Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 872 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 872 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 872 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 390
514
323
396
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

For dårlig dekning

Omtale av  Terje

For dårlig dekning, både på telefoni og data, spesielt på hytten som ligger ved kysten.

Ustabilt og tregt 4G nett

Omtale av  Anders

Jeg har hatt mobilt bredbånd fra Ice på hytta i 1,5 år, hastigheten har vært bemerkelsesverdig lav i forhold til 4G nettet på telefonen(Telenor). Det har den siste tiden toppet seg med hastigheter på mellom 1-5 Mbps, Telenor leverer over 100 Mbps på nøyaktig samme plass. Det hjelper heller ikke at Ice er svært trege med å svare, lite behjelpelige når de først svarer der gjerne standardsvaret er at jeg gjør noe galt eller at det er noe galt med mine enheter. Har nå sagt opp og byttet til Telenor flexi med ekstra data-sim, det kan også nevnes at Telenor er milevis bedre på kundebehandling i tillegg til nevnte hastighet.

Svar fra ice
10.10.2019 11:06

Hei Anders, Så leit å høre at du har problemer med hastigheten. Send meg derfor en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder, og en kort beskrivelse av problemene du opplever, så skal jeg få sett nærmere på dette. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Veldig bra dekning

Omtale av  Sivert

Super god dekning når du er på ferie/turar til utlandet. Som for eksempel Polen og Tyskland. Eg mista dekninga sånn 10 ganga max på dei 8 dagane å vi var sånn 60 timar i buss. Eg hadde 4G og 4G+ 99% av tida.

Svar fra ice
07.10.2019 14:13

Hei Sivert, Så hyggelig å høre at du hadde super dekning i utlandet! Jeg håper du hadde en fin reise, og at du forblir fornøyd kunde hos oss i en lang tid. :-D Mvh. Julia ice.no

Gjennomført og kalkulert svindel. Frafall av ice+ daglig hjemme i "meget god dekning" område

Omtale av  Stian

Gjennomført og kalkulert svindel. Frafall av ice+ daglig hjemme i "meget god dekning" område. Kundeservice bekrefter også at alle enheter med simkort kobles over på Telia nettet hvis man får en tlf eller ringer. Og kobler seg ikke automatisk tilbake. Dette fører til at inkl datamengde tappes svært fort ned, og man blir uten dekning resten av måneden. Av 1000gb tilgjengelig i ice+ nettet har vi aldri klart å bruke over 200gb pga lav hastighet og frafall. Det er rett og slett ikke mulig å motta varen man kjøper. Styr unna, tilsynelatende lave priser, men du får ikke en gang det du betaler for.

Svar fra ice
10.10.2019 11:06

Hei Stian, Så leit at du har hatt en slik opplevelse med oss. :-( Vi har ingen intensjon, eller ønske om å svindle eller lure våre kunder. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av problemene du opplever, så skal jeg få sett nærmere på dette. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Bra App, men rigid kundeservice

Omtale av  Mikkel

Appen deres er bra med god oversikt. Fikk problemer etter bli-kjent perioden, da ble jeg satt på ett dyrt abonnement uten å spørre meg først. Kundeservice ville ikke forstå eller hjelpe med dette. Bytter til annet abonnement ASAP.

Svar fra ice
07.10.2019 08:41

Hei Mikkel, Så leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med vår kundeservice. :-( Etter de to første månedene med Bli Kjent, analyserer vi ditt databruk og plasserer deg automatisk på det abonnementet som best passer ditt forbruk. Da det ikke er bindingstid på Bli Kjent-abonnementet, er det slik at du står helt fritt til å velge det abonnementet du selv ønsker, etter prøveperioden. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av situasjonen, så skal jeg få tatt en ny gjennomgang av saken din. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dårligste abonnementet jeg har hatt

Omtale av  Linn K

Dyre regninger, dårlig dekning og lite informasjon om dette. Styr unna!!!

Har byttet abonnement til Telenor, avtalebrudd 1833kr.

Omtale av  Lina

Nå er ikke å bare bytte. Syns at det er forferdelig! Takk for meg og aldri igjen ICE. Har kjøpt abonnement til dattera, og nå må betale nesten 2000kr!!!

Svar fra ice
07.10.2019 08:40

Hei Lina, Så leit å høre at du ønsker å bytte selskap. :-( Uten kjennskap til saken din, så blir det vanskelig å kommentere den. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av situasjonen, så skal jeg få sett nærmere på dette. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Godt fornøyd!

Omtale av  Terje H

Alt fungerer som det skal. Jeg har kontaktet kundeservice tidligere, og alltid fått svar raskt med liten ventetid. (Komplett hadde laaang svartid). Jeg fikk også kjøpt en Huawei Mate 20 Pro til svært gunstig pris. Kort sagt, jeg er veldig fornøyd! Har ikke prøvd ICE i utlandet enda.

Svar fra ice
04.10.2019 14:39

Hei Terje H, For en hyggelig tilbakemelding! :-D Det varmer mitt hjerte å høre slikt. Jeg håper du forblir fornøyd kunde hos oss i en lang tid. :-) Ha en fin dag videre

Lureri med kvote på mobilt internett, SMS går ikke å sende

Omtale av  Pål

For noen år siden lurte de meg ved å tappe kvoten av GB data. Tappingen foregikk 10-20 fortere enn selve den tilgjengelige (smale) båndbredden tillot. Supporten var arrogant og mente det hele var min feil, og at det var noen som tappet MEG, ikke dem, og det skulle skyldes andre som var koblet på min ruter. Det var ingen andre menesker mindre enn en mil unna, og det var ingen andre macadresser på ruter. Neste episode med ICE var nå da jeg hadde Komplett Mobil som ble lagt ned og kundene solgt til ICE. Da sluttet SMS å sende. Eksperter hos meg fikk det opp å gå ved å reinstallere, men bare noen dager, så var det slutt å sende SMS igjen. Tre ganger samme resultat. Det skyldes trolig inkompatibilitet med Huawei telefonen.

Svar fra ice
04.10.2019 14:39

Hei Pål, Dette hørtes ikke helt bra ut. Uten kjennskap til saken, så blir det vanskelig å kommentere den. Send meg derfor en e-post til meg på [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder, og en kort beskrivelse av situasjonen, så skal jeg få tatt en ny gjennomgang av saken. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Faktura problemer

Omtale av  Peter

Ringte inn til kundeservice for å utsette regning, fikk beskjed om at det skulle la seg gjøre. Måneden etter får jeg purring på regning jeg har spurt om utsettelse. Ringer inn fra fasttelefon og melder ifra, og får samme svar som sist. Kort oppsummert, det ender med inkasso og de sier de ikke har fått noe henvendelser.

Svar fra ice
04.10.2019 14:39

Hei Peter, Dette hørtes veldig merkelig ut. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av situasjonen, så skal jeg få tatt en ny gjennomgang av saken. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dårlig oversikt over regninger

Omtale av  Frank

Min samboer fikk regninger til sin mor i tillegg til sine egne. Ringte og ble forsikret at alt var betalt (telefon også satt på opptak) så kom innkassoen. Står ikke telefonnummer på inkassoregningen heller så det er vanskelig å vite om det et noen andre familiemedlemmer som vi har fått regningen til.

Svar fra ice
04.10.2019 14:39

Hei Frank, Dette vil jeg gjerne sjekke opp for deg/dere. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av situasjonen. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Elendig

Omtale av  Joern

Sitter med en nedlasting på 0,2 til 1 mb når det fungerer. Ble lovet ca 20 mb.

Veldig tregt nett og dårlig dekning!

Omtale av  Maria

Bor sentralt på Lillehammer, men har fryktelig tregt nett og dårlig dekning. Dette gjør at jeg vurderer å bytte mobilabonnement.

Svar fra ice
02.10.2019 09:25

Hei Maria, Trist å høre at du opplever problemer med dekning i Lillehammer. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av problemene du opplever. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Billigere en Telenor, ikke like bra dekning, får vel det man betaler for

Omtale av  Axel

Jeg har som regel hatt Telenor hele mitt liv, ble overtalt av en usedvanlig hyggelig selger til å teste ut ICE siden de hadde en kampanje så det ble 200kr billigere i måneden i 6 måneder, for så å være 100 kr billigere. Uansett, så merket jeg umiddelbart at dekningen ikke var toptop som telenor, men den er jo ikke dårlig. Så det spørs hva man er ute etter. Jeg streamer en del videoer på telefonen og derfor kunne jeg merke forskjellen. Kundeservicen har jeg vært borti en gang allerede og de var også veldig hyggelige. Også positivt innstilt på hvor lett det var å bytte selskap. Det eneste å være oppmerksom på er at når man bytter selskap så får man nytt sim kort, og må passe på at alle kontakter ikke er lagret på sim kort, som er en mulighet på android telefoner ihvertfall.

Svar fra ice
02.10.2019 10:07

Hei Axel, For en hyggelig tilbakemelding! Håper du forblir fornøyd kunde hos oss i lang tid fremover. :-D Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Bedre enn fryktet!

Omtale av  Kolbjørn

Etter å ha lest omtalene her, så må jeg jo si at jeg var en smule skeptisk. Men etter at sønnen har hatt ice i noen måneder så kunne jeg jo alltids prøve jeg også, når jeg likevel måtte bytte telefon. Handlet telefon på Elkjøp, alt ble ordnet i butikken. Etter to dager skulle det nye simkortet inn, og alt fungerte slik et operatørbytte skal funke. Har vært i kontakt med kundeservice et par ganger, og de har attpåtil vært til hjelp. Gruer meg jo til jeg skal til utlandet, basert på uttalelsene her, men skal prøve å gjøre noen undersøkelser før jeg drar. Hvis jeg opplever at det bare blir kluss da, så vil nok jeg også vurdere å bytte tilbake.

Svar fra ice
02.10.2019 10:07

Hei Kolbjørn, Det varmer mitt hjerte med slike tilbakemeldinger - tusen takk! Jeg krysser alle fingre og tær for at det vil fungere problemfritt for deg i utlandet. Jeg har i hvert fall ikke hatt noen problemer når jeg har reist utenlands. :-D Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ok på alt utenom ice+

Omtale av  Jørgen

Jeg liker godt abonnementet men når jeg prøvde å aktivere ice+ hjalp det ikke i det hele tatt. Veldig misfornøyd med måten de sier at 89% har ice+ når jeg ikke får det inn noen steder i hele Bergen by. Hvordan er det mulig å dekke for 9/10 personer hvis ingen i Bergen har det engang?

Svar fra ice
02.10.2019 10:06

Hei Jørgen, Vi skal ha meget god ice+ dekning i storbyene, så det skal jeg få undersøkt nærmere for deg. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av problemene du opplever. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR