Meny

ice omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
18
av 35 innen
mobilselskap
49%
anbefaler
ice

"Ice+: Fryser dine data"

Omtale om ice skrevet av Klaus L for 24.05.2020 14.41

ice har totalt 2506 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ice+: Fryser dine data"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ice lokker med store mengder data og prismessig virker det gunstig. Men når hastigheten over det store og det hele ligger på 2 Mbit/s (ja, de "reklamerer" til stadig 2-40 Mbit/s), så er det som å gå mange år tilbake i tid. Det er først når de ikke selv har dekning at Telia tar over og gir ok hastighet. Deres "4+" er mer som 2- (husker du Edge?). Har allerede bestilt nytt abonnement hos forrige selskap. Ice har i det minste gjort meg mer bevisst på å søke opp andres erfaringer. Regner med at det ikke er tilfeldig at noe liknende jeg skriver, også dukker opp flere ganger her inne. De har også et standardsvar her inne om 2-40 Mbit/s. Legg mer vekt på 2 enn 40.

Svar fra ice
05.06.2020 09.43
Hei Klaus L,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at hastigheten ikke var optimal hos deg. :-( Du kan forvente hastighet mellom 60 og 350 Mbit/s, med 4G. Nå kjenner ikke jeg til saken-, eller dekningen din. Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Bytt.no
"Ice+: Fryser dine data" skrev Klaus L om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Klaus L og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Du får hva du betaler for!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde abonnement hos chili mobil, hvor jeg betalte 499/mnd for data Frihet. Jeg ble oppringt av en hyggelig medarbeider fra Ice som kunne gi meg ICE 6GB pluss data frihet som tilleggstjeneste til en totalpris på 323/mnd i ett år, deretter 399/mnd. For meg som student virket den forespeilede innsparingen på 2000 kr første år så forlokkende at jeg bet på! Det jeg imidlertid ikke ble informert om var at disse 1000GB/mnd måtte være fra ICE’s eget nett ICE+. Ett nett som aldri har levert over 2mbit/sek. Og jeg har testet nettet flere ganger i uken de seks ukene jeg holdt ut med dette drittabonnementet. Når jeg ringer ICE kundeservice for å klage på dårlig nett, til tross for at jeg bor 100 meter unna nærmeste TELIA-basestasjon, får jeg til svar at jeg burde restarte telefonen. Etter å ha snakket med folk som jobber i bransjen sier de at dette ICE+nettet er beryktet dårlig, og at de aldri ville anbefalt noen å bruke det. Det var forøvrig dette nettet ICE reklamerer på nettsidene sine at holder høy standard og rundt 10mbit/sek. Når jeg ringer har jeg to ganger blitt møtt med en holdning som antyder at jeg burde skjønne at det ikke er topp dekning over alt. Og det kan jeg forstå. Det jeg ikke forstår er at det skal være mulig å stå i sentrum av Trondheim by uten å kunne oppdatere Facebook, eller nettleseren. Hadde det ikke vært bedre å gi mer data på nettet de leier av TELIA? For der får jeg rundt 20-30Mbit/sek. Problemet er bare at telefonen automatisk vil forsøke å koble seg opp på ICE+. Det har vært problemer med abonnementet fra første dag, og jeg meldte i går flytting tilbake til CHILI. Det er kanskje litt dyrere, men heller det enn å rive ut det siste jeg har av hår i frustrasjon over ICE. Det skal nevnes at jeg sitter i Trondheim og skriver denne anmeldelsen, og måtte koble meg på Wifi for å kunne skrive den.

Svar fra ice
05.06.2020 09.40
Hei Klaus,

Tusen takk for din henvendelse! Det er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen med oss. :-( Du skal kunne forvente hastighet mellom 60 og 350 Mbit/s, med 4G. Når det er sagt så påvirkes den reelle nedlastningshastigheten i stor grad av lokale faktorer. Du kan alltid koble deg fast til Telia sitt nett, men det er ikke noe vi anbefaler.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lite kontrol på databruk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er synd ice ikke har styring mellom ice(som er telia) og ice+ som er ice egne nett. Hvis noen ringer deg eller du ringer noen går ice+ over på Ice og det raser fort ut av datapakken og det hjelper ikke at du har fri data i tillegg. Dette er rett og slett ubrukelig og uholdbart. Du må hele tiden passe på hvordan nett du bruker og jeg har gjentatte ganger opplevd at ice+ har gått over på Ice som da er Telia sitt nett og datta pakken tømmes.

Svar fra ice
20.05.2020 17.05
Hei Knut G,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit at du syns dette er ubrukelig og uholdbart. :-( Ni av ti i Norge har nå tilgang på ice sitt eget mobilnett som dekker hele 89% av Norges befolkning, i det nyeste og mest moderne mobilnettet i landet. Når du er koblet opp mot Telia sitt nett, vil det stå "ice/Telia" på telefonen din og når du er koblet opp til vårt eget nett, vil det stå "ice+". I tillegg vil du også kunne se hvilke nett du er koblet opp mot, i appen.

Jeg vil også anbefale deg å ta en titt på dekningskartet vårt, for å se hvilke nett som er best i ditt området. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billig data, bra dekning og bra kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ice er veldig billig, bra dekning og har veldig god kundeservice. Med sin ice+ dekning kan man utnytte 1000gb for kun 99kr ekstra om du har et abonnement med mer enn 6gb i måneden. Jeg har 1000gb med ice+ dekning for kun 348kr i måneden.

Svar fra ice
20.05.2020 16.42
Hei Robert,

Tusen takk for en meget hyggelig henvendelse! Det er veldig godt å høre at du er så fornøyd med tjenesten- og servicen vi gir. :-D Takk for at du er kunde hos oss.

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Dekning
Har byttet selskap
"Fortsatt litt skuffa"
1 syns denne omtalen er nyttig

.... Om de faktisk har lest omtalen, eller om de bare "våknet", vites ikke? Fikk omsider en reaksjon fra ICE. Og siden saken kanskje var litt spesiell, så skulle de droppe gebyrene...... Veldig bra avgjørelse. Men hvorfor ikke bare være litt forståelsesfulle når man ringer og forklarer? Stille og rolig. Istedenfor for å lage en "sak"? Håpet De kanskje at vi bare skulle droppe det? Tror dessverre mange tjenesteleverandører tenker litt slik. Og til Dere som er fornøyd med ICE. Kjempefint, veldig bra. Var fornøyd vi òg. Så får vi se da. Fakturaen vi fikk ble jo betalt, så får vi se hvor lenge vi må vente på at den blir kreditert. Mvh Trond W

ice har totalt 2506 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR