Mobiltelefoni

Telia omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
15
av 26 innen
mobilselskap
40%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
40
26
20
31
60
Sorter omtaler etter
Viser av 177 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skuff"

Bonus frå Chess i årevis forsvann og dei har lenge hatt abonnement som var betre enn det eg har no. Når eg no vart obs på det, må eg velge å binde meg for eit år dersom eg skal få bedre og uptodate avtale. Burde langskjems. Eg byttar selskap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Grei fart osv. Men har dårleg dekning"

Har Telia på privat telefon og Telenor på jobb telefon. Ser ofte at Telia dekninga er nede på 1-2 av 4 samt "E" dekning medan telenor dekninga er fortsatt på 3-4 av 4 og har 4G dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Oversiktlig og lettvint"

God dekning og fart. God oversikt på forbruk over nett og app. Pris står til hva du får og resten av markedet.

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil datatilgang"

Faller ofte ut av 4G-nettet og har ofte utfordringer med nedlasting når jeg velger WiFi/4G-modus med foretrukket WiFi. Da stopper alt. Har ikke opplevd å måtte aktivt veksle mellom 4G og WiFi med andre telefoner/abonnementer (Telia, Xperia XZ1). I tillegg blir jeg belastet med data for bruk med Spotify, til tross for at dette ikke skal telle. Samboer og jeg vil bytte straks bindingstiden er over (om én uke).

Kjetil G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Heilt OK"

Eg brukte Chess fordi det var billeg. Etter at Chess vart kjøpt opp av Telia, slutta dei gradvis å vera eit lågprisselskap. I dag går det ikkje an å kjøpa billege telefonabonnement av Telia, så no kjem eg til å byta. Har elles vore godt nøgd med både Chess og Telia. Kundeservice og alt teknisk fungerer heilt topp. Og då eg hadde ei vanskeleg reklamasjonssak med moobi, rydda Telia opp og dekka skaden på telefonen min.

Aldrimertelia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice og dårlig dekning utenfor tettstedene"

Virker umulig å få kundeservice til å gå med på at deres avtalebetingelser kan være til å misforstå og totalt uinteressert i å finne en løsning på det som fra min side "beviselig" var en feil fra Telias side. Dårlig dekning mange steder utenfor tettbebyggelse og uten på mange steder hvor det er spredt bebyggelse. Høye priser på databruk for voksne. Det positive som nevnes er at abonnementet har virket til enhver tid, og at fakturaene kommer...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"God dekning til en grei pris!"

Som bosatt i distriktet er jeg avhengig av god dekning. Det har jeg i dag hos Telia. Jeg ønsker at Telia kommer etter de andre selskapene når det gjelder datamengde i forhold til pris. Eller er jeg meget fornøyd med appen, som gir meg full oversikt over databruken, forfall, faktura etc. Alt i alt, ganske fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God dekningsområde"

Farter både på land, i bil og sjø, da til hytte ut i Helgelands øyrike. Opplever veldig god dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok"

Fungerer helt greit. Jeg har ikke hatt noen opplevelser - verken positive eller negative - som gjør at jeg kan si mer enn det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Meget bra"

Meget bra, har aldri hatt problemer med Telia. Har hatt med de å gjøre en god stund, kan trygt anbefale til andre.

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Telia er veldig bra og bilig da jeg har det til 169 i måneden."

Det som er bra med Telia er hvis flere går samen så får man 30 kr trekket fra mitt Telia abonnement koster nå 169 kr måneden med 1 Gb. Jeg var egentlig Chess kunde men dem gikk over til Telia og da ble jeg med dit jeg er meget fornøyd med prisen på 169 i måneden.

Frøken F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Midt på treet"

Vanskelig å finne riktig mengde data, ekstrapakker «databoost» som varer en time e.l. er et veldig dårlig alternativ, jeg opplever å måtte sette opp abonnementet og ned og bytte hele tiden. Noe som i det store og hele koster unødvendig, enormt mye penger!
Vanskelig å få samlet regning (savner familie abonnement, da jeg har det økonomiske ansvaret for flere abonnementer her- har vært i kontakt med kundeservice opptil flere ganger, men selvom de lover å fikse opp i det skjer det aldri. Også dårlig dekning til tider, men ikke noe utover det vanlige. Appen henger litt etter, og går ikke ann å justere/bytte abonnementet sitt der.
Litt rotete og uoversiktlig, med forskjellig innlogging i app og nettside gjør at det fort kan bli mye surr da en må logge ut og inn mellom abonnementer. Om man ikke har fotografisk hukommelse når det kommer til å huske en rekke passord og tall osv. Jeg har ADHD og dyskalkuli (lese og skrivevansker ang tall) og for meg er dette en tålmodighetsprøve som jeg lett kunne vært uten.

Per I. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Abonnementet er bra, men lider ofte av for dårlig hastighet;"

Abonnementet er bra, men lider ofte av for dårlig hastighet; basert på erfaring og målinger med speed-test apper...

Erlend S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Flotte på tilbuder og det å ta vare på kunder"

Har vært kunde hos Telia nesten hele livet og er veldig fornøyd, har jeg hatt problemer med noe har det ikke tatt lang tid før det har blitt ordnet. I tillegg så er de en av de få som faktisk har dekning der jeg bor

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lurt! Ble overtalt til å kjøpe både mobil og pc med en bindingstid på 24 måneder"

Vi ble overtalt til å kjøpe både mobil og pc med en bindingstid på 24 måneder, dette skulle være til under halve av det vi betalte for telenor året før. Det er det ikke! dekninga er det samme som før så det er jo forsåvidt positivt men vi betaler nå mer enn i fjor for samme dekning + pc + mobil med mobilforsikring som vi ikke fikk tatt i bruk når det trengtes.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Totalt ubrukelig"

Dekning på 4G er helt på jordet, mangler dekning i store deler av kommunen jeg bor i. Hjemme har jeg på en ''god'' dag 2G!!!! ikke bruk TELIA!!

Robert D
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Robbing us with high data claims"
3 syns denne omtalen er nyttig

Normal useage is OK. But we had chess and was taken in by Telia. The bills have been much more, without us understanding why - we seem to have suddenly be using more data. Can't believe they are cheating us, somehow. But it is tempting to think so. We are changing suppliers now.

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Et dyrt alternativ"

Mye selvskryt, høye priser. Ser overhodet ikke noen fordeler ved abonnementet mitt i forhold til konkurrenter som f.eks. Telenor eller Komplett.no

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice og de gjør alt for mye feil med faktura."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har nå valgt å bytte abonnement fordi Telia har gjort alt for mange feil med fakturaene mine og nå var det dessverre den siste dråpen. Jeg har betalt antakeligvis over tusenvis av kroner fordi det har blitt påstått at jeg ikke har betalt flere av regningene mine, når det står i banken at det har blitt betalt. Det blir alt for mye for en person å håndtere alle de forefallende inkassoene, når man egentlig ikke skal ha 1 til å begynne med. Anbefaler absolutt ikke Telia til noen!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bare ok"

Igrunn ok, men syns at abonnementet som inkl fri tale, kunne vært meire. Dette også for de med ring kontantkortpakke. Om vært muligt så meire bruk av data enn behov for ringing

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Oppbrukt data"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde tidligere Chess som ble slukt av Telia i sommer. Mine 150 MB ble sjelden oppbrukt tidligere, nå er de borte på bare noen dager. Påstår t o m at jeg bruker roaming selv om dette er avslått. Føler meg litt lurt. Bruker nesten ikke telefon til surfing etc. Kun for å benytte parkeringsapp og at mobildata er koblet til. Hyggelig med masse gratis data i juni og juli siden jeg da pleier å kjøpe et dyrere abonnement for bruk på hytta.
Kunne ønske meg et tilsvarende abonnement jeg har, men at data holder hele mnd som tidligere, evnt et tilbud på 1 giga til rimelig pris ca 130-200 kr. Bruker svært lite ringetid og SMS. 150 MB / tellerskritt holder i massevis!

Victoria
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Påstår at jeg skylder dem et godt over ti tusen kr for de mnd jeg IKKE har hatt mobilen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk plutselig regninger på div beløp som skulle være fra nesten et år etter at jeg sa opp abonnementet og mobilen var nedbetalt og ødelagt, så skulle jeg liksom ha brukt den og de påstår nå at jeg skylder dem et godt over ti tusen kr for de mnd jeg IKKE har hatt mobilen og dermed heller ikke brukt den!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Det finnes ikke noe lojalitets system som motiverer gamle kunder til å bli. Vært kunde i 13 år!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg føler dem kan tilby mer som veldig gode avtaler på en ny mobil til kunder som har vært lojale i over 5 år.

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeoppfølging"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk ikke tilbud om smart ung, enda brukeren er "kvalifisert" til det.
Regninger kommer ikke på e-faktura, enda man har sendt inn skjema.

Leif K. T
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Ike stol på telia de legger s"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telia klarer ikke og la folk betalle ut mobil uten rott. Da du prøver og rydde opp sa de at de var betalt de har rote bort en iphone . De klaret ikke en gang og gjøre noe riktig. Og de lar kundene ta skylden får de roter.

Mobilabonnement fra Telia
Bestill på nettsidene til Telia
Vis alle mobilabonnement
Smart Barn 200 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,2 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Barn 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
169 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 5 GB
Fri tale, SMS og MMS
5 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Mini 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Basis 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Pluss 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Super 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Total 40 GB
Fri tale, SMS og MMS
40 GB
pr. mnd
699 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Telia
Gå til Telia nå
Søk Bytt.no