Meny

ice omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 37 innen
mobilselskap
47%
anbefaler
ice
Filtrer omtaler
921
333
201
280
969
Sorter omtaler etter
Viser av 2704 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig hastighet og ansvarsfraskrivelse."
5 syns denne omtalen er nyttig

Har kontaktet Ice ved flere anledninger for å klage på hastighet og stabilitet. Kundebehandlere i førstelinje har kun de samme standardsvarene å komme med, og er til ingen hjelp. Enden på visa er at Ice ikke garanterer for dekningsgraden, og "kan "ikke" gjøre noe med problemet som er hastighet og stabilitet. Ice KAN gjøre noe med dette, som å bygge nye basestasjon. Dette ønsker de selvfølgelig ikke i området her jeg bor fordi det ikke er lønnsomt. Jeg fikk i dag anbefalt å forsøke en forsterker/antenne som ICE kunne fortelle hjalp i 50% av tilfellene, og det var jeg som måtte betale for denne selv, rundt 1400,- kroner. ICeE er sikkert ikke eneste aktør som har disse utfordringene, men fy f så dritt lei man blir når man aldri kommer noen vei med problemene man har fordi ICE får siste ord ved at de ikke garanterer for dekningsgrad og hastighet.

Svar fra ice
01.09.2020 08:19
Hei, Tone K Jeg forstår at dette er frustrerende. Dersom du tenker på dekningskartet vårt, stemmer det at dette er et teoretisk dekningskart. Vi jobber kontinuerlig med utbygging av nettet vårt. Hastighet avhenger av dekningsforhold, frekvenstype, signalstyrke, avstand til sender, tid på døgnet og hvor mange som er koblet opp til samme basestasjon. Send gjerne en ny henvendelse på e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. Så skal vi se nærmere på dette for deg. :-) Mvh. Tina ice.no
Kristin K
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har klaget på det icenettet før, Icenettet er så tregt at en kommer ikke inn på nettet en gang, ha vurdert og si opp icenet og ordne et annet mobiltnett., kommer til og se meg om etter et annet nett.

Svar fra ice
01.09.2020 08:19
Hei, Kristin K Så leit å høre at du opplever problemer med lav hastighet. Send gjerne henvendelsen på e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. Så skal vi se nærmere på dette for deg. :-) Mvh. Tina ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"5 år og fremdeles best"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Ice på 4 mobiler i over 5 år på Røros og kjører en del rundomkring i Fjellregion og Trondheim og aldri opplevd problemer med signal. Veldig enkelt å få tak i kundebehandler og får greie svar de få gangene jeg lurte på noe. Har også mobilbredbånd gjennom Ice, og den funker 95% av tida perfect, kan vare litt tregt noen ganger spesielt om kvelden. Alt for dyrt 800 kr.mnd for den største pakke og ift. opplevd kvalitet. Finner desverre ingen bedre mens jeg venter på fiber.

Svar fra ice
01.09.2020 08:18
Hei, Tintor Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding. :) Vi ble i 2019 og 2020 kåret til Norges beste kundeservice, og jobber hver dag med å yte den beste servicen for våre kunder. Vi setter våre kunder i sentrum. :) Jeg ønsker deg og dine en riktig god dag. Mvh. Tina ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nett mobil"
3 syns denne omtalen er nyttig

Midt i Trondheim by, vil sjekke konto, kjøpe Atb mobillett og det går ikke. Ny mobil, prøver å laste ned, gang på gang, men ingenting skjer. Da må jeg gå hjem ,men ikke med buss. Nå blir det nok. Uansett hvor jeg befinner i byen, så det tar evighet å laste ned Vipps, DnB eller Hm. Blir så lei av det hele.

Svar fra ice
25.08.2020 16:23
Hei, Sonja Slik jeg forstår det, så har du problemer med mobildata. Har du sjekket at alle innstillingene på telefonen din ligger korrekt inne? Du kan se hvordan innstillingene på telefonen din skal være her: https://www.ice.no/kundeservice/mobiltelefoni/mobildata/data--og-mms-innstillinger/ Send gjerne henvendelsen på e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet, dersom alt ser normalt ut på telefonen din. Så skal vi se nærmere på dette for deg. :-) Mvh. Tina ice.no
Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Sjokkerende"
8 syns denne omtalen er nyttig

Lang historie, holdt på siden 4 juni, nå spør de om jeg har glemt dem og minner på ubetalt regning med forfall 3 august? Hvordan skal man få betalt en regning man aldri har fått? Blitt lovt på tro og ære iukesvis at denne skal komme på Mail

Svar fra ice
25.08.2020 15:39
Hei, Elisabet Det er selvfølgelig forståelig at man blir forrvirret når den opprinnelige fakturan ikke har kommet. Du kan forresten alltid finne fakturaene dine på Min Side. :-) Send gjerne henvendelsen på e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. Så skal vi se nærmere på hvor vi sender deg fakturaene dine. :-) Mvh. Tina ice.no
Kundetilfredshet
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna om du bor i Nord-Norge"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte ny telefon som jeg fikk billigere ved å bytte leverandør til ICE. Det var store lovnader fra selger om at 4G-nettet skulle være det med best dekning i Nord-Norge. Dette stemmer ikke. På reiser til Sør-Norge fungerer nettet bra, men i Nord-Norge, også midt i Tromsø by, er det helt krise. Nettet er ustabilt, faller ut og enkelte dager fungerer det ikke i det hele tatt. Senest i dag var vi to stk ved min arbeidsplass som ikke fikk kjøpt bussbillett via mobil fordi 4G-nettet var nede. Andre med andre abonnement hadde ingen problemer. Er fryktelig lei av å aldri kunne stole på nettet og kommer til å bytte til annen leverandør samme dag som bindingstiden går ut.

Svar fra ice
25.08.2020 15:29
Hei, Anna Det er selvfølgelig kjedelig å lese at du har problemer med 4G-nettet vårt i Nord-Norge. Send gjerne henvendelsen på e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. Så skal vi se nærmere på dette med dekningen for deg. :-) Mvh. Tina ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"De opererer med avtalbrudd på 3000 i tillegg til utkjøp"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til annen operatør som skulle dekke utkjøp på 3000 per abb.Så får jeg faktura på både utkjøp og avtalebrudd.Såvidt meg bekjent så er de eneste operatør som opererer med avtalebrudd på 3000 i tillegg til utkjøp.Styr unna Ice!Dekningen var i tilleg meget dårlig. Anbefales IKKE!

Svar fra ice
19.08.2020 08:56
Hei, Kbo! :) Det er fullt mulig å ha to ulike typer avtaler hos oss. Den ene er du kjent med, som er utkjøpsavtale. Den er ofte 36 måneder lang. Den andre typen avtaletid er gjerne en du får om du har et rabattert abonnement hos oss. Denne avtaletiden er på 24 måneder. Det finnes en tredje avtaletid også. Den kommer om du kjøper en rabattert telefon via oss. Jeg synes det er leit å lese at du var misfornøyd med dekningen. Dessverre kjenner jeg ikke til saken din. Jeg ønsker dog å nøste opp i denne saken. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med følgende informasjon: - Fullt navn - Telefonnummer - Hva du kaller deg her på bytt.no - Et kort sammendrag av saken Jeg håper jeg hører fra deg! :) Mvh. Michelle ice.no
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fryktelig dårlig dekning, selv i Oslo og sentrale østland"
3 syns denne omtalen er nyttig

Telefonen oppgir at det er full 4G dekning, men det er umulig å åpne nettsider, Vipps etc Helt ubrukelig nett!

Svar fra ice
17.08.2020 13:14
Hei, E.G Dette kan vi selvfølgelig undersøke nærmere for deg. :-) Send meg gjerne en e-post på [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. :-) Mvh. Tina ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"ICE-nettet ute"
4 syns denne omtalen er nyttig

Både jeg og kona har vært uten mobilnett fra tirsdag ettermiddag til fredag morgen. Har forsøkt å kontakte ICE på mail 2 ganger, men ikke noe svar. Har ikke hørt et pip!! Har i mange 10-år hatt fasttelefon fra Telenor, men på grunn av nedfasing kobberlinjer byttet vi til fiber og sa opp fasttelefonen. Det har aldri vært noe tull eller brudd på linjene hos Telenor, men ICE klarer ikke jobben, men skryte av seg selv er de gode til. Så oppfordrer alle til å styre unna ICE!!!

Svar fra ice
17.08.2020 13:13
Hei, Annar Det er selvfølgelig kjedelig at dere har vært uten mobil såpass lenge, samt at det har tatt tid å få svar fra oss på e-post. :-( Send meg gjerne henvendelsen på e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. Så skal vi se nærmere på dette for deg. :-) Mvh. Tina ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ice ettersender over ett år gammel faktura ifbm. skifte av leverandør."
3 syns denne omtalen er nyttig

Ice presterer å sende meg en faktura på en hundrelapp datert juni 2019. Jeg skulle bytte til en annen leverandør og gjorde alt som skulle gjøres i god tro. Dette var i overgangen fra Komplett mobil til ice, mistet dermed telenordekningen jeg var avhengig av. Ærlig talt så kunne dere spart dere for dette! Papirfaktura pluss administrering er nødt til å spise opp dette beløpet. Dere skal få den smålige hundrelappen, og dere får med denne vurderingen på kjøpet. Hilsen en som aldri blir kunde hos dere igjen.

Svar fra ice
14.08.2020 14:22
Hei, Jan :-) Jeg synes det er leit å høre, at du er så misfornøyd med dette. :-( Vi sender normalt ikke ut fakturaer på så små beløp, i håp om at kunden kanskje skal komme tilbake igjen i fremtiden, og det kan etterfaktureres på et mer naturlig tidspunkt. Det er jo riktig å fakturere for forbruk man har hatt. Når det har gått en tid, uten at kunden kommer tilbake til oss, så blir det skyldige beløpet utfakturert. Jeg synes det er leit å høre, at du aldri vil bli kunde hos oss igjen, men håper likevel at du får en fin dag videre. :-) Mvh Ruben ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mye ustabilitet..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har gjennom 2 år nå opplevd mye ustabilitet med ICE. April neste år, da skal jeg bytte til hva som helst annet.. aldri mer ICE... Hjelper ikke med god kundeservice når tjenesten er ustabil. Flere ganger opplevd at jeg ikke kommer frem for å ringe på mobilnettet. Mye problemer med Bankid på mobil. Tekstmeldinger som ikke kommer frem... Rett og slett en ikke stabilt leverandør...

Svar fra ice
14.08.2020 14:22
Hei, Rolf :-) Så utrolig leit å høre, at du har hatt så mye problemer med oss. :-( Hvis du ønsker å prøve, å se om vi kan rette feilen, så tar vi gjerne en kikk, hvis du sender oss en melding, til [email protected] :-) Vi håper å kunne hjelpe, så du får tjeneste som normalt igjen med våre tjenester. :-) Mvh Ruben ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av selger fra ice som kom med bra tilbud. Eg sa eg var avhengig av Telenordekning og det skulle eg få av dei og. Eg sa og eg hadde bindingstid fra phonect( nå unifon). Kostnaden med avtalebrudd skulle ice ta. Alt dette ble spilt inn frå ice sin side. Da det viste seg at de ikkje kunne levere Telenor så kunne eg byte til noen andre uten å få bruddgebyr fra ice. Eg bytta til dipper og nå har eg fått rekning på over 3000 fra phonect som ice ikkje vil betale siden eg ikkje er kunde hjå dei.... Wtf. Ice vil heller ikkje sende meg lydfila fra samtalen med selgeren.. anbefaler ingen å velge ice.

Svar fra ice
13.08.2020 08:33
Hei, Odd :-) Så leit å høre, at du er så misfornøyd, og har hatt en så negativ opplevelse av våre tjenester. :-( Det stemmer, at vi ikke leverer Telenor dekning, men leier nett av Telia, i tillegg til å bygge ut vårt eget nettverk. Dekningen vår alene dekker 90% av befolkningen, og burde holde til de aller fleste steder, når det virker sammen med Telia sitt nett. :-) Nå kjenner ikke jeg til saken din spesifikt, men hvis det ble lovet noe, og det ikke følges opp av oss som avtalt, så er det alvorlig, og nye vi ikke tar lett på. Vi må se nærmere på denne saken, så kan du sende oss en epost, til [email protected], så vi får sjekket nærmere opp i saken din? Det er fint om eposten inneholder en rask redegjørelse for problemet, fullt navn, telefonnummer, og navn her på bytt.no. :-) Jeg håper du får en fin dag videre. :-) Mvh Ruben ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ganske fersk kunde, men godt fornøyd så langt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter 35-40 år som Telenor-kunde (jada, fasttelefon) 25 år mobilabonnement og 20 år ADSL bredbånd, fikk jeg omsider nok av Telenors hyppige og store prispåslag. De sier jo selv at det ikke er så farlig om de mister abonnenter, for de tjener mer på hver kunde. Ja, gjett om! For en drøy måned siden skiftet jeg derfor til ICE mobilt bredbånd hjemme, og var veldig spent på hvordan det ville fungere. Oppkobling gikk helt problemfritt og alt har fungert bra så langt. Selv om jeg bor langt uti huttiheita har jeg god dekning. Men har hørt andre som bor 1-5 km herfra som strever, så det har nok mye å si akkurat hvor du bor i forhold til senderen(?). Fikk også veldig bra introduksjonstilbud på modem og abonnement. Siden bredbåndet fungerte så bra, bestemte jeg meg for å flytte mobilabonnementet til ICE også. Har bare hatt det noen få dager, og har ikke ikke vært høyt og lavt i inn- og utland enda, men der jeg har befunnet meg har dekningen vært bra. Også her var det introtilbud (uten binding) og en ekstra bonus for meg som ofte ringer Sverige (og fikk noen saftige ekstraregninger fra Telenor) er at de har utenlandspakker til en grei pris. Jeg må ta forbehold her, men såvidt jeg forstår kan man bare kan sende MMS til Norge, ikke til utlandet. Det er i såfall et minus som ICE burde gjøre noe med.

Svar fra ice
13.08.2020 08:33
Hei, Marit :-) Så godt å høre, at du er ganske fornøyd med oss så langt! Det var veldig hyggelig å lese, og jeg håper at vi klarer å beholde deg som en fornøyd kunde, i lang tid fremover. :-) Ha en fortsatt fin dag videre! Mvh Ruben ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ice+ nett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ice+ nett som er det eneste som nettet du kan bruke datafrihet i virker ikke i Trondheim og nordover, dekningskartet viser at det skal være topp dekning på ice+ men det hjelper lite

Svar fra ice
11.08.2020 08:47
Hei, Anders :-) Så leit å høre, at du ikke får ice+ dekning, fra oss. :-( Vi tilbyr ice+ dekning, i de aller fleste byer, i Norge, også Trondheim og i Nord-Norge. :-) Send oss en epost, til [email protected], så hjelper vi deg mer enn gjerne. Henvendelsen må inneholde: - Hva du trenger hjelp med - Fullt navn - Telefonnummer - Navn på bytt.no Vi venter på epost fra deg, og ønsker deg en fortsatt fin dag, så lenge. :-) Mvh Ruben ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig hastighet på mobilt bredbånd."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har et 50 GB mobilabon. der hastigheten skulle vært rundt 10 MBPS mens det i realiteten er langt under 1 MBPS, dvs ubrukelig når vi er flere som benytter nettet samtidig. Når vi klager til ICE svarer de at det er fordi for mange bruker nettet samtidig. I praksis betyr vel det at den hastigheten de oppgir i reklamen kun gjelder når det er et lite antall brukere samtidig. Vi har et Telenor mobilt bredbånd i tillegg og det fungerer med god hastighet hele tiden.

Svar fra ice
11.08.2020 08:47
Hei, Halvor :-) Så leit å høre, at du er så misfornøyd med bredbåndet, fra oss. :-( Oppgitt hastighet er rent teoretisk, og det er umulig å anslå hva hastigheten blir, uten å faktisk prøve det først. :-( Derfor tilbyr vi 30 dagers åpent kjøp, på våre bredbåndstjenester, så man kan prøve utstyret og dekningen, før man eventuelt binder seg til avtalen. Vi tilbyr teoretisk hastighet på opptil 350 Mbit/s, med forventet teoretisk snitthastighet opptil 100 Mbit/s. Hastigheten vil imidlertid kunne variere etter kapasitet og andre forhold, som avstand til sender, trafikk og kapasitet på sender, routerens plassering, frekvensbånd, topografi, og været. Alt dette vil ha en påvirkning på hastighet, man får ned og opp. Vi jobber med å bygge ut dekningsnettet vårt, og håper at kapasiteten som dekker der du bor, blir bedre, på sikt, så hastigheten blir bedre. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no
Patryk K
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Har du dårlig dekning bytt telefon 🤣"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har Ice nå i flere dager. Med tanke på at jeg kjører veldig mye så kan jeg se om det alle klager på stemmer. Nemlig på min telefon xz3 har jeg dekning hele tiden. I forhold til MyCall så er dekningen like bra eller bedre. Ellers løsningen 399 kr (30 år +) er noe ingen andre leverandører klarer å slå 😁 Derfor er jeg i Ice siden jeg vil ha data friheten ☺️ Akurat nå anbefaler jeg ice på det sterkeste.

Svar fra ice
11.08.2020 08:46
Hei, Patryk :-) Tusen takk, for en hyggelig tilbakemelding, det var hyggelig lesning, å se at du er så fornøyd med våre tjenester. :-) Jeg håper at vi klarer å opprettholde dette gode inntrykket du har av oss, i lang tid fremover, med god dekning, god pris, god kundeservice, og et ryddig kundeforhold. :-) Jeg ønsker deg og dine en fortsatt fin dag videre. :-) Mvh Ruben ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna, ICE er en kostnadsfelle"
5 syns denne omtalen er nyttig

Som andre har sagt; jeg har IceUng 10GB, med 2GB på Telia sitt nett. Ice+-nettet er så dårlig at det hele tiden bytter til Telia sitt nett, hvor man bare har 2GB. Altså må man belage seg på å bytte annenhvert minutt i innstillinger, betale hundrevis av kroner ekstra i nettpakker på Telia sitt nett, eller bytte leverandør. De er ikke særlig imøtekommende i kundeservice-avdelingen heller, så bare styr unna. Betal heller for noen som tilbyr Telia eller Telenor-nett.

Svar fra ice
11.08.2020 08:46
Hei, Teddy! Jeg synes det er leit å høre, at du ikke opplever kundeservicen vår, som særlig imøtekommende. :-( I stort sett alle henvendelser, så etterstreber vi å være hyggelige, imøtekommende, rettferdige, og ikke minst å søke minnelige løsninger for alle parter. :-) Nå ser jeg at du har ført inn at du har byttet leverandør, men vi har andre abonnement, som har all datamengde tilgjengelig i begge nettverkene, fremfor 2GB i Telia sitt nett og resten i ice+, som iceUng 10GB har. :-) Vi tilbyr 8GB til 299,- kroner per måned, og 12GB til 349,- kroner per måned, som har sine fulle datamengder tilgjengelig i begge nettverkene. Et av disse hadde kanskje passet bedre for deg, og ditt forbruk. :-) Du er hjertelig velkommen tilbake til oss, med et av disse andre abonnementene, og inntil da så får du ha en fortsatt fin dag videre! Mvh Ruben ice.no
Nathaniel
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ice+ 10/10 vanli ice 1/10"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ett abonenement med 10gb data. Her har jeg 2gb med ice + som fungerer utmerket og flott, men med en gang jeg går tom for det såkalte «ice+» mister jeg så og si hele nettverket. Da har jeg ikke mulighed til å laste opp snapper, poste noe på instagram/facebook og sliter med å sende imessages

Svar fra ice
11.08.2020 08:45
Hei, Nathaniel :-) Så leit å lese, at du ikke er fornøyd med oss. :-( Jeg tror du mener at du har 2GB data utenfor ice+ nettverket, og resten tilgjengelig kun i ice+ nettverket. Min umiddelbare tanke, er at kanskje dette abonnementet ikke er det rette for deg? Vi tilbyr 8GB til 299,- kroner per måned, og 12GB til 349,- kroner per måned, som har all datamengde tilgjengelig i både ice, og ice+ nettverket. :-) Vi hjelper deg gjerne med å bytte! Send oss gjerne en melding i chatten vår, som du kan finne her: https://www.ice.no/kundeservice/kontakt-oss/, hvis du vil prøve, et av disse. :-) Ha en fortsatt fin dag videre! Mvh Ruben ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettdekning her på fjellet."
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingen eller dårlig tilgang til nettbank, NRK, Norsk tipping mm. Dekningskart påstår god dekning. Ruteren viser bare en til to gule streker med ekstern antenne. Kan med fordel forsterke signalene noe fra senderen. Denne omtalen gjelder kun på min hytte, ellers er jeg fornøyd med Ice.

Svar fra ice
11.08.2020 08:45
Hei, Stegan :-) Så leit å høre, at nettet vårt virker så dårlig på hytta di. :-( Gule signaler, viser at den er på 450 Mhz frekvensen vår, som er vår lengstrekkende frekvens, så dessverre virker det ikke som om vi leverer så bra dekning, akkurat det hytta di står, spesielt ikke når du allerede har antenne. :-( Det vi eventuelt kan prøve, er en annen frekvens, for å se om det hjelper. :-) Vi hjelper deg gjerne med å bytte frekvens, hvis du kontakter oss, på epost [email protected] :-) Henvendelsen må inneholde: -Ditt fulle navn -Telefonnummer -Navn på bytt.no -Hva henvendelsen gjelder Jeg er glad for å høre, at du ellers er fornøyd med oss, og ønsker deg og fine en fortsatt fin dag videre. :-) Mvh Ruben ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"verdens tregeste nettverk👎"
4 syns denne omtalen er nyttig

har snakket med kundeservice flere ganger, virker ikke som de ønsker å hjelpe meg å utbedre nettverket slik at det blir bedre. Har hastigheter mellom 4-8 mps på det meste. Betaler 799kr i mnd for ett 300mb abonnement, dette er alt for dårlig.

Svar fra ice
11.08.2020 08:44
Hei, Pål :-) Så leit å høre, at du opplever at vi ikke vil hjelpe deg. :-( Vi ønsker selvfølgelig at alle våre kunder føler at de får hjelp, når de kontakter oss. Hvis du ikke har opplevd det sånn, i kontakt med oss, så må jeg bare beklage for det. :-( Hastigheter på Mobilt Bredbånd, avhenger av flere faktorer. Eksempler påkan være avstand til sender, trafikk på senderen, routerens plassering i boligen, lokal topografi, og været. 4-8 Mbps regnes av oss, som innenfor normalen, og skal holde lenge til streaming av film i HD kvalitet, for eksempel. Nå vet jeg ikke hvordan signalene er hos deg, eller om senderen er overbelastet, men hvis du har snakket med oss flere ganger, så er jeg sikker på at dette har blitt sjekket. Hva med en ekstern antenne, har vi tilbudt deg en sånn? Kanskje det kan hjelpe. :-) Ekstern antenne, kan bestilles av kundeservice, hvis du kontakter oss, på epost [email protected] :-) Husk at mail til oss, må inneholde: -fullt navn -telefonnummer -navn på bytt.no Ha en fortsatt fin dag! Mvh. Ruben
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Greit nok, men litt ustabilt"
3 syns denne omtalen er nyttig

+ God selvbetjening + Barneabonnement med foreldrestyring + God kundebehandling + Rollover mellom alle ICE abonnenter - Talekvalitet varierer - Mobildata fungerer ikke når hastigheten skrus ned - Lang oppkoblingstid - Av og til blir samtaler brutt - Middels prisnivå - Tekniske merkverdigheter (rigid systemstruktur) - Manuelt oppsett av mobildata og MMS i utland Vel verdt å merke seg: I tillegg til Telenor og Telia, så har ICE den tredje konsesjon i mobilnettet og sikrer dermed konkurranse. Uten ICE ville vi hatt ett duopol i Norge der de to store ville sittet fornøyd med sine 40/60% markedsandeler, og prisnivået ville generelt vært høyt. Alle andre leier seg inn i disse tre mobilnettene.

Svar fra ice
11.08.2020 08:43
Hei, Geir :-) Takk for tilbakemeldingen. :-) Jeg er glad for å høre, at du er fornøyd med selvbetjeningsløsningen vår, iceJunior, kundeservicen vår, og rollover. :-) Det er helt klart at man må gi de to store litt konkurranse. ;) I utgangspunktet, så skal det ikke være nødvendig å legge inn datainnstillinger, mens i utlandet. Unntaket blir land hvor vi ikke har avtale med operatørene i det aktuelle landet, som utelukker EU-land, og majoriteten av land, hvor vi opplever at folk stort sett drar. :-) Jeg ser at du har ført opp at du har byttet selskap, men jeg håper at du kommer tilbake til oss, en dag. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no
Gunnar B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Greit nok"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ice, ungene har ice+. På norgesferie i bil var det stor forskjell på mobildata. Datt gjerne ut på ice+, men ikke ice. Syns det er svært dårlig kommunisert at det er så stor kvalitetsforskjell på netta (for det er det). Jeg har blitt godt behandlet de gangene jeg har måtte ringe eller ta kontakt for ulike ting.

Svar fra ice
11.08.2020 08:43
Hei, Gunnar :-) Så hyggelig å høre, at du er fornøyd med kundeservicen vi leverer. :-) SIM-kortene våre, er programmert til å prioritere ice+ nettverket, men telefonen vil kunne hoppe over til Telia sitt nett, hvis dekningsgraden der er betydelig bedre, akkurat i det området, enn det er på ice+ nettverket. :-( Det vil være spesielt vanskelig å holde telefonen påkoblet til det ene, eller andre nettet, hvis man reiser med bil, eller tog, siden man da beveger seg raskt fra område til område, og telefonen kontinuerlig vil søke etter å opprette kontakt med de sterkeste signalene. Vi jobber med å videreutvikle, og bygge ut ice+ nettverket, så flere kan dra nytte av våre tjenester. Vi dekker nå 90% av befolkningen, men håper å snart få med enda flere inn under paraplyen av nettet vår. :-) Jeg håper det virker bedre , når dere er hjemme, og ønsker deg og dine en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no
John C. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ustabilt mobilt bredbånd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde mobilt bredbånd 15 GB for å ha på hytta, med A1 Smartrouter. Svært ustabilt, faller ut ofte og må restartes. Prøvd ulike innstillinger på forslag fra kundeservice, ingenting ga tilstrekkelig effekt. Ble foreslått ekstern antenne til kr 1599, selv om router jevnt over viste tilstrekkelig dekning. Uaktuelt for min del. Valgte å angre med 30 dagers fornøyd garanti, var ikke noe trøbbel fra ice sin side med dette. Opplever stor forskjell på service-nivå hos de ulike jeg kom i kontakt på kundeservice. Men karakteren her er ikke på grunn av kunderservice, men det utrolig lite stabile produktet

Svar fra ice
11.08.2020 08:42
Hei, John :-) Så leit å høre, at servicenivået hos oss, var så forskjellig, og at du hadde en så dårlig opplevelse av vårt produkt. :-( Vi prøver så godt vi kan, å sørge for at kundene våre føler at de kommer til kundebehandlere, som er like dyktige til det tekniske, men også det menneskelige, når de snakker med oss. Det er selvfølgelig veldig utfordrende, men det er en målsetning vi har, og jeg synes det er trist å høre, at vi ikke er kommet helt i land på dette, riktig enda. :-( Nettverket vårt, bruker flere frekvenser, både med svært korte, og svært lange bølgelengder. Dette for å sørge for at basestasjonene våre både har den beste rekkevidden, men også beste kapasiteten og hastigheten, de kan. Dette er grunnen til at blant annet luftambulansen bruker oss, som leverandør, for sine tjenester. Til de fleste, så skal det gi super dekning. :-) Jeg synes det er leit å høre, at vi ikke fikk levert god dekning til deg, riktig enda, men jeg håper at vi får bygget ut dekning der du bor, så kanskje produktet vårt blir mer aktuelt for deg igjen, i fremtiden. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig dekning. Respekterer ikke en skriftlig oppsigelse."
4 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte et prøveabonnement på to mnd. Opplevde svært dårlig dekning. Skriver til ICE at jeg ikke ønsker fortsatt abonnement av foran nevnte grunn. Ice svarer og ber meg ringe for å fortelle hvorfor jeg ikke ønsket fortsatt abonnement og avslutter ikke abonnementet slik jeg ba om. Respektløst spør du meg.’

Svar fra ice
11.08.2020 08:42
Hei, Berit :-) Så leit å høre, at du opplever det sånn. :-( Nå vet jeg ikke noe om henvendelsen du hadde med oss spesifikt, men for å registrere en oppsigelse, så krever vi at et sikkerhetsspørsmål besvares. Sikkerhetsspørsmål er spørsmål, som bare juridisk eier kan besvare. Hvis sikkerhetsspørsmålet ikke blir besvart og bestått, så vil ikke oppsigelsen legges inn. Er det kanskje det som har skjedd? Det er ikke vår hensikt å være respektløse, men vi ønsker å ivareta våre kunders sikkerhet, og en del av dette, er blant annet å stille sikkerhetsspørsmål, når kundene våre er i kontakt med oss, og skal utføre endringer i abonnementet. :-) Jeg håper du har fått sagt opp abonnementet ditt nå, som du ønsket, og ønsker deg og dine en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"ICE er 100% ubrukbart. 10% dekning holder ikke i 2020."
4 syns denne omtalen er nyttig

Sjelden dekning, både når det gjelder å ringe og å være på nett. De sier det er utbedret, men det er det absolutt IKKE!

Svar fra ice
10.08.2020 14:39
Hei, Anitab :-) Så utrolig leit å høre, at du har hatt en sånn opplevelse med oss. :-( Vi leverer unik dekning i Norge, per i dag. Vi leier nett av Telia, i tillegg til å levere vårt eget. Vårt eget nett, ice+, dekker i dag 90% av befolkningen, som burde holde til de aller fleste, og nettet til Telia burde dekke over store deler av resten av landet. Det utelukker imidlertid ikke, at det kan være området, hvor man dessverre ikke får tjeneste, men det blir unntaket, mer enn det er regelen. :-) Du kan sjekke den forventede dekningen, der du bor og ferdes, på dekningskartet vårt, som du kan finne her: https://www.ice.no/dekning/. Den samlede antatte dekningen for mobiltelefoni, finner du ved å huke av for mobiltelefon, og ice+ dekningen finner du, ved å huke av for ice+. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR