Meny

Telia omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 36 innen
mobilselskap
37%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
83
41
52
59
127
Sorter omtaler etter
Viser av 362 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Bestefar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"God service"

Har bare godord å si om kontakten med dem. Har underveis binding etter telefonkjøp gjort endringer på avtale, uten vansker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mobile broadband"
2 syns denne omtalen er nyttig

It used to be ok. During weekend and holiday time, their technical support for mobile broadband could not care less of customer problem. It took them forever to answer a call, and 3 different persons gave 3 different answers. At the end, the problem still was not fixed. Oslo, Norway.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"INGEN varsel før sperring?! Å sperrer før forfall på toppen av det hele!"

Det er helt utrolig dårlig at de stenger uten varsel! Å det at de skal ha penger for å åpne igjen!? Hjelpes.. man burde få en sjangs til å ordne opp før de bare sperrer... men jeg opplevde at de sperret det før forfall, uten varsel da heller.. Det var pga kreditten nesten ar nådd! men jeg har 5000,- kr i kreditt, å de påsto at det var nådd 3000,- som var en feil fra dems side! Burde ikke trekke meg for den gjenåpningen kjenner jeg! Å EN ting til: Det er så syyykt dårlig kommunikasjon mellom butikkene og kundeservice at det er helt beyond! Har de kontakt i det hele tatt? Å har de felles regler eller avtalevilkår?? skulle ikke tro det! Vurderer å bytte! Hilsen Irritert

Ole B. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"

Helt greit, ingen problemer ut over at de tror alle har smart telefon og skal "surfe" på nettet. Noen av oss har ikke slik telefon og surfer ikke. Og de fjerner abonnementet som passer oss som er litt annerledes. Dermed skifte av leverandør, bye bye.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Nå skal Telia kvitte seg med alle trofaste, Chess kundene!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i Chess siden selskapet startet. Ble kjøpt opp av Telia for en stund siden. Er kanskje blitt et år nå. Ble lovet ingen endringer, men nå bryr de seg tydeligvis ikke om hva de har lovet, lengre. Fikk SMS at blir overført til det dyreste 2GB-abonnement på markedet. Fra å ha det billigste på markedet. Bare Telenor er like dyrt. 249.-kr i mnd. og er det billigste de har. Hadde gratis abonnement, som jeg bare betalte for bruk. Som de nå tar fra meg. Det hadde vært bedre de hadde kontaktet meg, og sagt de ikke vill ha meg som kunde lengre. At pengene mine ikke er bra nok for de. Å at de ikke vil ha lojale kunder. Tydelig at det å være bra kunde, er noe firma i dag ikke vill ha. Så nå må jeg finne meg et annet abonnement, for å ikke miste telefon nummeret. Men det er tydelig ingen abonnement som passer meg. Så dette blir dyrt å ha et telefon nummer, som jeg kanskje bruker en til to ganger i måneden. Dette trodde jeg aldri skulle skje. Men der tok jeg feil. De tar over selskap og kaster ut abonnentene. De lovet også at det ikke skulle skje noe forandringer, når vi ble flyttet over. Men jeg viste egentlig at det var en løgn. Det er ingen firma som holder det de lover, til kundene sine.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning, og ansvarsfraskrivelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bruker dipper som bedriftsabbonement, og dette har fungert godt med telenor og talkmore tidligere. Dette er håpløst med Telia. Fikk ett tilbud fra Telia som var for godt til å være sant, skjønner no hvorfor når jeg selv innenfor Oslo ikke kan ringe pga dårlig dekning

Møkklei
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Du blir aldri kvitt dem"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ren svindelbedrift som ikke engang fortjener en stjerne. Som så mange andre her har jeg også opplevd et hav av faktureringsproblemer, ekstrakostnader, og generelt nikknakk man simpelthen ikke skal måtte styre med når man betaler for en tjeneste. I tillegg driver de med overprising, har elendig dekning, dårlig kundeservice som aldri har svar eller evne til å løse noe, osv osv osv... Var kunde i et år ca og hadde stadige problemer med både dekning og doble fakturaer og feil på fakturaene, som krevde unødvendig mange runder med Telias kunde"service" for å ordne opp. Jeg fikk nok og byttet. I ettertid har jeg hatt gleden av å få samme inkassokravet på samme regninger med ca et års mellomrom i snart fire år, til tross for at 1 regningene ble gjort opp da de kom, og 2 både telia og inkassoselskapene har trukket kravene, hver gang. Kundeservice responderer surt og frekt hver eneste gang - "du må gjøre opp for deg så får du ikke inkassovarsel" - og det er aldri så mye som en eneste beklagelse å få, og de rydder aldri opp. Man skal så klart betale for seg, bare så synd at de aktuelle regningene har vært gjort opp i flere år... Denne gangen har de visst solgt "gjelden" til et eller annet nytt inkassoselskap, iflg brev jeg fikk av dem nylig, så da er det på'n igjen med samme greia, enda en gang. Er *dritlei* og følte for å advare andre, dette er helt hinsides. Please, ikke gjør samme feil som meg. Styr unna dette bedritne drittselskapet som ikke har den minste grad av oversikt over hva de selv driver med, og skaff deg et abbonnement hos et seriøst selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig, lite hjelp å få over telefon"

Dårlig, lite hjelp å få over telefon og mye ekstra kostnader utenom abbenomentet som di i Telia ikke kan si hva er

Leif K. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kjøp aldri mobil her de rotter og juger i kundene sine"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telia er et sted jeg aldri kommer til og bli kunde hos . De juger og rotter de trekker ordre tilbake på kunde regning de lover mobilen skal komme men plutselig har de krevd posten denne skal tilbake uten og si i fra .disse folka kan man ikke stole på dette er ikke et seriøst sted

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning overalt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig dekning overalt, eneste bra er avtalene og de ung abonnentene med hva du får for pengene. De fikk meg til å betale en liten sum for Apple TV selvom abonnementet jeg valgte var kvalifisert for å få den til 1kr, noe jeg fant ut lenge etter. Ikke mye godt å si om telia

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært trofast kunde i mange år. Har ikke hatt behov for å ta kontakt med kundesenteret på flere år men når jeg først tar kontakt opplever jeg å ikke få den hjelpen jeg betaler for. Jeg håper bedriften kan være mer løsningsorientert å finne frem til løsninger som kan være bra for både kunden og bedriften.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Helt rått"

Nydelig dekning hvor som helst i landet. Greie priser. Flotte familie pakker. Fantastisk tilbud til unge. Digge ekstra fordeler. Utrolig imøtekommende kundeservice som alltid er villig til å gå det den lille ekstra veien for deg og er klare til å smoothe ting over med litt mer data til samme pris om det har blitt begått en feil. Jeg er mildt sagt ekstremt fornøyd med Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning og hyppig omstyring til 3G og Edge"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mange dekningshull i Aure kommune (nordmøre) og da spesielt i området ute på øyene (Skarsøya, Lesundøya og Grisvågøya). God dekning med Telenor i samme område. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg er abonnent...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Go woke - go broke"
9 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har frem til i dag vært godt fornøyd med Telia, men på grunn av at jeg nettopp oppdaget Telias radikalt endrede verdigrunnlag, må jeg konkludere med at selskapet har påbegynt sin egen undergang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna fra Telia"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er bare å melke kundene for penger! Dyrt, dårlig kundeservice, priser til og fra utlandet 300% mer en hos det mange andre ....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Greit not nettverk, men dyre priser"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telia er et helt greit nettverk og jeg har hatt lite problemer men jeg synes de er dyre. Når det kom til slutten av bindingstiden fikk jeg et veldig dårlig tilbud mot ny bindingstid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig dekning og kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Svært dårlig dekning. Stadige tilbakemeldinger på at de i andre enden ikke hører hva som blir sagt pga digital støy. Dårlig kundeservice generelt. Lang ventetid på kundeservice.

Telia-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice, men dårlig dekning."
1 syns denne omtalen er nyttig

Er ikke fornøyd med dekningen. Bor i Oslo, men dekningen holder ikke mål. Må forflytte meg i leiligheten når jeg prater i mobilen og det er ikke greit i 2019.

Bea K. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservicen blandt butikk ansatte og callingsentrene er jo en total fiasko.. de har forskjellige beskjeder og meninger. å skylder bare på hverandre for å slippe å svare for seg.. fikk abonnement i februar i år.. klikk og hent. men det tok tre dager å få iorden alt. Å jeg måtte ringe kundeservice og møte i butikken tre dager på rad før alt var iorden. Jeg har måtte betale to regninger som egentlig skulle vært en, som de sier vil bli jevnet ut på neste... Å jeg fikk høre at man skulle få med apple tv 4 med på kjøpet for en krone hvis man kjøpte abonnementet X som er det dyreste... før det var det karbon høyttalerene. Jeg fikk ikke noen av delene, da avtalene tydeligvis var i noen butikker og ikke andre.. for de sier forskjellige ting fra butikk til butikk og til kundeservicen.... fikk ikke en skjermbeskytter til min nye Iphone XS 256 gb en gang, etter alt det styret som gjorde at jeg flere ganger vurderte å ta ett annet selskap, som ice eller telenor! Har brukt telia/netcom så lenge jeg kan huske... men syns kundeservicen er elendigere enn noen gang. Folk som jobber i butikkene vet ikke hva de snakker om! hallo?? kanskje litt kursing og info hadde vært greit.. ett lite kundeservice kurs, der man lærer å behandle kunder med respekt istedet for å stå der å være småfrekk og lite interessert i å få en fornøyd kunde gående derfra.. vet ikke, Det er jo ett bra selskap også, selvfølgelig... ellers hadde man vel ikke hatt de i år etter år! Men vurderer fortsatt å bytte... Hilsen Usikker

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telia.se er Sveriges dårligste kundeservice😩 Har hytte i Sverige med fasttelefon fra Telia"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telia.no som jeg har i dag er ok, men mine erfaringer fra Hytte med dårlig mobildekning og fasttelefon fra Telia, er en skrekkopplevelse. Lover mye, holder ikke noe. Stor organisasjon. Ingen kan, ingen vet, ingen tar ansvar. De eier Telia.no. Jeg bytter til noe annet i Norge. Aldri mer Telia 😩😩😩

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt, dårlig service, upålitelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble overført automatisk fra Telio til Telia. Uten valgmuligheter. Dobbelt så dyrt og mye dårligere mobilabonnement. Må alltid betale mer enn i kontrakten. Kundeservice kun per telefon, lange køer å komme gjennom. Anbefaler til ingen!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Alltid på nett!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Få eller ingen nededager! Ingen ned-/opplastningsproblemer. Rett og slett bortskjemt. Eneste imot er prisen. Det ER dyrt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"storfornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alltid hatt og kommer alltid til å ha Telia! knallgod service når jeg trenger og gode tilbud i bytte mot 1 år binding. Anbefaler på det sterkeste!

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen dekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingen dekning, hverken 2g, 3g eller 4g på hytta. Frarådes for folk som trenger telefonen også på reiser og ferier.

Kenroger M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Juger til sine kunder"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært trofast kunde i 10 år. Men når jeg skulle kjøpe Samsung s10 fikk jeg beskjed om at jeg trengte ikke kjøpe mobilen før en vis dato jeg skulle få med Samsung sine headsette gratis til en viss dato. Etter den datoen fikk jeg beskjed av Samsung at kampanjen var over å dem beklager at jeg ikke rakk dette men du må ta dette med din opperatør. Selv om jeg har skriftelig hva Telia lovet så kunne dem bare beklage dem har missfortått hva dem sa. Så jeg fikk ikke headsettet verdi av 2000 kr fordi Telia juger til sine kunder. Takk for meg betaler litt ekstra til Telenor.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR