Meny

Telia omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
23
av 37 innen
mobilselskap
32%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
105
49
57
72
212
Sorter omtaler etter
Viser av 495 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Aleksander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ræva styr unna!!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Hastigheten er ræva bytta tilbake til Telenor selvom det er hakke dyrere. Binda meg i et år noe jeg angrer på så fort bindinga gikk ut bytta jeg tilbake til Telenor dekinga er langt bedre. Kundeservice er grei. Målte 50 høyere mbps høyere hos Telenor enn telia minuet før jeg bytta. Aldri mer uansett hvor lav pris jeg får.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bestilte mobil igjennom Telia swap eller svitsj"
4 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte telefon igjenom telia svitsj eller swap og siden jeg ikke var kredittverdig på tidspunktet så ble det satt i ett familiemedlems navn. Epost, mobilnummer og alt annet info sto i mitt navn, det som trengtes for å være kredittverdig ble tatt i familiemedlemmets navn. I starten gikk alt helt fint og jeg regninger på mail, så gikk det 2-3 mnd og jeg sluttet å få regninger på mail. Tok kontakt med kundeservice og lurte på hvorfor jeg plutselig ikke fikk regninger på mail lenger og da kom det frem at jeg ikke var eier og måtte foreta ett "eierbytte" som de kalte det for å bli det. Printet ut skjemaet Telia sendte meg, fylte ut alt som skulle fylles ut og gikk til nærmeste teliabutikk for å levere det inn. Der fikk jeg beskjed om at nei, det var umulig å gjøre ett eierbytte, rett etter kundeservice ba meg om dette, viste samtalen frem til den ansatte på butikken, men ble nektet likevel. I mellomtiden så kom det ikke en eneste regning og først 1 mnd senere så kom plutselig regningene, med 3 dobbelt beløp og ikke i mitt navn. Så jeg bestilte telefonen, alt av info tilhørte meg utenom fødselsnummer og navn, som telia også sa var null problem, så foretok de plutselig ett eierbytte uten å gi beskjed eller noe, så fikk plutselig ikke svitsjet eller swappet mobilen etter 1 år lenger. Betalt ferdig telefonen med sykelig overpris, avsluttet mitt kundeforhold hos Telia og kommer aldri til å se meg tilbake da de er ekstremt dyre, kundeservice og ansatte i butikkene følger ikke regler de selv har og de har ekstremt dårlig dekning, da jeg kun har E eller 3G mesteparten av tiden, ekstremt sjeldent jeg ser 4G og 4G+ har jeg aldri sett selv om det skal være en greie.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kjempedårlig service"
6 syns denne omtalen er nyttig

For andre gang må jeg henvende meg til servicen hos Telia. Denne gangen pga en funksjonsfeil. Jeg blir anbefalt å melde det som en skade hos forsikringen. Da jeg sa at det er ikke meningen med en forsikring da en skade omfatter uhell utenfra fikk jeg som svar at det var helt greit å gjør. De ville ikke ta i mot telefonen under garanti. Veldig dårlig gjort!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dekning og kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Fra høsten 2020 har det bare gått nedover med Telia når det gjelder mobildekning og kundeservice. Har vært kunde i mange år pga generelt veldig bra dekning alle deler av Norge jeg besøker. Nå har dette snudd helt om. Telia svarte etter lenge «at pga stor andel nye kunder, så er mobilnettet overbelastet». Dette har resultert i at dekning/hastighet har blitt 3-4 ganger dårligere. Det vil si nå at i «grislendte» strøk, så er hastighet nå lik null selv med nesten topp 4G signal... Blir nok skifte her ganske raskt..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere unna"
7 syns denne omtalen er nyttig

Det dummeste jeg noen gang har gjort, er å kjøpe ny telefon med simkort ifra telia med en avtaletid/bindingstid på 12 mnd. De har ikke dekning, etter å hvert kunde hos de i 3 mnd så begynner alt rote. JEG BOR I OSLO, OG DET FUNGERER VELDIG DÅRLIG. - samtaler kommer ikke igjennom hos meg - oppkobling av samtaler, blir brutt etter 5 sek - dårlig nett generelt i Oslo - får stadig meldinger på ubesvarte anrop, og at folk har prøvd å ringe til deg Har snakket med kundeservice, men de skal analysere, osv. Har klagd nå i 3 mnd, kommer ingen vei. Har prøvd ny tlf, slå på 4g tale, WiFi tale. Ingen ting hjelper Skal du kaste bort pengene dine og bruke en ny smarttelefon med svak nett og dårlig dekning. JA DA BØR DU VELGE TELIA

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bedrøvelig kundeservice"
8 syns denne omtalen er nyttig

Dette gjelder først og fremst kundeservice på bredbåndsdelen. Det startet med at de deaktiverte bredbåndsmodemet jeg hadde før jeg omtrent hadde fått hentet nytt ut fra Posten. Dette skjedde helt uten forvarsel. Oppdaget det når alt bredbånd forsvant fra huset. Dette ble oppdaget ved en alt for lang vendtid i tlf til kundeservice. Hadde ikke tenkt å sette opp nytt modem før i neste uke, da jeg også har et mesh nettverk koblet til dette. Så kundebehandleren jeg hadde på tråden lovet at hun skulle reaktivere det "gamle" modemet igjen. Så jeg la på. Ventet i 15 min, og ikke noe bredbånd kom. De samme lampene på modemet blinket fortsatt. Da var det bare å ringe igjen, ny lang ventetid i kø. Så var det en ny kundebehandler som så i sitt system at den forrige ikke hadde gjort det hun hadde lovet. Så hun utførte rekatviering, og vipps så hadde jeg bredbånd i modemet igjen. Så var det å sette opp mesh nettverk på nytt. Det hele startet kl 1928, og var ferdig kl 2130. Takket være at noen i Telia gjorde en fantastisk dårlig jobb!!. Så jeg kan på ingen måte anbefale kundeservicen dems.

Linn R. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fruktansværd behandling av kunder!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Helt fruktansværd kundservice och behandling av kunderna. Først blev vi lovade installation av fiber den 10/1-21 før att sedan bli uppringda med att "dom bokat fel". Næsta datum blev 20/1-21. Nær dom væl kommer før installationen inser dom att det inte finns plats i skåpet på vår gata.(Har dom inte ritningar?!) I 3 dagar fick vi sjælva jaga Telia før att få en løsning. Nær vi gjort det 10 gånger får vi svaret nonchalant att det skall ta 3v! Med hemmakontor! Vårt jobb ær att rita åt byggbranschen! Inte nog med detta utan vi blir sen uppringda med att nån inte skrivit ner att vi ska ha installerat, så dom blåste ytterligare en vecka! De sjukaste jag varit med om. Under all kritik. Køp inte Telia! Undvik Telia! Ta vad som helst utøver Telia! Helt horribelt. Ingen har bett om ursækt till oss eller ens ringt oss med kompensation. Helt bedrøvligt att dom inte blir anmælda mer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Arrogant, holder ikke avtaler, klarer ikke å holde orden på fakturering"
4 syns denne omtalen er nyttig

Selv om en fant ut at Telia har gjort en feil har de såkalte service medarbeider nå lag skylden på Sergel isteden for å rydde opp og beklager og beholde en kunde , men nå er jeg ferdig og har tatt bort siste av 6 abbo fra telia over til ice Arroganse er i denne organisasjonen et stort problem og jeg er nå glad å ikke har noe å gjøre mer med de .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Hold dere langt unna telia"
8 syns denne omtalen er nyttig

Telia er et selskap som er lurer folk . Om man ikke vill være der mår du alikevel betalle får en full måned . Dette gjør ikke andre selskaper . De har dårlig nett og nekter folk og kjøpe ny mobil der over 7500 tusen .dette er en dritt selskap som jeg aldri ville sagt noe pent om . Er sjokkert over selskape som dette . Tenk dere om to ganger føre dere blir kunde her . Finnes mange bedre selskaper i verden en telia .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Tilliten til Telia er knust for alltid."
5 syns denne omtalen er nyttig

Lurte meg inn i 24 mndr. binding for en rabatt på 40,- per mnd. Telia: "Regner med du skal ha nummeret en stund?" Jeg: "Selvsagt!?" Telia: "Da kan jeg gi deg 40,- i rabatt per mnd.". Jeg: "Så kjekt!" og signerer en digital avtale uten å lese vilkårene om 24 mndr. binding. Svindel. Vært kjempefornøyd kunde siden 1997 (NetCom). Aldri mer etter Telia overtok, og mange sier det samme. Flyttet 5 abonnement fra dem nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig bra dekning og priser!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos telia i mange år nå. Er veldig fornøyd med kundeservicen som stadig vekk gir meg gode tilbud som ingen andre kan matche. Dekningen er også stabilt god og selv om jeg reiser mye med bil og streamer musikk faller sjeldent dekningen bort.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Arrogant, holder ikke avtaler, klarer ikke å holde orden på fakturering"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i Chess siden 2006 og så bli Chess til Telia aldri opplevd noe så arrogant i håndtering av kunder som dette , lover og lover men klarer ikke å holder løfter ! Hadde 6 abbo hos Telia og så begynte de å sende direkte til inkasso selv om folk i den såkalte Servicetelefon fant ut at de har skjedd en feil bli det ikke rettet opp men heller pålagt inkassosalær , etter jeg ringte igjen varslet jeg at med hver inkasso som kommer sletter jeg et abbo i dag er det kun et igjen. når jeg slettet den første kom en sms at det var beklagelig og hva er grunnen til flytting , jeg svarte og siden kom ikke noe mer isteden for kom neste inkasso og påstand at de ikke fikk betaling fra banken selv med til gode på kontoen på over 300.000 kr Nei kan ikke anbefale dette men en se jo at de klarer med sine usanne uttalelser å for nye kunder som er like skuffet som jeg etterpå og betale for noe som de aldri fikk ! Jeg holder meg langt unna denne firma og hadde ønske at finanstilsynet kunne ta en titt på det men med store søster telenor i ryggen er de vel redd å ta de :-) Dipper og Ice har veldig god service og gode priser

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Aldri likt de"
6 syns denne omtalen er nyttig

De klarer ikke å fikse dekning i storby på mobil. Internet som de har tatt over fra get er håpløst. Siden det er borettslag så kan jeg ikke gjøre stort.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Hvor arrogant går det an å bli?"
8 syns denne omtalen er nyttig

Telia klarer det utroligste! Leverer ikke det de lover. Svarer ikke på henvendelser. Ventetid på timer i telefonen. Skulle de svare så er det til ingen nytte. Enig med annen: STYR UNNA!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Alltid vært fornøyd med Telia ,til nå...vært innom Telia på Linderud to ganger for å kjøpe ny IPhone 12.Kvinnelig arrogant,elendig service begge gangene.Hun står bare og hakker på pc sin isteden for å hjelpe meg.Når jeg spør,svarer hun i ekkel tone.Vurdererfaktisk å skifte til Telenor etter mange år med Telia

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"
7 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig dekning på telefon. I løpet av en samtale kan en bli brutt 3-4 ganger. Telia er ikke interessert i å rette opp i feilen på sender. STYR unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet!"
6 syns denne omtalen er nyttig

De skulle sende en trådløst ekspert mellom 12-16. han kom ikke, også sier de at det var satt opp feil person på avtalen. Ventet i 4 timer for ingenting !!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Overholder ikke surfegaranti"
4 syns denne omtalen er nyttig

Overholder ikke surfegaranti I mitt produkt så har jeg surfegaranti, der man får 24 timer med databoost om bredbåndet er nede. I det siste året så har jeg ikke fått dette, og når jeg tar kontakt (som så klart skjer utenfor deres åpningstider) så tar det enten opptil 3 uker før jeg får svar, eller så får jeg ikke noe som helst data tilbake - eller databoost. Har snakket med kundeservice i dag i nesten en time der de ikke ønsker å overholde surfegarantien, selv ved planlagt nedetid. Anbefaler ingen denne mobiloperatøren nå lengre. Før kunne jeg leve med litt ustabiliteter med denne surfegarantien og grei kundeservice, men i det siste året må det har skjedd en omstruktuering som har gått over kunderservicen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uetisk forretningsførsel"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kjøpte en ny iPhone på avbetaling i en Telia butikk i Oslo, og måtte bytte til et Telia abonnement, naturlig nok. Den unge mannen i butikken anbefalte det dyreste abonnementet (ca 545 kr i måneden) da det ifølge ham var et strålende tilbud (kunne surfe så mye jeg ville). Dumme meg ble revet med, og tenkte, ja kan jo bare bytte til et billigere om jeg ønsker det senere. 2 måneder senere ønsker jeg å bytte til et billigere abonnement, fordi det ble for dyrt (ja igjen, dumt av meg å ta det dyre). Så jeg tar kontakt med kundetjenesten i Telia. Der får jeg beskjed at jeg IKKE kan bytte abonnement under tiden jeg betaler ned på den nye mobilen - eller så må jeg isåfall betale 2300 kr i straffegebyr (!) for å velge et annet abonnement hos dem. Dette er betingelsene. What? Er det mulig? Ikke mulig å bytte abonnementet til et billigere uten en sviende straff?! Hadde jeg visst dette hadde jeg aldri takket ja til det dyreste tilbudet! Ikke har prisen på nedbetalingen av mobilen noe å si heller, hadde jeg valgt det billigste mobilabonnementet først, hadde likevel prisen på nedbetalingen av iPhonen vært den samme (eh, asså, atte, hæ??) Og så til det som gjorde at jeg virkelig klikket: Avslutningsvis glepper det ut av denne mannen fra Telia kundetjeneste «men hvis du hadde villet bytte til et DYRERE abonnent, ja det hadde vært greit! Du får nemlig lov til å oppgradere i denne avtalen - men IKKE nedgradere. Her fikk jeg en intens trang til å komme med noen skikkelige saftige gloser, men høflig som jeg er avsluttes denne informative samtalen - om en ekstremt sleip forretningsstrategi praktisert av Telia - med at jeg informerer at jeg definitivt IKKE kommer til å være kunde der lenger, når denne slavekontrakten har gått sin gang. Ikke det at jeg tror de bryr seg. Håper likevel jeg kan redde noen av mine medmennesker fra Telias klør, med denne anmeldelsen. Takk for meg.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Respektløst"
4 syns denne omtalen er nyttig

Elendig og ustabilt produkt, enda dårligere kundeservice. Gleder meg til å bytte leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Helt utrolig dårlig kundeservice, umulig å komme igjennom"
9 syns denne omtalen er nyttig

Ingen svarer på kundeservice, umulig å logge inn med kundeinformasjon, som Get kunde i mange år er det Telia, s måte å behandle kunder lavmål

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt forferdelig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Bestillte en iphone 12 pro max, har skrivd under på digital kjøps kontrakt men har enda ikke fått iPhonen. jeg har ringt telia mange ganger og etterlyst min tlf men de sier det samme hele tiden "vi vet desverre ikke når du vil få den da vi ikke har den på lager" neivel men om du ikke vet det hvorfor har dere latt meg skrive en kjøpskontrakt? De burde kunne prioritere kunde sine bedre og yte bedre kundeservice, og I hvertfall si noe om når de forventer og få iPhonen min på lager slik at jeg slipper og gå rundt og vente og ikke vite noe om når jeg faktisk får tlf min!! Styr unna telia

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Uakseptabelt!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Bredbånd fra telia funker ikke og når jeg spør hvordan de kan rette opp i det i en vanskelig tid der man sitter på hjemmekontor og ikke får lov å bruke kontorplassen sin så svarer de med at de ikke har en ledig tekniker før om 2 uker og kan ikke hjelpe meg på noe måte frem til da. Utrolig frekke svar når man prøver å forklare de at dette ble litt for vanskelig. Ingen forsøk på å imøtekomme kunden. Utrolig skuffende opplevelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bra priser og service, men dårlig dekning i Finnmark"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt telia x (100gb) veldig fornøyd med pris og service. ville brukt de videre viss de hadde hatt bedre dekning i Finnmark.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig skylagring"
9 syns denne omtalen er nyttig

Hadde GET før, og der gikk det tålig greit å logge seg inn på skylagring via web. Etter at Telia tok over, har det ikke vært annet enn problemer med å logg inn. Får kun opp feilmelding "Action expired."s Prøver å få kontakt via chat, 30 minutter ventetid, prøver å ringe "Alle våre kundebehandlere er opptatt, vennligst vent." Dessverre er det slik når man blir for stor, da betyr kundene ingenting....

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR