Meny

ice omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 37 innen
mobilselskap
47%
anbefaler
ice

"Alltid noe som er feil. Bedriftskunder burde styre unna."

Omtale om ice skrevet av Klaus for 09.09.2019 12.24

ice har totalt 2629 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Alltid noe som er feil. Bedriftskunder burde styre unna."

Styr unna dersom du har 5+ ansatte. Sikkert ok for de som har 1-2 abonnement og ønsker å betale lite. Til de med en tanke om at man skal bruke minst mulig tid på mobiltjenestene i hverdagen: Velg noen andre, uansett hvor billig de utgir seg for å være.

Svar fra ice
17.09.2019 13.20
Hei, Klaus

Det er beklagelig å høre at dere har hatt problemer med våre tjenester. Uten informasjon om saken, blir det vanskelig å kommentere den. Send meg derfor en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av problemene du/dere opplever.

Ha en fin dag videre!

Mvh. Julia
ice.no
Bytt.no
"Alltid noe som er feil. Bedriftskunder burde styre unna." skrev Klaus om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Klaus og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"ICE har en tilleggstjeneste til 99,- som lover fri data i ICE+ området"
4 syns denne omtalen er nyttig

ICE har en tilleggstjeneste til 99,- som lover fri data i ICE+ området. Ellers har man ett abonnement med 6GB til 329,-. Man kjøper abonnementet kun på grunn av tillegstjenesten, og man regner da med å få en god del data der. Men dekningen ICE selv oppgir å ha eksisterer ikke. Selv når man står i en by og "dekningskartet" deres viser att det skal være god dekning har man ikke dekning. Har reist hele veien fra Tromsø til Kristiansund gjennom og innom flere byer og områder det skal være ice+ dekning og det er ytterst sjeldent og kun i svært liten tid man er på nettet med fri data selv om det er oppgitt att det skal være dekning. Det som skjer er att man blir koblet på Telia nettet slik att man bruker av de 6GB man har der. Så når man er tom må man bruke 179,- på å kjøpe 3GB ekstra. Alternativet er att man er uten nett. For noen er ikke dette ett alternativ og er man ute og reiser er det også veldig vanskelig og bytte opperatør kjapt. Da er man tvunget til å kjøpe denne tillegstjenesten og da blir mobilregingen plutselig veldig veldig dyr. ICE tjener med andre ord kanskje litt på å bare selge fri data, men de store pengene ligger jo i kunder som blir tvunget til å kjøpe ekstra data til 179,- fordi de faktisk ikke får fri data. Så i stede for en mobilregning på 428,- som forespeilet ender regningen på 1200,-. ICE kundeservice svarer greit, og utrykker "forståelse for frustrasjonen" som egentlig ikke betyr annet enn att de innrømmer at dette er ett dårlig produkt. De strekker seg ikke lengre enn å slå av 99,- av mobilregningen som kompansasjon for at man ikke får fri data, og 6GB ekstra data. En smart måte å sno seg unna att man har fått tilbake pengene for ett produkt som ikke fungerer. Men ingen kjøper fri data for å kun ha behov for 6GB og da blir resultatet att ICE tjener grovt med penger og kunden blir taperen. ICE påstår selv att 9 av 10 har tilgang på deres mobilnett. Dette må være misvisende markedsføring, kartet er med sikkerhet optimistisk og feil. Eventuelt har ICE skrudd på innstillinger slik att man skal hoppe over til Telia nettet selv om man er innenfor sonen, det er i hvertfall det de tjener mest penger på korsiktig. De har i hvertfall tjent grovt på å lure meg, håper ikke andre går i samme felle.

Svar fra ice
15.09.2019 10.42
Hei Anonym,

Så leit å høre at vår tilleggstjeneste, Data Frihet, ikke har fungert optimalt for deg. :-(

Til informasjon, så er dekningskartet vårt et teoretisk kart, og basert på databeregninger. Det viser der det er mest sannsynlig å få dekning. Siden signalene kan påvirkes av flere forhold, eksempelvis avstand til sender og topografi, garanterer vi ingen minimum dekningsgrad eller hastighet. I enkelte tilfeller, så stemmer dekningskartet altså ikke med realiteten.

Dersom du etter feilsøking, fortsatt ikke får Data Frihet til å fungere, så er ikke ice+ dekningen rett og slett tilstrekkelig nok for å kunne brukes optimalt på de områdene du befinner deg på. Uten kjennskap til den gjeldende saken, blir det vanskelig for meg å peke på noe her. Send meg derfor gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummer og kort beskrivelse av problemene du opplever, så skal jeg få tatt en ny gjennomgang.

Ha en fin dag videre!

Mvh. Julia
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fantastisk produkt til god pris"
3 syns denne omtalen er nyttig

Min bedrift sparte 83 000 pr år på å velge ICE Rå service lokal forhandler. Helt topp tjenester. Anbefaler til alle jeg snakker telefoni med.

Svar fra ice
16.09.2019 13.05
Hei Even J,

Tusen takk for en superhyggelig tilbakemelding! Det er helt fantastisk å høre at dere er fornøyde. Jeg håper dere forblir gode kunder hos oss i en lang tid. :-D

Ha en dag videre!

Mvh. Julia
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Har blitt elendig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice og dekning. Ventet 3 uker på svar hos kundeservice. Ufullstendig svar og de beklager seg gjentakende.

Svar fra ice
09.09.2019 09.26
Hei, Geir L

Jeg er en av kundebehandlerne som har vært i kontakt med deg. Grunnen til at dialogen mellom oss har vært noe ufullstendig, er på grunn av at vi opplever en teknisk feil i dialogen på Facebook. Om du ønsker om jeg skal ta en nærmere titt på det, så send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no. Om du allerede har byttet selskap, så er det veldig leit å høre. :-( Du er hjertelig velkommen tilbake til oss, ved en senere anledning.

Ha en fin dag videre!

Mvh. Julia
ice.no
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning på fjellet. Får meldinger lenge etter at de er sendt"

Dårlig dekning. Får ikke telefonsamtaler og sms lenge etter at de er sendt.

ice har totalt 2629 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR