Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

"Billig abonnement, 'billig' kundeservice"

Omtale om Komplett Mobil skrevet av User1 for 06.06.2017 12.13

Komplett Mobil har totalt 71 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Komplett Mobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig abonnement, 'billig' kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vurderte å bytte til Komplett og kontaktet kundeservice via chat. Ventet 30 min inntil jeg fikk kontakt. Stilte en del spørsmål som jeg fikk tilfredsstillende svar på, inntil jeg takket for det. Rakk egentlig ikke å takke ordentlig før kundeservice stengte chatten. Ingen spørsmål om det var noe annet jeg lurte på. Fikk dessverre inntrykk at de som jobber med kundeservice er enten for få og dermed utsatt for sterkt arbeidspress, eller at de ikke har fått ordentlig opplæring. Det går an å være effektiv og høflig samtidig! Jeg kontaktet selskapet som potensiell kunde men nå er jeg usikker på om jeg skal bytte til Komplett. Andre liknende selskap ber om både tilbakemelding på kundeservice og tilbyr utskrift av chatten via e-post (i tilfelle man inngår avtaler). Slikt det foregår per i dag har kunden ingenting å tilbakevise til hvis det skulle være misforståelser. Dette virker dessverre utrygt og uerfaren / useriøst. Jeg forventet mer av Komplett som hittil har hatt et godt omdømme i mine øyne.

Svar fra Komplett Mobil
07.06.2017 10.23
Hei, User1!

Takk for din tilbakemelding!

Per idag deler vi chat med Komplett.no.
På grunn av pinsen har det vært utrolig mange henvendelser der på chat den 06.06

Selvfølgelig skal det ikke være slik at man avslutter en chat før man vet at kunden har fått et tilfredstillende svar. Og vi beklager dette på det sterkeste.
Vi jobber med å få lansert vår egen chat og kan evt nås enkelt med kort svartid på 33005820. Eller så har vi normalt under 24 timer svartid på eposten kundeservice@komplettmobil.no
Vestlending
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Forutsigbart, med Telenor-dekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prisen kunne alltids vært lavere, men de gir bra valuta for pengene. Ulempen med at det ikke er egen app er redusert, nå som EU-forbruket er inkludert (og altså ikke noe man vil slå på/av på flyplassen)

Svar fra Komplett Mobil
26.05.2017 15.34
Hei, Vestlending!
Takk for flott tilbakemelding.
App jobbes det med og den har foreløpig lansering i løpet av Q3.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Treg kundeservice, merkelig dataforbruk og plutselig oppjustering av pris"
10 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til komplett mobil da det her var en bra pris på 10GB data til 299kr per måned. Kjempekjekt er det da at komplett mobil plutselig finner ut at de skal oppgradere mitt abonnement til 12gb pluss fri bruk i EU for 80 kroner ekstra per måned. Komplett mobil gjør her ingenting annet enn å skylde på EU reglene om fri bruk når det gjelder de økte prisene. Gjør meg da klokere. Hvorfor øker abonnementet deres med 1gb data med 25 kroner, mens jeg som har hatt 10gb abonnementet øker med 80 kroner? Enten får komplett mobil slutte å skylde økte priser på EU reglene, eller så får dem komme med en relativt god forklaring på at kostnadene relatert til fri bruk i EU er nærmere 350% høyere på 10gb abonnementet vs 1gb abonnementet. Joda, 2 GB mer per måned er kanskje også en del av prisen, men newsflash: - jeg ba aldri om 2 GB per måned. Det faktisk at komplett mobil her helt ut av det blå øker min telefonregning med nesten 1000kr per år, bare fordi dem fikk så lyst, gjør det umulig å kunne anbefale dette som mobilabonnement til noen som helst. Man vet jo ikke når neste økning plutselig kommer. Var det aldri noen som tenkte tanken å øke prisene her jevnt over hele fjøla?

For øvrig klarer jeg ikke forstå hvordan jeg med komplett mobil hver eneste måned har endt opp med et dataforbruk på over 15GB, mens jeg med forrige abonnement (som hadde 8gb data inkludert) aldri kom over grensen. Samme telefon. Samme vanlige bruk. Her er det noe veldig rart som har skjedd, og basert på eksisterende omtaler av selskapet forstår jeg det slik at det ikke engang hjelper å ta kontakt med kundeservice for å finne en løsning. Da lar vi selvsagt den biten ligge og betaler tullet. Blir det spekulert i dette? En hundrelapp her og en hundrelapp der. Blir penger av slikt.

Den ene gangen jeg sendte epost til kundeservice synes jeg det er i drøyeste laget å måtte vente til neste dag for en respons. Sender du en epost mandag formiddag bør svaret komme relativt umiddelbart, ikke neste dag. Hadde det vært en viktig sak jeg lurte på kan det jo hende kundeservice på telefon er bedre, det har jeg ikke forsøkt, men i disse dager bør et selskap som leverer abonnement til mobiltelefoner evne å svare på en epost rimelig fort. Ville nok ikke gitt den lokale matbutikken like mye kritikk på samme punkt. - Har dere melk på lager? Forventer svar før den går ut på dato. :) // tørr humor.

Utelukkende på grunn av økning med 1000kr per år, og usanne forklaringer på hvorfor, så er jeg ikke kunde når endringene trer i kraft 15 juni. Kundeservice biten kunne jeg levd med. Databruk-biten skulle man forhåpentlig klart å finne ut av.

- Så for min del tror jeg komplett mobil i aller høyeste grad bør tenke seg om to og tre ganger før neste plutselige prisøkning. Denne gang ble de som hadde de store abonnementene utsatt for en 350% høyere prisøkning enn de som hadde de små. Logikk i dette, uansett hva grunn for en prisøkning måtte være?

Fornøyd med dekningen og hastighet på mobildata da, for å legge inn noe positivt her også. Trist det er det eneste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bra abonnement, men savner app og datakontroll"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra dekning med Telenor og rimelig, med synd det ikke er app for forbruk og datakontroll, blir fort veldig dyrt når en går over inkludert mengde data.

Svar fra Komplett Mobil
16.05.2017 11.22
Hei, Ted!
Takk for flott tilbakemelding.
Vi jobber med datakontroll løsningen og kommer med en app i løpet av Q3. Vi ser du har byttet selskap og håper å se deg tilbake igjen når disse utfordringene er løst.
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Udugelig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skulle til fjells og trengte Telenor dekning som komplett mobil var del av. Det er dårlig dekning over alt hvor jeg har brukt telefonen. Kun Edge og flere applikasjoner fungerte ikke. Ved treff med andre under Telenor paraplyen visste det seg at der de hadde 4G så hadde jeg 2G eller kun Edge. Regner med at dette har med pris å gjøre og kundeforholdet mellom Komplett mobil og Telenor. Gikk derfor tilbake til min gamle leverandør i Telia systemet og da OneCall.

Svar fra Komplett Mobil
11.05.2017 09.53
Hei, Endre!
Det er beklagelig å høre at du ikke var fornøyd!
Det skal selvfølgelig ikke være slik at man har dårligere dekning, enn andre Telenorkunder! Dekningen kan også komme an på hva slags telefon man har. Vi ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg, slik at vi kan få vite mer om saken din.
Og slik at vi kan få feilsøkt dette.
Send en mail til kundeservice@komplettmobil.no
Merk eposten med "Bent"
Komplett Mobil har totalt 71 omtaler på Bytt.no
Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap