Meny

Telia omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
23
av 37 innen
mobilselskap
33%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
100
48
56
70
195
Sorter omtaler etter
Viser av 469 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Verste servicen og det verste bredbåndet!"

Har hatt problemet internett og Tv bredbåndet i flere måneder. Alt stopper opp og nette går av og på til tider i tillegg til at det er treigt. Alt stanser opp idet jeg tar opptak eller ser på tidligere sendinger og dessverre blir dette for dårlig da vi er i 2021. Alt går i slow-motion og og hver gang jeg ringer inn for å klage innser de ikke hvor dårlig systemet er, selv om en av teknikerne innrømte at bredbåndets signaler er dårlig og at de jobber med saken. I tillegg til at jeg blir nektet refusjon!!! Unner ingen dette og håper omtalen kan være til stor hjelp for andre som vurdere TELIA- for HOLD UNNA!

Ole H. A. J
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Katastrofe,Styr unna!"

Usedvanlig inkompetent teknisk avdeling. Usedvanlig inkompetent service. Laaang ventetid ved oppringing. Ved kontakt: Du skal til «næring« Så settes en over uten en får sakt et ord ( eksempelvis at det er privat). Ny venting og «du skal til privat» ogjeg forsøker å forklatre men vedkommende snakker i munnen på meg, før vedkommenende nordlending skriker: «nå holder du kjeften» idet jeg forsøker å avbryte ham. Har mått telemetrikort til «rinng hytta varm» uten at dette fungerer etter tre tilsendelser og elektriker for installajon. Elektrikeren har ring dem flere ganger og de har lovet å ringe tilbake uten at noe skjer. Jeg får faktura for bruk i tillegg til et trekk på kr. 100,- i tillegg til abonnementsavgift uten at noen forklaring blir gitt. Jeg gir opp og ber dem fremme sitt krav på kr. 150,- gjennom forliksrådet. Ønsker ingenting mer med dem å gjøre. Værre en til og med Telenor. Det burde si litt.

Julia K. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"ikke opplevd maken til problemer med et selskap alene"
2 syns denne omtalen er nyttig

På hjemmekontor og må bruke mitt mobilnett litt for ofte grunnet problemer med leveranse av nett. Telia ønsker i tillegg at jeg skal kjøpe en oppgradert Get boks da de "anbefaler alle deres kunder å gjøre det ettersom de har mange problemer med deres standard Get boks". Er det jeg som skal stå for kostnaden på en oppgradert Get boks slik at jeg får det jeg er lovet av en standard boks? Denne boksen ble etter mye om og men levert inn til Telia i bytte mot en ny - som fungerer fint. Eneste problemet nå er at Telia fakturerer meg for en ekstra boks (som jeg ikke er eier av da denne ble levert inn innbytte mot en ny). Har faktisk ikke opplevd maken til problemer med et selskap alene.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd med alt, unntatt dekning enkelte steder."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelig kundeservice. Ble tilbudt en 1 GB mer i abonnementet mitt til samme pris før, og en stund etter ble jeg tilbudt 30% rabatt mot å binde meg et år. Aldri vært noe tull, men har dårligere dekning i grisgrendte områder enn kona som har Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig trist og dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter brent adapter hjemme testet jeg kundeservice, først via chat. Jeg ba de ringe meg - men hørte ikke noe. Så ringte jeg inn. Vedkommende skulle sjekke om ny del.. vi ble brutt - ingen ringte opp. Jeg ringte så på ny -ny saksbehandler - det samme skjedde... man sitter og venter intet hører man .. og man blir brutt. Etter 3 dje forsøk med ny saksbehandler så nevner jeg historikken og han finner at saken er registrert... jeg ber om at han setter meg til teknisk med em gang så jeg får kommunisert med de som kan duppe dingeser. Jeg blir så satt til teknisk - de vet hva der er, men får ikke gjort noe for nå er jo alt stengt.. Da har vi brukt 3 timer av dagen på dette. Det går not påskehøytid og vi får ikke brukt noe.. Stur unna dette møkka selskapet hvis du kan er mitt tips.. Selv den siste samtalen ble vi lovet at det skulle sendes en Mail slik at vi kunne sende bilde av komponenten som er ødelagt - den kom heller ikke. Godt GET ble kjøpt opp - men at de ble kjøpt av noen som er enda dårligere er jo ufattelig trist for kundene. Opptaket mitt er tatt opp - så da kan jo Telia spille dette av når de skjønner at de har mistet oss som kunde.

Tormagnus H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Tungvinn kundehåndtering og manglende respekt for andres tid."
3 syns denne omtalen er nyttig

«Tekniker kommer mellom 08.00- 16.00. De ringer 15. min før. Dersom avtalen ikke overholdes påløper gebyr på 950,- kr.» For et urimelig krav. Kunden får 15.min reaksjonstid, men Telia gir seg selv 8 timers slækk. Det burde være mulig å planlegge bedre. Teknikeren avlyste forøvrig siste avtale. Får jeg da 950,-? Nei. Jeg får kun tapt inntekt for å holde meg på 15. min beredskap. Må oppgi samme informasjon til hver person jeg snakjer med, og jeg blir viderekoblet flere ganger. Telia virker ikke interessert i å hjelpe kunden. Tar ikke initiativ til bedring. Lite fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telia har elendig dekning - til og med i Oslo"
4 syns denne omtalen er nyttig

Telia har som strategi og ha minimumsdekning. Det medfører at man nesten aldri opplever at begge i en samtale har Ok dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra dekning og veldig bra kundeservice"

Vi har alltid hatt bra dekning hos Telia også der Telenor ikke har dekning. Kundeservice er meget bra. Alltid fått god informasjon og hjelp fra blide og hyggelige mennesker. Der har virkelig Telenor noe å hente. Ja jeg kan virkelig anbefale Telia

Øystein T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Telia er det største drittselskapet jeg har vært borti"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har rukket å bli over 50 år gammel, og har opplevd en del forskjellige tjeneste-leverandører gjennom årenes løp. De aller fleste har prøvd sitt beste på å gjøre kunden fornøyd. Men aldri har jeg opplevd et større drittselskap en Telia. Alt de tenker på er penger - penger - penger. Drit i kunden bare de får pengene sine. Gjør en drittjobb. Samma det. Kunden har ikke brukt tjenesten. Spiller ingen rolle. Vi sender regning uansett (som ikke engang samsvarer med avtalen). Telia er rett og slett en gjeng med svindlere og utpressere. Større møkkaselskap trenger man ikke å lete etter. Telia er det største.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Alt startet når GET ble Telia, eller som man i Sverige sier Felia"
3 syns denne omtalen er nyttig

Under GET var pingen alltid på en ok nivå, hastigheten på internett like så. Etter at Telia kjøpte GET har saker bare gått feil veil. Først var internet helt borte i flere timer, noe som påvirker hvem som helst negativt under en pandemi når man har hjemmekontor, er vel ikke som at man er avhengig av at det internettet man betaler alt for mye for skal fungere. Så gikk pingen fra å ha vært mellom 20-30 til over 70, noe som er dritt når man spiller? Og dagens bragd, dels borte, dels lav ping, dels høy ping, dels hva jeg betaler for av hastighet, dels en hastighet som var dårlig under steinaldern. Under alt dette snakker de bare om Nickelodeon på Min Side. Skal jeg gjette så er grunnen til at det har blitt dårligere under Telia enkel, de er helt enkelt gjerrige og gidder ikke ordne saker så folk får det de betaler for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"elendig hastighet på bredbånd 25"
4 syns denne omtalen er nyttig

vi kjøpte bredbånd 25 av telia høsten 2020, ble lovet god hastighet. Nå viser det seg de har oversolgt seg i området her, og dermed blir det hastighet på nivå med internet fra 1995. Jeg tok kontakt med kundeservice, og fikk faktisk bekreftet at de hadde overbelastet nett, pga for mange kunder. Heldigvis kommer det fiber her fra Telenor snart - aldri mer Telia!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Mafia metoder"
9 syns denne omtalen er nyttig

Sender rett til inkasso uten at vi har fått faktura. Ingen erkjennelse av feil. Mener at vi skal etter spørre faktura

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
7 syns denne omtalen er nyttig

Kort fortalt: Styr unna. Betaler meg ut av hele avtalen med binding på telefon og går tilbake til Telenor. Har aldri opplevd verre service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofal kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

En kundeservie som er helt elendig. Fanger deg inn i noe du ikke kommer ut av. Selgere som lover noe Telie ikke kan levere. Blir kastet hit og dit uten å få hjelp. Angrefrister som går ut før varen er levert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig dekning selv med forsterkere. Veldig vanskelig å få svar fra kundeservice på Mail. Treg respons med unntak av å sende fakturaer

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Elendig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kunnskapsløs kundeservice Dårlige produkter Mange programvaregiganten som de sier de jobber med og skal rette opp.....I SNART ET ÅR!! Hadde byttet levrandør på dagen hadde det ikke vært pga felles avtale i området.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Alt for dyrt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Når mobilabonnementene til Telia er dobbelt så dyr som andre er det bare en ting å gjøre, bytte. I tillegg klarer de å slenge på et faktureringsgebyr på 49 kroner når jeg har avtalegiro. Her er fokuset på å suge mest mulig penger ut av kundene. Styr unna.

Dårlig S
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Søppel kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Søppel kundeservice Definisjonen på ubrukelig kundeservice. Null hjelp å få. Den ansatte LEGGER PÅ midt i samtalen. Ga NULL nyttig hjelp. At Telia ansetter ubrukelige folk til kundesenteret reflekterer dårlig over hele bedriften. Anbefaler alle å styre unna og at den ansatte jeg pratet med sparkes. Pratet med den ansatte 27.02 kl. 13:46.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ok så lenge du er i byen og ikke bruker mye data."
5 syns denne omtalen er nyttig

Opplever ganske ofte dårlig dekningsgrad så fort jeg havner litt utenfor byen. I tillegg syntes jeg at regningene ofte inneholder små skjulte beløp som ikke kan spores tilbake til noe som helst.

Aleksander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ræva styr unna!!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hastigheten er ræva bytta tilbake til Telenor selvom det er hakke dyrere. Binda meg i et år noe jeg angrer på så fort bindinga gikk ut bytta jeg tilbake til Telenor dekinga er langt bedre. Kundeservice er grei. Målte 50 høyere mbps høyere hos Telenor enn telia minuet før jeg bytta. Aldri mer uansett hvor lav pris jeg får.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bestilte mobil igjennom Telia swap eller svitsj"
4 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte telefon igjenom telia svitsj eller swap og siden jeg ikke var kredittverdig på tidspunktet så ble det satt i ett familiemedlems navn. Epost, mobilnummer og alt annet info sto i mitt navn, det som trengtes for å være kredittverdig ble tatt i familiemedlemmets navn. I starten gikk alt helt fint og jeg regninger på mail, så gikk det 2-3 mnd og jeg sluttet å få regninger på mail. Tok kontakt med kundeservice og lurte på hvorfor jeg plutselig ikke fikk regninger på mail lenger og da kom det frem at jeg ikke var eier og måtte foreta ett "eierbytte" som de kalte det for å bli det. Printet ut skjemaet Telia sendte meg, fylte ut alt som skulle fylles ut og gikk til nærmeste teliabutikk for å levere det inn. Der fikk jeg beskjed om at nei, det var umulig å gjøre ett eierbytte, rett etter kundeservice ba meg om dette, viste samtalen frem til den ansatte på butikken, men ble nektet likevel. I mellomtiden så kom det ikke en eneste regning og først 1 mnd senere så kom plutselig regningene, med 3 dobbelt beløp og ikke i mitt navn. Så jeg bestilte telefonen, alt av info tilhørte meg utenom fødselsnummer og navn, som telia også sa var null problem, så foretok de plutselig ett eierbytte uten å gi beskjed eller noe, så fikk plutselig ikke svitsjet eller swappet mobilen etter 1 år lenger. Betalt ferdig telefonen med sykelig overpris, avsluttet mitt kundeforhold hos Telia og kommer aldri til å se meg tilbake da de er ekstremt dyre, kundeservice og ansatte i butikkene følger ikke regler de selv har og de har ekstremt dårlig dekning, da jeg kun har E eller 3G mesteparten av tiden, ekstremt sjeldent jeg ser 4G og 4G+ har jeg aldri sett selv om det skal være en greie.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kjempedårlig service"
6 syns denne omtalen er nyttig

For andre gang må jeg henvende meg til servicen hos Telia. Denne gangen pga en funksjonsfeil. Jeg blir anbefalt å melde det som en skade hos forsikringen. Da jeg sa at det er ikke meningen med en forsikring da en skade omfatter uhell utenfra fikk jeg som svar at det var helt greit å gjør. De ville ikke ta i mot telefonen under garanti. Veldig dårlig gjort!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dekning og kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Fra høsten 2020 har det bare gått nedover med Telia når det gjelder mobildekning og kundeservice. Har vært kunde i mange år pga generelt veldig bra dekning alle deler av Norge jeg besøker. Nå har dette snudd helt om. Telia svarte etter lenge «at pga stor andel nye kunder, så er mobilnettet overbelastet». Dette har resultert i at dekning/hastighet har blitt 3-4 ganger dårligere. Det vil si nå at i «grislendte» strøk, så er hastighet nå lik null selv med nesten topp 4G signal... Blir nok skifte her ganske raskt..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere unna"
7 syns denne omtalen er nyttig

Det dummeste jeg noen gang har gjort, er å kjøpe ny telefon med simkort ifra telia med en avtaletid/bindingstid på 12 mnd. De har ikke dekning, etter å hvert kunde hos de i 3 mnd så begynner alt rote. JEG BOR I OSLO, OG DET FUNGERER VELDIG DÅRLIG. - samtaler kommer ikke igjennom hos meg - oppkobling av samtaler, blir brutt etter 5 sek - dårlig nett generelt i Oslo - får stadig meldinger på ubesvarte anrop, og at folk har prøvd å ringe til deg Har snakket med kundeservice, men de skal analysere, osv. Har klagd nå i 3 mnd, kommer ingen vei. Har prøvd ny tlf, slå på 4g tale, WiFi tale. Ingen ting hjelper Skal du kaste bort pengene dine og bruke en ny smarttelefon med svak nett og dårlig dekning. JA DA BØR DU VELGE TELIA

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bedrøvelig kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Dette gjelder først og fremst kundeservice på bredbåndsdelen. Det startet med at de deaktiverte bredbåndsmodemet jeg hadde før jeg omtrent hadde fått hentet nytt ut fra Posten. Dette skjedde helt uten forvarsel. Oppdaget det når alt bredbånd forsvant fra huset. Dette ble oppdaget ved en alt for lang vendtid i tlf til kundeservice. Hadde ikke tenkt å sette opp nytt modem før i neste uke, da jeg også har et mesh nettverk koblet til dette. Så kundebehandleren jeg hadde på tråden lovet at hun skulle reaktivere det "gamle" modemet igjen. Så jeg la på. Ventet i 15 min, og ikke noe bredbånd kom. De samme lampene på modemet blinket fortsatt. Da var det bare å ringe igjen, ny lang ventetid i kø. Så var det en ny kundebehandler som så i sitt system at den forrige ikke hadde gjort det hun hadde lovet. Så hun utførte rekatviering, og vipps så hadde jeg bredbånd i modemet igjen. Så var det å sette opp mesh nettverk på nytt. Det hele startet kl 1928, og var ferdig kl 2130. Takket være at noen i Telia gjorde en fantastisk dårlig jobb!!. Så jeg kan på ingen måte anbefale kundeservicen dems.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR