Meny

Telia omtaler og erfaringer

2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Dårlig
22
av 37 innen
mobilselskap
34%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
95
46
54
67
167
Sorter omtaler etter
Viser av 429 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"

Dårlig dekning på telefon. I løpet av en samtale kan en bli brutt 3-4 ganger. Telia er ikke interessert i å rette opp i feilen på sender. STYR unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet!"
1 syns denne omtalen er nyttig

De skulle sende en trådløst ekspert mellom 12-16. han kom ikke, også sier de at det var satt opp feil person på avtalen. Ventet i 4 timer for ingenting !!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Overholder ikke surfegaranti"
1 syns denne omtalen er nyttig

Overholder ikke surfegaranti I mitt produkt så har jeg surfegaranti, der man får 24 timer med databoost om bredbåndet er nede. I det siste året så har jeg ikke fått dette, og når jeg tar kontakt (som så klart skjer utenfor deres åpningstider) så tar det enten opptil 3 uker før jeg får svar, eller så får jeg ikke noe som helst data tilbake - eller databoost. Har snakket med kundeservice i dag i nesten en time der de ikke ønsker å overholde surfegarantien, selv ved planlagt nedetid. Anbefaler ingen denne mobiloperatøren nå lengre. Før kunne jeg leve med litt ustabiliteter med denne surfegarantien og grei kundeservice, men i det siste året må det har skjedd en omstruktuering som har gått over kunderservicen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uetisk forretningsførsel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kjøpte en ny iPhone på avbetaling i en Telia butikk i Oslo, og måtte bytte til et Telia abonnement, naturlig nok. Den unge mannen i butikken anbefalte det dyreste abonnementet (ca 545 kr i måneden) da det ifølge ham var et strålende tilbud (kunne surfe så mye jeg ville). Dumme meg ble revet med, og tenkte, ja kan jo bare bytte til et billigere om jeg ønsker det senere. 2 måneder senere ønsker jeg å bytte til et billigere abonnement, fordi det ble for dyrt (ja igjen, dumt av meg å ta det dyre). Så jeg tar kontakt med kundetjenesten i Telia. Der får jeg beskjed at jeg IKKE kan bytte abonnement under tiden jeg betaler ned på den nye mobilen - eller så må jeg isåfall betale 2300 kr i straffegebyr (!) for å velge et annet abonnement hos dem. Dette er betingelsene. What? Er det mulig? Ikke mulig å bytte abonnementet til et billigere uten en sviende straff?! Hadde jeg visst dette hadde jeg aldri takket ja til det dyreste tilbudet! Ikke har prisen på nedbetalingen av mobilen noe å si heller, hadde jeg valgt det billigste mobilabonnementet først, hadde likevel prisen på nedbetalingen av iPhonen vært den samme (eh, asså, atte, hæ??) Og så til det som gjorde at jeg virkelig klikket: Avslutningsvis glepper det ut av denne mannen fra Telia kundetjeneste «men hvis du hadde villet bytte til et DYRERE abonnent, ja det hadde vært greit! Du får nemlig lov til å oppgradere i denne avtalen - men IKKE nedgradere. Her fikk jeg en intens trang til å komme med noen skikkelige saftige gloser, men høflig som jeg er avsluttes denne informative samtalen - om en ekstremt sleip forretningsstrategi praktisert av Telia - med at jeg informerer at jeg definitivt IKKE kommer til å være kunde der lenger, når denne slavekontrakten har gått sin gang. Ikke det at jeg tror de bryr seg. Håper likevel jeg kan redde noen av mine medmennesker fra Telias klør, med denne anmeldelsen. Takk for meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Helt utrolig dårlig kundeservice, umulig å komme igjennom"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen svarer på kundeservice, umulig å logge inn med kundeinformasjon, som Get kunde i mange år er det Telia, s måte å behandle kunder lavmål

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt forferdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestillte en iphone 12 pro max, har skrivd under på digital kjøps kontrakt men har enda ikke fått iPhonen. jeg har ringt telia mange ganger og etterlyst min tlf men de sier det samme hele tiden "vi vet desverre ikke når du vil få den da vi ikke har den på lager" neivel men om du ikke vet det hvorfor har dere latt meg skrive en kjøpskontrakt? De burde kunne prioritere kunde sine bedre og yte bedre kundeservice, og I hvertfall si noe om når de forventer og få iPhonen min på lager slik at jeg slipper og gå rundt og vente og ikke vite noe om når jeg faktisk får tlf min!! Styr unna telia

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Uakseptabelt!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bredbånd fra telia funker ikke og når jeg spør hvordan de kan rette opp i det i en vanskelig tid der man sitter på hjemmekontor og ikke får lov å bruke kontorplassen sin så svarer de med at de ikke har en ledig tekniker før om 2 uker og kan ikke hjelpe meg på noe måte frem til da. Utrolig frekke svar når man prøver å forklare de at dette ble litt for vanskelig. Ingen forsøk på å imøtekomme kunden. Utrolig skuffende opplevelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bra priser og service, men dårlig dekning i Finnmark"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt telia x (100gb) veldig fornøyd med pris og service. ville brukt de videre viss de hadde hatt bedre dekning i Finnmark.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig skylagring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde GET før, og der gikk det tålig greit å logge seg inn på skylagring via web. Etter at Telia tok over, har det ikke vært annet enn problemer med å logg inn. Får kun opp feilmelding "Action expired."s Prøver å få kontakt via chat, 30 minutter ventetid, prøver å ringe "Alle våre kundebehandlere er opptatt, vennligst vent." Dessverre er det slik når man blir for stor, da betyr kundene ingenting....

Astrid Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Vanskelig å komme gjennom i tillegg til svært dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er ikke hjelpsom i forhold til ukjente trekk på telefonregningen, svarer ikke på spørsmål som blir stilt og bare henviser videre. Tar ikke tak i problemene på kunden sine vegne. Begge mine foreldre har vært kunder av Telia, og som datter så har jeg forsøkt å hjelpe. Men får ikke noe hjelp av selskapet. Aldri mer Telia!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Har bare gode erfaringer faktisk"

Bra kundeservice, bra at en kan gå i en Telia butikk, fikk en skade men hadde forsikring, de ordnet alt, lettvint, har godt utvalg av telefoner, mange tilleggstjenester, så bortsett fra at de er litt dyre så er jeg fornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke verdt pengene."

Gir deg 6Gb uten å spørre hva du trenger! Skriver i faktura at abonnementet er låst selv om det ikke er det! Kundetelefonen har en fæl ringelyd som ingen orker å høre lenge på! Chat har en merkelig kø-ordner hvor du går bakover i køen...!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt. Dårlig kundeservice"

Telia er dyrt og har en dårlig kundeservice. Man får andre avtaler med flere fordeler til rimelig pris hos konkurrenter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig / variabel wi-fi dekning"

Dårlig wi-fi og har hatt diverse brudd på leveringstjenestene. Mottar et par sms meldinger om at det jobbes med å rette feil men ingen konkret informasjon som tilsier når vi kan forvente å motta TV signaler

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Et ord: hastighet"

Gikk fra 50 mb/s (ICE) til 300-400mb/s (TELIA). Begge med 4G+ dekning. Og uansett hva Ice prøver å få deg til å tro, så er det en ekstremt MERKBAR forskjell. Mer enn noe ved vanlig bruk, dvs surfing på nettet. Det er noe de aller fleste vil ha nytte av. Så er veldig fornøyd med byttet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra, men ldyrt"

Telia har mange bra tilbud å velde mellom for flere aldersgrupper. Er ikke alltid dekningen strekker til, men har aldri hatt noe annet å klage på enn pris!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billig for familien"
1 syns denne omtalen er nyttig

vi er en stor familie som bruker mye data. Og her får all dataen vi trenger med en god rabatt per abbonement.

Kjell O. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ventetid på å komme gjennom både på chat og telefon er minst en halvtime, og den du treffer har ofte ikke den kunnskapen som trengs for å kunne gi god hjelp. Anbefaler alle å velge et annet selskap hvis de har muligheten. Selv har jeg abonnement via et sameie, men kommer til å foreslå til styret å bytte leverandør, hvis det lar seg gjøre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettet var lovet oppkoplet fredag 27/11. . Virket ikke, daglig i kontakt med kundeservice. De første henvendelsene ble avfeid med at alt var ok, senere henvendelser konkluderte med at det var div. bokser det var feil med, skulle sende nye. Torsdag 3/12 morgen traff jeg en som kunne jobben sin, han så at problemet lå i datasystemene til Telia. Han kunne ikke rette dette, måtte sende saken til en annen avdeling. Sitter her uten nett, men med mange nye bokser som jeg ikke trenger. Styr unna dette selskap hvis dere kan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Håpløst"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt umulig å komme gjennom på både telefon og chat. Utrolig at det går an å levere internett og telefoni abonnement uten å klare å ta telefon eller være koblet på nett i form av en seriøs chat plattform. Burde ikke gå an at kunder skal vente minimum 40 for å komme gjennom til kundebehandler. Useriøst selskap, gleder meg til å avslutte abonnementet. Aldri igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fra GET til Telia"
2 syns denne omtalen er nyttig

Internett er latterlig dårlig og ustabilt, det var kundeservice enig i. Måtte ringe igjen på seinere tidspunkt for å få hjelp av tekniker. Første forsøk fikk jeg ventet i 56 minutter før de la på. Andre forsøk var lang ventetid på chat før de koplet av. Tredje forsøk 50 minutter før de la på igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Vært fornøyd inntil nå"

Er nå på femte dagen uten nett fra Telia. Ingen som jobber der har kontroll på hva som skjer med feilretting. Det er 'videresendt' til en ekstern 'entrepenør' er alt de kan si. De har ingen kontroll på om denne 'entrepenøren' har mottat saken eller om de har tenkt å gjøre noe som helst. Ingen kommunikasjon mellom kundeservice og denne 'entrepenøren'.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd"

Etter at returseddelen ble sendt til feil adresse i flere omganger, kontaktet jeg kundeservice igjen og igjen. Jeg sitter for hver gang nesten en halv time i kø på telefonen! Ettersom jeg har flyttet utenlands får jeg ikke levert eller mottatt noe her, så mine foreldre må ta ansvar. Jeg får flere ganger feilinfo om hvor jeg så kan levere Tv/bredbånd utstyr.. Når utstyret ført er blitt levert et sted som er mulig å levere til, får jeg meldinger om at utsyret ikke er registrert. Jeg må igjen kontakte kundeservice, dette har i alt tatt meg mange timer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen TV signaler, internett av og til, ingen kundeservice."
2 syns denne omtalen er nyttig

Sitter i telefonkø til Telia nå. Har sittet i 2 timer. Ingen TV signaler. Problemer med signalene etter at Get ble Telia, men nå er de borte. Ser de anbefaler å ringe eller chatte... Chatten er en bot som ikke kan svare på spm. og ingen tar telefonen. Skulle se Real Madrid i dag, men nå er kampen snart over. Hvis jeg ikke får sett Liverpool litt senere så sier jeg opp med det samme. Det er IKKE verdt betale for dette om du har andre alternativer. Virker veldig useriøst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nett og service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Siden Telia tok over bredbånd fra Get mister vi stadig nettet. I dag har det igjen vært borte hele dagen og på kundeservice sier de at de ikke har ledig tekniker før om 10 dager. Telia er elendige både på tjenesteleveranse og kundeservice.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR