Meny

Telia omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
15
av 28 innen
mobilselskap
40%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
56
29
31
38
74
Sorter omtaler etter
Viser av 228 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"missfornøyd med Telia"

Jeg ble med på lasset da Chess ble Telia. Var veldig førnøyd med Chess, veldig misfornøyd med Telia. Det har kun vært tull.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning overalt"

Jeg har aldri hatt så dårlig dekning som med Telia. Selv steder der man bør kunne ha 4G har jeg ofte dårlig dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Pengesluk og GB som renner ut!"

Har dessverre mobilt bredbånd fra TELIA der GB renner ut selv om jeg ikke har noe utstyr koblet opp mot WiFi, fyller stadig opp med mer GB uten at det hjelper. Har lastet ned HUAWEI HiLink for å monitorere eventuelt utstyr som kan være koblet opp, men her vises ingen utstyr som trekker nett. Har involvert kyndige i databransjen som sier at feilen IKKE er hos meg, men TELIA mener det motsatte. Nå har jeg koblet fra alt utstyr hjemme som trekker nett, HUAWEI HiLink bekrefter også dette, LIKEVEL HAR DET FORSVUNNET NESTEN 6GB PÅ 24 TIMER! Kan ikke få uttrykt hvor lei jeg er dette marerittet. Operatører er hyggelig og høflig med liten ventetid, men problemet blir ikke løst og TELIA er konsekvent på at det er KUNDENS FEIL!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Virker ikke"

Skulle prøve Telia CLICK. Avtalte 14/12/2018. Fikk feilsendt faktura andre uke i januar med betaling fra 20/12/2018. 9/1/2019 ringte ei dame og spurte om jeg var fornøyd. Siden jeg enda ikke hadde fått SIM, måtte jeg benekte dette. Fikk da SIM 15/01, den virket ikke, var antakelig ikke aktivert enda det var nytt nummer. Sendte epost til brukerstøtta som skulle svare innen 4 timer. Har enda ikke fått svar i dag den 24/1, har purret og sagt opp. Det går ikke an å bruke slike firma. Har ikke funnet noe bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"

Umulig å ringe for å få hjelp. Tar en evighet for å få kontakt og ikke kan man bli ringt tilbake som hos andre.

Tidligere-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og melker kunder for penger"

Opprinnelig chess kunde som ble overført til Telia. Har vært sikker betaler og hatt to abonnement. Var kritisk til overføringen da jeg har lest mye negativt omtale. Og efaringen beviser nettopp dette. Har hatt forsikring sak hvor reperasjonen var dårlig utført. Tlf har støv inne i glasser etter åpnet tlf. Jeg byttet over til et annet selskapet og forsikret meg at alt var betalt før. Fikk ja over tlf og nå 3 mnd senere krever de mer betaling for en faktura. Før kunden rekker å bli gjort oppmerksom blir den sendt videre til betalings oppfordring uten purring og varsel. Og hevder at det er postens feil så risikoen ligger hos kunden. Mao betyr dette at selskapet gjennom sergel kan sende betalings oppfordring med renter og salte uten å varsle kunden. En fiktig måte å melke kunder for penger...? Dette er både uetisk og ansvarsfraskrivelse fra både sergel og Telia. Anbefaler alle å styre unna

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Telia og min erfaring."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg opplever Telia mobil som de hyggeligste kundebehandlerne jeg har vært borti, jeg jobber selv i et eget Kundesenter. Appen deres fungerer kjempe flott slik jeg har full oversikt over mitt forbruk og forventet faktura. Dekningen er topp, selv i utlandet og 4G laster inn alt raskt. De har alltid hjelpt meg og jeg vet Telia strekker seg litt ekstra for en bedre kundeservice og får kunder til å føle seg satt pris på. Knall bra selskap!

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårligere enn Chess"

Overgangen gikk ikke smooth, og da jeg bestilte ny telefon og SIM rett før skiftet fra Chess til Telia fikk jeg problemer. Kundeservicen er ikke like bra, og i stedet for å få SMS om at en regning kommer til å forfalle får jeg nå beskjed når den har forfalt - noe som medfører at jeg har fått flere purregebyrer. Har spurt om man kan betale regningene med Vipps og fått ja til det fra kunderservice, men det stemmer ikke. Har mistet bonuspoengene jeg hadde hos Chess. Vurderer å bytte.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lyver og bedrageri"

Jeg klager fortsatt om denne forbryterkonsern. Telia strider og lyver fortsatt. Man kan opplever 70 MB dataforbruk ved besøk av en innlogging side. Delves blir dataforbruk beregnet uten at man har koblet nettverk. Jeg hadde ingen dekning på Osterøy/Bergen men dataforbruk i steden. Det er allt i orden svarte nei lyvverte en ansatt. Telia er korrupt og kriminelt- Forsikt med din penger!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Hyggelig betjening.."

Jeg har inntrykk av at Telia kan sine ting. Selskapet virker ryddig. Så er det hyggelige folk å forholde seg til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Abonnement er bra, men varierende på kundeservise"

Svært hyggelig kundeservise, men opplevde jeg ikke mottok passord, som jeg ble fortalt skulle sendes med en gang på enten epost eller mobil. 3 dager siden, og nå må jeg kontakte de igjen for å få åpnet min side...

Svein A. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Nedtur etter at Chess ble Telia"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble "tvangsflyttet" etter at Chess ble integrert i Telia og merker at både kundeservice, brukervennlighet på Min Side og prispolitikken ble en nedtur. Til tross for det, er kundeservice bedre enn mange andre leverandører jeg har brukt. Derfor får de 3 stjerner. Men de er ikke helt oppe på Chess nivå. Dekningen til Telia er heller ikke topp utenfor tettbygde strøk, faktisk heller ikke innenfor i enkelte områder.

Harald F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning i friluftsområder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde Chess som ble kjøpt av TELIA. Telia har litt for dårlig dekning i frilluftsområder, f.eks Nordmarka.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var fastkunde hos Telia. De belastet min bankkonto for en tjeneste jeg ikke hadde bestilt. Da jeg gjorde dem oppmerksom på dette nektet dem å betale tilbake summen. Jeg har ikke fått produktet fra Telia og det finnes ingen tegn til bestilling av dette i min Telia konto. Telia mener det er bankens ansvar å dekke tapet. Arrogant og uhjelpsom - vil ikke anbefale Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig, enkelt og greit"

De gangene jeg har måttet at kontakt med Telia fikser de alt med en gang. Ryddig, lett, god kundeservice og funker bra. Ble heftig dyrt i USA og i Canada funket det dårlig. Så skal jeg tilbake til USA/Canada kommer jeg til å skifte abonnement.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Ken R. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God Service og godt selskap"

Har hatt 2 skader på min mobiltelefon, levert inn lørdags kveld og får den tilbake onsdag. samt god service på butikkene og fikk lånetelefon. Alltid vært fornøyd med Telia. Gode priser og tatt vare på kundene sine etter mange år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nett"

Elendig nett, helt ok kundeservice så langt. Fått et greit tilbud på 3 måneder som vil bli sagt opp da det bare er lokke tilbud. Telenor har fortsatt best nett. Men god deal for 3 måneder som gir 2 stjerner. Burde hatt dette på årlig abonnement så hadde jeg vurdert å bli med i et år selv med dårlig nett da prisene generelt er for høye i markedet.

Carolina M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble tvunget over fra Chess til Telia, utrolig leit. Chess hadde i snitt under ett minutt ventetid på telefon og meget vennlig kundeservice. I motsetning til Telia, absurd lang ventetid og uhøflig kundeservice når man først får svar.. Både familie og venner som har vært bort i selskapet har svært lite positivt å si om Telia, og med god grunn. Skuffende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Helt forferdelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Betalte rundt 30 000 kr for en iPhone 7, da jeg regnet hvor mye Telia tok hver eneste mnd. I tillegg gjorde kundeservice masse feil gjentatte ganger med å registrere riktig adresse både når deg gjelder e-post og hjemadressen, så mottok ikke fakturaer og deretter ble dette sendt til inkasso. Sa opp abonnementet, men likevel fikk jeg faktura ved «feiltakelse» og dette skulle bli slettet. Ble oppringt av Sergel, da de hadde sendt inn inkassokrav. Tok kontakt, men eneste de kunne si var «forrige kundebehandler gjorde feil». Telia var et dårlig valg.

Per I. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Hastighet er sterkt varierende selv i sentrale strøk"

Hastighet er sterkt varierende sel i sentrale strøk Det er derfor ikke kvalitet som holder til Telias prisnivå Systemet på selskapets nettsider er upåklagelig. Forenklet fakturaoversikt som sammenfatter de vesentlige opplysningene på en side: - Fakturabeløp - mva - Fakturabeløp m mva:

Solveig S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Miserabel kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

De solgte meg en forsikring ved kjøp av mobil i en Teliabutikk som senere viste seg å være registrert på en annen telefon enn den jeg hadde kjøpt. Dette ga de meg først skylden for? For så å ikke kunne rette feilen i sine egne systemer. Til slutt innrømmet de at forsikringen var svært dårlig, anbefalte meg å avslutte den og å heller snakke med mitt vanlige forsikringsselskap om innboforsikringen min dekket skade på mobilen! Da skal det også nevnes at jeg hadde betalt for forsikringen i 1,5 år. Disse pengene ble ikke refundert! Jeg opplevde hele veien ekstremt dårlig kundebehandling fra personalet i butikken på Ski storsenter, med sitater som "selskapet (Telia) er ubrukelig, du kommer ingen vei med å klage".

Bjørn I. L
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyr og dårlig løsning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Minimum 1 GB data som jeg ikke benytter brøkdelen av, men må betale dyrt for. Har en del innkommende samtaler men svært få utgående. Noe SMS men bare periodevis.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Aldri hatt noen problemer med Telia"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selv om de er dyrere enn de aller billigste operatørene, er det ofte verdt det fordi kundeforholdet er problemfritt og dekningen, etter min bruk, er god.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Var en fast kunde, men de overfakturerte meg"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var kunde hos Telia i 2 år fordi de hadde en bra student abonnement. Mitt problem ble når de i siste halvåret begynte å overfakturere meg for ting som var usant: at jeg hadde sendt antall for mange sms når jeg var i utlandet og belastet meg ekstra 30-50 kr for innholdstjenester som jeg har aldri brukt (dobbeltsjekket innstillingene og!). Veldig leit fordi de hadde bra kundeservice, bra nett og appen var lett og oversiktlig, men de overfakturerte meg altfor mange ganger og måtte tilslutt bytte abonnement. Kanskje for noen andre, men ikke for meg dessverre.

Eivind G
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Begredelig dekning. Sikkert bra i storbyen, men beveger du deg noe ut i bygdenorge er det bare å holde seg LANGT vekk!!

Mobilabonnement fra Telia
Bestill på nettsidene til Telia
Vis alle mobilabonnement
Barn 200 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,2 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Barn 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
169 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ung 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ung 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
329 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ung 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
379 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ung 12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
429 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
329 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
379 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
479 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart 20 GB
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
529 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Telia X
Fri tale, SMS og MMS
1000 GB
pr. mnd
579 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ung 18 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
479 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ung 25 GB
Fri tale, SMS og MMS
25 GB
pr. mnd
529 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart 10 GB
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
429 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Telia
Gå til Telia nå
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR