Meny

ice omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Middels
8
av 30 innen
mobilselskap
54%
anbefaler
ice

"Dårlig dekning"

Omtale om ice skrevet av Anonym for 18.06.2019 18.37

ice har totalt 2089 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt ice før. Byttet til komplett pga Ice sin dårlige dekning. Nå har de kjøpt opp komplett mobil og dårlig dekning tilbake... Velger å gå til Fjordkraft som har Telenor dekning. Ice sin dekning er faktisk krise og anbefales ikke!

Svar fra ice
20.06.2019 07.51
Hei,

Så leit å høre at du opplever dekningen vår som dårlig. ice har de siste årene investert stort i et nytt norsk mobilnett. Mobilnettet som vi har valgt å kalle ice+ dekker nå 89% av alle mobilkunder i Norge, og er kåret til Nordens beste på mobildata. Utenfor våre egne dekningsområder, leier vi dekning hos Telia.

Uten kjennskap til saken, blir det vanskelig å kommentere den her. Send oss en e-post til bytt.no@ice.no, så skal vi få undersøkt det nærmere. Husk å inkludere fullt navn og telefonnummer, i e-posten.

Ha en fin dag!

Mvh. Julia
ice.no
Bytt.no
"Dårlig dekning" skrev Anonym om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Anonym og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Virker ikke i USA"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært uten telefon i en uke nå på grunn av at jeg har ICE, Har prøvd å endre innstillingene til international roaming, men det fungerer ikke. Synes å huske at det var slik siste gang også.

Svar fra ice
19.06.2019 14.19
Hei Moorten,

Så leit å høre at du opplever manglende dekning i USA. Mest sannsynlig trenger vi å tvinge SIM-kortet til å få dekning i utlandet, og under finner du en guide på hvordan du gjør dette.

Merk at det ikke er meningen at du skal utføre alt, men at du trinnvis starter øverst, og jobber deg nedover om du fortsatt ikke får dekning.

På iPhone: Gå inn på Innstillinger - Telefon - SIM programmer - internat.Roaming - Modus - Manuell - Hjemmenett.
Om du har den nyeste IOS-oppdateringen, så må du trykke på Innstillinger - Mobilnett - SIM programmer.

På Android: Gå på alle apper og trykk på ice.net (Egen app, SIM-kort med et tannhjul) - internat.Roaming - Modus - Manuell - Hjemmenett.

På Windows Phone: Innstillinger - Nettverk og trådløst - Mobiltelefon og SIM-kort - SIM-kortinnstillinger - SIM-programmer - internat.Roaming - Modus - Manuell - Hjemmenett.

Telefonen din skal da automatisk koble seg til et nettverk. Merk at det kan ta noen minutter, men om det ikke skjer noe automatisk, kan du skru telefonen din av og på. Dersom den ikke gjør det, forsøk å søke opp nettverket manuelt og koble til operatørene du har tilgjengelig.

Hvis dette ikke hjelper skrur du telefonen din av, tar ut SIM-kortet, skrur telefonen din på (uten SIM-kort) og når telefonen din har vært på i omtrent 2-3 minutter setter du i SIM-kortet på nytt før du restarter telefonen din en siste gang. Dette "tilbakestiller" signalene SIM-kortet mottar.

Fungerer det fortsatt ikke, kan du forsøke å deaktivere 4G på telefonen din og forsøke å koble til operatørene du har tilgjengelig en gang til. Da skal du lettere få dekning på telefonen din.

Når du er i Norge igjen må du gå tilbake der du valgte “Manuell” og endre det tilbake til “Automatisk”.

Dersom det fortsatt ikke fungerer, så ønsker jeg at du skal sende oss en e-post til bytt.no@ice.no, slik at vi får undersøkt det nærmere. Husk å inkludere fullt navn og telefonnummer, i e-posten.

Ha en fin dag videre!

Mvh. Julia
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Perfekt"

Knallbra kundeservice, de yter det beste og bryr seg.

Svar fra ice
20.06.2019 07.51
Hei Magnus,

Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding! Vi jobber hver dag med å yte den beste service, for våre kunder, så det varmer mitt hjerte å høre at vi lykkes med dette. :D

Ha en fin dag videre!

Mvh. Julia
ice.no
Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Hans M. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ved henvendelse til Ice var det klart at vårt område har meget god dekning..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved henvendelse til Ice var det klart at vårt område har meget god dekning. Tilbudet ville oppnå tilsvarende, eller bedre, hastighet enn hva jeg hadde hos tidligere leverandør. Under prøveperioden ble kundeservice kontaktet og vi fikk til svar at de ikke visste hvor senderen var og hva optimal plassering av router er. Videre informasjon var at utvendig antenne ville øke hastigheten. Etter å ha flyttet routeren rundt utallige ganger viser den tilsvarende dekning. Kundeservice kontaktes igjen, og etter endt prøveperiode er beskjeden kort og grei: Kapasiteten er sprengt, det er det ikke noe å gjøre med og du har akseptert en bindingstid. Dette er måten ICE bygger kundegruppe og relasjoner på. En kan lure på hvor lenge det varer. Jeg tviler ikke på at ICE kan levere kvalitet i områder de har kapasiteten i orden. Dessverre er ikke det tilfelle for oss. ICE har fått tre stjerner på dekning, men dekning viser seg å hjelpe lite når de ikke har kapasitet til dette.

Svar fra ice
20.06.2019 07.51
Hei, Hans M. W.

Det er beklagelig å høre at Mobilt Bredbånd ikke har fungert optimalt for deg, som forventet. Det blir vanskelig å kommentere saken her, uten ytterligere kjennskap. Send oss en e-post til bytt.no@ice.no, med fullt navn og kundenummer, så skal vi få undersøkt det nærmere.

Ha en fin dag videre!

Mvh. Julia
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Billig og grei"

Billig og grei. Men når man er utenfor tettbebyggelse så er dekningen litt svak eller ingen dekning. En trygghet å vite at det ikke er overfakturering.

Svar fra ice
17.06.2019 13.18
Hei Mach,

Så leit å høre at du opplever dårlig dekning, utenfor storbyene. Uten ytterligere kjennskap, så blir det vanskelig å feilsøke videre her. Send oss en e-post til bytt.no@ice.no, med fullt navn og telefonnummeret det gjelder, så skal vi undersøke dette nærmere.

Ha en fin dag videre!

Mvh. Julia
ice.no
ice har totalt 2089 omtaler på Bytt.no
Mobilabonnement fra Ice
Bestill på nettsidene til Ice
Vis alle mobilabonnement
Mobil 500 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,5 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
129 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 10 GB
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 20 GB
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 30 GB
Fri tale, SMS og MMS
30 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Ice?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Ice
Gå til Ice nå
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR