Mobiltelefoni

Telia omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
9
av 23 innen
mobilselskap
49%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
35
17
11
13
38
Sorter omtaler etter
Viser av 114 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Super!"

Telia har vært supert! God kundeservice, fin app til å følge med på abonnement, god dekning og super data. Man får mye for pengene, men kunne gjerne fått litt mere data.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"

Jeg kjøpte telefon og har betalt abonnement i omtrent et år. Så sluttet telefonen å fungere. Først chattet jeg med kundeservice i helga og ble lovet at teknisk support skulle kontakt meg på mandag. Det skjedde ikke. Uka gikk. Chattet igjen med kundeservice som kom med mange forslag til hva jeg kunne prøve selv for å få telefonen til å virke. Så kunne de plutselig ikke hjelpe meg mer, for de var stengt for dagen. Snakket med kundeservice på telefon i 20 minutter uten noe annet enn ville forslag til hva jeg kunne prøve for å kanskje få telefonen til å virke igjen. Til slutt måtte jeg kjøre til en Teliabutikk for å få lånetelefon og få levert den defekte telefonen. Jeg har vært uten telefon som fungerer i over ei uke og Telia ser ikke ut til å skjønne at folk faktisk har bruk for telefonene og abonnementene vi betaler for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Juger, roter og tar ikke kritikk"

Vært kunde 10 år i Phonero - uten anmerkninger - byttet da Telia hadde bedre telefon tilbud akkurat da -
Dårlig start som ny kunde i Telia - de lover gull og grønne enger - men det er bare pr telefon....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Følte meg lurt"

Måtte ta kontakt med kundeservice to ganger FØR mobilabonnementet var aktivert pga tull. Deretter fire ganger den neste uken pga overfakturering, velkomstdata som ikke var aktivert og igjen overfakturering. Så 6 ganger måtte jeg ta kontakt med kundeservice pga tull fra Telia sin side, bare på to uker. Takk, men nei takk altså.

Har aldri opplevd maken fra et selskap, men fint å vite at Telia er utelukket som selskap i fremtiden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Er superfornøyd"

Jeg har brukt Telia i alle år, de har en fin App, og veldig god kundeservice.
Det er også veldig god dekning der jeg er.
Men jeg skulle ønske de ikke hadde noe bindingstid.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Det er din jobb som ansatt i Telia nettbutikk og være engasjert og oppegående. Møter en ung mann som er så sur at det skulle ikke vært mulig. Ansett folk som er litt mer engasjerte og profesjonelle.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Sperring ved manglende betaling"

Alt er for det meste bra med Telia. Det jeg er veldig misfornøyd med, er at de sperre telefonen ved manglende betaling uten ett eneste varsel. Da mener jeg at de ikke kan kreve 250 kroner for å åpne abonnement igjen. I loven står det faktisk også at fra siste betalingsfrist, har man 14 dager på seg til å betale. Men uansett Telia, gi hvertfall kundene deres en påminnelse før dere sperrer. PÅ forhånd takk

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling og misvisende informasjon på Telia butikk"

Føler å bli lokket til å binde til et abonnement som er mye dyrere enn andre mobiloperatører pga misvisende informasjon.. Telia har bra dekning, men burde jobbe mer med kundebehandlig og temaet moral hos de som jobber med salg..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd kunde!"

Sjeldent jeg har vært i kontakt med kundeservice, men når jeg har så har de alltid vært behjelpelige og fikset "problemene" uten noe mye mer arbeid for meg.

Bra 4g+ dekning hvor jeg bor!

En liten minus dog er at de ikke har "music freedom" på de tilsvarende abonnementer som er for alle, som det de har på "ung" abonnementene, slik at pr. d.d. så har jeg music freedom men når jeg fyller 29 år så har jeg ikke det, om jeg skal ha tilsvarende abonnement som i dag.

Men ellers fornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett bare gode erfaringer med Telia."

++
Gode hastigheter, godt med data
Fin og oversiktlig app
Spotifystreaming inkludert

- -
Svært dårlig dekning akkurat der jeg har hytte (Bamble). Får ikke inn 4G, og 3G dekningen fungerer ikke (data). Bytter derfor til telenornettet om sommeren, men går for Telia ellers i året.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dette er for dårlig!!!!"

Mitt telefonabonnement har -inntil nå - vært hos Chess. Etter at det gikk over til Telia er det a) Umulig å sende sms fra Min Side da man blir "redirected" til fakturasiden hvor man KUN kan betale faktura (forfall 18/5). - Sende e-post & spørre hva som skjer? NOoo. Du ender med å MÅTTE ringe et nr man bare når frem til kl 18 på hverdager... wtf???

Kimmen92
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Greit nok"

Jeg synes Telia er bra på det meste bare at det er litt dyrere enn de andre abonnementene, men billigere enn Telenor.

Har ikke opplevd noen svikt i dekningen, annet når man sitter på toget på nordlandsbanen at man har mista nettet på 4G.

Vegard S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ordner opp og tilrettelegger!"

Veldig fornøyd med kundeservice og de mobilabonnementene jeg har/ hatt.
Gode rabatter til meg og min sønn :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Prisnivå"

For høy pris på 5-sifrede nr. Når en betaler høy pris for 3G så burde det være nok, all bruk av tlf. burde gå til dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig dårlig behandling ved en service sak, da også tatt i betraktning at tlf har vært inne 4 ganger. Tilbydde utrolig dårlig kompensasjon, da har men ikke mye til overs for Telia etter og ha vært kunde i 7 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Beste telefonoperatør"

Kjempegod og hjelpsom kundeservice. Viser forståelse og er ikke bare svart/hvitt eller helt firkantet. Hjelper veldig mye og hyggelige folk som svarer på kundeservice. Får alltid hjelp og mer. Gode priser og gode tilbud. God dekning og bra 4G hastighet. Bytta til en annen operatør og endte å bytte tilbake til Telia i løpet av 3 timer da den andre operatøren ikke holdt det de lovte angående hastighet og dekning. Telia var mye bedre.

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bruk av data"

Vanskelig å kontrollere databruk, har prøvd å få forklart pr telefonsamtale med kundeservice, men ble ikke klokere.

Ida S. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Meget fornøyd"

Godt med dekning, med mindre du drar til plasser det ikke er det. Av og til har jeg ikke dekning på plasser folk med Telenor har. Da blir jeg trist. :( Liker ikke at de setter opp prisen for hver gang jeg knuser tlf min og må sende den ettersom at jeg er en kloms. Har ikke opplevd noe problemer med dekning når jeg snakker på tlf. Liker ikke bindingstiden deres.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig bra"

Fikk generøse 60 GB i to måneder før jul uten noe merkostnader i gave alle abonnementer, veldig hyggelig overraskelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"STYR UNNA!!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selger ringer og gir meg tilbud på abb, og sammenlignet med det jeg hadde var det billig, bortsett fra at det jeg hadde var inkl moms og det han tilbød var uten moms. Han glemte visst å informere om det. Og vi pratet priser som om det var privatabonnement, kun i en bisetning når vi var enige sier han; «da setter jeg det på enkeltpersonforetaket ditt da», og jeg som nettopp har aktivisert foretaket mitt, tenkte ikke på at det var priser uten moms. Så sender han en tekstmelding for å signere avtalen som jeg da skal gjøre mens vi snakker på tlf, så gjorde det og jeg. Kjøpte billig telefon og byttet mobilabonnement for meg selv og min datter. Også når jeg kommer på jobb så er det ikke datadekning der, men de garanterer jo bare på bedriftens adresse (altså min hjemmeadresse), så nytter ikke å klage. Og bruddgebyr er på 3000 pluss moms på begge numrene. Så sitter her da, skal få bedriften min opp å gå, men har ikke datadekning, med binding på 2 år. Helt rått. Nå får jeg regninger som er høyere enn det jeg klarer å betjene, uten mulighet til å få startet opp enkeltpersonforetaket mitt, for jeg er avhengig av datadekning. Takkskalduf#%nmegha.

Thomas F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lurt av selger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Værste jeg har opplevd når selgeren ringer meg å lover meg en ting og det blir aldri holdt, og i etterkant sier han kan ikke bestemme og det er kredit avdelingen som bestemte.
Han har kostet meg 24 000 kr på en mnd! Heja telia.
Dårlig service, dekning og dyrt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telia med jukse gave på 60gb i 2 måned"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en gave på 60gb fra Telia i 2 måned. Ha fra før ABO med 40gb. Bruke mye data da vi streamer NRK net TV på hytte.

Brukt rikelig første 1,5 måned klart å slukke 80 GB. Hadde sikkert 40gb roll over da gave pakker inntraff.

Halv veis gjennom Januar tok de vekk 60 GB fra totalen min og insistert at eg måte kjøpe mer data da gaver pakken tok slutt. Da hadde jeg plutselig 6gb overforbruk.

Hadde nettopp kjøpt nye IPhone X da dette skjedde med et års nye binding til Telia. heldigvis uåpnet. Kunde service V ingen service ingen hjelp bare repiterte at gave pakken tok slutt.

Eg mene Telia tok vekk 40 GB rollover data som eg hadde betalt for.

Levert tilbake iPhone X og holde på og finne en nye tele leverandør. Huske hvordan Telia ødelagt Banzai et litte tele selskap med stor data pakker for folk som streamer mye.

Ikke mer Telia for meg ferdig bye bye.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"
5 syns denne omtalen er nyttig

Helt utrolig dårlig dekning med Telia. Ingen mellomting, enten full dekning eller tilnærmet null dekning. Dette gjelder hele Sørlandet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kundevennlig"

God dekning, gode og oversiktlig " min side" der du kan administrere mobilabonnementet, super kundeservice.

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Møkk dårlig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har prøvd å si opp min telefon hos telia når alle nedbetalinger er gjort, fikk beskjed av en ansatt at alt var betalt og jeg bare kunne si opp uten problemer. Da jeg får en ny regning ringer jeg telia og snakker med en annen ansatt som sier jeg mangler en betaling. Likevel så sender de regninger. Når man ringer er servicen kjempe dårlig og de svarer frekt. Å de påstår at det mangler betalinger. Når man da betaler den så kommer det enda en regning. Helt latterlig dårlig. Å jeg finner meg ikke i det her!

Mobilabonnement fra Telia
Bestill på nettsidene til Telia
Vis alle mobilabonnement
Smart Barn 200 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,2 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Barn 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
169 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 5 GB
Fri tale, SMS og MMS
5 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Mini 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Basis 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Pluss 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Super 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Total 40 GB
Fri tale, SMS og MMS
40 GB
pr. mnd
699 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Telia
Gå til Telia nå
Søk Bytt.no