Meny

Telia omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
23
av 37 innen
mobilselskap
33%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
105
49
57
70
209
Sorter omtaler etter
Viser av 490 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt. Dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Telia er dyrt og har en dårlig kundeservice. Man får andre avtaler med flere fordeler til rimelig pris hos konkurrenter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig / variabel wi-fi dekning"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig wi-fi og har hatt diverse brudd på leveringstjenestene. Mottar et par sms meldinger om at det jobbes med å rette feil men ingen konkret informasjon som tilsier når vi kan forvente å motta TV signaler

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd"

God og rask kundeservice. Syns de er behjelpelige de gangene jeg har ringt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Et ord: hastighet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gikk fra 50 mb/s (ICE) til 300-400mb/s (TELIA). Begge med 4G+ dekning. Og uansett hva Ice prøver å få deg til å tro, så er det en ekstremt MERKBAR forskjell. Mer enn noe ved vanlig bruk, dvs surfing på nettet. Det er noe de aller fleste vil ha nytte av. Så er veldig fornøyd med byttet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra, men ldyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telia har mange bra tilbud å velde mellom for flere aldersgrupper. Er ikke alltid dekningen strekker til, men har aldri hatt noe annet å klage på enn pris!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billig for familien"
2 syns denne omtalen er nyttig

vi er en stor familie som bruker mye data. Og her får all dataen vi trenger med en god rabatt per abbonement.

Kjell O. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
10 syns denne omtalen er nyttig

Ventetid på å komme gjennom både på chat og telefon er minst en halvtime, og den du treffer har ofte ikke den kunnskapen som trengs for å kunne gi god hjelp. Anbefaler alle å velge et annet selskap hvis de har muligheten. Selv har jeg abonnement via et sameie, men kommer til å foreslå til styret å bytte leverandør, hvis det lar seg gjøre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Nettet var lovet oppkoplet fredag 27/11. . Virket ikke, daglig i kontakt med kundeservice. De første henvendelsene ble avfeid med at alt var ok, senere henvendelser konkluderte med at det var div. bokser det var feil med, skulle sende nye. Torsdag 3/12 morgen traff jeg en som kunne jobben sin, han så at problemet lå i datasystemene til Telia. Han kunne ikke rette dette, måtte sende saken til en annen avdeling. Sitter her uten nett, men med mange nye bokser som jeg ikke trenger. Styr unna dette selskap hvis dere kan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Håpløst"
6 syns denne omtalen er nyttig

Helt umulig å komme gjennom på både telefon og chat. Utrolig at det går an å levere internett og telefoni abonnement uten å klare å ta telefon eller være koblet på nett i form av en seriøs chat plattform. Burde ikke gå an at kunder skal vente minimum 40 for å komme gjennom til kundebehandler. Useriøst selskap, gleder meg til å avslutte abonnementet. Aldri igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fra GET til Telia"
6 syns denne omtalen er nyttig

Internett er latterlig dårlig og ustabilt, det var kundeservice enig i. Måtte ringe igjen på seinere tidspunkt for å få hjelp av tekniker. Første forsøk fikk jeg ventet i 56 minutter før de la på. Andre forsøk var lang ventetid på chat før de koplet av. Tredje forsøk 50 minutter før de la på igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Vært fornøyd inntil nå"
4 syns denne omtalen er nyttig

Er nå på femte dagen uten nett fra Telia. Ingen som jobber der har kontroll på hva som skjer med feilretting. Det er 'videresendt' til en ekstern 'entrepenør' er alt de kan si. De har ingen kontroll på om denne 'entrepenøren' har mottat saken eller om de har tenkt å gjøre noe som helst. Ingen kommunikasjon mellom kundeservice og denne 'entrepenøren'.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter at returseddelen ble sendt til feil adresse i flere omganger, kontaktet jeg kundeservice igjen og igjen. Jeg sitter for hver gang nesten en halv time i kø på telefonen! Ettersom jeg har flyttet utenlands får jeg ikke levert eller mottatt noe her, så mine foreldre må ta ansvar. Jeg får flere ganger feilinfo om hvor jeg så kan levere Tv/bredbånd utstyr.. Når utstyret ført er blitt levert et sted som er mulig å levere til, får jeg meldinger om at utsyret ikke er registrert. Jeg må igjen kontakte kundeservice, dette har i alt tatt meg mange timer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen TV signaler, internett av og til, ingen kundeservice."
5 syns denne omtalen er nyttig

Sitter i telefonkø til Telia nå. Har sittet i 2 timer. Ingen TV signaler. Problemer med signalene etter at Get ble Telia, men nå er de borte. Ser de anbefaler å ringe eller chatte... Chatten er en bot som ikke kan svare på spm. og ingen tar telefonen. Skulle se Real Madrid i dag, men nå er kampen snart over. Hvis jeg ikke får sett Liverpool litt senere så sier jeg opp med det samme. Det er IKKE verdt betale for dette om du har andre alternativer. Virker veldig useriøst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nett og service"
6 syns denne omtalen er nyttig

Siden Telia tok over bredbånd fra Get mister vi stadig nettet. I dag har det igjen vært borte hele dagen og på kundeservice sier de at de ikke har ledig tekniker før om 10 dager. Telia er elendige både på tjenesteleveranse og kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Brukeropplevelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi bruker Data-SIM tvillingkort (månedsavgift på 30 kr) på hytta til ruter der. Fungerer alle tiders med 4G, ruter og se fjernsyn via Cromecast eller Apple-TV. Godt, og langt rimeligere enn fiber.

Tor I. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ikke-eksisterende kundeservice!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Helt umulig å komme igjennom til kundeservice hos Telia. De forteller deg ikke hvilken plass du er i køen, ei heller gir mulighet for callback. Etter å ha tålmodig ventet i over 20 minutter blir en bare kastet ut av køen og samtalen terminert. Ringer opp igjen, venter like lenge for så å bli kastet ut igjen. Etter å ha vært trofast kunde hos Get i nesten 15 år forventer jeg bedre service enn dette!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Har sendt 5 mailer ingen besvart. Det er slett arbeid."
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde jeg kunnet velge bort Telia hadde jeg gjort det uten å nøle. De klarer ikke å lever god kundebehandling i 2020!!!! Vi klarte å lande på Månen i 1969....Men å drifte et et teleselskap i en høyteknologisk verden, det klarer de ikke 🙃(ps. Jeg er glad det ikke var Telia som hadde ansvaret for Måne-landingen!!!!)

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt for mitt forbruk, på ca. Max 10 g"

Ble anbefalt dette abonnementet fra butikk, men det j betaler i mnd m ekstra kort blir ca. Kr750,- .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telia etter Get"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter at Telia tok over Get har internettet vært helt forferdelig latterlig dårlig. Jeg betaler for 1000/50 og med kabel får jeg kun litt over 500mb/s!!! Brukte for det meste trådløst når det var Get og fikk hastigheter på mellom 600-800mb/s noe jeg mener er innafor da det er trådløst. Mens nå ligger det på litt over 200mb/s... mister nesten 90% av det jeg betaler for!! Er helt latterlig.. Da svarer de på kundeservice at man må forvente at det blir litt dårligere da det ikke er kabel, de svarer jeg med at det forstår jeg, men nesten 90%!! Og så sier dem «ja, men vi beleirer oss mest på kabel» og det er helt greit, men jeg når fortsatt ikke mere hastighet enn litt over 500mb/s...... Ender med at jeg sitter i over en time for å høre på en kar som egentlig ikke har peiling på hva han driver med, han sitter med noen andre teknikere eller hva det er på en annen linje og går frem og tilbake. Når han spør om enkelte ting jeg kan sjekke som man vanligvis ikke sjekker etter på en data (hvertfall for min del) nettverkskort hastighet osv, så har han ingen aning om hvor man finner det når jeg spør.. må sitte selv og Google meg frem, heldigvis er jeg flink til å Google, men ser for meg en eldre eller en som ikke er datakyndig skal finne frem til ting som ikke kundeservicen har peiling på hvor ligger selv eller prøver å finne ut av.. 😂 Hele greiene endte til slutt med at de sier «nei men da har vi all infoen vi trenger og ringer deg snart. Det tar omtrent 1-2dager, nå har det gått 4. så venter i spenning fortsatt på hva som skal skje. Hadde det ikke vært for at borettslaget brukte disse og vi får rabatter hadde jeg nok bytta for lenge siden...

Cecilia M. O. M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Service, så dårlig. Advarsel SI OPP ASAP"
6 syns denne omtalen er nyttig

Dette er en melding til Adm. Direktør Etter 3 mndr med klaging, uten noen form for tilbakemelding vedr. klage på både nettverk og tv, finner jeg meg ikke i å bli utsatt for den tydelige arroganse som Telia benytter seg av ovenfor sine brukere. De misbruker den juridiske ordlyden iflg. inkassoloven. ADVARSEL! ALDRIG MER TELIA!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Samtaler og sms kommer ikke gjennom"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har ved flere anledninger ikke mottatt sms eller telefonsamtaler fra andre. De får melding om at nr ikke er i bruk. Har prøvd å snakke med Telia om problemet men de skal få meg til å bytte telefon, få de som sender sms og ringer til å ringe sin opperatør, de skal vite hvilken telefon og hvilken opperatør de har, skrive ned tid og nr jeg ikke har motatt fra osv... Alt dette har jeg gjort. Så får jeg beskjed fra Telia om at samtalene og sms ikke har kommet til nettet deres og dermed kan de ikke gjør noe med problemet. Alt for å unngå at det er Telia det er noe feil med. Fy f.. Blir så irritert når jeg snakker med Telia. De er også de dyreste på markedet og har dårligst dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ofte brudd på tjenestene"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det er ofte brudd på tjenestene, og man får lite eller ingenting i kompensasjon. Etter at de tok over fra Get setter de opp prisen med 150,- i mnd og varlser ikke på SMS eller mail.

Kristoffer
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"ingen ærlig oppsumering egner seg"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det de er bra på er å være dårlig. Kan også nevnes at de ikke er så ille bra på pris også da.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fra Get til Telia"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Get i over 10år. Aldri opplevd brudd på linja på dagtid muligens 1-2 gang totalt! Det var faktisk topp! Get blir kjøpt opp av Telia 2020... masse brudd på nett på dagtid osv ingen meldinger om dette verken på sms, hjemmesiden og de varer 1-2timer. Styr unna! Bestill heller fiber! Etter at Telia har overtatt har det blitt bare tull!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Rollover"
3 syns denne omtalen er nyttig

Klarer ikke å dele data med appen.. kundeservice ville ikke hjelpe meg gjøre det via dem. Appen er meget ustabil.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR