Mobiltelefoni

Telia omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
10
av 23 innen
mobilselskap
44%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
37
19
16
23
47
Sorter omtaler etter
Viser av 142 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Mye nedetid"

Jeg har en hjemmeruter med 200gb som i seg selv koster alt for mye. Jeg pleide å ha rundt 70mbps nedlastingsfart men har nå gjerne rundt 10-30 og av og til vil det plutselig bli så dårlig at jeg får 400-1200ping til nærmeste server og 0-10mbps. Ikke verdt nesten 900kr/mnd.

Kundeservicen er til å le av. De man snakker med der har ingen aning om hva de snakker om og er generelt ikke hjelpsomme.

Jeg kommer til å fortsette som kunde hos telia siden konkurrentene ikke ser noe bedre ut når det kommer til fart.

Christina
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Veldig skuffa"

Hadde Chess før Telia, etter oppkjøpet valgte jeg å teste ut Telia. Nå er tålmodigheten over. Tregt nett, dårlig dekning... Fakturerer for tjenester Chess aldri gjorde. Hadde aldri et problem med Chess, nå er det daglig med Telia. Etter nesten 9 år med Chess, ble det her en gedigen nedtur.

Carolina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telia bør ikke forandre på noe som fungerte så bra"

Jeg hadde Chess og var fast kunde i mange år. Kjempe fornøyd med alt. Tiltross for at jeg fikk rimligere tilbud fra andre mobil firmaer så ble jeg hos Chess. Da Chess ble til Telia tok de plutselig betalt for samtaler innenfor Norge (jeg klagde og fikk pengene tilbake), men det var helt tilfeldig at jeg sjekket, regningene ble kjempe komplisert i stedet for en pris uansett om jeg skiftet abonnement innenfor telia slik jeg skiftet mellom forskjellige data pakker når det var Chess, jeg kunne ikke lengere betale gjennom Vipps og abonnementet ble dyrere.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning etter bytte fra CHESS til Telia"

Etter Telia kjøpte CHESS, mister jeg ofte dekning mens jeg er i samtale. Dem jeg ringer til klager at samtalen er hakkete. Jeg hadde aldri slike problemer med CHESS.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"God dekning"

Hyggelige ansatte både i telefon og butikk. Rask hjelp. App på telefon synes jeg var bedre før. Kanskje litt dyr.

Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Telia
Anonym H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Telia la ned Chess, uten å videreføre det som gjorde at jeg var kunde hos Chess"

Telia er åpenbart dyrere enn Chess, og svært mange tidligere Chess kunder vil nok forsvinne etterhvert...
Om jeg trenger 1 GB ekstra én mnd, koster det kr.99 - og bonus tilgode fra Chess kan ikke benyttes.
(Bonussystemet dekket mitt sjeldne ekstra behov.)
Kjøper jeg 5GB, mister jeg jaggu det jeg ikke har brukt innen 30 dager!! Ingen "rollover" da, selv om jeg har betalt ekstra for disse GB!!
Ser at det finnes flere billigere tilbydere, og bytter nok innen de 30 dagene er omme...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ryddig, fungerer knirkefritt, spektakulært bra kundeservice! Slikt koster."

Veldig fornøyd kunde, har brukt Telia i årevis. Føler at jeg er i gode hender og at de er opptatt av at du som kunde skal få dine behov tilfredstilt. Det er noe dyrere sammenlignet med konkurrentene deres. Personlig betaler jeg gjerne noen ekstra månedlige kroner for å slippe å stresse og bekymre meg. For å ikke nevne festlige kundeservice folkene som fikser knuter og fleiper med deg underveis, de er jammen verd "billettprisen."

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet"

Kundeservice tilgjengelighet veldig bra! Mange NetCom/Telia butikker - supert!! Men å opplyse når abonnementet som en har hatt i årrekke plutselig endrer seg, nei det ser de ikke vitsen i!!! :( Når en står der å skal betale for seg og skal kjapt gå inn i nettbanken for å overføre sånn i tilfelle ikke nok penger..... så kommer en ikke inn på nett :0 Og prøver og prøver og får en melding om at mobildata er oppbrukt!!! WHAT!!!??? For første gang i historien har jeg blitt tom for GB!! Dette må være noe galt. Da en kontakter kundeservice så kan de tilby mere ettersom den jeg hadde var utgått, men med for høyere sum og bindingstid!!!! Ja dette er takken for et langt og trofast kundefohold i hvertfall 15 år og mer...
Så utrolig skuffet... Vurderer andre leverandører nå

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Det er for dyrt å sende sms og mms til og i Europa"

Jeg har endelig fått dekning på hytta. Men jeg er skuffet over de stive utenlandsprisene de har. jeg byttet fra OneCall til Telia i juni fordi OneCall ikke har god dekning i Europa og elendig på hytta. Fikk Telia anbefalt pga av god dekningsgrad. Det gjaldt spesielt i Europa og siden jeg oppholder meg mye utenlands er jeg avhengig av et godt nett og dekning til en god pris der jeg måtte befinne meg.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"

Dekningen er veldig dårlig og i tillegg er 4g hastigheten veldig dårlig til tider. Mange steder merker jeg at jeg ikke har dekning mens andre med annet mobilselskap har dekning. Liker for så vidt datapakkene da. Liker at man betaler lite for fri data i noen timer. Også at datapakkene som er i tillegg ikke koster kjempe mye

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"SVIN DYRT"
1 syns denne omtalen er nyttig

SVIN DYRT !!

Det var HÅRREISENDE svin dyrt da de lå på 799,- kroner i mnd. for 200GB mobilt bredbånd de siste 2-3 åra..... (ikke akseptabel pris overhodet og ikke akseptabel GB grense som er alt for lite i år 2018)

Folk bruker mye mere en 200GB den dag i dag, til gaming, streaming, youtube osv. osv. helt ELENDIG tilbud ovenfor kundene...

Dette er totalt utpressing for å få mest mulig PENGER ut i fra kundene sine istedet for å levere og tilby kundene gode og realistiske avtaler,

Hvor er konkurransen i markedet ?? hadde det vert en eneste leverandør på markedet man kunne velge i stedet for Telia så hadde folk bytta med en gang.

PRIS ER ALT FOR DYRT da det lå på den horribelt høye summen 799,- kr , aka. 800 kroner i mnd. for internet ??? og det er kun snakk om 200GB med data bruk så stenger de linjene og tar deretter 199,- kr ekstra for 20GB når du har gått tom (som skjer hver mnd.),

Nå som telia har tatt over netcom gikk prisen ikke ned og vi fikk ikke bedre tilbud til kunden som jeg hadde håpt på og forventa, men NEI de gjorde det stikk motsatte og GIKK OPP I PRIS !

Nå har de justert prisen opp og lagt prisen på ussle, udugelige og ubrukelige latterlige grensen på 200GB i mnd. helt opp til 850 KRONER ! (849,-) pr. mnd

Normalt internet med kabel som har "UBEGRENSET GB" bruk og ubegrenset hastighet koster rundt 399,- og opp til 499,- kr i mnd, i hele landet , som hos for eksempel Nextgentel osv.

Jeg var kunde hos nextgentel i over 10 år før jeg flytta og betalte 299kr i mnd. den gang med fri fart og fri bruk...

Å bli nødt til å betale dobbelt og trippel pris for en internet linje som har en restriksjon på ussle og elendige 200gb i mnd. er så hinsides synnsykt dyrt og dårlig at man får lyst å kaste opp...

som sagt hadde det vert andre leverandører på markedet som hadde konkurert om priser og hastigheter på mobilt bredbånd så hadde folk aldrig valgt telia og deres SINNSYKE og URIMELIGE SKYHØYE priser,

Folk hadde bytta på dagen, og selskaper som telia hadde ikke hatt muligheten til a ta full kontroll på markedet og regelrett loppe folk for penger på dette viset med helt urimelige priser og restriksjoner på bruken av GB pr. mnd.

Dette er så hårreisende dårlig at det norske markedet i det hele tatt godtar at det er slik, må jo bety at hele markedet er korrupt på det groveste.

Forferdelig skuffa.

hilsen kunde som sitter på strupa internet linje i år 2018.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Uspesifiserte kostnader"

Hadde Chess før det ble en del av Telia, og var da fornøyd. Faktura fra Telia er dessverre for uspesifikk, og det var vanskeligere å få hjelp. Jeg fikk ikke spesifisert hvilke tjenester som ble fakturert utover de faste kostnadene. Fikk heller ikke spesifisert når disse tjenestene var kjøpt. Dette gjør det vanskelig å vite hva jeg har brukt utover grunnpakken. Tok kontakt med kundeservice og de kunne ikke hjelpe meg utover å foreslå hva slike tjenester ofte var.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dekning på Ensjø der jeg bor"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får ofte høre at jeg ikke tar telefonen; men samtalen går direkte til personsvar.
Får SMS om tapt anrop, selv om jeg har telefonen i lomma innstillt med ekstrem høy ringetone.
Jeg har desverre lang binding, men må bytte da jeg kan tape mange oppdrag.
Kundeservice lover, men innfrir ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Meget missfornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra Ice og dataforbruket dobblet seg. Fikk bare forklart at jeg og sønnene mine brukte mer, noe som ikke stemte i det hele tatt. Skal aldri bruke Telia igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Til tider veldig ustabilt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ustabilt nettverk, ingen informasjon om noe er feil. Må selv kontakte kundeservice og spørre, f.eks ved utfall.
Dessuten er det ikke mulig å kontakte kundeservice etter stengetid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"God dekning, men treige på pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt greit fornøyd med Telia, de har svært god dekning og opplever dem ofte bedre enn Telenor (der jeg ferdes). Jeg er ikke fan av tilbud om gratis strømming av musikk da jeg mener det bryter med nettnøytralitetsprinsipper. Kundeservicen har hovedsaklig vært god, men jeg synes de er trege på utvikling av størrelse på datapakker og/eller pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårligere dekning etter jeg ble flyttet fra Chess til Telia"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårligere dekning og skylden legges på meg og mobilen, og ikke abonnementet. Alt var helt greit før byttet til Telia fra Chess

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lite verdig for pengene og dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synes dekningen er bra, men bortsett fra det er jeg ikke fornøyd med noe annet. Jeg synes det er veldig dårlig kundeservice. Telia er veldig dyrt og appen er uoversiktlig og treig. Hvis jeg har brukt 500 MG så kommer det ikke opp at jeg har brukt det, før lang tid etterpå. Jeg skal bytte abonement så snart jeg får sjansen.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Telia har den verste kundeservicen"
2 syns denne omtalen er nyttig

I tillegg er Telia dyrt i forhold til de andre billige merkene som nå har like god dekning.

I januar sendte Telia meg siste regning. Forstod ikke helt hva regningen gikk ut på, jeg hadde akkurat kansellert abbonementet. Det va visst for noe avslutningsgebyr. Jeg betalte regningen. 1 måned senere får jeg ny regning på noe jeg ikke skjønner. Jeg sender dem mail tilbake og sier dere har allerede fortalt meg siste regning var i januar. Har nå kranglet med Telia i 6 måneder for noe de ikke en gang klarer selv å forklare hvorfor jeg skal betale. Telia har den aller verste kundeservicen jeg har opplevd. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt og dårlig kundeservice. Kundeservice er frekke og lite hjelpsomme. Bytter nå til et billigere selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig roaming i London og Liverpool"

Når jeg er på reise utenlands, opplever jeg Telia til å ha forferdelig dårlige roaming partnere, hastighet på nedlasting er sirup.
Nå senest siste måned i London og Liverpool - hvor det er mye 3G nett, og når på 4G også fryktelig sirup = mobil bruker også unødig mye batteri på søk.
De som har Telenor på tur, opplever ikke i nærheten de samme problemer med jevnt over "sirup"-
Her har Telia et stort forbedringspotensiale med og finne gode samarbiedspartnere utenlands.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Super!"

Telia har vært supert! God kundeservice, fin app til å følge med på abonnement, god dekning og super data. Man får mye for pengene, men kunne gjerne fått litt mere data.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kjøpte telefon og har betalt abonnement i omtrent et år. Så sluttet telefonen å fungere. Først chattet jeg med kundeservice i helga og ble lovet at teknisk support skulle kontakt meg på mandag. Det skjedde ikke. Uka gikk. Chattet igjen med kundeservice som kom med mange forslag til hva jeg kunne prøve selv for å få telefonen til å virke. Så kunne de plutselig ikke hjelpe meg mer, for de var stengt for dagen. Snakket med kundeservice på telefon i 20 minutter uten noe annet enn ville forslag til hva jeg kunne prøve for å kanskje få telefonen til å virke igjen. Til slutt måtte jeg kjøre til en Teliabutikk for å få lånetelefon og få levert den defekte telefonen. Jeg har vært uten telefon som fungerer i over ei uke og Telia ser ikke ut til å skjønne at folk faktisk har bruk for telefonene og abonnementene vi betaler for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Juger, roter og tar ikke kritikk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde 10 år i Phonero - uten anmerkninger - byttet da Telia hadde bedre telefon tilbud akkurat da -
Dårlig start som ny kunde i Telia - de lover gull og grønne enger - men det er bare pr telefon....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Følte meg lurt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Måtte ta kontakt med kundeservice to ganger FØR mobilabonnementet var aktivert pga tull. Deretter fire ganger den neste uken pga overfakturering, velkomstdata som ikke var aktivert og igjen overfakturering. Så 6 ganger måtte jeg ta kontakt med kundeservice pga tull fra Telia sin side, bare på to uker. Takk, men nei takk altså.

Har aldri opplevd maken fra et selskap, men fint å vite at Telia er utelukket som selskap i fremtiden.

Mobilabonnement fra Telia
Bestill på nettsidene til Telia
Vis alle mobilabonnement
Smart Barn 200 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,2 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Barn 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
169 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 5 GB
Fri tale, SMS og MMS
5 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Ung 12 GB
Fri tale, SMS og MMS
12 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Mini 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Basis 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Pluss 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Super 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Smart Total 40 GB
Fri tale, SMS og MMS
40 GB
pr. mnd
699 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Telia?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Telia
Gå til Telia nå
Søk Bytt.no