Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 877 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 877 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 877 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 391
515
323
399
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Uriktig markedsføring

Omtale av  Haymer

Bestilte telefon ut fra oppgitt lagerbeholdning (8stk. Ved bestilling) og utlovet rask levering, 1-3 dager. Etter åtte dager mottok jeg melding at de plutselig var utsolgt og ikke vet når de kan levere. Jeg tilbød da å ta modellen over, som da plutselig var på lager, men ikke når jeg bestilte og derfor tok modellen under. Lunkent svar fra deres «kundeservice», som da påstår at de hadde vært utsolgt i to dager men ikke hadde justert oppgitt lagerbeholdning. I dag, noen uker etter, har jeg fortsatt ikke mottatt bestilte telefon. Men fikk tilsendt en vurdering på hvor fornøyd jeg er med mobilen jeg kjøpte.... som da fortsatt ikle er mottatt.... styr unna, har du samme opplevelse med Icenet, anbefaler jeg å ta kontakt med Forbrukertilsynet.

Svar fra ice
06.04.2021 12:08

Hei, Haymer Uff da, dette var en kjedelig situasjon! Fint om du sender oss en e-post med fullt navn og telefonnummer til [email protected], så skal vi se om vi kan finne ut om telefonen er sendt. Mvh. Kristine ice.no

Ingen uforutsette utgifter, ingen overraskelser

Omtale av  Torstein

Helt greit selskap. Har ikke hatt noen store problemer med dem og stort sett fornøyd. Ingen merkelige uforutsette utgifter, prisen er det samme fra måned til måned. Men skulle gjerne sett at de kunne fakturert den 20. i måneden når jeg faktisk får lønning. Ser det finnes noen billigere abonnementer der ute men leser også at folk sliter med ekstra utgifter og bindingstid, eller at de blir fakturert mer når du bruker over datamengden. Dette slipper man med Ice. BankID er også inkludert. Kanskje noe dårlig dekning /avbrudd når den bytter fra Ice til Telia nett? Men ikke noe stort problem.

Svar fra ice
06.04.2021 12:08

Hei, Torstein Det er hyggelig å høre! Per i dag. har vi rullerende forfallsdato, men den vil være rundt den 20. hver mnd. Bare noen dager fra eller til :) Dersom du har aktivert Dataroaming på telefonen din, så skal overføringen mellom ice og Telia nettet går problemfritt. Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no

Perfekt

Omtale av  Jkaufmann

Aldri hatt problemer med Ice abo, både dekning, faktura sms,MMS funker perfekt.

Svar fra ice
04.04.2021 15:32

Hei, Jkaufmann Så hyggelig å høre at du er fornøyd med oss og tjenestene vi leverer, det setter vi stor pris på. =D Mvh. Malin ice.no

Ganske bra

Omtale av  Liss

Har hatt ice i mange år, og vært fornøyd så langt. Nå når jeg trenger ekstra sim kort, fikk jeg først beskjed om at de ikke hadde tilbud om tvilling kort. Bestilte derfor mobilt bredbånd fra Telenor. Etter dette får jeg beskjed at ice likevel har tvillingkort. Likevel er det et stort minus, at en kun kan få 1 kort pr abonnement, da en ofte kan trenge flere (jeg må ha 2 ekstra). Hos f.eks Telenor kan en få flere kort! Ønsket så å få tvilling kort hos ice for å ha alt samlet, og sjekket opp data frihet, men det er et STORT minus at denne tjenesten ikke følger tvilling til kortet, og da er en like langt. Ser ut til at Ice ikke kan levere det vi ser etter, og da vi ønsker å ha alt samlet, vurderer vi å bytte til noen som kan tilby det vi ser etter.

Svar fra ice
28.03.2021 16:37

Hei, Liss Det er godt å høre at du har vært fornøyd med oss frem til nå, og vil jo gjerne at du fortsatt være det. Send oss en e-post med fullt navn og telefonnummer til [email protected], så skal vi se om vi kan finne en god løsning for deg. Mvh. Anne ice.no

Elendig kundesupport som lyver

Omtale av  Frode

Styr unna de som kan, ikke finn på å skaffe et abonnement hos Ice.no. Ringte Ice.no kundesupport fredag 12.mars for å forsikre meg om at de sendte til folkeregistrert adresse. De bekreftet at de gjorde det, og jeg bestilte mandag 15.mars. Pakken blir selvfølgelig sendt til feil adresse 1700km unna. 17.mars klokken 09:16 ringte jeg kundesupport og spurte om de kunne sende pakken til riktig adresse. Mannen i telefonen sa at han skulle fikse det med en gang, og jeg la på. Klokken 17 samme dag, 7 timer og 44 minutter senere, hadde fortsatt ikke pakken blitt videresendt, så da ringte jeg Posten for å få de til å sende pakken videre. Jeg spurte dem om de hadde fått noe beskjed fra Ice.no, men damen i telefonen kunne bekrefte at det aldri hadde kommet noen slik beskjed. Det endte opp med at damen fikset det på 3 minutter, og pakken fikk ny status, i tillegg til at jeg måtte 100kr for videresending for en pakke som Ice.no sendte feil. Ice.no tar 100kr for frakt, og jeg måtte betale 100kr for å rette opp i det, totalt 200kr. Pakken er selvfølgelig forsinket, og jeg har gått glipp av viktig arbeid. Oppsummert: 2 ganger har kundesupport hos Ice.no misinformert og løyet til meg. Ice.no har påført meg ekstra kostnader i form av tapt arbeid og ekstra gebyr fra Posten. Pakken har blitt forsinket. Alt dette før jeg faktisk har startet et abonnement hos dem. Styr unna de som kan, ikke finn på å skaffe et abonnement hos Ice.no.

Svar fra ice
28.03.2021 16:35

Hei, Frode Dette var ikke grei lesning. Her vil jeg gjerne at du sender oss en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummer, så skal vi se nærmere på dette. Mvh. Anne ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Vanskelig å si opp kontrakten

Omtale av  Sibylle S

Gå opp hvis du vil avbryte. Selv om din data allerede er i begin av oppsigelse, vil ice utsette oppsigelsen hvis ikke alt er i teksten din igjen, og du må betale en måned til. Spørsmålene om angivelig manglende data blir stilt med en forsinkelse på mange dager. Hvis du klager på det, er det ingen reaksjon.

Svar fra ice
28.03.2021 16:35

Hei, Sibylle Det er leit å høre at du hadde en slik opplevelse. Send gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummer, så kan vi se nærmere på saken. Mvh. Anne ice.no

Fungerer ikke i utland

Omtale av  Tahir

Betalte utenlandspakke, kan ikke brukes da har ikke nett. Har prøvd alle mulig måter. Fulgte veiledningen til ice, men likevel ingen løsning!

Svar fra ice
19.03.2021 14:33

Hei, Tahir! Veldig leit å høre at du ikke får det til å fungere. Når du skriver at du ikke har nett, kan det virke som du ikke får dekning i det hele tatt. Forsøk gjerne en restart at telefonen, da dette ofte løser problemet :) Dersom dette ikke bedrer problemet, kan du sende oss en epost med fult navn og mobilnummer til [email protected] slik at vi kan finne ut av dette for deg. Ha en flott dag! :) Mvh. Kristine ice.no

Kjempe fornøyd

Omtale av  Sam

I forhold til min erfaring jeg har vært veldig fornøyd, selv om når telefonsalg-folk kom med tilbud jeg måte bare si ¨Nei, takk¨. Selv betaler 300kr for 15Gb.

Svar fra ice
17.03.2021 09:59

Hei, Sam Så godt å høre at du har vært fornøyd, håper du fortsetter med det! :D Ha en fin dag. Mvh. Tina ice.no

Lav pris og god dekning de fleste steder

Omtale av  Magnus

Har hatt mobilabonoment fra Ice i over et halvt år og er veldig fornøyd. Ice har bygget ut sitt eget nett de fleste steder, og stedene hvor de ikke har bygget ut eget nett har man tilgjengelig Telia sitt nett så egentlig tisvarer kombinasjonen av disse to nesten like god dekning som med Telenor, men fortsatt tror jeg Telenor generelt har bittelitt bedre dekning. Prisen jeg har i dag er den samme som jeg hadde hos Telenor, men har 15GB data istenfor 4GB til den samme prisen. I tillegg så har Ice en fin funksjon som gjør at men kan legge til 1000GB for kun 99kr ekstra de månedene man trenger det. Denne dataen kan riktignok kun brukes der ice har bygget ut sitt eget nett, men med en hytte som har dekning fra ice sitt eget nett kan man i praksis aldri klare å gå tom for data uansett hvor mye film man streamer med full kvalitet.

Svar fra ice
17.03.2021 09:59

Hei, Magnus Slike ord varmer langt inn i hjerterota! Hyggelig å høre at du er fornøyd fra A til Å. Ingenting gleder meg mer :) Vi er stolte av å kunne gi deg dekningen og hastigheten du trenger til lav pris, og det fantastiske er at vi fortsetter utbyggingen av vårt eget nett :D Ha en fin dag! Mvh. Tina ice.no

Dårlig kundeservice og nett

Omtale av  Anine

Veldig dårlig kundeservice. Ringer inn å forteller at det er noe galt med nettet. Fikk flere dager uten nett. Når jeg sendte meld å sa ifra at dem ikke kan ta betalt når de ikke gir meg tilgang til nettet så ble det fikset å virket i 2 døgn så var det samme igjen. Å tillegg får jeg beskjed om å fikse dette selv. Jeg betaler for et Internett å da forventer jeg at de skal sørge for at det fungerer. Jeg fortalte at jeg ikke har pc så jeg fikk ikke fikset det. Da fikk jeg beskjed om å ringe Telia å be dem hjelpe meg. Hallo i luken. Hva har Telia med mobilt bredbånd hos Ice?! Ingenting. Veldig gla for at jeg har sagt opp internettet å jeg kommer til å fraråde alle jeg kjenner å møter på å ikke bestille Internett fra Ice. Elendig kundeservice og Internett. Kommer aldri til å bestille Internett fra Ice noen gang. Å det mener jeg. Så styr unna Ice folkens. Finn noe bedre Internett som også har bedre kundeservice.

Svar fra ice
17.03.2021 09:59

Hei, Anine Det er veldig beklagelig å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss! Vi ønsker å kunne yte den beste kundeservicen som overhodet mulig, og setter stor pris på tilbakemeldingen din. Dette vil vi ta med oss videre. Er du slik at du allerede har byttet operatør, eller vurderer du dette? Jeg ønsker gjerne å se hva vi kan gjøre for deg her dersom du ikke allerede har sagt opp, så jeg ber deg derfor sende oss en e-post til [email protected] Husk å legge ved navn og mobilnummer. Ha en fin dag. Mvh. Tina ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Fastpris 27 dager etter oppsigelse

Omtale av  Marius

Skiftet abonnement fra ice 30 gb til en annen operatør i slutten av februar. Overføring skjedde 03.03.21, kl. 11.00. Siden mars ble påbegynt har Ice spesifisert en regning fra 01.03 - 31.03-21. Altså 450 kr for mindre enn 2,5 dager med 30 gb i Norge. Dager jeg tilbragte med fri wifi hjemme hos mine foreldre, dermed minimal bruk av mobildata. Den videre bruken av abonnementet er umulig å få da nummeret er overført ny operatør. Jeg tok kontakt med kundeservice torsdag kveld den 11.03, hvor en hyggelig rådgiver henviste til brukeravtalen hvor kunde visstnok skal betale for hver påbegynte hele måned. Jeg leste da gjennom brukeravtalen, men kunne ikke finne noe som forsvarer denne henvisningen. Nå må jeg betale 450 kr for tilnærmet ubrukte 30 gb, mens nummeret ble overført til annen operatør 03.03-21, kl 11.00. Dere har mulighet til å endre fakturaens beløp da jeg har avtalegiro. Det er bare til å trekke faktura og utstede en ny jeg må godkjenne i min nettbank. Enkel løsning på mitt problem som betyr dobbel faktura for mobil i mars måned. Jeg har tidligere kun hatt gode erfaringer med både dekning, pris og kundeservice. Jeg har derfor vært kunde hos dere i en årrekke. Jeg har delt min erfaring med familie og venner. Dette er derimot så ræva at det er umulig for meg å ikke fortelle dette. Å ta seg betalt for et telefonabonnement 27 dager etter nummeret er overført til en annen operatør er direkte uetisk. Henviser en til brukeravtalen bør en også spesifisere henvisningen. Jeg har skissert en løsning over og vil skrive ny omtale uavhengig av enden på denne visen. Dagen etter faktura er trukket.

Svar fra ice
17.03.2021 09:44

Hei, Marius Jeg setter pris på å høre at du har gode erfaringer med oss fra tidligere av. Derimot var det synd å høre at du føler det motsatt etter å ha forlatt oss. I utgangspunktet ville jeg anbefalt å melde flytting til ny operatør den siste dagen i måneden for å unngå dobbelfakturering for samme periode til to ulike operatører. Jeg vil gjerne at du sender meg en e-post til [email protected] med hele navnet ditt og mobilnummeret dette gjelder for så skal i få sett nærmere på saken. Ha en fin dag. Mvh. Tina ice.no

Helt greit

Omtale av  Judith J

Bra og ryddig abonnement og helt grei dekning og ganske bra på pris .. o.s.v.

Svar fra ice
17.03.2021 09:44

Hei, Judith Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med abonnementet, både når det gjelder dekning og pris :) Ha en fin dag! Mvh. Tina ice.no

Jeg har aldri vært borte i et så vanskelig kundeforhold noen sinne

Omtale av  Lene H. E

Å vere kunde hos ice har vært utrolig frustrerende og vanskelig. De er så lite hjelpsomme, hyggelige og informative. Selv etter avsluttet abonnement klarer de å gjøre det vanskelig for meg som kunde. Jeg vil på det sterkeste anbefale å velge et annet selskap.

Svar fra ice
08.03.2021 09:41

Hei, Lene Dette var leit å høre. Send gjerne en e-post med navn og telefonnummer, så kan vi se nærmere på saken. :) Mvh Anne ice.no

1000GB ice+ erfaring..

Omtale av  Priscila

Jeg har 1000GB ice+ data og med engang jeg bruker opp min datapakke på 10GB så blir nettet drit dårlig.. Jeg betaler tross alt 100kr i mnd for dette itillegg til ordinære prisen for abonnementet. Syns det er rart å reklamere for at hvis man kjøper en viss data pakke og betaler 100kr ekstra så kan man man bruke 1000GB i løpet av en mnd. Nei, man kan ikke det. Nettet er dårlig så og si heletiden. Og får stadigvekk meldinger om å kjøpe mer data og bare 3GB koster 179kr!!! Det er helt absurd!! Jeg er student å kan ikke drive å betale for mer gb fordi Ice ikke klarer å leve opp til forventningene. Nettet er superbra når jeg holder meg innenfor 10GB, men med engang jeg bikker over da funker det svært dårlig. Tror ikke dette er noe feil, tror det rett og slett er svindel.

Svar fra ice
05.03.2021 17:47

Hei, Priscila Dette var leit å høre at ikke dekningen var slik som forventet :( Jeg vil gjerne ta en nærmere titt på dette hvis du kunne ha sendt meg en e-post til [email protected] med navn og mobilnummer det gjelder for. Ha en fin dag!

Ice +

Omtale av  Abdo

Dårlig dekning fra ice + i Ålesund,opplevde det i flere måneder og ej ringte o dem sier vi kan ikke gjør noe !

Svar fra ice
22.02.2021 15:40

Hei, Abdo Uff, dette er ikke noe bra og det må vi selvsagt få ordnet for deg! Send oss en tilbakemelding med fullt navn, telefonnummer og gjerne adressen du opplever problemet på, til [email protected]. Så skal vi finne ut av dette for deg. Mvh. Kristine ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Helt elendig dekning

Omtale av  Kenneth

Flott abb til barn. Men hva hjelper når det aldri er dekning. På kartet viser det full score, men må bytte pga tragisk dekning. Andre simkort fungerer perfekt. Har 2 andre i familen som også har ice. Vell, vi byttet nå. Snakkes.

Svar fra ice
18.02.2021 09:03

Hei, Kenneth Dette var leit å høre at ikke dekningen var slik som forventet:/ Du sier at dekningskartet viste full score, altså meget god dekning, men at du opplevde det helt motsatte? Jeg vil gjerne ta en nærmere titt på dette hvis du kunne ha sendt meg en e-post til [email protected] med navn og mobilnummer det gjelder for. Ha en fin dag! Mvh. Tina ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR