Meny

Telia omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
19
av 30 innen
mobilselskap
38%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
73
37
46
51
103
Sorter omtaler etter
Viser av 310 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt siden Telia kom på banen har det kun hvert nedtur"

Helt siden Telia kom på banen har det kun hvert nedtur. Som mange andre, dobbelfakturaer, sperring av abonnement ut av det blå og elendig kundeservice hvor man får 12 motgående svar og ikke minst lang ventetid. Fant ut nylig at jeg har betalt i 2 år for en forsikring på en telefon som ikke har eksistert siden jeg fikk ny, ingen beskjed eller hint om dette, trodde jeg betalte for min nåværende telefon å når jeg dro inn til Telia for og melde forsikring sak får jeg slengt i trynet at den ikke gjelder for nåværende telefon og det er ingenting de kan gjøre så mobilen må fikses for en formue hos privatperson. Avslutter min relasjon til Telia ila dagen. Søppel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Litt dårlig dekning"

Litt dårlig dekning i utkantstrøk. Ellers OK. Vi må bruke Telia, for Telenor har ikkje dekning der me bur.

Hanne L. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke innsyn"

Elendig! Får ikke innsyn i anropstrafikk til mitt abonnement, forsøkt i over to måneder. Først får jeg en feilmelding når jeg skal bestille dette som de påstår at jeg er den første kunden som rapporterer om. Jeg forsøker å bestille fra ulike nettlesere og ulike datamaskiner på ulike tider i over en måneds tid uten at det går å bestille. De tilbyr ikke at jeg kan få bestilt det på en alternativ måte når det er slike tilsynelatende tekniske problemer. Jeg får så tilsendt en fil med det som skal være innsyn i datatrafikk 10 september, to måneder ca etter at jeg først forsøkte å få innsyn. Denne filen inneholder noen lenker men de kan ikke åpnes. Jeg får beskjed om at jeg skal bestille en gang til. Jeg fikk 20.september beskjed om at en mail med lenk med trafikkdata var blitt sendt til meg 16. september. Det er mulig det er yahoo som sviktet denne gangen for det er ikke kommet noen mail til min yahoo e-post. Jeg får nå beskjed om at jeg ikke kan få tilsendt trafikkinformasjonen på nytt som de hevder at de allerede har sendt til meg to ganger og at jeg igjen må bestille. Jeg skifter telefonselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dyrt og dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Lite hjelpsom kundeservice som ikke kan hjelpe, lang ventetid på telefon. Får inkasso, men ikke fakturaene som skal betales.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

God kundeservice, men veier ikke opp mot ræva dekning. Har telefon med 2 abonnement så jeg ser hele tiden hvor stor forskjell det er på Telia og Telenor. Helt rått! Talkmore/Telenor er definitiv best i klassen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Latterlig lange ventetider?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det faktum at man må vente i godt over 25 minutter for å snakke med kundeservice er absurd. Selv personer med kjempelang lunte kommer til å smelle hodet i veggen etter å ha prøvd Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service i forbindelse med feil på nettet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ved bortfall av mobilt Telianett på Lesja tok det lang tid og flere meldinger før de endelig fikk rettet feilen.

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Torstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lang ventetid og enerverende ringetone i 25 min før jeg ga opp denne gang. Ikke noe dårlig ventemusikk engang. Dyreste leverandør sammen med Telenor burde vært bedre. Vurderer å bytte til et billigselskap.

Prince F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Topp!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Generelt god dekning og rask nett men trenger forbedring i utlandet. Det er flere land der Telia svikter blant Spania, Holland, Tyskland etc. men god verdi for pengene i Norge.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Variable dekningsforhold"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det hjelper ikke å prate med kundebehandlere. De sier de skal bedre senderen uten at dette blir gjort. Månedsprisen er for høy i forhold til hva de leverer.

June M. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Knallbra :)"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alltid hyggelige, alltid god service, de er nr 1!:) sjeldent god service, jeg har vært kunde lenge i chess/Telia, å aldri ever har de vært kjipe å sorteliste meg, de e dritsnille! De har skjønt det! Hadde alle vært som dem... hadde de vært like rike! ;) slik får man nye kunder og... ;)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig kundeservice. De endrer abonementet uten at vi får uttrykke vår misnøye. De svarer ikke på telefonen. Etter 15 min. venting hver gang har vi gitt opp. Vi ønsker å ha et abonnement på 1GB men de har utvidet det til 2GB. En merkostnad på kr. 1200 pr. år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telia kuttet ut det billigste abonnementet på kr. 99,-"
8 syns denne omtalen er nyttig

For meg som bruker svært lite data (utenom WiFi-områder) økte prisen fra 99,- til 249,- uten at det hadde noen verdi for meg. Har hatt det opprinnelige Chess-abonnementet i fem år, og det har fungert utmerket. Må nå finne et rimeligere abonnement.

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telia, et alternativ som ikke er førstevalget"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hvorfor ikke Telia: Selskapet endrer plutselig avtale hatt i årevis med en melding noe som helst indikajon på at endring var på tur. Med det øker månedskostnaden på abonnementene til kona og meg med 100 kr i måneden = 1200 kr/året. Kundeservice middels. Ikke istand til å gi riktig oppsett av mobil. Måtte sette opp mobilen selv. Telia har dårlig dekning i vanskelige områder. På slike steder er det ingen som matcher Telenors dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"
2 syns denne omtalen er nyttig

God service, grei pris men dekningen kunne vert bedre, men det gjelder alle selskap når man kommer ut i distriktene.

Steinar N
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke dekning i ytre Siljan kommune"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telenor har nå full dekning i ytre Siljan, etter den nye masta kom opp får jeg ikke signal i det hele tatt, mens Telenor har full 4G dekning. Må nok bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bra kundeservice, men veldig dyrt og lite valgfrihet."
3 syns denne omtalen er nyttig

De presser folk til et dyrere abonnement med litt mer data. Tilbyr ikke 1 GB lenger så alle som har det må nå gå til 2GB og 50 kr dyrere pr mnd. Hjelper lite med god kundeservice når de er dårlig på produktet de selger.

Margareth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mye tull med abonnement som gikk ut og nytt ble tildelt. For dyrt for bruken"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selv om du inngår 1 års binding, så kan Telia når som helst oppheve avtalen ila året. Jeg opplevde å få opphevet en avtale 3 uker etter at den var inngått.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Er norsk. Har ikke svensk personnr. Hjelp!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det tok nesten 1 mnd. å bli kunde av Telia i Sverige, fordi de ikke kunne håndtere folk som ikke har svensk personnr. Det gikk fullstendig i stå. Nå har jeg endelig blitt kunde, men nye problemer oppstår. De kan bare sende fakturaer på papir hver mnd. i postkassen. Når jeg bare har et sommersted, så får jeg fakturaer i postkassen, mens jeg er i Norge. Ingen mulighet for å sende fakturaer på e-post. Heller ikke avtalegiro er mulig og jeg ba om å betale for et år av gangen, men det var heller ikke mulig! Telia er et IT/ Telecom selskap og kan ikke håndtere kunder som ikke har svensk personnr. på en skikkelig måte i 2019. Helt utrolig. De er så firkantet og har så gammel infrastruktur, at å levere god kundeservice til andre enn de som svensk personnr. er vanskelig å forstå. Telia må skjerpe seg!

Marlow L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Et upålitelig selskap som endrer vilkår etter 23. kalenderdager."
5 syns denne omtalen er nyttig

Fikk et godt tilbud 31.07.19. 23. august får jeg beskjed om at abonnementet byttes til et abonnement med 2G til en annen pris. Dette burde selger visst i slutten juli. Gode avtaler med Telia er NULL verd! De kan finne på å endre den på kort varsel

Merete R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Best dekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er eneste som har dekning her vi bor.Jeg har bare god erfaring med Telia og kan ikke ha annet abonnement enn hos dem på grunn av dekningen.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Stian R. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Klarer de få meg til smile når jeg betaler!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Telia fra første start, fra NetCom i flere år til dags dato. Jeg har hatt kreditt vansker i alle år, men ikke nå lenger. Kun kontant kort frem til for 1 uke siden. Da jeg er stor bruker av data og ikke benytter pc (pga ingen hjemmenett) har Telia smart + vært mitt valg med kjøp av 2 påfyll pr uke i snitt. Koster da ca 3200-4000 i mnd og har 48-56 gb data å benytte. I dag med Telia x og forsikring, men ingen tlf kostnad (kjøpt ut ved start). Tlf kr 1500 ink alle rabatter du kan få, x abo kr 579 og 69 i forsikring. Total kostnad med papir regning 50 blir kun 698,-. Jeg sparer 2902 kr i snitt pr mnd og 34 824 spart pr år (1 år 33 324 pga kjøp av tlf). Jeg er en som GLISER stort når jeg kan slippe å bruke nesten 35000 på tlf og heller spare eller reise f eks. Tror ikke det er mange som argumenterer mot meg i denne saken. Mvh storfornøyd bruker fra Moss (Takk til min gode venninne som lot meg få tegne abonnement i hennes navn. Jeg kan ikke før i år 2022 desember mnd, hun gir meg mulighet til å sette til side drøyt 100 000 kr ved å stole på meg, takk AMRL for dette)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og ikke alltid god dekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde opprinnelig Netcom, synes det ble dårligere etter oppkjøp av Telia. Må nå betale for SMS, MMS og telefon til/fra Sverige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bor 6-7 mil unna grensen til Sverige, hvilket gjør at Telias elendige systemer titt og ofte registrerer at jeg passerer grensen (selv om jeg befinner meg på ett og samme sted) og sender derfor "Velkommen til Sverige"-smser helt tilfeldig. Sist det skjedde var kl. 03 på natten. Jeg ringte Telia dagen etter og vedkommende "service"-person foreslo at jeg skulle slå av lyden på telefonen og sa at folk ofte ringte og takket Telia for at de får slike meldinger. Telia er dyrt og yter dårlig kundeservice, så styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Setter ikke kundene først"
4 syns denne omtalen er nyttig

Aldri opplevd et selskap som viser så lite hensyn til kundene sine. Bare lureri hele konseptet. En ting blir fortalt i butikken med en helt annen pris som står på nettbutikken. Anbefales ikke på mitt sterkeste.

Mobilabonnement fra Telia
Bestill på nettsidene til Telia
Vis alle mobilabonnement
Barn 200 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,2 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Barn 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
169 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ung 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
329 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ung 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
329 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ung 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
379 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
379 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ung 12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
429 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart 10 GB
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
429 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ung 18 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
479 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
479 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart 20 GB
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
529 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ung 25 GB
Fri tale, SMS og MMS
25 GB
pr. mnd
529 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Telia X
Fri tale, SMS og MMS
1000 GB
pr. mnd
579 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Telia
Gå til Telia nå
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR