Meny

Telia Mobil omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telia Mobil
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
23
av 26 innen
mobilselskap
29%
anbefaler
Telia Mobil
Filtrer omtaler
115
55
59
81
289
Sorter omtaler etter
Viser av 599 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia Mobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Suger"

Herregud for en service! Jeg ringer dere og jeg må vente i timevis for å komme i kontakt med dere. Når jeg snakker med kundebehandler jeg ber om kundebehandler åpne min abonnement og han bruker 10 minutter for å se kvittering og ting og tang og tilslutt han sier du må prate med sergel. Og jeg sier jeg kan ikke kontakte dem fordi mobilen min er sperret og han sier jeg skal koble deg til men han legger på. Dere sugger ikke rart dere bruker en stor ressurs for reklame. Jeg har være kontakt med dere 3 ganger i uke her, og ber om at jeg vil ikke eie en annen telefonnr som er søstra mi sin, men dere fortsett gjør ikke noe med det. Jeg er så sint nå

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Finnes kundeservice?"

En stjerne er en stjerne for mye. Lurer jo på om de har ansatte på "kundeservice" eller om dette bare er noe ledelsen tror de har.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ringer ikke tilbake"

Veldig dårlig kundeservice . Jeg var på vent med telia veldig lenge før at de spurte om at jeg kan trykke på nummer 1 da de ringer tilbake men etter 15 min så blinket det i mobilenat telia ringer men det var bare 1/10 sukend . Er det det som kaller at vi skal ringe deg tilbake ???

Kundetilfredshet
"Aggressiv selger."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk nettopp besøk på døra av en selger fra Telia. Han var pågående og prøvde å få meg til å inngå en avtale om abonnement på Telia mobil der og da. Da jeg sa at jeg ville ha skriftlig informasjon og trengte tid på å bestemme meg ble han mer pågående og vi endte opp med en diskusjon om hans salgsmetode. Jeg prøvde å bli kvitt han og ba han om å gå og da han endelig gikk slang han ut at jeg ikke fortjente å få abonnement hos Telia. Det var en meget ubehagelig opplevelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telia sender ut purregebyrer i hytt og pine"
3 syns denne omtalen er nyttig

De klarer altså ikke å få orden på systemet sitt. Det sendes ut purregebyr til stadighet, selv om kundeservice blir kontaktet gang etter gang fordi de har klart å rote det til med autogiro internt. Regningen blir alltid betalt i tide, men purregebyr blir altså sendt uansett, som om det gikk sport i det. Nå jobbes det med å få avviklet dette kundeforholdet og heller gå over til en annen leverandør. -Amatører i kundeservice som bruker altfor lang tid på å svare på tlf.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ventetiden er enorm"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd å ringe Telia over 3 anledninger, alle gangene satt jeg i 1 time uten å få kontakt, og etter det ga jeg opp. Nå, på 4 forsøk, har jeg totalt sitti over 2 timer over 2 perioder. Først ba jeg Dem ringe meg tilbake. Etter snart 4 timer har de ennå ikke gjort det. Og siste gang nå etter jeg var lei av å vente har jeg igjen sitti over 1 time uten svar. Sånt som dette burde ikke vært lov. Noen burde gå inn å tvinge dem til å ansette flere folk til kundeservice. Har du andre valg, velg noe annet enn Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ingen som svarer noen gang"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig. Ingen som noen gang tar telefonen hos telia. Har byttet til Telenor for lenge siden

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd i mange år"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd kunde i 27 år - siden 2000 ikke hatt noe dekningsproblemer. Ingen problemer med kundeservice. Binder abo for 1 år = 20 % rabatt. Fri roaming i EU er viktig for meg. Dobbel data pga TV kunde. Med roll-over plenty data som jeg stort sett bruker i utlandet- og alt for 263 kroner. Ringepriser til utlandet fra Norge er for høye.

Omar H. B
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Et gigant-firma uten som har tart bort alle mulige kostnader som et så stort selskap skal ha."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle vurdere å jobbe hos Telia med salg. Men etter å ha ringt kundeservice to dager på råd, og sitte i kø i minst 25 minutter for å stille et enkelt spørsmål. Så skjønner jeg nå at dette er det største cowboy-selskapet gjennom telebransje-historikk i Norge. Det er er total utnytting av alle retningslinjer og muligheter til å omsette mest mulig og betale minst mulig til sine ansatte. EKTE BANDIDOS, som gjemmer seg bak elektroniske løsninger, som ser veldig hjelpsomt ut. Desverre er dette bare fordi de som ønsker å kjøpe noe, ikke eksiterende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lange ventetid i kø, ikke kontroll over hva de selger over telefon til deg. Glemmer fort hva er avtalen når faktura kommer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Tar MVA i tillegg"
3 syns denne omtalen er nyttig

Telia Tar MVA i tillegg på privatabonnement. Styyyr unna !! Jeg har hjulpet min mor med hennes mobilregning. Vi går for Happybytes.no Det har jeg.

Karoline
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Sylfrekke selgere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fordi jeg har et enkeltpersonforetak, blir jeg stadig belemret med oppringninger fra Telia bedrift. De skal ha meg over på et bedriftsabonnement fra Telia. Jeg svarer som sant er at jeg er fornøyd med mitt nåværende abonnement hos en annen leverandør (privat abonnement). Likevel fortsetter de år inge. Jeg sjekket nettsiden deres, og abonnementet de prøver å prakke på meg, er dobbelt så dyrt som det jeg har, og med mindre data!

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig i flere måneder"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig 99% av tiden. Veldig dårlig nærmere kvelden og utover (når flere bruker antar jeg). Forstår ikke hvordan de kan drive på denne måten så lenge, mister de ikke da nesten alle kunder?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
9 syns denne omtalen er nyttig

Umulig å sende e-post, håpløst å nå Telia på telefon og Chatte funksjonen er en vits😡

Linda N. U. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Alltid hjelpsomme,finner alltid løsninger,rimelig og god dekning., og det var topp service hele veie"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synes Telia det beste selskapet så langt,og jeg er godt voksen nå. De er svært hjelpsomme,finner alltid løsninger ,har god dekning og de er rimelige. Senes igår hjalp en ansatt meg å få refundert penger jeg hadde betalt for mye. Han ringte meg hjem som avtalt så fort alt var ok,og det var helt fantastisk service. Og slik er det hver gang. Så jeg bytter ikke mer. Takk TELIA.🙏🏻🙏🏻

Adnan L. I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Angrerett"
6 syns denne omtalen er nyttig

De gir misvisene informasjon, selgrene sier ikke alt , man kan ikke brjke angreretten hos dem , veldig tragiske

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ilagt bruddavgift kr 798,- +bruddgebyr kr 268,- = 1068,-"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ble ilagt et nytt tlf nr uten mitt samtykke. Dette for å få en raskere bekreftelse på abonnement. Forferdelig kundebehandling.

Tittentei
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Oppfyller dine ønsker"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telia er dyre , men det går fint å prute, vertfall da en har 5 abb. God dekning bra pris (etter pruting ) men bindingstid 1 år(det går bra , eg har ikkje tenkt å flytte abb)

Vegar B. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mobilt brebånd fra Telia er ubrukelig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Bor fulltid i seilbåt , og har brukt mobilt brebånd fra Telia i mange år . Det var tidvis problemer i Bergens området , men etter jeg kom til Nord Norge er nettet ofte ubrukbart og med store hull i dekningen . Første jeg lære fra kollegaer er at Telia her oppe er UBRUBART og at det er bare å bytte med en gang. Grunnet store datapakker har jeg hold meg til Telia , men det siste halvåret + har nettet hver Russisk rulett .Noen ganger funker det ok med 15/20mb / sek , men ofte er man heldig med 1mb og dette med fri sikt 5/10 km fra Tromsø sentrum og ofte er nettet totalt fraværende . Når man klager kommer man ingen vei , "vi gjør arbeid på nettet ut mai 2022" vil forhåpentligvis bli bedre da ......ja jau . Telia kan brenne i helvete , forbann svindlere som tar seg betalt for noe de ikke klarer å leverer

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

De gjør feil, og prøver ikke engang å beklage eller rette dette opp. Trist.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Helt utrolig dårlig service"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd å få telia til å installere internett hos meg i flere uker. Hver gang jeg snakker med dem er det motstridende informasjon. En av de jeg snakket med bare la på og sendte meg tilbake i "loopen" for å slippe å svare på spørsmålene mine. Når jeg endelig fikk avtalt time for installasjon så fikk jeg beskjed om å være hjemme og klar mellom 12 og 16. Jeg var i kontakt med Telia 2 ganger for å forsikre meg om at alt var ok. Det dukket ingen tekniker opp, og jeg fikk heller ikke beskjed om at personen ikke kom før etter at jeg ringte dem etter kl. 16.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Veldig bra, men det ble for dyrt"

Veldig bra abonnement, men når de økte prisene med 50% ble det for dyrt for oss. God dekning Bra nettsider Bra kundeservice

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Helt Topp!! Telia slår Telenor på mange måter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bruker Telia siden dag 1 (Netcom), prøvd Telenor men hey! dette er en vanskelig butikk å holde kontakt med. Mens Telia er konge!! :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Veidig dyre + bindingstid!"
5 syns denne omtalen er nyttig

De ble veldig dyre og når jeg ville bytte så måtte jeg betale 950,- fordi jeg trakk meg fra avtalen. Uansett så lønnet det deg, tjener fort inn det

Veronica S
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"3 abonnement avsluttet"
5 syns denne omtalen er nyttig

Partners foreldrer står som eier av mobil på nedbetaling. Vi må til forbrukerrådet for å få orden på dette nå, enkelt og greit. Bruksabo til meg og partner avsluttes herved også pga manglende mulighet å klage skriftlig. Forelder er ikke digital bruker, men vi kunne ha skrevet en epost "fra mor" og dermed fått all fakta skriftlig, for å vise til senere, det hadde løst mye nå. Foreldrer må i butikk eller i telefonkø for kommunikasjon, noe som siste år nå har vært tidvist håpløst med stengt butikk osv, og enda lengre køer. ting bes ikke om skriftlig, men sendes heller ikke uoppfordret, f eks "mobil ER nedbetalt og du skal det skriftlig tilfelle får flere purringer". betaler ikke en krone mer for dette surret. Skriftlig kommunikasjon, orden i abonnement og nedbetalingsordninger MÅ ordnes.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR