Meny

ice omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
20
av 36 innen
mobilselskap
48%
anbefaler
ice

"Urimelig å kreve en hél måned portering 5 dager inn i måneden"

Omtale om ice skrevet av K for 09.05.2020 10.55

ice har totalt 2594 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Urimelig å kreve en hél måned portering 5 dager inn i måneden"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ice skryter tilsynelatende av sitt eget nettverk her til lands. Nettverket har jeg prøvd ut i noen måneder, og kan si at jeg ikke er særlig fornøyd med det. I hele perioden har jeg foretrukket Telia sitt nettverk som man manuelt kan velge gjennom innstillingene. Etter portering som dessverre skjedde 5 dager inn i ny måned, så er det gjennom vilkår oppsigelsestid på 1 måned og synes det er greit å trekke fakturere for en hel måned. Personlig synes jeg "betal 30 for 5 dager" er en urimelig deal og ordrett tyveri. Operatører jeg har vært med tidligere har vist skjønn og bedt meg se bort fra slike faktura. Med slik service stiller jeg meg uforstående til hvorfor Ice i det hele tatt vinner en pris for kundeservice? Jeg forstår hvertfall hvorfor markedsverdien på selskapet nesten er halvert siden børsnotering. Mitt klare råd til alle som leser dette: bruk Ice for kampanjen på 99 kr/mnd i 2 mnd og innhent Trumf-bonusen - og bytt i godt tid før kampanjeperioden er over.

Bytt.no
"Urimelig å kreve en hél måned portering 5 dager inn i måneden" skrev K om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som K og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig mobilt bredbånd"

Vår mobile bredbåndsruter kutter stadig vekk. Og vi kan ikke se en film eller serie uten at det kutter. Og når vi ikke gjør det men er midt inn i nettsurfingen. Så kutter det like mye. Bindet oss et år, men når bindingen er ferdig så blir det Bye Bye Ice abonnement.

Svar fra ice
11.05.2020 14.32
Hei Robert,

Tusen takk for din henvendelse! Det skal absolutt ikke være slik at nettet faller ut, stadig vekk. Dette beklager jeg meget for. Jeg ønsker å ta en nærmere titt på saken din.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig lydkvalitet"

Ved utgående samtale til abo med annen teleoperatør er lyden hos den jeg ringer opp helt forferdelig og må be om at vedkommende ringer meg opp, da er lyden ok. Dette skjer med flere telefoner jeg har prøvd (Huawei og Samsung) Telefonene er innstilt på VolTE 4G. Hold dere unna ice

Svar fra ice
11.05.2020 14.32
Hei Svein,

Tusen takk for din henvendelse! Så merkelig at du opplever dårlig lydkvalitet ved utgående tale. :( Jeg ønsker å ta en nærmere titt på saken din.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag videre!

Mvh. Cecilie
ice.no
Det-Er-Irrelevant
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Et forferdelig telefonselskap. Sperrer tlf, en sender fortsatt faktura etter endt abonnement."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ufyselig kundeservice. Sender fakturaer etter endt abonnement. Kjører forliksrådet på dem asap! Ved denne omtalelen vil de ha mine personalia uten GDPR samtykke, men ok. Forliksrådet neste stopp!

Svar fra ice
08.05.2020 11.34
Hei,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at kundeforholdet ditt endte slik. :-( Nå er ikke jeg kjent med saken din, men ved en oppsigelse blir man fakturert for inneværende måned. Dette skal du få informasjon om, når man tar kontakt med kundeservice. Dette står også i vilkårene våre. Hvis man ønsker å si opp, anbefaler vi alltid å gjøre en oppsigelse slutten av en måned. Jeg beklager dersom du ikke fikk beskjed om dette.

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Tideligere-Ice-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Betaling når du bytter fra ICE - Overfakturering?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg tok kontakt med ICE kundeservice de jeg byttet fra ICE til en annen leverandør. Faktura ble betalt for hele måneden, men byttet ble gjort den 13. i den måneden. Det viser seg at ICE tar seg betalt for hele den inneværende måneden man bytter fra de. Mulig de har skrevet noe om dette i avtalen, men jeg ser på dette som særdeles slett oppførsel når de mister en kunde - du vil dermed bli belastet opp mot en hel måned ekstra som du ikke har benyttet. Ha dette i tankene når du eventuelt blir kunde - samt når du bytter fra de. Se epost fra ICE ved min henvendelse: Takk for at du tar kontakt. Ved oppsigelse, så er det betaling av faktura ut inneværende måned. Som jeg kan se, så avsluttet du abonnementet 13.03. Betaling for hele mars måneden er da riktig belastet. Jeg håper dette var oppklarende og ønsker deg en fin dag.

Svar fra ice
08.05.2020 11.33
Hei Tidligere ice-kunde,

Tusen takk for din henvendelse! Det stemmer at man blir fakturert ut inneværende måned, ved en oppsigelse. Dette skal man alltid få beskjed om, når man tar kontakt med kundeservice. Dette står også i vilkårene våre. Hvis man ønsker å gjøre en oppsigelse, anbefaler vi kundene våre om å gjøre dette slutten av en måned, for å få mest mulig nytte av pengene. :-) Jeg beklager dersom du ikke ble informert om dette, før du gjorde en oppsigelse. Du er hjertelig velkommen tilbake!

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
ice har totalt 2594 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR