Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 872 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 872 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 872 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 390
514
323
396
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 3 872 verifiserte omtaler på Bytt.no

Hvis ingen andre kan levere kan det fungere til nød

Omtale av  Odd E

Sørvis vennlige er dem men nettet fungerer ikke her jeg bor i Eidsberg. Betaler kr 700 for noe som nesten ikke virker, kan glemme å se på film. Nettet til Ice er overbefolket og dem bare selger mere, dem bryr seg lite om at du alltid, sliter 1,5 opp og 3 ned. Hvis en er så heldig å klare å bruke opp 100 GB da strupes det til nesten 0 til fordel for andre kunder. Gråten tar meg. Endelig kommer Get med Telias system og vi får 50-50 linje og 2 terra, gleder meg. Men har brukt 4G fra Telenor ved siden av for å overlevde.

Svar fra ice
18.06.2020 09:56

Hei Odd E, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at dekningen ikke har vært optimal for deg. :( Dette ønsker jeg å ta en titt på! Send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig dekning

Omtale av  Fatima M

Dekningen er latterlig dårlig og vi skal vurdere å flytte over til noen andre. Anbefales ikke hvis du er avhengig av god dekning men billig er det.

Svar fra ice
18.06.2020 09:43

Hei Fatima M, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du opplever dårlig dekning. :-( Slik skal det så klart ikke være! Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Nå er alle typer internett mye bedre

Omtale av  Bjørn

Det har alltid vært dårlig dekning, men nå virker det godt i bilen med ny smartrouter og da jeg kjører seks kilometer så blir det 4G og da blir det bedre og nå har det blitt rimeligere og jeg har to eksterne antenner i bilen så nå er det godt nok, men det har kostet.

Svar fra ice
18.06.2020 09:42

Hei Bjørn, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du har opplevd dårlig dekning. :-( Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg. Det er flott det fungerer som det skal nå! Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Teknisk ustabil

Omtale av  Bengt C. L

Forsøkt installere nytt sin kort med 3gb, uten å lykkes. Etter andre forsøk, gikk jeg tilbake til 2gb sim kort fra ice. Vurderer nå nytt mobilselskap til 204kr for 4gb.

Svar fra ice
18.06.2020 09:42

Hei Bengt C.L, Tusen takk for din henvendelse! Er det slik at 3 GB abonnementet ikke fungerte hos deg? I så fall - dette vil jeg så klart hjelpe med! Send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie

Ubrukelig operatør

Omtale av  Martin

Etter å ha hatt Telenor i 10 år ved unntak av ice en gang for 3 år siden var jeg så dum å beit på å bytte til dem etter de tilbydde en pris jeg ikke kunne si nei til. Dekningen var også blitt revolusjonerende og like bra som Telenor og telia. 1. Kundeoperatøren nærmest svindlet meg og valgte å ikke opplyse spesielle vilkår ved fri data pakken deres. I tillegg til prisene som plutselig var oppgitt uten mva i denne kampanjen. 2. De opplyser ikke om at hastigheten er 1/5 og helt ned til 1/10 del av Telenors nett. Til mitt bruk blir det faktisk ubrukelig da det blir som å leve 10 år tilbake i tid når du bruker 10 sekunder på å laste inn hver side istedenfor 0.1 sekund. 3. Samtalene har irriterende pipelyd når du ringer samtaler til andre. 4. Elendig kundeservice. Selgerne er dyktig, men kundeservice er elendig. Til og med når jeg konfronterte de med brudd på kravene jeg stilte nektet de for manglende opplysning og ble sur. 5 SIM-kortet brukte 12 dager på å komme i posten (ice opplyste om 1-3 dager) dermed avsluttet de mitt abo hos Telenor 7 dager før jeg fikk SIM-kortet. Fikk dermed et voldsomt styr der jeg måtte finne en Narvesen og få kjøpt meg et ice SIM-kort. Da startet nytt problem med å få aktivert det nye simkortet uten tlf. 5. Første fakturaen var total feil. Ringte til dem og det endte med at de slettet hele kravet. Dette var selvsagt bra, men skulle egentlig bare mangle etter den opplevelsen. 6. De ringte meg opp igjen 2 uker etter jeg var kommer tilbake til gode gamle Telenor. Jeg fortalte da min erfaring fra dem og da bare la selgeren på.

Svar fra ice
18.06.2020 09:41

Hei Martin, Tusen takk for din henvendelse! Det er veldig leit at du fikk en slik opplevelse hos oss. :-( Slik skal det selvsagt ikke være! Med 4G kan man forvente hastighet mellom 60 og 350 Mbit/s. Du skal motta SIM-kortet i løpet av tre til fem virkedager, men det kan selvsagt oppstå forsinkelser. Dette beklager jeg for. Du er alltid hjertelig velkommen tilbake til oss. Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Meeeeget

Omtale av  Muffe

Ikke noe å klage på ! -God dekning der jeg er! -God pris med 249kr for 10 GB :D -Fin app med god oversikt over bruk og faktura !

Svar fra ice
18.06.2020 09:41

Hei Muffe, Tusen takk for en utrolig hyggelig henvendelse! Så godt å høre at du er så fornøyd med tjenesten vår. :-D Takk for at du er kunde hos oss! Ha en fin dag videre! Mvh. Cecilie ice.no

Innser ikke egne problemer, teknikere skylder på andre ting enn realiteten

Omtale av  Oppgitt-Kunde

Hele husstanden har hatt ice unntatt meg. Store problemer med data på samtlige, selv bare ved å åpne enkle nettsider. Barna har klaget på dette lenge, men jeg har ikke tatt dette seriøst. Ved kontakt med kundeservice antydet de at instillingene var feil, deretter skyldte de på telefon, deretter skyldte de på mulig dårlig SIM kort og at jeg måtte kjøpe nytt. Så kontaktet jeg dem fordi det var et felles problem med samtlige telefoner i husstand som hadde ice. Dårlig dekning sier de nå, selv om vi er i et område de sier skal være god dekning på. Problemet er at dette skjer heller ikke bare hjemme, dette er i store deler av Askøy (nærheten av bergen) hvor dekning skal være bra. Jeg er tekniker selv og undersøkt mye her. Når telefonen går via "Ice - Telia" (altså bruker telia sitt nettverk), så går det fint. Problemet er at det går kun sekunder før telefon switcher automatisk over til "Ice pluss", altså Ice sitt eget nett. Da kveles alt momentant. Speedtest (selv om dekning viser at den er bra) viser over 90% tap av data. De sier at mobilen skal switche til det beste nettverket til enhver tid, men dette "fantastiske" nettet ice pluss er ikke verdt noe. Skiftet til Telia etter siste samtale med kundeservice, og aldri hatt problemer siden. Ser mange tilbakemeldinger at de har dårlige erfaringer med mobildata. Ikke noe problem å selge abonnement med ubegrenset data på Ice pluss nettet, når det ikke virker.

Svar fra ice
18.06.2020 09:41

Hei, Tusen takk for din henvendelse! Det er veldig beklagelig at du har opplevd mye problemer med mobildata. :-( Telefonen vil alltid koble seg opp til det nettet som er best i området. Dekningskartet er kun teoretisk. Her hadde det vært en mulighet å låse telefonen til Telia sitt nett, men det er ikke noe å anbefale. Send meg gjerne en e-post til [email protected] om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Cecilie ice.no

ice har 3 872 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR