Meny

ice omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 37 innen
mobilselskap
48%
anbefaler
ice

"Dårlig dekning og lite data utenfor ice+"

Omtale om ice skrevet av Jørgen for 23.02.2020 03.16

ice har totalt 2603 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning og lite data utenfor ice+"

Jeg liker mengden data i forhold til pris, men ulempen her er at større data pakker gjelder kun på ice+ nettverket. Med «fri data» har man 1000gb i måneden, men kun på ice+ nett og redusert hastighet på nettet. Deknings messig er ikke ICE så utbredt og man er derfor mere på telia sitt nettverk enn ICE sitt eget Ice+ nettverk

Svar fra ice
24.02.2020 15.17
Hei Jørgen,

Tusen takk for din henvendelse! Det stemmer at Data Frihet kun fungerer i et ice+ området (du har også 4 GB i som kan brukes i EU/EØS, fra Data Frihet). Heldigvis har ni av ti i Norge tilgang på ice sitt eget mobilnett som dekker hele 89% av Norges befolkning, i det nyeste og mest moderne mobilnettet i landet.

Med 10 Mbit/s kan du konsumere data på telefonen uten noen problemer og vil oppleve samme kvalitet som med datapakken inkludert i hovedabonnementet. Som et eksempel vil 5 Mbit/s være minimum for å streame en fil i HD-kvalitet.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Bytt.no
"Dårlig dekning og lite data utenfor ice+" skrev Jørgen om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Jørgen og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Høres bra ut på papiret men..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Høres ut som et vanlig abonnement på hjemmesiden deres så virker jo like bra som telia og Telenor +++, men! Ice pluss som er deres eget nye nett er ikke tilgjengelig i over 80% av Norge, føles det ihvertfall som. Jeg dobbeltsjekket om ice hadde dekning på hytta før jeg bytta og det stod det at de hadde, når jeg kom på hytta fikk jeg kun inn telia sitt nett. Elendig. Står at jeg har dekning men er bare fra Telia? Får ikke brukt 4Gen min, juks og bedrag. Om du bor i Oslo er det kanskje helt ok, men som alt i verden får du det du betaler for. Det er en grunn til at det er billig.

Svar fra ice
24.02.2020 15.16
Hei Olav,

Tusen takk for din henvendelse! Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg.

Vi har allerede bygget ut nett til 89% av Norges befolkning, men vi er ikke ferdige. Vi vil fremover være veldig tydelige i områdene vi bygger ut i, og dekningskart og listen vil være oppdatert til enhver tid.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig dekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Ice i januar. Fra dag 1 har jeg opplevd dårlig dekning i Trondheim. Dro på reise til USA i februar og hadde null dekning i en uke! Da rant det over selvom Ice prøvde å gi noen enkle tips som absolutt ikke funket. Styr unna! Jeg har byttet tilbake til min forrige operatør :)

Svar fra ice
24.02.2020 15.16
Hei Tb,

Så leit å høre at du opplevde dårlig dekinig i Trondheim. :-( Abonnementet ditt skal fint fungere i utlandet, men i noen tilfeller kan de korrekt innstillingene på telefonen, hoppe ut, når man reiser utenlands. Derfor må man da legge inn innstillingene manuelt. Dette har vi en veldig enkelt instruks på. :-)

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Thor E. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig kundebehandling, dårlig dekning, ustabilt nett"

Mistet dekning over lengre periode, og ellers misfornøyd med ustabilt nett. Spurte kundeservice om en kompensasjon for perioden med nettverks problemer osv, men ble bare møtt med motgang. Så bytter tilbake til Telenor.

Svar fra ice
24.02.2020 15.16
Hei Thor,

Så leit å høre at du hadde problemer med dekningen din. :-( Du skal absolutt ikke bli møtt med motgang, når du har hatt problemer med tjenestene våre.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din.

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Awara B. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ærlig"

Jeg synes at ICE er veldig rimelig i pris og en veldig ærlig selskap.

ice har totalt 2603 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR