Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 872 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 872 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 872 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 390
514
323
396
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 3 872 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ingen skjulte kostnader

Omtale av  Kai

Byttet fra ICE til Telenor etter å ha gått på kroken hos en telefonselger, med alt mulig jeg skulle få med abonnementet. Men det viste seg å være en stor tabbe, da Telenorselgeren oppga kostnaden eks. de ekstra tingene som jeg måtte betale for. I tillegg måtte jeg betale for BankID, noe som er uaktuelt. Dette førte til at jeg byttet tilbake til Komplett allerede etter å ha fått første faktura hos Telenor. Som var 50% dyrere enn ICE på grunn av alt mulig slags ekstra greier de hadde pakket på fakturaen. Hos ICE får du det du betaler for, og de har ingen skjulte kostnader.

Svar fra ice
28.04.2020 13:52

Hei Kai, Tusen takk for en meget hyggelig henvendelse! Det stemmer, hos oss har vi ingen skjulte kostnader og du får det du betaler for. :-D Det godt å høre at du fornøyd! Takk for at akkurat du er kunde hos oss. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig selskap

Omtale av  Arne

Lover dekning. Null dekning. Lurer folk med at det er dekning på hyttene, men forklarer at det akkurat nå er litt trøbbel i området. Så gikk det et år. Samme hel#%te.

Svar fra ice
28.04.2020 06:41

Hei Arne, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du opplever dårlig dekning. :-( Det er absolutt ikke slik at vi lurer til oss kunder. Jeg ønsker å ta en titt på dekningen din. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Ubrukelig

Omtale av  Marius

Dårlig dekning / hastighet, og tilsvarende på kundeservice. Har hatt flere forskjellige operatører og aldri hatt noen problemer før jeg byttet til ice. Det kan nevnes at det ble en meget kort periode før jeg byttet tilbake til fjordkraft mobil. Forbruket av data var også høyere enn normalt etter byttet til ice.

Svar fra ice
28.04.2020 06:40

Hei Marius, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du opplevde dårlig dekning/hastighet. :-( Slik skal det selvsagt ikke være! Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg. Du er hjertelig velkommen tilbake! Ha en fin dag videre! Mvh. Cecilie ice.no

1000gb er lokketilbud

Omtale av  Andreas

Byttet til Ice grunnet tilbudet om 1000gb fri data per måned. Det er helt umulig å benytte denne "frie" dataen. Nettet (ice+) faller ut flere ganger til dagen, varierende/ustabil hastighet, nettet faller ut under alle telefonsamtaler. Jeg holder til å stavanger. Uavhengig om du ønsker å benytte mobildata på egen telefon eller via router, så kreves det mye teknisk innsikt for å finne en god løsning. Og mest sannsynlig blir denne løsningen ustabil. Styr unna om du er ute etter 1000gb fri data.

Svar fra ice
23.04.2020 07:10

Hei Andreas, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at Data Frihet ikke fungerte hos deg. :-( Data Frihet fungerer kun i et ice+ området. Ni av ti i Norge har nå tilgang på ice sitt eget mobilnett som dekker hele 89% av Norges befolkning, i det nyeste og mest moderne mobilnettet i landet. Telefonen vil alltid koble seg opp mot det nettverket som er best i området. Med Data Frihet har vi noe som heter "Fornøydhetsgaranti 30 dager". Hvis ikke tjenesten fungerer hos deg, får du pengene tilbake! Ha en fin dag videre! Mvh. Cecilie ice.no

Betale for noe du ikke får

Omtale av  Knut

Jeg hadde Ice, men valgte å bytte operatør som overtok midt i mnd. Det måtte jeg betale for, men jeg måtte også betale Ice for siste halvdel av mnd som jeg altså også betalte til den nye operatøren. Ice svarer at det står i vilkårene. Det synes jeg er simpelt siden det er så lett å tilbakeføre for mye betalt. Styr unna Ice hvis du setter pris på ærlighet og moral.

Svar fra ice
21.04.2020 20:21

Hei Knut, Tusen takk for din henvendelse! Ved en oppsigelse blir man fakturert ut inneværende måned. Dette skal du få beskjed om, dersom du tar kontakt ved en oppsigelse. Jeg beklager meget hvis du ikke fikk beskjed om dette. :-( Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

FRYKTELIG KUNDESERVICE

Omtale av  Nina

Jeg orker ikke begynne på historien enda en gang, men anbefaler INGEN å benytte seg av Ice! Helt greit til du får et eller annet problem, da er det ingen som egentlig kan hjelpe deg og du må ringe underleverandører selv, ingen kan hjelpe deg og de som sier de kan sender etterpå mail om at de ikke kan likevel! Møkkaselskap! Har ALDRI vært så misfornøyd NOEN gang!!! Betaler fremdeles på en mobilbytteavtale hvor jeg ikke har sett tlf min på 2 MÅNEDER!! Ingen kompensasjon. Makan! Antall timer brukt på dette her er helt vanvittig; da store deler av tiden har de ikke engang kunnet svare meg på hvor telefonen er!!!

Svar fra ice
21.04.2020 10:10

Hei Nina, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du har opplevd problemer hos oss. :-( Nå er ikke jeg kjent med saken din, meg jeg skulle gjerne tatt en titt. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Ikke redelig

Omtale av  Britt J. S

Da månedsabonnementet økte fra 129 kr til 149 uten at jeg hadde fått noe info om dette, ringte jeg kundeservice for å spørre om dette kunne være riktig. De påsto at jeg hadde mottatt varsel om prisøkning på SMS. Nei, jeg har søkt på meldinger, sa jeg. Ingen beskjed der. Å, ja, det var forresten på mail, sa hun. Nei, sa jeg, jeg har lett på mail, ikke fått. Men da må du lete i søppelpost, sa hun. - Hvordan kan noe fra Ice komme i søppelpost, når jeg får andre ting fra dere i vanlig innboks? spurte jeg da. - Jo, det hendte, sa hun. Jeg undersøkte, men det var ikke noe i søppelpost. - Når skulle dette være, da? sa jeg. Nei, det var visst vanskelig å finne for henne, sa hun. Men etter litt leting, sa hun at jeg hadde fått mail om det 28. februar. Men nei, det stemte jo ikke, når jeg gjennom de mailene jeg hadde fra Ice (reklamer etc). - Jeg er ikke så gjerrig på de 20 kronene, sa jeg, men jeg liker ikke å bli manipulert. - Jo, men du kan få et tilbud av meg nå, ett år med 1 GB for 129 kr, men da må du binde deg for ett år, sa hun. - Hvorfor er det ingen info om dette på hjemmesida deres, da, spurte jeg. - Nei, det er bare noe vi kan gjøre i enkelte tilfeller, fikk jeg høre da. Så jeg sa at jeg ikke ville binde meg, jeg vil heller se meg om etter andre telefonselskaper, sa jeg, og hilste av. Når jeg nå leser anmeldelser, ser jeg at jeg ikke er den eneste som ikke har fått varsel om prisøkning. Og det gjør meg harm. Jeg liker ikke å bli manipulert. Når det gjelder selve abonnementet, som jeg har hatt et par år, har det fungert ok. Dekningen har noen ganger vært varierende, men stor sett ok. Jeg har ikke brukt tlf til streaming.

Svar fra ice
16.04.2020 12:46

Hei Britt J. S, Tusen takk for din henvendelse! Så merkelig at du ikke fikk informasjonen om prisøkningen. Det beklager jeg meget for. For ice er det, og har det alltid vært viktig å gi kundene våre mest mulig verdi for pengene. Med dette mener vi god kundeopplevelse, god dekning og nok data til konkurransedyktige priser. Da vi kom på markedet i 2015 satte vi ny standard for hva kundene måtte betale for mobildata og vi har bidratt til å presse prisene ned siden. Justeringen vi gjør nå på vårt 1 GB abonnement er den først vi gjør på tre år. Vi vil fremdeles være konkurransedyktige på våre abonnement. Samtidig som vi fortsetter å bygge ut Norges nye mobilnett ice+, for enda bedre opplevelse og styrket konkurranse med tre mobilnett i Norge. Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

ice har 3 872 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR