Meny

Telia Mobil omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
24
av 26 innen
mobilselskap
30%
anbefaler
Telia Mobil
Filtrer omtaler
113
55
59
80
276
Sorter omtaler etter
Viser av 583 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia Mobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ilagt bruddavgift kr 798,- +bruddgebyr kr 268,- = 1068,-"

Ble ilagt et nytt tlf nr uten mitt samtykke. Dette for å få en raskere bekreftelse på abonnement. Forferdelig kundebehandling.

Tittentei
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Oppfyller dine ønsker"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telia er dyre , men det går fint å prute, vertfall da en har 5 abb. God dekning bra pris (etter pruting ) men bindingstid 1 år(det går bra , eg har ikkje tenkt å flytte abb)

Vegar B. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mobilt brebånd fra Telia er ubrukelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bor fulltid i seilbåt , og har brukt mobilt brebånd fra Telia i mange år . Det var tidvis problemer i Bergens området , men etter jeg kom til Nord Norge er nettet ofte ubrukbart og med store hull i dekningen . Første jeg lære fra kollegaer er at Telia her oppe er UBRUBART og at det er bare å bytte med en gang. Grunnet store datapakker har jeg hold meg til Telia , men det siste halvåret + har nettet hver Russisk rulett .Noen ganger funker det ok med 15/20mb / sek , men ofte er man heldig med 1mb og dette med fri sikt 5/10 km fra Tromsø sentrum og ofte er nettet totalt fraværende . Når man klager kommer man ingen vei , "vi gjør arbeid på nettet ut mai 2022" vil forhåpentligvis bli bedre da ......ja jau . Telia kan brenne i helvete , forbann svindlere som tar seg betalt for noe de ikke klarer å leverer

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

De gjør feil, og prøver ikke engang å beklage eller rette dette opp. Trist.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Helt utrolig dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd å få telia til å installere internett hos meg i flere uker. Hver gang jeg snakker med dem er det motstridende informasjon. En av de jeg snakket med bare la på og sendte meg tilbake i "loopen" for å slippe å svare på spørsmålene mine. Når jeg endelig fikk avtalt time for installasjon så fikk jeg beskjed om å være hjemme og klar mellom 12 og 16. Jeg var i kontakt med Telia 2 ganger for å forsikre meg om at alt var ok. Det dukket ingen tekniker opp, og jeg fikk heller ikke beskjed om at personen ikke kom før etter at jeg ringte dem etter kl. 16.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Veldig bra, men det ble for dyrt"

Veldig bra abonnement, men når de økte prisene med 50% ble det for dyrt for oss. God dekning Bra nettsider Bra kundeservice

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Helt Topp!! Telia slår Telenor på mange måter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bruker Telia siden dag 1 (Netcom), prøvd Telenor men hey! dette er en vanskelig butikk å holde kontakt med. Mens Telia er konge!! :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Veidig dyre + bindingstid!"
2 syns denne omtalen er nyttig

De ble veldig dyre og når jeg ville bytte så måtte jeg betale 950,- fordi jeg trakk meg fra avtalen. Uansett så lønnet det deg, tjener fort inn det

Veronica S
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"3 abonnement avsluttet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Partners foreldrer står som eier av mobil på nedbetaling. Vi må til forbrukerrådet for å få orden på dette nå, enkelt og greit. Bruksabo til meg og partner avsluttes herved også pga manglende mulighet å klage skriftlig. Forelder er ikke digital bruker, men vi kunne ha skrevet en epost "fra mor" og dermed fått all fakta skriftlig, for å vise til senere, det hadde løst mye nå. Foreldrer må i butikk eller i telefonkø for kommunikasjon, noe som siste år nå har vært tidvist håpløst med stengt butikk osv, og enda lengre køer. ting bes ikke om skriftlig, men sendes heller ikke uoppfordret, f eks "mobil ER nedbetalt og du skal det skriftlig tilfelle får flere purringer". betaler ikke en krone mer for dette surret. Skriftlig kommunikasjon, orden i abonnement og nedbetalingsordninger MÅ ordnes.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt umulig å nå gjennom på telefonen!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å få hjelp og forklaring på skyhøye fakturaer. Ved en oppringning til de, ventet jeg i 45 min, andre gang over 30 min.! Helt håpløst og veldig irriterende!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ny mobil på svitsj"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var på CC på Hamar å kjøpe en Samsung 21 ultra Jeg ba om den må være på mer enn 256 GB å jeg fikk tlf men de hadde ikke dekselet I bilen i garasjen på CC åpner jg eslen å legger merke til att den er på 128 GB .jeg går da opp på telia å gir beskjed om problemet til svar fikk jeg att de ikke tar åpne esker ,her er der snakk om 2 teip biter å ikke tatt i den .Som eier av firma as kjøpte vi iPhone 13 problemet max for å prøve før jul men vill ha andre. Ble heller ikke tatt imot hyggelig på tlf av daglig leder Det skal å sies att jeg har Add å sinne kommer uventede så noe høy tone fra meg ble det ..men uansett dette er ett sted jeg ikke anbefale noen jeg måtte vente lenge I tillegg da de ansatte sto å snakket sammen Så nå sitter med telefonen som må betales

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bluff att inte ha rollover."
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi bojkottar O byter operatør,priset per GB ær skyhøg och så borde det vara rollover. Bra att det finnes Andra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Forsøkt lurt av Telia"
3 syns denne omtalen er nyttig

Først mottar jeg mail om at mitt abonnement er gammelt og går ut, hatt tre abonnement der siden de kjøpte Chess, og årevis i Chess. Det nye koster 200 mer i måneden, og de fjerner familie rabatten på 30. Gir litt mer data jeg uansett ikke trenger. Blir forbanna ringer kundeservice tar 30 minutter å komme frem, møter en som er hyggelig, sier han endrer til ett til kr 259. I tillegg 20 % rabatt, så 199, og jeg sier takk. Så kommer bekreftelse, nå er abonnementet bundet til dem i ett år, så må jeg sitte i 30 nye minutter og er nå forbanna. Treffer nå en idiot som sier han kan avslutte abonnementet, hvilket jeg ikke vil, da nummeret skal over til ny leverandør selvsagt. Oppfører seg jo som faktura svindlere, og mine to andre abonnement edbundet til 1 August og 1 Oktober og de skal også vekk. Jeg kommer til å spare på å skifte de ut, og de 25 000 jeg årlig betaler dem privat merker de sikkert ikke, men uansett merkelig måte å behandle lojale kunder på. Nå må jeg bytte selskap, greit nok, men hadde vært der evig om de oppførte seg normalt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å nå frem på telefon, chat og e-post"
2 syns denne omtalen er nyttig

startet chat, fikk beskjed at kundebehandler var klar og sendte inn spørsmål. fikk ikke svar og etter gjentatte henvendelser via den åpne chattekanalen måtte jeg avslutte etter 12 minutter. Prøvde så å opprette ny chat, men fikk da beskjed om at pågang var for stor, så prøv igjen senere. Helt ok, da sender jeg bare en e-post. Men nei, å sende e-post (kontaktskjema) var stengt for dagen! Har under chat og e-post forsøket hele tiden stått i kø, bikker i skrivende stund 19 minutter. og får feilmelding ved bruk av min.telia på nettsiden. Finner en annen leverandør jeg.

Martin P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Advarsel! Hold unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig dekning, min samboer fått bruddgebyr får 4500.-. Vi hadde ingen lyst å bli kunde, etter å ha lest dekningsproblemer ov kundeomtaler. Kundebehandler informerte oss så feil angående angrefristen og da var det alt for seint å si opp avtalen vår. Anbefaler sterkt holde unna, meget stor svindelselskap.

Magnus S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Grusom kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde et møte med en kundeservice behandler som ikke var noe interessert i å finne løsninger, men heller hakke på meg for og ligge bak med regninger, for første gang som lojal kunde i snart 10 år. Jeg kjenner at det og skulle snakke med en grisefrekk kunderådgiver som hånler av deg og problemene dine gjorde at jeg fikk fullstendig avsmak på hele dritt selskapet. Jeg betaler den dumme regninga når jeg får lønn også bytter jeg leverandør. Dette blir faen meg alt for dumt. Føler meg tråkket på etter 10 år med samarbeid

Monica L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Tilbake til Telia"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde Telia i mange år og var en fornøyd kunde, helt frem til jeg for to år siden lot meg lure til å gå over til Ice, da jeg kjøpte en ny mobil. Det angra jeg på etterhvert, da Ice ikke kunne gi meg en forfallsdato som passa til meg, så derfor måtte jeg i to år ringe inn hver måned for å få utsatt forfallsdato! Så tungvindt! Men Telia kunne gi meg en forfallsdato som passer til meg, og også en ferdig utfylt giro faktura via postbrev, noe som Ice ikke kunne (ville). Dessuten kan jeg ringe, sende sms, mms fritt til hele Norden og til Baltikum, og det er et godt tilbud! :) Når det gjelder kundeservice, så er ventetiden på telefon ganske lang, og jeg får ikke tilbud om at de ringer tilbake, tror jeg. Jeg har positiv erfaring med de jeg har snakket med på telefon, men når det gjelder å få hjelp via epost, ser det ut til at ikke alle har nok kunnskap til å være til hjelp, og det er alltid en ny "behandler" som jeg må gjenta det samme til. Alle firmaer har forbedringspotensiale, men jeg kan ikke forstå at det er så mange som er misfornøyd med Telia her, men kanskje de fornøyde ikke har lagt merke til denne siden?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Det dårligste selskapet jeg har vært bort i på 50 år…?"
5 syns denne omtalen er nyttig

Siden Telia tok over for GET har nettet vært jevnlig nede. Svært ofte uten noe form for notifikasjon og frustrasjonen er stor hver gang man må feilsøke gjennom alt annet for bare å finne ut av at de nok en gang ikke leverer. Tidligere når GET var nede et par timer var de raskt ute for å beklage dette og kompenserte alltid i form av gratis leie. Det gjør ikke Telia, selv ikke i dag etter å ikke ha levert hverken bredbånd eller TV signaler på over en uke. «Slik skjer» var svaret…. Det skjedde aldri før. Usedvanlige inkompetente og frekke. Jeg kommer til å fremme en ny løsning til vårt sameie ved neste møte!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Suverent"
3 syns denne omtalen er nyttig

De negative omtalene er for meg merkelig. Jeg har vært kunde hos Telia i det som må være snart 10 år, og jeg kan ikke si noe annet enn at det er helt supert. Fin nettside, grei kundeservice, aldri hadd problem med dekning eller hastighet. Hvert år ringer jeg kampanjetelefonen deres, hvor jeg får bundet meg i ett år mot en kampanjepris. Har det siste året betalt i underkant av 300 kr for 15 GB data. Så vidt jeg kan se, er det ingen som konkurrerer med det.

Jon E. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Funker for meg óg!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært mobilkunde i over ett år, må jeg si meg svært fornøyd med Telia. Har fått en ny mobilavtale som jeg er svært fornøyd med - akkurat som jeg ønsket. Har ikke hatt behov for å ringe kundeservice, men har brukt kontaktskjemaet. Fungert veldig bra. Totalt sett må jeg si jeg er svært fornøyd. Har ikke noe å klage på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"The worst internet in norway"
2 syns denne omtalen er nyttig

I do not understand how you can advertise and offer internet over 100 mbs or even fail to meet 10% of this speed. Is it just legal scam? On this Internet, even ads on yt cannot be seen. And if someone thinks about playing games, let forget it! regular ping jumps, as if their entire network was one big bundle of tangled lines, terrible network bandwidth and many packets lost ... I have not encountered such terrible conditions! This is probably one of the worst networks, and in addition the TOP 1 of the worst providers in the world.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig dårlig behandling av kunder"
5 syns denne omtalen er nyttig

1.Man må vente opp til 1 time for og få kontakt med kundesenter 2. Utrolig dårlig med og gi tilbakemelding til kunde. Hører ingenting fra kundebehandler 3. Rett og slett et useriøst selskap Ved og lytte til kunden, gi tilbakemeldinger og minke ventetiden til max 5 min vil Telia bli noe bedre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Funker for meg"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg syntes det stort sett funker uten prob. Og det har vært mulig og forhandle pris uten problem. Ikke møtt noen som ikke har vært hyggelige hos kundeservice enda. Så vi er fornøyd med våres 4 abn. 😊👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bytt gjerne til Telia om du vil bli svindlet uten å få vite det"
9 syns denne omtalen er nyttig

Telia åpner automatisk for tjenesten Strex uten at man varsles. Etter 6 mnd oppdaget jeg jevnlige trekk fra kontoen via Strex. « Tjensten» viste seg å være spam-SMS fra sportgym1.com som jeg aldri hadde hørt om før. Man får ingen kvittering eller varsel om disse trekkene. Henvendte med til Telia uten at de ville refundere. Telia er i tillegg medeier i Strex

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Uendelig grådighet og dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte to abonnement hos Telia, men da jeg skulle ta dem i bruk hadde begge sim-kortene forsvunnet under oppussing. Kontaktet kundeservice som informerte om at det ville koste meg ca 200 å få erstattet disse i butikk. Det er ille nok, men da jeg fikk presentert en regning på ca 400 i butikken var grensen overskredet. Jeg kan ikke se for meg å være i et kundeforhold hvor leverandøren tar seg så grådig betalt hvis det er noe som ikke går på skinner. Jeg gikk heller til etasjen under og fikk med meg sim-kort fra Ice kostnadsfritt. Brukte angreretten men fikk likevel faktura, denne ble slettet etter å ha sittet i tlfkø i ca 15 min.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR