Meny

ice omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 37 innen
mobilselskap
47%
anbefaler
ice

"Elendig hastighet og ansvarsfraskrivelse."

Omtale om ice skrevet av Tone K for 27.08.2020 16.10

ice har totalt 2629 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig hastighet og ansvarsfraskrivelse."
5 syns denne omtalen er nyttig

Har kontaktet Ice ved flere anledninger for å klage på hastighet og stabilitet. Kundebehandlere i førstelinje har kun de samme standardsvarene å komme med, og er til ingen hjelp. Enden på visa er at Ice ikke garanterer for dekningsgraden, og "kan "ikke" gjøre noe med problemet som er hastighet og stabilitet. Ice KAN gjøre noe med dette, som å bygge nye basestasjon. Dette ønsker de selvfølgelig ikke i området her jeg bor fordi det ikke er lønnsomt. Jeg fikk i dag anbefalt å forsøke en forsterker/antenne som ICE kunne fortelle hjalp i 50% av tilfellene, og det var jeg som måtte betale for denne selv, rundt 1400,- kroner. ICeE er sikkert ikke eneste aktør som har disse utfordringene, men fy f så dritt lei man blir når man aldri kommer noen vei med problemene man har fordi ICE får siste ord ved at de ikke garanterer for dekningsgrad og hastighet.

Svar fra ice
01.09.2020 08.19
Hei, Tone K

Jeg forstår at dette er frustrerende.

Dersom du tenker på dekningskartet vårt, stemmer det at dette er et teoretisk dekningskart.

Vi jobber kontinuerlig med utbygging av nettet vårt.
Hastighet avhenger av dekningsforhold, frekvenstype, signalstyrke, avstand til sender, tid på døgnet og hvor mange som er koblet opp til samme basestasjon.

Send gjerne en ny henvendelse på e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. Så skal vi se nærmere på dette for deg. :-)

Mvh. Tina
ice.no
Bytt.no
"Elendig hastighet og ansvarsfraskrivelse." skrev Tone K om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Tone K og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kristin K
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har klaget på det icenettet før, Icenettet er så tregt at en kommer ikke inn på nettet en gang, ha vurdert og si opp icenet og ordne et annet mobiltnett., kommer til og se meg om etter et annet nett.

Svar fra ice
01.09.2020 08.19
Hei, Kristin K

Så leit å høre at du opplever problemer med lav hastighet.

Send gjerne henvendelsen på e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. Så skal vi se nærmere på dette for deg. :-)

Mvh. Tina
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"5 år og fremdeles best"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Ice på 4 mobiler i over 5 år på Røros og kjører en del rundomkring i Fjellregion og Trondheim og aldri opplevd problemer med signal. Veldig enkelt å få tak i kundebehandler og får greie svar de få gangene jeg lurte på noe. Har også mobilbredbånd gjennom Ice, og den funker 95% av tida perfect, kan vare litt tregt noen ganger spesielt om kvelden. Alt for dyrt 800 kr.mnd for den største pakke og ift. opplevd kvalitet. Finner desverre ingen bedre mens jeg venter på fiber.

Svar fra ice
01.09.2020 08.18
Hei, Tintor

Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding. :)

Vi ble i 2019 og 2020 kåret til Norges beste kundeservice, og jobber hver dag med å yte den beste servicen for våre kunder. Vi setter våre kunder i sentrum. :)

Jeg ønsker deg og dine en riktig god dag.

Mvh. Tina
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Dårlig dekning."

Holder ikkje det dei lover. Reklamerer med god dekning over alle plasser, eg opplever det motsatte.

Svar fra ice
25.08.2020 16.25
Hei, Åge

Så leit å høre at du opplever problemer med dekning.

Ni av ti i Norge har nå tilgang til ice sitt eget mobilnett som dekker 91% av Norges befolking, når det kommer til mobiltelefoni. Der hvor vi enda ikke har bygget ut ice+ dekning, leier vi nett hos Telia.

Send gjerne henvendelsen på e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. Så skal vi se nærmere på dette for deg. :-)

Mvh. Tina
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nett mobil"
3 syns denne omtalen er nyttig

Midt i Trondheim by, vil sjekke konto, kjøpe Atb mobillett og det går ikke. Ny mobil, prøver å laste ned, gang på gang, men ingenting skjer. Da må jeg gå hjem ,men ikke med buss. Nå blir det nok. Uansett hvor jeg befinner i byen, så det tar evighet å laste ned Vipps, DnB eller Hm. Blir så lei av det hele.

Svar fra ice
25.08.2020 16.23
Hei, Sonja

Slik jeg forstår det, så har du problemer med mobildata. Har du sjekket at alle innstillingene på telefonen din ligger korrekt inne? Du kan se hvordan innstillingene på telefonen din skal være her: https://www.ice.no/kundeservice/mobiltelefoni/mobildata/data--og-mms-innstillinger/

Send gjerne henvendelsen på e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet, dersom alt ser normalt ut på telefonen din. Så skal vi se nærmere på dette for deg. :-)

Mvh. Tina
ice.no
ice har totalt 2629 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR