Meny

ice omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 37 innen
mobilselskap
47%
anbefaler
ice

"Ice+ har grove funksjonalitetsproblem"

Omtale om ice skrevet av Filip L for 31.01.2021 01:49

ice har totalt 2731 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ice+ har grove funksjonalitetsproblem"
6 syns denne omtalen er nyttig

Bestile Ice-abonnement for å benytte meg av datapakken Data Frihet. Men, dataen er faktisk så godt som ubrukelig da Ice bare tilbyr Data Frihet på deres Ice+-nett, altså et LTE+/4G+-nettverk. Disse bruker to 4G-signal mot vanlig 4G, som bare bruker ett signal. Mobiltelefoner kobler seg automatisk til nettet med best dekning. All sannsynlighet tilsier at mobiler da vil hoppe av 4G+-nettet og over på 4G-nettet, da ett sterkt signal gir mer stabil dekning enn ett sterkt og ett svakere signal. Dermed sitter jeg igjen med en regning på 1000 GB jeg ikke får bruke. Anser meg selv som datakyndig men selv med 5 Android-telefoner, låste radioinnstilliger på kun LTE, 4G, uten Telia-roaming aktivert, osv., kunne jeg ikke løse problemet. Grovt misfornøyd. Kontakta support for å prøve finne en løsning, men de sa at det er faktisk klin umulig å "låse" en telefon til Ice+-nettet. Forøvrig svarte de hurtig og var trivelig å snakke med, men budskapet var allikevel utrolig skuffende. I ett nøtteskall sa de at kunder vil automatisk hives over til det sterkeste LTE-nettet, som i Ices tilfelle som regel blir normalt 4G, grunnet at Ice har lagd et solid 4G-nett som klart overgår 4G+-nettet. Om det er Ice+-dekning eller ei betyr ingenting da mitt nabolag har flott 4G+-dekning. Uheldgivis har jeg flottere 4G-dekning.

Svar fra ice
02.02.2021 11:17
Hei, Filip Leit å høre at du ikke får benyttet deg av Data Frihet pakken din og at 4G+ ikke fungerer for deg i ditt område. Dette ønsker jeg å rette opp i! Hvis du vil at jeg undersøker dette nærmere for deg vil jeg be deg om å sende en e-post til [email protected] med navn og mobilnummer. Da kan vi få sett nærmere på dette sammen. Ønsker deg en god dag! Mvh. Tina ice.no
Bytt.no
"Ice+ har grove funksjonalitetsproblem" skrev Filip L om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Filip L og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice og dekning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice og dekning. Kundeservice skylder på min telefon. Dette selskapet fraråder jeg samtlige å bli kunde hos . Også flere skjulte gebyrer. Æsj!

Svar fra ice
04.02.2021 09:17
Hei, Geir Kjedelig å høre at du syns både kundeservicen og dekningen vår er elendig! Hvis du sender meg en e-post til [email protected] med hele navnet ditt og mobilnummeret ditt, så kan vi få feilsøkt. Ha en fin dag! Mvh. Tina ice.no
Evigoptimist
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Jeg er sjokka"
2 syns denne omtalen er nyttig

For nesten ett år siden inngikk jeg en mobilbytte avtale med ICE. Det viste seg at telefonen ikke kunne laste ned apper. Så vi ringte Apple support mange ganger, siden telefonen var en iphone. Til slutt kunne ikke apple hjelpe mer, og jeg ringte ICE.De sendte en mail og hadde lagt ved ett skjema jeg skulle fylle ut og sende telefonen til verksted. Det viser seg at man da skal sende telefonen til One2cel, altså et annet firma. Etter mange uker, skjer det ingenting. Tilslutt tar jeg kontakt, da har jeg plutselig en mobilbytteavtale, ingen telefon, men blir kasteball mellom ICE og One2cel. Ingen kan hjelpe meg, telefonen er borte. Da har jeg motatt en mail der det står:ser vi har en sak inne på en Iphone 11 64GB som er kommet inn og skal på verksted? Det viser seg at telefonen ikke har sporing, MIN feil,den ser jeg, som uerfaren pakkesender. Men, jeg hadde jo fått mail på at de hadde en iphone som hadde kommet inn? Etter dette er jeg i kontakt med hyggelige folk på ICE, alle skal hjelpe meg, men jeg hører ikke fra de. Gang på gang lover de "ta saken videre" og jeg ringer posten. Det ender med at ICE sier nå, nesten ett år senere at de vil avslutte saken, jeg må ta saken med One2cel, mens det er ICE jeg har mobilbytte kontrakten med som jeg betaler på hver måned. Nå har jeg bedt ICE om å løse meg fra kontrakten, jeg venter på svar. Så kom jeg over denne siden og er nesten lettet, det er ikke bare meg som strever med ICE.

Svar fra ice
02.02.2021 11:15
Hei, Dette var absolutt ikke noe hyggelig å lese og jeg beklager så mye for at du har følt deg som en kasteball mellom kundeservicen vår og nettlageret. Det er ikke slik vi ønsker at det skal være. Hvis du vil sende oss en e-post til [email protected] med fullt navn og mobilnummer så kan vi se om vi kan få funnet en løsning på saken din. Ønsker deg en fin dag! Mvh. Tina ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svært dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble belastet for 800 kr for 5 timer utenlands samtaler til tross for at jeg hadde avtalt EU-pakke og har vært veldig tydelig på at dette er noe jeg måtte ha i mitt abonnement. Reklamasjons avdelingen er svært vanskelig og lite imøtekommende. Saksbehandler henviser til e-poster som er generert i forkant og etterkant av samtaler og nekter for at en muntlig avtale per telefon er gyldig. Jeg har opplevd løgn og dårlig kundeservice som kunde i ICE. Dekningen er middels kvalitet og har alltid hatt problemer med å både sende og motta MMS. Aldri mer ICE!

Svar fra ice
01.02.2021 08:18
Hei, Kim Dette var leit å høre. Send oss gjerne en e-post med fullt navn, fødselsdato og telefonnummer til [email protected], så skal vi se nærmere på saken. Mvh Anne ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God dekning, veldig bra kundeservice og ingen tull"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skjønner ikke hvoefor folk klager? Jeg har ikke hatt noe tull med ice i det hele tatt. Ice+ dekningen fungerer som pokker uansett hvor jeg er henne omtrent, og der jeg ikke har ice+ så får jeg telia dekning. Super fornøyd med ice. Kommer ikke til å bytte i det hele tatt. Kundeservice får 10/10 hos meg.

Svar fra ice
01.02.2021 08:16
Hei, Remi Wow! Det her var hyggelig lesning fra deg :D Flott med null tull og bra dekning, syns jeg. Sånt liker vi i ice å høre! Det gir et ganske muntert øre. Satser på at det fortsetter sånn, og at signalene aldri blir bånn :) Ønsker deg en fin dag! Mvh. Tina ice.no
ice har totalt 2731 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR