Meny

Telia omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
24
av 38 innen
mobilselskap
31%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
105
51
58
76
239
Sorter omtaler etter
Viser av 529 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Tormod G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Useriøse dørselgere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dersom det kommer dørselgere fra Telia som prøver å selge bredbånd så be om skriftlig tilbud. Telia har to ganger prøvd å selge bredbånd, men det skriftlige tilbudet samsvarer ikke med det dørselger lover. Dette er en useriøs leverandør av telekommunikasjon og bredbånd som har en uakseptabel framgangsmåte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var på norgesferie men min kjæresten. Hun har Telenor og jeg har Telia så det endte med at hun måtte dele nett med meg på nesten halve turen. Er utrolig overrasket over at de har så dårlig dekning rundt i landet mtp hvor gode de fremstiller seg som. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God dekning"

Kan ikke få fiber der jeg bor og talia har bedre dekning enn Telenor som drifter mobiltelefonen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
Har byttet selskap
"Betalte for 2 abonnementer"

Jeg har i nærmere 10 måneder betalt dobbelt abonnementer hver måned. Det vil vel tilsvare tiden fra da Telia overtok Chess. Jeg har fundert og ringt Telia uten noen løsning. I kveld fekk jeg nok, ringte igjen og fekk beskjed om å finne faturanummer på E avtale på nettbanken. Kunne de ikke ha gjort det selv? Jeg kavet en stund, men aha! Løsningen kom: De har uten mitt vitende lagt inn min mann`s abonnement med hans navn på min konto, som E avtale. Det morsomme er at min mann selvfølgelig ikke har mottatt noen regninger. I går kveld byttet jeg til Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ignorer klager og oppsigelse totalt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde si opp abonnementet via tlf, fikk bekreftet at det var greit. Tok kontakt da regningene fortsatte å komme, da var ingen oppsigelse mottatt og jeg måtte sende flyttemelding. Flyttemelding ble ikke godkjent før 1mnd etter da de måtte kontakte ny huseier om han ville overta, når han ikke ønsket det så måtte jeg betale enda en mnd selv om jeg ikke hadde bodd i huset de siste 2 mnd etter at jeg ringte å sa opp. Etter uttallige forsøk på forskjellige mail adresser, chat og tlf har jeg sendt klage, men tviler den blir behandlet da de har slettet all kontakt i systemet sitt og gir blaffen i hva jeg forteller. På toppen av det hele så har de sendt faktura på utstyr som aldri har vært levert meg (tidligere GET utstyr), da jeg har brukt app via apple TV. Dette har de heller ikke kontroll på, så slik det ser ut nå, så må jeg betale 2500,- for en tjeneste på en adresse hvor jeg ikke bor, ei heller bodde i den perioden som jeg må betale for i tillegg til denne TV boksen. Hold dere unna disse kommunistene her!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telia har feil fakturert i 6 mnd."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle aldri verden bestilt mobil på avbetaling hos Telia. De bare feil fakturerer meg hør eneste måneder. Hør eneste månede må jeg ringe inn, fordi fakturaen er feil. Så mye som 7200kr over fakturerer di meg. Nå har de begynt å sende ut purringer uten noe som helst grunn, enda jeg har betalt, så sender de purringer. Nå er jeg så lei, og forbannda. Vil bort i fra Telia!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Trådløst bredbånd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Når de IP baserte kanalene på min TV tidvis var utilgjengelige trodde jeg naturligvis at det var leverandøren av disse som var årsaken. Når jeg så forsøkte å caste fra en av mine app'er - over til TV'n - ble det ganske raskt oppdaget at det var nedlastninghastigheten generelt som var problemet. NKOM,s nettfart viser en hastighet på mellom 1 og 3 Mbit. Etter 45 minutters ventetid på kundeservice får jeg omsider svar. Oppsummert svar: Hastigheten ville trolig bli bedre om 3-4 dager. Hvis ikke kunne jeg bare ringe på igjen. Konklusjon: Oppsigelse av abonnement med umiddelbar virkning.

Solfrid K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Et forferdelig giftig selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telia bedrift baserer seg - iIKKE - på et godt og lojalt kundeforhold med fornøyde kunder, men bruker umoralske og snuskete metoder for å lure kunden inn i avtaler de ikke ønsker, men kun øker profitten til dette tvilsomme selskapet,. Deres metoder må være klart lovstridig !!! At jeg ble lurt inn i dette giftige nettet , har gitt meg mer bekymring enn noe annet i løpet av mine 20 år som daglig leder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig dårlig kundeservice og lang tid før de svarer på chat og telefon. Veldig dårlig kunnskap om å sette opp e-sim til apple Watch. Ba meg oppsøke en Telia forhandler. Styr langt unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Null problemer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ser flere som har mye problemet med Telia. Jeg kan ikke si det samme, har egentlig aldri hatt noe problemer med Telia, bra dekning, grei kundeservice, ryddige nettsider, lite nedetid. Prismessig kommer de helt ok ut.

Veronica
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig «service»"
4 syns denne omtalen er nyttig

Unngå å handle fra Telia. De har en ikke-eksisterende kundeservice, og det de selger av garanti/forsikring ser fint ut på papiret frem til du trenger å benytte deg av de. Tjener enkelt og greit penger på å lure kundene sine.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"De levere ikke, hva de lover"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har beste internetpakke. kommer ikke på hastigheten hva lover å levere. Internet forsvinner often uten anledning. så plutselig. internetsignal helt bort.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice, vanskelig og få hjelp Lite erfarende operatører . Vet ikke hva de skal gjøre med problemet Låver mye når de prøver og selge noe Dette er ett regelrett drittselleskap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"jeg ble lurt for mye penger ."
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i 3 uker. Betaler for telefon iphone 12 full pris får ikke telefon får lader og sånn dekke glass ikke knuser. Når jeg da ringer spør om hjelp med det legger de på. Og de ringer meg og sier opp trykket på feil knap. Så spør jeg igjen de legger på. Sier samme. Til slutt ble jeg sina og sa opp hele telia går nå til Telenor. Selv kansje koster mye mer kan de hjelpe meg. Pris er ikke alt i verden. bedre de hjelper meg jeg ikke taper penger bare. Hvis du sier at du ikke er fornøyd til Telia er det trusel. Hvis du sier er ikke trussel jeg bare sier hvordan det tar meg når ringer bare legger på. Er det trusel siden jeg klager på hjelp de gir. Si meg trur jeg deg når folk når spør hjelp med noe? Er det og true noen. Eller skal vi som kunde kunne alt om bestile mobil og sånt. Eller skal de hjelpe oss. Sorry jeg spør. Så mitt råd pass dere for telia . Hvis dere spør om hjelp si noe andet så ikke er trussel. Og husk kjøper dere telefon får dere lader og glass dere har på telefon. men dere betaler full pris for mobil. Har dere rå betale 9000 for lader og glass til ha på telefon så ikke knuser så bare handle der. Har dere ikke råd kansje lurt se andre steder om hjelp. få noe husk er flere en telia mobil og telenor. Mitt råd ring 3 ganger på en kveld se hvem som legger på uten si hade. Test om de er noe for deg før kjøper noe. Eller sier mange andre ringer. Så vi må ta neste kunde. Prøve dere frem litt før handler ting. Er mye penger kjøpe ny mobil. Håper dette kan hjelpe andre

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Elendig kundeservice!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Har akkurat opplevd tidenes dårligste kunderservice. Trodde ikke det var mulig, men det var sløsing med både Telia-personens tid og min tid. Skal forhøre meg med muligheter hos annen leverandør.

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og Teliaboks ustabil"
6 syns denne omtalen er nyttig

Borettslaget har dessverre avtale med Telia TV. Håpløst produkt. TV virker sånn 1 gang i uken, kanaler henger, skjermen går i svart stadig vekk og helt umulig å nå fram til kundeservice. Skal bytte til hva om helst annet asap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Samtaler bli hakkete,forbindelse kuttes,"
8 syns denne omtalen er nyttig

Bor på Bardufoss,ifølge dekningskart er dette ett problem med basestasjon,men når skal de rette opp feilen,det har vært siden i sommer og er fremdeles,når Telia har problemer må de sette inn alt av teknisk kompetanse,,rykter sier det er mye rot i Telias tilstedeværende?Går snart til telenor

William W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Veldig ustabilt nett, treg service, dårlig pris"
5 syns denne omtalen er nyttig

Opplever konstante feil med nettet her i Oslo. Nettet faller ut så ofte at jeg har ett bokmerke for å sjekke driftsmeldinger. Telia er så elendig at jeg vet ikke om det går an å gjøre jobben dårligere. Det tar fort timer å få tak i kundeservice, de er hjelpeløse og spyr ut de samme setningene hver gang. "Har du prøvd å restarte modemet?" "Sjekk dirftsmeldinger" "Sorry vi kan ikke gjøre noe mer". Gi dem bedre betalt eller ha opplæring, for sånn som det er nå er det helt meningsløst å ha support. Du kan være uten nett i dagesvis, men vil aldri få tilbud om kompensasjon. Velg noen andre om du har mulighet, for Telia er tidenes dårligste på det de driver med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Telia"
7 syns denne omtalen er nyttig

Elendig dekning og kundeservice! Tar man kontakt med de så er det null forståelse i fra dems side.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ikke behjelpelig når produktet de leverer ikke virker. Får beskjed om å skifte leverandør da de har oversolgt kapasitet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig internett og en ikke eksisterende kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Her betaler man dyrt for noe man ikke får, i tillegg er kundeservice bestående av folk med null kunnskap. Desverre får jeg ikke Altibox der jeg bor, derfor kan dette møkkaselskapet fortsette sin arroganse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning Telia"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har mye problemer med dekkingen hos Telia. Blir gjerne brutt i løpet av en samtale. Ser også at telefonen hopper mellom Edge, 3G og 4G ganske ofte.

Bjørn K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Store problemer med bredbånd uten at det er noen løsning"
5 syns denne omtalen er nyttig

Først og fremst den dårligste support telefon jeg har hatt kontakt med når behovet melder seg. Sitter og venter på telefon og må faktisk gi opp og tenker jeg kan ringe igjen senere eller i morgen, men det samme skjer igjen og igjen. Skulle nesten ikke tro det var mer enn 1 person til stede enten det eller så er det så massivt med problemer at det er vel snart slik at de mister mange kunder. Mitt problem Jeg har hatt problem med Hastigheten på bredbåndet i lang tid, ble satt inn Airtiles som skulle hjelpe. Dette hjalp i liten grad. Har nå vært i kontakt med Telia flere ganger hvor jeg får forslag til å gjøre ulike tester, noe jeg har gjort. Uten at dette har gitt noe positive resultater. Sameiet jeg bor i skal ha 50/50 opp og nedlasting slik jeg har fått informasjon om Ved måling med nettfart.no får jeg følgende resultater FORSINKELSE 0,65 ms NEDLASTING 0,23 Mbit/s OPPLASTING 0,14 Mbit/s Måleresultatet er milevis fra hva jeg kan forvente., men lite skjer fra Telias side. Jeg anbefaler folk å styre unna. Dette er å betrakte som svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ræv fra ende til ende"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble tvunget til telia pga borettslaget, og skulle fp 250 mb linje. Men pokker så ustabilt og tregt nett. Vi kan ikke være 4 stk på nett samtidig da lægger alt. Hadde telenor før med 100 mb linje, null problem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ventet 3 mnd på sim kort. Når jeg klagde, så la kundebehandler ifra kundeservice på. Han lo og sa at jeg får sitte i kø på nytt. 2x20 min i kø. Jeg trengte nytt sim kort forde Telia rotet det til. I tillegg koster det kr 99,- Telegiganter burde vært ulovelig. De pisser på kundene sine. Måtte ordne meg et sim kort ifra en annen teleleverandør. Alt er bedre en Telia.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR