Meny

ice omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 37 innen
mobilselskap
47%
anbefaler
ice

"Dårlig på alt"

Omtale om ice skrevet av Anna for 22.09.2020 09:55

ice har totalt 2712 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på alt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har dårlig internet dekning, EU skulle vare inkludert, men !!!! ikke når du ringer til utlandet —> som alle andre operatørar har inkludert! Har bindings tid 1 år da må venter før å bytte. Ikke verdt eneste krone!!!! Anbefales ikke på det sterkeste!!

Svar fra ice
06.10.2020 14:44
Hei, Anna :) Så leit å lese at du har dårlig dekning på mobildata. Det er noe vi ønsker å undersøke nærmere for deg. Send oss gjerne en e-post til [email protected] med en kort beskrivelse av problemet, sammen med telefonnummeret det gjelder. Når det gjelder bruk fra Norge til land innenfor EU og EØS, er det ingen operatører som inkluderer dette. Enkelte inkluderer bruk fra Norge til enkelte land, men, som en hovedregel, er ikke trafikk fra Norge til utlandet inkludert. Om du ringer og sender SMS til land innenfor EU og EØS, har vi en tilleggspakke som heter Ring til EU. Denne pakken inkluderer 3000 ringeminutter og 3000 SMS per måned og koster 99,- kroner per måned. Denne pakken kan aktiveres via oss på kundeservice eller via ice-appen. Det er en løpende tjeneste, og du må deaktivere den om du ikke lenger har behov for den. Ha en fin dag! Mvh. Michelle
Bytt.no
"Dårlig på alt" skrev Anna om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Anna og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Godkjent , god kundeservice kort responstid , kompenserer ved prisavslag ved feil by

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning, ellers ok"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig bra barneabonnement med 0kr i mnd og fri SMS, men jeg blir stadig frustrert over dårlig dekning.

Svar fra ice
06.10.2020 14:37
Hei, H Så bra du synes iceJunior er et bra abonnement! :) Det er hyggelig å lese! Det er dog leit å lese at du er frustrert over dekningen. Om det er dekningen på telefonen til brukeren av iceJunior du opplever dette på, kan det være en forklaring på dette. Mobildataen på iceJunior kan kun brukes i vårt eget nettverk, ice+. Vi dekker per dags dato omtrent 90% av Norges befolkning, men det er klart det enda er områder vi skulle dekket bedre. Vi bygger hardt ut om dagen, så dekningen blir heldigvis bare bedre og bedre. :) Om det er noe annet rundt dekningen du opplever problemer med, ønsker jeg å ta en nærmere titt på dette for deg. Send oss en e-post til [email protected] med en kort beskrivelse av problemet, sammen med adressen du befinner deg på, og telefonnummeret det gjelder. Ha en fin dag! :) Mvh. Michelle
Alv H. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lurer folk ved gradvis øke pris."
2 syns denne omtalen er nyttig

ICE lover deg billig abonnement, og fører deg bak lyset ved gradvis øke pris til høyere enn konkurerende selskap. I mitt tilfelle økning fra 99,- til 149,- kr. Jeg bruker lite data og var fornøyd med 500Mb, og data rollower. Betaler idag for data til andre, da jeg ikke bruker 1mb. Dette er urettferdig, og ikke slik ICE blomstrende beskrev mitt fremtidige kundeforhold. Regner med ICE nå er så store at de kan gi f÷=%$#¥€ i hva de lokket kunden med i utgangspunktet. Takk til dere for at dere gjør det enkelt å bytte abonnement!

Svar fra ice
21.09.2020 07:35
Hei, Alv :-) Så leit å høre, at du er så misfornøyd med oss. :-( Vårt 1GB abonnement, som en gang i tiden kostet 99 kroner per måned, koster nå 149 kroner per måned, det er sant. Denne prisøkningen skjedde gradvis over en treårsperiode, og tatt i betraktning at våre abonnement nå inneholder mer enn de gjorde før, så var det noe vi så på som nødvendig. For kunder som har minimalt med databehov, så har vi lansert et nytt abonnement, som vi kaller iceLite, som har 100MB data inkludert, til MMS for eksempel, til 109 kroner per måned. :-) Kanskje dette passer bedre for deg? Mvh Ruben ice.no
Misfornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Mangel på kunnskaper og interesse for kundens problemer med abonnementet ( gjesp)"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt en del tlf samtaler med Kundeservice så derfor denne overskriften. Mitt vanlige abonnement fungerer tålelig bra. I tillegg til min vanlige tlf er jeg avhengig av et tvillingkort som er tilført en annen mobil tlf. som fungerer som epilepsi alarm når jeg beveger meg ute. Denne alarmen fungerer på samme måte som en trygghetsalarm og skal utløses ved krampeanfall. Ice sendte et kort som jeg trodde fungerte bra. Da ergoterapeuten i kommmunen min kontaktet Ice Net for å finne ut hvorfor kortet ikke fungerte fikk vi vite det. Hadde en periode hvor jeg ikke brukte alarmen så mye og dermed deaktiverte Ice Net kortet uten å gi meg beskjed. Så jeg har lenge gått rundt med en «falsk» alarm på meg. Siden det ikke gikk an å aktivere det kortet jeg hadde bestilte jeg et nytt tvillingkort. Dette kortet har jeg aldri mottatt. Jeg ringte Kundeservice for å purre og de kunne dessverre ikke gi meg noen god forklaring på hvorfor jeg ikke hadde fått det. De lovte å sende meg et nytt kort, men det har jeg heller ikke mottatt. Da jeg igjen purret på kortet etter en uke, fikk jeg beskjed om at det måtte være posten som ikke hadde fått levert det.De lovte at de skulle ta det opp med posten. Sitter her og lurer på om Kundeservice skjønner hvor alvorlig det er når man er avhengig av å ha en alarm. Selvfølgelig ønsker jeg å bytte til en annen leverandør, men Ice Net vil ikke la meg avslutte abonnementet før bindingstiden går ut uten å betale for det. Mitt råd til andre må være at Ice Net er ikke noe å satse på med mindre du klarer å fikse alt selv. Kundeservice er ikke ment som SERVICE - kun et sted å ringe til hvis ikke alt er som det skal. De tilbyr absolutt INGEN HJEP eller innrømmer at det kan være deres feil.

Svar fra ice
17.09.2020 09:17
Heisann! Jeg forstår at dette er et stort problem, og til betydelig ulempe for deg, og for det, så må jeg bare legge meg helt flat og beklage. Sånn skal det ikke være, og det viser at selv om vi har vunnet kundeserviceprisen 2 år på rad, at vi fremdeles har en vei å gå, før vi er helt i mål. Jeg kjenner ikke spesifikt til saken din, men på helt generelt grunnlag, så hender det dessverre at SIM-kort blir borte i posten. Det er forsendelser uten sporingsnummer, så at de kan bli borte, uten at vi kan spore opp hvor, er alltid veldig uheldig, men jeg håper på forståelse for at dette kan skje, uten at det nødvendigvis er vår skyld. Jeg sier ikke at det med hundre prosent sikkerhet ikke er vår skyld, for jeg kjenner som sagt ikke til denne spesifikke saken, men det blir også feil å innrømme å ha gjort en feil, om vi ikke har gjort noe feil. At SIM-kortet ble deaktivert, uten at du fikk beskjed, kan jeg virkelig forstå at kan oppleves som frustrerende, og det må vi absolutt ta kritikk for. Vi har avtale med enkelte forhandlere, om salg av våre SIM-kort, og jeg tenker umiddelbart at kanskje det er den beste løsningen her nå, siden SIM-kortet tilsynelatende ikke kommer frem. Send oss en epost, til [email protected], så hjelper vi deg mer enn gjerne, med å få tak i nytt SIM-kort, og aktivert dette som et tvillingSIM-kort. :-) Vi trenger da at du i mailen gjør rede for hva saken gjelder, ditt telefonnummer, og ditt navn her på bytt.no. :-) Jeg håper du velger å kontakte oss igjen, så vi får muligheten til å rette opp i dette, og ønsker deg og alle dine en fin dag videre. :-) Mvh Ruben ice.no
ice har totalt 2712 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR