Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 872 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 872 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 872 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 390
514
323
396
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 3 872 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig

Omtale av  Sofia

Dårlig kundeservice, dyre abonnement og de sperrer deg i stedet for å gi deg betalingspåminnelse.

Svar fra ice
22.05.2017 13:12

Hei, Sofia! Trist å høre at du syns vi er dårlige på kundeservice og abonnement. Dersom du mener at du ikke har mottatt betalingspåminnelse, ber jeg deg om å sende oss en e-post til "[email protected]" så snart som mulig. Da kan jeg dobbelsjekke hva som eventuelt har gått galt. Send følgende info til meg via e-post: - Fullt navn - Telefonnummer - Fakturanummer - Når du var i kontakt med kundeservice - Beskriv saken Jeg håper at du tar kontakt, slik at vi kan undersøke nærmere hva som har skjedd i denne saken. Mvh Gisle ice.net

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

MMS+flymodus+pinkode

Omtale av  Ingrid M

Jeg har hatt Ice.net ca. 2 år og har til dags dato ikke fått sendt MMS. Har hatt andre operatører tidligere med samme mobil, og alt var ok (inkludert å sende MMS). Flymodus kommer veldig ofte, må da slå av og på mobilen og skrive pinkoden. Andre ganger er det "tast inn pinkode".

Svar fra ice
26.06.2017 12:46

Hei, Ingrid M Dette skal vi selvfølgelig få rettet opp i. Aller først vil jeg at du sender en tekstmelding med kodeord “ALL” til 8530. Dette laster ned automatiske innstillinger til din telefon. Om dette ikke fungerer, må du legge inn innstillingene manuelt. Manuelle innstillinger finner du her: https://www.ice.no/private/simbytte/ Uavhengig av om du legger inn innstillingene automatisk eller manuelt, bør du ta en omstart av telefonen og deretter sende en MMS til deg selv, for å dobbeltsjekke at alt fungerer som det skal. Om det fortsatt ikke fungerer så ta gjerne kontakt med oss på Facebook eller på telefon 08200 slikt at vi får feilmeldt det videre til teknisk avdeling. Mvh Carl-Fredrik ice.net

Perfekt for de som bruker ikke mobil så mye

Omtale av  Clment Z

Jeg bruker ikke min mobil så mye så dette passer meg. -Billig (for 500MB og 1GB). Fikk kona til å bytte fra Talkmore for spare 100kr/mnd med 1GB. -Grei dekning (har ikke opplevd problemer hvor jeg bor) Selv om i Frankrike. -Ganske rask svar på telefon, men på Facebook er det alt fra noen minutter til flere timer. -Null problem med Bank ID -Fin app som fungerer bra, du holder oversikt over databruk, ekstrakostnad, osv. Veldig lurt når du bruker mobil i utlandet. Jeg synes at Ice.net er ikke verdt det hvis du trenger 2GB eller mer fordi da betyr det at du bruker din mobil en del og kommer til å trenger enda bedre dekning og prisen er ikke vært det som 500MB og 1GB Dårlig: -Fikk SIM kort først som virket ikke i utlandet, isolert problem som kan skje. -Med iPhone må du endre innstillinger selv, det er kjedelig.

Svar fra ice
26.06.2017 12:46

Hei, Clment Z Tusen takk for en hyggelig omtale. Det varmer å lese at du er fornøyd med våre tjenester. Vi jobber stadig med å bli bedre og vi tar med dine tilbakemeldinger videre. Dersom du skulle trenge hjelp i fremtiden er det som alltid bare til å ta kontakt på Facebook eller på telefon 08200. Ønsker deg en fin dag videre! Mvh Carl-Fredrik ice.net

Forferdelig!

Omtale av  Misfornøyd

Var i Frankrike nå, med nytt ice net abnm 3 GB. Fri EU. Alt virker greit i Norge, fin oversiktlig APP, men på ferien fikk jeg INGEN DEKNING i 5 dager!! Jeg fikk kun brukt mobilen med WIFI når det var tilgjengelig. Jeg har hatt OneCall tidligere, har fungert ypperlig i utlandet med samme mobil. Prøvde å sette operatør manuelt, uten hell. Har nå bestillt Komplett Mobil abnm. Får se om jeg får dekning i utlandet med dette.. Ice tipset meg om noe jeg kunne endre på i instillinger under, SIM-Kort programmer, Roaming, Manuelt... Osv, uten at det hjalp et fnugg! ICE NET, dette er for dårlig!

Svar fra ice
22.05.2017 12:17

Hei, Misfornøyd! Veldig dumt å høre at du ikke hadde dekning da du var i Frankrike. Forrige helg hadde vår roamingpartner en feil i Frankrike som ga en veldig dårlig tjeneste. Dersom du var i Frankrike forrige helg, var det høyst sannsynlig dette som rammet deg. Det beklager vi selvsagt på det sterkeste. Ellers er det verdt å nevne at vi for øyeblikket ikke en bilateral avtale med Frankrike, men vi håper å ha det på plass før fellesferien. En bilateral avtale gjør slik at du automatisk vil få innstillinger for MMS og data. De stedene vi ikke har slike avtaler, må man sette opp innstillingene manuelt, f.eks. ved å følge instruksene her: https://ice.no/mms Det ser ut som at du har byttet selskap, men send meg likevel en e-post til "[email protected]" med en oppsummering av saken din, så skal jeg se nærmere på hva som skjedde. Slik kan vi bli bedre, og vi kan forsøke å gjøre deg fornøyd slik at du kommer tilbake til oss en annen gang. Mvh Gisle ice.net

Uberegnelig

Omtale av  Skuffet

Mitt nummer blir brukt for å sende mms pga teknisk feil. Meget urovekkende, meget dårlig oppfølging av kundeservice. Innstillingene til mms blir stadig borte og må konfigureres på nytt. Mange har sendt både sms og mms til meg uten at jeg har fått dem. Dårlig dekning. Bytter selskap. Nok er nok.

Svar fra ice
18.05.2017 09:52

Hei, Skuffet! Jeg ønsker gjerne å se nærmere på saken din. Det er veldig dumt dersom du føler at kundeservicen du mottok av oss, ikke var til nytte for å løse problemene du nevner. Ønsker spesielt å se nærmere på den tekniske feilen du nevner og hvordan nummeret ditt ble brukt for utsendelse av MMS. Dersom du sender en e-post til "[email protected]" slik at vi kan se hva vi kunne gjort annerledes i saken din. Ber deg oppgi følgende informasjon: - Telefonnummer - Mobiltype - Fullt navn - Når du var i kontakt med kundeservice - Beskrivelse av problemene du har opplevd Håper virkelig at du tar kontakt, slik at vi kan lære av denne saken. Ser at du har byttet selskap, men vit at du alltid er velkommen tilbake til oss på et senere tidspunkt. Mvh Gisle ice.net

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Bytt til ICE

Omtale av  Gitte

Fikk mail fra ICE som tilbyr fast pris med fri tale, sms, mms og man velger hvor mye data man vil ha. Fri tale gælder i EU og EØS. Her troede jeg at når der står fri tale i EØS hvilket Norge hører under så kunne man ringe frit til Danmark fra Norge til den faste pris. Dette kan jeg ved One Call. Men pas på. Den fri tale gjelder ikke fra Norge til Danmark eller andre lande i EU eller EØS. Jeg synes ikke dette fremgår tydelig i teksten hos ICE, men man ser dette når den første faktura kommer. Så for meg betyder det en ekstra udgift på ca. kr. 150 at være kunde i 14 dage hos ICE kontra One Call. Så jeg skifter så fort som mulig.

Svar fra ice
16.05.2017 09:57

Takk for omtalen, Gitte! Synd at du ikke er fornøyd med oss. Vi noterer oss ønsket om at vi kan bli enda tydeligere på at man ikke kan ringe gratis fra Norge til f.eks. Danmark. Årsaken til at man ikke kan ringe gratis fra Norge til EU/EØS, er at direktivet som trer i kraft 15. juni faktisk ikke regulerer Norge - selv om vi er medlem av EØS. Selvsagt er det frusterende når fakturaen blir høyere enn forventet, men det finnes heldigvis måter å unngå at du blir overrasket. Du kan for eksempel bestille "EU-pakke200", som inkluderer 200 ringeminutter og 200 SMS for 86,- per mnd ved bruk (12,50/mnd uten bruk). Dersom du vil bestille dette, send enten en e-post til "[email protected]" eller kontakt oss på telefon 08200 (kundene våre ringer oss selvsagt helt gratis). Du kan også kontakte oss via Facebook. Håper dette var forklarende. Mvh Gisle ice.net

Billig, men dårlig

Omtale av  Daniel S

Hver gang jeg tar på mobilen må jeg inn å søke etter mobilnettverk for at jeg skal kunne ringe. Og mobildataen virker ikkje? Ringte inn og sa at det ikkje virket, de sa at alt så bra ut, og at de kom til å sende meg ett nytt sim kort. Dette hjalp ingen ting, og jeg er ganske missfornøyd med dette.

Svar fra ice
16.05.2017 09:56

Hei, Daniel S! Her er det åpenbart noe som ikke funker som det skal. Veldig dumt at du ikke føler at du fikk hjelpen du trengte da du kontaktet oss. Jeg vil veldig gjerne følge opp denne saken, slik at vi får deg på nett igjen. For å gjøre det, ber jeg deg om å sende en e-post til "[email protected]" med referanse til dette innlegget. Ta med følgende informasjon i e-posten: - Telefonnummer - Fullt navn - Når du var i kontakt med kundeservice - Hvor og når du opplever dekningsproblemene - Annen relevant informasjon Håper å høre fra deg, slik at vi kan rette på det dårlige inntrykket du har fått av oss. Vi vil gjøre vårt ytterste for å gjøre deg fornøyd igjen. Mvh Gisle ice.net

ice har 3 872 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR