Meny

ice omtaler og erfaringer

3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Bra
5
av 29 innen
mobilselskap
56%
anbefaler
ice

"Dårlig dekning"

Omtale om ice skrevet av Morten D for 11.05.2019 19.53

ice har totalt 1946 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Morten D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"

4G til ice er opp og ned der jeg bor. Hold dere vekke fra ice når det gjelder dekning.

Bytt.no
"Dårlig dekning" skrev Morten D om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Morten D og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dyrere"

Likte bedre Telenor. Mye større mobilregning fra Ice, selv om bruken er den samme!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Stor frustrasjon fra første dag."
2 syns denne omtalen er nyttig

Her kommer det en lang og grufull historie. Jeg ble tvangsoverført til ice kl. 08:00 Onsdag 8. mai, etter at de kjøpte opp Komplett mobil (som var helt fantastiske) sin kundebase. Helt siden da så har telefonen min oppført seg som om jeg er i et annet land, når jeg sitter i stua mi i Oslo. Ringesignalet mitt er "Roaming", mobildatasignalet mitt er "E". Ikke har jeg 4G, ikke har jeg vanlig ringesignal. Det er ikke noe i veien med min telefon, da andre SIM kort funker helt fint i den. Jeg kontaktet kundestøtte 3 ganger på telefon. Første rådgiveren var hyggelig, men uerfaren. Han pratet til meg som om jeg skulle ha vært en kar på 75 år med sin første smarttelefon, når jeg selv jobber innenfor IT bransjen og telefoni. Videre, så ignorerte han alt det jeg hadde gjort tidligere (f.eks instruksjoner jeg fant på nettsidene til ice) og satte da saken over til "teknisk avdeling" som skulle ringe meg opp kl 17 dagen etter. Neste dag, ingen ringer. Jeg ser jeg har fått en mail fra "teknisk" hvor de gir meg de samme instruksjonene jeg leste på nettsidene og som jeg fortalte til første rådgiver at jeg allerede hadde gjort. Da ringte jeg inn igjen. Jeg måtte forklare alt på nytt, og ble bedt om å legge på for å få tak i SIM kort nummeret som står skrevet på selve SIM kortet, og ringe opp igjen. Okei, greit. Ringer inn for tredje gang, forklarer alt på nytt en tredje gang, og ber om å få prate med teknisk avdeling. Jeg blir gjentatte ganger bedt om å "svare på e-posten" jeg har fått, når jeg har ingen interesse for å prate med teknisk over e-post, men vil prate over telefon. Da ble jeg fortalt at teknisk skulle ringe meg opp igjen om atter en dag, selv om de skulle ha ringt meg for en halvtime siden, så sprakk det for meg. Når jeg spurte om hvorfor jeg ikke kunne få prate med teknisk avdeling nå, fikk jeg beskjed at den tekniske rådgiveren jeg har fått jobber dagtid. Så hyggelig, det gjør nemlig jeg også! Jeg jobber 8 til 16, og kan ikke være på telefon i arbeidstiden min. Jeg er ikke hjemme før klokken 17, og siden den rådgiveren jeg ble tildelt tydeligvis drar for dagen før jeg er hjemme, spurte jeg om en ny rådgiver. Dette gjorde jeg Kl 17:30, to og en halv time før stengetid. Jeg fikk beskjed at "ingen rådgivere var tilgjengelige" og at jeg må vente til i morgen, igjen. Dette er alt for dårlig. Jeg ble tvangsflyttet, tenkte å gi firmaet en sjanse da Komplett vouchet for at det skulle gå bra, og dette er førsteinntrykket jeg får. Men, vi er ikke ferdige her enda! Prikken over i-en var når jeg spurte om å bli satt over til avdelingen som håndterer avbestilling av abonnement og kompensasjon, for da ble jeg igjen bedt om å kontakte teknisk avdeling via e-post. Hva har teknisk avdeling med avbestilling å gjøre? Absolutt latterlig. Jeg føler at det jeg sier går inn ett øre og ut det andre. Jeg har ikke vært kunde hos dere i 48 timer engang og jeg er allerede utrolig frustrert. Makan til dårlig kundeservice skal man lete lenge etter.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Tegnet inn som kunde uten noen form for kontakt"

Dette er det frekkeste jeg noen gang har opplevd. Fikk nettopp en "velkomstmail" fra Ice, hvor de ønsket meg velkommen som kunde. Problemet? Jeg har aldri kontaktet Ice angående kundeforhold, og har heller aldri vært i kontakt med noen som har prøvd å verve meg. Hva er dette for noe? Dette er jo ulovlig, og kommer til å bli tatt videre. Skandaløst

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Krever betaling etter oppsigelse"

Byttet leverandør den 03. i måneden, men ICE krever full betaling ut måneden. Ikke har de dekning heller, folk som prøver og ringe meg kommer ofte rett til mobilsvar.

ice har totalt 1946 omtaler på Bytt.no
Mobilabonnement fra Ice
Bestill på nettsidene til Ice
Vis alle mobilabonnement
Mobil 500 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,5 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
129 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 10 GB
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 20 GB
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 30 GB
Fri tale, SMS og MMS
30 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Ice?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Ice
Gå til Ice nå
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR