tider valgte jeg dette abonomentet av hyuda pga økonomisk situasjon i pandemien. Ekstremt dårlig kundeservice og lureri.

Har du en tilsvarende erfaring med Scoopr Mobil?
Gjør som Audun og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Scoopr Mobil du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Positivt: God dekning, ingen brukerproblemer. Negativt: Økte prisen i slutten av August, endret navn fra Hudya til Scoopr noen uker etterpå. Skryter deretter av at prisen forblir de samme gjennom navneskiftet. Kundeservice svarer frekt og avisende når jeg spør om endringen på regningen. Ikke lenger det mest prisgunstige alternativet.

Har snart brukt opp data og fikk melding med de Dersom man bruker opp data koster en ekstra Gb 199 kr. Denne pakken kan kun brukes ut måneden. Altså ingen rollover. Dersom man ikke kjøper ekstra datapakke koster det 2.49 pr mb opp til makspris på 399 kr. (1 Gb med denne mb-prisen ville kostet 2500kr!) Har tidligere hatt ICE som hadde struping av data så man ikke risikerte ekstra kostnader. De hadde også rollover på ekstra datapakker. Det er rart at en ekstra datapakke er dyrere enn abonnementet som har samme mengde data og også inkluderer fri tale og sms. Scoopr er et abonnement som fort blir veldig dyrt dersom man bruker opp dataen og glemmer å skru av mobildata.

Jeg fikke endret SIM kort fra data-sim til vanlig sim i en fart uten kostnad. Meget gode formayd. Og det virker - det er det beste.
Helt fra starten her det vært rot med fakturaene. De sender ikke ut varsel, men rett til høye purregebyr! Jeg har ellers kontroll på alt annet i nettbanken min (får aldri en purring), men det er tydeligvis min feil at det er rot med hudya - kundeservice vil ikke ta noe ansvar! Siste regning kom på nesten 500 kr til tross for at jeg har et abonnement som skal koste 99 kr. De har pålagt meg et sperregebyr og påstår at de hadde sperret tlf min pga manglende betaling, men min telefon har aldri vert sperret - så dette er løgn fra deres side! Jeg synes det er utrolig trist at slike selskaper finnes da de svindler til seg penger fra kunder som i utgangspunktet har tillit til at selskapet er det de utgir seg for.... Jeg velger å ikke gi dårligste karakter på kundeservice fordi jeg snakket i sommer med en hyggelig mann som hjalp meg å bytte nr... Jeg bytter nå til Telia! ANBEFALER INGEN Å BRUKE HUDYA - DET LUKTER LURERI OG BEDRAG LANG VEI!!
