Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 872 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 872 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 872 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 390
514
323
396
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 3 872 verifiserte omtaler på Bytt.no

Stasjonært bredbånd helt supert, mobilt bredbånd en stor vits

Omtale av  Stig

Som stasjonært bredbånd er Ice nesten perfekt, dersom en har dekning. Men å kalle dette for mobil bredbånd er en enorm overdrivelse. Var godt fornøyd med tjenesten da routeren sto hjemme, raskt og stabilt nett. Men å kalle dette mobilt bredbånd er villedende markedsføring. 1. Først skiper selskapet ut en router som "kan" gå på batteridrift, men batteriet er brannfarlig så det blir en anbefalt å kaste. 2. Det er unektelig et simkort i denne routeren, men hvis man ønsker flytte dette til en annen og mobil router som ikke er brannfarlig så begynner problemene, man må inn og sette parametere manuelt les prøve og feile. Noe hjelp fra kundeservice hos Ice var det ikke å få (de mente det bare var å flytte simkortet så skulle det virke). Så hvis en tror det bare er å flytte simkortet til en annen enhet på samme måte som som tjenester fra andre leverandører så tro om igjen. 3. Etter å ha fått den mobile routeren opp å gå hjemme så trodde jeg det var tut og kjør. og dro på ferie. Men nei, var man litt utenfor allfarvei så fantes det ikke dekning. Jeg satt med et ubrukelig bredbånd med 300gb data og måtte bruke mobiltelefonen. Det som ble ekstra morsomt var jo at Ice har gått ut og sagt at de benytter Telias nett der de ikke har dekning... Mobilabonnementet mitt er fra Telia og der hadde jeg god dekning, men kostbart i og med at jeg lagrer bilder i skyen og jeg måtte kjøpe ekstra datapakker for å ta vare på bildene mine. Så hvis noen trenger erstatning for et stasjonært nett, gå for Ice. Funker det så funker det godt. Skal dere ha mobil bredbånd så styr for all del unna Ice, her blir dere skuffet hvis dere ikke skal holde dere i tettbygde strøk da. Så nå er det bye, bye Ice og aldri verden mer!

Svar fra ice
21.10.2019 13:20

Hei Stig, Så leit å høre at du ikke er fornøyd med Mobilt Bredbånd hos oss. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du opplever, så skal jeg feilsøkt dette med deg. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Er svært godt fornøyd med ICE.

Omtale av  Trond

Har A1 router og 300 gb pakka fra ICE. Fungerer knirkefritt, bruker det hjemme, på hytta og hos mine foreldre som ikke har bredbånd. Sa opp fastnett fra Telenor, da de skulle ha svært mye mer for 60/20 etter 1 sept. Routeren finner det frekvensområdet den liker best og har som regel alltid best mulig hastighet. (beste jeg har logget er 55 mb/sek med blå bar). Har alltid GB igjen etter hver mnd, selv med tung Neflixbruk og downloads av spill til Playstation. Ikke et vondt ord om ICE, topp dekning og topp service:-)

Svar fra ice
18.10.2019 14:17

Hei Trond, For en hyggelig tilbakemelding - tusen takk! Slik setter vi svært stor pris på å høre. :-D Jeg håper du forblir fornøyd kunde hos oss lenge! Mvh. Julia ice.no

"Data frihet" er lureri

Omtale av  Jørgen

Kjøpte Data frihet pga ekstra behov i en periode. Fulgte med på at jeg var koblet på ICE+ og mobilen lå på samme plassen, likevel tappet den av min vanlige data kvote. Om det er en feil i systemene eller at mobilen skifter nett automatisk hele tiden vet jeg ikke, men resultatet ble at det ikke ble mye data frihet når den vanlige data kvoten er brukt opp og jeg kun har data på ICE+ igjen.... det er vel bare tidsspørsmål før Ice blir klaget inn for misvisende reklame og at de faktisk selger et produkt som de ikke kan levere.

Svar fra ice
21.10.2019 13:19

Hei Jørgen, Dette må vi få undersøkt nærmere. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av problemene du opplever, så skal jeg få sett nærmere på dette. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Er fornøyd jeg

Omtale av  Sigmund R

Bra, er veldig fornøyd med alt sammen, ikke noe å klage på.

Taktisk selger klarer å lure inn abonnement

Omtale av  Jim

Firmaet vårt blir kontaktet av Ice Selger som lover det hvite ut av øyet. Vi ender opp med begrensinger på hastighet. Begrensninger i utland. Og elendig hastighet på mobildata, opp til 90% lavere enn konkurrenter. Vi sitter igjen med en følelse av å bli kraftig lurt. Det er ikke ofte man opplever noe lignende.

Svar fra ice
21.10.2019 13:19

Hei Jim, Så trist å høre at dere sitter igjen med en følelse av å føle dere lurt. Vi har ingen intensjon, eller ønske om å lure våre kunder. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og en kort beskrivelse av situasjonen, så skal jeg få tatt en ny gjennomgang av saken din. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Styr laaaangt unna!

Omtale av  Kim M. J

Har samme opplevelse som Julie under her. De 6GB forsvant i en fei og jeg fikk ikke brukt Ice+. De nekter for å ha lovt meg at det skal fungere hos meg, enda de selv har solgt pakken og vet at den dekninga tas ikke inn der jeg bor og jobber. Enden på visa ble at jeg måtte kjøpe ekstra datapakker på 3GB til 179kr (hvilket er en sinnsyk pris)... på under en uke hadde jeg brukt 2200kr på internett fordi 3GB ikke holdt én time med KUN Spotify engang - altså helt klart svindel med GB. Skal klage dem inn til Forbrukerrådet og vurderer politianmeldelse for å kanskje få belyst hvordan selskap som dette opererer. ALDRI det elendige selskapet igjen.

Svar fra ice
21.10.2019 09:58

Hei Kim M. J, Veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Uten kjennskap til saken, blir det vanskelig å kommentere den. Send meg derfor en e-post til [email protected] med fullt navn, nummeret det gjelder og en kort beskrivelse av situasjonen. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Kundeservice

Omtale av  Mohammed

Dårlig kundebehandlingen, dårlig avtale. Hver gang jeg ringe kundeservice, de forskjellige ting.

ice har 3 872 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR