ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
For dårlig dekning, både på telefoni og data, spesielt på hytten som ligger ved kysten.
Jeg har hatt mobilt bredbånd fra Ice på hytta i 1,5 år, hastigheten har vært bemerkelsesverdig lav i forhold til 4G nettet på telefonen(Telenor). Det har den siste tiden toppet seg med hastigheter på mellom 1-5 Mbps, Telenor leverer over 100 Mbps på nøyaktig samme plass. Det hjelper heller ikke at Ice er svært trege med å svare, lite behjelpelige når de først svarer der gjerne standardsvaret er at jeg gjør noe galt eller at det er noe galt med mine enheter. Har nå sagt opp og byttet til Telenor flexi med ekstra data-sim, det kan også nevnes at Telenor er milevis bedre på kundebehandling i tillegg til nevnte hastighet.
Hei Anders, Så leit å høre at du har problemer med hastigheten. Send meg derfor en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder, og en kort beskrivelse av problemene du opplever, så skal jeg få sett nærmere på dette. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Super god dekning når du er på ferie/turar til utlandet. Som for eksempel Polen og Tyskland. Eg mista dekninga sånn 10 ganga max på dei 8 dagane å vi var sånn 60 timar i buss. Eg hadde 4G og 4G+ 99% av tida.
Hei Sivert, Så hyggelig å høre at du hadde super dekning i utlandet! Jeg håper du hadde en fin reise, og at du forblir fornøyd kunde hos oss i en lang tid. :-D Mvh. Julia ice.no
Gjennomført og kalkulert svindel. Frafall av ice+ daglig hjemme i "meget god dekning" område. Kundeservice bekrefter også at alle enheter med simkort kobles over på Telia nettet hvis man får en tlf eller ringer. Og kobler seg ikke automatisk tilbake. Dette fører til at inkl datamengde tappes svært fort ned, og man blir uten dekning resten av måneden. Av 1000gb tilgjengelig i ice+ nettet har vi aldri klart å bruke over 200gb pga lav hastighet og frafall. Det er rett og slett ikke mulig å motta varen man kjøper. Styr unna, tilsynelatende lave priser, men du får ikke en gang det du betaler for.
Hei Stian, Så leit at du har hatt en slik opplevelse med oss. :-( Vi har ingen intensjon, eller ønske om å svindle eller lure våre kunder. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av problemene du opplever, så skal jeg få sett nærmere på dette. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Appen deres er bra med god oversikt. Fikk problemer etter bli-kjent perioden, da ble jeg satt på ett dyrt abonnement uten å spørre meg først. Kundeservice ville ikke forstå eller hjelpe med dette. Bytter til annet abonnement ASAP.
Hei Mikkel, Så leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med vår kundeservice. :-( Etter de to første månedene med Bli Kjent, analyserer vi ditt databruk og plasserer deg automatisk på det abonnementet som best passer ditt forbruk. Da det ikke er bindingstid på Bli Kjent-abonnementet, er det slik at du står helt fritt til å velge det abonnementet du selv ønsker, etter prøveperioden. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av situasjonen, så skal jeg få tatt en ny gjennomgang av saken din. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Dyre regninger, dårlig dekning og lite informasjon om dette. Styr unna!!!
Nå er ikke å bare bytte. Syns at det er forferdelig! Takk for meg og aldri igjen ICE. Har kjøpt abonnement til dattera, og nå må betale nesten 2000kr!!!
Hei Lina, Så leit å høre at du ønsker å bytte selskap. :-( Uten kjennskap til saken din, så blir det vanskelig å kommentere den. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av situasjonen, så skal jeg få sett nærmere på dette. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Alt fungerer som det skal. Jeg har kontaktet kundeservice tidligere, og alltid fått svar raskt med liten ventetid. (Komplett hadde laaang svartid). Jeg fikk også kjøpt en Huawei Mate 20 Pro til svært gunstig pris. Kort sagt, jeg er veldig fornøyd! Har ikke prøvd ICE i utlandet enda.
Hei Terje H, For en hyggelig tilbakemelding! :-D Det varmer mitt hjerte å høre slikt. Jeg håper du forblir fornøyd kunde hos oss i en lang tid. :-) Ha en fin dag videre
For noen år siden lurte de meg ved å tappe kvoten av GB data. Tappingen foregikk 10-20 fortere enn selve den tilgjengelige (smale) båndbredden tillot. Supporten var arrogant og mente det hele var min feil, og at det var noen som tappet MEG, ikke dem, og det skulle skyldes andre som var koblet på min ruter. Det var ingen andre menesker mindre enn en mil unna, og det var ingen andre macadresser på ruter. Neste episode med ICE var nå da jeg hadde Komplett Mobil som ble lagt ned og kundene solgt til ICE. Da sluttet SMS å sende. Eksperter hos meg fikk det opp å gå ved å reinstallere, men bare noen dager, så var det slutt å sende SMS igjen. Tre ganger samme resultat. Det skyldes trolig inkompatibilitet med Huawei telefonen.
Hei Pål, Dette hørtes ikke helt bra ut. Uten kjennskap til saken, så blir det vanskelig å kommentere den. Send meg derfor en e-post til meg på [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder, og en kort beskrivelse av situasjonen, så skal jeg få tatt en ny gjennomgang av saken. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Ringte inn til kundeservice for å utsette regning, fikk beskjed om at det skulle la seg gjøre. Måneden etter får jeg purring på regning jeg har spurt om utsettelse. Ringer inn fra fasttelefon og melder ifra, og får samme svar som sist. Kort oppsummert, det ender med inkasso og de sier de ikke har fått noe henvendelser.
Hei Peter, Dette hørtes veldig merkelig ut. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av situasjonen, så skal jeg få tatt en ny gjennomgang av saken. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Min samboer fikk regninger til sin mor i tillegg til sine egne. Ringte og ble forsikret at alt var betalt (telefon også satt på opptak) så kom innkassoen. Står ikke telefonnummer på inkassoregningen heller så det er vanskelig å vite om det et noen andre familiemedlemmer som vi har fått regningen til.
Hei Frank, Dette vil jeg gjerne sjekke opp for deg/dere. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av situasjonen. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Sitter med en nedlasting på 0,2 til 1 mb når det fungerer. Ble lovet ca 20 mb.
Bor sentralt på Lillehammer, men har fryktelig tregt nett og dårlig dekning. Dette gjør at jeg vurderer å bytte mobilabonnement.
Hei Maria, Trist å høre at du opplever problemer med dekning i Lillehammer. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av problemene du opplever. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Jeg har som regel hatt Telenor hele mitt liv, ble overtalt av en usedvanlig hyggelig selger til å teste ut ICE siden de hadde en kampanje så det ble 200kr billigere i måneden i 6 måneder, for så å være 100 kr billigere. Uansett, så merket jeg umiddelbart at dekningen ikke var toptop som telenor, men den er jo ikke dårlig. Så det spørs hva man er ute etter. Jeg streamer en del videoer på telefonen og derfor kunne jeg merke forskjellen. Kundeservicen har jeg vært borti en gang allerede og de var også veldig hyggelige. Også positivt innstilt på hvor lett det var å bytte selskap. Det eneste å være oppmerksom på er at når man bytter selskap så får man nytt sim kort, og må passe på at alle kontakter ikke er lagret på sim kort, som er en mulighet på android telefoner ihvertfall.
Hei Axel, For en hyggelig tilbakemelding! Håper du forblir fornøyd kunde hos oss i lang tid fremover. :-D Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Etter å ha lest omtalene her, så må jeg jo si at jeg var en smule skeptisk. Men etter at sønnen har hatt ice i noen måneder så kunne jeg jo alltids prøve jeg også, når jeg likevel måtte bytte telefon. Handlet telefon på Elkjøp, alt ble ordnet i butikken. Etter to dager skulle det nye simkortet inn, og alt fungerte slik et operatørbytte skal funke. Har vært i kontakt med kundeservice et par ganger, og de har attpåtil vært til hjelp. Gruer meg jo til jeg skal til utlandet, basert på uttalelsene her, men skal prøve å gjøre noen undersøkelser før jeg drar. Hvis jeg opplever at det bare blir kluss da, så vil nok jeg også vurdere å bytte tilbake.
Hei Kolbjørn, Det varmer mitt hjerte med slike tilbakemeldinger - tusen takk! Jeg krysser alle fingre og tær for at det vil fungere problemfritt for deg i utlandet. Jeg har i hvert fall ikke hatt noen problemer når jeg har reist utenlands. :-D Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Jeg liker godt abonnementet men når jeg prøvde å aktivere ice+ hjalp det ikke i det hele tatt. Veldig misfornøyd med måten de sier at 89% har ice+ når jeg ikke får det inn noen steder i hele Bergen by. Hvordan er det mulig å dekke for 9/10 personer hvis ingen i Bergen har det engang?
Hei Jørgen, Vi skal ha meget god ice+ dekning i storbyene, så det skal jeg få undersøkt nærmere for deg. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av problemene du opplever. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no