Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 877 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 877 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 877 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 391
515
323
399
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 3 877 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig nettdekning her på fjellet.

Omtale av  Stegan

Ingen eller dårlig tilgang til nettbank, NRK, Norsk tipping mm. Dekningskart påstår god dekning. Ruteren viser bare en til to gule streker med ekstern antenne. Kan med fordel forsterke signalene noe fra senderen. Denne omtalen gjelder kun på min hytte, ellers er jeg fornøyd med Ice.

Svar fra ice
11.08.2020 08:45

Hei, Stegan :-) Så leit å høre, at nettet vårt virker så dårlig på hytta di. :-( Gule signaler, viser at den er på 450 Mhz frekvensen vår, som er vår lengstrekkende frekvens, så dessverre virker det ikke som om vi leverer så bra dekning, akkurat det hytta di står, spesielt ikke når du allerede har antenne. :-( Det vi eventuelt kan prøve, er en annen frekvens, for å se om det hjelper. :-) Vi hjelper deg gjerne med å bytte frekvens, hvis du kontakter oss, på epost [email protected]. :-) Henvendelsen må inneholde: -Ditt fulle navn -Telefonnummer -Navn på bytt.no -Hva henvendelsen gjelder Jeg er glad for å høre, at du ellers er fornøyd med oss, og ønsker deg og fine en fortsatt fin dag videre. :-) Mvh Ruben ice.no

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

verdens tregeste nettverk👎

Omtale av  Pål T

har snakket med kundeservice flere ganger, virker ikke som de ønsker å hjelpe meg å utbedre nettverket slik at det blir bedre. Har hastigheter mellom 4-8 mps på det meste. Betaler 799kr i mnd for ett 300mb abonnement, dette er alt for dårlig.

Svar fra ice
11.08.2020 08:44

Hei, Pål :-) Så leit å høre, at du opplever at vi ikke vil hjelpe deg. :-( Vi ønsker selvfølgelig at alle våre kunder føler at de får hjelp, når de kontakter oss. Hvis du ikke har opplevd det sånn, i kontakt med oss, så må jeg bare beklage for det. :-( Hastigheter på Mobilt Bredbånd, avhenger av flere faktorer. Eksempler påkan være avstand til sender, trafikk på senderen, routerens plassering i boligen, lokal topografi, og været. 4-8 Mbps regnes av oss, som innenfor normalen, og skal holde lenge til streaming av film i HD kvalitet, for eksempel. Nå vet jeg ikke hvordan signalene er hos deg, eller om senderen er overbelastet, men hvis du har snakket med oss flere ganger, så er jeg sikker på at dette har blitt sjekket. Hva med en ekstern antenne, har vi tilbudt deg en sånn? Kanskje det kan hjelpe. :-) Ekstern antenne, kan bestilles av kundeservice, hvis du kontakter oss, på epost [email protected]. :-) Husk at mail til oss, må inneholde: -fullt navn -telefonnummer -navn på bytt.no Ha en fortsatt fin dag! Mvh. Ruben

Greit nok, men litt ustabilt

Omtale av  Geir L

+ God selvbetjening + Barneabonnement med foreldrestyring + God kundebehandling + Rollover mellom alle ICE abonnenter - Talekvalitet varierer - Mobildata fungerer ikke når hastigheten skrus ned - Lang oppkoblingstid - Av og til blir samtaler brutt - Middels prisnivå - Tekniske merkverdigheter (rigid systemstruktur) - Manuelt oppsett av mobildata og MMS i utland Vel verdt å merke seg: I tillegg til Telenor og Telia, så har ICE den tredje konsesjon i mobilnettet og sikrer dermed konkurranse. Uten ICE ville vi hatt ett duopol i Norge der de to store ville sittet fornøyd med sine 40/60% markedsandeler, og prisnivået ville generelt vært høyt. Alle andre leier seg inn i disse tre mobilnettene.

Svar fra ice
11.08.2020 08:43

Hei, Geir :-) Takk for tilbakemeldingen. :-) Jeg er glad for å høre, at du er fornøyd med selvbetjeningsløsningen vår, iceJunior, kundeservicen vår, og rollover. :-) Det er helt klart at man må gi de to store litt konkurranse. ;) I utgangspunktet, så skal det ikke være nødvendig å legge inn datainnstillinger, mens i utlandet. Unntaket blir land hvor vi ikke har avtale med operatørene i det aktuelle landet, som utelukker EU-land, og majoriteten av land, hvor vi opplever at folk stort sett drar. :-) Jeg ser at du har ført opp at du har byttet selskap, men jeg håper at du kommer tilbake til oss, en dag. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no

Greit nok

Omtale av  Gunnar B

Jeg har ice, ungene har ice+. På norgesferie i bil var det stor forskjell på mobildata. Datt gjerne ut på ice+, men ikke ice. Syns det er svært dårlig kommunisert at det er så stor kvalitetsforskjell på netta (for det er det). Jeg har blitt godt behandlet de gangene jeg har måtte ringe eller ta kontakt for ulike ting.

Svar fra ice
11.08.2020 08:43

Hei, Gunnar :-) Så hyggelig å høre, at du er fornøyd med kundeservicen vi leverer. :-) SIM-kortene våre, er programmert til å prioritere ice+ nettverket, men telefonen vil kunne hoppe over til Telia sitt nett, hvis dekningsgraden der er betydelig bedre, akkurat i det området, enn det er på ice+ nettverket. :-( Det vil være spesielt vanskelig å holde telefonen påkoblet til det ene, eller andre nettet, hvis man reiser med bil, eller tog, siden man da beveger seg raskt fra område til område, og telefonen kontinuerlig vil søke etter å opprette kontakt med de sterkeste signalene. Vi jobber med å videreutvikle, og bygge ut ice+ nettverket, så flere kan dra nytte av våre tjenester. Vi dekker nå 90% av befolkningen, men håper å snart få med enda flere inn under paraplyen av nettet vår. :-) Jeg håper det virker bedre , når dere er hjemme, og ønsker deg og dine en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no

Ustabilt mobilt bredbånd

Omtale av  John C. B

Prøvde mobilt bredbånd 15 GB for å ha på hytta, med A1 Smartrouter. Svært ustabilt, faller ut ofte og må restartes. Prøvd ulike innstillinger på forslag fra kundeservice, ingenting ga tilstrekkelig effekt. Ble foreslått ekstern antenne til kr 1599, selv om router jevnt over viste tilstrekkelig dekning. Uaktuelt for min del. Valgte å angre med 30 dagers fornøyd garanti, var ikke noe trøbbel fra ice sin side med dette. Opplever stor forskjell på service-nivå hos de ulike jeg kom i kontakt på kundeservice. Men karakteren her er ikke på grunn av kunderservice, men det utrolig lite stabile produktet

Svar fra ice
11.08.2020 08:42

Hei, John :-) Så leit å høre, at servicenivået hos oss, var så forskjellig, og at du hadde en så dårlig opplevelse av vårt produkt. :-( Vi prøver så godt vi kan, å sørge for at kundene våre føler at de kommer til kundebehandlere, som er like dyktige til det tekniske, men også det menneskelige, når de snakker med oss. Det er selvfølgelig veldig utfordrende, men det er en målsetning vi har, og jeg synes det er trist å høre, at vi ikke er kommet helt i land på dette, riktig enda. :-( Nettverket vårt, bruker flere frekvenser, både med svært korte, og svært lange bølgelengder. Dette for å sørge for at basestasjonene våre både har den beste rekkevidden, men også beste kapasiteten og hastigheten, de kan. Dette er grunnen til at blant annet luftambulansen bruker oss, som leverandør, for sine tjenester. Til de fleste, så skal det gi super dekning. :-) Jeg synes det er leit å høre, at vi ikke fikk levert god dekning til deg, riktig enda, men jeg håper at vi får bygget ut dekning der du bor, så kanskje produktet vårt blir mer aktuelt for deg igjen, i fremtiden. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dårlig dekning. Respekterer ikke en skriftlig oppsigelse.

Omtale av  Berit

Bestilte et prøveabonnement på to mnd. Opplevde svært dårlig dekning. Skriver til ICE at jeg ikke ønsker fortsatt abonnement av foran nevnte grunn. Ice svarer og ber meg ringe for å fortelle hvorfor jeg ikke ønsket fortsatt abonnement og avslutter ikke abonnementet slik jeg ba om. Respektløst spør du meg.’

Svar fra ice
11.08.2020 08:42

Hei, Berit :-) Så leit å høre, at du opplever det sånn. :-( Nå vet jeg ikke noe om henvendelsen du hadde med oss spesifikt, men for å registrere en oppsigelse, så krever vi at et sikkerhetsspørsmål besvares. Sikkerhetsspørsmål er spørsmål, som bare juridisk eier kan besvare. Hvis sikkerhetsspørsmålet ikke blir besvart og bestått, så vil ikke oppsigelsen legges inn. Er det kanskje det som har skjedd? Det er ikke vår hensikt å være respektløse, men vi ønsker å ivareta våre kunders sikkerhet, og en del av dette, er blant annet å stille sikkerhetsspørsmål, når kundene våre er i kontakt med oss, og skal utføre endringer i abonnementet. :-) Jeg håper du har fått sagt opp abonnementet ditt nå, som du ønsket, og ønsker deg og dine en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no

ICE er 100% ubrukbart. 10% dekning holder ikke i 2020.

Omtale av  Anitab

Sjelden dekning, både når det gjelder å ringe og å være på nett. De sier det er utbedret, men det er det absolutt IKKE!

Svar fra ice
10.08.2020 14:39

Hei, Anitab :-) Så utrolig leit å høre, at du har hatt en sånn opplevelse med oss. :-( Vi leverer unik dekning i Norge, per i dag. Vi leier nett av Telia, i tillegg til å levere vårt eget. Vårt eget nett, ice+, dekker i dag 90% av befolkningen, som burde holde til de aller fleste, og nettet til Telia burde dekke over store deler av resten av landet. Det utelukker imidlertid ikke, at det kan være området, hvor man dessverre ikke får tjeneste, men det blir unntaket, mer enn det er regelen. :-) Du kan sjekke den forventede dekningen, der du bor og ferdes, på dekningskartet vårt, som du kan finne her: https://www.ice.no/dekning/. Den samlede antatte dekningen for mobiltelefoni, finner du ved å huke av for mobiltelefon, og ice+ dekningen finner du, ved å huke av for ice+. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no

ice har 3 877 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR