Meny

ice omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 37 innen
mobilselskap
48%
anbefaler
ice

"Skuffende dekning"

Omtale om ice skrevet av Sebastian for 22.07.2020 23.51

ice har totalt 2621 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Sebastian
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende dekning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har abonnementet «iceUng 10 GB ice+» Her skal jeg få 2 GB på Telia-nettet og 8 på Ice sitt eget nett. Før jeg kjøpte abonnementet så jeg på dekningskartet, og det virket helt greit. Min erfaring etter å ha hatt abonnementet i et par måneder er at dekningen til ice etter min mening ikke er bra nok. De 2 gigabytene som kunne brukes hos Telia ble brukt opp i løpet av veldig kort tid. Mobilen velger nettet med best dekning, altså ikke ice. Jeg må da gå inn manuelt og tvinge mobilen inn på ice sitt nett. Denne koblingen klarer mobilen vanligvis ikke å opprettholde lengre enn 2 minutter. Jeg betaler da i realiteten for 2 GB, ikke 10. I tillegg til den dårlige dekningen har ice sitt nett en makshastighet på 10 mbit/s, noe som gjør at streaming henger seg opp, og at det tar utrolig lang tid å laste ned apper.

Svar fra ice
10.08.2020 14.35
Hei, Sebastian :-)

Så leit å høre, at du ikke er fornøyd med oss. :-(

På iceUng 10GB, så har vi ingen hastighetsgrense, men kanskje du har lagt på Data Frihet, med 1000GB i måneden, på abonnementet? Der har vi nemlig låst hastigheten til 10 Mbit/s, mens koblet til nettverket vi selv leverer. 10 Mbit/s, skal holde lenge til personlig bruk, blant annet streaming av film i HD, uten avbrudd. Bruker man telefonen som personlig hotspot, og flere er koblet til, eller man utfører flere datakrevende oppgaver samtidig, så kan det dessverre oppleves avbrudd. :-(

SIM-kortene våre er programmert til å prioritere ice+ nettverket, fremfor Telia sitt, men hvis dekningen er betydelig sterkere på Telia sitt nett, så kan telefonen hoppe fra ice+ nettverket til Telia sitt nett. Det finnes per nå ingen måte, å låse telefonen til det ene, eller andre nettet. :-(

Å betale for en tjeneste man ikke får utnyttet til det fulle, er dyrt uansett hvor mye eller lite det måtte koste, men kanskje iceUng 10GB ikke er det rette abonnementet for deg? Vi har flere andre abonnement, med all inkludert data, tilgjengelig i begge nettverkene vi tilbyr. :-) 8GB til 299,- kroner per måned, og 12GB til 349,- kroner, per måned, for eksempel. :-)

Vi hjelper deg mer enn gjerne, med å bytte abonnement. Send oss gjerne en melding i chatten vår, som du kan finne her: https://www.ice.no/kundeservice/kontakt-oss/, så bytter vi til et abonnement, som ikke har delt datamengde, mellom de forskjellige nettene. :-)

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh
Ruben
ice.no
Bytt.no
"Skuffende dekning" skrev Sebastian om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Sebastian og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig 4G"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hei. Helt forferdelig dårlig 4G dekning. Tar jo en evighet og laste opp bilder og film. Tok en måling og hadde mellom 1 og 2 Mbps og dere lover mellom 60 og 350.

Svar fra ice
10.08.2020 14.32
Hei, Tor!

Så leit å høre, at du har en så dårlig opplevelse av nettet vårt. :-(

Vi er i utgangspunktet ganske forsiktige, med å love en gitt hastighet, i et bestemt område. Dette fordi det er mange faktorer som spiller inn, på hva hastigheten faktisk blir. Vi tilbyr en teoretisk hastighet på opptil 350 Mbit/s, med forventet teoretisk snitthastighet på opptil 100 Mbit/s.

Vi har også produkter hos oss, med redusert hastighet, for eksempel Data Frihet, som gir 1000GB, med en hastighetsgrense på 10 Mbit/s, men det er kanskje ikke dette produktet du har hos oss?

Vi ønsker å ta en titt på saken din, for å sjekke hvorfor du får så lav hastighet, og om det kanskje er noe vi kan gjøre med det. :-)

Send oss gjerne en epost, til bytt.no@ice.no, så vi får tatt et raskt feilsøk. :-)
Eposten må inneholde en kjapp forklaring på hva du trenger hjelp med, ditt fulle navn, telefonnummer, og navnet ditt på bytt.no. :-)

Vi håper i høre fra deg, og ønsker deg og dine en fortsatt fin dag videre!

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdlig dekning; ubrukelig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Betaler 150kr for å... ikke kan å bruke telefon! Dekningen er jo helt elendig! Noe av det verste jeg har opplevd ved mobiltjeneste.

Svar fra ice
10.08.2020 14.32
Hei, Conor :-)

Så utrolig leit å høre, at du ikke er fornøyd med dekningen, vi leverer. :-(

Per i dag, så leverer vi to nettverk; det vi har bygget ut selv, i tillegg til det vi leier av Telia. Normalt, så skal det holde til å gi god dekning de aller fleste steder i landet. Telia har jo bygget ut mye, og dekningen vår alene, dekker nå 90% av befolkningen.

Det kan imidlertid fremdeles være områder, hvor dekningen vår ikke strekker til, og det er utrolig leit å høre, at du er en av dem, som bor i et av disse. :-(
Vi jobber fremdeles med å bygge ut og forbedre dekningsnettet vårt, og jeg håper at vi kan tilby bedre dekning der du bor, i fremtiden. :-)

Jeg ønsker deg og dine en fortsatt fin dag videre. :-)

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra billig"

Har brukt ice 1 år nå billig for mine barn og meg. Aldri oppleves som alt fungerer bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bot og bedring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her må man finne ut av ting selv, bortkastet tid og kontakte de som kaller seg kunde service, en utdøende tjeneste.

Svar fra ice
10.08.2020 14.32
Hei, Kåre :-)

Så utrolig leit å høre, at du er misfornøyd med kundeservicen vår. :-(

En del av hva vi anser som god kundeservice, er dette med å henvise til selvhjelp, altså å hjelpe kunden med å selv finne løsninger. Herunder faller enkle ting som å finne PIN og PUK kode, hvor man kan finne faktura, enkelt feilsøk av mobildata, og lignende.

Det finnes imidlertid flere andre situasjoner, hvor vi ikke kan henvise til selvhjelp, fordi vi helst skal være mer hands-on, for å finne ut av problemet, og finne en løsning.

Jeg kjenner ikke til saken din spesifikt, så jeg vet ikke hva du trengte hjelp med, men måtte finne ut av selv, men det er i vår aller sterkeste interesse, å vite hva vi kan gjøre bedre, i fremtiden. :-) Send oss derfor gjerne en epost, til bytt.no@ice.no, hvor du forklarer hva som skjedde, og hvorfor du opplevde at vi på kundeservice ikke gjorde en god nok jobb, så vi kan gjøre en bedre jobb i fremtiden. :-)

For å identifisere deg, så må eposten inneholde:
-Fullt navn
-Telefonnummer
-Navn på bytt.no

Ha en fin dag videre!

Mvh
Ruben
ice.no
ice har totalt 2621 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR