Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 872 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 872 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 872 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 390
514
323
396
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 3 872 verifiserte omtaler på Bytt.no

Vanskelig å dele internett

Omtale av  Anders

Alltid problem med å dele internett. Hadde aldri problemer med dette da jeg hadde Telenor/komplett.

Svar fra ice
21.06.2019 11:59

Hei Anders, Dette skyldes som regel en feil på innstillingene, så det skal jeg selvfølgelig få hjulpet deg med. Kunne du gått gjennom veiledningen under, for å se om det kan løse problemet? :) https://www.ice.no/kundeservice/mobiltelefoni/mobildata/data--og-mms-innstillinger/ Husk å ta en omstart på telefonen, etter du har lagt inn innstillingene. Dersom problemet fortsatt vedvarer, ønsker jeg at du skal sende oss en e-post til [email protected], med fullt navn og telefonnummer. Da skal vi få undersøkt det nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ikke dekning ikke LTE noen steder

Omtale av  Vito L. M

Rett og slett forferdelig. Ingen får ringt meg og jeg får ikke ring noen. LTE funker ikke noen steder

Svar fra ice
27.06.2019 12:49

Hei, Vito L. M, Dette hørtes ikke helt bra ut. Slik skal det selvfølgelig ikke være! :O Send oss gjerne en e-post til [email protected], så skal vi få undersøkt dette nærmere. Husk å inkludere fullt navn, og telefonnummer, i e-posten. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Svar fra Ice

Omtale av  Moorten

Viser til svaret Ice kom med i forbindelse med at jeg ikke kan bruke Ice i USA: "Hei Moorten, Så leit å høre at du opplever manglende dekning i USA. Mest sannsynlig trenger vi å tvinge SIM-kortet til å få dekning i utlandet, og under finner du en guide på hvordan du gjør dette. Merk at det ikke er meningen at du skal utføre alt, men at du trinnvis starter øverst, og jobber deg nedover om du fortsatt ikke får dekning. På iPhone: Gå inn på Innstillinger - Telefon - SIM programmer - internat.Roaming - Modus - Manuell - Hjemmenett. Om du har den nyeste IOS-oppdateringen, så må du trykke på Innstillinger - Mobilnett - SIM programmer. På Android: Gå på alle apper og trykk på ice.net (Egen app, SIM-kort med et tannhjul) - internat.Roaming - Modus - Manuell - Hjemmenett. På Windows Phone: Innstillinger - Nettverk og trådløst - Mobiltelefon og SIM-kort - SIM-kortinnstillinger - SIM-programmer - internat.Roaming - Modus - Manuell - Hjemmenett. Telefonen din skal da automatisk koble seg til et nettverk. Merk at det kan ta noen minutter, men om det ikke skjer noe automatisk, kan du skru telefonen din av og på. Dersom den ikke gjør det, forsøk å søke opp nettverket manuelt og koble til operatørene du har tilgjengelig. Hvis dette ikke hjelper skrur du telefonen din av, tar ut SIM-kortet, skrur telefonen din på (uten SIM-kort) og når telefonen din har vært på i omtrent 2-3 minutter setter du i SIM-kortet på nytt før du restarter telefonen din en siste gang. Dette "tilbakestiller" signalene SIM-kortet mottar. Fungerer det fortsatt ikke, kan du forsøke å deaktivere 4G på telefonen din og forsøke å koble til operatørene du har tilgjengelig en gang til. Da skal du lettere få dekning på telefonen din. Når du er i Norge igjen må du gå tilbake der du valgte “Manuell” og endre det tilbake til “Automatisk”. Dersom det fortsatt ikke fungerer, så ønsker jeg at du skal sende oss en e-post til [email protected], slik at vi får undersøkt det nærmere. Husk å inkludere fullt navn og telefonnummer, i e-posten. Ha en fin dag videre! Mvh ice.no" Alt det som står beskrevet her ble prøvd. Det fungerte ikke. Jeg prøvde alt og lette over alt på nettet for å finne alternative løsninger - det fungerer ikke. Problemer med simkort og utland har vaert i mange år for ICE. Det at ICE ikke fungerer i USA - er også kjent. ICE må snart få gjort noe, slik at SIM kortene deres fungerer like bra som andre simkort. ICE er forøvrig et bra valg - men, det er ikke bra at man plutselig blir en uke uten telefon.

Svar fra ice
27.06.2019 12:48

Hei igjen, Moorten, Så leit at dette ikke fungerte for deg. Du skal imidlertid kunne ha tjeneste på telefonen, med ditt ice-abonnement overalt - inkludert USA. Jeg var på ferie i USA tidligere i år, og det fungerte veldig fint. Her må vi derfor undersøke om det ligger noen form for underliggende sperringer, eller lignende, på ditt abonnement. Send oss derfor en e-post til [email protected], eller kontakt vår kundeservice. Kontaktinformasjon finner du her: https://www.ice.no/kontakt-oss/ Jeg håper det løser seg. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Stabilt nett

Omtale av  Nils

Kunne ha vert rimeligere med mobildata. Ellers syns har jeg ikke noe å klage over.

Svar fra ice
21.06.2019 11:59

Hei Nils, Så godt å høre at du er fornøyd med oss. :-) Vi satser på konkurransedyktige priser, og mener vi er blant de beste når det gjelder hva man får for pengene sine. Vi jobber kontinuerlig med å kunne tilby de rimeligste løsningene for våre kunder. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Dårlig dekning/hastighet/samtaler/batteri?

Omtale av  Sigbjørn S

For 3 år siden fant jeg det jeg vil påstå være det beste mobilabonnementet jeg noen gang har hatt. Komplett mobil. De hadde priser og betingelser ingen andre kunne måle seg med. Dagen de valgte og selge kom med en stor sorg. Har nå hatt ice i 2 uker og er ikke fornøyd. Allerede første dagen hadde jeg problemer å måtte legge inn innstillingene for mobilnett og mms inn manuelt. Kvaliteten på samtaler er svært dårlig spesielt når du kjører og er i bevegelse, og det er generelt veldig dårlig dekning overalt, men spesielt merkbart ved øde plasser. Når du mottar en samtale, uavhengig hvor du er, kobler mobildata seg direkte over på gamle 2G/3G linjer. Jeg har også merket en merkbar forandring i batteri forbruket på telefonen etter bytte, og jeg benytter meg verken mer eller mindre av telefonen nå, enn hva jeg tidligere har gjort. Ice sin mobil app er sikker grei, men valgte å slette den allerede etter første stund fordi den krever at du logger inn med enten fødselsnr eller bank id. Det hadde vært bedre om en bare kunne fått logget seg inn med mobil nr. Ice er sikkert helt kurrant for noen, men jeg velger nå å avslutte avtalen for å prøve meg på Fjordkraft Mobil. Jeg er en gresshopper men trives best med Telenor dekning. Har vekslet mellom flere abonnenter opp igjennom årene, men de siste 7 årene så er det Telenor dekning som har vært mest stabilt for min del.

Svar fra ice
20.06.2019 12:36

Hei Sigbjørn S, Så leit at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Slik skal det naturligvis ikke være. :-( Vi benytter oss av Telia sitt nett, i tillegg til vårt eget 4G-nettverk, ice+. Samtaler skjer per i dag via Telia sitt nett i alle tilfeller hvor telefonen ikke har støtte eller dekning for 4G-tale i vårt eget nett. Det er altså derfor du kanskje mister 4G-dekningen, når du er i en samtale. For mer informasjon om hvilke telefonmodeller som støtter 4G-tale, kan du se her: https://www.ice.no/produkt/4g-tale/ Det er ellers beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med ice. Da du allerede har skiftet operatør, blir det vanskelig å feilsøke saken videre. Jeg håper du ønsker å gi oss en ny sjanse, ved en senere anledning. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Krever betalt for abonnement vi ikke har

Omtale av  Ole K

Byttet abonnement til junior fri i månedskiftet, fikk alikevel regning på 299,- for det tidligere 6gb abonnementet. Fikk beskjed om at regninga ikke går å forandre så lenge den er sendt ut. Styr unna!!

Svar fra ice
20.06.2019 07:52

Hei Ole K, Dette må vi få undersøkt nærmere. Send oss en e-post til [email protected], så skal vi se på saken din. Husk å inkludere fullt navn og telefonnummer, i e-posten. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Dårlig dekning

Omtale av  Anonym

Har hatt ice før. Byttet til komplett pga Ice sin dårlige dekning. Nå har de kjøpt opp komplett mobil og dårlig dekning tilbake... Velger å gå til Fjordkraft som har Telenor dekning. Ice sin dekning er faktisk krise og anbefales ikke!

Svar fra ice
20.06.2019 07:51

Hei, Så leit å høre at du opplever dekningen vår som dårlig. ice har de siste årene investert stort i et nytt norsk mobilnett. Mobilnettet som vi har valgt å kalle ice+ dekker nå 89% av alle mobilkunder i Norge, og er kåret til Nordens beste på mobildata. Utenfor våre egne dekningsområder, leier vi dekning hos Telia. Uten kjennskap til saken, blir det vanskelig å kommentere den her. Send oss en e-post til [email protected], så skal vi få undersøkt det nærmere. Husk å inkludere fullt navn og telefonnummer, i e-posten. Ha en fin dag! Mvh. Julia ice.no

ice har 3 872 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR