Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 875 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 875 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 875 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 390
515
323
398
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

jeg er veldig fornøyd med ICE net.

Omtale av  Jan

Veldig fornøyd med ICE Net God dekning etter mitt behov, og greie tilbakemeldinger/meldinger om noe skal endres ol.

Svar fra ice
13.09.2021 09:42

Hei, Jan Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss og dekningen din :) I dag dekker ice+ 94% av Norges befolkning, og utbyggingen fortsetter hver dag. I de områdene vi ikke tilbyr ice+ får du automatisk dekning med Telias nettverk. Ha en fin helg! Mvh Heidi ice.no

Ice prøver å bortforklare manglende støtte for wi-fi tale

Omtale av  Tore

Har i det siste hatt en diskusjon her i forumet med ICE. Det dreier seg om 4G- tale vs wi-fi tale som jo er to forskjellige teknologier. Har en nyere Iphone og har aktivert 4G-tale (for mobilnettet) som også ICE har støtte for. Det som er problemet her jeg bor er at det er ustabile mobilsignaler. Har prøvd med både Telia og Telenor sine nett, men de er ikke bedre. Da hjelper det lite å slå på 4G-tale.Det funker faktisk bedre med å ha kun GSM aktivert. Da gjenstår bare en mulighet, og det er å ringe via wi-fi (det trådløse hjemmenettverket) med mobiltelefonen. Dette virker fint i både Telia og Telenor sine nett med både Iphone og de fleste andre tlf. av nyere dato. Hos ICE derimot er det kun et begrenset utvalg tlf. som kan brukes til wi-fi anrop og Iphone er ikke blant dem. Dette skyldes nok at ICE sitt nett ikke er oppgradert for dette enda. Jeg fastholder derfor min påstand om at ICE henger etter i teknologiutviklingen!

Svar fra ice
03.09.2021 10:40

Hei, Tore Jeg legger meg helt flat, og ønsker å beklage så mye for min misoppfatning her! Det stemmer som du sier, ice har dessverre ikke støtte for Wifi-Tale for iPhone brukere. Per i dag, har vi kun støtte for 4G-Tale. Vi jobber på spreng med å få en avtale med Apple på denne fronten, noe som viser seg å ta veldig lang tid. Vi har dessverre ikke fått noen estimert tid for når dette vil være klart hos ice enda, men vi krysser fingrene for at dette vil dukke opp innen rimelig tid. Igjen, beklager så mye for missforståelsene fra min side i denne saken. Ønsker deg en flott helg! 😊 Mvh. Kristine ice.no

Bra app og god kundeservice!

Omtale av  Morten

Byttet fra talkmore og har ikke sett meg tilbake. Veldig god app hvor det er enkelt å bytte abb og se oversikt. I tillegg har de gratis abb for mine barn hvor jeg enkelt kan ha oversikt. I Norge trenger vi også en utfordrer til Telenor og Telia. Kjøpte også en huawei telefon sist år hos ice og det er enkelt å holde oversikt i appen.

Svar fra ice
03.09.2021 10:38

Hei, Morten Tusen takk for en så hyggelig tilbakemelding! 😁 Vi er så glad for at du deler din erfaring med oss! Vi setter stor pris på at produktet vårt har falt i smak hos deg, og at du full oversikt over abonnementene dine. Og du som juridisk eier har også full oversikt over barnas abonnement. Flott at du får utnyttet muligheten med gratis abonnement til de minste med IceJunior også! Ønsker deg en flott dag! 😊 Mvh. Kristine ice.no

Løgn og misvisende informasjon

Omtale av  Alexander

Vurderte å kjøpe iPhone 12 ProMax og snakket på telefon med Ice og spurte om wifitale ikke var støttet hos de da dekningen i huset mitt gjør det umulig å motta samtaler eller bankid uten wifitale Personen sa at tjenesten var rett rundt hjørnet og jeg aksepterte det 2mnd senere purret eg om hvor mye lengre unna wifitale var. Igjen rett rundt hjørnet Nå 8-9 mnd senere og fortsatt ingen wifitale men lovord at de skal få det, mens en har sagt Apple har brudt forhandlingene med Ice Tilbød ulike måter å fikse problemet mitt og fortsatt være kunde, men de nektet Nå stikker jeg til ChiliMobil så sier de jeg må betale bruddgebyr. Uholdbart og vurderer faktisk ta de for retten for misvisende reklame/informasjon og bedrageri Har likt Ice siden de først kom på markedet, men ser ut som selskapet er helt anderledes enn da de startet opp Styr unna, spesielt IPhone brukere

Svar fra ice
02.09.2021 15:12

Hei, Alexander Dette hørtes ikke noe bra ut! Her virker det som det har vært noen missforsteåelser, og tenker vi må se litt dypere i historikken for å se hva som har skjedd her. Det er derfor fint om du sender oss en henvendelse med mobinummeret eller kundenummeret ditt til [email protected], slik at vi kan sjekke opp hva som har skjedd, og finne konkret informasjon til deg! Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no

Stay away!

Omtale av  Sgr

Oversolgt dårlig abonnement. Kjøpte 6GB pluss 1000 GB abonnement. Selger "glemte" å si at de 1000 GB bare gjelder på Ice+ sitt nett. Har nettopp kjørt strekningen Stavanger- Kristiansand etter å ha brukt opp grunnpakken med 6 GB og gått over på de 1000 GB som jeg bare får på Ice+ og nettet virket i praksis ikke hele veien. Virket heller ikke i Kroatia når jeg var der i sommer, i tillegg virker det ikke når du beveger deg rundt i Kristiansand eller Stavanger by. Fantastisk irriterende når du ikke lenger kan bruke Google Maps på telefonen grunnet at de setter ned farten når telefonen ikke finner Ice+ nettet. Opplevde også det samme i hele Lofoten i sommer når jeg leide bil der. De sa også at det ikke var noe problem og få betalt ut privat abonnementet og flytte det til bedrift. de skulle betale ut bindingstiden sa de. Så prøver de seg etterpå om jeg bare kan sende en faktura fra bedriften. dvs jeg må ta kostnaden for store deler bruddgebyret privat pga skatt og arb.giver avgift. De sammenlignet også prisene for privat abonnment og bedriftsabonnement i salgsavtalen med og uten moms. DVS de mente bedrift var billigere enn privat, når de solgte inn bedrift. Men hvis du regner med moms er det jo omvendt.

Svar fra ice
01.09.2021 15:21

Hei, Sgr Dette skal jeg se på for deg! Veldig synd å lese at du ikke fikk god nok informasjon om produktet når du bestilte det. Du skulle selvsagt fått informasjon om at Data Frihet kun fungerer i vårt eget nett, ice+. Og ønsker å beklage så mye for den manglende informasjonen du har fått. Hvis du går inn på dekningskartet på hjemmesiden vår, kan du se hvor vi har ice+ dekning. Sjekk adressene på kartet hvor dette ikke fungerte for deg, for å se om du faktisk skulle hatt fungerende ice+ nett der. Vi har ikke eget nett i Kroatia, kun i Norge. Så der vil ikke ice+ nettet være tilgjengelig. Når du drar til utlandet, må du aktivere Dataroaming på telefonen, for at du skal bli koblet opp til nettverket der nede. Men merk deg at dersom du reiser til områder utenfor EU, vil det påløpe ekstra kostnader for bruk av telefonen til å ringe, sende SMS/MMS og bruke mobildata disse stedene. Dersom du har blitt lovet å få bruddgebyr fra gammel operatør dekket, så send oss gjerne en henvendelse til [email protected], med mobilnummeret og navnet ditt, slik at vi kan sjekke opp i dette for deg. Når det kommer til dette med mva/moms, så er det slik at alle Bedrift abonnementene kommer med mva/moms i tillegg. Men for private kunder er dette allerede inkl. i prisen. Dette er helt vanlig praksis hos alle operatører. Ønsker deg en flott dag! 😊 Mvh. Kristine ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Informasjonstjenester

Omtale av  Lise

Trekkes månedlig for såkalt «bruk i Norge» herunder «informasjonstjenester». Dette trekker er dyrere enn abonnementet i seg selv. Det er også registrert samtlige mnd til nattlig aktivitet. Rimelig sikker på at jeg sover på natten og at jeg ikke bruker dyre informajsonstjenester. Har aldri betalt så mye månedlig uten å vite for hva, og har dermed aldri før vært så misfornøyd. Bytting bestilt ! Returnerer aldri

Svar fra ice
01.09.2021 09:09

Hei, Lise Dette skal jeg forklare for deg. Innholdstjenester er tjenester som er kjøpt med mobiltelefonen din, som blir fakturert av strex. Og du kan enkelt sperre for å ta i bruk slike tjenester på Min Side eller ved å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 21 00 00 00. Innholdstjenester kan være alt fra nummersøk, betaling for annonser, kjøp av musikk, kjøp i brus/godteri-automater, parkering, betaling for bomringpasseringer, betaling for lege og tannlege mm.. Det finnes f.eks mange spill og apper på telefonen som koster penger, som man blir belastet for. Det er også mange apper som har betalte tjenester eller abonnement som du kan velge å betale med mobilen. Det kan f.eks være Spotify, Netflix og andre strømmetjenester, EasyPark, 1881 appen mm.. Bestilling av innholdstjenester kan gjøres via apper på mobiltelefonen eller ved at man f.eks sender en SMS til ett kortnummer (fire-sifret nummer) og kan medføre abonnement på tjenesten, for eksempel i forbindelse med svar på konkurranser. Du mottar da SMS som du blir belastet for. I hver melding som mottas skal det stå informasjon om hvordan tjenesten kan stoppes. Normalt stoppes tjenesten ved å sende STOPP til det nummeret innholdstjenesten kommer fra. Du kan også opprette en Min Side bruker på www.strex.no, hvor du kan se de ulike tjenestene du blir belastet for. Grunnet personvern har ikke ice anledning til å se hvilke tjenester du blir belastet for. På forsiden på www.strex.no har de også en video som forklarer dette med innholdstjenester. Håper dette var oppklarende for deg! 😊 Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no

Bad coverage Bad service

Omtale av  Desperate U

Poor signal of mobile Bredbånd changes to no signal and no connection. Smart router was placed at the best position. Restart afer turnoff for 20 min. Must restart many times per day. Ice explains many user in the area! Hopeless especially connection is gone during a video meeting! The chat service is also poor. They don’t answer question.

Svar fra ice
27.08.2021 11:18

Hi Desperate U, I am so sorry to hear that you have problems with your mobile broadband. If you send me an e-mail to [email protected], and add your name and customernumber, I will look into this right away. I am looking forward to hearing from you, and hope you will have a nice day! Best regards Heidi ice.no

Helt problemfritt og mest data for pengene

Omtale av  Isu

Byttet første abonnement til ICE for ca. et år siden. Nå har vi flere ICE abonnementer i familien som alle fungerer perfekt - dekning, oppetid etc. Og med data frihet løsningen på hytta har vi nær ubegrenset med data for kun 99 pr. mnd. Ingen av de andre leverandørene er i nærheten av dette. Kunne ønske at de kom opp med enda mer konkurransedyktig tilbud på trådløst bredbånd i ICE+ nettet slik at vi kunne klippet dyrt fiberabonnement.

Svar fra ice
27.08.2021 11:18

Hei Isu, Så fint at du er fornøyd med oss. Det er sant at du får veldig mye data for pengene, når du har tilleggspakken Datafrihet på 1000GB for kun 99,- pr måned. Har du ice+ dekning , er det jo heller ikke noe i veien for å bruke dette hjemme, ved å dele internett fra telefonen. Når det gjelder mobilt bredbånd, har jeg foreløpig ikke noen andre abonnement enn de som allerede ligger på vår nettside, www.ice.no, men dersom det skulle komme nyheter på den fronten, vil vi legge ut informasjon på nettsiden vår. Takk for god tilbakemelding, og ha en flott dag! Mvh Heidi ice.no

Lang tid på å avgjøre om jeg må betale for MMS i egentlig gratis område

Omtale av  Linnie

Jeg fikk melding om at mms i EU/EØS sone i utlandet var gratis så jeg sendte i vei til en i familien min i Norge. Så på min side at det var trukket penger for det. Tror det er snakk om over 250 kr nå. Jeg klaget over at det ble trukket penger for det. Men ice skulle se på dette. De har brukt en uke og noen dager nå på saken. Så jeg vet fortsatt ikke om telefonregningen min blir dyrere enn forventet. Jeg har ikke den beste økonomi så jeg hadde aldri sendt disse mmsene om jeg måtte betale for de. Hadde vært greit om ICE kunne være raskere å konkludere om jeg må betale disse pengene eller ikke. Det er etter min mening ikke min feil når jeg får beskjed at mms i området er gratis. Forstår ikke hvorfor det tar så lang tid å finne ut av om jeg må betale eller ikke for dette. Jeg var ellers meget fornøyd med ICE. Men dersom jeg må ut med å betale for mmsene som skulle vært gratis så vil jeg vurdere å bytte til et annet selskap pga jeg synes det blir urettmessig å måtte betale alt dette for mmsene jeg sendte når det skulle være gratis.

Svar fra ice
29.08.2021 09:30

Hei Linnie, Dette må vi finne ut av. Det er helt korrekt at bruk innenfor EU/EØS er inkludert i abonnementet, og det er derfor fint om du sender meg en e-post til [email protected], og legger ved ditt navn og telefonnummer. Da kan jeg se nærmere på hva du er belastet for. Er det en feilbelastning, vil jeg rette den med det samme. Jeg avventer tilbakemelding fra deg, og ønsker deg en fin dag! Mvh Heidi ice.no

Treg og dårlig utført kundebehandling.

Omtale av  Icekunde

Jeg ble frastjålet tlf. med sim-kort. Prøvde deres døgnåpne sperretjeneste. Her fikk jeg tilbakemeldingen "Noe gikk galt, våre åpningstider er" osv. Denne telefonsvareren var veldig ubrukelig. Dagen etter bruker jeg telefonsvareren deres igjen, og denne gangen får jeg ikke nok tid til å taste inn nummeret jeg vil bli ringt tilbake på, før telefonsvareren avbryter meg imens jeg taster det inn. Jeg blir satt automatisk i køen. Uansett om du vet hva som trenger å gjøres, har de ikke en fungerende telefonsvarer. Veldig irriterende. Jeg kontakter kundeservice-chatten deres, og får hjelp med problemet. Imens chatten foregår, blir jeg ringt opp av kundeservice-nret. Jeg svarer, og så legger de på. Å henvende meg til kundeservicen til Ice har vært ekstremt plagsomt og jeg har hatt en dårlig opplevelse med å måtte orke dette. Etterpå ble jeg ringt igjen av ice-nret. Fikk svar på mine spm.

Svar fra ice
27.08.2021 11:09

Hei icekunde, Dette høres veldig rart og, og er noe vi må se nærmere på. Det er fint om du kan sende meg en e-post til [email protected]. Legg ved ditt navn og telefonnummer, så jeg kan få feilsøkt dette for deg via teknisk avdeling. Ettersom jeg ikke kan finne noen feilmeldinger på vår automatiske svarer, må jeg se nærmere på denne saken. I tillegg kan jeg se på hva som skjedde med samtalene dine når du ble ringt tilbake. Jeg avventer svar fra deg, og ønsker deg en fin dag! Mvh Heidi ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dårlig kundebehandling! Styr unna!

Omtale av  Charlotte

Har mobilabonnement med bindingstid hos ICE. Har store utfordringer med nettverk og samtaler blir hakkete og brutt daglig. Jobber hjemmefra så det er et stort problem! Ringte kundebehandler som fant ut at det er ustabilt nett i området, og sa at det ikke var noe å gjøre med det. Spurte da om mulighet for å bryte bindingstid slik at jeg kan få et fungerende nettverk. Fikk beskjed at det ikke gikk og at jeg da må betale gebyr. Skal JEG måtte betale for at ICE ikke fungerer? Dårlig kundebehandling. Styr unna!

Svar fra ice
23.08.2021 14:35

Hei, Charlotte Utrolig synd at du har problemer med nettverket ditt! Ut ifra hva du skriver, kan det tyde på at det er en feil på en sender i området ditt. Og i disse tilfellene blir feilen stort sett rettet i løpet av noen dager. Men det kan jeg selvsagt ikke vite sikkert, uten å sjekke adressen dette gjelder. Skulle det vise seg at ice ikke kan levere signaler der du bor, vil det være en sak vår reklamasjonsavdeling vil se på for deg. Det er fint om du sender oss en henvendelse med mobilnummeret ditt og adressen du befinner deg på, til [email protected], slik at vi kan finne ut av dette for deg! Ønsker deg en flott helg! Mvh. Kristine ice.no

Faktura

Omtale av  Jan

Fikk plutselig en faktura (Varsel om Innkasso) selv om det var ca. 1 1/2 år siden jeg var kunde hos Ice!!! Skjønte ikke hva dette gjald og måtte da ringe dem for å finne ut hva det gjald. Fikk da vite at de tidligere hadde et minstebeløp på 75 kr. for å sende ut en faktura, men den var nå satt ned til 50,-. Jeg fikk derfor en faktura fra dem på 51,33,- som var for noe som var 1 1/2 år gammelt. Var vel en grunn til at jeg byttet til Phonero:) og er kjempefornøyd.

Svar fra ice
20.08.2021 10:14

Hei Jan! Dette må jeg se på for deg. Det har vært en feil i fakturasystemet, du kan sende oss en e-post til [email protected]. Legg ved ditt navn og ditt kundenummer, så kan vi se om den er kreditert. Jeg ønsker deg en fin kveld! Mvh Florian ice.no

Elendig dekning utenfor byene

Omtale av  Atle L. P

Har erfart: ingen dekning der andre har dekning! Dette spesielt utenfor byene og tettsteder der jeg tidligere hadde dekning

Svar fra ice
23.08.2021 14:34

Hei, Atle Så kjedelig å høre at du opplever så mye problemer med dekningen! Du kan sjekke dekningskartet på vår hjemmeside over de områdene hvor du opplever dårlig dekning, og se om du faktisk skulle hatt bedre dekning der. Dersom det står at du skulle hatt god dekning der, kan du sende oss en henvendelse med ditt mobilnummer og stedene du opplever problemene, til [email protected], slik at vi kan finne en løsning for deg! 😊 Ønsker deg en flott helg! Mvh. Kristine ice.no

Ustabil dekning og ustabil kundeservice

Omtale av  Grethe

Dekning er veldig dårlig. Forsøker å få hjelp, men de bruker uthalingsmetoden.. prøv det, prøv det. Kjøp antenne. Etter flere runder får jeg beskjed om at en sender har vært nede og nå bra. Men det er ingen forandring . Siste var helt umulig å bruke wifi signal til telefon. Og kundeservice ber meg finne et sted med bedre signal for de hører meg ikke. Litt dårlig linje🤣🤣🤣ja det var jo akkurat det jeg skulle ha hjelp til . Kjøp ny antenne så kanskje.

Svar fra ice
11.08.2021 21:26

Hei Grethe, Dette må vi se på for deg. Det høres ut som du har kjøpt et mobilt bredbåndsabonnement hos oss, ettersom det anbefales antenne. Det er fint om du kan sende meg litt mer informasjon på en e-post, så jeg kan se på dette for deg. E-posten kan sendes til [email protected]. Legg ved ditt navn og ditt kundenummer, så hører du fra meg i løpet av kort tid. Jeg ønsker deg en fin kveld! Mvh Heidi ice.no

Løgner og lureri!

Omtale av  Reitan

Bestilte Ice fordi jeg må bruke 4+ som "nettleverandør", og ifølge dekningskart til Ice på den tiden, var det dekning i god omkrets rundt huset mitt. Fikk abb og sim, men hadde da selvfølgelig ikke 4g+ Etter å ha fått 4 tilbakemeldinger på at det var et "midlertidig dekningsutfall", ble hele dekningskartet i mitt nabolag omgjort, og gjett hva.. det viser seg at det ikke er 4g+ dekning aaaaaaakkurat rundt huset mitt. Løgn og lureri fra ende til annen!

Svar fra ice
10.08.2021 09:30

Hei, Reitan Dette ønsker jeg å se nærmere på. Send gjerne en e-post med nummer, navn, og adresse til [email protected], så skal vi sjekke hvordan forholdene i området ditt og om det er noe vi kan gjøre for deg. Jeg ønsker deg en fin dag. Mvh. Jonas ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Utrolig dårlig dekning

Omtale av  Anders E

Andre gang jeg var gitt Ice muligheten, men aldri mer. Jeg vet ikke hvorfor, men de har en utrolig dårlig dekning og jeg bor ett sted med god dekning i utgangspunktet ( Bergen). Samme erfaringen har og andre jeg har snakket med. Alle andre operatører av de jeg har prøvd kan gi en tilfredsstillende opplevelse. Dårlig nett og fullstendig håpløst og skulle ringe noen. Absolutt alle bemerker hvor dårlig de hører meg osv. Så aldri mer Ice på meg, håper andre lykkes bedre, men jeg personlig kan ikke anbefale disse.

Svar fra ice
09.08.2021 07:50

Hei, Anders Så synd å høre at dekningen ikke har stått til forventningene dine. Vi skal ha generelt god dekning i Bergen, og i og med at alle andre operatører fungerer også, så høres dette rart ut. Vi leier nett av Telia i de områdene ICE selv ikke har dekning, og så lenge du normalt har god dekning med Telia eller de andre operatørene som leier nett av de, skal du kunne oppnå den samme dekningen med ICE. Det er derfor fint om du sender oss en henvendelse med adressen du befinner deg på, samt telefonnummeret ditt til [email protected], slik at vi får sjekket dette ordentlig og finne en løsning for deg! 😊 Ha en flott helg! Mvh. Kristine ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR