Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 872 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 872 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 872 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 390
514
323
396
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Håpløst dårlig..

Omtale av  Ole B

Joda, billigere enn gigantene er de.. mer data inkludert får du.. Men alt er teoretisk. Bor i et område hvor Ice oppgir «Meget god» dekning, men snitt hastigheten ligger på Ca 0.5mbit. Det som er litt gøy er at hastigheten er såpass lav at det faktisk ikke er mulig å bruke opp sine månedlige GB, uansett hvor hardt man prøver. Det skal sies at de ringer med jevne mellomrom og hører hvordan det går, er man ærlig med de og sier ifra hvor dårlig det faktisk er, så er de kjappe med å gi deg hastigheter opp mot 4-5mbit, i noen uker hvertfall, før det faller tilbake til fullstendig ubrukelig. En annen artig ting med abonnementet er jo at du har en helt super opplastingshastighet på 12mbit, som selvfølgelig er helt meningsløst uten nedlasting.. Har nå irritert oss gjennom et års bindingstid, og ble lurt til å holde ut noen måneder ekstra når de ga oss en gratis måned og justerte opp hastigheten vår samme måned.. nå er hastighetene like håpløse igjen, og orker ikke ta kampen med Ice igjen og igjen for å ha noen uker med «ok» hastighet. Hade bra Ice, det har vært helt forferdelig.

Svar fra ice
18.09.2019 12:45

Hei, Ole B Dette hørtes veldig merkelig ut. Uten kjennskap til saken, blir det vanskelig å kommentere den her. Send meg derfor en e-post til [email protected] med fullt navn, kundenummeret og en kort beskrivelse av problemene du opplever, så skal jeg få tatt en ny gjennomgang av saken. :-) Ha en riktig fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Dårlig oppfølging/ kreditering av ikke benyttet produkt!

Omtale av  Jørn I. J

Ice klarte ikke å levere mobilt bredbånd (router innen avtalt tid). Ei heller ingen tilbakemelding om dette. Faktura forskudd for 2 mnd ble betalt. Men å få tilbakebetalt ikke benyttet Router viser seg å være svært vanskelig. Dette kan ta flere mnd om en i det hele tatt får pengene tilbake??? Elendig oppfølging fra Ice sin side. Her må ICE bli mye bedre...

Svar fra ice
18.09.2019 13:07

Hei, Jørn I. J Så leit å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, kundenummeret det gjelder, og en kort beskrivelse av situasjonen, så skal jeg få sett gjennom saken din. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

90% dekning er en stør løgn og bløff

Omtale av  Lars

Om du går på dekningskart deres ser det i utgangspunktet meget bra ut men husk å trykk på ice+ knappen og vips så er det 10% dekning eller mindre. Kundeservice manipulerer med at de har dekning av 89 % av deres mobilabonnement-kunder. Min oppfatning av dekning er dekning av areal og ikke abonnementer. Nå er jeg mitt i suppa på gult felt og i en time har ikke hatt dekning av ice+ det resulterer i at jeg bruker data på telia og mine 6 GB blir sakte men sikkert tømt.

Svar fra ice
18.09.2019 12:54

Hei Lars, Så leit å høre at Data Frihet ikke fungerer optimalt for deg. Det er ingen løgn at mobilnettet vårt, ice+, dekker 89% av alle mobilkunder i Norge. I januar 2019 ble nettet vårt også blant annet kåret til Nordens beste på mobildata. Informasjon om dekning er kun veiledende og vil ikke være en garanti for at det er dekning på enkelte steder. Dekningskartet gir allikevel en indikasjon på hvor det er sannsynlig at man har muligheter til å ringe og surfe. Dekningen som er presentert er basert på teoretiske beregninger, og dekningen og hastigheten som oppleves kan variere fra det som indikeres på kartet. Dekningen kan variere blant annet som følge av antallet personer som ringer og surfer samtidig i det aktuelle området. Muligheten til å ringe og/eller surfe innendørs påvirkes i stor grad av hvilke materialer vegger, vinduer og dører er laget av, samt hvor i bygningen man befinner seg. Dersom du ønsker at jeg skal undersøke saken din nærmere, så send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av problemene du opplever. Ha en fin dag videre! :-) Mvh. Julia ice.no

Ustabil dekning/mobildata

Omtale av  Marita

Bra pakke dealer og kundeservice, men mobildata og dekning detter alltid ut over lang tid, så blir avhengig av wifi overalt om jeg ska bruke nettbank osv.

Svar fra ice
18.09.2019 11:37

Hei Marita, Så leit å høre at du opplever problemer med mobildata. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder, informasjon om hvilken type telefon du har og en kort beskrivelse av problemene du opplever. Da skal jeg få undersøkt saken din nærmere for deg! Ha en fin dag videre. Mvh. Julia ice.no

God kundeservice og svært treig mms nedlasting

Omtale av  Arne O

I hovedsak godt fornøyd med tjenestene til ICE, men MMS nedlastingen er håpløs treig.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Imøtekommende, veldig billige og hjelpsomme

Omtale av  Kathrine L

Imøtekommende, veldig billige og hjelpsomme. For bare 99 kr får du 1000 gb på ice sitt eget nett

Misfornøyd

Omtale av  Ed

Der de fleste har 4g har ikke ICE det, også er det ubrukelig i utlandet. Hadde ingen tjeneste i både sverige og kroatia. Ringte de når jeg kom hjem, da sa de at jeg skulle ringe de neste gang jeg hadde "ingen tjeneste". Tull. Skiftet mobilabonnement den 1.aug. (hadde ikke sim-kort i den 1.aug) Må betale for hele august måneden.

Svar fra ice
17.09.2019 13:21

Hei, Ed Så leit å høre at du opplevde problemer i utlandet. Slik skal det selvfølgelig ikke være. :-( Da du nå er hjemme i Norge, blir det dessverre vanskelig på peke på hvor problemene lå. Ta likevel kontakt med meg på [email protected], så skal jeg få sett hva vi kan få gjort. Husk å inkludere fullt navn, og telefonnummer, i e-posten. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Helt skuffende

Omtale av  Tatiana

Først fikk en bot fra Ruter kontroll fordi det var ingen 4G dekning fra Ice. Skuffende fordi jeg måtte også bruke telefonen for å jobbe denne dagen, så måtte kjøpe et prepaid MyCall Sim kort i Narvesen. Da hadde jeg den dårlige ideen for å kjøpe en ny mobil den 23. august fra Ice nettbutikken hvor det står: "Rask levering: Leveringstid: 1 - 3 virkedager. Vi sender ut ordre samme dag dersom ordre er registrert inn før kl 1400 og varen er på lager. Ordre som blir registrert etter kl 1400 blir sendt påfølgende arbeisdag." Etter 10 dager tok jeg kontakt på Ices FB chatten siden jeg har aldri fått pakke statusen og det er ingen bestillingsoversikt på nettsiden. Ice foreslo i chatten at jeg låner en telefon i mellomtiden (hva?!), og da fikk jeg ingen svar når spurte om når skal mobilen sendes. Jeg lurer på hva slags selskapet er Ice fordi jeg tenker at de vil bare ha penger fra kunder før man avbestilles etter en stund. Alt er så utrolig sketchy og uprofesjonelt, og jeg håper at andre ikke blir lurt også.

Svar fra ice
17.09.2019 13:21

Hei, Tatiana Dette hørtes ikke helt bra ut. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av situasjonen, så skal jeg få tatt en ny gjennomgang av saken for deg. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Dekning

Omtale av  Celebi

Forferdelig dekning, hadde komplett mobil før så ble flyttet automatisk til ICE og har byttet den med engang.

Svar fra ice
12.09.2019 22:11

Hei Celebi, Så leit å høre at du opplever dårlig dekning med oss. :-( Da du allerede har byttet selskap, blir det dessverre vanskelig å feilsøke problemet. Vi jobber kontinuerlig med å bygge ut våre dekningsområder, så jeg håper vi vil kunne tilby optimal dekning i dine områder, i nærmeste fremtid. Du er i så fall velkommen tilbake til oss ved en senere anledning! Ha en fin dag videre. Mvh. Julia ice.no

Verste mobildekningen?

Omtale av  Martin

Verste nettverket som er. Får ikke dekning i kjelleren, ikke hytta, ikke i loftet, ikke på skogstur, på fjellet. Med mindre du skal bruke telefonen kun i sentrum så bør du styre unna!

Svar fra ice
17.09.2019 13:21

Hei, Martin Så leit å høre at du opplever dårlig dekning med oss. :-( ice har de siste årene investert stort i et nytt norsk mobilnett. Mobilnettet som vi har valgt å kalle ice+ dekker nå 89% av alle mobilkunder i Norge. Utenfor våre egne dekningsområder, leier vi dekning hos Telia. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av problemene du opplever, så skal jeg få sett nærmere på dette for deg. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Alltid noe som er feil. Bedriftskunder burde styre unna.

Omtale av  Klaus

Styr unna dersom du har 5+ ansatte. Sikkert ok for de som har 1-2 abonnement og ønsker å betale lite. Til de med en tanke om at man skal bruke minst mulig tid på mobiltjenestene i hverdagen: Velg noen andre, uansett hvor billig de utgir seg for å være.

Svar fra ice
17.09.2019 13:20

Hei, Klaus Det er beklagelig å høre at dere har hatt problemer med våre tjenester. Uten informasjon om saken, blir det vanskelig å kommentere den. Send meg derfor en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av problemene du/dere opplever. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

ICE har en tilleggstjeneste til 99,- som lover fri data i ICE+ området

Omtale av  Anonym

ICE har en tilleggstjeneste til 99,- som lover fri data i ICE+ området. Ellers har man ett abonnement med 6GB til 329,-. Man kjøper abonnementet kun på grunn av tillegstjenesten, og man regner da med å få en god del data der. Men dekningen ICE selv oppgir å ha eksisterer ikke. Selv når man står i en by og "dekningskartet" deres viser att det skal være god dekning har man ikke dekning. Har reist hele veien fra Tromsø til Kristiansund gjennom og innom flere byer og områder det skal være ice+ dekning og det er ytterst sjeldent og kun i svært liten tid man er på nettet med fri data selv om det er oppgitt att det skal være dekning. Det som skjer er att man blir koblet på Telia nettet slik att man bruker av de 6GB man har der. Så når man er tom må man bruke 179,- på å kjøpe 3GB ekstra. Alternativet er att man er uten nett. For noen er ikke dette ett alternativ og er man ute og reiser er det også veldig vanskelig og bytte opperatør kjapt. Da er man tvunget til å kjøpe denne tillegstjenesten og da blir mobilregingen plutselig veldig veldig dyr. ICE tjener med andre ord kanskje litt på å bare selge fri data, men de store pengene ligger jo i kunder som blir tvunget til å kjøpe ekstra data til 179,- fordi de faktisk ikke får fri data. Så i stede for en mobilregning på 428,- som forespeilet ender regningen på 1200,-. ICE kundeservice svarer greit, og utrykker "forståelse for frustrasjonen" som egentlig ikke betyr annet enn att de innrømmer at dette er ett dårlig produkt. De strekker seg ikke lengre enn å slå av 99,- av mobilregningen som kompansasjon for at man ikke får fri data, og 6GB ekstra data. En smart måte å sno seg unna att man har fått tilbake pengene for ett produkt som ikke fungerer. Men ingen kjøper fri data for å kun ha behov for 6GB og da blir resultatet att ICE tjener grovt med penger og kunden blir taperen. ICE påstår selv att 9 av 10 har tilgang på deres mobilnett. Dette må være misvisende markedsføring, kartet er med sikkerhet optimistisk og feil. Eventuelt har ICE skrudd på innstillinger slik att man skal hoppe over til Telia nettet selv om man er innenfor sonen, det er i hvertfall det de tjener mest penger på korsiktig. De har i hvertfall tjent grovt på å lure meg, håper ikke andre går i samme felle.

Svar fra ice
15.09.2019 10:42

Hei Anonym, Så leit å høre at vår tilleggstjeneste, Data Frihet, ikke har fungert optimalt for deg. :-( Til informasjon, så er dekningskartet vårt et teoretisk kart, og basert på databeregninger. Det viser der det er mest sannsynlig å få dekning. Siden signalene kan påvirkes av flere forhold, eksempelvis avstand til sender og topografi, garanterer vi ingen minimum dekningsgrad eller hastighet. I enkelte tilfeller, så stemmer dekningskartet altså ikke med realiteten. Dersom du etter feilsøking, fortsatt ikke får Data Frihet til å fungere, så er ikke ice+ dekningen rett og slett tilstrekkelig nok for å kunne brukes optimalt på de områdene du befinner deg på. Uten kjennskap til den gjeldende saken, blir det vanskelig for meg å peke på noe her. Send meg derfor gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer og kort beskrivelse av problemene du opplever, så skal jeg få tatt en ny gjennomgang. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Fantastisk produkt til god pris

Omtale av  Even J

Min bedrift sparte 83 000 pr år på å velge ICE Rå service lokal forhandler. Helt topp tjenester. Anbefaler til alle jeg snakker telefoni med.

Svar fra ice
16.09.2019 13:05

Hei Even J, Tusen takk for en superhyggelig tilbakemelding! Det er helt fantastisk å høre at dere er fornøyde. Jeg håper dere forblir gode kunder hos oss i en lang tid. :-D Ha en dag videre! Mvh. Julia ice.no

Har blitt elendig

Omtale av  Geir L

Dårlig kundeservice og dekning. Ventet 3 uker på svar hos kundeservice. Ufullstendig svar og de beklager seg gjentakende.

Svar fra ice
09.09.2019 09:26

Hei, Geir L Jeg er en av kundebehandlerne som har vært i kontakt med deg. Grunnen til at dialogen mellom oss har vært noe ufullstendig, er på grunn av at vi opplever en teknisk feil i dialogen på Facebook. Om du ønsker om jeg skal ta en nærmere titt på det, så send meg gjerne en e-post til [email protected]. Om du allerede har byttet selskap, så er det veldig leit å høre. :-( Du er hjertelig velkommen tilbake til oss, ved en senere anledning. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Dårlig dekning på fjellet. Får meldinger lenge etter at de er sendt

Omtale av  Hege

Dårlig dekning. Får ikke telefonsamtaler og sms lenge etter at de er sendt.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ice abonnement

Omtale av  Cathrine

Der vi før hadde ok dekning, har vi ikke dekning med ice, jeg må ofte skru av WiFi for å laste spill og filmer, så når jeg bruker mobildata laster alt kjemperaskt! Er på nippet til å skifte leverandør! Får forstyrrelser på linjene når folk ringer meg, hadde ikke det før, da vi hadde Hello, som ble kjøpt opp av Ice.

Svar fra ice
09.09.2019 09:26

Hei, Cathrine Dette hørtes ikke helt bra ut. Slik skal det naturligvis ikke være! Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av problemene du opplever, så skal jeg få sett nærmere på det. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR