Meny

Telia omtaler og erfaringer

2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
22
av 37 innen
mobilselskap
34%
anbefaler
Telia
Filtrer omtaler
95
47
54
67
170
Sorter omtaler etter
Viser av 433 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Abdirazak
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Verste mobilselskapet ever"
3 syns denne omtalen er nyttig

Telia sine selgere er løgnere og driver med svindel. Når du tar de i det så klarer de fortsatt ikke å fikse det. Er en grunn til at Telenor har over 50% markedseindeler, selv om de er dyre, så gir de deg hva de lover. For en søppel selskap, styr unna det her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Enkelt og greit, mye data til fin pris, stort sett god dekning"

Enkelt og greit, mye data til fin pris, stort sett god dekning. Har ikke noe å utsette på Telia, har hatt abonnement der i mange år..

Fredrik A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig stabil operatør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er en veldig fornøyd kunde hos Telia. Jeg har Telia X i dag og Telia er den eneste operatøren som har Oneplus det gjør dem unike på markedet. Jeg er derfor veldig tilfreds med Telia. Hvis det er noe trøbbel er det alltid god kundeservice og få.

Sven E. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Tar betalt for "kundetilfredshet-sms" etter samtale"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ringte for å kansellere et abonnement for andre gang, som automatisk hadde blitt endra fra "uten månedlig avgift, og betal kun for bruk(Chess)", til abonnement "med fast avgift pr. mnd. på 200kr. el.l.". Dette var et abonnement jeg ikke brukte lenger. Fikk til slutt sagt det opp, og slapp å betale purring osv. Fikk etter samtalen en sms fra nummer 26606014824547 med spørsmål om hvor fornøyd jeg var, og skulle bare svare på sms med et tall fra 1 til 10. Ser nå på spesifisert faktura, at denne kostet 0,99kr!!! Ja, vet det er småpeng, men slikt skal ikke koste noe vel!

Valentin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bra nettverk, men dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

En får stabilt mobilnett som gir 4G+ de fleste steder i Norge. Månedsprisen er altfor høy iforhold til hvor mye mengde data en bruker etter dagens standard.

Andreas H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Telia er noe skikkelig tull. Blir dobbeltfakturert, fakturert for sent, får fakturagebyr selvom jeg har avtalegiro. Virkelig elendig kundeservice attpåtil.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Er ikke kunde lenger, men får regning og faktura!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er ikke lenger kunde, men får regning og faktura! Tatt kontakt, men ingen svar, dette er bevis på grusom pengepugere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Har mobilt bredbånd hos telia, dem sletter data på slutten av måneder og må betale for nye måneder"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har mobilt bredbånd hos telia, dem sletter data på slutten av måneder og må betale for nye måneder. I går dem har slettet 90 gb av min data, som jeg betalte for. I dag har startet nye måneder og har 99 gb. Dem har ikke data rolover, bare dritt og svindleri.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning, slett kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært i dialog med kundeservice flere ganger angående dårlig dekning hjemme og på jobb i Oslo-området, samt på hytta. Forklarer at samtaler brytes om jeg går ned i kjelleren, og får til svar at da får jeg la være å gjøre det, evt gå ut for å få dekning. Får til svar at det ser bra ut på kartet deres, men at de skal sende ut noen for å sjekke og gi tilbakemelding. Det har de sagt 4 ganger på ett år nå, uten å gi en eneste tilbakemelding. Når abonnementet i tillegg er det dyreste sammen med Telenor er det god nok grunn til å bytte, noe jeg er i ferd med å gjøre. Er derfor inne på bytt.no for å finne beste alternativ.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt siden Telia kom på banen har det kun hvert nedtur"
8 syns denne omtalen er nyttig

Helt siden Telia kom på banen har det kun hvert nedtur. Som mange andre, dobbelfakturaer, sperring av abonnement ut av det blå og elendig kundeservice hvor man får 12 motgående svar og ikke minst lang ventetid. Fant ut nylig at jeg har betalt i 2 år for en forsikring på en telefon som ikke har eksistert siden jeg fikk ny, ingen beskjed eller hint om dette, trodde jeg betalte for min nåværende telefon å når jeg dro inn til Telia for og melde forsikring sak får jeg slengt i trynet at den ikke gjelder for nåværende telefon og det er ingenting de kan gjøre så mobilen må fikses for en formue hos privatperson. Avslutter min relasjon til Telia ila dagen. Søppel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Litt dårlig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Litt dårlig dekning i utkantstrøk. Ellers OK. Vi må bruke Telia, for Telenor har ikkje dekning der me bur.

Hanne L. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke innsyn"
4 syns denne omtalen er nyttig

Elendig! Får ikke innsyn i anropstrafikk til mitt abonnement, forsøkt i over to måneder. Først får jeg en feilmelding når jeg skal bestille dette som de påstår at jeg er den første kunden som rapporterer om. Jeg forsøker å bestille fra ulike nettlesere og ulike datamaskiner på ulike tider i over en måneds tid uten at det går å bestille. De tilbyr ikke at jeg kan få bestilt det på en alternativ måte når det er slike tilsynelatende tekniske problemer. Jeg får så tilsendt en fil med det som skal være innsyn i datatrafikk 10 september, to måneder ca etter at jeg først forsøkte å få innsyn. Denne filen inneholder noen lenker men de kan ikke åpnes. Jeg får beskjed om at jeg skal bestille en gang til. Jeg fikk 20.september beskjed om at en mail med lenk med trafikkdata var blitt sendt til meg 16. september. Det er mulig det er yahoo som sviktet denne gangen for det er ikke kommet noen mail til min yahoo e-post. Jeg får nå beskjed om at jeg ikke kan få tilsendt trafikkinformasjonen på nytt som de hevder at de allerede har sendt til meg to ganger og at jeg igjen må bestille. Jeg skifter telefonselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dyrt og dårlig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Lite hjelpsom kundeservice som ikke kan hjelpe, lang ventetid på telefon. Får inkasso, men ikke fakturaene som skal betales.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"
4 syns denne omtalen er nyttig

God kundeservice, men veier ikke opp mot ræva dekning. Har telefon med 2 abonnement så jeg ser hele tiden hvor stor forskjell det er på Telia og Telenor. Helt rått! Talkmore/Telenor er definitiv best i klassen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Latterlig lange ventetider?"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det faktum at man må vente i godt over 25 minutter for å snakke med kundeservice er absurd. Selv personer med kjempelang lunte kommer til å smelle hodet i veggen etter å ha prøvd Telia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service i forbindelse med feil på nettet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ved bortfall av mobilt Telianett på Lesja tok det lang tid og flere meldinger før de endelig fikk rettet feilen.

Torstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Lang ventetid og enerverende ringetone i 25 min før jeg ga opp denne gang. Ikke noe dårlig ventemusikk engang. Dyreste leverandør sammen med Telenor burde vært bedre. Vurderer å bytte til et billigselskap.

Prince F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Topp!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Generelt god dekning og rask nett men trenger forbedring i utlandet. Det er flere land der Telia svikter blant Spania, Holland, Tyskland etc. men god verdi for pengene i Norge.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Variable dekningsforhold"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det hjelper ikke å prate med kundebehandlere. De sier de skal bedre senderen uten at dette blir gjort. Månedsprisen er for høy i forhold til hva de leverer.

June M. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Knallbra :)"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alltid hyggelige, alltid god service, de er nr 1!:) sjeldent god service, jeg har vært kunde lenge i chess/Telia, å aldri ever har de vært kjipe å sorteliste meg, de e dritsnille! De har skjønt det! Hadde alle vært som dem... hadde de vært like rike! ;) slik får man nye kunder og... ;)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig kundeservice. De endrer abonementet uten at vi får uttrykke vår misnøye. De svarer ikke på telefonen. Etter 15 min. venting hver gang har vi gitt opp. Vi ønsker å ha et abonnement på 1GB men de har utvidet det til 2GB. En merkostnad på kr. 1200 pr. år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telia kuttet ut det billigste abonnementet på kr. 99,-"
9 syns denne omtalen er nyttig

For meg som bruker svært lite data (utenom WiFi-områder) økte prisen fra 99,- til 249,- uten at det hadde noen verdi for meg. Har hatt det opprinnelige Chess-abonnementet i fem år, og det har fungert utmerket. Må nå finne et rimeligere abonnement.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Telia, et alternativ som ikke er førstevalget"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hvorfor ikke Telia: Selskapet endrer plutselig avtale hatt i årevis med en melding noe som helst indikajon på at endring var på tur. Med det øker månedskostnaden på abonnementene til kona og meg med 100 kr i måneden = 1200 kr/året. Kundeservice middels. Ikke istand til å gi riktig oppsett av mobil. Måtte sette opp mobilen selv. Telia har dårlig dekning i vanskelige områder. På slike steder er det ingen som matcher Telenors dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"
2 syns denne omtalen er nyttig

God service, grei pris men dekningen kunne vert bedre, men det gjelder alle selskap når man kommer ut i distriktene.

Steinar N
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke dekning i ytre Siljan kommune"
3 syns denne omtalen er nyttig

Telenor har nå full dekning i ytre Siljan, etter den nye masta kom opp får jeg ikke signal i det hele tatt, mens Telenor har full 4G dekning. Må nok bytte.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR