ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ble overtalt av ice til å bytte abonnement. På porteringstidspunkt ble ingenting i orden. Prøvde å ringe kundeservice uten å få svar. Etter gjentatte forsøk å få kontakt, ringte jeg tidligere operatør, hvor de sa at ice hadde kansellert portering. I frykt for å være uten telefonabonnement for å gjennomføre viktige avtaler ba jeg om å få tilbake mitt tidligere abonnement. Ice som ikke klarte å få meg på nett mente da at dette var brudd på avtale og sendte meg faktura på 3000kr. Møkkafirma.
Hei Per, Dette hørtes ikke bra ut! Uten kjennskap til saken din, så blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til "[email protected]", så skal vi undersøke det videre. Husk å legg ved navn og telefonnummer det gjelder. Ser frem til å høre fra deg. Mvh Julia Ngo ice.no
4G til ice er opp og ned der jeg bor. Hold dere vekke fra ice når det gjelder dekning.
Likte bedre Telenor. Mye større mobilregning fra Ice, selv om bruken er den samme!
Her kommer det en lang og grufull historie. Jeg ble tvangsoverført til ice kl. 08:00 Onsdag 8. mai, etter at de kjøpte opp Komplett mobil (som var helt fantastiske) sin kundebase. Helt siden da så har telefonen min oppført seg som om jeg er i et annet land, når jeg sitter i stua mi i Oslo. Ringesignalet mitt er "Roaming", mobildatasignalet mitt er "E". Ikke har jeg 4G, ikke har jeg vanlig ringesignal. Det er ikke noe i veien med min telefon, da andre SIM kort funker helt fint i den. Jeg kontaktet kundestøtte 3 ganger på telefon. Første rådgiveren var hyggelig, men uerfaren. Han pratet til meg som om jeg skulle ha vært en kar på 75 år med sin første smarttelefon, når jeg selv jobber innenfor IT bransjen og telefoni. Videre, så ignorerte han alt det jeg hadde gjort tidligere (f.eks instruksjoner jeg fant på nettsidene til ice) og satte da saken over til "teknisk avdeling" som skulle ringe meg opp kl 17 dagen etter. Neste dag, ingen ringer. Jeg ser jeg har fått en mail fra "teknisk" hvor de gir meg de samme instruksjonene jeg leste på nettsidene og som jeg fortalte til første rådgiver at jeg allerede hadde gjort. Da ringte jeg inn igjen. Jeg måtte forklare alt på nytt, og ble bedt om å legge på for å få tak i SIM kort nummeret som står skrevet på selve SIM kortet, og ringe opp igjen. Okei, greit. Ringer inn for tredje gang, forklarer alt på nytt en tredje gang, og ber om å få prate med teknisk avdeling. Jeg blir gjentatte ganger bedt om å "svare på e-posten" jeg har fått, når jeg har ingen interesse for å prate med teknisk over e-post, men vil prate over telefon. Da ble jeg fortalt at teknisk skulle ringe meg opp igjen om atter en dag, selv om de skulle ha ringt meg for en halvtime siden, så sprakk det for meg. Når jeg spurte om hvorfor jeg ikke kunne få prate med teknisk avdeling nå, fikk jeg beskjed at den tekniske rådgiveren jeg har fått jobber dagtid. Så hyggelig, det gjør nemlig jeg også! Jeg jobber 8 til 16, og kan ikke være på telefon i arbeidstiden min. Jeg er ikke hjemme før klokken 17, og siden den rådgiveren jeg ble tildelt tydeligvis drar for dagen før jeg er hjemme, spurte jeg om en ny rådgiver. Dette gjorde jeg Kl 17:30, to og en halv time før stengetid. Jeg fikk beskjed at "ingen rådgivere var tilgjengelige" og at jeg må vente til i morgen, igjen. Dette er alt for dårlig. Jeg ble tvangsflyttet, tenkte å gi firmaet en sjanse da Komplett vouchet for at det skulle gå bra, og dette er førsteinntrykket jeg får. Men, vi er ikke ferdige her enda! Prikken over i-en var når jeg spurte om å bli satt over til avdelingen som håndterer avbestilling av abonnement og kompensasjon, for da ble jeg igjen bedt om å kontakte teknisk avdeling via e-post. Hva har teknisk avdeling med avbestilling å gjøre? Absolutt latterlig. Jeg føler at det jeg sier går inn ett øre og ut det andre. Jeg har ikke vært kunde hos dere i 48 timer engang og jeg er allerede utrolig frustrert. Makan til dårlig kundeservice skal man lete lenge etter.
Hei, Jp Dette hørtes ikke bra ut, og dette er naturligvis ikke det førsteinntrykket våre nye kunder skal sitte igjen med. :-( Uten kjennskap til saken din, så blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til "[email protected]", så skal vi undersøke dette nærmere. Husk å legg ved navn og telefonnummer det gjelder. Ha en fin dag videre! Mvh Julia Ngo ice.no
Dette er det frekkeste jeg noen gang har opplevd. Fikk nettopp en "velkomstmail" fra Ice, hvor de ønsket meg velkommen som kunde. Problemet? Jeg har aldri kontaktet Ice angående kundeforhold, og har heller aldri vært i kontakt med noen som har prøvd å verve meg. Hva er dette for noe? Dette er jo ulovlig, og kommer til å bli tatt videre. Skandaløst
Hei, Celine Dette skal jeg selvfølgelig forklare for deg. Det er nemlig slik at kundemassen til Komplett Mobil har blitt solgt til ice. I forbindelse med dette, vil alle kundene til Komplett Mobil bli overført til ice i perioden april-juni. Denne overføringen vil skje automatisk, med mindre kunden selv ønsker en annen mobiloperatør. I det tilfelle, er vedkommende nødt til å ta kontakt med ønsket operatør, og be dem overføre telefonnummeret. Jeg håper dette var oppklarende, og håper du ønsker å teste oss. Til informasjon, vil du få en velkomstgave (som blant annet inkluderer én gratis måned, og dobbel data første måned), ved overføring inn til oss! :D Ha en riktig fin dag videre. Mvh Julia Ngo ice.no
Byttet leverandør den 03. i måneden, men ICE krever full betaling ut måneden. Ikke har de dekning heller, folk som prøver og ringe meg kommer ofte rett til mobilsvar.
Hei, Jarl I henhold til våre vilkår, så er det slik at kunden faktureres ut inneværende måned, ved en oppsigelse. Det er svært beklagelig å høre at du ikke var fornøyd med oss. :-( Jeg håper at du ønsker å gi oss en ny sjanse, ved en senere anledning, Jarl. Ha en fin dag videre! Mvh Julia Ngo ice.no
Jeg ble for et år siden oppringt av en hyggelig selger hos ICE som kunne selge meg et rimelig mobil abonnementet og et rimelig mobilt breiband abonnementet med ganske mange GB data. For å få dette rimelige abonnementet måtte jeg binde meg i 12mnd. og godtroende som jeg var, byttet jeg min, kona og guttungen sin mobil fra Telenor til Ice. Jeg sa også opp det mobile breibandet jeg har med Telia for å heller bruke ICE sitt breiband. Etter vel en mnd måtte jeg kontakte ICE for å bryte abonnementet pga svært dårlig dekning. Alle steder jeg var så måtte jeg enten ut for å ringe eller der var ikke dekning. Når jeg var på ferie og kjørte fra Sunnmøre til Kr.sand hadde jeg med breibandet. Dette virket bare 2 av plassene vi stoppet på. Ikke en gang utenfor Kr.sand fikk vi signal til å bruke breibandet. For å komme oss vekk fra ICE og tilbake til Telenor endte det med at jeg måtte betale 2000,- pr telefon nummer for å bryte bindingstiden og så forlangte de at jeg betalte 2000,- for å bryte breibands abonnementet. Så totalt 8000,- kroner kostet denne fadesen meg. Mitt beste råd til alle er å ikke inngå noen avtale med dette selskapet. Tilbudet og datamengden ser fantastisk bra ut, men når alt kommer til stykket, så har de er elendig produkt som det prøver å selge. Bare det at kundene må låses for å holde på de sier egentlig at noe et fundamentalt galt med selskapet og produktet. Jeg var mer en naiv når jeg gikk for dette. Men jeg gjør aldrig samme feilen 2 ganger. Så heretter holder jeg meg til den seriøse aktøren som har et godt produkt som jeg vet fungerer. Der har jeg heller ingen bindingstid.
Hei, Tore V, Dette hørtes ikke bra ut! Uten kjennskap til saken din, så blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til "[email protected]" så skal vi undersøke det videre. Husk å legg ved navn og telefonnummer det gjelder. Jeg ser frem til å høre fra deg! Mvh Julia Ngo ice.no