Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 872 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 872 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 872 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 390
514
323
396
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 3 872 verifiserte omtaler på Bytt.no

Betale for noe du ikke får

Omtale av  Knut

Jeg hadde Ice, men valgte å bytte operatør som overtok midt i mnd. Det måtte jeg betale for, men jeg måtte også betale Ice for siste halvdel av mnd som jeg altså også betalte til den nye operatøren. Ice svarer at det står i vilkårene. Det synes jeg er simpelt siden det er så lett å tilbakeføre for mye betalt. Styr unna Ice hvis du setter pris på ærlighet og moral.

Svar fra ice
21.04.2020 20:21

Hei Knut, Tusen takk for din henvendelse! Ved en oppsigelse blir man fakturert ut inneværende måned. Dette skal du få beskjed om, dersom du tar kontakt ved en oppsigelse. Jeg beklager meget hvis du ikke fikk beskjed om dette. :-( Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

FRYKTELIG KUNDESERVICE

Omtale av  Nina

Jeg orker ikke begynne på historien enda en gang, men anbefaler INGEN å benytte seg av Ice! Helt greit til du får et eller annet problem, da er det ingen som egentlig kan hjelpe deg og du må ringe underleverandører selv, ingen kan hjelpe deg og de som sier de kan sender etterpå mail om at de ikke kan likevel! Møkkaselskap! Har ALDRI vært så misfornøyd NOEN gang!!! Betaler fremdeles på en mobilbytteavtale hvor jeg ikke har sett tlf min på 2 MÅNEDER!! Ingen kompensasjon. Makan! Antall timer brukt på dette her er helt vanvittig; da store deler av tiden har de ikke engang kunnet svare meg på hvor telefonen er!!!

Svar fra ice
21.04.2020 10:10

Hei Nina, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du har opplevd problemer hos oss. :-( Nå er ikke jeg kjent med saken din, meg jeg skulle gjerne tatt en titt. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Ikke redelig

Omtale av  Britt J. S

Da månedsabonnementet økte fra 129 kr til 149 uten at jeg hadde fått noe info om dette, ringte jeg kundeservice for å spørre om dette kunne være riktig. De påsto at jeg hadde mottatt varsel om prisøkning på SMS. Nei, jeg har søkt på meldinger, sa jeg. Ingen beskjed der. Å, ja, det var forresten på mail, sa hun. Nei, sa jeg, jeg har lett på mail, ikke fått. Men da må du lete i søppelpost, sa hun. - Hvordan kan noe fra Ice komme i søppelpost, når jeg får andre ting fra dere i vanlig innboks? spurte jeg da. - Jo, det hendte, sa hun. Jeg undersøkte, men det var ikke noe i søppelpost. - Når skulle dette være, da? sa jeg. Nei, det var visst vanskelig å finne for henne, sa hun. Men etter litt leting, sa hun at jeg hadde fått mail om det 28. februar. Men nei, det stemte jo ikke, når jeg gjennom de mailene jeg hadde fra Ice (reklamer etc). - Jeg er ikke så gjerrig på de 20 kronene, sa jeg, men jeg liker ikke å bli manipulert. - Jo, men du kan få et tilbud av meg nå, ett år med 1 GB for 129 kr, men da må du binde deg for ett år, sa hun. - Hvorfor er det ingen info om dette på hjemmesida deres, da, spurte jeg. - Nei, det er bare noe vi kan gjøre i enkelte tilfeller, fikk jeg høre da. Så jeg sa at jeg ikke ville binde meg, jeg vil heller se meg om etter andre telefonselskaper, sa jeg, og hilste av. Når jeg nå leser anmeldelser, ser jeg at jeg ikke er den eneste som ikke har fått varsel om prisøkning. Og det gjør meg harm. Jeg liker ikke å bli manipulert. Når det gjelder selve abonnementet, som jeg har hatt et par år, har det fungert ok. Dekningen har noen ganger vært varierende, men stor sett ok. Jeg har ikke brukt tlf til streaming.

Svar fra ice
16.04.2020 12:46

Hei Britt J. S, Tusen takk for din henvendelse! Så merkelig at du ikke fikk informasjonen om prisøkningen. Det beklager jeg meget for. For ice er det, og har det alltid vært viktig å gi kundene våre mest mulig verdi for pengene. Med dette mener vi god kundeopplevelse, god dekning og nok data til konkurransedyktige priser. Da vi kom på markedet i 2015 satte vi ny standard for hva kundene måtte betale for mobildata og vi har bidratt til å presse prisene ned siden. Justeringen vi gjør nå på vårt 1 GB abonnement er den først vi gjør på tre år. Vi vil fremdeles være konkurransedyktige på våre abonnement. Samtidig som vi fortsetter å bygge ut Norges nye mobilnett ice+, for enda bedre opplevelse og styrket konkurranse med tre mobilnett i Norge. Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Datafrihet

Omtale av  Roar F

Har egentlig vært fornøyd med Ice helt til at jeg skulle prøve datafrihet. Tlf har hele tiden vist Ice pluss i displayet men når jeg fikk datafrihet så kom telia inn. Hastigheten er dårlig. Bruker 750s og det trenger jo kun 3.5mb og det funker dårlig. Senderen er ikke langt unna. Hvis dette forsetter vil jeg finne en annen leverandør.

Svar fra ice
16.04.2020 12:46

Hei Roar F, Tusen takk for din henvendelse! Telefonen vil alltid koble seg til det nettet som er best i området. Data Frihet er en valgfri tilleggstjeneste som gir inntil 1000 GB i ice sine egne dekningsområder ice+ med en hastighetstilpasning på 10 Mbit/s. Det anbefales at du legger inn de korrekte data-innstillingene for ar Data Frihet skal fungere best mulig. :-) Med Data Frihet har vi noe som heter "Fornøydhetsgaranti 30 dager". Hvis ikke tjenesten fungerer hos deg, får du pengene tilbake! Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Kundeservice

Omtale av  John K. S

Håpløst å få svar hos! Har prøvd i 2 uker nå, sendt mail og ikke fått noe svar.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Utrolig tregt nett

Omtale av  Rr

Byttet fra Telia til Ice mobile bredbånd pga lavere pris. Det skulla jeg aldri ha gjort. Jeg har prøvd nettet på forskjellige plasser, men det har endt med å slå det av og bruke vanlig mobildata. Hjemme gikk det aldri å se en film uten 1000 avbrudd og det uten HD. Hastigheta lå på ca 1 til max 5 Mbit/s hele tiden. Ice sa jeg ville få samme hatighet som Telia siden de bruker samme linjer, men det stemmer ikke. Jeg prøvde å bytte kanaler, men uten hell. Dessverre nølte jeg for lenge med å si opp Ice abb, noe som kostet meg 1589,- i bruddavgift. Jeg gikk tilbake til Telia igjen. Nå er gjennomsnitthastigheta på 10-15 Mbit/s mot Ice som lå på 1-5 Mbit/s. Telia er dyrere, men det er verdt prisen. Jeg har fått en lærepenge! Ice passer nok best for de som kun skal surfe på net uten å se film.

Svar fra ice
16.04.2020 12:46

Hei Rr, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at ditt Bredbånd ikke fungerte. :-( Med Bredbånd kan man forvente hastighet mellom 2 og 40 Mbit/s, med 4G. Hvis dekningskartet tyder på at det var meget god dekningen rundt ditt området, er dette meget merkelig. :-( Du er hjertelig velkommen tilbake til oss. Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Styr unna ubehagelige overraskelser!

Omtale av  David

Rett og slett det verste jeg har vært borti! Du får ikke det du betaler for, feilfakturering og helt uverdig dekning. Rart å kalle seg for ICE + når du ikke engang kan ha en telefonsamtale og strømme på 4g nett samtidig, rett og slett ubegripelig. Føler meg svindlet. Nå snur jeg i døren etter 2 uker som kunde hos de. Vil ikke anbefale andre å stå uten dekning og feilfakturering. Rett og slett en ubehagelig opplevelse å være kunde hos dette selskapet. Betaler nå mer hos Telia, men der får jeg det jeg faktisk betaler for.

Svar fra ice
16.04.2020 12:46

Hei David, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du har fått en slik oppfatning av oss. :-( Det skal absolutt være mulig å surfe på nett, mens du har en telefonsamtale (4G-tale). Nå kjenner ikke jeg til saken din og har heller ikke sett fakturaen din. Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg. Du er hjertelig velkommen tilbake. Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

ice har 3 872 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR