Mobiltelefoni

Telia omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
13
av 23 innen
mobilselskap
49%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
25
15
7
11
29
Sorter omtaler etter
Viser av 87 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig bra"

Fikk generøse 60 GB i to måneder før jul uten noe merkostnader i gave alle abonnementer, veldig hyggelig overraskelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"STYR UNNA!!!"

Selger ringer og gir meg tilbud på abb, og sammenlignet med det jeg hadde var det billig, bortsett fra at det jeg hadde var inkl moms og det han tilbød var uten moms. Han glemte visst å informere om det. Og vi pratet priser som om det var privatabonnement, kun i en bisetning når vi var enige sier han; «da setter jeg det på enkeltpersonforetaket ditt da», og jeg som nettopp har aktivisert foretaket mitt, tenkte ikke på at det var priser uten moms. Så sender han en tekstmelding for å signere avtalen som jeg da skal gjøre mens vi snakker på tlf, så gjorde det og jeg. Kjøpte billig telefon og byttet mobilabonnement for meg selv og min datter. Også når jeg kommer på jobb så er det ikke datadekning der, men de garanterer jo bare på bedriftens adresse (altså min hjemmeadresse), så nytter ikke å klage. Og bruddgebyr er på 3000 pluss moms på begge numrene. Så sitter her da, skal få bedriften min opp å gå, men har ikke datadekning, med binding på 2 år. Helt rått. Nå får jeg regninger som er høyere enn det jeg klarer å betjene, uten mulighet til å få startet opp enkeltpersonforetaket mitt, for jeg er avhengig av datadekning. Takkskalduf#%nmegha.

Thomas F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lurt av selger"

Værste jeg har opplevd når selgeren ringer meg å lover meg en ting og det blir aldri holdt, og i etterkant sier han kan ikke bestemme og det er kredit avdelingen som bestemte.
Han har kostet meg 24 000 kr på en mnd! Heja telia.
Dårlig service, dekning og dyrt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telia med jukse gave på 60gb i 2 måned"

Fikk en gave på 60gb fra Telia i 2 måned. Ha fra før ABO med 40gb. Bruke mye data da vi streamer NRK net TV på hytte.

Brukt rikelig første 1,5 måned klart å slukke 80 GB. Hadde sikkert 40gb roll over da gave pakker inntraff.

Halv veis gjennom Januar tok de vekk 60 GB fra totalen min og insistert at eg måte kjøpe mer data da gaver pakken tok slutt. Da hadde jeg plutselig 6gb overforbruk.

Hadde nettopp kjøpt nye IPhone X da dette skjedde med et års nye binding til Telia. heldigvis uåpnet. Kunde service V ingen service ingen hjelp bare repiterte at gave pakken tok slutt.

Eg mene Telia tok vekk 40 GB rollover data som eg hadde betalt for.

Levert tilbake iPhone X og holde på og finne en nye tele leverandør. Huske hvordan Telia ødelagt Banzai et litte tele selskap med stor data pakker for folk som streamer mye.

Ikke mer Telia for meg ferdig bye bye.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt utrolig dårlig dekning med Telia. Ingen mellomting, enten full dekning eller tilnærmet null dekning. Dette gjelder hele Sørlandet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kundevennlig"

God dekning, gode og oversiktlig " min side" der du kan administrere mobilabonnementet, super kundeservice.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Møkk dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har prøvd å si opp min telefon hos telia når alle nedbetalinger er gjort, fikk beskjed av en ansatt at alt var betalt og jeg bare kunne si opp uten problemer. Da jeg får en ny regning ringer jeg telia og snakker med en annen ansatt som sier jeg mangler en betaling. Likevel så sender de regninger. Når man ringer er servicen kjempe dårlig og de svarer frekt. Å de påstår at det mangler betalinger. Når man da betaler den så kommer det enda en regning. Helt latterlig dårlig. Å jeg finner meg ikke i det her!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telia har veldig god dekning, og fungerer veldig bra, helt til det oppstår et problem, som f. Eks et tyveri, og man blir nødt å ringe kundeservice. Da opplever man at de lover at de skal ordne opp og at alt skal gå bra, men ingenting skjer, og neste gang man ringer må man forklare alt om igjen, fordi de ikke husker noe. Dette gjentar seg i månedsvis. De lover igjen gull og grønne skoger, men ingenting skjer, helt til man blir nødt å koble inn forbrukerrådet. Da går de på defensiven og prøver med nebb og klør å karre til seg alt de kan, helt til de taper saken etter et år og endelig sletter fakturaer og krav. Anbefales ikke!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dekning og dårlige mobiler"

Bra: Teknologien er nesten på nivå med tjueførste århundre. Dårlig: Alt. Elendig dekning, elendig service. Har bodd samme sted i 6 år. Hatt Telenor hele veien, nå har jeg hatt Telia i et halvt år. Jeg jubler hvis jeg er så heldig å få 3G i Bergen sentrum. Har stort sett E, og hadde bedre dekning med Telenor på landsbyen i Japan enn det Telia klarer å oppdrive i Bergen by.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra"

Har en 15Gb abbonnement. Første år betalte jeg kr 499 p/m, nå kr 399 p/m. Bra dekning og bra kundeservice.

Magdalena
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"

Mister dekning flere ganger i timen og tar lang tid før dekning kommer tilbake.
Hadde ikke vært at dette er en jobbtelefon, så hadde jeg byttet til et annen operatør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Aldri noe tull!"

Var tidligere hos ICE, bare tull og surr med fakturaoppsett og dekning. Skal liksom være Telia dekning men det er bare tull, bare problemer!!

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Suverent mobilselskap"

Man får raskt hjelp på både Chat og telefon. Man får stadig noen overraskelser med ekstra GB ut året feks. De hjelper med en evt forsikringssak, og swap muligheten er helt super. God dekning. Og fine kunderådgivere. Alt i alt veldig fornøyd med Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God dekning og ingen problemer"

Blitt med på reisen fra Tele 2 til Telia. Ingen problemer. Skrudd opp prisen når de inkluderte EU. Ellers har jeg samme uslåelige pris med 249 kr for 6 GB. Som jeg var en av 10 000 som Telenor i sin tid hadde en kampanje for.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig klein dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dekningen suger, håper de får flere sendere som hjelper til med det. Nå mister jeg dekning på e18 mellom Kristiansand og Froland.
Er også liten eller ingen dekning på flere sentrale plasser i Froland.

Martine K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Gode avtaler"

Får gode avtaler, kan hende at det ikke alltid er så bra dekning i utkantene. Men alt i alt er jeg strålende fornøyd!

Kenneth N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Best i test her"

Dekning er bra.
Bedre priser på abonnementene kunne blitt bedre og med mere data.
Kjørt lastebil norge rundt, hadde jobbtlf fra telenor uten signaler ofte og telia på min privat og sjelden jeg mista signaler.

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Meget bra"

Alt er suverent. Men jeg kunne ønske styrken på signaler for 4g+ var noe sterkere der jeg bor, altså 1536 moss.
Det er ofte telefonen hopper mellom 1 strek 4g+ og 2-3 streker 4g.
Med sterkere signal hadde det vært full pott!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ansvarsfraskrivelse"

Jeg fikk 1500 kr i regning etter 14 telefonsamtaler til et spesialnummer i Finland (flyplass lost&found). Har Telia Norge, roamet gjennom Telia Finland.

Antallet skyldes at jeg ikke kom igjennom på alle og måtte prøve igjen, men jeg ble likevel trukket, noe som ikke er Telia sin feil. Uansett så fikk jeg en 3.5 € ekstra-avgift oppå avgiften på 2 € for spesialnummeret - dette er Telia sin feil.

Å ta betalt for et spesialnummer er greit nok. At teleoperatøren nesten tredobler denne prisen er -ikke- greit!

Tok kontakt med Telia Norge, som sa at jeg måtte ta opp dette med Telia Finland. Tok kontakt med Telia Finland, som sa det motsatte. Ingen tegn på forståelse fra noen av de, 100 % ansvarsfraskrivelse. Herlig!

Jeg har Telia igjennom jobben men denne opplevelsen har i alle fall ført til at jeg kommer til å droppe Telia neste gang jeg skal vurdere teleoperatør privat.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Sur, frekk, arrogant og Mye rot"
1 syns denne omtalen er nyttig

DÅRLIG kundeservice! Har klart å få stengt abonnementet mitt etter å ha vært abonnent i en uke.
Pass deg å velg et annet firma.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bra fart og dekning, elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alltid hatt god fart og dekning, men ikke levert på kundeservice.

Kjøpte Samsung s7 med bindingstid et år og skulle få med VR briller som jeg aldri fikk. (Mars 16-17)

Bestilte mobilt bredbånd og ble fortalt at prisen var 479kr pr måned for 100gb etter bindingstiden var over og bredbåndsrouteren var betalt, ble ikke fulgt opp. (August 16-17)

Spurte om en bedre månedspris uten binding, det fikk jeg men bindingstid ufrivillig et år. (Mars 17)

Kristian
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Nesten ubrukelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dekning og med det, spesielt datahastigheten er helt forferdelig dårlig sammenliknet med Telenor.
Bor mitt i sentrum av Sandnes/Stavanger å til og med her sliter jeg med 4g. For ikke å minne om vis jeg beveger meg utenfor der "folk flest" er. Altså i byene.

Synes Telia er kyniske, og det dem reklamerer for i reklamene sine er overhodet ikke relevant eller sant for den slags skyld.

Kommer ALDRI til å kaste bort mer penger på Telia/Netcom noen gang igjen.
Å vil ikke anbefale dette "skvipet" til min verste fiende engang. For god dekning og datahastighet er faktisk 100% nødvendig nå til dags!

Synes desverre ikke Telia har noe som helst å komme med i forhold til Telenor, så har desverre ingen gode tilbakemeldinger.
Nå går jeg bare å venter på å ikke være låst til dette tullet mer. Tiden kan ikke gå fort nok!

Håper dette kan være til hjelp for folk som er usikre. Ikke la deg lure av gode tilbud på telefoner låst til Telia. Den tabben har jeg nå gjort 2 ganger å det skjer ikke igjen.

Takk!

Greetings, SandnesGauk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bedrageri!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en måned gratis bredbånd avtale med telia, og når måneden skulle være ferdig så skulle jeg levere bare demoteren tilbake, og ingen regning skulle komme. Men når jeg først etter å ha kommet tilbake fra ferie, ser 3-4 inkasso varsler fra telia, så ble jeg ganskje irritert og skuffet. Jeg ringte dem og spurte hva som var greia med disse regningene når jeg hadde en måned gratis hos dem bare. De konkluderte med at jeg hadde bindingstid (noe jeg aldri har skrevet meg for!!) De sendte meg regninger for 4 hele måneder, og når jeg må betale for å avslutte bindingstiden, og inkasso salærane så går det 12 000kr ut av lomma mi. Dette her er ren bedrageri, aldri sett så noe makan før.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra Teleselskap"

Jeg er svært fornøyd med Telia. Jeg synes de har hyggelig og imøtekommende kundeservice de få gangene jeg trenger å kontakte de.

Telia er ikke den billigste Teleoperatøren der ute, men ved kjøp av mobiltelefon med abonnement (iPhone i mitt tilfelle) så er det penger å spare i forhold til å kjøpe uten abonnement og være kunde i et billigere teleselskap.

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært telia kunde i mange år men dekningen er dårlig her jeg bor. Gikk over til telenor og kommer aldri tilbake til telia.

Mobilabonnement fra Telia
Bestill på nettsidene til Telia
Vis alle mobilabonnement
Smart Barn 200 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,2 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Barn 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
169 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 5 GB
Fri tale, SMS og MMS
5 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Mini 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Basis 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Pluss 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Super 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Total 40 GB
Fri tale, SMS og MMS
40 GB
pr. mnd
699 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Telia
Gå til Telia nå
Søk Bytt.no