Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 872 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 872 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 872 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 390
514
323
396
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 3 872 verifiserte omtaler på Bytt.no

Alltid noe som er feil. Bedriftskunder burde styre unna.

Omtale av  Klaus

Styr unna dersom du har 5+ ansatte. Sikkert ok for de som har 1-2 abonnement og ønsker å betale lite. Til de med en tanke om at man skal bruke minst mulig tid på mobiltjenestene i hverdagen: Velg noen andre, uansett hvor billig de utgir seg for å være.

Svar fra ice
17.09.2019 13:20

Hei, Klaus Det er beklagelig å høre at dere har hatt problemer med våre tjenester. Uten informasjon om saken, blir det vanskelig å kommentere den. Send meg derfor en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av problemene du/dere opplever. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

ICE har en tilleggstjeneste til 99,- som lover fri data i ICE+ området

Omtale av  Anonym

ICE har en tilleggstjeneste til 99,- som lover fri data i ICE+ området. Ellers har man ett abonnement med 6GB til 329,-. Man kjøper abonnementet kun på grunn av tillegstjenesten, og man regner da med å få en god del data der. Men dekningen ICE selv oppgir å ha eksisterer ikke. Selv når man står i en by og "dekningskartet" deres viser att det skal være god dekning har man ikke dekning. Har reist hele veien fra Tromsø til Kristiansund gjennom og innom flere byer og områder det skal være ice+ dekning og det er ytterst sjeldent og kun i svært liten tid man er på nettet med fri data selv om det er oppgitt att det skal være dekning. Det som skjer er att man blir koblet på Telia nettet slik att man bruker av de 6GB man har der. Så når man er tom må man bruke 179,- på å kjøpe 3GB ekstra. Alternativet er att man er uten nett. For noen er ikke dette ett alternativ og er man ute og reiser er det også veldig vanskelig og bytte opperatør kjapt. Da er man tvunget til å kjøpe denne tillegstjenesten og da blir mobilregingen plutselig veldig veldig dyr. ICE tjener med andre ord kanskje litt på å bare selge fri data, men de store pengene ligger jo i kunder som blir tvunget til å kjøpe ekstra data til 179,- fordi de faktisk ikke får fri data. Så i stede for en mobilregning på 428,- som forespeilet ender regningen på 1200,-. ICE kundeservice svarer greit, og utrykker "forståelse for frustrasjonen" som egentlig ikke betyr annet enn att de innrømmer at dette er ett dårlig produkt. De strekker seg ikke lengre enn å slå av 99,- av mobilregningen som kompansasjon for at man ikke får fri data, og 6GB ekstra data. En smart måte å sno seg unna att man har fått tilbake pengene for ett produkt som ikke fungerer. Men ingen kjøper fri data for å kun ha behov for 6GB og da blir resultatet att ICE tjener grovt med penger og kunden blir taperen. ICE påstår selv att 9 av 10 har tilgang på deres mobilnett. Dette må være misvisende markedsføring, kartet er med sikkerhet optimistisk og feil. Eventuelt har ICE skrudd på innstillinger slik att man skal hoppe over til Telia nettet selv om man er innenfor sonen, det er i hvertfall det de tjener mest penger på korsiktig. De har i hvertfall tjent grovt på å lure meg, håper ikke andre går i samme felle.

Svar fra ice
15.09.2019 10:42

Hei Anonym, Så leit å høre at vår tilleggstjeneste, Data Frihet, ikke har fungert optimalt for deg. :-( Til informasjon, så er dekningskartet vårt et teoretisk kart, og basert på databeregninger. Det viser der det er mest sannsynlig å få dekning. Siden signalene kan påvirkes av flere forhold, eksempelvis avstand til sender og topografi, garanterer vi ingen minimum dekningsgrad eller hastighet. I enkelte tilfeller, så stemmer dekningskartet altså ikke med realiteten. Dersom du etter feilsøking, fortsatt ikke får Data Frihet til å fungere, så er ikke ice+ dekningen rett og slett tilstrekkelig nok for å kunne brukes optimalt på de områdene du befinner deg på. Uten kjennskap til den gjeldende saken, blir det vanskelig for meg å peke på noe her. Send meg derfor gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer og kort beskrivelse av problemene du opplever, så skal jeg få tatt en ny gjennomgang. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Fantastisk produkt til god pris

Omtale av  Even J

Min bedrift sparte 83 000 pr år på å velge ICE Rå service lokal forhandler. Helt topp tjenester. Anbefaler til alle jeg snakker telefoni med.

Svar fra ice
16.09.2019 13:05

Hei Even J, Tusen takk for en superhyggelig tilbakemelding! Det er helt fantastisk å høre at dere er fornøyde. Jeg håper dere forblir gode kunder hos oss i en lang tid. :-D Ha en dag videre! Mvh. Julia ice.no

Har blitt elendig

Omtale av  Geir L

Dårlig kundeservice og dekning. Ventet 3 uker på svar hos kundeservice. Ufullstendig svar og de beklager seg gjentakende.

Svar fra ice
09.09.2019 09:26

Hei, Geir L Jeg er en av kundebehandlerne som har vært i kontakt med deg. Grunnen til at dialogen mellom oss har vært noe ufullstendig, er på grunn av at vi opplever en teknisk feil i dialogen på Facebook. Om du ønsker om jeg skal ta en nærmere titt på det, så send meg gjerne en e-post til [email protected]. Om du allerede har byttet selskap, så er det veldig leit å høre. :-( Du er hjertelig velkommen tilbake til oss, ved en senere anledning. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Dårlig dekning på fjellet. Får meldinger lenge etter at de er sendt

Omtale av  Hege

Dårlig dekning. Får ikke telefonsamtaler og sms lenge etter at de er sendt.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ice abonnement

Omtale av  Cathrine

Der vi før hadde ok dekning, har vi ikke dekning med ice, jeg må ofte skru av WiFi for å laste spill og filmer, så når jeg bruker mobildata laster alt kjemperaskt! Er på nippet til å skifte leverandør! Får forstyrrelser på linjene når folk ringer meg, hadde ikke det før, da vi hadde Hello, som ble kjøpt opp av Ice.

Svar fra ice
09.09.2019 09:26

Hei, Cathrine Dette hørtes ikke helt bra ut. Slik skal det naturligvis ikke være! Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av problemene du opplever, så skal jeg få sett nærmere på det. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

ICE lurer kunder og tukler med båndbredden. Etter prøveperioden ble alt langt tregere og mer ustabil

Omtale av  Per

Bestilte 300GB (4G) da Telenor hadde stoppet opp med utlegg av kobbertråder inn i hus. Basert på dekningskart og prøveperioden så hadde jeg utrolig god hastighet ned, over 2MB i sekundet, og hadde ingen problem med å streame 720p video til to maskiner... Problemet startet kort tid etter prøvetiden var over og gradvis så ble det værre og værre. På en meget "god dag" så fikk jeg rundt 500 KB alene på dagtid, og så fort kona koblet seg på med sin pc så ble alt som sirrup; spesielt på kveldstid når andre i området koblet seg på så kunne det ta 10-20 sekunder å laste inn nettsider. Andre ganger time-out i nettleseren. Hadde en telefon til ICE ang dette og de malte frem om dekning ditt og datt uten at de tok det seriøst (alle strekene på dekningen var der hele tiden...). Men, merkelig nok så var hastigheten som i starten igjen i ca uke etter samtalen, og så var det like ille igjen. Telia derimot holder stabilt over 2 MB på 4G selv på kveldstid! Nei, anbefaler ingen å bruke ICE mm man ABSOLUTT må og selv ikke Telia fungerer i området. Nå har jeg endelig fått fiber så jeg kommer ikke til å se meg tilbake!

Svar fra ice
12.09.2019 09:43

Hei Per, Så leit å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss. :-( Om du er i en prøveperiode, eller ikke prøveperiode, skal sletts ikke ha noe å si på verken kvaliteten, eller hastigheten på Mobilt Bredbånd. Her må det altså ha vært andre faktorer som har påvirket dette. Det blir dessverre vanskelig å peke på, dersom du har byttet selskap. :-( Ønsker du at jeg skal ta en ny gjennomgang av saken, så send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, kundenummer og kort beskrivelse av problemene du opplevde. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

ice har 3 872 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR