Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 877 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 877 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 877 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 391
515
323
399
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 3 877 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig dekning

Omtale av  Anonym

Har hatt ice før. Byttet til komplett pga Ice sin dårlige dekning. Nå har de kjøpt opp komplett mobil og dårlig dekning tilbake... Velger å gå til Fjordkraft som har Telenor dekning. Ice sin dekning er faktisk krise og anbefales ikke!

Svar fra ice
20.06.2019 07:51

Hei, Så leit å høre at du opplever dekningen vår som dårlig. ice har de siste årene investert stort i et nytt norsk mobilnett. Mobilnettet som vi har valgt å kalle ice+ dekker nå 89% av alle mobilkunder i Norge, og er kåret til Nordens beste på mobildata. Utenfor våre egne dekningsområder, leier vi dekning hos Telia. Uten kjennskap til saken, blir det vanskelig å kommentere den her. Send oss en e-post til [email protected], så skal vi få undersøkt det nærmere. Husk å inkludere fullt navn og telefonnummer, i e-posten. Ha en fin dag! Mvh. Julia ice.no

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Virker ikke i USA

Omtale av  Moorten

Har vært uten telefon i en uke nå på grunn av at jeg har ICE, Har prøvd å endre innstillingene til international roaming, men det fungerer ikke. Synes å huske at det var slik siste gang også.

Svar fra ice
19.06.2019 14:19

Hei Moorten, Så leit å høre at du opplever manglende dekning i USA. Mest sannsynlig trenger vi å tvinge SIM-kortet til å få dekning i utlandet, og under finner du en guide på hvordan du gjør dette. Merk at det ikke er meningen at du skal utføre alt, men at du trinnvis starter øverst, og jobber deg nedover om du fortsatt ikke får dekning. På iPhone: Gå inn på Innstillinger - Telefon - SIM programmer - internat.Roaming - Modus - Manuell - Hjemmenett. Om du har den nyeste IOS-oppdateringen, så må du trykke på Innstillinger - Mobilnett - SIM programmer. På Android: Gå på alle apper og trykk på ice.net (Egen app, SIM-kort med et tannhjul) - internat.Roaming - Modus - Manuell - Hjemmenett. På Windows Phone: Innstillinger - Nettverk og trådløst - Mobiltelefon og SIM-kort - SIM-kortinnstillinger - SIM-programmer - internat.Roaming - Modus - Manuell - Hjemmenett. Telefonen din skal da automatisk koble seg til et nettverk. Merk at det kan ta noen minutter, men om det ikke skjer noe automatisk, kan du skru telefonen din av og på. Dersom den ikke gjør det, forsøk å søke opp nettverket manuelt og koble til operatørene du har tilgjengelig. Hvis dette ikke hjelper skrur du telefonen din av, tar ut SIM-kortet, skrur telefonen din på (uten SIM-kort) og når telefonen din har vært på i omtrent 2-3 minutter setter du i SIM-kortet på nytt før du restarter telefonen din en siste gang. Dette "tilbakestiller" signalene SIM-kortet mottar. Fungerer det fortsatt ikke, kan du forsøke å deaktivere 4G på telefonen din og forsøke å koble til operatørene du har tilgjengelig en gang til. Da skal du lettere få dekning på telefonen din. Når du er i Norge igjen må du gå tilbake der du valgte “Manuell” og endre det tilbake til “Automatisk”. Dersom det fortsatt ikke fungerer, så ønsker jeg at du skal sende oss en e-post til [email protected], slik at vi får undersøkt det nærmere. Husk å inkludere fullt navn og telefonnummer, i e-posten. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Perfekt

Omtale av  Magnus

Knallbra kundeservice, de yter det beste og bryr seg.

Svar fra ice
20.06.2019 07:51

Hei Magnus, Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding! Vi jobber hver dag med å yte den beste service, for våre kunder, så det varmer mitt hjerte å høre at vi lykkes med dette. :D Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Ved henvendelse til Ice var det klart at vårt område har meget god dekning...

Omtale av  Hans M. W

Ved henvendelse til Ice var det klart at vårt område har meget god dekning. Tilbudet ville oppnå tilsvarende, eller bedre, hastighet enn hva jeg hadde hos tidligere leverandør. Under prøveperioden ble kundeservice kontaktet og vi fikk til svar at de ikke visste hvor senderen var og hva optimal plassering av router er. Videre informasjon var at utvendig antenne ville øke hastigheten. Etter å ha flyttet routeren rundt utallige ganger viser den tilsvarende dekning. Kundeservice kontaktes igjen, og etter endt prøveperiode er beskjeden kort og grei: Kapasiteten er sprengt, det er det ikke noe å gjøre med og du har akseptert en bindingstid. Dette er måten ICE bygger kundegruppe og relasjoner på. En kan lure på hvor lenge det varer. Jeg tviler ikke på at ICE kan levere kvalitet i områder de har kapasiteten i orden. Dessverre er ikke det tilfelle for oss. ICE har fått tre stjerner på dekning, men dekning viser seg å hjelpe lite når de ikke har kapasitet til dette.

Svar fra ice
20.06.2019 07:51

Hei, Hans M. W. Det er beklagelig å høre at Mobilt Bredbånd ikke har fungert optimalt for deg, som forventet. Det blir vanskelig å kommentere saken her, uten ytterligere kjennskap. Send oss en e-post til [email protected], med fullt navn og kundenummer, så skal vi få undersøkt det nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Billig og grei

Omtale av  Mach

Billig og grei. Men når man er utenfor tettbebyggelse så er dekningen litt svak eller ingen dekning. En trygghet å vite at det ikke er overfakturering.

Svar fra ice
17.06.2019 13:18

Hei Mach, Så leit å høre at du opplever dårlig dekning, utenfor storbyene. Uten ytterligere kjennskap, så blir det vanskelig å feilsøke videre her. Send oss en e-post til [email protected], med fullt navn og telefonnummeret det gjelder, så skal vi undersøke dette nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Kan ikke dele internett fra mobil

Omtale av  Ståle

Har 15GB abonnement, men kan ikke dele internett slik at jeg innimellom kan bruke PC. Trenger dette i jobbsammenheng og er derfor ikke fornøyd. Ble overført fra komplett.no til ICE automatisk når ICE overtok komplett.no sine kunder. På komplett kunne jeg dele internett via mobil.

Svar fra ice
17.06.2019 13:18

Hei Ståle, Dette skal jeg selvfølgelig hjelpe deg med. Kunne du gått gjennom veiledningen i lenken under, for å se om det kan løse problemet? :-) https://www.ice.no/kundeservice/mobiltelefoni/mobildata/data--og-mms-innstillinger/iphone/?ref=3564 Dersom du fortsatt opplever problemer med å dele internett, til en annen enhet, så kan du sende oss en e-post til [email protected]. Da skal vi få sett nærmere på det. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Dårlig dekning

Omtale av  Lise

Alt for dårlig dekning, også i områder den burde vært bra. Umulig å snakke med noen.

ice har 3 877 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR