Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Telia omtaler og erfaringer

48 verifiserte omtaler
3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
9
av 19 innen
mobilselskap
44%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
14
6
5
8
15
Sorter omtaler etter
Viser av 48 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Er fornøyd med Telia. God dekning, god hastighet på data, fin app, ikke opplevd dårlig kundeservice eller problemer med faktura. Anbefales!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Sperret mobil"

Telia er en av de verste selskapene, mobilen var sperret i en periode så fikk ikke brukt mobilen i det hele tatt, men så må jeg betale for de periodene mobilen var sperret, drittselskap og suger som f#%&.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Godt fornøyd!"

Jeg har hatt Telia nå helt siden jeg ble flyttet over fra gamle Tele2, til Netcom og deretter til Telia. Veldig fornøyd med den prosessen. Det ble gitt god informasjon fra kundeservice den gangen og hver gang det er noe jeg lurer på så får jeg svar det det samme uansett klokkeslett i åpningstiden deres.
Anbefaler på det sterkeste siden nettet til Telia dekker enkelte steder som Telenor ikke dekker!

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen dekning"

Samtaler bryter hele tiden, innkommende samtaler går rett i telefonsvar. Bli også vant til i gen dekning i displayet :( Har du Telia, kan du like gjerne kjøpe Ipod i stedet for Iphone, for telefonbiten virker ikke uansett.

Dag H. T
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bor i utkant av Oslo sentrum (Stordamveien)"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bor sentralt i Oslo. Etter at firma byttet til Telia, så er det lotto om bekjente/firmakontakter kommer igjennom. Dekningskart viser full dekning. På 4G, 3G og edge, men har toppen 2 streker med edge hjemme. Sjelden jeg har en samtale uten å bli brutt når jeg er hjemme.
Firma byttet til de.. Da var avtalen at de skulle kjøpe ut bindingstiden vi hadde hos Telenor. Det resulterte i at firma blir fakturert for utkjøping + at bindingstiden nå er til august 2018. Dette var ikke en del av avtalen som ble inngått. Mulig det er mange fornøyde der ute, men jeg er ikke en av de. Jeg skal tilbake til Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Overpriset"

Bra: god app for kontroll av databruk. Helt OK kundeservice. Dårlig: alt det andre. Dekningen er fortsatt problematisk mange steder. Spesielt under kjøring. Dårligste pris per gigabyte av bortimot alle selskapene. Tilbyr mye tull i tillegg. Som et HBO Nordic-abo mot 89 i økt månedspris - som tilsvarer et vanlig HBO-abo. Mao. Ingen vits.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Lite verdsatt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Som gammel Tele2 kunde skulle vi få samme vilkår etter å ha fusjonert til Telia. Dette ble dårligere vilkår der kostnadene flyter på om vi er utenfor Norges grenser. Kundeservice var lite behjelpelig. Dekningen er dårligere enn Telenor hvor jeg befinner meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Verdsetter ikke kundelojalitet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Som fornøyd kunde av Tele2 i en årrekke er det skuffende å bli overført til dette selskapet. Siden jeg hadde et fordelaktig billig abonnement fra Tele2 får jeg «så klart» ikke nye og flotte ting som «roam like home», selv ikke som langvarig lojal kunde. Som lojal Tele2-kunde kunne jeg i det minste få en og annen god deal hvis jeg ville, men med Telia er det bare å glemme det. Jeg hopper glatt over til et annet selskap den dagen jeg finner et akseptabelt abonnement og firma.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kjempe fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Knall bra dekning og hastighet. God kundeservice med forskjellige måter å få hjelp på; epost, chat, telefonsamtale og butikker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Overhode ikke dekning. Har problemer med både å få ringt ut og å motta samtaler. ☹️Til høsten er det over igjen til Telenor, dem har også en mye bedre kundeservice og ikke minst dekning.👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Norges beste"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telia har virkelig stått på de siste årene og dekningen har blitt meget god. Kan ikke sammenliknes med NetComs gamle dekning. Bor i en liten kommune midt ute på landet og her har Telia 2, 3 og 4G. Telenor som skryter uhemmet av sin dekning tilbyr på samme sted kun 2G.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"DYRT!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dyrt, plutselig får man en ekstraordinær betalesum... ;( Veldig bra dekning og internett, ingen roaming, men prisen er altfor høy.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Feil fra deres side"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg får flere fakturaer på én gang, har bevis i banken på at jeg hadde betalt den gamle fakturaen men Telia sendte ny faktura og la på enda en hundrelapp! Kjipt å måtte betale samme to ganger :( Jeg bytter abonnement pga dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kunderservice!"
2 syns denne omtalen er nyttig

De som sitter på kundeservice er hyggelige, men det virker ikke som om de har fått opplæring i det hele tatt! Har til dags dato ikke opplevd at en henvendelse om endringer etc. har blitt riktig. Bare krøll det tar tid å få riktig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært god og lojal kunde i over 20 år, men nå er det nok. Har hatt to saker på de siste to år hvor jeg har endt opp med å ta regningen for feil kundeservice har gjort. Det virker som at Telia ikke vil ha klagesaker siden det overhodet ikke er noe godt mottak for dette. Veldig frustrerende å måtte forklare saken på nytt hver gang jeg henvender meg til kundeservice. Opplevde også at jeg ikke fikk svar på det jeg spurte om, men bare ble avvist uten at jeg hadde inntrykk av at de skjønte hva jeg hadde spurt om. Dere er veldig ivrig på å selge og trekke pengene mine på konto hver mnd, men ordner ikke opp på en tilfredsstillende måte når kunden ikke får det som blir trukket hver mnd. Frustrerende - så nå skifter jeg leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Som privatkunde har jeg vært fornøyd med telia. Men jeg har nylig byttet om til bedrift. Her har det vært utrolig mye problemer og dårlig kundeoppfølging. Frem til avtalen gikk i boks var selvfølgelig alt bra. Men etter dette har det kun skapt problemer. Alt fra overgangen fra tidligere leverandør som skulle gå smertefritt til sluttoppgjør med tidligere leverandør. Jeg fraråder derfor alle til å benytte seg av Telia! De må jobbe med kundeoppfølging og lære opp sin salgsavdeling til å kunne gi rett informasjon til kunden. Jeg pleier aldri å gi slike tilbakemeld. Men etter denne dårlige erfaringen føler jeg at det trengs.

Ingrid S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bedrageri!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet billigere fakturaer hvis jeg byttet til dem, noe som overhodet ikke ble innfridd fra dem! Etter et år ønsket vi å bytte(3 Tlf), til et annet selskap, Fikk sluttrekning på 16.300kr!! De har Aldri informert om at det kostet 3000 kr pr. tlf å avbryte binding. (PS vi hadde ingen binding da vi gikk inn i avtale med Telia) Rest beløpet består av 3600 kr på en tlf, regning på en tlf til en 8 år gammel jente, som maks ringer 3 ganger pr. mnd, mannen min som jobber i Nordsjøen (dermed en del bortreist og ikke bruker tlf på jobben) og min regning som jeg vil si har normalt bruk. Ren svindel av folk og slett kundebehandling!! Anbefaler ikke!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Helt ok men..."

Elendig dekning. Prøvde i en uke med identiske telefoner med telia sim i den ene og Telenor i den andre. Det var mange steder der jeg ikke engang hadde dekning med telia mens telenor hadde full dekning med 4G. Og jeg hadde et spesielt abonnent hos dem(mens de var tele2), der jeg hadde gratis bruk i Sverige, men med engang de ble til telia så fjernet de det, og når de startet med roam like home opplegget, måtte jeg selv ta kontakt for å få tilbake at jeg hadde gratis i Sverige. Og hadde jeg lyst på de nye tjenestene som de andre abonnent har standard måtte jeg betale mer og ofre GB i mnd for å få det gjort. Eneste grunnen til at jeg fortsatt har telia er kun pga GB i mnd som ingen andre kan matche og aldri overraskelser på regningen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd"

Synes kundeservicen på hjemmesiden deres er veldig bra. :) Aldri hatt noe problem hos dem uansett hva problemet er... Om du vurderer å bytte til Telia anbefaler jeg at du velger faktura på epost siden kostnaden for å få den i posten er 49 kr mer... Alltid god dekning. :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svært dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke villig til å selge ny telefon til full pris etter at jeg fikk frastjålet telefonen. Jeg må tegne nytt abonement for å få den nyeste modellen. Telia prioriterer "nye" kunder som som tegner abonnement fremfor eksisterende. Du kommer ingen vei. Styr unna : (

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Værste jeg har vært borti"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte mobilt bredbånd som aldri funka dette med binding.
De ønsket ikke å gi et nytt produkt og kostet meg 1500kr for å komme meg vekk fra netcom selv om de ikke kunne levere meg tjenesten jeg betalte for.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke spesielt gode priser, og elendig dekning. Mister helt dekning flere steder i min kommune, og hjemme fungerer det dårlig med normale telefonsamtaler. Fryktelig irriterende. Nettet er jeg heller ikke spesielt imponert over. Endelig er bindingen over, så da bytter jeg til noe bedre.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dekningen hos Telia er bra og samme er det de har å tilby, når det først oppstår et problem blir det mer problematisk, kundeservice er frekk og arrogant og man føler seg uønsket som kunde der.

Alexander
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Netcom strekker til"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra Telenor da Netcom rett å slett når lenger ut i distriktene og ingenmannsland. (Jobber rundt i hele norge og til tider utenfor vanlig sivilisasjon.)

Nå får jeg betalt regninger, sende og motta eposter, mens jeg deler mitt nett med Telenor kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skremmende dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

NetCom har dårlig dekning der jeg bor, midt i en by.
Når man ringer kundesevice får man beskjed om at det er de som ringer / jeg ringer til som har dårlig dekning skjønner man nivået på samtalen...
Min anbefaling til dem som vurderer NetCom er å sjekke der man skal bruke telefonen er at det faktisk fungerer som tiltenkt. Å så sjekker man en gang til og fungerer det er det ikke noe problem :-) Men de utgir at de har bedre dekning enn det de faktisk har!

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap