Mobiltelefoni

Komplett Mobil omtaler og erfaringer

3,7/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Bra
2
av 28 innen
mobilselskap
63%
anbefaler
Komplett Mobil

"Bra, helt til du vil bytte bort."

Omtale om Komplett Mobil skrevet av Didrik for 11.06.2018 05.22

Komplett Mobil har totalt 326 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Komplett Mobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bra, helt til du vil bytte bort."
3 syns denne omtalen er nyttig

Komplett mobil fungerer fint helt til de ikke lenger er konkurransedyktige på pris og man vil bytte bort.

"Fakturert månedsavgift krediteres ikke" står det på fakturaen. Det som ikke står like tydelig er at påstartet måned må betales i sin helhet uavhengig om den er fakturert eller ikke. Dvs. at du som forbruker er nødt til å betale for dager du ikke lenger er kunde, såfremt du ikke greier å time porteringsdato (ikke selve oppsigelsen, men datoen du får beskjed å bytte simkort) til midnatt ved månedsskiftet. Vil for eksempel porteringen skje før månedsskiftet, får du ikke tilbakebetalt for de siste dagene i måneden etter du har sagt opp. Er du så uheldig at porteringen skjer i starten av måneden etter, ender du opp med å betale for hele måneden, til tross for at du ikke lenger er kunde. Det er heller ikke mulig å bytte til et rimeligere abonnement i mellomperioden mellom oppsigelse og portering for å unngå å betale full pris for noen dagers bruk. Dette er verken god forretningsføring eller god kundeservice. Styr unna.

Svar fra Komplett Mobil
11.06.2018 13.52
Hei, Didrik!
Det er beklagelig å se at du er misfornøyd!
Vi har like vilkår som de fleste andre selskaper. Og som det står i alle fakturaene våre og i punkt 15 i våre vilkår. Så tilbakebetales/krediteres ikke månedsavgiften ved utportering etter at faktura er sendt ut.
Man har full mulighet til å bestemme porteringsdato hos sitt nye selskap utifra dette.
Er det slik at du porterte ut før faktura ble utsendt, så skal vi selvfølgelig månedsavgiften for denne måneden. Send en mail til risros@komplettmobil.no så skal jeg ordne det.
Husk også å sjekke vilkårene hos ditt nye selskap, som har akkurat samme regelen :)

Mvh
Bent
Komplettmobil.no
Bytt.no
"Bra, helt til du vil bytte bort." skrev Didrik om Komplett Mobil

Har du en tilsvarende erfaring med Komplett Mobil?
Gjør som Didrik og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Komplett Mobil du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Det er helt ok, men anbefales ikke videre"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det ble grisedyrt da jeg gikk over datapakken ene måneden i tillegg fikk jeg heller ikke varsel om hvor mye det kostet for videosamtale/facetime gjennom å videoringe via vanlig nummer (ikke messenger/skype etc.). Ble rimelig forbanna! Heller ingen hjelp/forklaring å få fra Komplett ang. hvorfor dette var så sinnsykt dyrt.

Svar fra Komplett Mobil
11.06.2018 13.51
Hei, Thebear!
Det er beklagelig å se at du er misfornøyd. Det koster ingenting å bruke Facetime eller andre apper med video på telefonen. Men såkalte Videosamtaler over 3G/4G har kostnad som hos alle andre selskaper. Dette er opplyst om i våre priser:https://www.komplett.no/mobil/vaare-priser/ og i våre vilkår som du aksepterte når du ble kunde.
Ta gjerne kontakt på risros@komplettmobil.no
Så kan jeg i det minste se på saken din.

Mvh
Bent
Komplettmobil.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Tungvint"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg foretrekker Telenor dekning ettersom jeg har merket på tidligere skoler og div andre bygg at Telia ikke strekker til. Jeg byttet til komplett mobil 6 GB fra Telenor sitt med 4 GB. Jeg har blitt belastet for bruk i EU, og appen oppdaterer seg sent. Jeg startet i begynnelsen av en mnd, men har fortsatt ikke fått 6 GB til å starte med. Jeg kommer til å bytte i neste mnd skifte.

Svar fra Komplett Mobil
11.06.2018 13.50
Hei, Rosanna!
Det er beklagelig å se at du er misfornøyd. Men her dreier det seg nok kun om misforståelser og at du ikke har lest ordentlig på våre nettsider og i ordrebekreftelsen. På vår kom igang side https://www.komplett.no/mobil/komigang/ står det følgende:
Hvordan beregnes datakvoten? Som ny kunde betaler du kun for dagene som er igjen av mnd, og kvoten vil også baseres på gjenstående dager. Vi tar ikke betalt for mer data enn det du har fått. Ved mnd skifte fylles datakvoten opp med full kvote.

Ut ifra det du skriver så gjør jeg en kvalifisert gjetning på at du har brukt opp mobildataen når du var i et EU land og at du ikke har hatt datakontroll aktivert. Send gjerne en epost til risros@komplettmobil.no så skal jeg selvfølgelig se på saken din.

Mvh
Bent
Komplettmobil.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Best på utland!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos Ice mobil i mange år, faktisk siden de startet opp. Generelt strålende fornøyd, men i anledning ferie i Thailand denne sommeren oppdaget jeg at Ice dessverre har dårlig tilbud på utland utenfor EU. Så kom KomplettMobil med sitt EU+ tilbud og dermed var valget enkelt! Bruk telefonen som hjemme, i hele 9 land i tillegg til EU! Så nå er det slutt på å bruke thai-kontantkort når vi er i Thailand! Alt er inkludert i abonnementet, enten er i Norge, i EU eller i et av EU+ landene; ringe ut/ mottak av samtaler (også til Norge), sms, mms, databruk og BankID på mobil! (OBS: Det ENESTE som ikke er inkludert er å ringe til andre land når en er i Norge. Det er foreløpig dyrt!) På toppen av det hele er prisene litt lavere eller de samme som hos Ice og de andre billige operatørene. Kundeservicen hos KomplettMobil har vært som hos Komplett.no; upåklagelig god. Raske svar og meget behjelpelige og hyggelige. Under bestillingen fikk jeg vite at de hadde en kampanje for nye kunder: 50 kr i rabatt pr mnd, de tre første mnd. Oppsummert: Strålende fra A til Å!

Svar fra Komplett Mobil
11.06.2018 13.49
Hei, Glenn!
Tusen takk for en super tilbakemelding. Det er flott å se at du nå slipper å kjøpe ekstra kontantkort i utlandet:)
Vedrørende priser fra Norge til utlandet, så er ikke etterspørselen på dette så stor enda, men vi får se hva vi kan få til i fremtiden.
Ha en flott dag!

Mvh
Bent
Komplettmobil.no
Bytte til Komplett Mobil?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Komplett Mobil
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kunne vært bedre"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dekningen kommer og går for ustabilt nett her jeg bor. Dyrt å ringe og sende sms til EU.

Svar fra Komplett Mobil
11.06.2018 11.54
Hei, Lillian!
Dette var beklagelig å se, og vi vil gjerne finne ut av dette med dekningen.
Send meg en mail på risros@komplettmobil.no så skal jeg se på saken.
Ang sms til utlandet så har vi per idag noen av de laveste prisene i markedet på dette. Men send gjerne hvilke land du sender sms til i eposten. Så ser vi om det er noe vi kan gjøre rundt dette også.

Mvh
Bent
Komplettmobil
Komplett Mobil har totalt 326 omtaler på Bytt.no
Mobilabonnement fra Komplett Mobil
Bestill på nettsidene til Komplett Mobil
Vis alle mobilabonnement
MiniFlex 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
125 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
MiniFlex+ 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
189 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
MedioFlex 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
MedioFlex+ 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
MaxiFlex 12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
379 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
MegaFlex 30 GB
Fri tale, SMS og MMS
30 GB
pr. mnd
555 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
MaxiFlex+ 20 GB
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Komplett Mobil?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Komplett Mobil
Gå til Komplett Mobil nå
Søk Bytt.no