Mobiltelefoni

ice omtaler og erfaringer

3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Bra
1
av 23 innen
mobilselskap
54%
anbefaler
ice
Filtrer omtaler
515
189
77
106
414
Sorter omtaler etter
Viser av 1301 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Litt dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt er egentlig greit, dekning er bra bortsett fra at jeg betaler mer enn jeg burde. 😒 Betaler veldig mye for å ringe til Europa.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig dekning i Sverige til tross for at de lover at det skal funke"
3 syns denne omtalen er nyttig

Løkholmen mellom Strømstad og Iddefjorden, med antenne skulle det være god dekning. Fungerer litt utenom ferier og sommerhalvåret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen tillit"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mitt første møte med ICE føltes som at jeg ringte til ett kartell. I tillegg var kundebehandler sur og gretten.

Klarer du å holde deg innenfor det du har betalt og slipper å ha kontakt med selskapet.. Helt greit.

Uansett - før du kjøper deg ICE etter å ha snakket med noen selger. Sjekk opp hva som er blitt lovet! X

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"100% Fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært privatkunde siden september og er kjempe fornøyd med ICE.NET. Har bare gode erfaringer med kundeservice.

Bytte til Ice?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Ice
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Værste jeg har vært med på"
6 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig. Har verken dekning eller mobilnett i oslo området, og hvis jeg har det varer det kun noen få minutter. Ekstremt ustabilt, og ville absolutt ikke valgt dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bra før, blitt nesten ubrukelig når de begynte å bruke eget 4G nett"
8 syns denne omtalen er nyttig

Har fungert fint når de kun brukte Telias nett. Men når de tok i bruk sitt eget 4G nett i Januar, ble det nesten ubrukelig. Mobilen tviholder på Ice 4G nettet selv om signalstyrken nesten forsvinner. Telefonen takler ikke skiftet mellom 4G nettene. Har fått flere klager på at folk ikke kommer igjennom på tlf, de får bare beskjed om at abonnenten er utenfor dekningsområdet. Eneste måten å unngå dette er å låse tlf til kun å bruke 2G/3G nettet (Telias nett). Kundeservicen forsøkte å hjelpe med oppdatering av innstillinger/simkort, uten at det hjalp nevneverdig. Men de skal få for god service og forsøket. Kan ikke lenger anbefale Ice, og vi har bestillt flytting til annen leverandør for hele familien.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God dekning også i utbane strøk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt dette abonnementet i 6 mnd. Og er positivt overrasket over dekning i lite sentrale deler av Østfold også. Har også opplevd kundeservice som bra, og regninger kommer i rett tid. Savner at det ikke lar seg gjøre å kjøpe datapakke for utlandet som mange andre har.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Horrible coverage"
4 syns denne omtalen er nyttig

Had Ice in 2016 with no real problems, hit january 2017 and suddenly there is really bad coverage, in the center of Bergen, places i had good coverage before, i swear they have done something, to save money, i don't know, but it has affected service badly, i really have to consider changing companies now.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig dekning, dårlig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Alt for dårlig dekning. Hadde sjelden mer enn 1-2 dekningsstreker (av 5), selv om jeg bor midt i sentrum i en av landets største byer. Hadde problemer med at dekningen falt helt ut, da jeg tok kontakt med kundeservice fikk jeg etter langt om lenge beskjed om at det eneste som kunne fikse problemet var å skru av 3G og gå over til 2G. Det bedret mobildekningen (fra 1-2 streker til 2-4). Men gjorde at jeg i praksis ikke kunne bruke mobildata fordi jeg aldri hadde bedre enn Edge/2G. Valgte derfor å skifte til en annen tilbyder. Overgangsprosessen tok nesten en måned fordi Ice ikke godkjente forespørselen om portering. De gav heller ikke beskjed om det til verken meg eller det nye selskapet. Det eneste positive med Ice er at du ikke får uforutsette utgifter ved databruk fordi de struper farten i stedet for å fakturere for bruk utover maksgrense. Det er blitt flere andre tilbydere med like lav pris - velg heller en av dem.

Stig A. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Suverent i 3 mnd - nå i januar helt krise. Bytter nå!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Gikk glipp av samtaler og hadde usendte SMS...
Masse brudd under samtaler samt umulig å komme på nett når jeg var uten wifi - alt dette kun i januar.. Ferdig med Ice!!
Merkelig at alt var helt supert fra oktober.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"En topp mobilleverandør"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ser at mange her klager over at ice.net er bedritent, men jeg kan ikke forstå hvorfor.

Jeg ble kunde i september, og har siden den tid vært i kontakt med kundeservicen både over telefon og på Facebook. De utfordringene jeg har hatt, har blitt løst på eksemplarisk vis. Hyggelige kundebehandlere, som jobber målrettet for å gjøre det beste for meg. I tillegg sparer jeg mye på å være kunde her, kontra Telenor hvor jeg var tidligere.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt i utlandet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vet ikke om dette kun gjelder Ice (men tror det), men 4G forsvinner så fort du snakker i telefonen. Mister altså mobildata mens man prater i telefonen. Har heller ikke noen form for utenlandspakker så får alltid høye telefonregninger i forhold til hva jeg hadde hos Telenor. Har hytte i Sverige, så det svir i lommeboka. Føler meg litt lurt av Elkjøpselgeren, da jeg aldri har hatt så høye regninger.

Kentusen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ustabilt i perioder. Veldig bra og godt fornøyd - når det funker. Vært noen utfordringer, de er løst. Nå har de tatt i bruk eget nett, og opplever at autosvitsj fra base stasjoner tar for lang tid og eg mister dekning... Spesielt irriterende når jeg mister dekning på veg hjem og ikke får samtalen om at jeg skulle handlet, før jeg kommer hjem og må ut igjen.. Litt humoristisk sagt, men de har fått ut uken på seg til å løse problemer eller så bytter jeg. Vil heller ha det god og stabilt, enn godt og ustabilt. Kundeservice er bra, men er jo begrenset hva kundeservice faktisk kan bidra med.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Amatørmessig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mottar ikke SMS fra for eksempel to-faktorsautentisering som Facebook. Mottakere i utlandet får ikke SMS. Dessverre alt for talentløst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig bra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Litt problem med overgang, SIM, postgang og påske. Løste seg elegant med kundeservice på Facebook. Hentet SIM hos Elkjøp, kr. 200,- Kreditert uten diskusjon. Bra selskap og folk. Aldri vært uten dekning.

Eivind E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billig, god og rask kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig telenordekning der jeg bor. Vært fornøyd med ICE. God dekning, lave priser og rask og trivelig kundeservice da jeg slet med MMS.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Masse feil og ustabile tjenester"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har mottatt flere SIM kort som måtte byttes på grunn av "feil" eller "oppgraderinger" i nettet. Tidspunkt for bytte har aldri stemt med det jeg har fått beskjed om på forhånd. To av SIM kortene fungerte ikke i det hele tatt.
Dette er kjedelig, da man må re-aktivere BankID på mobil for hvert SIM kort etc.
I tillegg opplever jeg dårlig dekning selv i tettbygde strøk og det verste av alt etter bytte til ice.net er at tjenester som SMS og MMS ikke fungerer stabilt. Flere av mine kontakter kan ikke svare på SMS eller MMS, for jeg mottar de rett og slett ikke. Avsender får heller ingen feilmelding, så jeg vet aldri om jeg egentlig har fått SMS eller svar på meldinger. Gjelder både SMS og MMS.
Elendig stabilitet på helt enkle tjenester.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt, svært dårlig brukeropplevelse og MMS tjeneste"
4 syns denne omtalen er nyttig

MMS faller ut, følger info for innstillinger uten at noe skjer. Dårlig brukeropplevelse å måtte ringe ICE for denne type feil som stadig synes å opptre. Bytter tilbake til Telenor etter å ha vært kunde i 2 mnd.

Preben M
Kundetilfredshet
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dekningen er forferdelig dårlig i forhold til alle andre konkurrenter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestillte det for cirka 2 måneder siden og har vært skuffet siden dag 1, det tok meg en uke før eg fikk meldinger i noen tilfeller, også mobildata dekningen har heller ikke vært brukende for meg så er vel det høyeste eg har er H. (for folk som ikke vet ligger det mellom E og 3G) Ikke en eneste plass for meg har de 4G.

Appen er også veldig dårlig den er treg og uresponsiv.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Billig og men ikke helt bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter at jeg byttet til ICE hører jeg de som ringer meg veldig dårlig enkelte ganger. Og de som jeg ringer til klager på at de hører meg utydelig. Kona mi har fått akkurat samme problem etter bytting til ICE. Vi hadde ikke slike problem med tidligere leverandør.

Dessverre-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig mobilt nett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Her blir man bondefanget av uklare avtaler, tilleggsgebyrer og tvetydige tilbakemeldinger. Det har vært en frustrerende og kvalitativt elendig opplevelse som man ikke slipper ut av straffegebyrer. De kommer forøvrig også på de såkalt billige månedsregningene!

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Pensjonist
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig mobildata"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kapasitet på mobildata. Har på hytta og når flere med Ice Mobilt bredbånd er tilstede og er på nettet, så er det nesten håpløst å få åpnet normale vedlegg på M
mailen.

Erling G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Forferdelig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Svært ustabilt / dårlig internett. Elendig kundeservice. Fikk 3000 kr i bot som takk som straff da jeg nektet å være med på dette tullet lenger.

Aldri, aldri, aldri tegn avtale med dette scammerselskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt med ice.net"
3 syns denne omtalen er nyttig

4g og mms fungerer noen dager, så må innstillingene legges inn på nytt. Mange steder er det ikke mulig å få 4g i det hele tatt, selv om andre telefoner med andre operatører klarer det.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mangler dekning i vest!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mobilen gir stadig beskjed om ikke dekning og leter hele tiden etter nett. Vil bytte for ICE kan ikke hjelpe meg. Må lade telefonen hver dag, tidligere måtte jeg lade hver tredje dag!

Mobilabonnement fra Ice
Bestill på nettsidene til Ice
Vis alle mobilabonnement
Mobil 500 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,5 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
129 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 10 GB
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 18 GB
Fri tale, SMS og MMS
18 GB
pr. mnd
529 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 25 GB
Fri tale, SMS og MMS
25 GB
pr. mnd
589 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Ice?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Ice
Gå til Ice nå
Søk Bytt.no