Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 877 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 877 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 877 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 391
515
323
399
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 3 877 verifiserte omtaler på Bytt.no

Stor frustrasjon fra første dag.

Omtale av  Jp

Her kommer det en lang og grufull historie. Jeg ble tvangsoverført til ice kl. 08:00 Onsdag 8. mai, etter at de kjøpte opp Komplett mobil (som var helt fantastiske) sin kundebase. Helt siden da så har telefonen min oppført seg som om jeg er i et annet land, når jeg sitter i stua mi i Oslo. Ringesignalet mitt er "Roaming", mobildatasignalet mitt er "E". Ikke har jeg 4G, ikke har jeg vanlig ringesignal. Det er ikke noe i veien med min telefon, da andre SIM kort funker helt fint i den. Jeg kontaktet kundestøtte 3 ganger på telefon. Første rådgiveren var hyggelig, men uerfaren. Han pratet til meg som om jeg skulle ha vært en kar på 75 år med sin første smarttelefon, når jeg selv jobber innenfor IT bransjen og telefoni. Videre, så ignorerte han alt det jeg hadde gjort tidligere (f.eks instruksjoner jeg fant på nettsidene til ice) og satte da saken over til "teknisk avdeling" som skulle ringe meg opp kl 17 dagen etter. Neste dag, ingen ringer. Jeg ser jeg har fått en mail fra "teknisk" hvor de gir meg de samme instruksjonene jeg leste på nettsidene og som jeg fortalte til første rådgiver at jeg allerede hadde gjort. Da ringte jeg inn igjen. Jeg måtte forklare alt på nytt, og ble bedt om å legge på for å få tak i SIM kort nummeret som står skrevet på selve SIM kortet, og ringe opp igjen. Okei, greit. Ringer inn for tredje gang, forklarer alt på nytt en tredje gang, og ber om å få prate med teknisk avdeling. Jeg blir gjentatte ganger bedt om å "svare på e-posten" jeg har fått, når jeg har ingen interesse for å prate med teknisk over e-post, men vil prate over telefon. Da ble jeg fortalt at teknisk skulle ringe meg opp igjen om atter en dag, selv om de skulle ha ringt meg for en halvtime siden, så sprakk det for meg. Når jeg spurte om hvorfor jeg ikke kunne få prate med teknisk avdeling nå, fikk jeg beskjed at den tekniske rådgiveren jeg har fått jobber dagtid. Så hyggelig, det gjør nemlig jeg også! Jeg jobber 8 til 16, og kan ikke være på telefon i arbeidstiden min. Jeg er ikke hjemme før klokken 17, og siden den rådgiveren jeg ble tildelt tydeligvis drar for dagen før jeg er hjemme, spurte jeg om en ny rådgiver. Dette gjorde jeg Kl 17:30, to og en halv time før stengetid. Jeg fikk beskjed at "ingen rådgivere var tilgjengelige" og at jeg må vente til i morgen, igjen. Dette er alt for dårlig. Jeg ble tvangsflyttet, tenkte å gi firmaet en sjanse da Komplett vouchet for at det skulle gå bra, og dette er førsteinntrykket jeg får. Men, vi er ikke ferdige her enda! Prikken over i-en var når jeg spurte om å bli satt over til avdelingen som håndterer avbestilling av abonnement og kompensasjon, for da ble jeg igjen bedt om å kontakte teknisk avdeling via e-post. Hva har teknisk avdeling med avbestilling å gjøre? Absolutt latterlig. Jeg føler at det jeg sier går inn ett øre og ut det andre. Jeg har ikke vært kunde hos dere i 48 timer engang og jeg er allerede utrolig frustrert. Makan til dårlig kundeservice skal man lete lenge etter.

Svar fra ice
07.06.2019 11:32

Hei, Jp Dette hørtes ikke bra ut, og dette er naturligvis ikke det førsteinntrykket våre nye kunder skal sitte igjen med. :-( Uten kjennskap til saken din, så blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til "[email protected]", så skal vi undersøke dette nærmere. Husk å legg ved navn og telefonnummer det gjelder. Ha en fin dag videre! Mvh Julia Ngo ice.no

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Tegnet inn som kunde uten noen form for kontakt

Omtale av  Celine

Dette er det frekkeste jeg noen gang har opplevd. Fikk nettopp en "velkomstmail" fra Ice, hvor de ønsket meg velkommen som kunde. Problemet? Jeg har aldri kontaktet Ice angående kundeforhold, og har heller aldri vært i kontakt med noen som har prøvd å verve meg. Hva er dette for noe? Dette er jo ulovlig, og kommer til å bli tatt videre. Skandaløst

Svar fra ice
07.06.2019 11:31

Hei, Celine Dette skal jeg selvfølgelig forklare for deg. Det er nemlig slik at kundemassen til Komplett Mobil har blitt solgt til ice. I forbindelse med dette, vil alle kundene til Komplett Mobil bli overført til ice i perioden april-juni. Denne overføringen vil skje automatisk, med mindre kunden selv ønsker en annen mobiloperatør. I det tilfelle, er vedkommende nødt til å ta kontakt med ønsket operatør, og be dem overføre telefonnummeret. Jeg håper dette var oppklarende, og håper du ønsker å teste oss. Til informasjon, vil du få en velkomstgave (som blant annet inkluderer én gratis måned, og dobbel data første måned), ved overføring inn til oss! :D Ha en riktig fin dag videre. Mvh Julia Ngo ice.no

Krever betaling etter oppsigelse

Omtale av  Jarl

Byttet leverandør den 03. i måneden, men ICE krever full betaling ut måneden. Ikke har de dekning heller, folk som prøver og ringe meg kommer ofte rett til mobilsvar.

Svar fra ice
07.06.2019 11:31

Hei, Jarl I henhold til våre vilkår, så er det slik at kunden faktureres ut inneværende måned, ved en oppsigelse. Det er svært beklagelig å høre at du ikke var fornøyd med oss. :-( Jeg håper at du ønsker å gi oss en ny sjanse, ved en senere anledning, Jarl. Ha en fin dag videre! Mvh Julia Ngo ice.no

Hold dere unne ICE

Omtale av  Tore V

Jeg ble for et år siden oppringt av en hyggelig selger hos ICE som kunne selge meg et rimelig mobil abonnementet og et rimelig mobilt breiband abonnementet med ganske mange GB data. For å få dette rimelige abonnementet måtte jeg binde meg i 12mnd. og godtroende som jeg var, byttet jeg min, kona og guttungen sin mobil fra Telenor til Ice. Jeg sa også opp det mobile breibandet jeg har med Telia for å heller bruke ICE sitt breiband. Etter vel en mnd måtte jeg kontakte ICE for å bryte abonnementet pga svært dårlig dekning. Alle steder jeg var så måtte jeg enten ut for å ringe eller der var ikke dekning. Når jeg var på ferie og kjørte fra Sunnmøre til Kr.sand hadde jeg med breibandet. Dette virket bare 2 av plassene vi stoppet på. Ikke en gang utenfor Kr.sand fikk vi signal til å bruke breibandet. For å komme oss vekk fra ICE og tilbake til Telenor endte det med at jeg måtte betale 2000,- pr telefon nummer for å bryte bindingstiden og så forlangte de at jeg betalte 2000,- for å bryte breibands abonnementet. Så totalt 8000,- kroner kostet denne fadesen meg. Mitt beste råd til alle er å ikke inngå noen avtale med dette selskapet. Tilbudet og datamengden ser fantastisk bra ut, men når alt kommer til stykket, så har de er elendig produkt som det prøver å selge. Bare det at kundene må låses for å holde på de sier egentlig at noe et fundamentalt galt med selskapet og produktet. Jeg var mer en naiv når jeg gikk for dette. Men jeg gjør aldrig samme feilen 2 ganger. Så heretter holder jeg meg til den seriøse aktøren som har et godt produkt som jeg vet fungerer. Der har jeg heller ingen bindingstid.

Svar fra ice
07.06.2019 11:31

Hei, Tore V, Dette hørtes ikke bra ut! Uten kjennskap til saken din, så blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til "[email protected]" så skal vi undersøke det videre. Husk å legg ved navn og telefonnummer det gjelder. Jeg ser frem til å høre fra deg! Mvh Julia Ngo ice.no

Beste mobil abonnentet du kan ha.

Omtale av  Trond

Beste mobil abonnentet du kan ha, har bare gode erfaringer. Og super kunde service :)

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Bra og forlokkende fastpris, men overraskelser kommer på faktura

Omtale av  Karoline

Bra pris på data, men blir fort veldig dyrt dersom du sender sms eller ringer utenfor Norge

Ice har kjøpt Komplett, regner med at de viderefører betingelsene

Omtale av  Jan E. H

Ice har kjøpt Komplett, regner med at de viderefører betingelsene. Har tenkt på å knytte meg opp medlem leverandør som byr på både mobil og strøm. Enklere med en leverandør, har NorgesEnergi og Ice/Komplett idag. Blir litt billigere mobil med f.eks Fjordkraft eller Gudbrandsdal energi, strømmepris blir det samme. Må sjekke om det noe forskjell på extra chip til Ipad’n, men tenker det går mot et bytte.

Svar fra ice
07.06.2019 11:30

Hei, Jan E. H Vi ønsker å gjøre din overføring fra Komplett Mobil til ice så god som mulig, så vi gir derfor alle Komplett-kunder en velkomstgave, når de overføres til oss. :-) Dette får du: • Fri månedsavgift den første hele måneden du er kunde hos ice. Det betyr at hvis du overføres til ice i mai, spanderer vi månedsavgiften for juni. Du vil motta en faktura fra Komplett for mai-månedsavgiften. • Du får også dobbel data som gjelder fra den dagen du har blitt overført. Det du ikke bruker opp, rulles selvsagt videre til neste måned med Data Rollover. • Ut juni får du i tillegg 50% på alt mobiltilbehør fra iiglo på komplett.no ice har de siste årene investert stort i et nytt norsk mobilnett. Mobilnettet som vi har valgt å kalle ice+ dekker nå 89% av alle mobilkunder i Norge, og er kåret til Nordens beste på mobildata. Utenfor våre egne dekningsområder, leier vi dekning hos Telia. Du kan derfor være sikker på at du vil få en god kundeopplevelse hos oss! Jeg håper du gir oss en sjanse, slik at vi får vist hva vi er gode for, Jan! :-D Ha en fin dag videre. Mvh Julia Ngo ice.no

ice har 3 877 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR