Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 872 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 872 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 872 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 390
514
323
396
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 3 872 verifiserte omtaler på Bytt.no

Innser ikke egne problemer, teknikere skylder på andre ting enn realiteten

Omtale av  Oppgitt-Kunde

Hele husstanden har hatt ice unntatt meg. Store problemer med data på samtlige, selv bare ved å åpne enkle nettsider. Barna har klaget på dette lenge, men jeg har ikke tatt dette seriøst. Ved kontakt med kundeservice antydet de at instillingene var feil, deretter skyldte de på telefon, deretter skyldte de på mulig dårlig SIM kort og at jeg måtte kjøpe nytt. Så kontaktet jeg dem fordi det var et felles problem med samtlige telefoner i husstand som hadde ice. Dårlig dekning sier de nå, selv om vi er i et område de sier skal være god dekning på. Problemet er at dette skjer heller ikke bare hjemme, dette er i store deler av Askøy (nærheten av bergen) hvor dekning skal være bra. Jeg er tekniker selv og undersøkt mye her. Når telefonen går via "Ice - Telia" (altså bruker telia sitt nettverk), så går det fint. Problemet er at det går kun sekunder før telefon switcher automatisk over til "Ice pluss", altså Ice sitt eget nett. Da kveles alt momentant. Speedtest (selv om dekning viser at den er bra) viser over 90% tap av data. De sier at mobilen skal switche til det beste nettverket til enhver tid, men dette "fantastiske" nettet ice pluss er ikke verdt noe. Skiftet til Telia etter siste samtale med kundeservice, og aldri hatt problemer siden. Ser mange tilbakemeldinger at de har dårlige erfaringer med mobildata. Ikke noe problem å selge abonnement med ubegrenset data på Ice pluss nettet, når det ikke virker.

Svar fra ice
18.06.2020 09:41

Hei, Tusen takk for din henvendelse! Det er veldig beklagelig at du har opplevd mye problemer med mobildata. :-( Telefonen vil alltid koble seg opp til det nettet som er best i området. Dekningskartet er kun teoretisk. Her hadde det vært en mulighet å låse telefonen til Telia sitt nett, men det er ikke noe å anbefale. Send meg gjerne en e-post til [email protected] om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Cecilie ice.no

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dritt service

Omtale av  Tom F

Kan det bli verre service fra kunderådgivere. Jeg har vert i kontakt med de flere ganger. Her blir det tegnet avtale med en annen leverandør. Prøver heller en chat robot i et annet selskap. Det som er bra er at de ikke ringer opp når det blir brutt. Kanskje de skulle hatt noen som var litt service innstilt.🤔

Svar fra ice
09.06.2020 11:43

Hei Tom F, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du har fått en slik kundeopplevelse hos oss. :-( Nå kjenner ikke jeg til saken din, men jeg skulle gjerne ha tatt en titt. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Pålitelig operatør med kjapp kundeservice

Omtale av  Lennart

Bruker ice til alle 5 i familien pluss bredbånd på hytta, som jeg kan slå av og på etter avtale. Full oversikt når jeg står som eier av alle abb. og kan "rolle" over data etter behov. Eneste grunn til ikke toppkarakter er prisøkningen de nylig gjennomførte.

Svar fra ice
05.06.2020 09:47

Hei Lennart, Tusen takk for en meget hyggelig henvendelse! Så godt å høre at du er så fornøyd med tjenesten vi gir. For ice er det, og har det alltid vært viktig å gi kundene våre mest mulig verdi for pengene. Med dette mener vi god kundeopplevelse, god dekning og nok data til konkurransedyktige priser. Da vi kom på markedet i 2015 satte vi ny standard for hva kundene måtte betale for mobildata og vi har bidratt til å presse prisene ned siden. Vi vil fremdeles være konkurransedyktige på våre abonnement. Samtidig som vi fortsetter å bygge ut Norges nye mobilnett ice+, for enda bedre opplevelse og styrket konkurranse med tre mobilnett i Norge. Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Dårlig dekning, hastighet og service

Omtale av  Hanne

Dekningen er veldig dårlig, og samtalene avbrytes av de minste geografiske hindringer. Står jeg ved siden av heisen i oppgangen er det null dekning, og mange samtaler avbrytes av dekningsbrudd (selv om jeg er midt i Oslo). Internettet går tregt uansett hvor jeg er. Jeg ringte til kundeservice for å fortelle at jeg ikke klarer å høre folk i vanlige telefonsamtaler, og at lyden er hakkete til enhver tid. Da hadde de hverken noen forklaring eller hjelp å komme med. Ice er billig, fordi kvaliteten er dårlig :)

Svar fra ice
05.06.2020 09:46

Hei Hanne, Tusen takk for din henvendelse! Det er svært beklagelig at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Ice+: Fryser dine data

Omtale av  Klaus L

Ice lokker med store mengder data og prismessig virker det gunstig. Men når hastigheten over det store og det hele ligger på 2 Mbit/s (ja, de "reklamerer" til stadig 2-40 Mbit/s), så er det som å gå mange år tilbake i tid. Det er først når de ikke selv har dekning at Telia tar over og gir ok hastighet. Deres "4+" er mer som 2- (husker du Edge?). Har allerede bestilt nytt abonnement hos forrige selskap. Ice har i det minste gjort meg mer bevisst på å søke opp andres erfaringer. Regner med at det ikke er tilfeldig at noe liknende jeg skriver, også dukker opp flere ganger her inne. De har også et standardsvar her inne om 2-40 Mbit/s. Legg mer vekt på 2 enn 40.

Svar fra ice
05.06.2020 09:43

Hei Klaus L, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at hastigheten ikke var optimal hos deg. :-( Du kan forvente hastighet mellom 60 og 350 Mbit/s, med 4G. Nå kjenner ikke jeg til saken-, eller dekningen din. Send meg gjerne en e-post til [email protected] om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Du får hva du betaler for!

Omtale av  Klaus

Jeg hadde abonnement hos chili mobil, hvor jeg betalte 499/mnd for data Frihet. Jeg ble oppringt av en hyggelig medarbeider fra Ice som kunne gi meg ICE 6GB pluss data frihet som tilleggstjeneste til en totalpris på 323/mnd i ett år, deretter 399/mnd. For meg som student virket den forespeilede innsparingen på 2000 kr første år så forlokkende at jeg bet på! Det jeg imidlertid ikke ble informert om var at disse 1000GB/mnd måtte være fra ICE’s eget nett ICE+. Ett nett som aldri har levert over 2mbit/sek. Og jeg har testet nettet flere ganger i uken de seks ukene jeg holdt ut med dette drittabonnementet. Når jeg ringer ICE kundeservice for å klage på dårlig nett, til tross for at jeg bor 100 meter unna nærmeste TELIA-basestasjon, får jeg til svar at jeg burde restarte telefonen. Etter å ha snakket med folk som jobber i bransjen sier de at dette ICE+nettet er beryktet dårlig, og at de aldri ville anbefalt noen å bruke det. Det var forøvrig dette nettet ICE reklamerer på nettsidene sine at holder høy standard og rundt 10mbit/sek. Når jeg ringer har jeg to ganger blitt møtt med en holdning som antyder at jeg burde skjønne at det ikke er topp dekning over alt. Og det kan jeg forstå. Det jeg ikke forstår er at det skal være mulig å stå i sentrum av Trondheim by uten å kunne oppdatere Facebook, eller nettleseren. Hadde det ikke vært bedre å gi mer data på nettet de leier av TELIA? For der får jeg rundt 20-30Mbit/sek. Problemet er bare at telefonen automatisk vil forsøke å koble seg opp på ICE+. Det har vært problemer med abonnementet fra første dag, og jeg meldte i går flytting tilbake til CHILI. Det er kanskje litt dyrere, men heller det enn å rive ut det siste jeg har av hår i frustrasjon over ICE. Det skal nevnes at jeg sitter i Trondheim og skriver denne anmeldelsen, og måtte koble meg på Wifi for å kunne skrive den.

Svar fra ice
05.06.2020 09:40

Hei Klaus, Tusen takk for din henvendelse! Det er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen med oss. :-( Du skal kunne forvente hastighet mellom 60 og 350 Mbit/s, med 4G. Når det er sagt så påvirkes den reelle nedlastningshastigheten i stor grad av lokale faktorer. Du kan alltid koble deg fast til Telia sitt nett, men det er ikke noe vi anbefaler. Send meg gjerne en e-post til [email protected] om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Lite kontrol på databruk

Omtale av  Knut G

Det er synd ice ikke har styring mellom ice(som er telia) og ice+ som er ice egne nett. Hvis noen ringer deg eller du ringer noen går ice+ over på Ice og det raser fort ut av datapakken og det hjelper ikke at du har fri data i tillegg. Dette er rett og slett ubrukelig og uholdbart. Du må hele tiden passe på hvordan nett du bruker og jeg har gjentatte ganger opplevd at ice+ har gått over på Ice som da er Telia sitt nett og datta pakken tømmes.

Svar fra ice
20.05.2020 17:05

Hei Knut G, Tusen takk for din henvendelse! Så leit at du syns dette er ubrukelig og uholdbart. :-( Ni av ti i Norge har nå tilgang på ice sitt eget mobilnett som dekker hele 89% av Norges befolkning, i det nyeste og mest moderne mobilnettet i landet. Når du er koblet opp mot Telia sitt nett, vil det stå "ice/Telia" på telefonen din og når du er koblet opp til vårt eget nett, vil det stå "ice+". I tillegg vil du også kunne se hvilke nett du er koblet opp mot, i appen. Jeg vil også anbefale deg å ta en titt på dekningskartet vårt, for å se hvilke nett som er best i ditt området. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

ice har 3 872 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR