Har kontaktet Ice ved flere anledninger for å klage på hastighet og stabilitet. Kundebehandlere i førstelinje har kun de samme standardsvarene å komme med, og er til ingen hjelp. Enden på visa er at Ice ikke garanterer for dekningsgraden, og "kan "ikke" gjøre noe med problemet som er hastighet og stabilitet. Ice KAN gjøre noe med dette, som å bygge nye basestasjon. Dette ønsker de selvfølgelig ikke i området her jeg bor fordi det ikke er lønnsomt. Jeg fikk i dag anbefalt å forsøke en forsterker/antenne som ICE kunne fortelle hjalp i 50% av tilfellene, og det var jeg som måtte betale for denne selv, rundt 1400,- kroner. ICeE er sikkert ikke eneste aktør som har disse utfordringene, men fy f så dritt lei man blir når man aldri kommer noen vei med problemene man har fordi ICE får siste ord ved at de ikke garanterer for dekningsgrad og hastighet.

Har klaget på det icenettet før, Icenettet er så tregt at en kommer ikke inn på nettet en gang, ha vurdert og si opp icenet og ordne et annet mobiltnett., kommer til og se meg om etter et annet nett.

Har hatt Ice på 4 mobiler i over 5 år på Røros og kjører en del rundomkring i Fjellregion og Trondheim og aldri opplevd problemer med signal. Veldig enkelt å få tak i kundebehandler og får greie svar de få gangene jeg lurte på noe. Har også mobilbredbånd gjennom Ice, og den funker 95% av tida perfect, kan vare litt tregt noen ganger spesielt om kvelden. Alt for dyrt 800 kr.mnd for den største pakke og ift. opplevd kvalitet. Finner desverre ingen bedre mens jeg venter på fiber.

Midt i Trondheim by, vil sjekke konto, kjøpe Atb mobillett og det går ikke. Ny mobil, prøver å laste ned, gang på gang, men ingenting skjer. Da må jeg gå hjem ,men ikke med buss. Nå blir det nok. Uansett hvor jeg befinner i byen, så det tar evighet å laste ned Vipps, DnB eller Hm. Blir så lei av det hele.

Lang historie, holdt på siden 4 juni, nå spør de om jeg har glemt dem og minner på ubetalt regning med forfall 3 august? Hvordan skal man få betalt en regning man aldri har fått? Blitt lovt på tro og ære iukesvis at denne skal komme på Mail

Kjøpte ny telefon som jeg fikk billigere ved å bytte leverandør til ICE. Det var store lovnader fra selger om at 4G-nettet skulle være det med best dekning i Nord-Norge. Dette stemmer ikke. På reiser til Sør-Norge fungerer nettet bra, men i Nord-Norge, også midt i Tromsø by, er det helt krise. Nettet er ustabilt, faller ut og enkelte dager fungerer det ikke i det hele tatt. Senest i dag var vi to stk ved min arbeidsplass som ikke fikk kjøpt bussbillett via mobil fordi 4G-nettet var nede. Andre med andre abonnement hadde ingen problemer. Er fryktelig lei av å aldri kunne stole på nettet og kommer til å bytte til annen leverandør samme dag som bindingstiden går ut.

Byttet til annen operatør som skulle dekke utkjøp på 3000 per abb.Så får jeg faktura på både utkjøp og avtalebrudd.Såvidt meg bekjent så er de eneste operatør som opererer med avtalebrudd på 3000 i tillegg til utkjøp.Styr unna Ice!Dekningen var i tilleg meget dårlig. Anbefales IKKE!

Telefonen oppgir at det er full 4G dekning, men det er umulig å åpne nettsider, Vipps etc Helt ubrukelig nett!

Både jeg og kona har vært uten mobilnett fra tirsdag ettermiddag til fredag morgen. Har forsøkt å kontakte ICE på mail 2 ganger, men ikke noe svar. Har ikke hørt et pip!! Har i mange 10-år hatt fasttelefon fra Telenor, men på grunn av nedfasing kobberlinjer byttet vi til fiber og sa opp fasttelefonen. Det har aldri vært noe tull eller brudd på linjene hos Telenor, men ICE klarer ikke jobben, men skryte av seg selv er de gode til. Så oppfordrer alle til å styre unna ICE!!!

Ice presterer å sende meg en faktura på en hundrelapp datert juni 2019. Jeg skulle bytte til en annen leverandør og gjorde alt som skulle gjøres i god tro. Dette var i overgangen fra Komplett mobil til ice, mistet dermed telenordekningen jeg var avhengig av. Ærlig talt så kunne dere spart dere for dette! Papirfaktura pluss administrering er nødt til å spise opp dette beløpet. Dere skal få den smålige hundrelappen, og dere får med denne vurderingen på kjøpet. Hilsen en som aldri blir kunde hos dere igjen.

Jeg har gjennom 2 år nå opplevd mye ustabilitet med ICE. April neste år, da skal jeg bytte til hva som helst annet.. aldri mer ICE... Hjelper ikke med god kundeservice når tjenesten er ustabil. Flere ganger opplevd at jeg ikke kommer frem for å ringe på mobilnettet. Mye problemer med Bankid på mobil. Tekstmeldinger som ikke kommer frem... Rett og slett en ikke stabilt leverandør...

Ble oppringt av selger fra ice som kom med bra tilbud. Eg sa eg var avhengig av Telenordekning og det skulle eg få av dei og. Eg sa og eg hadde bindingstid fra phonect( nå unifon). Kostnaden med avtalebrudd skulle ice ta. Alt dette ble spilt inn frå ice sin side. Da det viste seg at de ikkje kunne levere Telenor så kunne eg byte til noen andre uten å få bruddgebyr fra ice. Eg bytta til dipper og nå har eg fått rekning på over 3000 fra phonect som ice ikkje vil betale siden eg ikkje er kunde hjå dei.... Wtf. Ice vil heller ikkje sende meg lydfila fra samtalen med selgeren.. anbefaler ingen å velge ice.

Etter 35-40 år som Telenor-kunde (jada, fasttelefon) 25 år mobilabonnement og 20 år ADSL bredbånd, fikk jeg omsider nok av Telenors hyppige og store prispåslag. De sier jo selv at det ikke er så farlig om de mister abonnenter, for de tjener mer på hver kunde. Ja, gjett om! For en drøy måned siden skiftet jeg derfor til ICE mobilt bredbånd hjemme, og var veldig spent på hvordan det ville fungere. Oppkobling gikk helt problemfritt og alt har fungert bra så langt. Selv om jeg bor langt uti huttiheita har jeg god dekning. Men har hørt andre som bor 1-5 km herfra som strever, så det har nok mye å si akkurat hvor du bor i forhold til senderen(?). Fikk også veldig bra introduksjonstilbud på modem og abonnement. Siden bredbåndet fungerte så bra, bestemte jeg meg for å flytte mobilabonnementet til ICE også. Har bare hatt det noen få dager, og har ikke ikke vært høyt og lavt i inn- og utland enda, men der jeg har befunnet meg har dekningen vært bra. Også her var det introtilbud (uten binding) og en ekstra bonus for meg som ofte ringer Sverige (og fikk noen saftige ekstraregninger fra Telenor) er at de har utenlandspakker til en grei pris. Jeg må ta forbehold her, men såvidt jeg forstår kan man bare kan sende MMS til Norge, ikke til utlandet. Det er i såfall et minus som ICE burde gjøre noe med.

Ice+ nett som er det eneste som nettet du kan bruke datafrihet i virker ikke i Trondheim og nordover, dekningskartet viser at det skal være topp dekning på ice+ men det hjelper lite

Har et 50 GB mobilabon. der hastigheten skulle vært rundt 10 MBPS mens det i realiteten er langt under 1 MBPS, dvs ubrukelig når vi er flere som benytter nettet samtidig. Når vi klager til ICE svarer de at det er fordi for mange bruker nettet samtidig. I praksis betyr vel det at den hastigheten de oppgir i reklamen kun gjelder når det er et lite antall brukere samtidig. Vi har et Telenor mobilt bredbånd i tillegg og det fungerer med god hastighet hele tiden.

Jeg har Ice nå i flere dager. Med tanke på at jeg kjører veldig mye så kan jeg se om det alle klager på stemmer. Nemlig på min telefon xz3 har jeg dekning hele tiden. I forhold til MyCall så er dekningen like bra eller bedre. Ellers løsningen 399 kr (30 år +) er noe ingen andre leverandører klarer å slå 😁 Derfor er jeg i Ice siden jeg vil ha data friheten ☺️ Akurat nå anbefaler jeg ice på det sterkeste.

Som andre har sagt; jeg har IceUng 10GB, med 2GB på Telia sitt nett. Ice+-nettet er så dårlig at det hele tiden bytter til Telia sitt nett, hvor man bare har 2GB. Altså må man belage seg på å bytte annenhvert minutt i innstillinger, betale hundrevis av kroner ekstra i nettpakker på Telia sitt nett, eller bytte leverandør. De er ikke særlig imøtekommende i kundeservice-avdelingen heller, så bare styr unna. Betal heller for noen som tilbyr Telia eller Telenor-nett.

Har ett abonenement med 10gb data. Her har jeg 2gb med ice + som fungerer utmerket og flott, men med en gang jeg går tom for det såkalte «ice+» mister jeg så og si hele nettverket. Da har jeg ikke mulighed til å laste opp snapper, poste noe på instagram/facebook og sliter med å sende imessages

Ingen eller dårlig tilgang til nettbank, NRK, Norsk tipping mm. Dekningskart påstår god dekning. Ruteren viser bare en til to gule streker med ekstern antenne. Kan med fordel forsterke signalene noe fra senderen. Denne omtalen gjelder kun på min hytte, ellers er jeg fornøyd med Ice.

har snakket med kundeservice flere ganger, virker ikke som de ønsker å hjelpe meg å utbedre nettverket slik at det blir bedre. Har hastigheter mellom 4-8 mps på det meste. Betaler 799kr i mnd for ett 300mb abonnement, dette er alt for dårlig.

+ God selvbetjening + Barneabonnement med foreldrestyring + God kundebehandling + Rollover mellom alle ICE abonnenter - Talekvalitet varierer - Mobildata fungerer ikke når hastigheten skrus ned - Lang oppkoblingstid - Av og til blir samtaler brutt - Middels prisnivå - Tekniske merkverdigheter (rigid systemstruktur) - Manuelt oppsett av mobildata og MMS i utland Vel verdt å merke seg: I tillegg til Telenor og Telia, så har ICE den tredje konsesjon i mobilnettet og sikrer dermed konkurranse. Uten ICE ville vi hatt ett duopol i Norge der de to store ville sittet fornøyd med sine 40/60% markedsandeler, og prisnivået ville generelt vært høyt. Alle andre leier seg inn i disse tre mobilnettene.

Jeg har ice, ungene har ice+. På norgesferie i bil var det stor forskjell på mobildata. Datt gjerne ut på ice+, men ikke ice. Syns det er svært dårlig kommunisert at det er så stor kvalitetsforskjell på netta (for det er det). Jeg har blitt godt behandlet de gangene jeg har måtte ringe eller ta kontakt for ulike ting.

Prøvde mobilt bredbånd 15 GB for å ha på hytta, med A1 Smartrouter. Svært ustabilt, faller ut ofte og må restartes. Prøvd ulike innstillinger på forslag fra kundeservice, ingenting ga tilstrekkelig effekt. Ble foreslått ekstern antenne til kr 1599, selv om router jevnt over viste tilstrekkelig dekning. Uaktuelt for min del. Valgte å angre med 30 dagers fornøyd garanti, var ikke noe trøbbel fra ice sin side med dette. Opplever stor forskjell på service-nivå hos de ulike jeg kom i kontakt på kundeservice. Men karakteren her er ikke på grunn av kunderservice, men det utrolig lite stabile produktet

Bestilte et prøveabonnement på to mnd. Opplevde svært dårlig dekning. Skriver til ICE at jeg ikke ønsker fortsatt abonnement av foran nevnte grunn. Ice svarer og ber meg ringe for å fortelle hvorfor jeg ikke ønsket fortsatt abonnement og avslutter ikke abonnementet slik jeg ba om. Respektløst spør du meg.’

Sjelden dekning, både når det gjelder å ringe og å være på nett. De sier det er utbedret, men det er det absolutt IKKE!
