Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 872 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 872 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 872 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 390
514
323
396
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lenge vært bra, men nå er det slutt på å lytte til kundene?

Omtale av  Magnus

Jeg har vært fornøyd med Ice lenge, de har god kundeservice og brukervennlig nettside. Men jeg ser nå en uheldig utvikling ved at de fjerner 500mb abonnement kun fordi det er få som benytter seg av det. Det er flere eksempler på selskap som har latt kunder fortsette med sitt eksisterende abonnement, selv om det ikke tilbys nye kunder. Jeg er skuffet over at Ice ikke lytter til mitt behov som kunde, og jeg vil bytte til en annen operatør.

Svar fra ice
24.07.2019 22:21

Hei Magnus, Det stemmer at vi har besluttet for å avvikle 500MB-abonnementet. Det er svært leit å høre at dette valget ikke faller i smak hos deg, som vår kunde. :-( På en annen side, tilbyr vi dobbel data med 1GB-abonnementet, for 30,- mer i måneden. Jeg håper du forblir kunde hos oss, slik at vi får vist deg hva vi virkelig er gode for. Og kanskje vil vi i fremtiden kunne tilby noe som passer bedre for deg og dine behov. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Avtalebrudd på nesten kr. 1000,- etter overføring fra Komplett da Ice kjøpte komplett

Omtale av  Rita Ø

Hadde et abonnement på Komplett som fungerte veldig bra. Men mobilen min tok kvelden og jeg måtte kjøpe ny mobil. Kjøpte ny Iphone 8 på Elkjøp og fikk beskjed om at Komplett var blitt kjøpt opp av Ice og at jeg derfor måtte ha nytt sim-kort fra Ice. Syntes dette var dumt da jeg hadde dårlig erfaring fra Ice fra før. Ikke mulig å motta MMS etter flere runder med kontakt med Ice. Derfor ga jeg opp og byttet til Komplett. Her hadde jeg ingen problemer med MMS. Altså, nytt sim-kort fra Ice, men håpet at MMS-tjenesten ville fungere bedre med min nye Iphone 8. Gjett hva? MMS fungerer ikke på min nye mobil heller. Selv om det gjorde det på Komplett sitt Sim-kort. Så jeg gjorde det som folk gjør når de ikke får den tjenesten de betaler for, sier opp abonnementet og gikk over til Telenor. Men den følgen at jeg fikk en klekkelig regning fra Ice på nesten 1000 kr. for "Avtalebrudd". Hvem er det som har forårsaket avtalebruddet? Ice selv, som ikke kan levere MMS-tjeneste. Så: STYR UNNA ICE hvis du vil ha gode tjenester til lave priser. Her kan det fort bli veldig dyrt.

Svar fra ice
24.07.2019 22:21

Hei Rita, Så leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss. Det hørtes ikke helt bra ut. Dersom du kjøpte ny telefon med ice-abonnement, er det slik at du fikk en bindingstid hos oss, på 12 måneder. Bytter man til en annen operatør, innen disse månedene, vil man bli belastet for et bruddgebyr/avtalebrudd. Uten kjennskap til den gjeldende saken, så blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn, og telefonnummer, så skal vi ta en nærmere titt på saken. Jeg beklager for ulempene dette har medført for deg. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Elendig

Omtale av  Kari

Elendig dekning og kvalitet...... Styr unna..... Ble sendt over til ice via komplett, som har solgt seg til ice. Ikke fornøgd

Svar fra ice
24.07.2019 22:21

Hei Kari, Så leit at du opplever dårlig dekning, med ice. Dersom du allerede har byttet operatør, så blir det vanskelig å feilsøke problemet. Om du fortsatt er ice-kunde, så send oss gjerne en e-post til [email protected] slik at vi får undersøkt saken nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Elendig dekning med mobilt bredbånd i Sverige.

Omtale av  Geir R. O

Ikke til å anbefale ,di reklamerer med SUVEREN DEKNING I HELE SKANDINAVIA... bare tull, kjempe dårlig i sverige. Men kunde tjenesten kan jeg fullrose,kjempe service av dem. Har ice som mobiloperatør også,det funker utmerket.

Svar fra ice
23.07.2019 22:47

Hei Geir, Så hyggelig å høre at du er fornøyd med vår kundeservice, men det er likevel leit å høre at du opplever dårlig dekning, på Mobilt Bredbånd, i Sverige. Dersom du fortsatt opplever dårlig dekning i Sverige, kan du ta kontakt med oss på [email protected]. Da kan vi få undersøkt saken nærmere for deg. Husk å inkludere ditt kundenummer, i e-posten. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Overhode ingen problemer

Omtale av  Leif

Litt kronglete med SMS på iphone. Har tvilling SIM-kort, sms fungerer utmerket på Android.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dårlig at 500MB forsvinner

Omtale av  Knut

Min mor har aldri brukt og kommer aldri til å bruke data på telefonen, derfor valgte jeg dette abonnementet til henne. Jeg har vært kunde hos Ice i en årrekke, og opplever det som kalles kundeservice, dårligere og dårligere. Treffer oftest noen som "ehhh, det må jeg sjekke, dette vet jeg ikke, dette TROR jeg ikke vi kan"... og slike svada svar

Svar fra ice
24.07.2019 22:19

Hei Knut, Så leit å høre at du og din mor ikke er fornøyd med at 500MB-abonnementet nå avvikles. Dette beslutningen er blitt tatt, grunnet at de aller færreste av våre kunder, har dette abonnementet. Jeg håper likevel at du/din mor ønsker å forbli kunder hos oss. Dersom det er noe du/dere opplever problemer med, ønsker jeg gjerne at du sender oss en epost til [email protected], med telefonnummeret det gjelder, fullt navn og kort beskrivelse av problemet. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Problemer med 4G/LTE

Omtale av  Mari

Steder jeg med andre abonnement vil ha 4G vil jeg ofte med dette ha 3G. LTE er også ofte tregt og ting vil ikke laste.

Svar fra ice
24.07.2019 22:19

Hei Mari, Så leit å høre at du opplever problemer med 4G/LTE. Har du sett til at dataroamingen også er påslått? Dersom den allerede er det, og du fortsatt opplever treg hastighet, så kan du sende oss en e-post til [email protected] med fullt navn, og telefonnummer. Da skal vi få undersøkt saken din nærmere. :) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Vurderer du ICE? Les dette først

Omtale av  Thomas

ICE har ikke samme dekning som de andre mobilleverandørene, noe som ikke blir informert om ved tegning av abonnement. Jeg bor midt i Oslo og hadde ikke dekning hjemme... I tillegg fungerer GPS på mobilen svært dårlig, og klarer ikke finne ut hvor man er. Også ICE sin skyld. En tekniker fra ICE hadde var på saken og innrømmet at det ikke var tilstrekkelig dekning i området jeg bor (Grunerløkka). ICE sitt tilbud til meg var å degradere mobilnettet mitt til 3G, til samme pris.. Jeg måtte ha en lang (3 mnd) mailutveksling med ICE før de til slutt gikk med på å si opp abonnementet mitt. ICE kontaktet ikke meg en eneste gang, jeg måtte ringe og purre, og hver gang møtte jeg en ny kundebehandler som ikke kjente til saken. Det er nå omtrent en måned siden de tilslutt gikk med på å avslutte abonnementet mitt, så dette skrives ikke i raseri, men ICE har utvilsomt den værste kundebehandlingen jeg har vært borti noen sinne. Anbefaler alle å styre unna ICE.

Svar fra ice
24.07.2019 22:18

Hei Thomas, Så leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss. Vi jobber hver dag med å yte den beste service for våre kunder, så det er trist å lese at du er misfornøyd med kundebehandlingen. Uten kjennskap til saken, blir det dessverre vanskelig å kommentere den. Om du ønsker at jeg skal ta en ny gjennomgang av saken, så kan du sende meg en e-post til [email protected]. Hvis ikke, håper jeg at du gir oss en ny sjanse i fremtiden, slik at vi får vist deg hva vi er gode for. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Kundeservice = 0

Omtale av  Ine L

Aldri har jeg noen gang vært borti så mye rot! Styr unna sier jeg bare! Nå var det slik at jeg ble tvangsflytte fra komplett til ICE så jeg valgte ikke dette selskapet... Når det er sagt så falt jeg jo for fristelsen med å kjøpe billig mobil på delbetaling. Men det skulle jeg aldri ha gjort. Det har kostet meg ufattelig mange ergelser, bortkastet tid og en mobil som var ubrukelig som måtte returneres. Nå venter jeg fortsatt på svar fra en ubrukelig kundeservice som bare lyver så det renner. De lover å ordne opp, men gjør det aldri. Jeg er på utkikk etter nytt selskap, dette orker jeg ikke!! Det verste er at de unnskylder seg men ordner ikke opp selv når de sier de skal ordne opp! Og de snakker ikke med hverandre. Alltid en ny person. Og loggføringa henger ikke på greip. Alltid forklare til ny person. Huff, nei takk!

Svar fra ice
24.07.2019 22:18

Hei Ine, Dette hørtes ikke helt bra ut. Vi jobber hver dag med å yte den beste service for våre kunder, så det er trist å lese at du har hatt en slik opplevelse med oss. Send meg en e-post til [email protected] slik at jeg får tatt en nærmere titt på saken din. Husk å inkludere telefonnummeret ditt, og fullt navn. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

satt opp pris

Omtale av  Stein E. M

Lang tid å vente på kundeservice , de kan ikke ringe deg opp igjen. i dag satt de opp prisen med 30 kr med begrunnelse abonnementet er godt ut! Så da skifter jeg til noe annet.

Svar fra ice
24.07.2019 22:18

Hei, Stein Det stemmer at vi har bestemt oss for å avvikle 500MB-abonnementet. Det er leit å høre at valget ikke falt i smak hos deg. :-( På en annen side, tilbyr vi våre kunder dobbel data med 1GB-abonnementet, for 30,- mer i måneden. Det synes i hvert fall jeg at er ganske gunstig. Jeg håper du ønsker å forbli kunde hos oss, Stein. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Perfekt

Omtale av  Asbjørn

Billig, bra dekning og god kundeservice. Jeg synes de har rask svarrespons.

Billig, men plagsomt

Omtale av  Kjell J

129 kr er billig for 1 Gb-abonnementet, og surfing går normalt greit. Hyggelig kundeservice, også. Men: Ofte tar det flere minutter fra telefonnummeret er slått til det oppnås kontakt, eller man får ikke koplet opp en samtale i det hele tatt. Og folk som prøver å ringe meg, kommer ikke alltid fram. Når en samtale likevel er mulig, klages det i andre enden over dårlig forbindelse. Jeg vet at jeg ikke er alene om dette. Dette har vart i mange måneder, og feilen(e) blir ikke rettet, til tross for informasjon om dette til kundesenteret. Jeg kan ikke ha det slik - beklager, ICE.

Svar fra ice
24.07.2019 22:17

Hei, Kjell Så leit å høre at du opplever problemer med tale. Jeg har full forståelse for at dette selvfølgelig ikke er optimalt for deg. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummer, så skal vi få undersøkt saken nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Bare rot, hold dere unna

Omtale av  Rune S

Bare rot med Ice. Man forventer i 2019 at det å bytte mobilabonnement skal være en sømløst opplevelse, men ikke med Ice. 1: Delt internett fungerte ikke uten å kontakte kundeservice. 2: Da jeg dro til USA fungerte ikke mobilen der heller og måtte kontakte kundeservice. 4: Forklaringene på nett som sier hva man skal gjøre er feil. 5: Ingen chat å snakke med kundeservice, for å få øyeblikkelig svar. Ikke lett å ringe kundeservice fra utlandet når mobilen ikke fungerer. 6: ingen datapakke i USA. Har brukt alt for mange timer av livet mitt på å fikse noe som bare skal fungere. Timer jeg aldri får igjen.

Svar fra ice
24.07.2019 22:17

Hei Rune, Så leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss. Slik skal det naturligvis ikke være. Opplever du fortsatt problemer med tjenesten i utlandet, så send oss gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummer. Da skal vi få undersøkt saken nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Ok...

Omtale av  Idro

Helt OK operatør. Veldig dårlig dekning.

500mb for 99,- avsluttes

Omtale av  Alexander

Har hatt Ice 500mb i flere år nå og har vært stortsett fornøyd. Har aldri brukt utover 500mb, og har profitert av data rollover. Har noen ganger fått litt høyere regning pga. utenlandsk sms/mms. Appen er oversiktlig og grei, og har ikke hatt problemer eller behov å kontakte kundeservice. Nå har jeg fått en mail at abonnementet avvikles, og blir automatisk overført til 1GB til 129,-. Dette er utrolig kjedelig for meg som greier seg med 500mb for 99,-

Svar fra ice
23.07.2019 22:45

Hei Alexander, Så leit å høre at du er misfornøyd med beslutningen vår om å avvikle 500MB-abonnementet. :-( Jeg håper vi kan tilby noe som passer deg bedre i fremtiden. I mellomtiden, håper jeg du ønsker å fortsette med å være kunde hos oss, med 1GB-abonnementet. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dårlig dekning, dyre ‘utydelige’ ekstrakostnader

Omtale av  Ole

Dårlig dekning mange steder, merkbart. Lite varsling om man nærmer seg datagrensen, dyrt med ekstra. Blir alltid minst 40 kr dyrere hver Mnd. Vises ikke årsak på faktura. Ringer kanskje 0-2 korte samtaler til supportlinjer (evt 5sifret). Samt 2 (til/fra) kostnadssms for reseptbestilling. Burde ikke blitt ca kr 50 ekstra uansett.

Svar fra ice
24.07.2019 22:16

Hei, Ole Så leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss. Uten kjennskap til saken, blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til [email protected], med fullt navn og telefonnummer, så skal vi få tatt en nærmere titt på dette. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR