Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 875 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 875 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 875 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 390
515
323
398
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ikke dekning- uten varsel

Omtale av  Gunhild

Jeg var egentlig fornøyd kunde hos Komplett, men de ble kjøpt av Ice, så jeg ble "ufrivillig" kunde. Prisen er lav, og hjemme merket jeg ikke den store forskjellen. Så reiste jeg på ferie... Jeg liker at mobilselskapet sender melding om at det er registrert at jeg har beveget meg over en landegrense, og hva prisen er for å bruke telefonen. Jeg fikk melding da vi landet i Ungarn, men ikke da vi krysset grensene til Romania, Bulgaria og Moldova. I Moldova viste det seg at jeg manglet dekning fullstendig, både for telefoni og data! Kjempeskummelt i en tid da vi baserer oss på at telefonen virker! Heldigvis hadde mannen dekning i sitt abonnement. Jeg hadde kjøpt en ekstra datapakke før jeg dro. Det hadde jeg gjort ca en uke før fakturaperioden utløp, og da perioden var utløpt forsvant den ekstra datapakken... Jeg fant ikke informasjon noe sted om at pakken fulgte inneværende fakturaperiode, i min logikk skulle den vare en mnd fra kjøp... Det blir bytte av abonnement, for jeg planlegger flere reiser utenfor EU/ EØS, og da kan jeg ikke stole på dekning hos Ice.

Svar fra ice
02.08.2019 20:58

Hei Gunhild, Så leit å høre at du opplevde problemer da du var i utlandet. Jeg er helt enig med deg i at man naturligvis regner med at slikt skal fungere i 2019, så jeg har full forståelse for at dette må ha vært svært frustrerende. Dersom du mangler tjeneste i utlandet, kan det mest sannsynlig løses ved en korrigering inne på innstillingene. Ikke optimalt, men det går som oftest smidig og raskt. Send oss en e-post til [email protected], med fullt navn, telefonnummer og informasjon om hvilken type telefon du har, så skal jeg sende deg veiledning på hvordan du kan gjøre dette, dersom problemet skulle dukke opp neste gang du krysser landegrenser. Angående din ekstra datapakke, så skal du i utgangspunktet kunne rulle over denne kvoten til neste kalendermåned. Det er imidlertid slik at det er en øvrig grense på Data Rollover. Har du for eksempel et abonnement på 1GB, kan du maksimum rulle over 1GB til neste måned. Har du 2GB; kan du maksimum rulle over 2GB. Jeg antar at det er det som har skjedd her, så jeg beklager for at denne informasjonen ikke har kommet frem til deg tidligere. For mer informasjon om Data Rollover, kan du se her: https://www.ice.no/ice-magasinet/data-rollover/ Jeg håper dette var til hjelp! Mvh. Julia ice.no

Elendig dekning på Kirkøy i Østfold

Omtale av  Karl T. J

Ice har elendig dekning der vi har hytte, på Kirkøy, Hvaler kommune i Østfold. Ice sier de har teoretisk god dekning i området. Vi er en familie på 4 som gikk over til ice nylig og vi hadde telenor tidligere. Vi har alderig hatt mer problemer med å gjennomføre telefonsamtaler og tilgang på 4g som nå. Det er liten hjelp i å sette telefonen på automatisk valg av nettverks operatør da ice kun gir tilgang til de operatører i området med dårligst dekning og hastighet. Jeg har ytret et ønske om at Ice kan sette opp repetere for å øke dekning men de foreslår kun løsninger som kunden må betale selv og som vi vet ikke fungerer da noen naboer har forsøkt disse anbefalte løsningene. Jeg er bundet frem til april 2020 men vi ser oss nødt til å bytte snarest mulig. Kundeservice ønsker å hjelpe og forstå men forsøker bare å gi et godt inntrykk av ice....

Svar fra ice
02.08.2019 20:56

Hei Karl T. J, Så leit å høre at du opplever dårlig dekning på Hvaler. :-( Uten kjennskap til den gjeldende saken, blir det vanskelig å kommentere. Send oss derfor en e-post til [email protected] med telefonnummer og fullt navn, så skal vi få tatt en nærmere titt på saken. Jeg håper på å høre fra deg! Ha en fin dag videre. Mvh. Julia ice.no

MMS til utlandet fungerer ikke ...

Omtale av  Koszalek O

Mms til utlandet fungerer ikke. De anbefales selv å bytte leverandør om det trengs..

Velg IKKE ice.no

Omtale av  Thomas

Ja, dette var i utgangspunktet billig. Men hva hjelper det da det ikke funker? Arrogante kundebehandlere som ikke klarer å forstå problemene. Der hjelper ikke å tilby en mnd gratis da det ikke funker. Nei, dette er kjeltringstreker. Absolutt det verste jeg har vært med på!

Svar fra ice
01.08.2019 12:36

Hei Thomas, Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Slik skal det naturligvis ikke være. :-( Ønsker du at jeg skal ta en ny gjennomgang på saken din, så send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder, og en kort beskrivelse av problemene du opplever/situasjonen. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Det har ordnet seg :-)

Omtale av  Trond S

Ikke vet jeg hva som har skjedd, men fra i går ser det ut til at både Mobildata og Delt internet fungerer som det skal. Krysser fingre for at det forsetter slik.

Svar fra ice
01.08.2019 12:36

Hei Trond, Så godt å høre at det løste seg for deg! Dersom problemet skulle dukke opp på nytt, så er det bare å ta kontakt med oss på [email protected], eller vår kundeservice, så skal vi hjelpe deg fortløpende. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Fornøyd

Omtale av  Marianne

God dekning, god service, syns kanskje det kunne vært noe billigere.

Elendig

Omtale av  Christoffer A. O

Jeg kjøpte en ny telefon for noen mnd siden, som skulle bli et mareritt pga en produksjonsfeil. Jeg kunne ikke ringe, noe som var veldig av og på. Telefonen ringte personer selv, og signal mellom samtaler brøt hele tiden. Har hatt ice før jeg kjøpte denne, og visste umiddelbart at dette måte skyldes mobilen eller simkortet. Minimal bedring etter simkort bytte, og gjerne nesten problemfritt 7-10 dager etter bytte. ICE fraskrev seg alt ansvar, aldri opplevd maken. Så jeg fant ikke andre løsninger enn å kjøpe en billig huawei 20 lite, så gleder eg meg til å melde meg ut av ice. Aldri vurder dette selskapet.

Svar fra ice
01.08.2019 13:28

Hei Christoffer, Så leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss. Slik ønsker vi naturligvis ikke at det skal være. :-( Uten kjennskap til saken, blir det dessverre vanskelig å kommentere den. Send oss gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummer, så skal vi få undersøkt saken nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Ekstremt dårlig net i utlandet, elendig kundeservice

Omtale av  Zoltan

Det har vært ganske treig nettilgang i utlandet. Fikk ikke hjelp av kundeservice. Dem har bare sagt det samme. Har du dataroaming på, bytt til annen operatør, etc. Data var på og det var ikke mulig og bytte operatør. Dem aner ikke hva dem driver med. Fikk ikke tak i mobilbank, etc. I tilleg har datamengden blitt spist opp mye fortere enn hos komplett mobil før. Har allerede byttet. Amatør selskap

Svar fra ice
30.07.2019 15:15

Hei Zoltan, Det er beklagelig å høre at du opplevde problemer i utlandet. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer og kort beskrivelse av situasjonen, så skal jeg se nærmere på dette. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Meget bra :)

Omtale av  Henrik

Meget bra mobiloperatør. Anbefales på det sterkeste :)

Totalt sett er jeg fornøyd!

Omtale av  Erik H

De har dessverre ikke Swap og skjerm inkl i prisen.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dårlig policy. Grei verdi for pengene

Omtale av  Simen

Ble frastjålet mobilen så kjøpte en ny billig en og bindte meg til ice i 12 månder. Er kunde hos dem siden 2016. Fant ut samme uka jeg ville kjøpe en dyrere mobil, Samsung s10, siden jeg hadde en s9 før den ble stjelt. Da fikk jeg ikke tilbudet på telefonen for å binde meg i 12 måneder. Siden jeg hadde gjort det 5 dager før. Selv om jeg var villig til å binde meg 12 nye måneder. Altså 24 måneder totalt Så istede for å hjelpe en som har vert kunde i over 3 år. Ba dem meg heller prøve å finne et tilbud for ny mobil på komplett. Vil ikke tro han i kundeservice ville vere vanskelig. Men heller at han ikke har lov å strekke seg litt for å hjelpe kundene sine.

Svar fra ice
30.07.2019 15:15

Hei Simen, Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Uten kjennskap til saken, så blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til [email protected] med telefonnummer og fullt navn, så skal jeg se nærmere på dette for deg. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia

Ingen lurerier

Omtale av  Trude H

Ingen merkostnad, bankID på mobil med i prisen. Dårlig dekning i utkantstrøk.

Bare rot og tull med faktura og avtaler

Omtale av  Tp

Etter en forferdelig opplevelse med sperring av telefon flere ganger ut fra betalingsforhold som ikke hadde med meg og gjøre, men utelukkende ice og deres ubrukelige system, bytter vi nå hele 5 privatabonnement til ny leverandør. Ikke ei krone utestående, men abonnementet blir sperret gang på gang. Avtaler blir brutt og kundeservice forstår ikke hva kundeservice betyr. Dette er bare så dårlig at det ikke går an!

Svar fra ice
30.07.2019 13:54

Hei Tp, Dette hørtes ikke helt bra ut. Uten kjennskap til saken, så blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummer, så skal jeg få undersøkt saken din nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Dårlig operatør, dårlig service og svindel

Omtale av  Ikram

Ice må være noe av det værste jeg har vært bort i. Først og fremst har de dårlig dekning (de skyldte på kabelfeil da jeg ringte dem. Hadde ikke data en hel måned!! uansett måtte jeg fortsatt betale.) De fleste av de som sitter på kundeservice er rett og slett frekke og lite behjelpelig, de sier mye forskjellig og masse feil... i tillegg virker det som om de har lite kontroll på fakturaavdelingen deres. Jeg har noen penger til gode som de ennå ikke har overført tilbake. Styr unna disse!!

Svar fra ice
30.07.2019 11:15

Hei Ikram, Dette hørtes ikke helt bra ut. Jeg må bare beklage for at du har hatt en slik opplevelse med oss. Uten kjennskap til saken, blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post med fullt navn og telefonnummer, så skal vi få sett nærmere på saken din. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Funker nesten aldri!

Omtale av  Robert

Funker nesten aldri, de skylder alltid på allslags når vi klager osv... kjempe misfornøyd!

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Elendig kundeservice

Omtale av  Oppgitt K

Nekter å være behjelpelig med å skifte eigar på abonnement, der nåværende eigar er død. Å bruker av abonnementet får inkassovarsel på kvar faktura. Utrulig dårlig kundeservice for at dei sjølv skal få rett i systema sine og at bruker ikkje ska få inkassovarsel.

Svar fra ice
27.07.2019 23:11

Hei, Det er veldig beklagelig å høre at du har hatt en slik opplevelse med vår kundeservice. Jeg ønsker selvfølgelig å se nærmere på denne saken. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummeret henvendelsen gjelder, så skal jeg undersøke dette. Ha en fin dag! Mvh. Julia ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR