Meny

Telia omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
16
av 30 innen
mobilselskap
39%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
71
34
38
48
94
Sorter omtaler etter
Viser av 285 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Merete R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Best dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er eneste som har dekning her vi bor.Jeg har bare god erfaring med Telia og kan ikke ha annet abonnement enn hos dem på grunn av dekningen.

Stian R. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Klarer de få meg til smile når jeg betaler!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Telia fra første start, fra NetCom i flere år til dags dato. Jeg har hatt kreditt vansker i alle år, men ikke nå lenger. Kun kontant kort frem til for 1 uke siden. Da jeg er stor bruker av data og ikke benytter pc (pga ingen hjemmenett) har Telia smart + vært mitt valg med kjøp av 2 påfyll pr uke i snitt. Koster da ca 3200-4000 i mnd og har 48-56 gb data å benytte. I dag med Telia x og forsikring, men ingen tlf kostnad (kjøpt ut ved start). Tlf kr 1500 ink alle rabatter du kan få, x abo kr 579 og 69 i forsikring. Total kostnad med papir regning 50 blir kun 698,-. Jeg sparer 2902 kr i snitt pr mnd og 34 824 spart pr år (1 år 33 324 pga kjøp av tlf). Jeg er en som GLISER stort når jeg kan slippe å bruke nesten 35000 på tlf og heller spare eller reise f eks. Tror ikke det er mange som argumenterer mot meg i denne saken. Mvh storfornøyd bruker fra Moss (Takk til min gode venninne som lot meg få tegne abonnement i hennes navn. Jeg kan ikke før i år 2022 desember mnd, hun gir meg mulighet til å sette til side drøyt 100 000 kr ved å stole på meg, takk AMRL for dette)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og ikke alltid god dekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde opprinnelig Netcom, synes det ble dårligere etter oppkjøp av Telia. Må nå betale for SMS, MMS og telefon til/fra Sverige.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bor 6-7 mil unna grensen til Sverige, hvilket gjør at Telias elendige systemer titt og ofte registrerer at jeg passerer grensen (selv om jeg befinner meg på ett og samme sted) og sender derfor "Velkommen til Sverige"-smser helt tilfeldig. Sist det skjedde var kl. 03 på natten. Jeg ringte Telia dagen etter og vedkommende "service"-person foreslo at jeg skulle slå av lyden på telefonen og sa at folk ofte ringte og takket Telia for at de får slike meldinger. Telia er dyrt og yter dårlig kundeservice, så styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Setter ikke kundene først"
3 syns denne omtalen er nyttig

Aldri opplevd et selskap som viser så lite hensyn til kundene sine. Bare lureri hele konseptet. En ting blir fortalt i butikken med en helt annen pris som står på nettbutikken. Anbefales ikke på mitt sterkeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telia detter stadig ut... Meldinger blir ikke sendt, meldinger kommer ikke fram til meg... Det er spesielt irriterende

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Hadde Chess og var fornøyd, så kom Telia og bryter avtale"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde Chess i mange år. Var veldig fornøyd. Så overtok Telia. Sa at de skulle fortsette i samme spor. Glade kunder. Så kommer en sms. Vi sier opp din avtale. Fra august blir det kr. 199 et par måneder, deretter blir det kr 245.... Takk for den. Nå må jeg finne ny leverandør. Telia bryr seg ikke om kundene sine, bare skrur opp prisnivået, og dermed kaster ut trofaste kunder.

Bestefar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"God service"

Har bare godord å si om kontakten med dem. Har underveis binding etter telefonkjøp gjort endringer på avtale, uten vansker.

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mobile broadband"
1 syns denne omtalen er nyttig

It used to be ok. During weekend and holiday time, their technical support for mobile broadband could not care less of customer problem. It took them forever to answer a call, and 3 different persons gave 3 different answers. At the end, the problem still was not fixed. Oslo, Norway.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"INGEN varsel før sperring?! Å sperrer før forfall på toppen av det hele!"

Det er helt utrolig dårlig at de stenger uten varsel! Å det at de skal ha penger for å åpne igjen!? Hjelpes.. man burde få en sjangs til å ordne opp før de bare sperrer... men jeg opplevde at de sperret det før forfall, uten varsel da heller.. Det var pga kreditten nesten ar nådd! men jeg har 5000,- kr i kreditt, å de påsto at det var nådd 3000,- som var en feil fra dems side! Burde ikke trekke meg for den gjenåpningen kjenner jeg! Å EN ting til: Det er så syyykt dårlig kommunikasjon mellom butikkene og kundeservice at det er helt beyond! Har de kontakt i det hele tatt? Å har de felles regler eller avtalevilkår?? skulle ikke tro det! Vurderer å bytte! Hilsen Irritert

Ole B. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"

Helt greit, ingen problemer ut over at de tror alle har smart telefon og skal "surfe" på nettet. Noen av oss har ikke slik telefon og surfer ikke. Og de fjerner abonnementet som passer oss som er litt annerledes. Dermed skifte av leverandør, bye bye.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Nå skal Telia kvitte seg med alle trofaste, Chess kundene!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i Chess siden selskapet startet. Ble kjøpt opp av Telia for en stund siden. Er kanskje blitt et år nå. Ble lovet ingen endringer, men nå bryr de seg tydeligvis ikke om hva de har lovet, lengre. Fikk SMS at blir overført til det dyreste 2GB-abonnement på markedet. Fra å ha det billigste på markedet. Bare Telenor er like dyrt. 249.-kr i mnd. og er det billigste de har. Hadde gratis abonnement, som jeg bare betalte for bruk. Som de nå tar fra meg. Det hadde vært bedre de hadde kontaktet meg, og sagt de ikke vill ha meg som kunde lengre. At pengene mine ikke er bra nok for de. Å at de ikke vil ha lojale kunder. Tydelig at det å være bra kunde, er noe firma i dag ikke vill ha. Så nå må jeg finne meg et annet abonnement, for å ikke miste telefon nummeret. Men det er tydelig ingen abonnement som passer meg. Så dette blir dyrt å ha et telefon nummer, som jeg kanskje bruker en til to ganger i måneden. Dette trodde jeg aldri skulle skje. Men der tok jeg feil. De tar over selskap og kaster ut abonnentene. De lovet også at det ikke skulle skje noe forandringer, når vi ble flyttet over. Men jeg viste egentlig at det var en løgn. Det er ingen firma som holder det de lover, til kundene sine.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning, og ansvarsfraskrivelse"

Bruker dipper som bedriftsabbonement, og dette har fungert godt med telenor og talkmore tidligere. Dette er håpløst med Telia. Fikk ett tilbud fra Telia som var for godt til å være sant, skjønner no hvorfor når jeg selv innenfor Oslo ikke kan ringe pga dårlig dekning

Møkklei
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Du blir aldri kvitt dem"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ren svindelbedrift som ikke engang fortjener en stjerne. Som så mange andre her har jeg også opplevd et hav av faktureringsproblemer, ekstrakostnader, og generelt nikknakk man simpelthen ikke skal måtte styre med når man betaler for en tjeneste. I tillegg driver de med overprising, har elendig dekning, dårlig kundeservice som aldri har svar eller evne til å løse noe, osv osv osv... Var kunde i et år ca og hadde stadige problemer med både dekning og doble fakturaer og feil på fakturaene, som krevde unødvendig mange runder med Telias kunde"service" for å ordne opp. Jeg fikk nok og byttet. I ettertid har jeg hatt gleden av å få samme inkassokravet på samme regninger med ca et års mellomrom i snart fire år, til tross for at 1 regningene ble gjort opp da de kom, og 2 både telia og inkassoselskapene har trukket kravene, hver gang. Kundeservice responderer surt og frekt hver eneste gang - "du må gjøre opp for deg så får du ikke inkassovarsel" - og det er aldri så mye som en eneste beklagelse å få, og de rydder aldri opp. Man skal så klart betale for seg, bare så synd at de aktuelle regningene har vært gjort opp i flere år... Denne gangen har de visst solgt "gjelden" til et eller annet nytt inkassoselskap, iflg brev jeg fikk av dem nylig, så da er det på'n igjen med samme greia, enda en gang. Er *dritlei* og følte for å advare andre, dette er helt hinsides. Please, ikke gjør samme feil som meg. Styr unna dette bedritne drittselskapet som ikke har den minste grad av oversikt over hva de selv driver med, og skaff deg et abbonnement hos et seriøst selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig, lite hjelp å få over telefon"

Dårlig, lite hjelp å få over telefon og mye ekstra kostnader utenom abbenomentet som di i Telia ikke kan si hva er

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Leif K. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kjøp aldri mobil her de rotter og juger i kundene sine"

Telia er et sted jeg aldri kommer til og bli kunde hos . De juger og rotter de trekker ordre tilbake på kunde regning de lover mobilen skal komme men plutselig har de krevd posten denne skal tilbake uten og si i fra .disse folka kan man ikke stole på dette er ikke et seriøst sted

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning overalt"

Dårlig dekning overalt, eneste bra er avtalene og de ung abonnentene med hva du får for pengene. De fikk meg til å betale en liten sum for Apple TV selvom abonnementet jeg valgte var kvalifisert for å få den til 1kr, noe jeg fant ut lenge etter. Ikke mye godt å si om telia

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært trofast kunde i mange år. Har ikke hatt behov for å ta kontakt med kundesenteret på flere år men når jeg først tar kontakt opplever jeg å ikke få den hjelpen jeg betaler for. Jeg håper bedriften kan være mer løsningsorientert å finne frem til løsninger som kan være bra for både kunden og bedriften.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Helt rått"

Nydelig dekning hvor som helst i landet. Greie priser. Flotte familie pakker. Fantastisk tilbud til unge. Digge ekstra fordeler. Utrolig imøtekommende kundeservice som alltid er villig til å gå det den lille ekstra veien for deg og er klare til å smoothe ting over med litt mer data til samme pris om det har blitt begått en feil. Jeg er mildt sagt ekstremt fornøyd med Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning og hyppig omstyring til 3G og Edge"

Mange dekningshull i Aure kommune (nordmøre) og da spesielt i området ute på øyene (Skarsøya, Lesundøya og Grisvågøya). God dekning med Telenor i samme område. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg er abonnent...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Go woke - go broke"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har frem til i dag vært godt fornøyd med Telia, men på grunn av at jeg nettopp oppdaget Telias radikalt endrede verdigrunnlag, må jeg konkludere med at selskapet har påbegynt sin egen undergang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna fra Telia"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er bare å melke kundene for penger! Dyrt, dårlig kundeservice, priser til og fra utlandet 300% mer en hos det mange andre ....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Greit not nettverk, men dyre priser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telia er et helt greit nettverk og jeg har hatt lite problemer men jeg synes de er dyre. Når det kom til slutten av bindingstiden fikk jeg et veldig dårlig tilbud mot ny bindingstid.

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig dekning og kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Svært dårlig dekning. Stadige tilbakemeldinger på at de i andre enden ikke hører hva som blir sagt pga digital støy. Dårlig kundeservice generelt. Lang ventetid på kundeservice.

Telia-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice, men dårlig dekning."

Er ikke fornøyd med dekningen. Bor i Oslo, men dekningen holder ikke mål. Må forflytte meg i leiligheten når jeg prater i mobilen og det er ikke greit i 2019.

Mobilabonnement fra Telia
Bestill på nettsidene til Telia
Vis alle mobilabonnement
Barn 200 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,2 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Barn 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
169 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ung 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
329 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ung 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
329 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ung 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
379 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
379 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ung 12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
429 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart 10 GB
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
429 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ung 18 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
479 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
479 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart 20 GB
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
529 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ung 25 GB
Fri tale, SMS og MMS
25 GB
pr. mnd
529 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Telia X
Fri tale, SMS og MMS
1000 GB
pr. mnd
579 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Telia
Gå til Telia nå
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR