Meny

ice omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 37 innen
mobilselskap
48%
anbefaler
ice

"Innser ikke egne problemer, teknikere skylder på andre ting enn realiteten"

Omtale om ice skrevet av Oppgitt-Kunde for 04.06.2020 10.50

ice har totalt 2625 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Oppgitt-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Innser ikke egne problemer, teknikere skylder på andre ting enn realiteten"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hele husstanden har hatt ice unntatt meg. Store problemer med data på samtlige, selv bare ved å åpne enkle nettsider. Barna har klaget på dette lenge, men jeg har ikke tatt dette seriøst. Ved kontakt med kundeservice antydet de at instillingene var feil, deretter skyldte de på telefon, deretter skyldte de på mulig dårlig SIM kort og at jeg måtte kjøpe nytt. Så kontaktet jeg dem fordi det var et felles problem med samtlige telefoner i husstand som hadde ice. Dårlig dekning sier de nå, selv om vi er i et område de sier skal være god dekning på. Problemet er at dette skjer heller ikke bare hjemme, dette er i store deler av Askøy (nærheten av bergen) hvor dekning skal være bra. Jeg er tekniker selv og undersøkt mye her. Når telefonen går via "Ice - Telia" (altså bruker telia sitt nettverk), så går det fint. Problemet er at det går kun sekunder før telefon switcher automatisk over til "Ice pluss", altså Ice sitt eget nett. Da kveles alt momentant. Speedtest (selv om dekning viser at den er bra) viser over 90% tap av data. De sier at mobilen skal switche til det beste nettverket til enhver tid, men dette "fantastiske" nettet ice pluss er ikke verdt noe. Skiftet til Telia etter siste samtale med kundeservice, og aldri hatt problemer siden. Ser mange tilbakemeldinger at de har dårlige erfaringer med mobildata. Ikke noe problem å selge abonnement med ubegrenset data på Ice pluss nettet, når det ikke virker.

Svar fra ice
18.06.2020 09.41
Hei,

Tusen takk for din henvendelse! Det er veldig beklagelig at du har opplevd mye problemer med mobildata. :-( Telefonen vil alltid koble seg opp til det nettet som er best i området. Dekningskartet er kun teoretisk. Her hadde det vært en mulighet å låse telefonen til Telia sitt nett, men det er ikke noe å anbefale.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-)

Ha en fin dag videre!

Mvh. Cecilie
ice.no
Bytt.no
"Innser ikke egne problemer, teknikere skylder på andre ting enn realiteten" skrev Oppgitt-Kunde om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Oppgitt-Kunde og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dritt service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kan det bli verre service fra kunderådgivere. Jeg har vert i kontakt med de flere ganger. Her blir det tegnet avtale med en annen leverandør. Prøver heller en chat robot i et annet selskap. Det som er bra er at de ikke ringer opp når det blir brutt. Kanskje de skulle hatt noen som var litt service innstilt.🤔

Svar fra ice
09.06.2020 11.43
Hei Tom F,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du har fått en slik kundeopplevelse hos oss. :-( Nå kjenner ikke jeg til saken din, men jeg skulle gjerne ha tatt en titt.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Pålitelig operatør med kjapp kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bruker ice til alle 5 i familien pluss bredbånd på hytta, som jeg kan slå av og på etter avtale. Full oversikt når jeg står som eier av alle abb. og kan "rolle" over data etter behov. Eneste grunn til ikke toppkarakter er prisøkningen de nylig gjennomførte.

Svar fra ice
05.06.2020 09.47
Hei Lennart,

Tusen takk for en meget hyggelig henvendelse! Så godt å høre at du er så fornøyd med tjenesten vi gir. For ice er det, og har det alltid vært viktig å gi kundene våre mest mulig verdi for pengene. Med dette mener vi god kundeopplevelse, god dekning og nok data til konkurransedyktige priser. Da vi kom på markedet i 2015 satte vi ny standard for hva kundene måtte betale for mobildata og vi har bidratt til å presse prisene ned siden.

Vi vil fremdeles være konkurransedyktige på våre abonnement. Samtidig som vi fortsetter å bygge ut Norges nye mobilnett ice+, for enda bedre opplevelse og styrket konkurranse med tre mobilnett i Norge.

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig dekning, hastighet og service"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dekningen er veldig dårlig, og samtalene avbrytes av de minste geografiske hindringer. Står jeg ved siden av heisen i oppgangen er det null dekning, og mange samtaler avbrytes av dekningsbrudd (selv om jeg er midt i Oslo). Internettet går tregt uansett hvor jeg er. Jeg ringte til kundeservice for å fortelle at jeg ikke klarer å høre folk i vanlige telefonsamtaler, og at lyden er hakkete til enhver tid. Da hadde de hverken noen forklaring eller hjelp å komme med. Ice er billig, fordi kvaliteten er dårlig :)

Svar fra ice
05.06.2020 09.46
Hei Hanne,

Tusen takk for din henvendelse! Det er svært beklagelig at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ice+: Fryser dine data"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ice lokker med store mengder data og prismessig virker det gunstig. Men når hastigheten over det store og det hele ligger på 2 Mbit/s (ja, de "reklamerer" til stadig 2-40 Mbit/s), så er det som å gå mange år tilbake i tid. Det er først når de ikke selv har dekning at Telia tar over og gir ok hastighet. Deres "4+" er mer som 2- (husker du Edge?). Har allerede bestilt nytt abonnement hos forrige selskap. Ice har i det minste gjort meg mer bevisst på å søke opp andres erfaringer. Regner med at det ikke er tilfeldig at noe liknende jeg skriver, også dukker opp flere ganger her inne. De har også et standardsvar her inne om 2-40 Mbit/s. Legg mer vekt på 2 enn 40.

Svar fra ice
05.06.2020 09.43
Hei Klaus L,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at hastigheten ikke var optimal hos deg. :-( Du kan forvente hastighet mellom 60 og 350 Mbit/s, med 4G. Nå kjenner ikke jeg til saken-, eller dekningen din. Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
ice har totalt 2625 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR