Meny

ice omtaler og erfaringer

2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 26 innen
mobilselskap
46%
anbefaler
ice

"Dårlig dekning!!!!!"

Omtale om ice skrevet av Vegar for 21.04.2022 17:49

ice har totalt 2916 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning!!!!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dårlig dekning i Bergensområdet. Ellers så er det konkurransedyktig på pris.

Svar fra ice
27.04.2022 08:42
Hei, Vegar Dette hørtes veldig rart ut! Vi skal ha veldig god dekning der, så her vil jeg gjerne at du sender oss en e-post til [email protected] Skriv telefonummeret ditt, navnet ditt og en liten oppsummering av hva saken gjelder så skal vi finne ut av dette! Ønsker deg en fin dag! Mvh Charlotte ice.no
Bytt.no
"Dårlig dekning!!!!!" skrev Vegar om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Vegar og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig tregt mobilnett…."
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet fra happybytes til ice da ice kom med tilbudet på 30 gb for 299 kr men bytter etter all sannsynlighet tilbake til happybytes da de har et vanvittig mye raskere nett. Jeg har tatt speedtest hos speedtest.bet og den varierer fra 2 til 13 mbps, er jeg ekstremt heldig er den oppe i 25. happybytes hadde aldri under 120 mbps..!! Det står hos ice.no at man bør forvente mellom 60 til 350 mbps med 4g, når og hvor er det når ikke en gang midt i Fredrikstad sentrum har mer enn 25?? Ble kunde 28 februar og har tatt jevnlige tester så burde hatt god tid til å få sett noe høyere hastighet, da er det ikke kun en dårlig dag det er ræva men konstant. Litt ut i skauen får jeg ikke engang inn vg eller andre aviser som tar lite data, hvis det ikke er noe galt med mitt SIM-kort eller noe annet galt kan jeg ikke fatte og begripe at ice har kunder.. Har også testet på samme sted og på samme tid med andre med happybytes hvor resultatet som beskrevet er totalt natt og dag

Svar fra ice
19.04.2022 11:39
Hei, Martin Dette hørtes ikke helt bra ut... Kan du sende oss en e-post på [email protected] med navn, nummer, en liten forklaring og hvilken type telefon du bruker? Da skal vi selvfølgelig få undersøkt dette nærmere for deg! Ser frem til å høre fra deg! I mellomtiden ønsker jeg deg en fin dag og god påske! Mvh Charlotte ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ice+ detter ut, må legges inn manuelt igjen."
1 syns denne omtalen er nyttig

Kopi av e-post til ice: Jeg har vært kunde hos dere en stund nå. Med data frihet. Jeg er stort sett fornøyd, og hadde fortsatt å vært det hvis ice+ hadde vært til å stole på. Telefonen (prøvd flere typer) detter ut av ice+ (selvsagt uten varsel! Dere burde ihvertfallhatt en varselfunksjon på det!) Og går ikke tilbake før jeg gjør det manuelt. Selv omstart hjelper ikke. Og plutselig er data pakka i abonnementet borte! Dette skjer flere ganger daglig. Jeg har forsøkt alt kundeservice har foreslått, til og med byttet sim kort. Jeg har begynt å se på alternativer, men her i potetlandet får du ikke laste ned mer enn 100GB på full hastighet... så detter det til mindre enn dere har på data frihet. Derfor vil jeg at dette skal virke. Jeg klarer meg med 10Mb (har vel i snitt 7, men...), selv om jeg skulle ønske det var raskere! En liten digresjon: Jeg skjønnet ikke hvorfor telefoni og data i Norge skal være dårligere og he*****s mye dyrere enn i Thailand. Fri data i Thailand koster for 20Mb hastighet ca 70-80 kroner pr mnd. Og når jeg måler hastighet, er den faktisk høyere enn oppgitt hastighet. Ender vel opp med å flytte dit, men skulle ønske det var noe som virka her også inntil det skjer.

Svar fra ice
19.04.2022 11:39
Hei, Jan Jeg finner e-posten hos oss og ser at det har vært videre dialog der. Om du ønsker å tilføye noe, kan du svare tilbake på e-posten som er sendt til deg. Ønsker deg en fin dag og god påske :-) Mvh Charlotte ice.no
Hufsamor
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Skyhøyt bruddgebyr og dårlig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt abonnement hos ice et par år. Mannen min jobber med service rundt omkring, og sliter med dårlig dekning mange steder. Vi har til slutt gått tilbake til Telenor. Og får tildelt et bruddgebyr fra ice på kr 6.000 pr abonnement, eks mva. Det er skyhøyt, dobbelt av hva andre operer med! De skjuler det litt, ved å kalle halvparten utkjøp og den andre halvparten bruddgebyr, men i realiteten sitter vi igjen med en ufattelig sum. Vi har forsøkt et par andre mobil selskaper opp gjennom tiden men har aldri opplevd tilsvarende (Det er vår egen feil kan man si, siden vi ikke nektet for den lange bindingstiden ice hadde da vi gikk over til dem.) Telenor hadde normalt bruddgebyr på 3000,- pr abonnement da vi gikk til ice fra Telenor for et par år siden

Svar fra ice
08.04.2022 11:17
Hei! Så synd at dekningen var såpass dårlig at dere så dere nødt til å bytte til Telenor. Bruddgebyret hørtes usedvanlig høyt ut! Er det bedriftsabonnement dere hadde hos oss? Send meg gjerne en e-post med hele navet ditt og nummeret det gjelder så kan vi få undersøkt at det stemmer. Ønsker deg en fin dag! Mvh Tina ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Tilbakeholder informasjon ved telefonsalg"
4 syns denne omtalen er nyttig

Om du vurderer å bytte til Ice, så er det noe jeg på det sterkeste vil fraråde deg fra å gjøre. Fikk et "hyggelig" brev ifra Ice i dag, med en regning på nærmere 700kr. Det viste seg at jeg hadde brutt et "årsabonnement". Noe som de hadde skrevet med liten skrift i en e-post jeg hadde fått. Dette ble aldri nevnt da de solgte meg abonnementet over telefon. Jeg nevnte ettertrykkelig i telefonsamtalen at SIM-kortet skulle sendes til boadressen som var registrert i folkeregisteret. Hva gjør Ice? Jo, de sender SIM-kort til adressen jeg bodde for 8 måneder siden. Flott tenker jeg! Nei, for Ice har ikke noen planer om å sende meg ett nytt SIM-kort og utsette oppstart av abonnement. Dette må jeg rett og slett fikse selv! Ice sender meg til Narvesen, for her har de en avtale påstår de. Men etter et par besøk, så viser det seg at Narvesen ikke har noen avtale. Deretter blir jeg sendt til Elkøp. Her må jeg punge ut 200kr for et SIM-kort, noe som jeg krever at Ice skal betale. Joda, det måtte de bare akseptere. Var slettes ikke fornøyd, og da jeg fikk ny jobb for en måned siden ble jeg automatisk overført til arbeidsgivers abb. Denne overføringen fikk Ice vann i munnen av. For nå skal det ikke gås stille i gangene angående bruddgebyret. Nei! Pengene skal de ha! Jeg har aldri vært borte i et mer useriøst selskap! Måten de går fram på er så langt ute i gråsonene for hva som er etisk riktig, at jeg blir helt dårlig! Jeg skal på det sterkeste fraråde mine bekjente om å undertegne noen avtale hos denne mobiloperatøren.

Svar fra ice
08.04.2022 11:17
Hei, Håkon Dette var leit å høre! En "Årsavtale" er som navnet tilsier, en avtale på ett år. Ved å tre ut av avtalen før det har gått 12 måneder vil være et brudd på avtalen, som igjen resulterer i et bruddgebyr. Jeg ønsker å se nærmere på dette, så det er fint om du kunne sendt en e-post til [email protected] med hele navnet ditt og nummeret det gjelder. Ønsker deg en fin dag! Mvh Tina ice.no
ice har totalt 2916 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR