Mobiltelefoni

Telia omtaler og erfaringer

68 verifiserte omtaler
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
12
av 23 innen
mobilselskap
50%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
21
11
6
8
22
Sorter omtaler etter
Viser av 68 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Aldri noe tull!"

Var tidligere hos ICE, bare tull og surr med fakturaoppsett og dekning. Skal liksom være Telia dekning men det er bare tull, bare problemer!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Suverent mobilselskap"

Man får raskt hjelp på både Chat og telefon. Man får stadig noen overraskelser med ekstra GB ut året feks. De hjelper med en evt forsikringssak, og swap muligheten er helt super. God dekning. Og fine kunderådgivere. Alt i alt veldig fornøyd med Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God dekning og ingen problemer"

Blitt med på reisen fra Tele 2 til Telia. Ingen problemer. Skrudd opp prisen når de inkluderte EU. Ellers har jeg samme uslåelige pris med 249 kr for 6 GB. Som jeg var en av 10 000 som Telenor i sin tid hadde en kampanje for.

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig klein dekning"

Dekningen suger, håper de får flere sendere som hjelper til med det. Nå mister jeg dekning på e18 mellom Kristiansand og Froland.
Er også liten eller ingen dekning på flere sentrale plasser i Froland.

Martine K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Gode avtaler"

Får gode avtaler, kan hende at det ikke alltid er så bra dekning i utkantene. Men alt i alt er jeg strålende fornøyd!

Kenneth N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Best i test her"

Dekning er bra.
Bedre priser på abonnementene kunne blitt bedre og med mere data.
Kjørt lastebil norge rundt, hadde jobbtlf fra telenor uten signaler ofte og telia på min privat og sjelden jeg mista signaler.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Meget bra"

Alt er suverent. Men jeg kunne ønske styrken på signaler for 4g+ var noe sterkere der jeg bor, altså 1536 moss.
Det er ofte telefonen hopper mellom 1 strek 4g+ og 2-3 streker 4g.
Med sterkere signal hadde det vært full pott!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ansvarsfraskrivelse"

Jeg fikk 1500 kr i regning etter 14 telefonsamtaler til et spesialnummer i Finland (flyplass lost&found). Har Telia Norge, roamet gjennom Telia Finland.

Antallet skyldes at jeg ikke kom igjennom på alle og måtte prøve igjen, men jeg ble likevel trukket, noe som ikke er Telia sin feil. Uansett så fikk jeg en 3.5 € ekstra-avgift oppå avgiften på 2 € for spesialnummeret - dette er Telia sin feil.

Å ta betalt for et spesialnummer er greit nok. At teleoperatøren nesten tredobler denne prisen er -ikke- greit!

Tok kontakt med Telia Norge, som sa at jeg måtte ta opp dette med Telia Finland. Tok kontakt med Telia Finland, som sa det motsatte. Ingen tegn på forståelse fra noen av de, 100 % ansvarsfraskrivelse. Herlig!

Jeg har Telia igjennom jobben men denne opplevelsen har i alle fall ført til at jeg kommer til å droppe Telia neste gang jeg skal vurdere teleoperatør privat.

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Sur, frekk, arrogant og Mye rot"
1 syns denne omtalen er nyttig

DÅRLIG kundeservice! Har klart å få stengt abonnementet mitt etter å ha vært abonnent i en uke.
Pass deg å velg et annet firma.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bra fart og dekning, elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alltid hatt god fart og dekning, men ikke levert på kundeservice.

Kjøpte Samsung s7 med bindingstid et år og skulle få med VR briller som jeg aldri fikk. (Mars 16-17)

Bestilte mobilt bredbånd og ble fortalt at prisen var 479kr pr måned for 100gb etter bindingstiden var over og bredbåndsrouteren var betalt, ble ikke fulgt opp. (August 16-17)

Spurte om en bedre månedspris uten binding, det fikk jeg men bindingstid ufrivillig et år. (Mars 17)

Kristian
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Nesten ubrukelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dekning og med det, spesielt datahastigheten er helt forferdelig dårlig sammenliknet med Telenor.
Bor mitt i sentrum av Sandnes/Stavanger å til og med her sliter jeg med 4g. For ikke å minne om vis jeg beveger meg utenfor der "folk flest" er. Altså i byene.

Synes Telia er kyniske, og det dem reklamerer for i reklamene sine er overhodet ikke relevant eller sant for den slags skyld.

Kommer ALDRI til å kaste bort mer penger på Telia/Netcom noen gang igjen.
Å vil ikke anbefale dette "skvipet" til min verste fiende engang. For god dekning og datahastighet er faktisk 100% nødvendig nå til dags!

Synes desverre ikke Telia har noe som helst å komme med i forhold til Telenor, så har desverre ingen gode tilbakemeldinger.
Nå går jeg bare å venter på å ikke være låst til dette tullet mer. Tiden kan ikke gå fort nok!

Håper dette kan være til hjelp for folk som er usikre. Ikke la deg lure av gode tilbud på telefoner låst til Telia. Den tabben har jeg nå gjort 2 ganger å det skjer ikke igjen.

Takk!

Greetings, SandnesGauk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bedrageri!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en måned gratis bredbånd avtale med telia, og når måneden skulle være ferdig så skulle jeg levere bare demoteren tilbake, og ingen regning skulle komme. Men når jeg først etter å ha kommet tilbake fra ferie, ser 3-4 inkasso varsler fra telia, så ble jeg ganskje irritert og skuffet. Jeg ringte dem og spurte hva som var greia med disse regningene når jeg hadde en måned gratis hos dem bare. De konkluderte med at jeg hadde bindingstid (noe jeg aldri har skrevet meg for!!) De sendte meg regninger for 4 hele måneder, og når jeg må betale for å avslutte bindingstiden, og inkasso salærane så går det 12 000kr ut av lomma mi. Dette her er ren bedrageri, aldri sett så noe makan før.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra Teleselskap"

Jeg er svært fornøyd med Telia. Jeg synes de har hyggelig og imøtekommende kundeservice de få gangene jeg trenger å kontakte de.

Telia er ikke den billigste Teleoperatøren der ute, men ved kjøp av mobiltelefon med abonnement (iPhone i mitt tilfelle) så er det penger å spare i forhold til å kjøpe uten abonnement og være kunde i et billigere teleselskap.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært telia kunde i mange år men dekningen er dårlig her jeg bor. Gikk over til telenor og kommer aldri tilbake til telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er fornøyd med Telia. God dekning, god hastighet på data, fin app, ikke opplevd dårlig kundeservice eller problemer med faktura. Anbefales!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Sperret mobil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telia er en av de verste selskapene, mobilen var sperret i en periode så fikk ikke brukt mobilen i det hele tatt, men så må jeg betale for de periodene mobilen var sperret, drittselskap og suger som f#%&.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Godt fornøyd!"

Jeg har hatt Telia nå helt siden jeg ble flyttet over fra gamle Tele2, til Netcom og deretter til Telia. Veldig fornøyd med den prosessen. Det ble gitt god informasjon fra kundeservice den gangen og hver gang det er noe jeg lurer på så får jeg svar det det samme uansett klokkeslett i åpningstiden deres.
Anbefaler på det sterkeste siden nettet til Telia dekker enkelte steder som Telenor ikke dekker!

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen dekning"

Samtaler bryter hele tiden, innkommende samtaler går rett i telefonsvar. Bli også vant til i gen dekning i displayet :( Har du Telia, kan du like gjerne kjøpe Ipod i stedet for Iphone, for telefonbiten virker ikke uansett.

Dag H. T
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bor i utkant av Oslo sentrum (Stordamveien)"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bor sentralt i Oslo. Etter at firma byttet til Telia, så er det lotto om bekjente/firmakontakter kommer igjennom. Dekningskart viser full dekning. På 4G, 3G og edge, men har toppen 2 streker med edge hjemme. Sjelden jeg har en samtale uten å bli brutt når jeg er hjemme.
Firma byttet til de.. Da var avtalen at de skulle kjøpe ut bindingstiden vi hadde hos Telenor. Det resulterte i at firma blir fakturert for utkjøping + at bindingstiden nå er til august 2018. Dette var ikke en del av avtalen som ble inngått. Mulig det er mange fornøyde der ute, men jeg er ikke en av de. Jeg skal tilbake til Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Overpriset"

Bra: god app for kontroll av databruk. Helt OK kundeservice. Dårlig: alt det andre. Dekningen er fortsatt problematisk mange steder. Spesielt under kjøring. Dårligste pris per gigabyte av bortimot alle selskapene. Tilbyr mye tull i tillegg. Som et HBO Nordic-abo mot 89 i økt månedspris - som tilsvarer et vanlig HBO-abo. Mao. Ingen vits.

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Lite verdsatt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Som gammel Tele2 kunde skulle vi få samme vilkår etter å ha fusjonert til Telia. Dette ble dårligere vilkår der kostnadene flyter på om vi er utenfor Norges grenser. Kundeservice var lite behjelpelig. Dekningen er dårligere enn Telenor hvor jeg befinner meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Verdsetter ikke kundelojalitet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Som fornøyd kunde av Tele2 i en årrekke er det skuffende å bli overført til dette selskapet. Siden jeg hadde et fordelaktig billig abonnement fra Tele2 får jeg «så klart» ikke nye og flotte ting som «roam like home», selv ikke som langvarig lojal kunde. Som lojal Tele2-kunde kunne jeg i det minste få en og annen god deal hvis jeg ville, men med Telia er det bare å glemme det. Jeg hopper glatt over til et annet selskap den dagen jeg finner et akseptabelt abonnement og firma.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kjempe fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Knall bra dekning og hastighet. God kundeservice med forskjellige måter å få hjelp på; epost, chat, telefonsamtale og butikker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Overhode ikke dekning. Har problemer med både å få ringt ut og å motta samtaler. ☹️Til høsten er det over igjen til Telenor, dem har også en mye bedre kundeservice og ikke minst dekning.👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Norges beste"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telia har virkelig stått på de siste årene og dekningen har blitt meget god. Kan ikke sammenliknes med NetComs gamle dekning. Bor i en liten kommune midt ute på landet og her har Telia 2, 3 og 4G. Telenor som skryter uhemmet av sin dekning tilbyr på samme sted kun 2G.

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Mobilabonnement fra Telia
Bestill på nettsidene til Telia
Vis alle mobilabonnement
Smart Barn 200 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,2 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Barn 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
169 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 5 GB
Fri tale, SMS og MMS
5 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Mini 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Basis 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Pluss 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Super 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Total 40 GB
Fri tale, SMS og MMS
40 GB
pr. mnd
699 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytt til Telia du også!
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Telia
Gå til Telia nå
Søk Bytt.no