Meny

ice omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 37 innen
mobilselskap
47%
anbefaler
ice

"Litt dårlig dekning"

Omtale om ice skrevet av Øyvind for 05.09.2020 21.16

ice har totalt 2629 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Litt dårlig dekning"

Litt dårlig dekning - dårlig lydkvalitet på samtaler

Bytt.no
"Litt dårlig dekning" skrev Øyvind om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Øyvind og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lav hastighet"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi har et mobilt bredbånd på hytten. Vi har nå hatt ICE mobilt bredbånd i godt over 2 år. Da vi tegnet abonnement hadde vi grei hastighet, men etterhvert som hytte området er blitt bygget ut er hastigheten ubrukelig. Vi opplever ofte at hastigheten er fra 0,5 - 2,5 Mbps. Dette er ikke akseptabelt. Vi har vært i kontakt med ICE ofte, og de har bekreftet at det er for mange pålogget på basestasjonen. Det eneste " support " sier er at de ikke kan eller vil gjøre noe med dette. Og løsningen de kommer med er at vi bare kan bytte leverandør. Dette er ikke en god kundeservice. Vi har nå heldigvis fått tilgang til en dårlig 4G dekning fra Phonero/Telia, og vi bytter til den. Her får vi iallefall 14 - 16 Mbps konstant. ICE bør la være å selge flere abonnement når de vet det er for mange bruke i et område. Ja jeg vet det er et mobilt bredbånd men de fleste her på feltet har det permanent. Og dette bør ICE ha mulighet å kunne finne ut av.

Svar fra ice
11.09.2020 14.26
Så leit å høre, at du er så misfornøyd med oss. :-(

Det er dessverre sånn, med mobilt bredbånd kontra for eksempel fiber, at det er en delingstjeneste. Det betyr at kapasiteten på senderen, fordeles mellom alle som er koblet til senderen. Hvis det er få brukere koblet til senderen, så vil hastigheten være høyere, enn hvis det er svært mange brukere koblet til samtidig.

Hvis det er et hyttefelt, som du sier, så vil det derfor være normalt at hastighet kan gå ned, i ferier, for eksempel.

Den eneste reelle fiksen for dette, er å bygge ut nettverket, så kapasiteten økes. Vi sjekker senderene våre med jevne mellomrom, for å sikre at behovet ikke overskrider kapasiteten, og vil i tilfeller hvor det skjer, vurdere å øke kapasiteten. Ulempen med dette, er at det er svært dyrt, dessverre.

Jeg håper du blir fornøyd med løsningen du har funnet, og ønsker deg og dine en fortsatt fin dag videre!

Mvh
Ruben
ice.no
Vandreren
Kundetilfredshet
"Best på pris og dekning Vestlandet"

Er mye ute i fjellet og har nesten aldri problemer med dekningen, venner som er med klager på sine mobil leverandører. Skriver "nesten aldri" da det er mulig å miste nett om man går i skygge daler.

Svar fra ice
11.09.2020 14.25
Hei, Vandreren! :-)

Så hyggelig å høre, at du er så fornøyd med oss. =)

Jeg håper du og dine får en fantastisk dag videre!

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Feilaktige opplysninger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selger som solgte abb lovet meg både datarollover til mitt barn og telenordekning dersom ikke det var icedekning, noe som var kriterier for å bytte. Ingen av delene var tilfelle, og kun en beklagelse med beskjed om at dette står på deres sider på Internett. Grei dekning, fin pris og mye data.

Svar fra ice
08.09.2020 19.34
Hei, Silje. :)

Jeg synes det er veldig leit å lese at du fikk feilaktige opplysninger av oss. Sånt skal ikke skje. Jeg takker for tilbakemeldingen din. Vi ønsker alltid å bli bedre, og sånne tilbakemeldinger som du gir, gir oss muligheten til å bli bedre. :)

For ordens skyld, stemmer det at icejunior ikke inkluderer Data Rollover. Vi har også hele tiden leid nett av Telia, og ikke Telenor.

Om du ønsker at vi skal ta en nærmere titt på saken din, må du gjerne sende oss en e-post til Bytt.no@ice.no. Legg ved navnet ditt, telefonnummeret det gjelder, og gjerne en kort beskrivelse av hva henvendelsen gjelder.

Jeg ønsker deg en riktig fin dag. :)
Mvh. Michelle
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig uprofesjonelt"
6 syns denne omtalen er nyttig

Bare rot, lover å rette opp feilfakturaer og ting de har gjort feil etc men Samme feil skjer gang på gang. Utrolig uprofesjonell kundeservice med nye kundebehandlere som ikke er innsatt i saken eller har god nok opplæring til å gi rett beskjed/info. Har holdt på med dette nå og gitt de sjanse på sjanse de siste 4 måneden men nå er det nok. Im out

Svar fra ice
07.09.2020 11.36
Hei, Jon

Det er veldig leit å lese at du har opplevd feil på fakturaene du har fått fra oss, og at du har måtte kontakte oss for å rette opp i det. Videre, er det mer leit å lese at det ikke har blitt løst på din første henvendelse til oss.

Vi ønsker å ta en nærmere titt på denne saken. Send meg gjerne en e-post too Bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret/kundenummeret det gjelder og en kort beskrivelse av hva du har opplevd.

Mvh. Michelle
ice.no
ice har totalt 2629 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR