Meny

ice omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Middels
8
av 30 innen
mobilselskap
54%
anbefaler
ice

"Vanskelig å dele internett"

Omtale om ice skrevet av Anders for 20.06.2019 17.41

ice har totalt 2089 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å dele internett"

Alltid problem med å dele internett. Hadde aldri problemer med dette da jeg hadde Telenor/komplett.

Svar fra ice
21.06.2019 11.59
Hei Anders,

Dette skyldes som regel en feil på innstillingene, så det skal jeg selvfølgelig få hjulpet deg med.

Kunne du gått gjennom veiledningen under, for å se om det kan løse problemet? :)

https://www.ice.no/kundeservice/mobiltelefoni/mobildata/data--og-mms-innstillinger/

Husk å ta en omstart på telefonen, etter du har lagt inn innstillingene. Dersom problemet fortsatt vedvarer, ønsker jeg at du skal sende oss en e-post til bytt.no@ice.no, med fullt navn og telefonnummer. Da skal vi få undersøkt det nærmere.

Ha en fin dag videre!

Mvh. Julia
ice.no
Bytt.no
"Vanskelig å dele internett" skrev Anders om ice

Har du en tilsvarende erfaring med ice?
Gjør som Anders og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om ice du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Vito L. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke dekning ikke LTE noen steder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rett og slett forferdelig. Ingen får ringt meg og jeg får ikke ring noen. LTE funker ikke noen steder

Svar fra ice
27.06.2019 12.49
Hei, Vito L. M,

Dette hørtes ikke helt bra ut. Slik skal det selvfølgelig ikke være! :O

Send oss gjerne en e-post til bytt.no@ice.no, så skal vi få undersøkt dette nærmere. Husk å inkludere fullt navn, og telefonnummer, i e-posten.

Ha en fin dag videre!

Mvh. Julia
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svar fra Ice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Viser til svaret Ice kom med i forbindelse med at jeg ikke kan bruke Ice i USA: "Hei Moorten, Så leit å høre at du opplever manglende dekning i USA. Mest sannsynlig trenger vi å tvinge SIM-kortet til å få dekning i utlandet, og under finner du en guide på hvordan du gjør dette. Merk at det ikke er meningen at du skal utføre alt, men at du trinnvis starter øverst, og jobber deg nedover om du fortsatt ikke får dekning. På iPhone: Gå inn på Innstillinger - Telefon - SIM programmer - internat.Roaming - Modus - Manuell - Hjemmenett. Om du har den nyeste IOS-oppdateringen, så må du trykke på Innstillinger - Mobilnett - SIM programmer. På Android: Gå på alle apper og trykk på ice.net (Egen app, SIM-kort med et tannhjul) - internat.Roaming - Modus - Manuell - Hjemmenett. På Windows Phone: Innstillinger - Nettverk og trådløst - Mobiltelefon og SIM-kort - SIM-kortinnstillinger - SIM-programmer - internat.Roaming - Modus - Manuell - Hjemmenett. Telefonen din skal da automatisk koble seg til et nettverk. Merk at det kan ta noen minutter, men om det ikke skjer noe automatisk, kan du skru telefonen din av og på. Dersom den ikke gjør det, forsøk å søke opp nettverket manuelt og koble til operatørene du har tilgjengelig. Hvis dette ikke hjelper skrur du telefonen din av, tar ut SIM-kortet, skrur telefonen din på (uten SIM-kort) og når telefonen din har vært på i omtrent 2-3 minutter setter du i SIM-kortet på nytt før du restarter telefonen din en siste gang. Dette "tilbakestiller" signalene SIM-kortet mottar. Fungerer det fortsatt ikke, kan du forsøke å deaktivere 4G på telefonen din og forsøke å koble til operatørene du har tilgjengelig en gang til. Da skal du lettere få dekning på telefonen din. Når du er i Norge igjen må du gå tilbake der du valgte “Manuell” og endre det tilbake til “Automatisk”. Dersom det fortsatt ikke fungerer, så ønsker jeg at du skal sende oss en e-post til bytt.no@ice.no, slik at vi får undersøkt det nærmere. Husk å inkludere fullt navn og telefonnummer, i e-posten. Ha en fin dag videre! Mvh ice.no" Alt det som står beskrevet her ble prøvd. Det fungerte ikke. Jeg prøvde alt og lette over alt på nettet for å finne alternative løsninger - det fungerer ikke. Problemer med simkort og utland har vaert i mange år for ICE. Det at ICE ikke fungerer i USA - er også kjent. ICE må snart få gjort noe, slik at SIM kortene deres fungerer like bra som andre simkort. ICE er forøvrig et bra valg - men, det er ikke bra at man plutselig blir en uke uten telefon.

Svar fra ice
27.06.2019 12.48
Hei igjen, Moorten,

Så leit at dette ikke fungerte for deg. Du skal imidlertid kunne ha tjeneste på telefonen, med ditt ice-abonnement overalt - inkludert USA. Jeg var på ferie i USA tidligere i år, og det fungerte veldig fint.

Her må vi derfor undersøke om det ligger noen form for underliggende sperringer, eller lignende, på ditt abonnement. Send oss derfor en e-post til bytt.no@ice.no, eller kontakt vår kundeservice.

Kontaktinformasjon finner du her:
https://www.ice.no/kontakt-oss/

Jeg håper det løser seg. Ha en fin dag videre!

Mvh. Julia
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Stabilt nett"

Kunne ha vert rimeligere med mobildata. Ellers syns har jeg ikke noe å klage over.

Svar fra ice
21.06.2019 11.59
Hei Nils,

Så godt å høre at du er fornøyd med oss. :-)

Vi satser på konkurransedyktige priser, og mener vi er blant de beste når det gjelder hva man får for pengene sine. Vi jobber kontinuerlig med å kunne tilby de rimeligste løsningene for våre kunder. :-)

Ha en fin dag videre!

Mvh. Julia
ice.no
Bytte til Ice?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Ice
Sigbjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig dekning/hastighet/samtaler/batteri?"
3 syns denne omtalen er nyttig

For 3 år siden fant jeg det jeg vil påstå være det beste mobilabonnementet jeg noen gang har hatt. Komplett mobil. De hadde priser og betingelser ingen andre kunne måle seg med. Dagen de valgte og selge kom med en stor sorg. Har nå hatt ice i 2 uker og er ikke fornøyd. Allerede første dagen hadde jeg problemer å måtte legge inn innstillingene for mobilnett og mms inn manuelt. Kvaliteten på samtaler er svært dårlig spesielt når du kjører og er i bevegelse, og det er generelt veldig dårlig dekning overalt, men spesielt merkbart ved øde plasser. Når du mottar en samtale, uavhengig hvor du er, kobler mobildata seg direkte over på gamle 2G/3G linjer. Jeg har også merket en merkbar forandring i batteri forbruket på telefonen etter bytte, og jeg benytter meg verken mer eller mindre av telefonen nå, enn hva jeg tidligere har gjort. Ice sin mobil app er sikker grei, men valgte å slette den allerede etter første stund fordi den krever at du logger inn med enten fødselsnr eller bank id. Det hadde vært bedre om en bare kunne fått logget seg inn med mobil nr. Ice er sikkert helt kurrant for noen, men jeg velger nå å avslutte avtalen for å prøve meg på Fjordkraft Mobil. Jeg er en gresshopper men trives best med Telenor dekning. Har vekslet mellom flere abonnenter opp igjennom årene, men de siste 7 årene så er det Telenor dekning som har vært mest stabilt for min del.

Svar fra ice
20.06.2019 12.36
Hei Sigbjørn S,

Så leit at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Slik skal det naturligvis ikke være. :-(

Vi benytter oss av Telia sitt nett, i tillegg til vårt eget 4G-nettverk, ice+. Samtaler skjer per i dag via Telia sitt nett i alle tilfeller hvor telefonen ikke har støtte eller dekning for 4G-tale i vårt eget nett. Det er altså derfor du kanskje mister 4G-dekningen, når du er i en samtale. For mer informasjon om hvilke telefonmodeller som støtter 4G-tale, kan du se her:
https://www.ice.no/produkt/4g-tale/

Det er ellers beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med ice. Da du allerede har skiftet operatør, blir det vanskelig å feilsøke saken videre. Jeg håper du ønsker å gi oss en ny sjanse, ved en senere anledning.

Ha en fin dag videre!

Mvh. Julia
ice.no
ice har totalt 2089 omtaler på Bytt.no
Mobilabonnement fra Ice
Bestill på nettsidene til Ice
Vis alle mobilabonnement
Mobil 500 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,5 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
129 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 10 GB
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 20 GB
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 30 GB
Fri tale, SMS og MMS
30 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Ice?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Ice
Gå til Ice nå
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR