Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋼ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 872 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

NĂžytral trend

ice opplever for tiden en nĂžytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 872 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. GjĂžr du?
POPULÆRT đŸ”„
Få tilbud på mobilabonnement
FÄ tilbud pÄ mobilabonnement
FÄ tilbud pÄ mobilabonnement fra flere leverandÞrer - helt gratis!

Utforsk 3 872 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 390
514
323
396
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nÄ én spesifikk omtale om ice
ice har 3 872 verifiserte omtaler pÄ Bytt.no

Har du dårlig dekning bytt telefon 🤣

Omtale av  Patryk K

Jeg har Ice nå i flere dager. Med tanke på at jeg kjører veldig mye så kan jeg se om det alle klager på stemmer. Nemlig på min telefon xz3 har jeg dekning hele tiden. I forhold til MyCall så er dekningen like bra eller bedre. Ellers løsningen 399 kr (30 år +) er noe ingen andre leverandører klarer å slå 😁 Derfor er jeg i Ice siden jeg vil ha data friheten ☺️ Akurat nå anbefaler jeg ice på det sterkeste.

Svar fra ice
11.08.2020 08:46

Hei, Patryk :-) Tusen takk, for en hyggelig tilbakemelding, det var hyggelig lesning, å se at du er så fornøyd med våre tjenester. :-) Jeg håper at vi klarer å opprettholde dette gode inntrykket du har av oss, i lang tid fremover, med god dekning, god pris, god kundeservice, og et ryddig kundeforhold. :-) Jeg ønsker deg og dine en fortsatt fin dag videre. :-) Mvh Ruben ice.no

Tar 2 minutt
PĂ„ en skala fra 1 til 5
Hvor fornĂžyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Styr unna, ICE er en kostnadsfelle

Omtale av  Teddy

Som andre har sagt; jeg har IceUng 10GB, med 2GB på Telia sitt nett. Ice+-nettet er så dårlig at det hele tiden bytter til Telia sitt nett, hvor man bare har 2GB. Altså må man belage seg på å bytte annenhvert minutt i innstillinger, betale hundrevis av kroner ekstra i nettpakker på Telia sitt nett, eller bytte leverandør. De er ikke særlig imøtekommende i kundeservice-avdelingen heller, så bare styr unna. Betal heller for noen som tilbyr Telia eller Telenor-nett.

Svar fra ice
11.08.2020 08:46

Hei, Teddy! Jeg synes det er leit å høre, at du ikke opplever kundeservicen vår, som særlig imøtekommende. :-( I stort sett alle henvendelser, så etterstreber vi å være hyggelige, imøtekommende, rettferdige, og ikke minst å søke minnelige løsninger for alle parter. :-) Nå ser jeg at du har ført inn at du har byttet leverandør, men vi har andre abonnement, som har all datamengde tilgjengelig i begge nettverkene, fremfor 2GB i Telia sitt nett og resten i ice+, som iceUng 10GB har. :-) Vi tilbyr 8GB til 299,- kroner per måned, og 12GB til 349,- kroner per måned, som har sine fulle datamengder tilgjengelig i begge nettverkene. Et av disse hadde kanskje passet bedre for deg, og ditt forbruk. :-) Du er hjertelig velkommen tilbake til oss, med et av disse andre abonnementene, og inntil da så får du ha en fortsatt fin dag videre! Mvh Ruben ice.no

Ice+ 10/10 vanli ice 1/10

Omtale av  Nathaniel

Har ett abonenement med 10gb data. Her har jeg 2gb med ice + som fungerer utmerket og flott, men med en gang jeg går tom for det såkalte «ice+» mister jeg så og si hele nettverket. Da har jeg ikke mulighed til å laste opp snapper, poste noe på instagram/facebook og sliter med å sende imessages

Svar fra ice
11.08.2020 08:45

Hei, Nathaniel :-) Så leit å lese, at du ikke er fornøyd med oss. :-( Jeg tror du mener at du har 2GB data utenfor ice+ nettverket, og resten tilgjengelig kun i ice+ nettverket. Min umiddelbare tanke, er at kanskje dette abonnementet ikke er det rette for deg? Vi tilbyr 8GB til 299,- kroner per måned, og 12GB til 349,- kroner per måned, som har all datamengde tilgjengelig i både ice, og ice+ nettverket. :-) Vi hjelper deg gjerne med å bytte! Send oss gjerne en melding i chatten vår, som du kan finne her: https://www.ice.no/kundeservice/kontakt-oss/, hvis du vil prøve, et av disse. :-) Ha en fortsatt fin dag videre! Mvh Ruben ice.no

Elendig nettdekning her på fjellet.

Omtale av  Stegan

Ingen eller dårlig tilgang til nettbank, NRK, Norsk tipping mm. Dekningskart påstår god dekning. Ruteren viser bare en til to gule streker med ekstern antenne. Kan med fordel forsterke signalene noe fra senderen. Denne omtalen gjelder kun på min hytte, ellers er jeg fornøyd med Ice.

Svar fra ice
11.08.2020 08:45

Hei, Stegan :-) Så leit å høre, at nettet vårt virker så dårlig på hytta di. :-( Gule signaler, viser at den er på 450 Mhz frekvensen vår, som er vår lengstrekkende frekvens, så dessverre virker det ikke som om vi leverer så bra dekning, akkurat det hytta di står, spesielt ikke når du allerede har antenne. :-( Det vi eventuelt kan prøve, er en annen frekvens, for å se om det hjelper. :-) Vi hjelper deg gjerne med å bytte frekvens, hvis du kontakter oss, på epost [email protected]. :-) Henvendelsen må inneholde: -Ditt fulle navn -Telefonnummer -Navn på bytt.no -Hva henvendelsen gjelder Jeg er glad for å høre, at du ellers er fornøyd med oss, og ønsker deg og fine en fortsatt fin dag videre. :-) Mvh Ruben ice.no

verdens tregeste nettverk👎

Omtale av  Pål T

har snakket med kundeservice flere ganger, virker ikke som de ønsker å hjelpe meg å utbedre nettverket slik at det blir bedre. Har hastigheter mellom 4-8 mps på det meste. Betaler 799kr i mnd for ett 300mb abonnement, dette er alt for dårlig.

Svar fra ice
11.08.2020 08:44

Hei, Pål :-) Så leit å høre, at du opplever at vi ikke vil hjelpe deg. :-( Vi ønsker selvfølgelig at alle våre kunder føler at de får hjelp, når de kontakter oss. Hvis du ikke har opplevd det sånn, i kontakt med oss, så må jeg bare beklage for det. :-( Hastigheter på Mobilt Bredbånd, avhenger av flere faktorer. Eksempler påkan være avstand til sender, trafikk på senderen, routerens plassering i boligen, lokal topografi, og været. 4-8 Mbps regnes av oss, som innenfor normalen, og skal holde lenge til streaming av film i HD kvalitet, for eksempel. Nå vet jeg ikke hvordan signalene er hos deg, eller om senderen er overbelastet, men hvis du har snakket med oss flere ganger, så er jeg sikker på at dette har blitt sjekket. Hva med en ekstern antenne, har vi tilbudt deg en sånn? Kanskje det kan hjelpe. :-) Ekstern antenne, kan bestilles av kundeservice, hvis du kontakter oss, på epost [email protected]. :-) Husk at mail til oss, må inneholde: -fullt navn -telefonnummer -navn på bytt.no Ha en fortsatt fin dag! Mvh. Ruben

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud pÄ mobilabonnement
FĂ„ det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandĂžrer
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Greit nok, men litt ustabilt

Omtale av  Geir L

+ God selvbetjening + Barneabonnement med foreldrestyring + God kundebehandling + Rollover mellom alle ICE abonnenter - Talekvalitet varierer - Mobildata fungerer ikke når hastigheten skrus ned - Lang oppkoblingstid - Av og til blir samtaler brutt - Middels prisnivå - Tekniske merkverdigheter (rigid systemstruktur) - Manuelt oppsett av mobildata og MMS i utland Vel verdt å merke seg: I tillegg til Telenor og Telia, så har ICE den tredje konsesjon i mobilnettet og sikrer dermed konkurranse. Uten ICE ville vi hatt ett duopol i Norge der de to store ville sittet fornøyd med sine 40/60% markedsandeler, og prisnivået ville generelt vært høyt. Alle andre leier seg inn i disse tre mobilnettene.

Svar fra ice
11.08.2020 08:43

Hei, Geir :-) Takk for tilbakemeldingen. :-) Jeg er glad for å høre, at du er fornøyd med selvbetjeningsløsningen vår, iceJunior, kundeservicen vår, og rollover. :-) Det er helt klart at man må gi de to store litt konkurranse. ;) I utgangspunktet, så skal det ikke være nødvendig å legge inn datainnstillinger, mens i utlandet. Unntaket blir land hvor vi ikke har avtale med operatørene i det aktuelle landet, som utelukker EU-land, og majoriteten av land, hvor vi opplever at folk stort sett drar. :-) Jeg ser at du har ført opp at du har byttet selskap, men jeg håper at du kommer tilbake til oss, en dag. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no

Greit nok

Omtale av  Gunnar B

Jeg har ice, ungene har ice+. På norgesferie i bil var det stor forskjell på mobildata. Datt gjerne ut på ice+, men ikke ice. Syns det er svært dårlig kommunisert at det er så stor kvalitetsforskjell på netta (for det er det). Jeg har blitt godt behandlet de gangene jeg har måtte ringe eller ta kontakt for ulike ting.

Svar fra ice
11.08.2020 08:43

Hei, Gunnar :-) Så hyggelig å høre, at du er fornøyd med kundeservicen vi leverer. :-) SIM-kortene våre, er programmert til å prioritere ice+ nettverket, men telefonen vil kunne hoppe over til Telia sitt nett, hvis dekningsgraden der er betydelig bedre, akkurat i det området, enn det er på ice+ nettverket. :-( Det vil være spesielt vanskelig å holde telefonen påkoblet til det ene, eller andre nettet, hvis man reiser med bil, eller tog, siden man da beveger seg raskt fra område til område, og telefonen kontinuerlig vil søke etter å opprette kontakt med de sterkeste signalene. Vi jobber med å videreutvikle, og bygge ut ice+ nettverket, så flere kan dra nytte av våre tjenester. Vi dekker nå 90% av befolkningen, men håper å snart få med enda flere inn under paraplyen av nettet vår. :-) Jeg håper det virker bedre , når dere er hjemme, og ønsker deg og dine en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no

ice har 3 872 verifiserte omtaler pÄ Bytt.no
Les hva kundene til ice mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

SĂžk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR