Meny

ice omtaler og erfaringer

3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Bra
5
av 28 innen
mobilselskap
57%
anbefaler
ice
Filtrer omtaler
807
278
117
159
549
Sorter omtaler etter
Viser av 1910 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Øystein L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Rimelig og god"

Rimelige abonement. Lett å kjapt å overføre rollover data mellom abbonement.
Fornøyd etter mange år med flere ice abo👍

Svar fra ice
22.01.2019 15.06
Hei Øystein L

Tusen takk for en super hyggelig omtale. Det er godt å høre at du er fornøyd.

Ha en super dag videre!

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble bedt om å "slappe av" på telefon når jeg tok kontakt for å få oppklart hvorfor jeg hadde fått høyere regning enn forventet. Maken til frekkhet! Da mistet dere 3 kunder/telefonnumre og aldri igjen ice.net.

Svar fra ice
22.01.2019 15.05
Hei K. N

Det hørtes ikke bra ut, uten kjennskap til saken din blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til "bytt.no@ice.no" så skal vi undersøke det videre.

Hører fra deg!

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Beste og biligste bedrift med god kvalitet og service"

Biligste og beste tilbud i Norge. Det var litt feil fra Ice bedrift mot meg, men de fant en løsning etter hvert.

Svar fra ice
22.01.2019 15.05
Hei Jamil B,

Tusen takk for en hyggelig omtale. Det er godt å høre at du er fornøyd!

Ha en flott dag videre!

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Bytte til Ice?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Ice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Totalt ansvarsfraskrivelse i helpdesk"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ice som abonnement er ok men help desk er forferdelig, de trenerer sakene på bagateller, er ikke istand til å løse problemer. Selv om de er hyggelige nok er de inkompetente og mangler evnen/verktøy til å håndtere annet enn trivielle feil.

Som f.eks 'vi kan ikke gjøre noe før kabel feil i ditt nærområde er fikset imorgen' enda problemet jeg opplever er konsistent i alle områder, dagen etter ber de om sim kort nummeret, så går det 6 timer og noen purringer før de kommer tilbake med 'det er ikke vårt sim kort nummer', jeg sender bilde av sim kortet, nye timer..

Dette er for dårlig ICE, jeg skifter vekk over helgen om ikke problemet er løst (om tre dager)

Svar fra ice
22.01.2019 15.04
Hei Morten,

Dette hørtes ikke bra ut. Send oss en e-post til "bytt.no@ice.no" så skal vi undersøke dette videre. Husk å legg ved navn og telefonnummer det gjelder.

Hører fra deg!

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd!"

Bytte fra Telia til ice gikk knirkefritt! Veldig gode priser på mobilabonnement. Har alltid fått rask, hyggelig og hjelpsom respons fra kundeservice! Anbefales!

Svar fra ice
20.12.2018 12.43
Hei Thomas,

Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding. Vi er veldig fornøyd med å ha deg som kunde!!

Ha en fin dag videre.

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Rask, høflig, korrekt, kunnskapsrik"

Fikk rask svar med god beskrivelse til hvordan jeg kan løse det selv i fremtida samt. Info til nåværende situasjon

Svar fra ice
20.12.2018 11.36
Hei Marina,

Tusen takk for en super hyggelig omtale. Det er godt å høre at du er fornøyd!

Ha en super flott dag videre.

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fungerer ikke utenfor Europa og ingen hjelp å få"
3 syns denne omtalen er nyttig

Var på jobb reise og fikk ikke telefonen til å fungere. Ble anmodet om å benytte messenger for kommunikasjon med support, men det var ingen hjelp å få. Skal du utenfor Europa skal du ikke bruke ICE. Har hatt andre operatører før uten noen problemer utenfor Europa. Har snakket med andre som har hatt akkurat de samme problemene og som heller ikke har får hjelp.

Svar fra ice
20.12.2018 11.36
Hei Peder A,

Dette hørtes ikke bra ut, send oss en e-post til "bytt.no@ice.no" så skal vi undersøke dette videre. Husk å legg ved navn og telefonnummer det gjelder.

Hører fra deg!

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Jørn M. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Datteren min kjøpte en ny Iphone 8 plus for konfirmasjonspengene sine på Elkjøp og selger sier at hun trenger mer data med den telefonen (noe som ikke er riktig) og selger bestiller en 6-dobling hos ICE uten mitt samtykke eller viten (abonnementet står på meg)

Da jeg på et senere tidspunkt går inn på siden min hos ICE ser jeg at datamengden er endret fra 2GB til 12GB i måneden. Finner etterhvert ut hva som har skjedd, nemlig at en tredjepart forsåvidt gjelder mitt kontraktsforhold med ICE, har 6-doblet datamengden, og at ICE godtatt dette uten min viten eller samtykke. Jeg endrer abonnementet tilbake til 2GB og informerer kundeservice om dette. Responsen ble ikke helt som håpet:

- Jeg har stilt spørsmålet tre ganger i mail uten å få svar; på hvilket grunnlag kan ICE godkjenne en 6-dobling av data til datteren min fra en uvedkommende tredjepart uten mitt samtykke?

- I tillegg forlanger de bruddgebyr på kr 1889,- for et abonnement jeg aldri har bestilt.

- Og jeg får også beskjed om at jeg må rydde opp i dette selv med butikken, en butikk hvor jeg verken har kjøpt eller bestilt noe.

Der er jo et paradoks at de innrømmer at det kun er juridisk eier som kan endre abonnmentet, men samtidig ikke sjekker at det er juridisk grunnlag for endring når en tredjepart ber om endring. Og enda merkeligere blir det når de nekter å godta at jeg endrer abonnementet tilbake til opprinnelig datamengde uten bruddgebyr, på tross at jeg til det kjedsommelige har gjentatt at jeg aldri har vært i butikken, aldri skrevet under på noe vedr abonnementsendring, eller på annen måte gitt fullmakt. Har også bedt de legge frem dokumentasjon på at endringen er rettmessig, uten å få svar.

Svar fra ice
09.10.2018 14.31
Hei Jørn M. b

Dette hørtes ikke bra ut. Uten kjennskap til saken din så blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-pos til "bytt.no@ice.no" med navn og telefonnummer det gjelder. Så skal vi undersøke dette videre.

Hører fra deg!

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Enkelt og billig!"

Jeg har vært i kontakt med kundeservice flere ganger og har fått god og kjapp hjelp hver gang. Abonnementene er billige og leverer som de skal. Føler at ICE er tidlig ute med nye løsninger og har revolusjonert mobilmarkedet mer enn 1 gang for å si det sånn. Knallfornøyd :)

Svar fra ice
06.12.2018 20.04
Hei Helle S,

Tusen takk for en hyggelig omtale. Det varmer å høre at du er fornøyd. :)

Ha en super dag videre!

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Bytte til Ice?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Ice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Funker ofte dårlig i utlandet!"

Var på Cypros, der fikk vi ikke sendt mms og vi kom ikke inn på nettet via mobilnett, skulle vi på nett måtte vi ha tilgang på trådløst nett.
Har vært i kontakt med kundeservice flere ganger, de har lite å bidra med og det skinner igjennom at de heller ikke er fornøyd med situasjonen!

Svar fra ice
06.12.2018 20.01
Hei Lisbeth,

Takk for din tilbakemelding. Vi jobber hele tiden med å forbedre tjenestene våre, derfor er din tilbakemelding viktig for oss.

Dersom du fortsatt har problemer med å sende MMS så kan du se hvordan du legger inn riktig innstillinger her:
https://www.ice.no/kundeservice/mobiltelefoni/mobildata/data--og-mms-innstillinger/

Ha en fin dag videre!

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bra til hver gang det er oppdatering på iPhonen"

Eneste negative er at hver gang det er oppdatering på iPhone må jeg inn og oppdatere for å kunne sende MMS. Positive er kundeservice som hjelper meg med dette👍😀

Svar fra ice
06.12.2018 20.00
Hei Kjell H,

Tusen takk for en hyggelig omtale. Det er godt å høre at du er fornøyd!

Ha en flott dag videre.

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Knut-Arne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God kundeservice"

Etter en stund med grubling på beste løsning, ga de seg ikke før løsningen var der. Godt interessert i å finne løsningen selv klokken 21:30 på lørdags kveld, med oppfølging søndags morgen! Stort smil fra meg 😊

Svar fra ice
04.12.2018 18.45
Hei Knut-Arne

Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding. Det er godt å høre at du er fornøyd med Kundeservicen.😊

Ha en super dag videre!

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Carl-Martin N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"God på kundeservice."

Sendte inn en forespørsel på lørdags kveld og fikk svar etter kun få minutter. Hyggelig og serviceinnstilt utenfor normal åpningstid.

Bytter leverandør fordi Ice ikke tilbyr e-Sim.

Svar fra ice
04.12.2018 18.45
Hei Carl-Martin N,

Takk for din tilbakemelding. e-SIM er noe vi ikke tilbyr per dags dato. Men noe som vil komme etterhvert.

Håper vi får deg tilbake som kunde så fort vi tilbyr e-SIM.😊

Ha en flott dag videre!

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd"

Veldig god kundebehandling, bestandig. Får også hjelp lørdag kveld, det kan ikke mange firmaer skryte av.

Svar fra ice
04.12.2018 18.45
Hei Grete K,

Tusen takk for en hyggelig omtale. Det er godt å høre at du er fornøyd!

Ha en flott dag videre.

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Lillian G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kan ikke bytte abonnement"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ice skriver misvisende, at alle kan skifte abonnement etter behov. Det er feil. Jeg kjøpte min første Iphone og smartphone, og da fortalte selgeren meg, at jeg skulle ha 2GB om måneden, selv om jeg er lite på Internett. Selgeren overbevisste meg om ikke å benytte minste abonnement. Siden da har jeg måttet betale 100 kroner mer om måneden, enn mitt behov tilsier. Ice nekter å la meg skifte abonnement, selv om de reklamerer med, at ALLE kan skifte etter behov.

Svar fra ice
04.12.2018 18.45
Hei Lillian G

Takk for din tilbakemelding. Grunn til at du ikke har mulighet til å nedgradere abonnementet ditt er fordi du har fått telefonen til en redusert pris ved det abonnementet du valgte. Når det har gått 12 måneder så har vi mulighet til å nedgradere abonnementet.

Beklager ulempen dette medfører.

Ha en flott dag videre!

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Mohamed Z. A. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"5 stars"

Veldig bra service og hyggelige ansatte hos ICE.
Hjertelig takk for at dere er best mobil abonnement jeg velger.

Svar fra ice
04.12.2018 18.45
Hei Mohamed,

Tusen takk for en super tilbakemelding. Det er godt å høre at du er fornøyd!

Ha en super dag videre.

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Icenett"

Lett å få kontakt med kundebehandlere. Hyggelige og hjelpsomme. Serviceinnstilt og løsningsorientert. Billig og super service på utenlandssamtaler.

Svar fra ice
04.12.2018 18.45
Hei Beathe,

Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding. Det er godt å høre at du er fornøyd!

Ha en super bra dag videre.

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Herman"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til ice.net fra Talkmore. Med en gang jeg beveger meg over 10 km/t funker ikke nettet. Måtte bytte tilbake til Talkmore for i det hele tatt å kunne skrive denne omtalen. ANBEFALES DEFINITIVT IKKE!!!

Svar fra ice
04.12.2018 18.45
Hei Herman,

Det er beklagelig å lese at du har problemer med dekningen vår. Vi jobber hver eneste dag for å forbedre dekningen vår. Forhåpentligvis vil det bare bli bedre og bedre med tiden.

Ha en fin dag videre!

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Utenlandspakke"
4 syns denne omtalen er nyttig

Utenlandspakken til Ice inneholder IKKE data! Jeg fortalte selgeren at jeg oppholder meg mye i Tyrkia,- og han utelot da helt bevisst å si at det ikke var data med i utenlandspakken! Så nå sitter jeg her i Tyrkia,- helt til desember, - med spinndyr data! Jeg er så skuffet! Mitt opphold hos Ice avsluttes når jeg kommer hjem.

Svar fra ice
04.12.2018 18.45
Hei Susanne,

Takk for din tilbakemelding. Vi beklager dersom du har blitt informert feil.

Ta kontakt med oss på "bytt.no@ice.no" så skal vi undersøke denne saken nærmere.

Hører fra deg!

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mobilsvarer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig mobilsvarer etter min mening. Kan ikke ringe tilbake direkte til den som legger igjen beskjed på svareren. Her må en notere nummer for så ringe tilbake. Lite praktisk når en ringer fra bilen via voice. Kundebehandlerens svar at han kunne deaktivere mobilsvareren for meg!

Svar fra ice
04.12.2018 18.44
Hei Harald,

Takk for din tilbakemelding. Jeg tar med ønsket ditt videre internt.

Ha en fin dag videre!

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Philippe B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kanskje om noen år"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dårlige kundebehandlere, var uten essensielle tjenester i mange dager for en kort tid siden. Fikk ikke en melding om hva som foregikk. Skulle få kompensasjon skrev de på facebook, noe som kundeservice ett par dager etter stiller seg utenforstående til. Har potensiale, men med dagens kundeservice og holdninger styr unna om du ikke må ha ice.

Svar fra ice
04.12.2018 18.44
Hei Philippe B,

Dette hørtes ikke bra ut. Uten kjennskap til saken din så blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til "bytt.no@ice.no" så skal vi undersøke dette videre.

Hører fra deg!

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Vigdis W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Dårlig dekning i feriehus på Fjellværsøya. Telenor enda dårligere. Telia bygger mast nå."

Fornøyd med Ice og beholder mitt kundeforhold om jeg drar nytte av Telia sin mast som er under bygging i området. Trenger bedre dekning der ute. Ellers godt fornøyd.

Svar fra ice
04.12.2018 18.42
Hei Vigdis W,

Tusen takk for en hyggelig omtale! :)

Ha en super dag videre.

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Didrik H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Supert for pensjonister som normalt bruker lite data."

Jeg bruker begrenset med data og har derfor et utmerket abonnement til kun kr. 99,- pr mnd.

Anbefales på det varmeste.

Svar fra ice
04.12.2018 13.12
Hei Didrik,

Tusen takk for en hyggelig omtale. Det er godt å høre at du er fornøyd!

Ha en flott dag videre.

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Totalt uten dekning både telefoni og data"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skiftet fra Talkmore til Ice etter anbefaling. Byttet ut den gamle s6 med ny s9+ for trodde at mobilen var dårlig grunnet alder og mye brukt. Fikk beskjed fra Ice at simkortene de bruker er utdaterte, så jeg måtte hente meg nytt på Narvesen. De krediterte det. Hahaha. Etter 3 simkort forsøk så har jeg fortsatt svært dårlig dekning på telefoni, datanett til tross for 10gb abonnement og trøsteløst dårlig trådløst nett. Beveger jeg meg litt utforbi tettbygd strøk kan mobilen ikke brukes og jeg er ikke tilgjengelig. Så abonnementet blir byttet til annen leverandør! Anbefales ikke!

Svar fra ice
04.12.2018 13.12
Hei Therese,

Dette hørtes ikke bra ut, vi beklager at du opplevde dekningen vår slik. Jeg ønsker veldig gjerne å undersøke denne saken nærmere. Send oss en e-post til "bytt.no@ice.no" så skal vi undersøke hva som har skjedd her.

Hører fra deg!

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Perfekt på alle områder"

Hadde problemer for litt siden med MMS. Fikk melding fra ICE om dette. Kontaktet kundeservice, og videoer på youtube. Problemet løste seg umiddelbart. Nå har jeg vært abonnent siden starten, og det har aldri kostet noe å kontakte dem. (Sammenlignet med Telenor hvor jeg var kunde tidligere.) Alltid god service!

Svar fra ice
04.12.2018 13.12
Hei Erling,

Tusen takk for en super tilbakemelding. Det varmer å høre at du er fornøyd!

Ha en strålende dag videre. 👍

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Mobilabonnement fra Ice
Bestill på nettsidene til Ice
Vis alle mobilabonnement
Mobil 500 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,5 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
129 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 10 GB
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 20 GB
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 30 GB
Fri tale, SMS og MMS
30 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Ice?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Ice
Gå til Ice nå
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR