Meny

Telia omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
23
av 37 innen
mobilselskap
32%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
105
49
57
72
212
Sorter omtaler etter
Viser av 495 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bruddgebyr"
2 syns denne omtalen er nyttig

1500,- i bruddgebyr selvom jeg ikke har bindingstid veldig dårlig kundeservice også

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"arrogante og dårlige"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice er elendig, det tar lang tid å komme igjennom, og når du gjør det, er det absolutt ingen hjelp. produktene er trege, om du har et valg , velg noen annen. Har egentlig ikke noe bra å si om Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen IP6 konnektivitet."
1 syns denne omtalen er nyttig

Det å ikke tilby v6 Internet i 2021 finnes det ingen god unnskyldning for. ..ihvertfall når både Ice og Telenor tilbyr dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Problem med Samsung og offshore"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jobber på en rigg som ligger lenger ute på havet mot England. Fikk ikke Telia til å fungere med wifi tale på denne riggen. Kundeservice sa rett ut at Telenor har en løsning på det, men combo Telia dekning og Samsung telefon gjør at wifi tale ikke vil fungere pga. geografisk lokasjon an en eller annen grunn. Telia fungerte på Huawei telefon i dette området.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig dekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mister dekningen så fort jeg går ut av byområder. Hatt Telia i ca en måned og bestilt nytt abonnement et annet sted for kan ikke stole på at jeg kan bruke telefonen med Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Tragikomisk"
4 syns denne omtalen er nyttig

Verste selskapet som finnes. Og enda verre kundeservice. En stor flause for det norske folk, hele firmaet er ren skandale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Klarer ikke å levere som avtalt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettet er ustabilt og tregt. De klarer ikke å rette opp feilen etter mange mail og telefon samtaler.

Oddbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telia butikk Amanda Haugesund ødelegger mitt/vårt forhold til Telia forhold"

Styr unna Telia i butikk i Haugesund .Bruk Telia kundeservice til nettbestilling

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mest ustabile nettet jeg har hatt noen gang til en dyr pris."
2 syns denne omtalen er nyttig

Aldri kjøp mobilt bredbånd hos telia, det er ute i 10-20 min, MINIMUM 1 gang i døgnet.

Torgrimg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"For dårlig hastighet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg sitter 1km fra masta med godt 4G-signal, men kapasiteten i nettet er for dårlig. Maks 15-20mbit, typisk 3-6mbit, stopper nesten helt opp i helger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God service og deking."

Telia er best på hellemyr 220 mpbs , ice ca 25 og telenor 5 .tok service og hjelp.God på pris abbomang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Værste kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Levd en god stund, så man vet hva kundeservice er for noe. Men Telia har null greie på dette. Telia lovte oss de beste signalene på hytta. Garanterte oss den største hastigheten. Da bestilte vi 6 mobilabonnement til hele familien og dyreste mobil bredbåndet. Gledet oss til og teste på hytta og få Internett på hytta. Montører sa det er ikke mulig å få inn Telia sitt nett på hytta vår. Hverken for bredbånd eller mobil. Så da satt vi der i 1 uke uten kontakt med omverden. Tok umiddelbart med Telia og fortalte de dette. Samtalen ble først lagt på fra Telia sin side. Etter flere tlf samtaler så fikk vi avsluttet alt. 30 min senere kom det sms til alle 6 mobiler. At det var avsluttet og Telia skulle ha 1800 kr per abonnement i bruddgebyr. Tok igjen kontakt med Telia og fortalte dem at dette er jo deres egne selgere som lovte oss noe som ikke virker. Og da burde ikke vi betale. Telia kunne gå med på halvparten 900 kr per abonnement i bruddgebyr. Sa det var helt uaktuelt. Enda så nekter de å føye seg. Så saken er på vent hos forliksrådet. Telia har bare ukoselige og frekke kundemottakere.. Anbefaler og styr langt unna ett så ekstremt uproft og frekt firma. Da Telenor fikk vite om dette når vi skulle tilbake så tok de og ga alle 6 abonnement 10 gb ekstra i 6 mnd. Det er kundeservice. De forstod problemet og garanterte at dette aldri ville skjedd hos dem.

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kunne vært verre"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telia har jeg opplevd. Har god kundeservice og en venninne har hatt dem i 10 år og er storfornøyd. Etter å ha prøvd abo til familien, kommer vi imidlertid frem til at her vi bor må vi rett og slett ha Telenor-dekningen. Det blir for knotete å miste den plutselig innimellom og da er ikke prisen det viktigste i sammenligning. Og så kunne det vært mer GB i pakkene til gitte priser. Er nå tom halvveis inn i prøve-måneden og etter utregning på dette, vil økning også legge oss opp prismessig der vi var med tidligere leverandør. Men forstår at det jobbes med å utbedre dekningen i distriktene, så vi får se når Telia når målet sitt der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Marcos"
2 syns denne omtalen er nyttig

My experience with Telia was not the best. Data flew away very quickly, without usage, always the same phone, 99% on Wi-Fi... plus I got high bills due to some calls to EU. Overall I did not like the service that is expected from an internet provider in 2020/2021.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Telia Broadband"

Telia Bedrift - One of the worse internet providers & customer service I ever encountered in Norway (And I have been living here for over a decade). Unfriendly stuff and pretty lame approach in general - look like they are trying to punish the customer instead of solving issues... Had so many issues with the their internet coverage (simply stay away) that I simply gave up and move all my subscription to somewhere else. Simply avoid if you can - So many better options so why waste your money & time on this company and their lame customer service!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Hold deg unna."
1 syns denne omtalen er nyttig

Det ble ikke trukket en regning fra min konto stedet få varsling om purregebyr fra Telia eller noe så sperret de mitt abonnement. Aldri tilbake til Telia igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Telia kuttet tilgangen til Internett."
3 syns denne omtalen er nyttig

Skulle skifte fornavn på faktura fra Telia. Før betalte min sønn for nettet; nå skal jeg betale. Telia klusset det til. Kuttet tilgangen til nettet. Nå har jeg vært seks dager uten nettilgang. Jeg har snakket med 5-6 på servicetelefonen. En av dem greidde å få tilgang til nettet, men den ble på ny kuttet dagen etter. Har ennå ikke tilgang. Orker ikke denne inkompetansen! Vil gjerne skifte til et annet firma.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Telia"

Ekstremt god kundebehandling og veldig bra dekning.

Benjamin J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke annet en god opplevelse med Telia, bruker telia x og er fornøyd

Jinsamuel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt Ok"
1 syns denne omtalen er nyttig

Abonnementet er helt ok. Det er litt dyrt, men du får mye for abonnementet.

Morten B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Flott"
1 syns denne omtalen er nyttig

Flott. Har ikke hatt noe problemer med det, og synes det er et fint selskap jeg

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Aldri ta binding hos Telia"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde telia og har swap avtale hos Telenor. Skulle bytte over til Telenor når jeg skulle swappe tlf min. et par dager senere får jeg bruddgebyr fra telia på 1500kr, Helt sinnsykt irriterende at de ikke tydeliggjør om man går for binding eller ikke. Nå sitter jeg med en super unødvendig regning fra telia som jeg heller kunne brukt på betaling av swap avtalen min. veldig misfornøyd på bindingstullet telia opererer med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig boks, Telia II"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er en strømmeboks, vi som fortsatt ønsker se på lineær TV - direkte, får ikke gjort dette lenger. Er det spørrekonkurranser på NRK ser du ikke spørsmålet før svartiden er ute, da "direkte" TV lastes ned, og er min. 30 sek forsinket. Belag deg på å vente med denne boksen, den bruker lang tid på å laste ned. Hvis du feks. skifter mellom tv kanaler må den laste ned. Den kan begynne å laste ned midt i ett program. Da ser du plutselig sirkelen som går rundt å du må bare vente. Må gjennom mange tastetrykk for å få utført oppgaver på boksen. Du kommer ikke inn på TV, det må også velges i en meny. Styr unna Telia sitt "TV" tilbud hvis du kan!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forsøkte chat ifbm. ønsket bytte til Telia Box. Store problemer med oppkobling. "God dag mann økseskaft-svar". Håpløst etter at Get ble Telia. Ønsker mitt borettslag skifter til annen leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste kundeservice noen sinne"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt problemer med nettet i over en mnd og det er ingen hjelp å få på kundeservice.. De sender bare problemet videre og her får jeg ingen oppdatering om hva som skjer. Har måttet ringe inn flere ganger for å få en oppdatering og får ingen flere svar. Er for dårlig at man skal sitte uten nett over så lang tid uten at de sender ut noen eller i alle fall ringer og oppdaterer meg.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR