Meny

Telia omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
16
av 28 innen
mobilselskap
40%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
50
28
25
36
66
Sorter omtaler etter
Viser av 205 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Helt forferdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Betalte rundt 30 000 kr for en iPhone 7, da jeg regnet hvor mye Telia tok hver eneste mnd. I tillegg gjorde kundeservice masse feil gjentatte ganger med å registrere riktig adresse både når deg gjelder e-post og hjemadressen, så mottok ikke fakturaer og deretter ble dette sendt til inkasso. Sa opp abonnementet, men likevel fikk jeg faktura ved «feiltakelse» og dette skulle bli slettet. Ble oppringt av Sergel, da de hadde sendt inn inkassokrav. Tok kontakt, men eneste de kunne si var «forrige kundebehandler gjorde feil». Telia var et dårlig valg.

Per I. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Hastighet er sterkt varierende selv i sentrale strøk"

Hastighet er sterkt varierende sel i sentrale strøk Det er derfor ikke kvalitet som holder til Telias prisnivå Systemet på selskapets nettsider er upåklagelig. Forenklet fakturaoversikt som sammenfatter de vesentlige opplysningene på en side: - Fakturabeløp - mva - Fakturabeløp m mva:

Solveig S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Miserabel kundeservice"

De solgte meg en forsikring ved kjøp av mobil i en Teliabutikk som senere viste seg å være registrert på en annen telefon enn den jeg hadde kjøpt. Dette ga de meg først skylden for? For så å ikke kunne rette feilen i sine egne systemer. Til slutt innrømmet de at forsikringen var svært dårlig, anbefalte meg å avslutte den og å heller snakke med mitt vanlige forsikringsselskap om innboforsikringen min dekket skade på mobilen! Da skal det også nevnes at jeg hadde betalt for forsikringen i 1,5 år. Disse pengene ble ikke refundert! Jeg opplevde hele veien ekstremt dårlig kundebehandling fra personalet i butikken på Ski storsenter, med sitater som "selskapet (Telia) er ubrukelig, du kommer ingen vei med å klage".

Bjørn I. L
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyr og dårlig løsning"

Minimum 1 GB data som jeg ikke benytter brøkdelen av, men må betale dyrt for. Har en del innkommende samtaler men svært få utgående. Noe SMS men bare periodevis.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Aldri hatt noen problemer med Telia"

Selv om de er dyrere enn de aller billigste operatørene, er det ofte verdt det fordi kundeforholdet er problemfritt og dekningen, etter min bruk, er god.

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Var en fast kunde, men de overfakturerte meg"

Jeg var kunde hos Telia i 2 år fordi de hadde en bra student abonnement. Mitt problem ble når de i siste halvåret begynte å overfakturere meg for ting som var usant: at jeg hadde sendt antall for mange sms når jeg var i utlandet og belastet meg ekstra 30-50 kr for innholdstjenester som jeg har aldri brukt (dobbeltsjekket innstillingene og!). Veldig leit fordi de hadde bra kundeservice, bra nett og appen var lett og oversiktlig, men de overfakturerte meg altfor mange ganger og måtte tilslutt bytte abonnement. Kanskje for noen andre, men ikke for meg dessverre.

Eivind G
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig dekning"

Begredelig dekning. Sikkert bra i storbyen, men beveger du deg noe ut i bygdenorge er det bare å holde seg LANGT vekk!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ikke noe vondt og si"

Godt selskap med god service, vært inn og ut av Telia, tidligere selskap ble kjøpt opp av Telia. Har fortsatt markedets råeste pris og abonnement uten at Telia endret det fra forrige selskap. Fortsetter som kunde så lenge pris og abonnement fortsetter :) Alltid fått hjelp og lett å grei oversikt i forhold til nettside og egen profil. Aldri opplevd med Telia skjulte kostnader som jeg opplevde hos telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Trofaste kunder"

Telia har en bra kundeservice. Og her slutter alt. De verdsetter ikke trofaste kunder. De får betalt for det minste. Og heller slår ikke til med et godt tilbud for å beholde sine trofaste kunder (har vært kunde i 23 år). Dekningen varier også mye om du er innendørs eller utendørs, til tross at jeg bor i Oslo. Hvor du har full dekning er hastigheten super.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kostnad"

Har en mobil som ikke er koblet mot nett så trenger ikke data inkl i pris. Bruker ikke mye taletid eller sms.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Meget fornøyd"

Dekning er meget stabil å super kundeservice. Meget fornøyd, har prøvd flere. Men faller alltid tilbake til Telia. 10/10

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Kundetilfredshet
Dekning
"Nesten ubrukelig"

Ble tvunget over fra Telenor til Telia (bedriftsabonement) for ca 6 uker siden. Dekning varierer fra ok til ingen dekning på samme plass fra dag til dag. Sms kan ta fryktelig lang tid på å nå frem. Opp mot 1 døgn har jeg opplevd. 1-6 timer er ikke uvanlig.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bedre en forventet"

Før jeg begynner ville jeg bare si at jeg hadde Chess sitt 4GB abonnement, men Chess har blitt Telia og jeg vet ikke hva Telia sitt 4GB abonnement heter så dete er vel litt anmeldelse av Chess tipper jeg. Jeg forventet et greit abonnement med greie vilkår, grei dekning og høye priser hvis jeg gikk over kvote. Det jeg fikk var faktisk gode vilkår og gode vilkår hvis jeg gikk over kvoten. For kun 199? fikk jeg 5GB i 30 dager. Dekningen var relativt bra men det kunne vært bedre inne som som Telenor. Veldig bra erfaringer med Telia/Chess så lang. 5/5!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke god nok kunde?"

Har vært kunde hos telia i mange år. Ringer meg opp og sier de har bedre tilbud til meg. De sier vi gir deg 15% rabatt. Det er vell ikke "bedre når jeg har 25% fra tidligere???

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skuff"

Bonus frå Chess i årevis forsvann og dei har lenge hatt abonnement som var betre enn det eg har no. Når eg no vart obs på det, må eg velge å binde meg for eit år dersom eg skal få bedre og uptodate avtale. Burde langskjems. Eg byttar selskap

Robert N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Skyhøyt dataforbruk!"

Jeg hadde chess 5gb og klarte meg fint med det! Etter det blei Telia, økte dataforbruket sinnsykt! Har denne mnd måtte kjøpe 2 extra GB til 99,- pr GB... Altså nå passert 7gb! Når jeg ringer å klager så får jeg bare høre at det er umulig pga chess hadde samme nettverk som Telia osv osv.. Så trodde først det var meg som var totalt blokkert, men etter et kjapt søk på nettet så viste det seg at det faktisk er mange med samme erfaring etter overgangen til Telia! De spurte meg om jeg hadde byttet tlf i det siste men jeg har hatt samme tlf i 3 år og et 5 GB abonnement lenger.. Alt i alt, sinnsykt dårlig kundeservice, skyhøyt dataforbruk og dumme unnskyldninger.. Alltid vært de små mobilselskapene som har vært bra! Synd de store stygge skal ta over alt.. Anbefaler ikke å velge Telia! Skal helst ha med noe som er bra.. Tja logoen dems er jo fin.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Grei fart osv. Men har dårleg dekning"

Har Telia på privat telefon og Telenor på jobb telefon. Ser ofte at Telia dekninga er nede på 1-2 av 4 samt "E" dekning medan telenor dekninga er fortsatt på 3-4 av 4 og har 4G dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Oversiktlig og lettvint"

God dekning og fart. God oversikt på forbruk over nett og app. Pris står til hva du får og resten av markedet.

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil datatilgang"

Faller ofte ut av 4G-nettet og har ofte utfordringer med nedlasting når jeg velger WiFi/4G-modus med foretrukket WiFi. Da stopper alt. Har ikke opplevd å måtte aktivt veksle mellom 4G og WiFi med andre telefoner/abonnementer (Telia, Xperia XZ1). I tillegg blir jeg belastet med data for bruk med Spotify, til tross for at dette ikke skal telle. Samboer og jeg vil bytte straks bindingstiden er over (om én uke).

Kjetil G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Heilt OK"

Eg brukte Chess fordi det var billeg. Etter at Chess vart kjøpt opp av Telia, slutta dei gradvis å vera eit lågprisselskap. I dag går det ikkje an å kjøpa billege telefonabonnement av Telia, så no kjem eg til å byta. Har elles vore godt nøgd med både Chess og Telia. Kundeservice og alt teknisk fungerer heilt topp. Og då eg hadde ei vanskeleg reklamasjonssak med moobi, rydda Telia opp og dekka skaden på telefonen min.

Aldrimertelia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice og dårlig dekning utenfor tettstedene"

Virker umulig å få kundeservice til å gå med på at deres avtalebetingelser kan være til å misforstå og totalt uinteressert i å finne en løsning på det som fra min side "beviselig" var en feil fra Telias side. Dårlig dekning mange steder utenfor tettbebyggelse og uten på mange steder hvor det er spredt bebyggelse. Høye priser på databruk for voksne. Det positive som nevnes er at abonnementet har virket til enhver tid, og at fakturaene kommer...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"God dekning til en grei pris!"

Som bosatt i distriktet er jeg avhengig av god dekning. Det har jeg i dag hos Telia. Jeg ønsker at Telia kommer etter de andre selskapene når det gjelder datamengde i forhold til pris. Eller er jeg meget fornøyd med appen, som gir meg full oversikt over databruken, forfall, faktura etc. Alt i alt, ganske fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God dekningsområde"

Farter både på land, i bil og sjø, da til hytte ut i Helgelands øyrike. Opplever veldig god dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok"

Fungerer helt greit. Jeg har ikke hatt noen opplevelser - verken positive eller negative - som gjør at jeg kan si mer enn det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Meget bra"

Meget bra, har aldri hatt problemer med Telia. Har hatt med de å gjøre en god stund, kan trygt anbefale til andre.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Mobilabonnement fra Telia
Bestill på nettsidene til Telia
Vis alle mobilabonnement
Smart Barn 200 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,2 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Barn 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
169 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 5 GB
Fri tale, SMS og MMS
5 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Mini 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Basis 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Pluss 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Super 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Total 40 GB
Fri tale, SMS og MMS
40 GB
pr. mnd
699 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Telia
Gå til Telia nå
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR