Meny

ice omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 26 innen
mobilselskap
45%
anbefaler
ice

"Trap user to activate mobil data then charge a huge amount"

Omtale om ice skrevet av Quoc T. T for 26.09.2022 16:58

ice har totalt 3004 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Quoc T. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Trap user to activate mobil data then charge a huge amount"
1 syns denne omtalen er nyttig

I was on a trip to Copenhagen this weekend. I first disabled data roaming as I was afraid of high charge. When I was on my way, I got a message from Ice suggesting me to turn on the data roaming as it is included. Message is as below "Hei! Du er nå i vår EU-sone og kan bruke mobildata, sende SMS/MMS og ringe internt i EU/EØS uten ekstra kostnad. Sjekk at dataroaming under innstillinger på telefonen er aktivert" I then activated it, but later on (without no more messages from Ice), I got a warning that I already used 80% of my 500 limit, so I knew something was wrong and turn it off immediately. I checked my account today and was charged 417 kr for 41 MB. Contacted customer service to complaint that they trap user and that I would never activate data roaming without receiving their message, but they said it is my responsibility to use my phone properly. I will definitely change to another operator.

Svar fra ice
29.09.2022 09:07
Hi, Quoc This is unfortunate to hear. It sounds like your were connected to the satellite network. This may happen if your were traveling by plane or boat. Use of data when connected to the satellite network is not included and have its own prices. You can se this at ice.no. We would be happy to help you with any questions about your invoice so please contact us at [email protected] Best regards, Martine Ice.no
Bytt.no
"Trap user to activate mobil data then charge a huge amount" skrev Quoc T. T om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Quoc T. T og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Tåpelige regler for åpning og stenging av mobilt bredbånd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt mobilt bredbånd fra ICE i en årrekke. Kjøpt og betalt utstyret selv (ikke leieavtale). De siste to årene har jeg hatt mindre bruk for dette (brukt på hytta), og oppdager så at om du ikke selv følger med så reåpnes abbonentet automatisk etter 9 mnd - og det tar ca 3 mnd å stenge det igjen. Har medført at jeg to år på rad har måttet ut med 1000-vis av kroner for en tjeneste jeg ikke har benyttet.

Svar fra ice
22.09.2022 15:03
Hei, Lennart Så leit å høre at du ikke er fornøyd med ice. Ved frys av abonnement må man melde i fra måneden i forkant. Skal for eksempel abonnementet fryses fra 31. oktober, må man melde i fra i september. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] så kan vi selvfølgelig se nærmere på det. Mvh Julie ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"betaler for noe som ikke fungerer"
2 syns denne omtalen er nyttig

fungerer ikke i heisen, garasjen, kjeller og hytta svært missfornøyd med opplevelsen hos ice

Svar fra ice
21.09.2022 07:58
Hei, Artur. Så leit å høre at du ikke er fornøyd med oss og at du valgte å bytte mobiloperatør. Dekningen kan variere på steder som du beskriver. Beklager at du hadde en slik opplevelse. Vi jobber med å bygge ut dekningen i hele Norge og du er selvfølgelig hjertelig velkommen tilbake ved en senere gang. Mvh Julie ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Frekke kundebehandlere"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært i kontakt med ice flere ganger den siste tiden, da jeg ikke har fått mobildata dekning, midt i Oslo. De ansatte svarer meg frekt og spydig, og mener at dette er noe jeg må forvente som kunde. Ehh nei! Så ønsker jeg å si opp abonnementet, hvor en kundebehandler ender opp med å diskutere med meg hvorfor jeg har feil, og at han skal ha på det rene at han har rett?!? Frekkere kundeservice har jeg aldri opplevd maken til. Endelig fått byttet, og det blir onecall på meg fremover.

Svar fra ice
19.09.2022 12:07
Hei, Laila Dette var leit å høre. Som kunde hos oss skal man føle seg ivaretatt i alle ledd, og jeg beklager hvis det ikke har skjedd for deg. Jeg håper du finner deg til rette hos OneCall, men du skal vite at du er hjertelig velkommen tilbake til oss hvis forholdene skulle endre seg. Mvh Anne ice.no
Reidar D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd kunde."
3 syns denne omtalen er nyttig

Ice klarer ikke å levere mobilt bredbånd til bobilen min. Dårlig, eller ingen hjelp å få fra kundeservice.

Svar fra ice
14.09.2022 11:22
Hei Reidar Dette hørtes ikke helt bra ut. Kan du sende oss en e-post til [email protected] med navn, telefonnummer/kundenummer og en oppsummering av hva som har skjedd slik at vi kan undersøke dette nærmere? Håper å høre fra deg. Ønsker deg uansett en fin dag.
ice har totalt 3004 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR