Meny

Telia omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Dårlig
22
av 37 innen
mobilselskap
35%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
88
44
53
65
146
Sorter omtaler etter
Viser av 396 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Har fått dårligere dekning etterhvert"
5 syns denne omtalen er nyttig

Erfarer at dekningen hjemme på mobilt bredbånd og telefon har blitt dårligere med tiden, opplever det samme på forskjellige arbeidsplasser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kan ikke sammenlignes med Telenordekning"
6 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra Talkmore til Telia i november med et abonnement på 60 GB rollover. I bykjernen funger dekningen optimal, men 4G nettet varierer veldig andre steder. Hadde aldri hatt tilsvarende problemer med Talkmore.

Bjørn E. H
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Telia - ALDRI IGJEN"
3 syns denne omtalen er nyttig

Telia - ALDRI IGJEN. Frarådes! Føler seg lurt av en glatt Telia-selger og arrogant kundeservice. PS. '0-en' mangler på tilfredsskalaen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Overfakturering og uspesifisert regning - ikke mulig å sjekke regningen! Og arrogant kundeservice."
3 syns denne omtalen er nyttig

Telia overfakturerte meg for ekstra data-sim, tok betalt tellerskritt for å ringe og betale regning fra utlandet, fordi mob ble sperret pga høyt forbruk, tok betalt for at jeg betalte med kort, ga feil info, slik at jeg ble sperret flere ganger - i en krisesituasjon med alvorlig skade i utlandet. De klarer IKKE å levere en etterprøvbar/kontrollerbar spesifisert regning, slik a jeg kan videresende og få tilbakebetalt noe av den enorme regningen fra forsikringsselskapet. Det er ikke mulig å få snakke med noen med beslutningsmyndighet, utover førsterekka på kundeservice. De svarer at «sitter bare på mail»!!! I et telefonselskap! Har bedt på mail om å få snakke med en i ledelsen, men det lar seg ikke gjøre. De er vrange, arrogante, og lite løsningsorienterte. På det de kaller spesifikasjon, som man finner må min side på nettsiden til Telia, står det bare antall sms og samtalerog totalkostnad. Det tar opptil 30 dager å få ut egne data - om man bestiller dette, men det jeg har fått er ubrukelig. Det er ulike excel-ark for sms inn, sms ut og telefonering. Nesten alle telefon og sms-nr er telia sine sentral-nr, - så det er meningsløse opplysninger. På toppen av det hele står det at jeg har ringt meg selv x antall ganger i løpet av en dag, noe jeg selvsagt ikke har gjort, og so strengt tatt ikke er logisk, eller fysisk mulig. Samme nr som avsender som mottaker i samtalen i mitt mob nr. Jeg er ferdig med Telia, og anbefaler IKKE dette arrogante, kostbare, selskapet. Til orientering, eier Telia mange av «konkurentene», som feks TalkMore og OneCall, og har nylig slukt Get og flere andre. Så «konkurransen» på markedet er egentlig bare fake. Telenor og Telia har nærmest monopol. Jeg flyttet til Ice pga frustrasjonen over Telia, og sparer allerede en god del på det. Ice er Telenor og Telias eneste reelle konkurrent. Jeg har ingenting bra å si om Telia. Ble tvangsfusjonert fra Get, og i de tre mnd jeg var Telia-kunde har ikke fakturaene stemt, og kundeservice i nødsituasjon og i etterkant har vært alarmerende og ekstremt uproff og dårlig. De er nå klaget inn til Brukerklagenemda for manglende dokumentasjon av utgifter. Anbefaler alle andre som ikke får spesifisert faktura der man kan sjekke telefonregningen til å gjøre det samme, og kreve tilbakebetalt det som ikke kan dokumenteres. IKKE betal regningen om du klager, for de kan ikke purre mens klagen behandles. Jeg har dessverre betalt, så jeg tviler på at jeg vil få igjen noe av den enorme regningen de ikke kan dokumentere. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Wow, ikke 4G på senter der vennen min på Telenor hadde 4G, jeg hadde Edge"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk tilbud fra dere på telefon, jeg var fornøyd med det, men så da jeg skulle sjekke noe på en butikk, så ser jeg på mobilen og den sier Edge dekning, vennen min på Telenor på nett det samme stedet hadde god 4G.

Kundetilfredshet
"Finnes ikke bedre:)"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her får du topp kundeservice, også alt som du alt en skal forvente i et mobil eller mobilt bredbånd abonnement. Regninger er det aldri surr med. Ekstra datakort eller SIM-kort kommer hjem til deg i en fei:) TOPPSCORE fra meg:)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Kun penger som gjelder her i gården"
7 syns denne omtalen er nyttig

Telia er mer opptatt av penger enn fornøyde kunder og da snakker jeg om små beløp. Er ikke fan av grådige selskap, byttet derfor operatør av prinsipp og fikk en mye bedre deal i prossesen. Tips: Velg noen andre enn Telia !

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Tregt 4g nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har Telia mobilt bredbånd. Som ny kunde var hastigheten stor (rundt 40mb/s). Siden har hastigheten blitt lavere og lavere og er nå rundt 10mb/s. På samme sted i huset måler jeg 40mb/s med et Telenor abonnement.

Johannes
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Midt på treet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice var ok. Men egenandelen på svitsj ligger på 1000,- ved første skade, 2000,- ved andre skade, og 3000,- ved tredje skade... Like greit å bare finne noen som fikser som hobby. Svitsj er jo et tapsprosjekt for kunden uansett, så kjøp heller ny mobil ved det samme den blir utgitt, og selv deretter etter ett år. Mengden data i måneden er relativt dyr i forhold til andre billige operatører. Dekningen er som så, selv midt i storbyen selv.

Lisbeth T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Opplyser ikke om dårlig dekning før du binder deg"
4 syns denne omtalen er nyttig

Når di fikk adressen min burde di skjønne at det kunne være dårlig dekning, da di ikke kunne tilby bredbånd, kun mobilt b.b. Har snart ikke dekning hjemme, null på hytta, jeg visste ikke at di hadde netcomdekning.. Det var ett års binding.. Hvorfor? Har ikke kjøpt noe gjennom dem. Skulle bare ha et simkort 🤷‍♀️ naboen sa i dag at di ble lurt til å binde seg i 5 år?! Di ga meg 60 angrefrist.. Men jeg tok ikke ibruk nummeret før lenge etter denne fristen, så jeg ante ikke at jeg skulle mangle dekning i hjemmet mitt. Bor alene med baby, i ødemarka og er kronisk syk, sist jeg måtte ha legevakt spurte legen om jeg hadde flere telefoner, for han hørte meg dårlig. Fikk ikke si opp. Da skulle di ha ca 10.000kr... å ha så lite respekt og empati for andre mennesker, har ikke sett makan til sånt 😠🤒🤔

Annonymt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning, mobil app, svindyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er først og fremst prisen som trekker ned, veldig dårlig dekning flere steder i landet, dritt dårlig mobil app og min side der man ikke kan logge seg inn før man måtte rebestille passordet og da får du ikke sms tvert, det kom opp aldri noen sms i flere tilfeller.

Helge R. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bor i utkanten Bergen"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Chess som ble NetCom og nå Telia. I området Hetlebakken, Blindheimsdalen og Gaupås har det vært elendige forhold. NetCom sa at det skulle bli bedre, men den gang ei. Nå skal jeg heller gå over til det konkurrerende nettet for å slippe mye frustrasjon. Betaler heller dobbelt for trygghet. De burde ha gjort noe for lenge siden. F.eks. sender på Åsanes høyeste fjell som jeg har fri sikt til. (Veten)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Snakket med kundeservice de lovte og gjøre om betalingsdato på regningen. Men de klarer ikke og gjøre noe med dette. Har snakket med de men fikser det ikke, er bare rott med Telia og de er ikke til og stole på. Hold dere unna Telia, de er ikke til og stole på. Kunne jeg gitt null stjerner hadde gjort dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Løgn fra Telefonselger"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble fortalt av en telefonselger at jeg skulle få hvilketsomhelst abo fra Telia til 50% et helt år. Valgte da 60gb for 399kr..... fikk sjokk når faktura nummer 3 kom inn. Var kun 50% i 2 mnd, og nå har jeg binding i 9 mnder til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Sender faktura selv når man ikke lenger er abonnent som dem."
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har byttet abonement og fikk likevel månedlig faktura på ca 300,- i noen måneder etter at jeg gikk over til ny leverandør. Jeg ringte og fikk beskjed at de er klare over at jeg har byttet abonement men at fakturaen skyldes ekstra tjeneste jeg i sin tid har bestilt... De sto på kravet sitt selv om jeg i praksis betaler for noe jeg ikke kan bruke. Dette er etter min mening en uforsvarlig og helt forkastelig praksis. Telia i praksis stjeler fra kundene sine.

Stig A. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere vekke fra Telia Finans"
4 syns denne omtalen er nyttig

Telia Finans har ikke litt kontroll på innbetalte regninger og div. Veldig arrogante. Jeg kommer til å si opp med en gang og går over til noen andre. Di krever dokumentasjon og det har di fått men di godtar ikke den enda jeg sender kopi av regning med dato når jeg her betalt + konto utskrift. :( :( :( dette er et satans selskap. Arrogant = arrogant = arrogant. :( :( :(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice, null ansvarsfølelse"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det tar lang tid å få kontakt med dem, og kundeserviceavdelingen deres sender tydeligvis eposter i blinde.

Abdirazak
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Verste mobilselskapet ever"
3 syns denne omtalen er nyttig

Telia sine selgere er løgnere og driver med svindel. Når du tar de i det så klarer de fortsatt ikke å fikse det. Er en grunn til at Telenor har over 50% markedseindeler, selv om de er dyre, så gir de deg hva de lover. For en søppel selskap, styr unna det her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Enkelt og greit, mye data til fin pris, stort sett god dekning"

Enkelt og greit, mye data til fin pris, stort sett god dekning. Har ikke noe å utsette på Telia, har hatt abonnement der i mange år..

Fredrik A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig stabil operatør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er en veldig fornøyd kunde hos Telia. Jeg har Telia X i dag og Telia er den eneste operatøren som har Oneplus det gjør dem unike på markedet. Jeg er derfor veldig tilfreds med Telia. Hvis det er noe trøbbel er det alltid god kundeservice og få.

Sven E. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Tar betalt for "kundetilfredshet-sms" etter samtale"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ringte for å kansellere et abonnement for andre gang, som automatisk hadde blitt endra fra "uten månedlig avgift, og betal kun for bruk(Chess)", til abonnement "med fast avgift pr. mnd. på 200kr. el.l.". Dette var et abonnement jeg ikke brukte lenger. Fikk til slutt sagt det opp, og slapp å betale purring osv. Fikk etter samtalen en sms fra nummer 26606014824547 med spørsmål om hvor fornøyd jeg var, og skulle bare svare på sms med et tall fra 1 til 10. Ser nå på spesifisert faktura, at denne kostet 0,99kr!!! Ja, vet det er småpeng, men slikt skal ikke koste noe vel!

Valentin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bra nettverk, men dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

En får stabilt mobilnett som gir 4G+ de fleste steder i Norge. Månedsprisen er altfor høy iforhold til hvor mye mengde data en bruker etter dagens standard.

Andreas H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Telia er noe skikkelig tull. Blir dobbeltfakturert, fakturert for sent, får fakturagebyr selvom jeg har avtalegiro. Virkelig elendig kundeservice attpåtil.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Er ikke kunde lenger, men får regning og faktura!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er ikke lenger kunde, men får regning og faktura! Tatt kontakt, men ingen svar, dette er bevis på grusom pengepugere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Har mobilt bredbånd hos telia, dem sletter data på slutten av måneder og må betale for nye måneder"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har mobilt bredbånd hos telia, dem sletter data på slutten av måneder og må betale for nye måneder. I går dem har slettet 90 gb av min data, som jeg betalte for. I dag har startet nye måneder og har 99 gb. Dem har ikke data rolover, bare dritt og svindleri.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR