Meny

ice omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Middels
8
av 30 innen
mobilselskap
54%
anbefaler
ice

"Stor frustrasjon fra første dag."

Omtale om ice skrevet av Jp for 09.05.2019 18.50

ice har totalt 2089 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Stor frustrasjon fra første dag."
2 syns denne omtalen er nyttig

Her kommer det en lang og grufull historie. Jeg ble tvangsoverført til ice kl. 08:00 Onsdag 8. mai, etter at de kjøpte opp Komplett mobil (som var helt fantastiske) sin kundebase. Helt siden da så har telefonen min oppført seg som om jeg er i et annet land, når jeg sitter i stua mi i Oslo. Ringesignalet mitt er "Roaming", mobildatasignalet mitt er "E". Ikke har jeg 4G, ikke har jeg vanlig ringesignal. Det er ikke noe i veien med min telefon, da andre SIM kort funker helt fint i den. Jeg kontaktet kundestøtte 3 ganger på telefon. Første rådgiveren var hyggelig, men uerfaren. Han pratet til meg som om jeg skulle ha vært en kar på 75 år med sin første smarttelefon, når jeg selv jobber innenfor IT bransjen og telefoni. Videre, så ignorerte han alt det jeg hadde gjort tidligere (f.eks instruksjoner jeg fant på nettsidene til ice) og satte da saken over til "teknisk avdeling" som skulle ringe meg opp kl 17 dagen etter. Neste dag, ingen ringer. Jeg ser jeg har fått en mail fra "teknisk" hvor de gir meg de samme instruksjonene jeg leste på nettsidene og som jeg fortalte til første rådgiver at jeg allerede hadde gjort. Da ringte jeg inn igjen. Jeg måtte forklare alt på nytt, og ble bedt om å legge på for å få tak i SIM kort nummeret som står skrevet på selve SIM kortet, og ringe opp igjen. Okei, greit. Ringer inn for tredje gang, forklarer alt på nytt en tredje gang, og ber om å få prate med teknisk avdeling. Jeg blir gjentatte ganger bedt om å "svare på e-posten" jeg har fått, når jeg har ingen interesse for å prate med teknisk over e-post, men vil prate over telefon. Da ble jeg fortalt at teknisk skulle ringe meg opp igjen om atter en dag, selv om de skulle ha ringt meg for en halvtime siden, så sprakk det for meg. Når jeg spurte om hvorfor jeg ikke kunne få prate med teknisk avdeling nå, fikk jeg beskjed at den tekniske rådgiveren jeg har fått jobber dagtid. Så hyggelig, det gjør nemlig jeg også! Jeg jobber 8 til 16, og kan ikke være på telefon i arbeidstiden min. Jeg er ikke hjemme før klokken 17, og siden den rådgiveren jeg ble tildelt tydeligvis drar for dagen før jeg er hjemme, spurte jeg om en ny rådgiver. Dette gjorde jeg Kl 17:30, to og en halv time før stengetid. Jeg fikk beskjed at "ingen rådgivere var tilgjengelige" og at jeg må vente til i morgen, igjen. Dette er alt for dårlig. Jeg ble tvangsflyttet, tenkte å gi firmaet en sjanse da Komplett vouchet for at det skulle gå bra, og dette er førsteinntrykket jeg får. Men, vi er ikke ferdige her enda! Prikken over i-en var når jeg spurte om å bli satt over til avdelingen som håndterer avbestilling av abonnement og kompensasjon, for da ble jeg igjen bedt om å kontakte teknisk avdeling via e-post. Hva har teknisk avdeling med avbestilling å gjøre? Absolutt latterlig. Jeg føler at det jeg sier går inn ett øre og ut det andre. Jeg har ikke vært kunde hos dere i 48 timer engang og jeg er allerede utrolig frustrert. Makan til dårlig kundeservice skal man lete lenge etter.

Svar fra ice
07.06.2019 11.32
Hei, Jp

Dette hørtes ikke bra ut, og dette er naturligvis ikke det førsteinntrykket våre nye kunder skal sitte igjen med. :-(

Uten kjennskap til saken din, så blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til "bytt.no@ice.no", så skal vi undersøke dette nærmere. Husk å legg ved navn og telefonnummer det gjelder.

Ha en fin dag videre!

Mvh
Julia Ngo
ice.no
Bytt.no
"Stor frustrasjon fra første dag." skrev Jp om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Jp og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Tegnet inn som kunde uten noen form for kontakt"

Dette er det frekkeste jeg noen gang har opplevd. Fikk nettopp en "velkomstmail" fra Ice, hvor de ønsket meg velkommen som kunde. Problemet? Jeg har aldri kontaktet Ice angående kundeforhold, og har heller aldri vært i kontakt med noen som har prøvd å verve meg. Hva er dette for noe? Dette er jo ulovlig, og kommer til å bli tatt videre. Skandaløst

Svar fra ice
07.06.2019 11.31
Hei, Celine

Dette skal jeg selvfølgelig forklare for deg.

Det er nemlig slik at kundemassen til Komplett Mobil har blitt solgt til ice. I forbindelse med dette, vil alle kundene til Komplett Mobil bli overført til ice i perioden april-juni.

Denne overføringen vil skje automatisk, med mindre kunden selv ønsker en annen mobiloperatør. I det tilfelle, er vedkommende nødt til å ta kontakt med ønsket operatør, og be dem overføre telefonnummeret.

Jeg håper dette var oppklarende, og håper du ønsker å teste oss. Til informasjon, vil du få en velkomstgave (som blant annet inkluderer én gratis måned, og dobbel data første måned), ved overføring inn til oss! :D

Ha en riktig fin dag videre.

Mvh
Julia Ngo
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Krever betaling etter oppsigelse"

Byttet leverandør den 03. i måneden, men ICE krever full betaling ut måneden. Ikke har de dekning heller, folk som prøver og ringe meg kommer ofte rett til mobilsvar.

Svar fra ice
07.06.2019 11.31
Hei, Jarl

I henhold til våre vilkår, så er det slik at kunden faktureres ut inneværende måned, ved en oppsigelse. Det er svært beklagelig å høre at du ikke var fornøyd med oss. :-(

Jeg håper at du ønsker å gi oss en ny sjanse, ved en senere anledning, Jarl.

Ha en fin dag videre!

Mvh
Julia Ngo
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Hold dere unne ICE"

Jeg ble for et år siden oppringt av en hyggelig selger hos ICE som kunne selge meg et rimelig mobil abonnementet og et rimelig mobilt breiband abonnementet med ganske mange GB data. For å få dette rimelige abonnementet måtte jeg binde meg i 12mnd. og godtroende som jeg var, byttet jeg min, kona og guttungen sin mobil fra Telenor til Ice. Jeg sa også opp det mobile breibandet jeg har med Telia for å heller bruke ICE sitt breiband. Etter vel en mnd måtte jeg kontakte ICE for å bryte abonnementet pga svært dårlig dekning. Alle steder jeg var så måtte jeg enten ut for å ringe eller der var ikke dekning. Når jeg var på ferie og kjørte fra Sunnmøre til Kr.sand hadde jeg med breibandet. Dette virket bare 2 av plassene vi stoppet på. Ikke en gang utenfor Kr.sand fikk vi signal til å bruke breibandet. For å komme oss vekk fra ICE og tilbake til Telenor endte det med at jeg måtte betale 2000,- pr telefon nummer for å bryte bindingstiden og så forlangte de at jeg betalte 2000,- for å bryte breibands abonnementet. Så totalt 8000,- kroner kostet denne fadesen meg. Mitt beste råd til alle er å ikke inngå noen avtale med dette selskapet. Tilbudet og datamengden ser fantastisk bra ut, men når alt kommer til stykket, så har de er elendig produkt som det prøver å selge. Bare det at kundene må låses for å holde på de sier egentlig at noe et fundamentalt galt med selskapet og produktet. Jeg var mer en naiv når jeg gikk for dette. Men jeg gjør aldrig samme feilen 2 ganger. Så heretter holder jeg meg til den seriøse aktøren som har et godt produkt som jeg vet fungerer. Der har jeg heller ingen bindingstid.

Svar fra ice
07.06.2019 11.31
Hei, Tore V,

Dette hørtes ikke bra ut! Uten kjennskap til saken din, så blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til "bytt.no@ice.no" så skal vi undersøke det videre. Husk å legg ved navn og telefonnummer det gjelder.

Jeg ser frem til å høre fra deg!

Mvh
Julia Ngo
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Beste mobil abonnentet du kan ha."

Beste mobil abonnentet du kan ha, har bare gode erfaringer. Og super kunde service :)

Bytte til Ice?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Ice
ice har totalt 2089 omtaler på Bytt.no
Mobilabonnement fra Ice
Bestill på nettsidene til Ice
Vis alle mobilabonnement
Mobil 500 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,5 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
129 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 10 GB
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 20 GB
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 30 GB
Fri tale, SMS og MMS
30 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Ice?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Ice
Gå til Ice nå
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR