Meny

ice omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 37 innen
mobilselskap
47%
anbefaler
ice
Filtrer omtaler
906
326
199
270
925
Sorter omtaler etter
Viser av 2626 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig hastighet på mobilt bredbånd."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har et 50 GB mobilabon. der hastigheten skulle vært rundt 10 MBPS mens det i realiteten er langt under 1 MBPS, dvs ubrukelig når vi er flere som benytter nettet samtidig. Når vi klager til ICE svarer de at det er fordi for mange bruker nettet samtidig. I praksis betyr vel det at den hastigheten de oppgir i reklamen kun gjelder når det er et lite antall brukere samtidig. Vi har et Telenor mobilt bredbånd i tillegg og det fungerer med god hastighet hele tiden.

Svar fra ice
11.08.2020 08.47
Hei, Halvor :-)

Så leit å høre, at du er så misfornøyd med bredbåndet, fra oss. :-(

Oppgitt hastighet er rent teoretisk, og det er umulig å anslå hva hastigheten blir, uten å faktisk prøve det først. :-( Derfor tilbyr vi 30 dagers åpent kjøp, på våre bredbåndstjenester, så man kan prøve utstyret og dekningen, før man eventuelt binder seg til avtalen.

Vi tilbyr teoretisk hastighet på opptil 350 Mbit/s, med forventet teoretisk snitthastighet opptil 100 Mbit/s. Hastigheten vil imidlertid kunne variere etter kapasitet og andre forhold, som avstand til sender, trafikk og kapasitet på sender, routerens plassering, frekvensbånd, topografi, og været. Alt dette vil ha en påvirkning på hastighet, man får ned og opp.

Vi jobber med å bygge ut dekningsnettet vårt, og håper at kapasiteten som dekker der du bor, blir bedre, på sikt, så hastigheten blir bedre. :-)

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh
Ruben
ice.no
Patryk K
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Har du dårlig dekning bytt telefon 🤣"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har Ice nå i flere dager. Med tanke på at jeg kjører veldig mye så kan jeg se om det alle klager på stemmer. Nemlig på min telefon xz3 har jeg dekning hele tiden. I forhold til MyCall så er dekningen like bra eller bedre. Ellers løsningen 399 kr (30 år +) er noe ingen andre leverandører klarer å slå 😁 Derfor er jeg i Ice siden jeg vil ha data friheten ☺️ Akurat nå anbefaler jeg ice på det sterkeste.

Svar fra ice
11.08.2020 08.46
Hei, Patryk :-)

Tusen takk, for en hyggelig tilbakemelding, det var hyggelig lesning, å se at du er så fornøyd med våre tjenester. :-)

Jeg håper at vi klarer å opprettholde dette gode inntrykket du har av oss, i lang tid fremover, med god dekning, god pris, god kundeservice, og et ryddig kundeforhold. :-)

Jeg ønsker deg og dine en fortsatt fin dag videre. :-)

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna, ICE er en kostnadsfelle"
5 syns denne omtalen er nyttig

Som andre har sagt; jeg har IceUng 10GB, med 2GB på Telia sitt nett. Ice+-nettet er så dårlig at det hele tiden bytter til Telia sitt nett, hvor man bare har 2GB. Altså må man belage seg på å bytte annenhvert minutt i innstillinger, betale hundrevis av kroner ekstra i nettpakker på Telia sitt nett, eller bytte leverandør. De er ikke særlig imøtekommende i kundeservice-avdelingen heller, så bare styr unna. Betal heller for noen som tilbyr Telia eller Telenor-nett.

Svar fra ice
11.08.2020 08.46
Hei, Teddy!

Jeg synes det er leit å høre, at du ikke opplever kundeservicen vår, som særlig imøtekommende. :-(

I stort sett alle henvendelser, så etterstreber vi å være hyggelige, imøtekommende, rettferdige, og ikke minst å søke minnelige løsninger for alle parter. :-)

Nå ser jeg at du har ført inn at du har byttet leverandør, men vi har andre abonnement, som har all datamengde tilgjengelig i begge nettverkene, fremfor 2GB i Telia sitt nett og resten i ice+, som iceUng 10GB har. :-)

Vi tilbyr 8GB til 299,- kroner per måned, og 12GB til 349,- kroner per måned, som har sine fulle datamengder tilgjengelig i begge nettverkene. Et av disse hadde kanskje passet bedre for deg, og ditt forbruk. :-)

Du er hjertelig velkommen tilbake til oss, med et av disse andre abonnementene, og inntil da så får du ha en fortsatt fin dag videre!

Mvh
Ruben
ice.no
Nathaniel
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ice+ 10/10 vanli ice 1/10"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ett abonenement med 10gb data. Her har jeg 2gb med ice + som fungerer utmerket og flott, men med en gang jeg går tom for det såkalte «ice+» mister jeg så og si hele nettverket. Da har jeg ikke mulighed til å laste opp snapper, poste noe på instagram/facebook og sliter med å sende imessages

Svar fra ice
11.08.2020 08.45
Hei, Nathaniel :-)

Så leit å lese, at du ikke er fornøyd med oss. :-(

Jeg tror du mener at du har 2GB data utenfor ice+ nettverket, og resten tilgjengelig kun i ice+ nettverket.

Min umiddelbare tanke, er at kanskje dette abonnementet ikke er det rette for deg? Vi tilbyr 8GB til 299,- kroner per måned, og 12GB til 349,- kroner per måned, som har all datamengde tilgjengelig i både ice, og ice+ nettverket. :-)

Vi hjelper deg gjerne med å bytte! Send oss gjerne en melding i chatten vår, som du kan finne her: https://www.ice.no/kundeservice/kontakt-oss/, hvis du vil prøve, et av disse. :-)

Ha en fortsatt fin dag videre!

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettdekning her på fjellet."
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingen eller dårlig tilgang til nettbank, NRK, Norsk tipping mm. Dekningskart påstår god dekning. Ruteren viser bare en til to gule streker med ekstern antenne. Kan med fordel forsterke signalene noe fra senderen. Denne omtalen gjelder kun på min hytte, ellers er jeg fornøyd med Ice.

Svar fra ice
11.08.2020 08.45
Hei, Stegan :-)

Så leit å høre, at nettet vårt virker så dårlig på hytta di. :-(

Gule signaler, viser at den er på 450 Mhz frekvensen vår, som er vår lengstrekkende frekvens, så dessverre virker det ikke som om vi leverer så bra dekning, akkurat det hytta di står, spesielt ikke når du allerede har antenne. :-( Det vi eventuelt kan prøve, er en annen frekvens, for å se om det hjelper. :-)

Vi hjelper deg gjerne med å bytte frekvens, hvis du kontakter oss, på epost bytt.no@ice.no. :-) Henvendelsen må inneholde:
-Ditt fulle navn
-Telefonnummer
-Navn på bytt.no
-Hva henvendelsen gjelder

Jeg er glad for å høre, at du ellers er fornøyd med oss, og ønsker deg og fine en fortsatt fin dag videre. :-)

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"verdens tregeste nettverk👎"
4 syns denne omtalen er nyttig

har snakket med kundeservice flere ganger, virker ikke som de ønsker å hjelpe meg å utbedre nettverket slik at det blir bedre. Har hastigheter mellom 4-8 mps på det meste. Betaler 799kr i mnd for ett 300mb abonnement, dette er alt for dårlig.

Svar fra ice
11.08.2020 08.44
Hei, Pål :-)

Så leit å høre, at du opplever at vi ikke vil hjelpe deg. :-(

Vi ønsker selvfølgelig at alle våre kunder føler at de får hjelp, når de kontakter oss. Hvis du ikke har opplevd det sånn, i kontakt med oss, så må jeg bare beklage for det. :-(

Hastigheter på Mobilt Bredbånd, avhenger av flere faktorer. Eksempler påkan være avstand til sender, trafikk på senderen, routerens plassering i boligen, lokal topografi, og været. 4-8 Mbps regnes av oss, som innenfor normalen, og skal holde lenge til streaming av film i HD kvalitet, for eksempel.

Nå vet jeg ikke hvordan signalene er hos deg, eller om senderen er overbelastet, men hvis du har snakket med oss flere ganger, så er jeg sikker på at dette har blitt sjekket. Hva med en ekstern antenne, har vi tilbudt deg en sånn? Kanskje det kan hjelpe. :-) Ekstern antenne, kan bestilles av kundeservice, hvis du kontakter oss, på epost bytt.no@ice.no. :-) Husk at mail til oss, må inneholde:
-fullt navn
-telefonnummer
-navn på bytt.no

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh. Ruben
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Greit nok, men litt ustabilt"
3 syns denne omtalen er nyttig

+ God selvbetjening + Barneabonnement med foreldrestyring + God kundebehandling + Rollover mellom alle ICE abonnenter - Talekvalitet varierer - Mobildata fungerer ikke når hastigheten skrus ned - Lang oppkoblingstid - Av og til blir samtaler brutt - Middels prisnivå - Tekniske merkverdigheter (rigid systemstruktur) - Manuelt oppsett av mobildata og MMS i utland Vel verdt å merke seg: I tillegg til Telenor og Telia, så har ICE den tredje konsesjon i mobilnettet og sikrer dermed konkurranse. Uten ICE ville vi hatt ett duopol i Norge der de to store ville sittet fornøyd med sine 40/60% markedsandeler, og prisnivået ville generelt vært høyt. Alle andre leier seg inn i disse tre mobilnettene.

Svar fra ice
11.08.2020 08.43
Hei, Geir :-)

Takk for tilbakemeldingen. :-) Jeg er glad for å høre, at du er fornøyd med selvbetjeningsløsningen vår, iceJunior, kundeservicen vår, og rollover. :-)
Det er helt klart at man må gi de to store litt konkurranse. ;)

I utgangspunktet, så skal det ikke være nødvendig å legge inn datainnstillinger, mens i utlandet. Unntaket blir land hvor vi ikke har avtale med operatørene i det aktuelle landet, som utelukker EU-land, og majoriteten av land, hvor vi opplever at folk stort sett drar. :-)

Jeg ser at du har ført opp at du har byttet selskap, men jeg håper at du kommer tilbake til oss, en dag. :-)

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh
Ruben
ice.no
Gunnar B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Greit nok"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ice, ungene har ice+. På norgesferie i bil var det stor forskjell på mobildata. Datt gjerne ut på ice+, men ikke ice. Syns det er svært dårlig kommunisert at det er så stor kvalitetsforskjell på netta (for det er det). Jeg har blitt godt behandlet de gangene jeg har måtte ringe eller ta kontakt for ulike ting.

Svar fra ice
11.08.2020 08.43
Hei, Gunnar :-)

Så hyggelig å høre, at du er fornøyd med kundeservicen vi leverer. :-)

SIM-kortene våre, er programmert til å prioritere ice+ nettverket, men telefonen vil kunne hoppe over til Telia sitt nett, hvis dekningsgraden der er betydelig bedre, akkurat i det området, enn det er på ice+ nettverket. :-( Det vil være spesielt vanskelig å holde telefonen påkoblet til det ene, eller andre nettet, hvis man reiser med bil, eller tog, siden man da beveger seg raskt fra område til område, og telefonen kontinuerlig vil søke etter å opprette kontakt med de sterkeste signalene.

Vi jobber med å videreutvikle, og bygge ut ice+ nettverket, så flere kan dra nytte av våre tjenester. Vi dekker nå 90% av befolkningen, men håper å snart få med enda flere inn under paraplyen av nettet vår. :-)

Jeg håper det virker bedre , når dere er hjemme, og ønsker deg og dine en fortsatt fin dag!

Mvh
Ruben
ice.no
John C. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ustabilt mobilt bredbånd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde mobilt bredbånd 15 GB for å ha på hytta, med A1 Smartrouter. Svært ustabilt, faller ut ofte og må restartes. Prøvd ulike innstillinger på forslag fra kundeservice, ingenting ga tilstrekkelig effekt. Ble foreslått ekstern antenne til kr 1599, selv om router jevnt over viste tilstrekkelig dekning. Uaktuelt for min del. Valgte å angre med 30 dagers fornøyd garanti, var ikke noe trøbbel fra ice sin side med dette. Opplever stor forskjell på service-nivå hos de ulike jeg kom i kontakt på kundeservice. Men karakteren her er ikke på grunn av kunderservice, men det utrolig lite stabile produktet

Svar fra ice
11.08.2020 08.42
Hei, John :-)

Så leit å høre, at servicenivået hos oss, var så forskjellig, og at du hadde en så dårlig opplevelse av vårt produkt. :-(

Vi prøver så godt vi kan, å sørge for at kundene våre føler at de kommer til kundebehandlere, som er like dyktige til det tekniske, men også det menneskelige, når de snakker med oss. Det er selvfølgelig veldig utfordrende, men det er en målsetning vi har, og jeg synes det er trist å høre, at vi ikke er kommet helt i land på dette, riktig enda. :-(

Nettverket vårt, bruker flere frekvenser, både med svært korte, og svært lange bølgelengder. Dette for å sørge for at basestasjonene våre både har den beste rekkevidden, men også beste kapasiteten og hastigheten, de kan. Dette er grunnen til at blant annet luftambulansen bruker oss, som leverandør, for sine tjenester. Til de fleste, så skal det gi super dekning. :-)

Jeg synes det er leit å høre, at vi ikke fikk levert god dekning til deg, riktig enda, men jeg håper at vi får bygget ut dekning der du bor, så kanskje produktet vårt blir mer aktuelt for deg igjen, i fremtiden. :-)

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig dekning. Respekterer ikke en skriftlig oppsigelse."
4 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte et prøveabonnement på to mnd. Opplevde svært dårlig dekning. Skriver til ICE at jeg ikke ønsker fortsatt abonnement av foran nevnte grunn. Ice svarer og ber meg ringe for å fortelle hvorfor jeg ikke ønsket fortsatt abonnement og avslutter ikke abonnementet slik jeg ba om. Respektløst spør du meg.’

Svar fra ice
11.08.2020 08.42
Hei, Berit :-)

Så leit å høre, at du opplever det sånn. :-(

Nå vet jeg ikke noe om henvendelsen du hadde med oss spesifikt, men for å registrere en oppsigelse, så krever vi at et sikkerhetsspørsmål besvares. Sikkerhetsspørsmål er spørsmål, som bare juridisk eier kan besvare. Hvis sikkerhetsspørsmålet ikke blir besvart og bestått, så vil ikke oppsigelsen legges inn. Er det kanskje det som har skjedd?

Det er ikke vår hensikt å være respektløse, men vi ønsker å ivareta våre kunders sikkerhet, og en del av dette, er blant annet å stille sikkerhetsspørsmål, når kundene våre er i kontakt med oss, og skal utføre endringer i abonnementet. :-)

Jeg håper du har fått sagt opp abonnementet ditt nå, som du ønsket, og ønsker deg og dine en fortsatt fin dag!

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"ICE er 100% ubrukbart. 10% dekning holder ikke i 2020."
4 syns denne omtalen er nyttig

Sjelden dekning, både når det gjelder å ringe og å være på nett. De sier det er utbedret, men det er det absolutt IKKE!

Svar fra ice
10.08.2020 14.39
Hei, Anitab :-)

Så utrolig leit å høre, at du har hatt en sånn opplevelse med oss. :-(

Vi leverer unik dekning i Norge, per i dag. Vi leier nett av Telia, i tillegg til å levere vårt eget. Vårt eget nett, ice+, dekker i dag 90% av befolkningen, som burde holde til de aller fleste, og nettet til Telia burde dekke over store deler av resten av landet. Det utelukker imidlertid ikke, at det kan være området, hvor man dessverre ikke får tjeneste, men det blir unntaket, mer enn det er regelen. :-)

Du kan sjekke den forventede dekningen, der du bor og ferdes, på dekningskartet vårt, som du kan finne her: https://www.ice.no/dekning/. Den samlede antatte dekningen for mobiltelefoni, finner du ved å huke av for mobiltelefon, og ice+ dekningen finner du, ved å huke av for ice+. :-)

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh
Ruben
ice.no
May J. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og dårlig oppfølging!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har en Huawei P20 Pro som er et år gammel. Fra dag 1 har den hatt elendig lydkvalitet og dekning. Slår seg av under samtale, og personer i andre enden hører ikke hva jeg sier. Må ringe opp igjen gang på gang, men blir ikke noe bedre. Bortfall av lyd. Det siste halvåret har jeg hatt en uendelig kommunikasjon med ICE og one2cel. Sendt telefonen inn to ganger til verksted, har blitt satt over til ulike instanser. Dette har ikke ført til noe. Vi har ikke kommet videre i saken, og kundeservice sier de ikke har noe ansvar og sender meg bare videre i systemet. Har snakket med reklamasjonsavdeling, verksted som ikke finner noe galt med telefonen. Har også prøvd nytt simkort, men det var ikke noe hjelp. Har kjøpt ny telefon, og skal bytte leverandør, anbefaler ikke ice....dette blir for useriøst.

Svar fra ice
10.08.2020 14.38
Hei, May :-)

Dette var ikke hyggelig lesning, og jeg beklager for at du har blitt henvist frem og tilbake, mellom oss, One2Cel og verkstedet. :-( Jeg kan godt forstå at det kan oppleves belastende, og medføre irritasjon.

Jeg kjenner ikke til saken din spesifikt, men sånn helt generelt, hvis det er noe galt, med telefoner som har blitt kjøpt hos oss, så er det standard rutine, å henvise til One2Cel. De vil da ta det videre med verksted. Dette for å sjekke om det er noe galt på telefonen, og eventuelt utbedre, hvis de klarer å gjenskape feilen.

Hvis verkstedet ikke kan gjenskape feilen, så er sjansen stor for at det ikke er noe galt med telefonen i seg selv, og problemet kan da være mer lokalt. Det kan eksempelvis være at dekningen i området er dårlig,eller noe galt med SIM-kortet, som du sier at ble byttet, men det er umulig å fastslå, med så begrenset informasjon som jeg har. :-(

Jeg synes det er utrolig leit å høre, at du nå skal forlate oss, som din operatør, men jeg håper at du blir fornøyd med løsningen du har funnet. :-)

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna Ice"
5 syns denne omtalen er nyttig

På fredagkveld fikk jeg melding om at jeg hadde overskredet 2GB grensen min! og jeg som var avhengig av å kunne bruke data hele helgen var uten muligheter til det mesteparten av helgen. Jeg har bedriftsabonnement. I tillegg til dette så bruker jeg mobilen hos Ice og det er hele tiden utenfor nettverket og folk klager hele tiden over at de ikke får tak i meg og det vises ikke på min mobil at de har ringt. Legen min har klagt og pga dette. Jeg har måttet betale for legekonsultasjon uten å få den gjentatte ganger pga dette. Jeg har med andre ord bare tapt penger på ICE. Dårlig på alle måter.

Svar fra ice
10.08.2020 14.37
Hei, Maria :-)

Så utrolig leit å høre, dette skjønner jeg virkelig at er et problem. :-(

Angående datamengden, så er kanskje 2GB litt for lite for deg? Vi har andre abonnement, med mer data, som kanskje passer deg bedre. :-)

Når det kommer til problemene du har, med å motta samtaler, så er det litt vanskeligere å diagnotisere. Har må vi nok prøve å feilsøke litt, og se om vi kanskje kan få fikset problemet. :-)

Du kan sende vår bedriftsavdeling, en melding, så de får sjekket på abonnementet ditt, hva som kan være årsaken, til at folk ikke får tak i deg. Da kan vi samtidig se litt på mulighetene til å kanskje oppgradere abonnementet ditt, til et med mer data. De har en chat du kan bruke, og den kan du finne her:https://www.ice.no/bedrift/kundeservice/kontakt-oss/. :-)

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Noe som skurrer"
6 syns denne omtalen er nyttig

2 dager på rad har jeg hatt full dekning med 4 streker hele dagen med Ice+ «Fri data» på ekebergsletta, men når kvelden kommer faller det ut og Telia Ice slår inn og jeg har ikke data til å se fotball, dette stinker det svindel av laaaang vei. Hvorfor har jeg så mye dårligere dekning om kvelden???

Svar fra ice
10.08.2020 14.36
Hei, Kjell :-)

Så utrolig leit å høre, at det faller ut sånn, på kveldstid. :-(

Jeg har ikke noe godt svar, på hvorfor det hopper av, på kveldstid, på den måten der, gitt at du er i samme område. Det kan være at trafikken på ice+ nettverket skyter i været, og at hastigheten dermed blir bedre på Telia sitt nett, og derfor bytter over? Det er vanskelig å si. :-(

Skjer det hver dag, på omtrent samme tidspunkt? Hva skjer hvis du prøver å manuelt bytte over til ice+ igjen, når dette skjer?

Send oss gjerne en epost, til bytt.no@ice.no, så kan vi ta en teknisk prat der, og kanskje finne en løsning. :-)

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skummelt dårlig dekning, og værre kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde vært kunde hos ice i litt over to år. Prisen var grei nok, men jeg hadde nesten aldri dekning da jeg var ute i naturen som var årsaken til at jeg bytta. Da moren min ringte dere for å spørre om hun måtte gi beskjed om at jeg skulle bytte(er under 18), lot damen i kundeservice vær å besvare spørsmålet, og heller stengte kontoen min umiddelbart og TERMINERTE nummeret mitt. Dette var veldig sleipt gjort da jeg absolutt trenger nummer både for å bytte abonnement, samtidig som jeg trenger det til så å si alt annet.

Svar fra ice
10.08.2020 14.35
Hei, Anna :-)

Så utrolig leit å høre at det oppsto en misforståelse, som medførte at nummeret ditt ble sagt opp, og du mistet dette. :-(

Jeg forstår at det må ha vært utrolig frustrerende, og ikke minst skapt en del ulemper for deg, og det må jeg virkelig bare legge meg helt flat, og beklage for. :-(

Jeg håper at du har fått et abonnement opp å gi igjen, og er fornøyd med løsningen du har funnet. :-)

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh
Ruben
ice.no
Sebastian
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende dekning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har abonnementet «iceUng 10 GB ice+» Her skal jeg få 2 GB på Telia-nettet og 8 på Ice sitt eget nett. Før jeg kjøpte abonnementet så jeg på dekningskartet, og det virket helt greit. Min erfaring etter å ha hatt abonnementet i et par måneder er at dekningen til ice etter min mening ikke er bra nok. De 2 gigabytene som kunne brukes hos Telia ble brukt opp i løpet av veldig kort tid. Mobilen velger nettet med best dekning, altså ikke ice. Jeg må da gå inn manuelt og tvinge mobilen inn på ice sitt nett. Denne koblingen klarer mobilen vanligvis ikke å opprettholde lengre enn 2 minutter. Jeg betaler da i realiteten for 2 GB, ikke 10. I tillegg til den dårlige dekningen har ice sitt nett en makshastighet på 10 mbit/s, noe som gjør at streaming henger seg opp, og at det tar utrolig lang tid å laste ned apper.

Svar fra ice
10.08.2020 14.35
Hei, Sebastian :-)

Så leit å høre, at du ikke er fornøyd med oss. :-(

På iceUng 10GB, så har vi ingen hastighetsgrense, men kanskje du har lagt på Data Frihet, med 1000GB i måneden, på abonnementet? Der har vi nemlig låst hastigheten til 10 Mbit/s, mens koblet til nettverket vi selv leverer. 10 Mbit/s, skal holde lenge til personlig bruk, blant annet streaming av film i HD, uten avbrudd. Bruker man telefonen som personlig hotspot, og flere er koblet til, eller man utfører flere datakrevende oppgaver samtidig, så kan det dessverre oppleves avbrudd. :-(

SIM-kortene våre er programmert til å prioritere ice+ nettverket, fremfor Telia sitt, men hvis dekningen er betydelig sterkere på Telia sitt nett, så kan telefonen hoppe fra ice+ nettverket til Telia sitt nett. Det finnes per nå ingen måte, å låse telefonen til det ene, eller andre nettet. :-(

Å betale for en tjeneste man ikke får utnyttet til det fulle, er dyrt uansett hvor mye eller lite det måtte koste, men kanskje iceUng 10GB ikke er det rette abonnementet for deg? Vi har flere andre abonnement, med all inkludert data, tilgjengelig i begge nettverkene vi tilbyr. :-) 8GB til 299,- kroner per måned, og 12GB til 349,- kroner, per måned, for eksempel. :-)

Vi hjelper deg mer enn gjerne, med å bytte abonnement. Send oss gjerne en melding i chatten vår, som du kan finne her: https://www.ice.no/kundeservice/kontakt-oss/, så bytter vi til et abonnement, som ikke har delt datamengde, mellom de forskjellige nettene. :-)

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig 4G"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hei. Helt forferdelig dårlig 4G dekning. Tar jo en evighet og laste opp bilder og film. Tok en måling og hadde mellom 1 og 2 Mbps og dere lover mellom 60 og 350.

Svar fra ice
10.08.2020 14.32
Hei, Tor!

Så leit å høre, at du har en så dårlig opplevelse av nettet vårt. :-(

Vi er i utgangspunktet ganske forsiktige, med å love en gitt hastighet, i et bestemt område. Dette fordi det er mange faktorer som spiller inn, på hva hastigheten faktisk blir. Vi tilbyr en teoretisk hastighet på opptil 350 Mbit/s, med forventet teoretisk snitthastighet på opptil 100 Mbit/s.

Vi har også produkter hos oss, med redusert hastighet, for eksempel Data Frihet, som gir 1000GB, med en hastighetsgrense på 10 Mbit/s, men det er kanskje ikke dette produktet du har hos oss?

Vi ønsker å ta en titt på saken din, for å sjekke hvorfor du får så lav hastighet, og om det kanskje er noe vi kan gjøre med det. :-)

Send oss gjerne en epost, til bytt.no@ice.no, så vi får tatt et raskt feilsøk. :-)
Eposten må inneholde en kjapp forklaring på hva du trenger hjelp med, ditt fulle navn, telefonnummer, og navnet ditt på bytt.no. :-)

Vi håper i høre fra deg, og ønsker deg og dine en fortsatt fin dag videre!

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdlig dekning; ubrukelig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Betaler 150kr for å... ikke kan å bruke telefon! Dekningen er jo helt elendig! Noe av det verste jeg har opplevd ved mobiltjeneste.

Svar fra ice
10.08.2020 14.32
Hei, Conor :-)

Så utrolig leit å høre, at du ikke er fornøyd med dekningen, vi leverer. :-(

Per i dag, så leverer vi to nettverk; det vi har bygget ut selv, i tillegg til det vi leier av Telia. Normalt, så skal det holde til å gi god dekning de aller fleste steder i landet. Telia har jo bygget ut mye, og dekningen vår alene, dekker nå 90% av befolkningen.

Det kan imidlertid fremdeles være områder, hvor dekningen vår ikke strekker til, og det er utrolig leit å høre, at du er en av dem, som bor i et av disse. :-(
Vi jobber fremdeles med å bygge ut og forbedre dekningsnettet vårt, og jeg håper at vi kan tilby bedre dekning der du bor, i fremtiden. :-)

Jeg ønsker deg og dine en fortsatt fin dag videre. :-)

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bot og bedring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her må man finne ut av ting selv, bortkastet tid og kontakte de som kaller seg kunde service, en utdøende tjeneste.

Svar fra ice
10.08.2020 14.32
Hei, Kåre :-)

Så utrolig leit å høre, at du er misfornøyd med kundeservicen vår. :-(

En del av hva vi anser som god kundeservice, er dette med å henvise til selvhjelp, altså å hjelpe kunden med å selv finne løsninger. Herunder faller enkle ting som å finne PIN og PUK kode, hvor man kan finne faktura, enkelt feilsøk av mobildata, og lignende.

Det finnes imidlertid flere andre situasjoner, hvor vi ikke kan henvise til selvhjelp, fordi vi helst skal være mer hands-on, for å finne ut av problemet, og finne en løsning.

Jeg kjenner ikke til saken din spesifikt, så jeg vet ikke hva du trengte hjelp med, men måtte finne ut av selv, men det er i vår aller sterkeste interesse, å vite hva vi kan gjøre bedre, i fremtiden. :-) Send oss derfor gjerne en epost, til bytt.no@ice.no, hvor du forklarer hva som skjedde, og hvorfor du opplevde at vi på kundeservice ikke gjorde en god nok jobb, så vi kan gjøre en bedre jobb i fremtiden. :-)

For å identifisere deg, så må eposten inneholde:
-Fullt navn
-Telefonnummer
-Navn på bytt.no

Ha en fin dag videre!

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Superfornøyd!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos ICE i 4-5 år med to abb. Aldri problemer! Alt fungerer som det skal og kundeservicen er upåklagelig. Mistet en telefon på reise i Asia og kontaktet kundeservice via Facebook. Litt over en uke senere var nytt simkort mottatt (hadde reservetelefon med) og alt fungerte smertefritt! For vårt behov er ICE perfekt og vi sparer i gj.snitt 45-50 prosent ifht. Telenor.

Svar fra ice
10.08.2020 14.31
Hei, Per!

Det var veldig hyggelig lesning! Jeg håper vi klarer å beholde deg som fornøyd kunde, i mange år fremover. :-)

Ha en fortsatt strålende dag videre!

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bytte abonnement"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hei jeg ble kunde hos dere men vi har trykket på feil abonnement kan dere værsåsnill bare bytte det med den andre abonnement som koster 50 kroner per måned. Mvh Hosseini

Svar fra ice
16.07.2020 16.22
Hei Ali,

Tusen takk for din henvendelse og velkommen til oss! Jeg kan så klart endre abonnementet ditt. Send meg en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn og nummeret det gjelder. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dyrt og dårlig service"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var kunde i mange år og betalte faktura gjennom nettbank. Så øket de prisene og plusset på fakturagebyr kr 55,- pr måned, selv om jeg betalte via nettbank. Når jeg henvendte med til "kundeservice" så skyldte de på meg at jeg hadde endret på avtalen i banken, men det var jo for å kunne betale økningen i pris. Merkelig at de har kunder overhode. Jeg skiftet til Talkmore og har nå et billigere abonnement og dobbelt så mye data pr måned.

Svar fra ice
16.07.2020 16.21
Hei Eva,

Tusen takk for din henvendelse! For ice er det, og har det alltid vært viktig å gi kundene våre mest mulig verdi for pengene. Med dette mener vi god kundeopplevelse, god dekning og nok data til konkurransedyktige priser. Da vi kom på markedet i 2015 satte vi ny standard for hva kundene måtte betale for mobildata og vi har bidratt til å presse prisene ned siden.

Vi vil fremdeles være konkurransedyktige på våre abonnement. Samtidig som vi fortsetter å bygge ut Norges nye mobilnett ice+, for enda bedre opplevelse og styrket konkurranse med tre mobilnett i Norge.

Det er leit å høre at du fikk fakturagebyr, når du var satt opp med e-post. Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no om du ønsker jeg skal ta en titt på saken.

Du er hjertelig velkommen tilbake!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Tar aldri telefonen"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ikke rask nok 4G linje til å koble til Smart TV! UTROLIG VARIABEL hastighet gjør at telefon og nettbrett blir koblet ut hvert kvarter eller oftere. Har kjøpt det feteste Mest nettet fra Jensen med867 Mbps uten at det hjalp. Virker som ren svindel!

Svar fra ice
16.07.2020 16.21
Hei Fritz,

Tusen takk for din henvendelse! Det er veldig beklagelig at du opplever dårlig hastighet. Jeg kan garantere deg at vi ikke driver med svindel. Jeg ønsker å ta en nærmere titt på saken din.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Irriterende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tekstmeldinger og bilder som sendes meg kommer ikke igjennom. Folk som ringer meg hører meg veldig dårlig og gir nesten opp.

Svar fra ice
16.07.2020 16.21
Hei Wenche,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit at du opplever tekniske problemer med ditt abonnement. Slik skal det så klart ikke være og jeg ønsker å løse problemet. :-)

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du opplever. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Anmagritt H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Selskapet påstår jeg ikke har kjøpt telefonen min med verken mobilbytte eller forsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte s10+ i juli. Telefonen får knust skjerm i april. Jeg ringer med en gang til ice som finner min mobilbytte avtale tilslutt etter litt leting. Men han sier jeg selv måtte ringe ett annet nr han ga meg for å melde skaden der neste dag da de var stengt dit jeg skulle melde skaden. Jeg ringer etterhvert nret jeg fikk men var en feil i nummeret så måtte ringe kundeservice igjen. Men personen jeg nå snakker med finner ikke verken mobilbytte avtale eller forsikring på tlf min. Stemmer ikke sier jeg for jeg spesifiserte at det skulle være med mobilbytte avtale. Og hvem betaler flere hundre kroner bare for en mobil på nedbetaling pluss abonnement utenom på 399kr å så er det ikke forsikring til mobilkjøpet automatisk? Å når jeg kjøper mobilen over en telefonsamtale å jeg sier jeg må ha inkl mobilbytte så jeg får bytta tlf etter en viss tid. Dette påstår nå selskapet her at det ikke er verken bytte eller forsikringsavtale her og dermed kan vi ikke gjøre noe med dette. Ærlig talt flere i min familie og venner er hos dere men disse vil mistes om dere ikke ordner opp her.. Og dere tar kjøp over telefon og nekter for at kunden har bedt om bytteavtale osv. siden dere i alle fall ikke har klart ordnet dette og ikke tar ansvar for denne STORE FEILEN. HILSEN MEGET SKUFFET OG DÅRLIG BEHANDLET KUNDE

Svar fra ice
16.07.2020 16.21
Hei Anmagritt,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit at du føler deg dårlig behandlet. :-( Våre MobilBytte-avtaler har skjerm- og skadeforsikring inkludert. Jeg ønsker å ta en nærmere titt på saken din.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR