Meny

Telia Mobil omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telia Mobil
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
23
av 25 innen
mobilselskap
28%
anbefaler
Telia Mobil
Filtrer omtaler
118
56
61
88
316
Sorter omtaler etter
Viser av 639 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia Mobil?
Jeanette I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Aldri hatt problemer med telia, veldig fornøyd! Har hatt telia fordi det var det eneste selskapet som kunne levere mobildekning der vi har hytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
Vurderer å bytte selskap
"Ryddige forhold"

Mine efaringer har kun vært gode. Jeg setter kundeservice høyt, og dekningen og regningene har vært forutsigbare og tilfredsstillende. Takk Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
Vurderer å bytte selskap
"Svindyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Plutselig legger Telia på 200 kr pr mnd og da er det over og ut for en pensjonist. Umulig å få kontakt med kundeservice. Nå er prisen oppe i kr: 858,- pr mnd etter kr: 137,- i rabatt, uholdbart.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
NYHET!
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
Vurderer å bytte selskap
"Godt mobilselskap, dog om noko dyrt"

Hadde Chess før dei blei Telia og vert veldig fornøyd med dei i mange år. Litt små skuffa når eg fekk eit ok tilbud med 12 måneders binding og eit løfte om å bli kontaktet igjen før desse 12 månedene var ute og prisen på spesial abonnementet mitt skulle øke. Dei tok ikkje kontakt som lovet og har no belastet abonnenter mitt med vanlig pris, derfor ser eg etter tilbod frå andre leverandører. Utenom om det er eg veldig fornøyd med kundeservice, appen deira og dekningen er ok, sjølv om den ikkje er tipp topp overalt (slik som tunneler og langt til fjells der det generelt sett er dårlig dekning).

Marius P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
Vurderer å bytte selskap
"Telia trenger å lære hva utsettelse/flytte forfall betyr"

La meg starte med at jeg er fornøyd med tjenestene som jeg har hos Telia. Har ikke hatt noe problem siden jeg ble kunde, så der drar de på seg 3 stjerner. Priser er også helt ok samme med kundeservice. Har alltid likt Telia, men det er noe jeg ikke liker så godt, og det er hvordan dette med utsettelse av faktura fungere. Man kan utsette faktura via kundeservice eller på mine sider. Jeg har alltid gjort det via Mine sider da jeg synes dette er lettest. Når man utsetter en faktura så får man informasjon om at det påløper et gebyr på 50,- på neste faktura, ok no big deal der, men det ligger mørke forsinkelsesrenter bak som man ikke får info om når man utsetter en faktura. Hvordan er det mulig at man får forsinkelsesrenter på en utsatt faktura? Jeg bare spør. Fordi forfallsdato er flyttet? Telia selv mener dette er helt normalt, og drar opp lovdata som refere til opprinnelig forfallsdato. Men kjære Telia forfallsdato er flyttet, da gir det ikke mening at man skal få forsinkelsesrenter, ettersom man betaler jo ikke for sent! Man får jo ny dato.. Så jeg spør de som jobber i Telia vet dere hva utsettelse av faktura betyr? Når man utsetter en faktura så skal purregebyr stoppes samme med forsinkelsesrenter. Jeg har vært kunde hos mange eller litt frem og tilbake, men aldri vært borti at noen tar forsinkelsesrenter når faktura er utsatt. Det virker ut som Telia prøver å skjule shitt for oss kunder som bare må frem i lyset. i Telia sine øyner betaler du for sent selv om du utsetter faktura, med andre ord den nye datoen du får oppgitt er bare tull. :) Snart starter de vel med å sende utsatte faktura til inkasso. Dette skal være et seriøst selskap som virker ut som de prøver å melke mest mulig penger ut av kundene uten å faktisk opplyse om det. La meg avslutte med at et gebyr er mer enn nok for utsettelse, og som faktisk utgjør mer enn forsinkelsesrenter, men Telia er så fuck up at de skal melke ut det de kan... Opplys kundene deres om dette med forsinkelsesrenter når de utsetter en faktura, eller er dere redde for at kunden skal klage som jeg faktisk gjør nå. Telia prøve å gjemme dette i sine avtalevilkår i håp at ingen skal se dette slik de kan melke som f*** gjør det mer synlig og opplys om det når man utsetter faktura for søren!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
App
"Dårlig service"

Min sønn og jeg har hvert vårt abonement hos Telia,men hans tlf står på meg og min tlf står på han og dere klarer ikke å skille de fra hverandre.Dritt selskap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Jeg syns det er merkelig at et telefonselskap er så lite interessert i å snakke med kundene. satt i telefonkø over 25 min, samtidig var det 15 min ventetid på chatten. Hadde kun et par enkle spørsmål. Når jeg satt der som lojal kunde i mange år tenkte jeg - Hvorfor i all verden skal jeg bruke dem?

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
Vurderer å bytte selskap
"Ansvarsfraskrivelse."

Står ikke for det dem seier. Ansvars fraskriver. Kunden er ikke verd noe. Styr unna.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
NYHET!
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
Vurderer å bytte selskap
"Elendig på landet"

Billig, men elendig dekning utenfor de store byene. Man må aldri tenke på å bytte om man prater mye i telefon langs landeveien!

Sint M. I. U
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kunderservice er dritt, får ikke tak i noen når jeg ringer inn… alt av tjenester og vilkårene deres burde være spesifisert spesielt før men skriver under en avtale.. dårlig etisk tankegang fra Telia sin side

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Lover gull og grønne skoger. Hjelp til alt???"
1 syns denne omtalen er nyttig

Direkte fryktelig. Da jeg har hatt problemer og med mitt abonnement skulle jeg ha sikkerhet og hjelp til alt. Eneste som skjer er å bli sendt fra kundeservice til Amanda senteret. De kunne ikke hjelpe så måte ringe kundeservice som. Jeg har gjort så veldig mange ganger uten noen form for hjelp

Daniel J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Tok mye mer penger enn avtalt"
5 syns denne omtalen er nyttig

De bare fakturerte i voldens sky. Null oversikt på dere hjemmeside. Er låst i 1 år så kommer ikke ut.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ustabilitet, ikke-eksisterende kundeservice, og svindel."
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet et raskt stabilt nett. Fikk isteden ett nett hvor ping hvert 5te sekund spiket til 500 og når dette ble adressert med kundeservice ble man sendt tilbake til samme samtale og kom ingen vei. Fordi de behandler deg som et fehue som ikke har peil. Selvom de vet selv at feilen er hos dem lokalt. Hold deg langt unna.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
NYHET!
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Pratet men en kunderådgiver som var veldig frekk og lite interessert i å hjelpe. Hun svarte på spørsmålene jeg lurte på, men på en veldig sur måte. Når vi da skulle legge på, rakk vi ikke å avslutte samtalen før hun bare la på røret, midt i når jeg var i en setning. Skuffende. Dette kan være et engangstilfelle, men det ødelegger så mye for hele kundeopplevelsen. Håper så mange som mulig slipper slike hendelser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Direkte svindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Binder deg til et abo og øker så prisen på tilleggstjenester og mener at du som kunde skal måtte betale flere tusen kroner ekstra i året ifht den avtalen du har inngått med selskapet... Her er det rett og slett bare å holde seg unna, for sånn oppførsel kan vi ikke godta. Ikke lar de deg bryte avtalen kostnadsfritt heller, selv om det er de som i praksis har brutt avtalevilkårene først.

Mohammed A. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Det verste leverandøren i hele Norge"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice Elendig utstyr Elendig selgere med null info om produktet Telia selger solgt oss et produkt vi ikke hadde bruk for Bruker vi angreretten må vi ut med 4020 kr HOLD DERE UNNA TELIA

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"DRITT"
1 syns denne omtalen er nyttig

o det er ikke noe som kan være bedre rustet til sine egne veier er det ikke finnes noen penger

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telia tar ikke vare på langvarige kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telia vil at vi skal bytte abonnement da vårt eksisterende abonnement Telia X har de ikke lengre siden de har delt det opp til 3 forskjellige nivåer nå og da mener de vi må bytte til et dårligere enn det vi har idag - men til samme pris som før - for alle abonnementene i familien. Så det å være langvarig kunde gjennom mange år lønner seg tydeligvis ikke for her kunne de enkelt bare rabattert det "nye" Telia X Max til samme pris som det gamle Telia X. Siden vi ikke blir ivaretatt som langvarig, lojal kunde, har terskelen vår for å skifte leverandør forsvunnet helt og vi kommer til å bytte uten å se oss tilbake.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dette føles mer og mer som en dårlig blåkopi av Telenor."
2 syns denne omtalen er nyttig

Legacy Telia X var faktisk et dugelig abonnement. Så ble det byttet ut med en blåkopi av Telenor sitt fri bruk abo. Blir deretter kontaktet med trusler om at jeg før eller senere tvangsflyttes fra legacy X og får et halvdårlig tilbud på "nye" X som i praksis har gitt meg et mye dårligere abo enn jeg startet med. Ekstra sim koster nå 3x mer i mnd enn det gjorde før. music freedom har utgått uten noen form for erstatning. bankid på mobil har gått fra gratis til 2x Telenor sin pris. Kundeservice er ikke mulig å få tak i. En liiten prisøkning til nå så vil det faktisk være en forbedring å bytte til Telenor. Og når det kommer til 5G per dags dato: 5G indikasjon på mobil styres av basestasjon, ikke mobil. Dvs at du ofte vil kunne se falsk 5G indikasjon fordi basestasjonen sier så. De fleste mobilene til folk støtter ikke alle kombinasjoner av 4G/5G i dag. (jada, du må fortsatt være tilkoblet 4G for å kunne bruke 5G)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig Tlf/chat"
2 syns denne omtalen er nyttig

Og komme igjennom til de tar lannng tid. Sist satt jeg og ventet i 2 timer på og komme fram. Og flere ganger har jeg møtt samme person.Skulle nesten tro det bare var et par stk som tok tlf. Og chaten er noe forbanna dritt. Først må du forbi den hjerne døde roboten som er stokk dum og deretter må du vente . jeg ga opp etter 80 min. Alt var bedre før da det var Get. Tok toppen 3 min. Neste gang jeg for problemer bytter jeg heller over til noen andre. Norges treigeste tlf og chat.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
NYHET!
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Snakk om skulte konstander som bare det"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært telia kunde litt over 1 år. Tok og inngå 12 måneders binding for airpods m fosikring siden mista 3/4 av dem så tenkt går greit m forsikring siden hadd nedbetaling sammen m det. Mista 1 ene airpods gikk spurt om hjelp. Svaret vi dekker ikke? Snakk om 3000kr som dem drømme i bruddgebyr uten hjelp? Og verste er kundeservice fler tima i vent og ingen svar. Gløm bruddgebyr blir t Telenor m swap avtale no. Dyrt men for hverfall kvalitet for pengan! Betale litt extra vis d ikke funke i det hele tatt. Og dekinga e hems på enkelte plassa og umulig bruk telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"vært uten nett i 5 døgn, og vært på chat og tlf i 11 timer uten svar"

helt elendig kundeservice med bare løgn og oppgulp... alt er bare håpløst, de prøver og si og sa vi alle hadde eldgammelt utstyr???? jeg har nytt, så bare løgn...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Upålitelige, de fakturerer mer enn avtalt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har mottatt faktura som ikke er etter avtale, får ikke kontakt, det er også vanskelig å bestride faktura da alt må gå igjennom kundesenteret. Om du er så heldig å få svar så sitter der en gjeng personer som lover å ordne opp, men det viser seg at de bare prater og gjør ingenting. Får purring på regningen som de skulle ordne.

Bjørnolav J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært uten nett i 5 dager, og det gjelder de fleste i borettslaget mitt. Flere har ringt og meldt inn feil, og vi får informasjon om å bytte modem. Det er tydelig at det ikke er der problemet ligger, nå etter 5 dager har skjønt det er feil. Etter folk har stått i overkant av en time i telefonkø. Og blir stadig vekk kastet ut av chaten, som også på det meste har estimert 350 min forventet kø!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig firma"
1 syns denne omtalen er nyttig

Internett og tv detter ut hele tiden, minimum1 gang pr uke. Prøver du kundeservice må du sitte over 1 time i kø uten beskjed om hvilket nummer du er i køen eller forventet ventetid. Er du ikke kunde enda hold deg langt unna.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
NYHET!
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR